Un jurnalist german face dezvaluiri din interiorul gruparii Statul Islamic: "Sunt mult mai periculosi decat credem noi"/"In fiecare zi, sute de luptatori sosesc din toate colturile lumii"

de A.C.     HotNews.ro
Luni, 22 decembrie 2014, 12:06 Actualitate | Internaţional

Jürgen Todenhöfer, vizita de 10 zile in zonele controlate de Statul Islamic
Foto: Captura Twitter
Primul jurnalist occidental care a avut acces extins la teritoriile ISIS din Siria si Irak s-a intors din regiune cu o avertizare: gruparea este "mult mai puternica si mult mai periculoasa" decat realizeaza cei din Vest, potrivit The Independent.

Jürgen Todenhöfer, in varsta de 74 de ani, este un renumit jurnalist german, care a calatorit prin Turcia la Mosul, cel mai mare oras ocupat de ISIS.

Ziaristul intentioneaza sa publice un rezumat al celor 10 zile in interiorul Statului Islamic.

Vorbind pentru site-ul Der tz, Todenhöfer a dezvaluit ca a stat in acelasi hotel cu James Foley, jurnalistul american care a fost decapitat in august.

"Bineinteles ca am vazut video-ul brutal, teribil si aceasta a fost una dintre marile mele preocupari in timpul negocierilor: cum sa evit sa am aceeasi soarta", a spus jurnalistul.

Dupa ce a ajuns pe teritoriul ISIS, Todenhöfer spune ca cea mai puternica impresia a fost aceea ca "ISIS este mult mai puternica decat credem noi". Ziaristul a precizat ca acum zona controlata de Statul Islamic "are dimensiuni mai mari decat Marea Britanie" si este sustinuta de "un entuziasm aproape extatic, pe care nu l-am mai intalnit in nicio alta zona de razboi".

"In fiecare zi, sute de luptatori care vor sa se alature cauzei sosesc din toate colturile lumi. Pentru mine acest lucru este de neinteles".

Todenhöfer sustine ca s-a deplasat printre luptatorii ISIS si le-a observat conditiile de viata si echipamentul.

Pe pagina sa de Facebook, acesta a postat imagini care arata mitraliere nemtesti in mainile luptatorilor.

Luptatorii ISIS dorm in baraci formate din casele distruse de bombardamente, aproape 5000 in Mosul. Aceasta sunt atat de larg raspandite in Mosul incat daca Statele Unite ar vrea sa le bombardeze "ar trebui sa transforme tot Mosulul in ruine".

Ziaristul german spune ca ISIS nu poate fi invins prin intermediul atacurilor aeriene de catre statele occidentale. "Cu fiecare bomba aruncata care atinge un civil, numarul teroristilor creste".

Statul Islamic a muncit mult pentru a deveni un "stat functional". Todenhöfer spune ca gruparea are "un sistem social", "un sistem educational" si, surprinzator, planuri de a oferi educatie fetelor.

Cel mai ingrijorator, spune jurnalistul, este ca luptatorii ISIS sunt de parere ca "toate religiile care sunt de acord cu principiile democratiei trebuie sa moara".

Todenhöfer explica faptul ca cea mai comuna idee in randul luptatorilor ISIS este ca "ISIS vrea sa cucereasca lumea" si ca toti cei care nu cred in interpretarea Coranului asa cum este ea perceputa de catre Statul Islamic vor fi omorati. Singurele religii care vor fi crutate sunt cele "din carte"- evreii si crestinii.

"Aceasta este cea mai mare strategie de curatare religioasa care a fost vreodata planificata in istoria omenirii", a spus jurnalistul pentru RTL.

























Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

18568 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    Trist (Luni, 22 decembrie 2014, 13:12)

    CraciunOvidiu [anonim]

    Extinderea vorbei romanesti "decat sarac mai bine la puscarie" catre dimensiuni nebanuite.
    In spatele dogmelor si a motivatiilor religioase, acest ISIS ofera o perspectiva (sinistra, dar totusi mai buna decat ce au)unor oameni care au realizat ca viata lor e doar un cosmar urat, o zbatere zilnica pentru mijloace minime de subzistenta toate pe fundalul unei lipse de educatie infioratoare. Si mai mult. Au acces la imaginile "glamorous" a vietii din tarile dezvoltate, ceea ce le amplifica frustrarile. Sansele individuale de a accede la asemenea bunastare, pe baza sistemului pe care acum incearca sa il distruga, sunt egale cu cele de a castiga la loto 6/49, SI EI AU REALIZAT ASTA.

