Corespondenta din Germania

Un miliard de euro in plus, pentru podurile germane

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Duminică, 21 septembrie 2014, 16:16 Actualitate | Internaţional

39.000 de poduri are Germania, intr-o infrastructura de transport la care romanii pot doar visa. Dar ca si autostrazile, se strica si podurile, datorita circulatiei intense, mai ales a vehiculelor de mare tonaj. Ministerul Transporturilor german a decis vineri alocarea unui miliard de euro in plus de la buget, pentru repararea sau reconstructia podurilor "iesite din garantie". Ministrul Alexander Dobrindt (CSU), criticat anterior pentru planurile de introducere a vinietei pentru autoturisme, arata astfel ca momentan are alte ganduri decat sa-i taxeze in plus pe soferi.

"Prin aceasta am fixat prioritati clare", a declarat Dobrindt pentru Welt am Sonntag. Modernizarea podurilor ar fi o sarcina a ministerului care depaseste perioada actualei legislaturi, a mai precizat ministrul crestin-social.

Cu miliardul de euro in plus din "programul special", care dureaza pana in 2017, vor putea fi reparate 78 de poduri. Expertii ar fi evaluat insa ca necesitatile acopera o plaja mult mai larga. 6.000 dintre cele 39.000 de poduri de pe teritoriul federal ar avea nevoie -pe alocuri stringenta-, de reparatii, unele dintre acestea capitale.

24 de poduri cuprinse in suplimentarea de la buget sunt deja in reparatii, banii alocati de guvern acopera facturile scadente pentru lucrari deja efectuate. Alte 54 de noi proiecte urmeaza sa inceapa anul acesta si sa fie finalizate in 2015, sau mai tarziu. 49 de proiecte se refera la reconstructia din temelii a podurilor. Restul pana la 78 vizeaza consolidarea celor existente, pentru a li se mari capacitatea de rezistenta la traficul greu.

Modernizarea cuprinde poduri dintr-o serie de landuri germane din nord, ca si din sud. Cele mai multe lucrari de asanare se vor realiza in Hessen (15), Nordrhein-Westfalen (11) si Bavaria (10). Cel mai scump proiect finantat din noii bani de la guvern este podul Wiesbaden-Schierstein de peste Rin, lung de 1,2 km, pentru care se aloca 225 de milioane de euro.

Pe locul al doilea e noul pod peste Lennetal, a carui constructie costa 115 milioane de euro. Acest proiect pe A45, la nord de intersectia de autostrazi Hagen, se considera ca va deveni "unul dintre cele mai spectaculoase santiere din Germania". La finele sau, prezumtiv in 2018, podul lung de aproape un kilometru (979, 50 m) va fi deplasat de pe pilonii de sustinere provizorii, centimetru cu centimetru, pe cei definitivi.

Practic, noul pod va fi "translatat oblic", dupa cum scria la finele anului trecut publicatia DerWesten.de. Dupa aceasta operatiune, vechiul pod va fi demolat. In tot acest timp, traficul nu va avea de suferit, caci este vorba de doua directii-cheie de deplasare, inspre Frankfurt si Dortmund.























2283 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Dati dreacu nemtii astia. (Duminică, 21 septembrie 2014, 18:45)

    Serban. B [anonim]

    Cum adica domne sa dea bani pentru poduri? s-au tzacanit? nu mai bine ii da la fiecare neamt 100 de lei sa-l plimbe la capitala sa vada si ei cum arata un tovaras adevarat. ?!?!?!
    • +1 (1 vot)    
      Cind Romania are 1083 km auto egalam Germania!!! (Duminică, 21 septembrie 2014, 21:34)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Serban. B

      Pare incredibil insa acesta este adevarul.

      Nu conteaza citi km de autostrada posezi ci mai ales cite masini sunt disponibile pentru ei. Daca ai prea putine atunci fiecare sofer trebuie sa plateasca costuri de intretinere mari si nu-ti convine.

      Sa facem niste calcule:

      Romania
      - 4.5 milioane masini
      - 646 km autostrada
      -> 6966 masini / km autostrada

      Germania
      - 54 milioane masini
      - 13 000 km autostrada
      -> 4154 masini / km autostrada

      Cind Romania atinge 1083 km va egala Germania la cantitate masini pe unitate de lungime. Cum costurile intretinerii unui km sunt suportate de numarul proprietarilor auto pe km de autostrada, rezulta ca dupa depasirea a 1083 km, situatie cind ajungem la ~ 4154 masini / km, la fel ca Germania, romanii se vor impovara mai mult ca nemtii, tot mai putini soferi trebuind sa suporte tot mai multi km autostrada.
  • +2 (2 voturi)    
    Cu un miliard de euro... (Duminică, 21 septembrie 2014, 18:58)

    PaulAtreides [utilizator]

    ...in Romania pana in 2017 s-ar repara 2,5 poduri.
    • 0 (0 voturi)    
      Pe bune? (Duminică, 21 septembrie 2014, 20:40)

      authoritah [utilizator] i-a raspuns lui PaulAtreides

      O stire despre bugetul pentru poduri din Germania?

      Chiar nu se mai intampla nimic altceva pe acolo?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi