VIDEO Liderul separatistilor scotieni, Alex Salmond, si-a recunoscut infrangerea

de I.R.     HotNews.ro
Vineri, 19 septembrie 2014, 9:05 Actualitate | Internaţional

Alex Salmond
Foto: Captura YouTube
Alex Salmond, liderul independentilor scotieni, a recunoscut vineri dimineata, la Edinburgh, infrangerea taberei sale in referendumul istoric pentru independenta de Marea Britanie.

“Scotia a decis, in majoritate, sa nu devina o tara independenta, a spus Salmond, premierul regiunii, intr-o declaratie publica facuta la Edinburgh inainte ca rezultatele finale oficiale sa fie anuntate.

“Am acceptat acest verdict al urnelor si fac apel la toti scotienii sa faca la fel si sa accepte decizia poporului”, a adaugat el, dupa ce a desfasurat o campanie intensa in ultimele luni.



Salmond, in varsta de 59 de ani, s-a luptat pana in ultimul moment pentru un triumf, noteaza AFP.

Rezultatele definitive partiale, dupa numararea a 30 din cele 32 de circumscriptii, arata ca 55,2% au votat impotriva independentei, fata de 44,8%.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

5697 vizualizari

  • +9 (19 voturi)    
    vot rational (Vineri, 19 septembrie 2014, 9:12)

    mihai2013 [utilizator]

    Votul scotienilor, impotriva "independentei", este o lectie de maturitate si inteligenta. Turbeaza de furie si frustrare toti ciudatii, nevropatii, complexatii, putinistii, anti-capitalistii, anti-UE, anti-NATO, anti-gaze-de-sist, anti-tot. O traditie istorica de sute de ani nu poate lua sfarsit din cauza toanelor unei generatii.
    • +1 (7 voturi)    
      te inseli amarnic (Vineri, 19 septembrie 2014, 11:01)

      Tomis [utilizator] i-a raspuns lui mihai2013

      Nu stii despre ce vorbesti. Nu am sa intru in detalii, dar votul scotienilor pentru independenta nu era anti-UE. Planul era sa ramana daca se poate in UE, iar daca nu atunci sa adere cat mai rapid.
      Habarnistii care isi dau cu parerea pe aici uita ca UK in ansamblu este unul dintre cei mai anti-UE membri ai UE (culmea), alaturi de ungari. David Cameron a fost cel care a utilizat dreptul de veto impotriva revizuirii tratatului de la Lisabona; in timp ce toti munceau pe branci ca sa scoata UE din criza el se juca pe acolo ca sa-si apere bancile.
      Independenta Scotiei ar fi folosit foarte mult UE, ar fi fortat UK (not so U) sa accepte ca nu mai este un imperiu si poate ca asta i-ar fi facut mai putin anti-UE. Dar nu vom sti niciodata, din pacate.
      Traditia istorica de care vorbesti i-a facut pe multi scotieni sa traiasca numai din ajutoare sociale, practic in saracie. Mult succes inainte, ca si pana acum.
  • +6 (10 voturi)    
    Zdravstvuite ! (Vineri, 19 septembrie 2014, 9:16)

    Tescovin [utilizator]

    Îmi pare sincer rău pentru cei care, de bună credință, își doreau cu onestitate independența, dar nu pot să nu mă bucur de boticul pe care-l va pune tavarișci Putin.
  • +9 (9 voturi)    
    La noi (Vineri, 19 septembrie 2014, 9:17)

    Porcurorul General [utilizator]

    Ambele tabere isi anunta victoria. "Dragi romani, este o seara minunata..." isi incepea unul discursul.
  • +12 (16 voturi)    
    Ei (Vineri, 19 septembrie 2014, 9:22)

    muciflenduri [utilizator]

    Daca scrutinul ar fi fost liber, ca cel din Crimeea, 99% dintre scotieni si-ar fi dorit independenta.
    Din pacate nu au fost omuletii verzi, de sorginte slava, care sa se asigure ca scotienii fac alegerea corecta.
    • +9 (9 voturi)    
      . (Vineri, 19 septembrie 2014, 10:40)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