    Religia e doar un pretext. Nu-i poti spune manipulare, pentru ca putini implicati activ, sunt manipulati religios, ci mai degraba se folosesc de acest pretext pentru a se face acceptati cei ce inca sunt pasivi, din comunitatea lor.

    Nu e decat o lupta pentru viata si accesul la reproducere (marturiile indica violul in masa).
    • -1 (11 voturi)    
      Fair (Luni, 22 decembrie 2014, 15:40)

      EXEs [utilizator] i-a raspuns lui CraciunOvidiu

      Dar mai degraba eu o vad ca o confruntare intre civilizatii extrem de diferite din orice punct de vedere. Pe de o parte avem civilizatia occidentala, extrem de corupta, mai ales in Europa, incorecta fata de cei care chiar muncesc pentru societate, imbatranita, plictisita, iar dincolo avem imigrantii care fac toate muncile grele ale societatii. Marele avantaj al Americii pana acum a fost o coruptie mult mai mica decat in Europa si un sistem mult mai fair fata de imigranti. In clipa asta insa coruptia neo-liberalismului american a ajuns din urma Europa si de aici prabusirea totala a occidentului. Clasa de mijloc a fost distrusa si de aici lipsa oricarei sanse de a-ti depasi conditia prin munca fair. Clasa de mijloc alba s-a dus in jos intr-un high lower class, iar imigrantii sunt impinsi in low lower class la limita subzistentei.
      Religia e doar motorul propagandistic care a reusit sa focusese frustrarile economice ale imigrantilor impotriva patronilor incorecti. Apropo de criza sistemica am citit un articol acum cateva saptamani din care reiesea ca in occident majoritatea celor care muncesc cu adevarat nu sunt platiti corect si ca focusarea celor cu salarii mari este de a se face indispensabili si de a demonstra ca muncesc mai mult decat o fac in realitate. Si ca exemplu de realitate bruta la Sony acum cateva luni se pare ca au fost da-ti afara majoritatea specialistilor care se ocupau de infrastructura informatica. Rezultatele nu sunt foarte placute acum si din cate se pare hackerii care au atacat Sony au beneficiat de informatii inside care mai mult ca sigur au venit de la unii din nemultumitii dati afara.
      • +6 (10 voturi)    
        Hai sa dam din gura (Luni, 22 decembrie 2014, 16:16)

        Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui EXEs

        Tarile care fac parte din "civilizatia occidentala extrem de corupta" sunt exact cele cu cea mai mica coruptie dintre toate statele planetei Terra. Se vede ca Putin nu mai are bani, a ajuns sa foloseasca numai lameri. Cind si-o mai reveni cu banii ar trebui "da-ti" afara.
        • -4 (8 voturi)    
          cateva exemple (Luni, 22 decembrie 2014, 16:47)

