O adolescenta rapita de militantii Statului Islamic spune povestea abuzului la care este supusa: Mi-au ucis deja corpul. Acum imi omoara sufletul

de A.C.     HotNews.ro
Marţi, 9 septembrie 2014, 19:04 Actualitate | Internaţional

O tanara Yazidi, capturata de catre ISIS, a dezvaluit abuzurile extreme la care a fost supusa ca sclav sexual in mainile extremistilor Statului Islamic. In varsta de 17 ani, Mayat (n.red. nu este numele real al fetei), a fost rapita de catre membrii ISIS pe 3 august in timpul unei ofensive in zona Sinjar, relateaza The Independent.

Barbatii i-au permis lui Mayat, care stie limba engleza, sa vorbeasca. "Pentru a ne rani si mai mult, ne-au spus sa le descriem parintilor nostri in detaliu ceea ce ne fac".

Parintii fetei, refugiati in Kurdistan, au dat numarul de telefon al acesteia unui jurnalist de la publicatia italiana La Repubblica. Fata l-a rugat pe reporter sa nu ii dea numele pentru ca "ii este rusine cu ce i-au facut".

"O parte din mine ar vrea sa moara imediat, sa intre in pamant si sa stea acolo. Dar, o alta parte inca spera sa fie salvata si sa poata sa isi imbratiseze parintii inca o data", a spus fata.

Mayat este una dintre cele aproximativ 40 de fete rapite de extremisti intr-un oras necunoscut. Adolescenta estimeaza ca varsta celorlalte fete variaza intre 12 si 30 de ani.

"Ce imi fac?", se intreaba fata. "Imi e prea rusine sa spun si nici macar nu stiu cum sa descriu tortura". In interviu, Mayat descrie cum femeile si fetele capturate sunt tinute intr-o casa pazita de gardieni inarmati.

Exista, potrivit lui Mayat, "trei camere de groaza" unde femeile sunt violate, de multe ori de barbati diferiti si pe tot parcursul zilei.

"Ne trateaza ca pe sclavi. Suntem mereu <date> diferitilor barbati. Unii vin direct din Siria", spune aceasta.

"Ne ameninta si ne bat daca incercam sa opunem rezistenta. De multe ori, mi-as dori sa ma bata atat de tare incat sa mor. Dar sunt lasi chiar si in asta. Niciunul nu are curajul sa ne incheie suferinta".

Mayat spune ca unele dintre cele mai tinere fete s-au oprit din vorbit din cauza abuzurilor si au fost luate de catre rapitori. Multe dintre femeile rapite au incercat sa se sinucida.

"Uneori simt ca nu se va termina niciodata. Si chiar daca s-ar termina, viata mea ar ramane pentru totdeauna cu cicatricea torturii pe care am suferit-o in ultimele saptamani. Chiar daca voi supravietui, nu cred ca voi fi capabila sa indepartez oroarea din mintea mea".

Povestea lui Mayat contrazice afirmatiile anterioare ale ISIS, care pretind ca viata sub Statul Islamic pune accentul pe grija fata de vaduve si copii.

Mayat si-a incheiat povestea spunand ca "Mi-au ucis deja corpul. Acum imi omoara sufletul".
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

34273 vizualizari

  • +2 (18 voturi)    
    ISIS (Marţi, 9 septembrie 2014, 19:15)

    KostasP [utilizator]

    Astia nu erau "rebelii" aia din Siria (sustinuti de vest, sauditi si israel) care luptau impotriva lui Assad acum vreun an si pe care toate agentiile de stiri ii tineau in brate?
    • +1 (5 voturi)    
      dap (Marţi, 9 septembrie 2014, 21:27)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Made in USA. Si cnn-ul cel deont olog care zicea ca Assad minte cand spunea ce atrocitati fac astia. Nu ca el ar fi vreun virgin.

