VIDEO Papa Francisc, in fata Parlamentului European: Europa da impresia unei bunici, nu mai este fecunda si vie. A venit momentul sa abandonam ideea unei Europe inspaimantate

de I.C.     HotNews.ro
Marţi, 25 noiembrie 2014, 18:57 Actualitate | Internaţional

Papa Francisc, discurs in PE. In fundal, Martin Schulz
Foto: Parlamentul European
Papa Francisc a sustinut marti un discurs in Parlamentul European -primul dupa cel sustinut de Papa Ioan Paul II in forul european in urma cu 25 de ani-  in care a vorbit despre pastrarea demnitatii umane, promovarea drepturilor omului, imigratie, democratie si protectia mediului. Papa a comparat Europa cu o "bunica" slabita, cerandu-i sa devina o "referinta pentru umanitate" si sa primeasca si sa ajute imigrantii care vin pe coastele sale. Mesajul transmis de capul Bisericii Catolice a marcat si o revenire la valorile conservatoare promovate traditional de institutia pe care o reprezinta, Papa Francisc condamnand indirect avortul si eutanasia si denuntand individualismul, consumatorismul si lipsa de solidaritate.



Potrivit Parlamentului European, Papa Francisc a incurajat "Europa sa redescopere cea mai buna varianta a sa".

Sesiunea parlamentara a fost deschisa formal de presedintele PE Martin Schulz care a aratat ca pierderea increderii cetatenilor in politica, atat la nivel national cat si la nivel european, este "imensa" si a subliniat ca nicio institutie nu poate opera daca nu este sprijinita: "Prin urmare, trebuie sa cooperam cu totii pentru a recastiga increderea pierduta".

Presedintele Schulz a evidentiat ca UE si Biserica Catolica au teluri comune, si anume promovarea "valorilor tolerantei, respectului, egalitatii, solidaritatii si pacii" si ca "Uniunea Europeana se bazeaza pe incluziune si cooperare mai degraba decat excludere si confruntare".

Drepturile omului si demnitatea umana

"As vrea sa ofer un mesaj de speranta si incurajare tuturor cetatenilor Europei", le-a spus Papa Francisc parlamentarilor.

Capul Bisericii catolice a aratat ca demnitatea este un concept cenral in procesul reconstruirii Europei dupa cel de al Doilea Razboi Mondial si a laudat faptul ca "promovarea drepturilor omului este central in cadrul angajamentului UE de a promova demnitatea persoanei", atat in uniune cat si in relatiile cu tari terte.

Parlamentul European are "responsabilitatea de a mentine in viata democratia pentru popoarele Europei". Potrivit Papei Francisc, nu ar trebui sa li se permita democratiilor sa "se prabuseasca sub presiunea intereselor multinationale care nu sunt universale".

Inaltul prelat a adaugat ca "a sosit timpul pentru promovarea unor politici care sa creeze locuri de munca, insa, mai presus de orice, exista o nevoie de a restabili demnitatea muncii prin asigurarea unor conditii de munca adecvate".

Imigratie si protectia mediului

"Europa a fost intotdeauna in avangarda eforturilor de a promova ecologia", a afirmat Papa. Respectarea mediului inseamna sa nu distrugi mediului insa si "sa il folosesti pentru un scop mai bun", precum furnizarea de hrana pentru cei care au nevoie si atentia de a nu risipi aceasta hrana.

Papa Francisc a vorbit si despre procesul de migratie in UE, afirmand ca "nu putem permite  Mediteranei sa devina un mare cimitir" si subliniind ca oamenii care vin la bordul unei ambarcatiuni au nevoie de "acceptare si asistenta".

Europa va fi in masura sa se confrunte cu problemele legate de imigratie "doar daca este capabila sa isi afirme clar propria identitate culturala", a mai arata Papa Francisc.

Papa Francisc a comparat Europa cu o "bunica" slabita, cerandu-i sa devina o "referinta pentru umanitate" si sa primeasca si sa ajute imigrantii care vin pe coastele sale, potrivit AFP.

"Unei Uniuni mai extinse, mai influente, pare (...) sa i se adauge imaginea unei Europe putin imbatranite si comprimate, care tinde sa se simta mai putin protagonista", a apreciat el in fata eurodeputatilor.

Impresia generala oferita de Vechiul continent este "cea a unei bunici, a unei Europe care nu mai este fecunda si vie", in timp ce lumea a devenit "din ce in ce mai eurocentrica", a apreciat papa intr-un lung discurs cu un ton foarte personal si mai degraba critic in fata eurodeputatilor.

"A venit momentul sa abandonam ideea unei Europe inspaimantate si repliate inspre ea insasi", care sa fie "un punct de referinta pretios pentru toata umanitatea", a afirmat el.

O revenire la valorile conservatoare

Papa a denuntat, de asemenea, individualismul si consumatorismul, lipsa de solidaritate, birocratia, care reduc barbatii si femeile la "zalele unui angrenaj care ii trateaza ca obiecte de consum".

"O Europa care nu mai este deschisa dimensiunii care transcende viata, este o Europa care risca lent sa isi piarda sufletul si acest spirit umanist", a afirmat Papa Francisc.

Intr-o condamnare indirecta a avortului si eutanasiei, el a citat "cazul unor persoane in faza terminala, batrani abandonati si lasati fara ingrijire, copii care sunt ucisi in pantec de mamele lor".

El a afirmat, de asemenea, ca "crestinismul nu reprezinta o amenintare pentru caracterul laic al statelor sau pentru independenta institutiilor Europei, ci mai degraba o imbogatire", in timp ce unii eurodeputati au protestat in numele laicitatii fata de venirea sa.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

6782 vizualizari

  • -2 (22 voturi)    
    Cu forta nu se poate! (Marţi, 25 noiembrie 2014, 19:12)

    Daenerys [utilizator]

    Fata de aceasta prezenta, care mie mi se pare cel putin controversata, ar fi trebuit sa protesteze mai multi in numele, nu al laicitatii in sine, ci al principiului constitutional al laicitatii. Pentru ca secularitatea statelor este stipulata in Constitutiile lor.
    Bineinteles ca au protestat numai extremistii care nu au credibilitate decat fata de propriul electorat, relativ mic, si care nu sunt luati in serios de marea masa(un fel de PRM).
    Restul ori nu au ajuns la acea gandire "progresista" care tinde in mod natural catre respectarea laicitatii si desprinderea Statului de Biserica, sub toate formele, ori le este frica ca vor pierde din popularitate. Pentru ca acesti papi sunt pentru miliarde de credinciosi un fel de rock staruri, noi ceilalti, inclusiv europarlamentarii trebuie sa ascultam cu gurile cascate concertele lor obosite si care miros de la o posta a intoleranta si opinii de-a dreptul medievale. Si daca alesii spun ceva impotriva lor, sunt taxati de electoratul indobitocit. De asta spun, chiar cu forta nu se poate impune extirparea acestui cancer. Daca oamenii considera ca nu vor valori moderne, ca ei nu pot respecta legea decat de frica unui chin etern(complet disproportional dupa parerea mea, dar asta este alta poveste), ca vor sa traiasca in Evul Mediu unde Biserica, pe baza unor valori care nu pot fi contestate pentru ca sunt sfinte, taie si spanzura. Ce sa le facem astora ca sunt miliarde si miliarde?

    Stiu ca multi vor detesta ce spun acum, dar nu sunt de acord sa sanctifici un om(Ioan Paul al II-lea) care considera ca daca femeile sunt violate este vina lor. A declarat acest lucru pentru o reprezentanta, cred, a unui ONG, am vazut cu ochii mei. Nu scot din context, cum naiba poti scoate o asemenea chestie din context. Asta era parerea lui. Si in loc sa ii atraga oprobiul public, a fost sanctificat in ovatiile a miliarde si miliarde de indobitociti. Ce sa mai ceri? Se poate bine cu forta??
    • 0 (14 voturi)    
      Deci (Marţi, 25 noiembrie 2014, 19:44)

      VictorDragos1 [anonim] i-a raspuns lui Daenerys

      ...in opinia ta, toti cei care nu sunt atei sunt dobitoci!... :))) m-am chinuit, sincer, sa-ti raspund...nu ai merita nicio replica...imi pare rau pentru tine...
      • +4 (6 voturi)    
        Deci (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 9:56)

        Daenerys [utilizator] i-a raspuns lui VictorDragos1

        imi pare rau daca m-ai inteles gresit si crezi ca nu merit nici macar o replica. Sunt deschisa la discutii pe tema asta.
        E vorba de nuanta aici, nu am insinuat ca sunt dobitoci toti cei care nu sunt atei, ca iti vine sa crezi sau nu, nici eu nu sunt atee. Am spus ca sunt indobitociti toti cei care nu sunt de acord sa se respecte Constitutia unui stat secular in detrimentul amestecului Bisericii in stat, pentru ca acesti oameni pun mai presus de lege cuvintele Bisericii.
        Nu am nimic cu credinta, daca aceasta le face oamenilor viata mai frumoasa. Dupa mine ar putea sa fie fix 100% din populatia planetei credincioasa, daca in asta isi gasesc ei alinarea.
        Dar pentru mine exista o diferenta majora intre credinta si religie. Intre credinta si Biserica, un instrument de manipulare a maselor de la inceputurile ei si pana acum. Daca tu crezi ca nu este grav amestecul Bisericii si religiei in stat in secolul XXI uite-te te rog la tarile arabe unde s-au instaurat dictaturi crunte, care incalca flagrant drepturile omului sau care, pardon, nu permit existenta drepturilor omului, pe baza Coranului. Poate daca tu esti crestin nu te intereseaza soarta celor asupriti, efectiv biciuiti de Islam din considerente "culturale" si "religioase", pentru ca oricum religia lor este "gresita", Dumnezeul lor nu este Dumnezeul "adevarat".
        Pe mine sincer ma doare in cot daca oamenii sunt asupriti in numele unui Dumnezeu adevarat sau al unui impostor. Eu vad doar oameni asupriti, chinuiti, torturati, lipsiti de drepturi, care nu pot apela la niciun fel de justitite. Toata acestea sub pretextul religiei care nu poate fi pusa la indoiala.
        Poate sunt eu fraiera si idealista, dar pentru mine o Constitutie a unui stat democratic si liberal este ceva minunat, pentru care sute de generatii s-au luptat cu regimuri totalitare si da, cu Biserica. Iar prezenta unui papa dandu-le lectii alesilor nostri mi se pare o fortare a acestor Constitutii.
    • +2 (10 voturi)    
      prostia este infinită (Marţi, 25 noiembrie 2014, 20:29)

      visio [utilizator] i-a raspuns lui Daenerys

      cei tineri înțeleg care-i treaba cu universul; cei bătrâni, care au descoperit curentul electric la 40 ani, sunt pierduți pt specia umană...timpul le rezolvă pe toate!
    • -3 (5 voturi)    
      Cu forta (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 2:45)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Daenerys

      Papa este suveranul de drept al Europei - inclusiv fostele colonii. Niste rebeli misei I-au uzurpat prin forta autoritatea seculara care i se cuvine, in caitate de continuator al Imperiului Roman.

      https://www.youtube.com/watch?v=fdiVcDiUvM0
      • +2 (2 voturi)    
        Da, da! (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 8:34)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

        Cum vine cu ceea ce i-a spus Isus lui Pilat: "Imparatia Mea nu este din lumea aceasta acum". Isus a spus "nu acum" si "nu inca" si a spus ca va veni personal sa judece. In schimb Papa a pretins intotdeauna ca i se cuvine sa stapaneasca pamantul. Si cu asta a facut crestinismul de ocara si de batjocora ateilor.
        Daca Isus a spus "nu la Ierusalim, nici pe muntele acesta" ci "Tatal doreste inchinatori in Duh si in adevar", in schimb, cu secole in urma, Papa a indemnat oamenii pe care i-a prostit sa mearga sa lupte pt a cuceri Ierusalimul. Apoi, dupa ce a ajuns clar ca Ierusalimul nu-l mai puteau cuceri, i-a atras a faca pelerinaje la Roma pt ca sa-i umple bine visteria...
        Si tot Papa a folosit forta arzand pe rug pe cei pe care el ii declara eretici, contrar indemnului "daca-ti da cineva o palma, intoarce-i si obrazul celalalt".
        • -1 (1 vot)    
          Papa (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 14:04)

          Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          Nu intelegeti nici ce am scris eu, nici ce ati scris dumneavoastra. Eu nu am scris ca papa are putere seculara conferita de Biblie, ci din ratiuni istorice. Autoritatea seculara a papei e separata de autoritatea sa spirituala. Chestiunea a fost teoretizata inca din antichitate, de pilda de Augustin.
          Facand afirmatiile pe care le faceti, implicit recunoasteti autoritatea spiritual a papei, din moment ce imi respingeti argumentul cu cuvintele lui Isus despre imapratia Sa. Ori azi papa nu mai are putere seculara. Asadar de ce nu sunteti catolic?
          Situatia cu cruciadele este similara cu ISIS de azi. Acum avem ONU care sa li se opuna. Atunci, singura autoritate care avea puterea politica si autoritatea morala sa li se opuna jihadistilor era papa. Pacifismul dumneavoastra este ca cel al idiotilor utili de la Harvard.

          http://www.youtube.com/watch?v=9EtuPJ0H-Fc

          http://www.youtube.com/watch?v=K4xQaDDKY7k
          • 0 (0 voturi)    
            Autoritate spirituala? (Joi, 27 noiembrie 2014, 8:39)

            BEDE [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

            Potrivit Bibliei, consider ca autoritatea spirituala a Papei este zero. Ca in evul mediu a avut o "autoritate spirituala" deosebita si i-a tinut pe oameni in intuneric, de exemplu si prin faptul ca la Conciliul de la Tours (dupa cruciada de macelarire a celor ne-catolici din sudul Frantei) a interzis traducerea Bibliei si raspandirea ei, asta este altceva. Iar "autoritatea seculara" nu ar putea fi altcum decat de genul autoritatii seculare a cezarilor (ca tot sediul lui este la Roma), insa, in temeiul autoritatii spirituale pe care o aveau, papii au cautat sa dobandeasca autoritate seculara.
            Lucrurile s-au stricat clar cu papii incepand de la Grigore al VII-lea, care a introdus celibatul si a facut din Biserica Catolica o organizatie cu o disciplina militara si cu o ierarhie de tip militar, in care nu mai are nici un pic libertate Duhul Sfant, despre care apostolii vorbesc atat de mult. De pilda in Fapte 20: "luati seama la voi insiva si la toata turma peste care Duhul Sfant v-a pus supraveghetori (episcopi)". Deci, episcop il punea pe cineva atunci (in vremea apostolului Pavel) nu un "arhiepiscop", ci Duhul Sfant. Apostolii au trecut si nu au succesori, dar Duhul Sant a ramas (v Ioan 17).
            In schimb, cine vrea, n-are decat sa dea inainte cu "parintii", care, in mod trist, s-au abatut mult de la invatatura apostolilor. Si stiu ca pe un catolic indarjit nu-l voi putea convinge eu, ci doar Domnul sa-i deschida ochii ca sa vada realitatea.
    • +4 (4 voturi)    
      Eu sunt agnostica, (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 2:45)

      XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui Daenerys

      dar imi este simpatic acest Papa. Avand in vedere ca este Papa, mi se pare normal sa aiba astfel de convingeri, chiar daca nu sunt de acord cu unele dintre ele.
      Pe de alta parte, ideile de baza ale crestinismului sunt, in mare parte, bune. Nu prea sunt de acord cu intoarcerea obrazului sau iubitul dusmanului. Adica, merge sa fii tu mai impaciuitor daca nu se intampla ceva grav, daca e vorba de o jignire etc. Dar daca e vorba de ceva mai grav ... nu vreau sa intorc obrazul, vreau sa pot sa-i dau una si mai rau :D Si asta mi se pare si o atitudine mai sanatoasa, nu e o chestie de razbunare - daca esti bun cu aia agresivi, le dai nas si se vor purta si mai urat.
      Insa in majoritatea cazurilor intalnite in viata de zi cu zi, da, ar fi bine sa fim mai toleranti, mai buni, mai milosi unii cu altii, mai solidari. Eu incerc sa fiu asa, desi nu mai sunt credincioasa si in plus... nu pot sa ma laud ca imi iese prea mult :D.
      Ei, acestea fiind spuse, apreciez la actualul papa ca ia atitudine impotriva coruptiei si a criminalitatii, si ca principala lui preocupare este saracia. Ca vorbeste si impotriva avortului ... ma rog, atata vreme cat nu incearca sa-si foloseasca influenta asupra legiuitorilor ...de ce nu ar avea voie sa fie impotriva avorturilor si sa o spuna ? Cata vreme nu incearca sa impuna ... Cred ca oamenii ar trebui sa auda ambele pareri, si sa decida asa cum ar fi bine pentru ei. Vreau doar sa nu le impuna decizia lor si altora, asta e tot.
      De asta ma enervez cumplit cand BOR vorbeste impotriva avortului, dar nu cand o face Papa. Pentru ca BOR chiar isi tot foloseste puterea pentru a influenta legi, plus ca e de o ipocrizie fara margini - cum sa ne demonstram moralitatea ? Simplu, ne luam de femei si deciziile lor, si in rest ne vedem de afaceri. Pe cand Papa e consecvent in valorile sale, sfatuieste, nu trage sfori ca sa impuna, si are prioritatile foarte clare: in primul rand sa combatem coruptia si saracia.
      In plus, ce ar fi asa de rau sa fim mai buni ?
      • +2 (2 voturi)    
        A propos de obraz (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 10:52)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui XXIstCentury