          EXEs [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

          FIFA, Wall Street, Goldman & Sacks, tot sistemul financiar si bancar, multitudinea de firme europene care accepta ca au extra-bugete pentru mita, vezi toate scandalurile cu firmele nordice din care dispar banii de mita, traficul ajuns normalitate si aproape legalizat de droguri, Parlamentul European, de fapt toate institutiile europene, mai toti comisarii europeni care s-au "ocupat" de Romania au ajuns sa aiba dosare de coruptie, salariile uriase ale birocratilor combinata cu birocratia excesiva si lipsa de solutii ale institutiilor europene. Apropo de politicieni, daca ne uitam la americani observam ca au aparut familii de politicieni, care de cateva generatii au facut un "business" din politica. Daca ar fi atat de neprofitabil sa muncesti in interesul cetatenilor atunci de ce a devenit afacere de familie si de ce au devenit toti atat de bogati. Printre altele familia Clinton care a fost in pragul falimentului dupa Lewinsky este acum printre cele mai bogate din politica americana. Clintoneasa a recunoscut ca nu a mai sofat singura o masina din vremea presedintelui Ford adica 30-40 de ani.
          Continuam, discriminarea pozitiva. Membrii anumitor minoritati rasiale si sexuale sunt favorizati in universitati si nu numai chiar daca nu sunt la fel de performanti ca restul studentilor.
          Eric Holder, procurorul general al US a recunoscut ca a ordonat ascultarea convorbirilor telefonice ale unor membrii ai republicanilor. Pentru aceeasi chestie Nixon si-a dat demisia desi probabil ca nu a avut nici o implicare directa.
          Francezii sunt implicati peste tot in Africa in multiple lovituri de stat pentru a-si mentine afacerile.
          Un membru al familiei regale spaniole tocmai a fost trimis in judecata.
          etc.
          Nu mai intereseaza cat de buni sau rai sunt Putin sau musulmanii, problema e ca occidentul se confrunta cu o criza sistemica si daca nimeni nu o va recunoaste si rezolva va duce la prabusirea totala, cu ei, cu noi, cu voi, posibil cu toti ceilalti.
  • +8 (12 voturi)    
    asta e si impresia mea (Luni, 22 decembrie 2014, 15:20)

    Crup [utilizator]

    Asta e si impresia mea. Cred ca Statul Islamic va ramane si se va extinde puternic si va reprezenta una dintre superputerile mondiale ale secolului acestuia si cele care vin.
    Da, categoric, va fi un cosmar infiorator, fata de care evul mediul european va reperezenta o raza de lumina, comparativ cu ce va veni.
    De ce cred asta? Fiindca statul islamic este exact ceea ce au nevoie sute de milioane de fanatici arabi si nu doar arabi din toata lumea. Este ceea ce asteapta: o structura statala care sa legitimeze si sa faciliteze crima in masa, si in general toate atrocitatile propagate de Coran sub numele generic de "jihad". (razboi sfant).
    Pe de alta parte, nu cred ca explicatia data de CraciunOvidiu este cea corecta: ca motivul pentru care au aparut este saracia. Aceasta este o idee des vehiculata de "corectitudinea politica" vest-europeana, dar daca te uiti mai atent, iti dai seama ca nu sta in picioare. Cei mai feroce jihadisti au fost arabi educati, instariri, bine sau foarte bine situati financiari. (Osama ben Laden provenea dintr-o familie extrem de bogata, care familia nu l-a impins spre extremism, el s-a dus).
    Eu cred ca arabii - prin structura lor genetica - sunt foarte predispusi spre violenta permanenta. Nu-i vorba ca-s rasist. Imi amintesc nu demult, un om de afaceri arab foarte prosper din New York. Americanii erau cumva mirati de violentele aparute in Iraq dupa ce l-au dat jos pe Saddam, violente care nu se mai terminau. Si arabul asta, intr-un articol dintr-un ziar financiar american scria ca americianii pur si simplu nu ii inteleg pe arabi. Si ca violentele permanente reprezinta pentru societatile arabe normalitatea. Si dadea ca exemplu ultimii 5000 de ani. Spunea ca in ultimii 5000 de ani arabii s-au macelarit intre ei permanent, fara oprire, dar asta e normalitatea la ei, lumea a mers mai departe, afacerile au mers mai departe! Dar ca asa sunt ei. Si asta - repet - o spunea un arab de succes, nu un rasist de la nu stiu ce partid
    • -6 (8 voturi)    
      civilizatie = stagnare (Luni, 22 decembrie 2014, 16:06)

      EXEs [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Asa cum arabii se omoara acum, si europenii se omorau intre ei acum cateva sute de ani. Ceea ce tu numesti barbarie a ajutat occidentul sa ajunga unde este acum. Ceea ce tu numesti civilizatie eu numesc stagnare. Uitate la industria televizoarelor si a telefoanelor care au avut nevoie de o revolutie si de rasturnarea firmelor vechi pentru a reforma si moderniza industria. Cred ca respectul poate excesiv al occidentului pentru viata si impotriva crimelor este legat de natalitatea extrem de scazuta care a dus la protejarea excesiva legata de dificultatea perpetuarii speciei. Moartea este un pas natural care oricum se va produce mai devreme sau mai tarziu. Societatea decide daca trebuie sa renunte la unii din membrii sai pentru a nu risipi inutil resursele limitate ale planetei. Ceea ce fac arabii acum este o cat se poate de normala selectie naturala care din pacate va selecta cele mai adaptate specimene care vor invada la momentul oportun occidentul. Ne place sau nu, strambam din nas si facem glume, realitatea e ca legile naturii sunt singurele legi functionale in universul asta, iar civilizatia e doar o exceptie de la regula.
    • +2 (2 voturi)    
      cred ca e o gluma.... (Luni, 22 decembrie 2014, 16:32)

      sachei [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      "se va extinde puternic si va reprezenta una dintre superputerile mondiale ale secolului acestuia si cele care vin"???? in nici un caz. eu cred ca cineva ii aduna acolo ca sa poata sa-i macelareasca mai bine. acolo nu sint munti ca-n afganistan unde sa se ascunda. vor migra o gramada de bezmetici islamisti din toata Europa si America dar nu au nici o sansa sa reziste mult. din pacate, o sa ramina in istoria islamismului ca un vis frumos pentru islamistii ce or sa vina
      • +5 (5 voturi)    
        as vrea sa ai dreptate (Luni, 22 decembrie 2014, 21:19)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui sachei

        As vrea sa ai dreptate! Dar cand un om este oricand dispus sa isi dea viata ucigand alti oamenii, pe care nu-i cunoscte, cand sunt milioane de astfel de oameni dispusi sa se sinucida in orice clipa daca ii pune cineva la dispozitie o bomba artizanala, atunci pentru acei oameni nu mai exista nicio bariera.
        Am vazut acum cativa ani un reportaj BBC tulburator din Palestina. Organizatiile teroriste de acolo care puneau la cale atentate nu fac fata cate oferte primesc de la tineri dornici sa se sinucida. Iar cand un tanar primea "onoarea" de-a se sinucide, ucigand necunoscuti, era extrem de fericit, era o mandrie. De altel, asa cim la noi printre adolescenti sunt postere cu vedete rock, la fel si la ei erau postere cu sinucigasi. Acolo daca ucizi civili in fond nevinovati (in cazul lor, evrei), asta este cea mai mare mandrie.
      • +1 (1 vot)    
        Din pacate nu suna a gluma (Luni, 22 decembrie 2014, 22:27)

        Daea_Mi [utilizator] i-a raspuns lui sachei

        Pana si in Biblie in Cartea Apocalipsei scrie sa avem grija la "camila" din est si la anti-Crist. Islamul incepe sa puna mana si pe armele nucleare cu ajutorul frustratului de Putin. Ca sa nu mai amintesc ca mereu razboaiele au inceput de la populatii sarace, frustrate si extremiste - adica de la cei care nu au nimic de pierdut.
    • +1 (3 voturi)    
      eu am citit Coranul si in versetele despre razboi (Luni, 22 decembrie 2014, 20:53)

      Genghiz-Han [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      spune asa

      [2:190]
      Luptați pe calea lui Allah împotriva acelora care se luptã cu voi, dar nu începeți voi lupta, cãci Allah nu-i iubește pe cei care încep lupte!

      [2:191]
      Omorâți-i unde-i prindeți și alungați-i de acolo de unde v-au alun- gat! Iar schisma e mai rea decât omorul. Dar nu luptați împotriva lor aproape de Moscheea Al-Haram , doar dacã ei se luptã cu voi în ea. Iar dacã luptã împotriva voastrã, omorâti-i, cãci aceasta este
      rãsplata celor fãrã de credinþã!

      [2:192]
      Dacã, însã, ei contenesc, atunci Allah este Iertãtor, Îndurãtor[Ghafur, Rahim].

      [2:193]
      Luptați-vã cu ei pânã ce nu va mai fi necredințã și credința va fi numai în Allah! Dar dacã ei contenesc, atunci nu mai existã vrãjmãșie, decât împotriva celor nelegiuiți.

      [2:194]
      Luna cea sfântã pentru luna cea sfântã și în toate lucrurile sfinte se aplicã talionul. Așadar, celui care v-a atacat rãspundeți-i întocmai așa cum v-a atacat el! Și fiți cu fricã de Allah! si sã stiti cã
      Allah este cu cei care se tem de El!

      [2:195]
      Dãruiți pe calea lui Allah! Și nu vã aruncați cu propriile voastre mâini [pradã] pieirii! Și faceți bine, cãci Allah îi iubește pe binefãcãtori!


      Eu vad ca zice de legea talionului si sanu inceapa ei lupta.Si in Biblie sunt multe versete despre razboi poate chiar mai feroce decat in Coran dar totusi religia impune binefacere si lupta poate fi dusa doar pt aparare
  • +7 (9 voturi)    
    daca vor sa crute numai religiile din carte... (Luni, 22 decembrie 2014, 15:59)

    catelu [utilizator]

    ... poate ar fi bine sa mai citeasca inca o carte?
  • +6 (6 voturi)    
    din articol (Luni, 22 decembrie 2014, 16:15)

    Ar3s [utilizator]

    reiese faptul ca filozofia ISIS este de exterminare a budistilor.
    Trebuiesc avertizati si japonezii shinto.
    • +6 (6 voturi)    
      teoretic (Luni, 22 decembrie 2014, 17:50)

      was [utilizator] i-a raspuns lui Ar3s

      Exact asta am inteles si eu din fraza
      "Singurele religii care vor fi crutate sunt cele "din carte"- evreii si crestinii.",
      numai ca inainte cu un rand scrie
      " luptatorii ISIS sunt de parere ca "toate religiile care sunt de acord cu democratia trebuie sa moara"."
      Mi-se pare ca sunt in mare confuzie astia.
  • +6 (6 voturi)    
    ... (Luni, 22 decembrie 2014, 16:22)

    sec_o [utilizator]

    Nu distrugerea Mosulului ar fi problema daca s-ar vrea eliminarea in masa, ci transformarea lor in martiri. Nu ar fi prima data cand s-ar arunca o bomba atomica deasupra unui oras... dar tocmai un astfel de gest le-ar da credibilitate in randul altor nemultumiti de sistemele actuale.
    Sa ne lase cu anti-democratia ca nu au vazut ce face comunismul. Sa arunce un ochi in China sa vada daca le-ar placea sa traiasca acolo. Si daca nu e nici comunism, nici monarhie, nici democratie, ce sistem pun pe picioare? Fara un sistem de organizare nu a mers niciodata rasa umana.
    • +1 (1 vot)    
      exemplu prost (Marţi, 23 decembrie 2014, 10:09)

      ToXRM [anonim] i-a raspuns lui sec_o

      China nu mai e demult comunista. In ce stat comunist ai voie sa iti faci firma, ai afaceri, poti deveni milionar, se fac investitii masive, sunt lasate firme din afara Chinei sa produca acolo ? As spune mai degraba ca este un stat fascist.

      In alta ordine de idei, nu cred ca a fost prima data cand macelarirea unor nebuni i-a transformat in martiri. so what ? intr-o societate globalizata, te supui majoritatii, si daca ai cu ce, negociezi niste termeni. Ca d-aia suntem oameni si nu animale. Daca vor statul lor islamic, whatever, sa se aseze cu diplomati la masa sa discute (dar stai putin, ca sunt atat de inculti incat nu au, nu?) N-as avea nicio problema cu exterminarea ISIS. Cat o fac, ar fi bine sa ii ia pe toti extremistii de orice natie ar fi ei si sa-i puna acolo la un loc (includem aici cei din tinutul secuiesc, fasia gaza, etc) Astia traiesc nu ca Putin, pe vremea lui Petru cel Mare, ci pe vremea Egiptenilor... in Anul 2014 nu te apuci sa ocupi teritorii ca acum 200 de ani, si sa nu patesti nimic. Momentan lumea e ocupata cu idiotul de serviciu Putin (Arabia Saudita a anuntat ca nu va diminua productia de petrol, ci chiar o va mari, si chiar daca pretul ajunge la 40$ ei tot pe profit sunt). Dupa ce termina cu nebunul de pe tabla de sah, vor trece si la ISIS.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version