Joe Biden, in Turcia: O concetrare a puterilor este lucrul cel mai coroziv pentru stat

de I.C.     HotNews.ro
Sâmbătă, 22 noiembrie 2014, 20:13 Actualitate | Internaţional

Vicepresedintele american Joe Biden a subliniat sambata caracterul "coroziv" al concentrarii puterilor in mainile liderului unei tari, in timpul unei vizite in Turcia, unde Guvernul islamo-conservator este deseori acuzat de derive autoritare, relateaza AFP, potrivit Mediafax.

"Parintii nostri fondatori (ai Statelor Unite) au ajuns la concluzia ca o concetrare a puterilor este lucrul cel mai coroziv care se poate intampla in orice sistem" politic, a declarat Biden in cadrul unui discurs rostit la Istanbul, in fata reprezentantilor societatii civile turce.

"Continuam sa gandim acelasi lucru", a adaugat el.

Presedintele Recep Tayyip Erdogan, ales in august pentru un mandat de cinci ani dupa ce a condus timp de 11 ani Guvernul turc, face obiectul a numeroase critici care denunta deriva sa autoritara si intentia de a islamiza societatea turca.

Ca si alte tari, Statele Unite si-au exprimat periodic ingrijorarea in legatura cu atingerile aduse libertatilor in Turcia de la fronda antiguvernamentala, reprimata dur, care a afectat tara in iunie 2013.

Daca va fi reales pentru un al doilea mandat, asa cum ii permite actuala Constitutie turca, Erdogan, care il va primi sambata pe Biden pentru un dejun de lucru, ar putea conduce tara pana in 2024.

Oficialul american s-a ferit sa faca aluzie la Turcia in discursul sau, afirmand ca nu se afla la Istanbul pentru a face "prozelitism".

"Cea mai buna modalitate de a proteja libertatile este de a evita concetrarea puterilor in mainile unei singure aripi guvernamentale", a insistat el.























2345 vizualizari

  • -6 (12 voturi)    
    Dubla masura ca de obicei (Sâmbătă, 22 noiembrie 2014, 21:35)

    EXEs [utilizator]

    Cand Obama decide unilateral, imoral si total ilegal oprirea expulzarii imigrantilor ilegali fara sa aiba macar de bun simt acordul opozitiei, nu se pune. In schimb Erdogan ales la fel de democratic nu are voie sa faca putina ordine in conditiile in care se confrunta cu probleme la granita cu ISIL, are o comunitatea kurda extrem de numeroasa si Rusia e din ce in ce mai agresiva in Marea Neagra.
    Eu cred ca fiecare trebuie sa-si vada de problemele lui, iar americanii pana termina cu incompetentul neo-comunistul Obama nu mai au dreptul sa dea sfaturi nimanui. Ca sa nu mai spun ca se confirma teoria cunoscuta ca democratia este total nefunctionala in tarile musulmane si in general in tarile necivilizate.
    • +1 (1 vot)    
      hm (Duminică, 23 noiembrie 2014, 0:51)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui EXEs

      Turcia nu este o "tara musulmana". este un stat LAIC!
      Ai VREA tu ca romanii sa fie macar pe jumatate civilizati ca turcii! :(
    • 0 (4 voturi)    
      ti-as da simultan un + (Duminică, 23 noiembrie 2014, 10:18)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui EXEs

      Pentru comentariile la adresa lui Obama unde ai perfecta dreptate
      si
      un mare MINUS atunci cand il compari cu Erdogan.
      Instabilitatea din jurul Turciei nu e o scuza pentru Erdogan sa restranga democratia pe plan intern.
      PS - ref Obama, stai linistit , i se apropie funia de par
    • -1 (1 vot)    
      Confunzi notiunile (Duminică, 23 noiembrie 2014, 21:41)

      mullard [utilizator] i-a raspuns lui EXEs

      Faptul ca Presedintele american decide singur in anumite chestiuni este pentru ca are dreptul legal si constitutional sa o faca. Acolo unde nu are dreptul merge sa il ceara in Senat - unde e mai greu decat ai crede. Faptul ca Erdogan joaca pe cartea religioasa pentru a-si asigura suportul Turciei rurale este cu totul altceva. Erdogan face pasi inspre a diminua latura laica si a majora latura religioasa pentru a-i servi viziunii sale politice si scopurilor personale - inclusiv consolidarea puterii in mainile camarilei sale. Iar asta este democratie (pentru ca la baza e vot populat) doar cu numele (pentru ca votul e manipulat).
      • +1 (1 vot)    
        "dreptul legal", sa legalizezi nedreptatea (Luni, 24 noiembrie 2014, 13:33)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui mullard

        creeaza si erdogan o lege ca sa aiba "dreptul legal" si s-au sfarsit discutiile. ce zici?
        • 0 (0 voturi)    
          Hai sa nu ne pierdem in semantica (Luni, 24 noiembrie 2014, 23:28)

          mullard [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          Nu poti alatura Turcia democratiilor occidentale. Ai avut astazi masura "democratiei" lui Erdogan - femeile nu sunt egale barbatilor, ci sunt facute pentru maternitate. Confirma cele enuntate de mine - canta in struna Turciei rurale excesiv religioase pentru a-si demonstra legitimitatea. Deci hai sa nu confundam realitatile de dragul semanticii.
          • +1 (1 vot)    
            sunt o cultura complet diferita (Marţi, 25 noiembrie 2014, 10:18)

            jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui mullard

            nu trebuie sa fie asemenea occidentalilor. insa, nu poti nega ca Turcia este o tara dezvoltata si continua sa se dezvolte. amestecurile noastre, ale "occidentalilor" in cultura lor nu cred ca este musai benefica daca plusam prea mult. de acord cu tine ca au probleme grave de mentalitate, dar nu trebuie dramatizat. ai prefera sa fie democratizati in stilul irakului?
            • 0 (0 voturi)    
              De acord (Marţi, 25 noiembrie 2014, 14:39)

              mullard [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

              Nu trebuie fortat nimic, sincer cred ca nici nu se poate. Plecasem, insa, de la primul (cred) comentariu care il compara pe Obama cu Erdogan si democratia americana cu cea turca. Si cred ca era o comparatie gresita.
              • 0 (0 voturi)    
                Unde e dovada? (Marţi, 25 noiembrie 2014, 17:39)

                EXEs [utilizator] i-a raspuns lui mullard

                Pana acum nu am vazut nici macar o singura dovada ca Erdogan a incalcat vreo lege in deciziile pe care le-a luat. Deci pana la urma cu ce este diferit de Obama? Pentru ca toti avem prejudecati si ne simtim inconfortabil acunci cand indraznim sa comparam luceafarul de democratie si civilizatie de peste ocean cu o tara de rahat musulmana.
                Sistemul american ca si cel german sau japonez au fost construite pentru conduceri de dreapta fara tendinte dictatoriale si centraliste, dar care sa ofere posibilitatea ca in cazuri extreme sa usureze luarea rapida a unor decizii necesare. Legea ii da sefului statului mai multe parghii pentru a schimba lucrurile, dar principial institutiile s-au ocupat de problemele curente fara interventia directa a sefului statului. Legal nimeni nu o sa-l suspende pe Obama, dar principial mai multe institutii si persoane au spus ca Obama isi depaseste atributiile nerespenctand separatia puterilor in stat (ultimul pe lista este seful FCC care e nemultumit de implicarea lui Obama in problema neutralitatii internetului).
                Inca o data nu am comparat Turcia cu America, sau sistemul democratic din cele doua tari. Am spus doar ca Obama nu este cu nimic mai democratic decat Erdogan si ca fiecare trebuie sa-si vada de Fergussonul lui. LOL
                • 0 (0 voturi)    
                  Nationalismul si religia (Marţi, 25 noiembrie 2014, 23:10)

                  mullard [utilizator] i-a raspuns lui EXEs

                  In regula, bine ca ne-am inteles :)

                  Erdogan devine, din ce in ce mai mult, un politruc. Joaca o carte foarte periculoasa, cea a religiei, pe care o face doar pentru a se mentine la putere. Intr-o tara precum Turcia, masiv rurala si subdezvoltata (evident, nu confundam cu Turcia urbana, aproape occidentala), religia, ca izvor de legitimitate, reprezinta falsificarea realitatii. Este foarte usor sa pacalesti oamenii care stiu putine lucruri si nici nu sunt interesati sa stie mai multe. Cu ce te ajuta, insa, acei oameni la dezvoltarea tarii si la intarirea statului? Cu nimic, inclin sa cred. Ba, mai mult, vor contribui la slabirea lui prin crearea unei legitimitati intimidante care va permite consolidarea puterii in mainile unei singure persoane. Asta este motivul pentru care SUA nu se vor compara niciodata cu Turcia la democratie, iar Obama, ca vrea sau nu, este infinit mai democrat decat Erdogan (na, ca acum am facut eu comparatia :)
                  • 0 (0 voturi)    
                    Gresesti (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 12:37)

                    EXEs [utilizator] i-a raspuns lui mullard

                    Sistemele centralizate sunt cele mai eficiente pentru ca misca lucrurile mult mai repede si deciziile nu se pierd in birocratia corupta. Problema este ca puterea corupe si din cauza asta dictatorii inconjurati de indivizi rauintentionati cad in patima cultului personalitatii, pierd contactul cu realitatea, incep sa devieze de la principiile morale etc. Solutia chineza pe care o vad neo-liberalii din spatele lui Obama este un sistem mai eficient decat sistemul multipartit sau bipartit si anume monopartid de dreapta-centru-stanga care sa impace interesele businessului de dreapta cu interesele populatiei stangiste mediate de politicienii centristi. Nu mi se pare deloc intamplator ca in afaceri domina pragmatismul, eficienta si corectitudinea, in politica domina balansul total lipsit de principii neo-liberal centrist, iar prostimea Fergusoniana este permanent in cautare de pomeni, reduceri, obamacare-uri. Printre altele sistemul de vot din consiliile actionarilor mi se pare mult mai corect in functie de numarul de actiuni, decat sistemul egalitarist de vot din sistemul politic in care votul infractorului este egal cu cel al profesorului universitar sau al miliardarului.
                    Revenind la Erdogan acesta face exact acelasi lucru ca Obama incercand sa ofere un echilibru centrist intr-o societate puternic polarizata. Problema ambilor este ca centrul pe care il vad ei este mult mai la stanga decat centrul pe care il vad pro-occidentalii din Turcia sau Tea-Party din US. Motivul pentru care ambii sunt inca la putere este ca de fapt acolo unde sunt ei este in realitate centrul societatii in clipa asta. Asta reflecta si mai mult decaderea sclavagisto-stangista in care a ajuns societatea occidentala, decadere care are profunde radacini in imbatranirea si descresterea natalitatii in cadrul populatiei civilizate de dreapta.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri