"Cel mai amplu program de supraveghere din istoria omenirii": Serviciile secrete britanice ar intercepta si stoca inregistrari ale convorbirilor telefonice, continutul mesajelor de e-mail si Facebook la nivel global

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 22 iunie 2013, 14:05 Actualitate | Internaţional

Serviciile secrete britanice colecteaza si stocheaza cantitati imense de informatii privind mesaje trimise pe e-mail, Facebook, istorii ale cautarilor pe internet si apeluri telefonice. Datele sunt colectate la nivel global si sunt transmise apoi si partenerilor americani de la Agentia Nationala de Securitate (NSA). Government Communications Headquarters (GCHQ), agentia britanica de spionaj, reuseste acest lucru prin accesarea retelei de fibra optica prin care sunt realizate apelurile si conexiunile la internet. Dezvaluirile ii apartin lui Edward Snowden, fost angajat al Agentiei Nationale de Securitate din SUA, responsabil si pentru izbucnirea recentului scandal privind programele americane de supraveghere a internetului si telecomunicatiilor. "Nu doar in Statele Unite este o problema. Marea Britanie are un amestec urias. Sunt mai rai decat SUA", a declarat Snowden pentru The Guardian.

Totusi, o sursa din serviciile de informatii sustine ca datele sunt colectate in lod legal si, mai mult chiar, aceste practici au furnizat materiale ce au condus la progrese semnificative in detectarea si prevenirea unor infractiuni grave.

Serviciile de spionaj din Marea Britanie prelucreaza in secret, dar legal, fluxuri imense de informatii extrase de pe cabluri de fibra optica prin care circula mare o parte din traficul mondial de telecomunicatii, date ce pot fi stocate ulterior maximum 30 de zile si analizate in acest timp. Informatiile vizeaza atat oameni complet nevinovati, cat si potentiali suspecti. Acestea includ inregistrari ale convorbirilor telefonice, continutul mesajelor de e-mail, intrarile pe Facebook sau istoria cautarilor si accesarilor oricarui utilizator de internet.

Desi sistemul de interceptare ar trebui sa se limiteze la o serie specifica de obiective, el este totusi legal. Edward Snowden le-a pus la dispozitie jurnalistilor de la The Guardian documente privind programul, pe care il numeste "cel mai mare program de supraveghere din istoria omenirii".

Pana in 2010, la doi ani dupa ce proiectul a fost testat in premiera, spionajul britanic se putea lauda cu "cel mai mare acces la internet" comparativ cu SUA, Canada, Australia sau Noua Zeelanda. Programul cu nume de cod "Tempora", cel in legatura cu care Edward Snowden a furnizat documente, ar fi fost demarat in urma cu 18 luni. Potrivit acestor documente, angajatii Agentiei Nationale de Securitate din SUA au avut acces la datele colectate de agentia britanica de spionaj Government Communications Headquarters.

  • Edward Snowden, inculpat in SUA pentru spionaj

Fostul consultant Edward Snowden, responsabil pentru scurgerile de informatii privind programele americane de supraveghere a internetului si telecomunicatiilor, a fost inculpat pentru spionaj de catre justitia americana, care a solicitat Hong Kong-ului sa il aresteze. Tanarul, refugiat de la 20 mai la Hong Kong, a mai fost inculpat si pentru furt si utilizarea ilegala a bunurilor guvernamentale. El este vizat de un mandat de arestare provizorie.

Un tratat de extradare este in vigoare intre Hong Kong si Statele Unite, insa Beijingul are dreptul de a se opune prin veto.

"Guvernul american nu va putea inabusi (acest caz) arestandu-ma sau omorandu-ma", a declarat luni fostul consultant al Agentiei Nationale de Securitate din SUA in cadrul unui dialog in direct cu utilizatorii site-ului The Guardian. "Adevarul a fost dezvaluit si nu poate fi oprit", a adaugat acesta.