      Enjoy! (Dedicatie pentru tzutzerii mancurti.... se stiu ei)
    • +2 (4 voturi)    
      ISIS pe google spune foarte mult (Marţi, 9 septembrie 2014, 23:12)

      zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Este o ramura islamica care provine din al-Qaeda. Are ca obiectiv conceptii statale orientate spre teritorii cu traditii istorice musulmane si se manifesta prin jihadism (rezistenta contra strainilor). Cins a pornit aceasta miscar, avea in componenta trei grupari etnice: shia (afinitate iraniana), sunnii (iraqiana) si kurzi (turco-siriana). Intre timp, probabil, ca interesele teritoriale purtind zacaminte de petrol i-au separat unii de altii. Zona pe care o revendica este in nordul Iraqului, cunoscuta sub numele de Kurdistan.
      ISIS este de data recenta. Evenimentele de anul trecut din Siria au avut initial ca rebeli: al-Qaeda (sustinuta de Saudia), mercenari din Libya (sustinuti de americani si britanici) si Hamas (palestinieni sustinuti de Qatar).. Trupele siriene aveau de partea lor Hizbollah, care le-a ordonat Hamasului sa se retraga (se pare ca exista o anume subordonare intre ei).
      Qatar este in rivalitate cu toate celelalte tari arabe ale Golfului Persic si contra Iranului. A achizitionat arme de bilioane de la Pentagon si sustine Talibanul afgan (cei mai buni luptatori), pe sunni (cei mai cruzi) si pe Hamas. Se pare ca la origine, al-Qaeda a fost infiintata de Bin Laden la dorinta CIA pentru a controla cimpurile petrolifere. In rest este vorba de interese de hidrocarburi si conducte de alimentare catre Europa care constau intr-o alianta intre Qatar si Turcia, contra tuturor celorlalti. Britanicii incearca sa-si faca relatii cu Iranul, francezii nu sunt suferiti de turci, iar americanii fac legatura intre Qatar si turci. Sunnii sunt atit de bine finantati incit prezinta o atractie pentru mercenariatul international. Americanii n-au interes sa-i termine prea repede, atita timp cit pot cumpara armament. In Siria, israelienii nu au avut nici o participare - a fost atacati din cind in cind de mercenarii libieni din Liban.
      • -1 (3 voturi)    
        Esti un pic confuz (Miercuri, 10 septembrie 2014, 0:34)

        KostasP [utilizator] i-a raspuns lui zar-zar

        Sunni au fost intotdeauna sustinuti de sauditi. Iar sauditii sunt prieteni la catarama cu israelul. Si acum raspunde la intrebarea asta, isis de care sunt, sunni sau shia?
        • 0 (2 voturi)    
          nu pun mina in foc (Joi, 11 septembrie 2014, 18:28)

          zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

          "Saudi Arabia does not have diplomatic relations with Israel. In 2005, Saudi Arabia announced the end of its ban on Israeli goods and services, mostly due to its application to the World Trade Organization, where one member country cannot have a total ban on another. However, as of August 2006, the Saudi boycott was not cancelled.[3][4][5] However, Saudi Arabia recognizes that its ally, the United States, has a strong and supportive relationship of Israel." - daca asta-i ce intelegeti prin "sauditii sunt prieteni la catarama cu israelul", atunci aveti dreptate. Ce stiu de la BBC este ca de cind americanii le-au dat cu flit la sauditi (ca petrol nu prea mai au iar gaze de sist nu pot scoate ca n-au apa) si s-au "dat" prieteni cu Qatar (adversarul tuturor arabilor si persanilor din golf), acestia au inceput sa sprijine al-Qaeda (initiata de Bin Laden pe cind era la CIA), care nu prea ii agreaza pe israelieni.
          Cum am mai spus, ISIS este o formatie de data recenta care si-a confectionat o teorie islamista. De fapt este vorba de petrolul din nordul Iraqului (se pare cel mai mare zacamint in lume la ora actuala) si care atrage interesele europene si americane, deopotriva (este drept vin nitel in conflict cu teava Qatar-Turcia, dar se vor intelege, teava Qatar-Israel/Gaza se pare ca nu prea tine - mare aiureala si cu tevile astea). La initiere, ISIS era din sunni, shia si kurzi. Shia, in general sunt iraqieni cu afinitate persana (dar totusi arabi). Kurzii sunt niste turkmeni care se inteleg mai bine cu sirienii. Cu sunnii povestea este pe cit de artificiala pe atit de lunga. ISIS a fost o reorganizare (probabil si conceptuala) a ramurii Orientului mijlociu al al-Qaeda (vezi CIA). Si totusi, ei sunt de origine pakistaneza si nu prea numerosi in Iraq. Cum am mai spus (din surse BBC, sa remarc ca britanicii si americanii nu prea se inteleg in zona, deh, petrolul), Qatarul care este foarte bogat in petrol si inversunat pe toti vecinii lui) i-a atras pe americani si a cumpare
          • 0 (0 voturi)    
            Here it is (Joi, 11 septembrie 2014, 19:24)