      De fapt si in Crimeea votul real a fost indentic cu cel din Scotia: 55% anti-separatism, 45% pro-separatism. Din pacate a numarat cine trebuie...
  • +11 (15 voturi)    
    Termenul "separatist" este gresit (Vineri, 19 septembrie 2014, 9:25)

    cato [utilizator]

    Continuati sa folositi termenul "separatist", de parca ar fi acelasi lucru cu ce fac rusii in Ucraina. Este o alegere gresita. Scotia nu este parte a Angliei pentru a se separa de ea. Scotia nu s-a unit propriu-zis cu Anglia formand Marea Britanie, redenumit Regatul Unit. Au avut si iata ca au in continuare un Act de Uniune, nu de unire, ce functioneaza ca un contract; nu este un act pentru totdeauna, cum a fost sa zicem Unirea Basarabiei sau Transilvaniei cu Tara in 1918.
    Alegand acest termen, puneti pe picior de egalitate situatia din Scotia cu cea din Ucraina, ceea ce este fundamental gresit.
    • +5 (11 voturi)    
      Corect (Vineri, 19 septembrie 2014, 10:14)

      KCobain [utilizator] i-a raspuns lui cato

      Ti-am dat un minus din greseala (degete prea mari pentru tastatura touchscreen). Insa sunt de acord cu tine. Din nefericire e plin de habarnisti care-si dau cu parerea "competenta" p-aici descre lucruri pe care nu le cunosc si nu le-au studiat. Romaneste...

      Personal regret rezultatul. Aroganta Marii Britanii si a lui Cameron fata de imigranti si chiar fata de proprii scotieni meritau un pumn in figura. Am trait si in in Londra si in Edinburgh si scotienii sunt niste oameni minunati.
  • +6 (10 voturi)    
    Ce? Nici o numărătoare? (Vineri, 19 septembrie 2014, 9:29)

    Wasile [utilizator]

    D-nul ăsta Salmond acceptă înfrângerea așa, bărbătește? Nici un țipăt cum că au votat scoțienii din diaspora? Cum că s-au fraudat alegerile? Cum că au votat morții până la Braveheart?
    Wow, ce lecție de gentelman-ism, dacă mi-e permisă licența poetică..
  • -6 (16 voturi)    
    Londra sa multumeasca emigrantilor ca ei au zis NU (Vineri, 19 septembrie 2014, 9:38)

    dumitrica [utilizator]

    La fel ca la referendumul de independenta al provinciei franceze Quebec (Montreal) din Canada, referendumul de secesiune a esuat in Scotia din cauza emigrantilor care au obtinut cetatenia britanica si sunt rezidenti in Scotia. Acesti straini, neetnici scotieni, au votat impotriva masiv pentru ca, la fel cum este cazul Quebecului, emigrantii nu se simt in siguranta in state nationaliste.
    • +1 (1 vot)    
      7% (Vineri, 19 septembrie 2014, 10:48)

      vro [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Intr-adevar, in Quebec imigrantii au inclinat balanta (49% nu, 51% da, in 1992 daca nu ma insel), Avand in vedere ca in Scotia imigrantii reprezinta 7% din populatie, este posibil totusi ca acest rezultat sa fi fost atins si daca nu s-ar fi prezentat la vot ... balanta nu e la fel de clar inclinata ca la Montreal.

      Din pacate, indiferent de faptul daca s-ar fi raspuns nu si fara ei - referendumul va da probabil nastere aceluiasi gen de xenofobie ca si in Quebec, pe un motiv la fel de valid. Multi romani cu cetatenie canadiana s-au abtinut atunci de la a vota in referendum, considerand totusi ca ar fi o nedreptate istorica sa influenteze o asemenea decizie

      Nu intuiesc bine cauza voturilor negative pentru postarea de mai sus.
  • +4 (4 voturi)    
    Ce diferenta uruasa fata de mascaricii nostri (Vineri, 19 septembrie 2014, 11:16)

    Copy-Paste [utilizator]

    I sa ne imaginam ca acum Alex ar fi spus ca de fapt sunt mai putini votanti, ca de fapt sunt si mai putini scotieini.
    Ia sa ne imaginam autobuzele lui dragnea care cutreierau cu votanti pe langa Glasgow.

    Acum oare vor putea vedea unii ce diferenta uriasa este intre puterea noastra primitiva si o societate normala ?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version