Originar din Hawaii, unde lucra pentru un subcontractant de informatii american, Snowden, care a implinit 30 de ani vineri, s-a refugiat la Hong Kong in baza traditiei de aparare a libertatilor acestui teritoriu.

Un apropiat al site-ului de internet WikiLeaks a dezvaluit joi seara ca islandezii pregatesc un zbor catre tara lor pentru Edward Snowden. Intr-un interviu pentru The Guardian din 9 iunie, acesta a afirmat ca Islanda este tara cea mai apropiata de valorile sale privind un internet liber si independent de stat.

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

10315 vizualizari

  • +5 (25 voturi)    
    nasol... (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 14:24)

    thebblack [utilizator]

    adica mi5 si nsa stiu ca pe mine ma doare burta si baiatul sor'mii a facut primul cacut. urat. eu zic sa-i desfinteze.
    • +6 (18 voturi)    
      Stim si de la ce, stai linistit (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 16:17)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      Si uite asa o sa apara o noua industrie - anonymous network providers. Apucati-va de invatat DNS si VPN.
    • -10 (28 voturi)    
      hehe (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 17:05)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      Degeaba. Voaiorismul american nu poate ține pasul cu exhibiționismul românesc.
    • +13 (15 voturi)    
      ha, ha , supravegherea (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 17:20)

      mihail nica [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      sunt in pas cu tehnologia//se supravegheaza la modul general transmisiile de date/ acum 40 se supraveghea telefonia , telexul si transmisiile radio
    • -9 (17 voturi)    
      nasol (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 17:43)

      pewpew [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      Sau poate stiu sa localizeze uneori diversi indivizi care ti-ar fi pus o bomba langa burta ta indurerata de prea multe gratare.

      ar trebui sa ii desfiinteze
    • +6 (24 voturi)    
      iar placa cu nu ai nimic de ascuns (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 18:41)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      Nu toti avem vieti monotone si plictisitoare si oricum ar fi ele nu trebuie sa isi bage cineva nasul in ele sub pretextul "nu ai nimic de ascuns" e dreptul fiecaruia la intimitate.
      • 0 (6 voturi)    
        vezi ca nu intelegi? (Duminică, 23 iunie 2013, 0:09)

        thebblack [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

        viata mea chiar nu e deloc plictisitoare. doar ca informatiile desprea ea nu au loc pe internet. acolo sunt doar factura de telefon si starea de agregare a efectelor nepotului.

        insa faptul ca in felul asta au prins INAINTE 3 indivizi care vroiau sa arunce in aer tot cartierul pentru ca EU nu sunt de acord cu modul lor de gandire (fara sa fac ceva practic in sensul asta) mi se pare admirabil.
        • 0 (0 voturi)    
          Da, ai dreptate (Miercuri, 26 iunie 2013, 16:57)

          b74cbd [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

          Si mai bine, sa ne puna catuse la maini si lanturi la picioare tuturor, ca asa sigur nu se mai intampla nimic rau. Nu ? Cam asta-i logica ta.
      • +2 (2 voturi)    
        Dreptul de a glumi (Duminică, 23 iunie 2013, 0:42)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

        si dreptul de a fi fudul. 1001 drepturi...

        Personal simt ca nu vom putea inchide cartea supravegherii si subvegherea este singura iesire din asta.

        Poate ca cei care au insa ceva de ascuns alimenteaza de fapt acesta situatie schizoida. Cine ar urmari pe cei din jur daca nu ar avea ceva de ascuns chiar ei?

        Nu inseamna ca e corect sa fim supravegheati si monitorizati. Nu a fost si nu este, dar roata se intoarce si acum noi putem monitoriza pe ei la fel de bine.
      • +1 (7 voturi)    
        mda (Duminică, 23 iunie 2013, 12:50)

        cartman3006 [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

        mai mult cu placa nu intereseaza pe nimeni viata ta. ce nu inteleg multi e ca indiferent cat de mult monitorizeaza serviciile secrete, nu o sa stea nimeni sa citeasca mesajele unui nimeni ascuns din romania. indiferent cat de lipsita de monotonie crezi ca e viata ta. serviicile secrete in general cauta lucruri destul de grave cum ar fi terorism, trafic de droguri la nivel foarte mare sau organizatii criminale mai maricele. conversatiile sunt monitorizate de diverse programe care cauta cuvinte cheie si daca se gaseste ceva care pare sa aiba legatura cu lucruri de interes pentru serviciile secrete atunci o sa intre si o sa citeasca mesajele, si o sa monitorizeze site-uri pe care intra persoana respectiva si eventual alte persoane cu care vorbeste vor fi urmarite o perioada pentru a se afla mai multe informatii. nu sta nimeni sa citeasca toate mesajele din lume pentru ca nu exista nici forta de munca necesara si nici interesul. cred ca e mai mare riscul sa iti citeasca vreun gica de la providerul de internet mesajele decat NSA.
        vad ca oamenii nu au nici o problema ca providerii de internet stocheaza tot traficul pe o anumita perioada si desi teoretic nu au voie, foarte multe persoane care lucreaza acolo pot sa citeasca si sa vada absolut tot ce fac ei pe net. in schimb daca serviciile secrete, unde sunt angajatii, cel putin teoretic oamenii despre care se stie cam totul, si care sunt interesate mai mult de lucruri de interes national si nu de ce mesaje trimiti tu la femeie sau ce pornosaguri perverse downlodeaza gica sanda, deja e grav, e o incalcare a drepturilor.

        da, ai o logica desavarsita
  • 0 (28 voturi)    
    PRETINII (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 16:11)

    efz [utilizator]

    SE AJUTA ( SUA-MB) . Dar cum oare o fi legal sa interceptezi e-mailuri si altele de la oameni nevinovati care nu sunt suspecti de nimic. Sau 1984 a inceput deja? Sau GCH este big brother? Chiar nu exista intimitate pe internet. Nu exista nici o lege care sa te protejeze si de care sa poti face uz daca te simti controlat pe nedrept? Sau trebuie sa devenim niste numere controlate prin toate mijloacele de comunicare si nu numai ( internet/telefonie/carduri/pasapoarte/cipuri) ?
    • 0 (18 voturi)    
      Corect (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 20:21)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui efz

      Deci supravegheaza cateva sute de milioane de oameni nevinovati ca sa prinda 8 teroristi, totul sub vrajeala securitatii cetatenesti.

      Daca nu mai suntem in siguranta e pentru ca porcii se duc sa arunce cu bombe si napalm peste copiii altora. Si eu m-as face terorist daca mi-ar ucide familia.
    • +3 (13 voturi)    
      este legal (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 22:53)

      Psycon [utilizator] i-a raspuns lui efz

      Ar trebui o mai buna educatie in ceea ce priveste internetul.

      Emailul este public datorita modului in care e construit serviciul. Este ca o carte postala, toata lumea vede ce e scris pe ea.

      Facebook e un serviciu care incurajeaza impartasirea de informatii personale cu necunoscuti. Se pare ca MI5 vrea sa fie prietenul tuturor.

      Lista poate continua, ce trebuie avut in vedere e ca internetul are la baza filozofia de a imparti resurse. Daca vrei confidentialitate sistemul nu a fost facut pentru asa ceva si trebuie sa iei masuri active ca sa ascunzi acele resurse.
      • +2 (2 voturi)    
        Asa e (Duminică, 23 iunie 2013, 0:45)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Psycon

        telefonul si comunicarea pe internet nu au fost niciodata 'sigure'. Exista niste proceduri prin care te poti 'ascunde'/cripta dar cred ca exista posibilitatea sa atragi si mai mult atentia.