            KostasP [utilizator] i-a raspuns lui zar-zar

            "..Over the past months, the level of intense cooperation between Israel and Saudi Arabia in targeting Iran has become clear. I’ve posted here about secret meetings between top Israeli and Saudi intelligence figures which have allowed coordination of the campaigns involving both Syria and Iran. But Shalom Yerushalmi, writing in Maariv, dropped an even more amazing bombshell. Saudi Arabia isn’t just coordinating its own intelligence efforts with Israel. It’s actually financing a good deal of Israel’s very expensive campaign against Iran..."

            Articol scris de R. Silverstein, 2014, pe un site independent de stiri ISRAELIAN.
            Si pt ca tot nu mi-ai raspuns la intrebarea mea, conducerea ISIS (ofiterii) este alcatuita din armata sunnita a lui sadam.

            Sugestie: diversifica-ti sursele de informatie. Pt mine informatia data de bbc nu are mare valoare.
            • +1 (1 vot)    
              mai intii (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 20:46)

              zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

              imi cer scuze ca nu am poatat si continuarea comentariului "nu pun mina in foc", o fac acuma.
              Referitor la sugestie, aveti dreptate. Cu cit mai multe pareri, cu atit o inclinatie mai apropiata de realitate. Apropo de inclinatie: "that matched my own intellectual and political proclivities" spune Richard Siverstein intr-un articol de al sau si am retinut ca se documenteaza foarte mult din surse israeliene, dar si din speculatiile lui Barry Lando pe baza de "A friend, with good sources in the Israeli government..". Cred totusi ca stirile oficiale au credibilitate mai mare decit ... nuvelistica. Cind spuneti "bbc nu are mare valoare", aveti dreptate in cazul in speta: in problema ISIS, britanicii s-au detasat de americani, incercind o apropiere cu Iranul. La fel cum francezii au incercat in zadar sa se lipeasca de Turcia.
              De fapt ce vreau sa spun, in domeniul politica-armata-economie, in zilele noastre (de parca in alte vremuri a fost altfel?), fenomenele sunt extrem de dinamice si reflecta numai termene scurte - justificat de interesul pentru un profit imediat, fara ... jene de nici un fel.
              Revenind la Richard Silverstein, se refera undeva la "Hannibal Directive" ale fortelor de aparare israeliene. In text, este vorba de cazul recent in Gaza, cind un soldat israelian s-a inteles ca a fost capturat de Hamas, iar stirile la acea vreme (Hamas nu revendica faptul) sugerau si eventualitatea unor schimburi de focuri pe timp de pace. Deci Directivele respective, ar contine (in mod secret) uciderea sau sacrificarea propriului camarad pentru a se evita capturarea lui. Am sa va reamintesc ca Israel schimba 1,000 de prizioneri pentru un om de-al lui, indiferent cu cine, stat sau organizatie terorista - si asta nu este legiferat (Israel, in mare parte, se conduce dupa o ... Constitutie nescrisa). Si pentru ca nu stiti, eu am luptat in armata israeliana - nu ne omorim camarazii, ne dam viata pentru ei , ori cit de mica ar fi sansa. Deci nuvele sau articolase daca nu au o sursa ...
              • +1 (1 vot)    
                Website-uri independente (Duminică, 14 septembrie 2014, 2:02)

