Investigatia olandeza privind zborul MH17 se concentreaza asupra a "25 de fragmente de metal", in care se cauta indicii

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 14:36 Actualitate | Internaţional

Investigatia olandeza privind doborarea avionului Boeing 777 apartinand companiei Malaysia Airlines care efectua zborul MH17 in estul Ucrainei, in iulie, cauta indicii in 25 de fragmente de metal recuperate din cadavre si resturi, relateaza BBC News online, citat de Mediafax.

 Oficiali olandezi, care conduc investigatia, afirma ca vor sa stabileasca daca fragmentele de metal pot confirma teoria potrivit careia o racheta de tip sol-aer a lovit avionul. Zborul MH17 pe ruta Amsterdam-Kuala Lumpur a fost doborat in estul Ucrainei, pe 17 iulie, toate cele 298 de persoane de la bord murind, dintre care majoritatea erau cetateni olandezi.

Investigatia a fost perturbata de confruntari armate continue in apropiere de locul prabusirii. Detectivii conteaza pe esantioane prelevate din cadavre si bagaje, cat si pe date prin satelit, interviuri cu martori, reconstituiri pe computer, probe online si comunicatii interceptate.

Ucraina si Occidentul i-au acuzat pe separatistii prorusi ca au doborat avionul cu o racheta de tip sol-aer, furnizata de Rusia. Moscova si rebelii au negat acuzatia, acuzand in schimb Guvernul ucrainean de atac. Rusia nu joaca niciun rol in investigatia penala.

 Procurorul-sef olandez Fred Westerbeke a declarat vineri, intr-o conferinta de presa sustinuta la Rotterdam, ca investigatia este interesata in mod special de originea celor 25 de fragmente de metal extrase din 500 de esantioane.

"Scenariul cel mai probabil este ca avionul a fost doborat de la sol", a subliniat el. "Daca putem sa stabilim ca acest metal provine de la o asemenea racheta, aceasta va fi o informatie importanta, desigur", a subliniat procurorul, adaugand ca "in acest moment nu stim acest lucru, ci este ceea ce investigam".

Westerbeke a declarat ca orice procedura viitoare este necesar sa indice de unde a fost trasa racheta si cine detinea controlul asupra acelei zone.

Patricia Zorko, de la Politia Nationala olandeza, a declarat ca investigatia examineaza totodata inregistrarea unei conversatii interceptate in care se vorbeste despre un atac cu racheta. "Conversatia este purtata intre rebeli care se pare ca au doborat avionul, dar este necesar sa o autentificam", a spus ea.

Potrivit unui raport intermediar prezentat saptamana aceasta de Biroul olandez de Ancheta pentru Securitate (OVV), avionul pare ca a fost lovit de un numar de proiectile de mici dmensiuni - ceea ce sustine teoria implicarii unei rachete de tip sol-aer. In raport este exclusa o problema de natura mecanica sau o eroare de pilotaj.

Directorul companiei Emirates a declarat ca avioanele nu ar fi survolat spatiul aerian al Ucrainei daca li s-ar fi transmis informatia ca exista rachete care pot ajunge la altitudine mare.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1701 vizualizari

  • -4 (10 voturi)    
    ??? (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 18:48)

    mp37 [utilizator]

    rachetele sol-aer nu explodeaza tip srapnel, in zona tintei, ca proiectilele antiaeriene, ci la contactul cu avionul-tinta! ce sunt aberatiile astea? se incearca incriminarea cu orice pret a rusilor?
    • 0 (0 voturi)    
      Te inseli! (Duminică, 14 septembrie 2014, 16:16)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui mp37

      asta este unul din diferentele majore ale rachetelor rusesti fata de cele Nato. Rachetele rusesti sint "de proximitate", nu lovesc tinta, ci conduse de un semnal radar si folosind efectul Doppler explodeaza la o distanta programata exact ca o grenada defeensiva (atunci cind au incarcatura de lupta de acest fel, fiindca accepta mai multe tipuri de incarcaturi, inclusiv neconventionale) si creeaza o sfera de srapnel de 1km in diametru, putind dobori mai multe tinte in acelasi timp, daca sint in tinuta compacta. KUB III are plafon de zbor la 7000 m (si autonomie de 24 km) iat KUB IV 10000 m si autonomie 30 km.
      Datele sint cele care ii incrimineaza si in acelesi timp incrimineaza interventia rusiei. Ukraina nu avea KUB IV asa ca separatistii nu puteau folosi tehnica uitata/parasita/cucerita. Ghici cine are KUB IV ca arma standard?
    • 0 (0 voturi)    
      ete fas (Duminică, 14 septembrie 2014, 17:05)

      Enofereus [utilizator] i-a raspuns lui mp37

      Nu se incearca incriminarea cu orice pret a rusilor ci cam toate indiciile tintesc catre rusi sau separatistii rusi.
  • -1 (9 voturi)    
    25 de fragmente de metal... (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 18:56)

    Gustav666 [utilizator]

    Mai bine ar solicita imperativ autoritatilor ucrainiene sa le puna la dispozitie inregistrarile convorbirilor dintre turnul de control de la Dniepropetrovsk si avionul malaiezian, pe care guvernul de la Kiev se incapataneaza sa le ascunda in continuare din motive numai de ei stiute.
  • 0 (0 voturi)    
    Pina la fragmente (Duminică, 14 septembrie 2014, 2:14)

    zar-zar [utilizator]

    sunt si alte raspunsuri de dat:
    >daca, pe linia de zbor a cursei malayesiene, Rusia a inchis ruta in mod oficial (si confirmat international) de ce Ucraina n-a facut la fel si de ce Olanda si Malayesia sunt singurele care au continuat pe aceasta ruta?
    > conform convorbirilor dintre echipaj si turnul de control Kiev, i s-a cerut avionului malayesian sa reduca altitudinea, exact deasupra zonei de lupta. De ce?
    > nimeni nu pomeneste nimic de tehnologa antiterorist pe care Boeing o are instalata pe avioanele sale
    > inainte de explozie, unul din piloti a mentionat doua puncte care se apropiau din spatele avionului - conform cu declaratia unui spaniol care lucra la turnul de control din Kiev
    > ce spun cutiile negre?
    > a fost vorba de o eroare de identificare a tintei?
  • +2 (2 voturi)    
    BLAST RADIUS (Duminică, 14 septembrie 2014, 10:06)

    PSD Erie [utilizator]

    Maximum blast radius against a high-altitude target such as a U-2 is around 244 m due to the rarefied atmosphere. At medium to low levels against fighter-sized targets the kill radius is about 65 m and the blast radius for severe damage is 100 to 120 m.

    http://www.armyrecognition.com/russia_russian_missile_system_vehicle_uk/sa-2_guideline_s-75_dvina_desna_volchov_ground_air_missile_system_technical_data_sheet_specification.html


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi