Germania ar putea introduce o taxa de autostrada de pana la 100 de euro pe an pentru soferii straini

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 5 noiembrie 2013, 18:05 Actualitate | Internaţional

Soferii straini care vor conduce pe autostrazile din Germania ar putea fi obligati sa plateasca o taxa de pana la 100 de euro pe an, de care rezidentii germani ar fi in practica scutiti, potrivit unui proiect al Ministerului Transporturilor de la Berlin, obtinut de presa, scrie Financial Times, citat de Mediafax.

Proiectul prevede ca soferii sa lipeasca pe parbrizul masinii o vigneta, dovada ca au achitat taxa, in caz contrar urmand sa fie amendati.

Rezidentii germani vor fi, de asemenea, obligati sa cumpere vigneta, dar vor putea deduce costul acesteia din alte taxe pe care le achita pentru drumuri. Acest artificiu va permite Germaniei sa se conformeze reglementarilor UE, care interzic discriminarea in functie de nationalitate, si ii permite cancelarului Angela Merkel sa-si respecte angajamentul electoral de a nu mari taxele.

Introducerea taxei pentru autostrazi ar fi "o decizie politica" in cadrul negocierilor pentru formarea coalitiei de guvernare, ca urmare a alegerilor parlamentare din septembrie, potrivit Ministerului Transporturilor.

Taxarea soferilor straini a fost una dintre temele principale in campania electorala a premierului Bavariei, Horst Seehofer, lider al Uniunii Crestin Sociale, partid aliat Uniunii Crestin Democrate a cancelarului Merkel. Seehofer a afirmat ca taxa pentru straini este o conditie pentru foarmea unei coalitii de guvernare.

"Nevoia de a se face ceva este semnificativa, avand in vedere investitiile structurale prea reduse din bugetul pentru transport si necesarul foarte ridicat pentru lucrari de intretinere si modernizare, de exemplu in cazul renovarii podurilor. Avem nevoie de mai multi bani pentru infrastructura", noteaza ministerul german.

Reteaua de autostrazi a Germaniei "s-a deteriorat semnificativ" in ultimii ani, arata unui studiu al Institutului German pentru Cercetare Economica.

Pentru taxarea soferilor ar putea fi folosite atat sisteme bazate pe timp (precum vigneta), cat si pe distanta, a aratat Ministerul Transporturilor. Taxele ar fi proportionale cu utilizarea drumurilor, astfel ca soferii straini ar fi nevoiti sa plateasca doar pentru perioada in care folosesc drumurile sau pentru distanta parcursa. De asemenea, masinile cu emisii poluante scazute ar beneficia de discounturi.

Potrivit autoclubului german Adac, soferii straini reprezinta doar 5% din traficul rutier din Germania. Acesti soferi contribuie deja la sustinerea infrastructurii de transport din Germania prin taxele incluse in pretul carburantilor, afirma Adac, care se opune introducerii taxei.

Mai multe tari europene, printre care Austria, Ungaria, Cehia, Romania si Slovacia, impun soferilor sa cumpere vignete pentru perioada utilizarii drumurilor nationale.























2153 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Macar au drumuri (Marţi, 5 noiembrie 2013, 18:37)

    Bwana [utilizator]

    Dam..ce sa facem...dar macar au autostrazi. Mai e si la ei cate un santier care te obliga sa reduci viteza la 60 in acte...90 km/ora in realitate.
    La noi si daca s-ar umple cu prosti gropile si tot raman hartoapele adanci cat juma de roata.
    • +1 (1 vot)    
      la fel ca restul (Marţi, 5 noiembrie 2013, 19:56)

      icszero [utilizator] i-a raspuns lui Bwana

      In Romania se plateste rovinieta si la fel se vor plati taxe de drum in pretul combustibilului.
      In Ungaria se platete Vignetta, la fel si in Austria.
      E oarecum firesc, mai ales ca pretul combustibilului este la fel.
    • +3 (3 voturi)    
      60 scrie... (Marţi, 5 noiembrie 2013, 21:15)

      brita [utilizator] i-a raspuns lui Bwana

      60 se si conduce - cu exceptiile regretabile...
      aia care pun indicatoarele rutiere stiu ce fac.

      Germania e una din putinele tari in care nu platesti direct taxa de autostrada, din motive delicate, istorice.
    • 0 (0 voturi)    
      S-a dus mitul german (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 11:53)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui Bwana

      Autostrada dinspre Saarbrucken spre Stuttgart si Munchen (A8) are o multime de bucati santier, unele lungi de mai bine de 10km, termenul este undeva prin 2015 si nu pare c-ar lucra cine stie ce (au pus parapet si-au blocat o banda, chiar si 2 in unele locuri, dar nu se vad utilaje sau lucrari in desfasurare), multiple reduceri de viteza la 60 sau 80 unde poti si STATIONA pe autostrada. E de ajuns sa ai o reducere de la 3 la 2 benzi pt a avea o coloana de cativa km in weekend, ceea ce reduce ritmul la o coloniada ca in Bucuresti la semafor.

      Pe de alta parte, in Franta nu tin minte sa fi vazut santiere pe autostrazi in ultimii 4 ani, desi te costa de te rupe un drum...
      • +2 (2 voturi)    
        E o diferenta (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 14:43)

        Bwana [utilizator] i-a raspuns lui antrax

        In Franta exista peage si alternativa o ai in RN (route nationale) la nemti ai doar autostrazi (vorba unuia pe timpul lui Ceasca...in refegeul Germaniei nu exista magazine, aia au doar shop-uri.
  • +4 (6 voturi)    
    foarte corect (Marţi, 5 noiembrie 2013, 18:45)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    in Romania ar trebui sa fie invers, la cati bani de autostrazi au bagat europenii in noi ei ar trebui sa circule gratis
  • +2 (2 voturi)    
    Cand factorul politic e prea mare ... (Marţi, 5 noiembrie 2013, 19:39)

    zwilling [utilizator]

    Planul e ca cetatenii germani sa deduca pretul vignetei din taxa anuala pe masina, care de fapt se calculeaza in functie de cillindree si/sau emisii. Acea taxa nu reflecta daca si cat se da soferul cu masina pe autostrada.

    "Acesti soferi contribuie deja la sustinerea infrastructurii de transport din Germania prin taxele incluse in pretul carburantilor"

    Si daca preturile carburantilor sunt mai mici in tarile vecine? Cu un plin facut inainte de granita traverseaza Germania! Astfel rezulta 100% uzura si 0% taxe incasate.

    "De asemenea, masinile cu emisii poluante scazute ar beneficia de discounturi."

    De ce? O masina cu emisii poluante scazute "roade" mai putin din asfalt?
  • 0 (0 voturi)    
    corectie (Marţi, 5 noiembrie 2013, 22:19)

    ala_ [utilizator]

    Vignetta doar in Romania este pt drumuri nationale. In restul statelor, ea este doar pt autostrazi!
  • 0 (0 voturi)    
    AR PUTEA! (Marţi, 5 noiembrie 2013, 23:36)

    schroedinger [utilizator]

    Pana la "vor plati" e cale lunga!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version