        Chestia cu "sa intorci obrazul celalalt" desemneaza o atitudine personala. Nu este vorba despre cum anume sa functioneze justitia, nici de o forma de organizare a statului. Este vorba ca, daca cineva te-a jignit, sa-l lasi sa te jigneasca in continuare cat vrea el, nu sa procedezi ca islamistii care ucid pe cineva pt ca a spus ceva contra lui Mahomed.
        • 0 (0 voturi)    
          A, da, am inteles asta, (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 22:42)

          XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          si chiar ma gandeam si la islamisti cand am spus-o, dar nu numai.
          Adica, si in viata personala, cred ca sunt chestii peste care mai bine nu treci. Gen, daca cineva imi trage o palma, dorinta mea nu e sa-l iert, ci mi-as dori foarte mult sa pot sa-l lovesc mai tare. Asta e dorinta mea, nu ... sa iert.
          Insa daca e ceva mai putin grav, gen, o cearta neprovocata ... ma rog, mi se pare ca e mai bine sa treci peste, poate omul respectiv are o zi proasta, poate a aflat o veste rea si e mai nervos .. na, i se intampla oricui, si cred ca ar trebui sa incercam, macar, sa avem mai multa intelegere unii pentru altii,
      • +1 (1 vot)    
        Dublu standard (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 16:14)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui XXIstCentury

        Cand papa ia atitudine impotriva coruptiei si a criminalitatii, e "justitie sociala". Cand un cardinal, de ex. Raymond Burke, in SUA, vorbeste despre interdictia la impartasanie a unor politicieni pro-avort care se dau catolici, de ex. Nancy Pelosi si Joe Biden, e influenta asupra legiuitorilor.
        Eu unul devin suspicios cand papa devine simpatic agnosticilor si ateilor.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu, mi se pare cam trasa (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 23:16)

          XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          de par faza cu influenta in cazul asta. Mi se pare mai degraba ca obligatia de a impartasi ar fi influentare a religiei de catre politic.
          Cum sa zic ... de ce ar fi obligati sa-i impartaseasca ? Exista libertatea religiei, asta insemnand ca oamenii pot alege orice, din punct de vedere religios, dar nu ca cineva are obligatia sa le si ofere ce aleg :D
          Religiile sunt ca un club privat, din punctul meu de vedere. Iti pot cere niste reguli si te pot da afara sau sa-ti refuze niste servicii daca nu le urmezi. Iar tu poti alege sa le urmezi sau nu. Ca atunci cand alegi pe cine primesti in casa ta - nu poti avea obligatia de a primi pe cineva la tine.
          In cazul politicienilor: repet, de ce ar fi obligati preotii sa-i impartaseasca ? Nu exista o lege in SUA, din cate stiu, care sa considere serviciile religioase un drept fundamental, care sa iti fie garantat.
          A, problema e ca au spus public de ce refuza ? Iar, din cate stiu, liberatea opiniei este respectata in SUA. Din punctul catolicilor (si al altora) de vedere, avortul e un pacat. Pe ce baza ai putea sa-i obligi sa nu spuna acest lucru ? Ar fi cu totul altceva, de pilda, daca ar indemna angajatorii sa nu mai angajeze femei care fac un avort, pentru ca legea garanteaza egalitatea sanselor la angajare.
          Mai degraba as vedea ca o problema faza cu refuzul de a numi femei preoti - cam e discriminare sexuala :D Aici ar fi un dublu standard, poate - bisericii i se permite sa discrimineze sexual la angajare, altora nu li se permite. Dar ... ma rog, asta e exact faza din aia la care mai bine treci peste, ca iti dai cu stangul in dreptul - e genul de chestie prin care poti radicaliza niste oameni aiurea. Zic aiurea pentru ca aia pentru care ai interveni, femeile care ar vrea sa fie preoti, sunt exact aia care adera la preceptele bisericii (ca, na, doar nu vrei sa te faci preot catolic daca tu esti budist :D), deci din care foarte putini ar dori sa devina preoti prin fortarea bisericii de catre lege.
  • +2 (2 voturi)    
    No cigar...but close. (Marţi, 25 noiembrie 2014, 19:13)

    Excelsior [utilizator]

    ...
  • 0 (6 voturi)    
    forta sa fie cu tine (Marţi, 25 noiembrie 2014, 19:28)

    un dac [utilizator]

    Mesajul este corect si uman. Analizam discursul sau o poveste despre viol si sanctificare intamplata cand era bunica (europa) fata? De Stefan cel Mare ce zici?
    • 0 (0 voturi)    
      Hmmm (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 9:40)

      Daenerys [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      Dar repede a mai imbatranit Europa, daca a trecut de la stadiul de fata la stadiul de bunica din 27.04.2014 pana acum, pentru ca atunci a fost sanctificat Ioan Paul al II-lea. Deci acum vreo 7 luni. Mi se pare inca destul de actual, nu as pune anul 2014, anul curent, pe aceeasi treapta cu 1500.
  • +6 (6 voturi)    
    ... (Marţi, 25 noiembrie 2014, 19:39)

    rerenenegate [utilizator]

    La faza cu bunicutza - inteleg ca doresc sa incurajeze imigratia din afara Europei, pe principiul scaderii natalitatii. Stiam ca multiculturalismul a dat chix, datorita sistemelor foarte diferite de valori (inclusiv religioase, de multe ori fanatice). Oricum cei veniti din afara nu vor imbratisa sistemul de valori european, cu atat mai putin pe cel crestin, deci e o contradictie in dorinte.
  • +4 (6 voturi)    
    Daca vin prea multi emigranti, nu dispare Europa (Marţi, 25 noiembrie 2014, 21:05)

    D-or [utilizator]

    insasi? Spre exemplu, mie-mi place spiritul poporului francez: savoarea, romantismul, spiritul aventuros si cavaleresc, arta de a trai, solidaritatea si chiar socialismul lor. N-ar fi pacat ca acest popor sa se dilueze pina la disparitie?
    Imi plac de asemenea si africanii, arabii, chinezii si mai nou tiganii care au invadat Franta, dar cred ca omenirea va deveni mai saraca, nu mai bogata prin nivelarea si disparitia paricularitatilor nationale.
  • -4 (4 voturi)    
    noua biserica (Marţi, 25 noiembrie 2014, 21:30)

    VladBerliba [anonim]

    Se vede care e noua biserica: Europa. Asta e pasul premergator pentru Biserica Globala adica Guvernul Mondial in care iubirea de aproape se transforma in obedienta in fata legilor iar Dumnezeu e Statul cu arhanghelii lui: banul, proprietatea si legea. Statul va da viata, la el va inchinati dimineata si lui in ofranda ii daruiti viata. Conducator iubit ce drept ne-ai plasmuit, in tine cautam dreptatea si-n ale tale judecati nestramutate gasim pacea. Amin! Da Doamne minte!
  • -1 (1 vot)    
    Politica corecta (Marţi, 25 noiembrie 2014, 21:59)

    Vlad-I [utilizator]

    Europa si-a dat singura legi ca sa se sinucida. O gramada de "ganditori marxisti " au dat legi care pana la urma in cifre mari favorizeaza mai putin populatia europei.

    Banii contribuabilului impozitat direct si indirect 50% se duc la tot felul de proiecte utopice care nu sunt in folosul cotizantului si in unele categorii sociale parazitare.

    Elitele sunt populate cu tot felul de coate goale care delireaza pe banii muncitorului ideologii delirante.
  • +2 (2 voturi)    
    Papa maradonist (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 2:41)

    krampus [utilizator]

    Europa da impresia unei bunici doar daca o privesti dinspre America de Sud, privita dinspre Rusia pare a fi seiful unei banci, dinspre Orient pare o cetate a cruciatilor...unora imaginatia le joaca feste, in functie de prejudecatile fiecaruia. Mai bine lasa ideile astea gaucho si isi vede de Hristos.
  • +2 (2 voturi)    
    Hai (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 5:11)

    KostasP [utilizator]

    Primitii cu bratele deschise de acum pe toti negracii care vin cu barca in europa pt ca asa spune "trimisul"lui Dumnezeu pe pamant. Cata nesimtire.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version