Air France renunta la proiectul Transavia Europe, aflat la originea grevei

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 24 septembrie 2014, 10:54 Actualitate | Internaţional

Air France a renuntat, marti seara, la proiectul sau de expansiune in Europa a companiei aeriene low-cost Transavia, a anuntat miercuri Alian Vidalies, secretar de stat in cadrul Ministerului francez al Transporturilor.

"Proiectul Transavia Europe este abandonat de conducerea" Air France, a declarat Vidalies pentru postul de radio RMC, adaugand ca "proiectul nu este suspendat pentru trei luni, ci este retras", informeaza Mefiafax citand AFP.

Proiectul a generat o greva la Air France, care a intrat luni in cea de-a doua saptamana, pilotii temandu-se ca acesta va conduce la un "dumping social" si "delocalizari" in detrimentul angajatilor francezi.

Pentru prima oara de la inceputul grevei, pilotii au participat marti, in uniforme, la un protest, in apropiere de sediul Adunarii Nationale (Parlamentul) de la Paris.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1814 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Noah, si la astia (Miercuri, 24 septembrie 2014, 11:09)

    Armadilo [utilizator]

    pai in Romania nu aveau pilotii astia nici o sansa. Politicienii si administratorii francezi pot lua lectii fara plata de la ai nostri.

    La noi poate iesii lumea in strada cat vrea ca nu se schimba nimic, nu da nimeni nimic inapoi.

    Astia au sange pe instalatie sa isi apere drepturile.
    • 0 (4 voturi)    
      ce apara ei de fapt ? (Miercuri, 24 septembrie 2014, 12:07)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Armadilo

      ca eu nu inteleg. se opun pietei libere si cred ca astfel isi pot pastra salariile si statutul. doar pe moment, nu fac altceva decat sa faca cale libera concurentei.
      • 0 (4 voturi)    
        Visezi stimabile... (Miercuri, 24 septembrie 2014, 12:21)

        lucadd [utilizator] i-a raspuns lui clint

        crezand ca "nu fac altceva decat sa faca cale libera concurentei"

        Ei nu se opun la nimic isi apara doar drepturile salariale. Cum ar fi ca dv sa aveti la banca un credit de 2000 de euro luat pe salariu de 6000 de euro si sa va treziti ca va propune seful in numele respectarii liberei concurente sa va treaca la salariu de 4000 de euro.
        Cred ca ati fi incantat iar seful dv va va multumi pentru simtul civic de care dati in respectarea principiului pietei libere.
        Mai ales daca aveti si o familie cu copii. Da absolut sunt sigur ca sunteti primul care va veti sacrifica...
        • 0 (2 voturi)    
          Globalizarea omoara tot (Miercuri, 24 septembrie 2014, 18:53)

          antrax [utilizator] i-a raspuns lui lucadd

          A mai fost un scandal prin ianuarie, cu o fabrica Goodyear. Din articolele citite atunci, oamenii veniti din SUA au fost socati de pretentiile angajatilor francezi.

          Problema este ca prin sindicate/greve (ca-si apara drepturile salariale, cum zici tu), s-ar putea sa bage compania in faliment. Mai devreme sau mai tarziu. Ca doar nu se apucase degeaba AirFrance sa faca acea companie low-cost, probabil au inceput sa piarda din cota de piata/profit. Si asa AirFrance e in parteneriat cu KLM, care deja a introdus plata bagajului pe cursele europene, oarecum similar cu ce fac companiile low-cost de cand au aparut (si totusi biletul e tot la pret maricel). Mai ramane sa puna si meniul cu plata si atunci catre cine se vor orienta clientii (nu ma refe la cei care zboara la clasa business, alora li se platesc cheltuielile)?
          • 0 (2 voturi)    
            Air France nu poate fi comparata cu companii low (Joi, 25 septembrie 2014, 0:57)

            lucadd [utilizator] i-a raspuns lui antrax

            cost iar globalizarea omoara doar pe cine nu face nimic si asteapta sa ii pice in cap.

            Patronatul la AF/KLM a vrut sa forteze/rupa concureta low cost pur si simplu facand downgrad de personal calificat prin filiala Transavia... ceva de genul mergeti cu pret de dacie dar cu sofer de bmw.

            Daca vor sa dezvolte low cost n au decat sa fomeze personal low cost iar daca cred au prea mult personal calificat nu au decat sa il concedieze dar nu sa faca smecherii... gata dezvoltam o alta filiala si va punem acolo... "ura la jumatate de pret- si asa avem m m dividende si bonusuri de Craciun... ca deh facem mai mult profit"

            Pana la urma nimeni nu ii impiedica sa faca nimic dar e vorba de vieti omenesti... nu cred ca ati aprecia sa vi i se injumatateasca salariul. Si va asigur ca nu puteati compara Goodyear(filiala inchisa de pneuri agricole) cu Air France.

            In cazul Goodyear patronul american i a jignit pe muncitorii francezi inca inainte sa vina in Fr spunand ca toti sunt niste puturosi ( de fapt voia sa concedieze 3 sferturi si pe restul sa ii plateasca cu minimum ca "asa vrea muschii lui de cowboy").
            • +1 (1 vot)    
              Diferenta de mentalitate (Joi, 25 septembrie 2014, 15:54)

              antrax [utilizator] i-a raspuns lui lucadd

              americani vs francezi. Pt american cele 35 ore/sapt "muncite" de un muncitor francez (cu inca cateva ore de socializare la tigari/cafele probabil) seamana a puturosenie.

              Dar cum pomeneam de globalizare, la GY probabil au mutat fabrica in alta parte, spre Asia unde e mai ieftin pt ei. La fel si AF poate angaja piloti romani, de ex. Iar faptul ca-i pune sa zboare pe o linie low cost in loc sa-i dea afara, e totusi bine si pt angajatii respectivi, nu?

              Au mai fost cazuri cand angajatilor francezi li s-a propus concediere sau mutare (si salariu) in Romania sau altundeva, au fost destule cazuri de sinucidere (inclusiv la Renault). Dar asta pana la urma e tot neadaptare la globalizare, nu? Daca tu (ca angajat/sindicat) o tii mortis pe ce stii ca mergea acum 20-30 ani, greve si pretentii salariale...

              Asta e situatia actuala, pt o firma e usor sa sara in alta tara in functie de conditii, acum pleaca din Europa de Vest, peste 10-15 ani o sa plece si de pe la noi spre alte tari mai ieftine.
        • 0 (0 voturi)    
          Prietene, (Joi, 1 ianuarie 2015, 22:33)

          clint [utilizator] i-a raspuns lui lucadd

          eu unul, daca as fi francez si as sti ca exista undeva in Romania, China, Turcia, sau oriunde in alta tara oamenii capabili sa imi faca munca nu pentru 4000. ci pe 400 de EUR, m-as mai gandi cu creditul ala. Daca totusi as fi fost atat de idiot sa imi iau deja creditul, as incerca sa negociez cu banca pentru o reesalonare sau ceva de genul asta.

          Daca crezi ca amanuntele din viata personala a fiecaruia sau sindicatele pot dicta salariile si nu piata libera a muncii, probabil ca nu intelegi nimic din ce ti se intampla. Nu vreau sa par cinic, dar cei ca tine, ajung in final sa fie scosi in strada de banci.
  • -1 (1 vot)    
    e (Joi, 25 septembrie 2014, 0:29)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    bine, cu cit se ingroapa astia singuri mai mult, cu atit mai bine. Companiile lor mari vor ''delocaliza'' in alte tari, cu angajati mai putin comunistoizi. Franta, cancerul ideologic al europei, in frunte cu socialistul holande, presedintele sindicatelor comuniste, functionarilor paraziti si al musulmanilor puturosi si necalificati care l-au votat.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă