Trenul implicat in accidentul feroviar produs pe 24 iulie la Santiago de Compostela, in nordul Spaniei, rula cu 153 de kilometri pe ora in momentul deraierii, pe un tronson unde viteza era limitata la 80 kilometri/ora, a anuntat marti Tribunalul superior de justitie din Galicia, transmite AFP.

Conductorul trenului, Francisco Jose Garzon Amo, dupa accidentFoto: Agerpres/AP

"Cu cativa kilometri inainte de locul accidentului, trenul rula cu 192 kilometri/ora", a adaugat tribunalul intr-un comunicat, precizand ca "o frana a fost actionata cu cateva secunde inainte de accident", dupa analizarea primelor informatii furnizate de cutiile negre.

La momentul accidentului, conductorul vorbea la telefon "cu un angajat al Renfe", compania spaniola de cai ferate, "care pare sa fi fost un controlor". De asemenea, conductorul parea sa verifice un plan de parcurs.

"Cu cateva minute inainte ca trenul sa deraieze, el a primit un apel pe telefonul de serviciu pentru a i se indica traseul pe care trebuia sa-l urmeze trenul la sosirea in El Ferrol", destinatia finala, au mai dezvaluit datele din cutiile negre.

"Din continutul conversatiei, dar si din cauza zgomotului de fond, se pare ca mecanicul consulta un plan sau un document similar in format tiparit", a mai explicat tribunalul.

Conductorul trenului, Francisco Jose Garzon Amo, in varsta de 52 de ani, a fost pus sub acuzare, duminica, pentru "79 de fapte de omucidere prin imprudenta" de catre judecatorul de instructie Luis Alaez. El a fost lasat in libertate, sub control judiciar.

In timpul audierii sale de catre judecator, mecanicul trenului, un angajat cu experienta, care efectuase deja de 60 de ori acel traseu, a recunoscut, potrivit presei, ca a fost "distras" in momentul accidentului si n-a franat la timp, fara a putea explica de ce.

Accidentul de la Santiago de Compostela, cea mai grava catastrofa feroviara din Spania din ultimii 70 de ani, s-a soldat cu 79 de morti. 69 de raniti se aflau inca in spital marti, intre care 15 in stare grava.