                KostasP [utilizator] i-a raspuns lui zar-zar

                Nu prea pot sa va urmaresc f bine linia gandirii. Sariti de la o idee la alta f repede. Cand am spus ca bbc nu are credibilitate ma refeream la faptul ca este aservita unor interese, ca de altfel 99,9% din presa/televiziune. Nimeni nu iti spune adevarul, toata lumea iti serveste informatii "gri". Adevarul il afli dupa ce citesti din mai multe surse (de preferinta independente) iar apoi faci legaturile. Cel putin asta fac eu. Jocurile internationale sunt f complicate dar odata ce le prinzi firul logic poti sa tii pasul. Cat despre armata, mi-am indeplinit stagiul militar dar nu am luat parte la nici un conflict si nici nu imi doresc acest lucru. Iar despre camaraderie nu cred ca romanii ar fi diferiti de israelieni.
                • 0 (0 voturi)    
                  perfect (Vineri, 19 septembrie 2014, 15:00)

                  zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

                  deacord cu dvs.
            • +1 (1 vot)    
              o sursa clara, (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 22:11)

              zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

              nu creiaza decit atmosfera.
              Deci referitor la relatia Israel-Saudia, contra Iran - nu contrazic posibilitatea.
              Dar, citeva aspecte de data recenta:
              > Iranul (persan) este unit cu lumea araba a Golfului contra Qatar (m-a surprins ideia alianteil "celor 10" cu USA contra ISIS, inca neconfirmata decit de CNN);
              > Saudia nu are interese in Kurdistan, cum are Iranul;
              > Hamasul este sprijinit de Qatar (indirect de americani) si Iran, in schimb al-Qaeda libiana din Siria, adica o sectie a rebelilor, este sprijinita de Saudia, si de americani si britanici;
              >Hizballah (de partea Siriei) i-a eliminat (prin ordin) pe Hamas din coalitia rebelilor din Siria.
              Ca o imagine de ansamblu, nu exista aparent motive de conflict direct intre Saudia si Iran. Atunci, de ce arabii sa se expuna fata de Iran, printr-o alianta cu Israel, fata de care deasemenea are o atitudine similara?
              Cum lasam sa se inteleaga mai sus, nuvelistii ca si ziaristii, cauta sa-si faca vinzare.
              Despre sunni, intarita imaginea si de ultimele reactii ale americanilor (Obama si Kerry).
              Saddam Hussein s-a mentinut la putere datorita populatiei iraqiene, iar militar sustinut de al-Qaeda si de minoritatea sunnica (1/5 din populatie). Referitor la populatia Iraqukui au inceput sa se scrie multe. Dar din cele 37 milioane, 31 sunt iraqieni, 2 sunt sirieni, 1/2 sunt iranieni , 1/2 sunt turci, si in rest o puzderie de crestini si probabil si evrei. Deci, religios, 97% sunt musulmani (shia si mai putin sunni). Razboiul Iraq-Iran a fost unul religios (in esenta), si asuprirea sitilor(irano-indian) si a kurzilor (turca) de catre sunni (pakistano-asiriana) foarte minoritari spune ceva. Si totusi iraqienii, in majoritatea lor nu l-au urit pe Saddam.
              In treacat fie spus, nici libienii nu l-au urit pe Muammar Gaddafi. Si nici yugoslavii nu l-au urit pe Slobodan Milosevic. Destabilizarile in zone au venit odata cu "democratia", una falsa impusa din afara.
              Stiu ca Gaddafi si Saddam aveau ce aveau cu Israel, dar scoaterea lor din ...
            • +1 (1 vot)    
              din functie (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 22:35)

              zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

              cred ca a impiedicat sa se afle cine ii pistona sa se manifeste mai insistent decit alte tari arabe.
              Asa cum nu am inteles "prietenia la catarama" israelo-saudita, nu inteleg ce vreti sa discutati despre "ofiterii sunni ai lui Saddam".
              Dar in tot bilciul asta oriental, datorat presupusului cel mai mare zacamint de hidrocarburi actual, faptul ca americanii au pierdut deja controlul in mina fortelor locale, spune deja destul de mult. Se pare ca se vor reorganiza etnic si religios, intre cei trei: Iraq, Iran si Siria. Altfel spus, intre sunni, shiti si kurzi. Cu alocarile teritoriale respective.
              Deci daca initial ISIS a fost alcatuit din cele trei minoritati iraqiene, in prezent a ramas sa fie reprezentat numai de sunni (mi-este greu sa cred intr-o scindare si intre cei iraqieni si cei sirieni).
        • 0 (0 voturi)    
          cumparind direct (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 20:11)

          zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

          de la Pentagon o gramada de arme (2014), prelungind si contractul cu aeroportul lor Al-Udeid ca baza pentru americani. Deci, prin Qatar, sunnii sunt sprijiniti de americani. Acuma ca ramura al-Qaeda care a fost "rebelii" in Siria, sa fi devenit sunnii buni (musulmani, sa se fi combinat cu Yazidis - muntenii aceia pe care americanii i-au ajutat "umanitar", guvernul iraqian anterior spunea ca fara folos: apa si pungulitele cu mincare au fost aruncate de la 5,000 m inaltime si s-au facut praf) si sa fie altii decit sunnii pakistanezi (care ii urasc pe americani), probabil ca aveti dreptate. Sigur nici un amestec cu shia. Despre sunnii "rai" si jihadisti (un fel de haiduci sau partizani, deci aparatori nationali - despre ce natiune este vorba decideti singur), teribil de cruzi (conform cu propaganda) se spune ca sunt si extrem de bine finantati si capabili sa cumpere armament fara tirguiala si sa inroleze tot ce vine (si tot vine...), si cred (posibil sa gresesc) ca ar putea veni o vreme cind acestia vor dispare (la mica intelegere) datorita atacurilor aeriene furibunde - ca Obama nu pune bocancii si australienii inca nu au onorat promisiunea. Deci chestia cu doi sunni este o treaba hollywoodiana.
          • 0 (0 voturi)    
            Aș crede că exagerați în ce privește... (Luni, 15 septembrie 2014, 22:43)

            Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui zar-zar

            ..înverșunarea Qatarului, și relațiile sale cu celelalte state arabe.

            E adevărat că diferă pozițiile față de conflictele din Siria și Egipt, că au existat neînțelegeri diplomatice, că deschiderea spre modernizare e văzută ca un pericol de mai închisa societate saudită.

            Qatar rămâne, totuși un membru important al GCC, și un aliat al SUA în același timp.

            O altă afirmație hazardată mi se pare aceea că ajutoarele trimise în Iraq s-au distrus din cauza înălțimii de la care au fost aruncate. Nu suntem, totuși, în filmele cu proști...
            • +1 (1 vot)    
              pentru autentificare (Miercuri, 17 septembrie 2014, 6:03)

              zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui Mihail_AD

              Sursa privind relatiile Qatarului cu cei din jurul sau - BBC. De acolo stiu ca gazele de sist din Saudia nu sunt exploatabile din cauza lipsei de apa suficienta.
              Surse din guvernarea noua a Iraqului a facut aceasta declaratie din .. filme cu prosti. Nu-mi apartine. Ce pot spune este ca de fiecare data cind se comenteaza la CNN ajutoarele umanitare, vad mereu acelasi clip si acelasi reporter ajutind acelasi copil sa se urce in elicopter. Despre obiectivele raidurilor aeriene americane - jocuri pe calculator (nimic bombardat sau distrus, o ruina, o senilata in flacari. Numai marsuri si steaguri ISIS. Credeti ce doriti, eu nu cred nimic.
              • +1 (1 vot)    
                Vă împărtășesc îndoielile... (Miercuri, 17 septembrie 2014, 10:27)

                Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui zar-zar

                ...exprimate mai sus, în privința veridiciății speculațiilor din media și literatură.

                În privința știrii despre ajutoarele umanitare, nici nu mi-am închipuit că ar fi o speculație personală.

                Războiul din zonă e, din păcate, ceva mai real decât jocurile pe calculator:

                https://www.facebook.com/video.php?v=602341226553054

                Dar nu totul se poate da pe post. Mă aștept ca, în urma execuțiilor, media să se implice mai puțin în transmiterea reală a faptelor.

                S-a întâmplat să trăiesc ani buni într-unul din emirate. Toți cei cu care am intrat în contact s-au arătat împotriva violențelor. Îmi imaginez că majoritatea oamenilor gândesc similar. Mai ales cei afectați de conflict.
                Tragic e că pe cei care iau decizii nu-i interesează. Ei trăiesc adesea într-o lume paralelă.
    • 0 (2 voturi)    
      Stii tu ceva dar nu destul de detaliat (Miercuri, 10 septembrie 2014, 0:41)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Ti-a raspuns zarzar mai jos.
      • 0 (2 voturi)    
        Era o intrebare retorica (Miercuri, 10 septembrie 2014, 2:43)

        KostasP [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        Nu asteptam raspuns la ea. Daramite un raspuns gresit. Cum mai e "viata" in cea mai buna tara de trait (lol)?
  • +14 (14 voturi)    
    Şi ăştia aşteaptă 72 de fecioare după moarte? (Marţi, 9 septembrie 2014, 19:30)

    Kentt [utilizator]

    După violurile şi crimele pe care le comit aici, pe pământ?
    • +10 (14 voturi)    
      mai (Marţi, 9 septembrie 2014, 20:04)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Kentt

      devreme sau mai tirziu, vor primi ceea ce merita, adica 72 de drone in cap. Mai vedem dupa noiembrie, cind congresul republican il va obliga pe bronzat sa si faca ceva, nu doar sa vorbeasca.
      • 0 (0 voturi)    
        nu neaparat (Marţi, 9 septembrie 2014, 21:28)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Eventual niste m16 noi, ca cica au ceva bani. Si cum banii nu au miros...
    • 0 (0 voturi)    
      astia (Marţi, 9 septembrie 2014, 23:27)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Kentt

      sunt psihopati. in mintea lor nu e posibila notiunea de dreptate; drept e ce spun ei ca e drept.
  • +3 (3 voturi)    
    milostivirea (Marţi, 9 septembrie 2014, 23:26)

    kripton [utilizator]

    gagiilor care lupta pt profetul mincinos din makka are in vedere vaduvele si copii din comunitatea LOR.
    cat priveste violul,el este interzis de islam. dar nu se va impiedica militia luptatorilor lui A' llah de atata lucru.
    pana la urma tot islamul interzice convertirile fortzate; si ce daca spun militantii,obligand oamenii sa aleaga intre islam si moarte.
    Se pare ca avem de a face cu o banda de psihopati pt care preceptele religioase nu au nici o importanta. cand au chef le respecta,cand nu,nu. e un islam original,al abuzului si bunului plac,unde maimutzele cu mitraliera se distreaza omorand si violand; religia este pretextul dar nu si motivul. si cred ca tipul care a taiat gatul ziaristilor americani, inainte de a fi musulman este ucigas platit.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă