Conductorul trenului, a carui deraiere s-a soldat cu 78 de morti miercuri, la Santiago de Compostela, in nordul Spaniei, se afla in arestul politiei sambata, fiind acuzat de "omor prin imprudenta", si urmeaza sa fie prezentat unui judecator duminica, transmite AFP.

Ranit usor in urma accidentului feroviar, conductorul Francisco Jose Garzon Amo, in varsta de 52 de ani, a fost externat din spital pentru a fi transferat la comisariatul de politie, fiind "arestat pentru presupuse fapte de omor prin imprudenta", a anuntat sambata ministrul spaniol de Interne, Jorge Fernandez Diaz.

Plasat in stare de arest preventiv de joi seara, el a refuzat vineri sa raspunda la intrebarile anchetatorilor. El urmeaza sa fie audiat duminica de un judecator.

In timp ce doua anchete, una judiciara si alta administrativa, au fost deschise pentru a se incerca explicarea acestei tragedii feroviare, cea mai grava din Spania din ultimii aproape 70 de ani, autoritatile isi indreapta suspiciunile asupra acestui mecanic, ce lucra de 30 de ani la compania publica de cai ferate Renfe.

"Exista indicii rezonabile pentru a se considera ca el poate avea o eventuala responsabilitate in ceea ce s-a intamplat, lucru care, in orice caz, vor trebui sa-l stabileasca judecatorul si ancheta", a apreciat sambata ministrul spaniol de Interne, cu ocazia unei deplasari la locul accidentului, unde zacea inca locomotiva, rupta in doua de violenta impactului.

"Deja, cu patru kilometri inainte de locul accidentului, el fusese notificat sa inceapa sa incetineasca", precizase anterior presedintele companiei care gestioneaza reteaua Adif, Gonzalo Ferre, la televiziunea nationala.

"Prin acel loc trec sase trenuri in fiecare zi, iar acest conductor a trecut pe acolo de 60 de ori, deci cunostintele sale cu privire la linia de cale ferata trebuie sa fi fost maxime, intr-o zona in care viteza este limitata in mod permanent la 80 km/h", a explicat si presedintele Renfe, Julio Gomez-Pomar Rodriguez, la televiziunea spaniola Antena 3.

Ziarul spaniol El Mundo scria sambata, citand surse apropiate anchetei, ca mecanicul vorbea la telefonul mobil in momentul producerii tragediei.