La aproape sapte luni de la disparitia inexplicabila a cursei MH370 Malaysia Airlines, noi cercetari subacvatice vor fi efectuate la inceputul lunii octombrie, in Oceanul Indian, unde aeronava s-ar fi prabusit. Aparatul Boeing 777-200 al companiei din Malaezia a disparut in data de 8 martie, ;a scurt timp dupa decolare de la Kuala Lumpur cu destinatia Beijing.

Acesta transporta 239 de pasageri si membri ai echipajului. Orice contact cu cabina pilotilor a incetat dupa o ora de zbor si nicio urma fizica a aparatului nu a fost gasita de atunci. Specialistii au incercat in zadar, cu ajutorul satelitilor, sa-i refaca traiectoria si banuiesc ca, cel mai probabul, aparatul s-a prabusit in mare in sudul Oceanului Indian, in largul coastei de vest a Australiei.

Dupa o prima faza de cautari de suprafata si de adancime in martie-aprilie, Australia si tarile impicate vor lansa noi operatiuni la inceputul lunii octombrie. Doua nave specializate - Fugro Discovery si Go Phoenix inchiriate de Malaezia ¬ vor cerceta fundul marii echipate cu puternic sonar care poate cobori la 5.000 de metri, potrivit Biroului Australian de investigare a accidentelor (ATSB).

Aceasta aparatura speciala este programata sa detecteze bucati mari din epava avionului, cum ar fi motoarele, trenul de aterizare si fuselajul, a declarat Peter Foley de la ATSB.

Aceste operatiuni vor fi "foarte dificile" pentru ca se fac intr-o zona de coasta in mare masura neexplorata si foarte indepartata. Cei implicati vor trebui sa indure temperaturi polare, vanturi puternice din Antarctica si valuri de pana la 12 metri.

"Aceasta este o provocare extraordinara", a declarat Peter Foley.