39.000 de poduri are Germania, intr-o infrastructura de transport la care romanii pot doar visa. Dar ca si autostrazile, se strica si podurile, datorita circulatiei intense, mai ales a vehiculelor de mare tonaj. Ministerul Transporturilor german a decis vineri alocarea unui miliard de euro in plus de la buget, pentru repararea sau reconstructia podurilor "iesite din garantie". Ministrul Alexander Dobrindt (CSU), criticat anterior pentru planurile de introducere a vinietei pentru autoturisme, arata astfel ca momentan are alte ganduri decat sa-i taxeze in plus pe soferi.

"Prin aceasta am fixat prioritati clare", a declarat Dobrindt pentru Welt am Sonntag. Modernizarea podurilor ar fi o sarcina a ministerului care depaseste perioada actualei legislaturi, a mai precizat ministrul crestin-social.

Cu miliardul de euro in plus din "programul special", care dureaza pana in 2017, vor putea fi reparate 78 de poduri. Expertii ar fi evaluat insa ca necesitatile acopera o plaja mult mai larga. 6.000 dintre cele 39.000 de poduri de pe teritoriul federal ar avea nevoie -pe alocuri stringenta-, de reparatii, unele dintre acestea capitale.

24 de poduri cuprinse in suplimentarea de la buget sunt deja in reparatii, banii alocati de guvern acopera facturile scadente pentru lucrari deja efectuate. Alte 54 de noi proiecte urmeaza sa inceapa anul acesta si sa fie finalizate in 2015, sau mai tarziu. 49 de proiecte se refera la reconstructia din temelii a podurilor. Restul pana la 78 vizeaza consolidarea celor existente, pentru a li se mari capacitatea de rezistenta la traficul greu.

Modernizarea cuprinde poduri dintr-o serie de landuri germane din nord, ca si din sud. Cele mai multe lucrari de asanare se vor realiza in Hessen (15), Nordrhein-Westfalen (11) si Bavaria (10). Cel mai scump proiect finantat din noii bani de la guvern este podul Wiesbaden-Schierstein de peste Rin, lung de 1,2 km, pentru care se aloca 225 de milioane de euro.

Pe locul al doilea e noul pod peste Lennetal, a carui constructie costa 115 milioane de euro. Acest proiect pe A45, la nord de intersectia de autostrazi Hagen, se considera ca va deveni "unul dintre cele mai spectaculoase santiere din Germania". La finele sau, prezumtiv in 2018, podul lung de aproape un kilometru (979, 50 m) va fi deplasat de pe pilonii de sustinere provizorii, centimetru cu centimetru, pe cei definitivi.

Practic, noul pod va fi "translatat oblic", dupa cum scria la finele anului trecut publicatia DerWesten.de. Dupa aceasta operatiune, vechiul pod va fi demolat. In tot acest timp, traficul nu va avea de suferit, caci este vorba de doua directii-cheie de deplasare, inspre Frankfurt si Dortmund.