        Daca aveti ceva privat de discutat sau businessuri ce pot fi usor furate, mergeti si vorbiti in natura, fara mobil la voi.
        S-ar putea insa sa trebuiasca sa vorbiti singuri caci nu se stie nicodata ...
      • +1 (7 voturi)    
        Este pe dracu (Duminică, 23 iunie 2013, 6:11)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui Psycon

        Cartea postala o vezi daca pui mina pe ea, si NU ai voie; emailul poti sa il citesti DACA ITI E ADRESAT. Ce e asa greu de inteles?
      • +1 (5 voturi)    
        In sfarsit, un comentariu bun, explicativ (Duminică, 23 iunie 2013, 9:31)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui Psycon

        Cati dintre noi citesc "Termenii si conditiile" in care pot beneficia de serviciul pus la dispozitie de administratorii casutelor de email, ai site-urilor unde se cer date personale, ai retelelor de socializare, etc.? Daca veti avea rabdarea, veti vedea ca ei nu au nici o raspundere in privinta vehicularii informatiilor cu caracter personal, ca sunt absolviti de orice lege in cazul aparitiilor unor "neplaceri" (chiar penale), ca nu asigura siguranta datelor (deci se pot pierde), iar in privinta confidentialitatii sunt foarte rezervati.
        In plus, aparitia termenului nou de "cloud", adica locul nedefinit unde iti poti stoca orice informatie (inclusiv cele personale), este cea mai evidenta manevra prin care, constient sau nu, le punem la dispozitie aceste date. Chiar si Microsoft, prin noile produse ale suitei Office (e vorba de Office 365) ofera posibilitatea stocarii datelor, gratuit, tot in "cloud". Cu alte cuvinte, s-a trecut la o noua faza, vor avea acces nu numai la informatii cu caracter personal, dar si la date economice, din lumea afacerilor, etc.
        • +1 (3 voturi)    
          Da, eu citesc EULA si termenii (Luni, 24 iunie 2013, 6:03)

          ac [utilizator] i-a raspuns lui finutza

          Dar tu citesti? Uita-te, de exemplu, la GMail.
          http://www.google.com/intl/en/policies/privacy/
          Sectiunea "Information we share", si exista 4 situatii: With your consent, With domain administrators, For external processing, For legal reasons. In care dintre situatii s-ar clasa un serviciu de informatii?
          - With your consent: nu le-am dat nici un consent. Nu s-aplica.
          - With domain administrators: doar daca IT adminii de la GMail fac parte si din serviciul britanic, poate, si nimic asa. Nop.
          - For external processing: nu sint nici subcontractori ai GMail, AFAIK. Nu-i nici asta.
          - For legal reasons: exista legi in US care sa zica "serviciile UK au voie sa proceseze legal informatiile", sau poate un judecator din US a ordonat asta (evident nu se poate decit daca e o ancheta la nivel inter-tari si Interpolul cere US ca un judecator sa elibereze un mandat sau asa ceva). Asta ar insemna ca sint suspect intr-o ancheta legala, si nu sint. Deci nici asta nu e.

          So - pe ce baza?
          • 0 (2 voturi)    
            esti naiv (Luni, 24 iunie 2013, 10:27)

            no_nick [utilizator] i-a raspuns lui ac

            esti naiv, doar nu crezi ca aia fac contracte directe cu gmail!

            btw: for legal reasons: si ce daca nu au UK access direct la ele, crezi ca nu ajung si la ei? si mi se pare prea mult ca serviciile US au access la ele, si inca foarte usor - according to US laws, nimic ilegal, dar si ei fac legile dupa cum vor un grup minoritar de oameni, si nu in mod democratic.
          • 0 (2 voturi)    
            Stii cum e? (Luni, 24 iunie 2013, 12:45)

            finutza [utilizator] i-a raspuns lui ac

            Ca in Regulemantul de circulatie pe drumurile publice, unde se spune "... pana la evitarea oricarui pericol", si aici intra orice situatie, deci esti vinovat. Asa-s facute si frazele din "termini si conditii", exista pe-acolo ca din anumite ratiuni, in anumite conditii... ei au dreptul sa faca si sa dreaga, sunt absolviti de vreo vina. Asta in privinta providerilor si a administratorilor de site-uri. Iar statele si guvernele, au parghii (uneori chiar legale) de a pune mana pe volumul asta mare de informatii.
            Nu mai departe la noi, cati din cei interceptati in vreun fel au dat statul in judecata pentru violarea intimitatii? Mi se pare ca a fost un singur caz mediatizat, cel al lui Dinu Patriciu, castigat de altfel in dauna SRI. Si? S-a oprit "masinari"?
      • 0 (2 voturi)    
        e ilogic ce spui (Duminică, 23 iunie 2013, 19:46)

        J_W [utilizator] i-a raspuns lui Psycon

        Asa cum tu ai dreptul sa-ti postezi toata viata pe Internet, asa si oricine altcineva are dreptul, si poate, sa ti-o citeasca.
        Daca ai ceva important de ascuns, fa eforturi si ia masuri active de a-l ascunde, sau macar nu-l pune pe Facebook. Nu inteleg ce e asa greu.
        Si apropo, de cand serviciile secrete se ocupa cu lucruri "legale"? De aia snt servicii secrete, ca sa faca lucruri ilegale, pe care nu le pot face celelalte institutii (interceptari, infiltrari, chiar crime unde este cazul). Asa ca nu-ti inteleg mirarea.
      • 0 (0 voturi)    
        ?! (Miercuri, 26 iunie 2013, 17:20)

        b74cbd [utilizator] i-a raspuns lui Psycon

        DAca MI5 vrea sa fie pretinul tutulor, atunci s-o faca transparent, sa-si faca un cont. E treaba cui vrea sa-si spele rufele pe fB.
        Dar e-mailu, ca si scrisorile NU sunt publice, ci private. Nimeni nu are dreptul sa deschida scrisoare si s-o citeasca sau s-o scaneze pentru citire ulterioara.
        Ce diferenta este intre ceea ce facea Securitatea si ce fac astia ? Sau, pentru ca e vorba de americani si englezi, nu mai vedem lucrurile asa cum sunt ele ?
    • +3 (3 voturi)    
      De unde (Duminică, 23 iunie 2013, 0:17)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui efz

      intimitate pe internet, atata timp cat mai toata lumea isi expune...intimitatea pe feisbucuri si alte alea?
      Eu cred ca si copiii nenascuti ,acum, vor vedea cum aratau in burtile mamelor, pe fisbucgoaglebingmoziyahloo
  • +3 (23 voturi)    
    Pe maini bune (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 17:46)

    Trojan.H [utilizator]

    Nu ramine decit ca populatia revoltata se se mute de pe serverele ticalosilor de americani pe cele ale fratilor rusi si chinezi. Abia atunci vom sti ca informatiile sunt pe maini bune.
    • +1 (15 voturi)    
      tu erai bun in anii 50 (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 19:34)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      tu erai bun in anii 50

      sa dai rapoarte

      ca vad ca-ti plac rapoartele.
    • 0 (6 voturi)    
      Da (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 20:23)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Facebook-ul, Google, Yahoo si restul de abia asteapta sa-si mute serverele in China si Rusia. De asemenea toti providerii de internet europeni si americani.

      Sau ce vrei sa spui prin "populatia revoltata sa se mute de pe serverele ticalosilor" ?
    • +1 (19 voturi)    
      NSA, GCHQ - ghici ciuperca ce-i? (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 22:21)

      zizin [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Avem acum aceste superputeri aşa-zis democratice (SUA, UK) cu capabilitati colosale de spionaj și tentația ca acestea să fie abuzate și folosite pentru interesul propriu. Intimitatea este, chipurile, protejată - dar fiecare comunicare, telefon, email, fax, orice cuvânt tastat pe calculator, tot ce există stocat electronic este colectat și scanat de acele superputeri, la nivel de mase! Este clar că aceste date pot fi manipulate și folosite împotriva oamenilor, și, fără îndoială, asta se va întâmpla! Este la mintea cocoşului că printre primii “prelucraţi” sunt politicienii, guvernanţii, ziariştii, oamenii de afaceri, personalităţile publice. Metodele, de aici încolo, sunt cele clasice: şantajul, ameninţările, demonizarea, s.a.m.d.
  • +7 (11 voturi)    
    Solutie simpla (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 18:26)

    takada [utilizator]

    Fara conexiune permanenta la internet,fara smartphone cu gps,fara.. fara.. :D
    • 0 (12 voturi)    
      Nu prea cred (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 22:19)

      septimiuss [utilizator] i-a raspuns lui takada

      Solutia este sa-si schimbe ei metodele, nu sa ne intoarcem cu totii in evul mediu.
      • +3 (3 voturi)    
        Stimate domn (Duminică, 23 iunie 2013, 1:27)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui septimiuss

        Internetul asa cum este el conceput inseamna ca daca informatia trebuie sa ajunga de la A la B, trebuie sa treaca prin alte retele, care nu iti apartin. Se numeste routing. Asa cum si vocea ca sa o auzi pe mama la telefon trebuie sa treaca prin echipamentele operatorului. Ori asta inseamna din start cedarea intimitatii pentru ca tentatia exista mereu de a trage cu urechea.

        Exista solutii: sa iti criptezi tot (daca stii) sau sa iti faci propriile servicii. De exemplu poti trage tu cablu: sapi sant, inchiriezi spatiu pe stalpi, etc. Ai destule resurse?
        • +1 (1 vot)    
          Dupa logica asta... (Luni, 24 iunie 2013, 12:00)

          ac [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

          ... cind te urci intr-un microbuz ar trebui sa iti ceara actele, ce ai in bagaj etc. Cam ce se intimpla la avion cind mergi in Israel - acolo au si de ce, din pacate. Ori ti se cere doar un bilet - ce ar fi echivalentul unui cookie sau packet header. Providerul asigura un transport, nu isi pune callbacks/logs pe tot (altfel ar fi ilegal - nu zic ca nu sint unii care o fac...), dar nu inseamna cedarea intimitatii.
          Dar, cum bine ai zis, de asta exista https sau encrypting.
  • -7 (15 voturi)    
    daca nu ai nimic de ascuns atunci ce conteaza? (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 19:51)

    warchild [utilizator]

    ce e mai ingrijorator este ca desi fac acest lucru nu incearca in niciun fel sa stopeze traficul de persoane! Deci daca e un mail de business pe baieti nu-i intereseaza atat de tare. FUCK THEM!
    • +2 (18 voturi)    
      tu de ce nu mergi in fundul gol pe strada (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 21:55)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui warchild

      tu de ce nu mergi in fundul gol pe strada

      daca n-ai nimic de ascuns......?


      logica lui peste.....
    • +4 (18 voturi)    
      Cum adica? (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 22:17)

      septimiuss [utilizator] i-a raspuns lui warchild

      Cum adica ce conteaza? E o chestie de principiu, un valoreaza nimic intimitatea ta?
      Daca cineva corupt din organizatia aia se hotaraste sa vina dupa familia ta, are absolut toate informatiile necesare.
      Cred ca subestimam cata putere au cei care au la dispozitie atatea informatii.
      • +2 (2 voturi)    
        Politica si principiile (Duminică, 23 iunie 2013, 1:28)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui septimiuss

        Sunt chestiuni care sunt total paralele.
  • +1 (9 voturi)    
    haha (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 23:16)

    adonis84 [utilizator]

    "sunt colectate in lod legal"
    Legea cine o face? Adica eu sunt de acord cu mine ... :))
  • +4 (14 voturi)    
    Supraveghere (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 23:30)

    liviuph [utilizator]

    Cine-i tare, e tare, indiferent de vremuri a existat si va exista monitorizarea individului pt. a putea controla sau a fi pregatit de a contracara orice eventuala "miscare in front" ce ar pune in pericol PUTEREA - indiferent care este aceasta - asa zisa democratie, totalitarism, anarhie, etc.
    Nu trebuie sa mai mire pe nimeni ca suntem monitorizati atat cu ajutorul internetului cat si cu ajutorul tel. mobile, aceste tehnologii fiind scoase pe piata si cu acest scop ...
    • +1 (5 voturi)    
      Dar de indignat? (Sâmbătă, 22 iunie 2013, 23:42)

      septimiuss [utilizator] i-a raspuns lui liviuph

      Nu ne mira, bine, dar ne indignam si noi putin? Sau mergem la culcare ca oile?
    • +3 (5 voturi)    
      Așa este (Duminică, 23 iunie 2013, 4:44)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui liviuph

      Și nu pot să nu remarc că toate marile progrese tehnologice și științifice în ziua de astăzi sunt 99% legate de capacitatea de „ascultare” a cât mai multe informații. Mai nicio descoperire majoră în ce privește medicina, mărirea duratei de viață, întinerirea organismului uman, etc. În schimb plin de tehnologii prin care se pot controla masele: mâncare modificată genetic, telefonie mobilă, Facebook. Bine că măcar Fleming sau Pasteur au trăit în vremuri când lucrurile nu stăteau așa.
      • +2 (2 voturi)    
        Pai nu e normal? (Duminică, 23 iunie 2013, 15:09)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Suntem si asa prea multi si prea prosti. Sa prelungesti viata sau sa intineresti organismul nu e decat o accentuare a problemei. Paine si circ. Asta e tot ce vor masele si deci e tot ce se ofera.
  • +3 (5 voturi)    
    Ce ma uimeste (Duminică, 23 iunie 2013, 1:32)

    Porcurorul General [utilizator]

    Este ca lumea este pur si simplu oripilata de ascultari / interceptari. Este pe de-o parte normal.

    Ceea ce insa lumea nu vede este dependenta de tehnologie. Este suficient ca sa pice cateva noduri de comunicatie pentru 3 luni si lumea moare de foame la modul propriu. Banii sunt electronici, tranzactiile la fel, informatiile si ele.

    Ce spun eu: este doar o chestiune de timp pana cand asa ceva se va intampla. Uitati-va la Cipru ce s-a intamplat cand au fost blocate conturile pentru cateva zile. Acum amplificati de 10 ori.

    PS: si eu sunt destul de ignorant si foare dependent de retele si servicii "virtuale". Iar ca mine cateva miliarde.
    • +1 (1 vot)    
      Ce a fost in Cipru... (Luni, 24 iunie 2013, 12:02)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      ... a fost ilegal. Una e o catastrofa, alta e reaua vointa. Iar daca treburile cu e-banking pica, o sa ne intoarcem la bankingul cu hirtie, creion si telefon, asta e.
  • +2 (4 voturi)    
    sunteti intr-o ureche (Duminică, 23 iunie 2013, 7:56)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    At trebui desfiintate Facebook , google si alte retele...
    Mailurile, documente , adrese si alte detalii personale trimise in retea se regasesc la cautari nominale sau de cuvinte cheie...
  • 0 (2 voturi)    
    snowden (Duminică, 23 iunie 2013, 8:28)

    mutulica [utilizator]

    si uite asa vedem cum dl snowden are o agenda politica, ne da asa dezvaluirile cu taraita...
  • -1 (3 voturi)    
    denigrarea internetului (Duminică, 23 iunie 2013, 9:33)

    bors cu miere [utilizator]

    sunte de acord cu caderea in desuetitudine internetului si a noilor tehnologii de comunicare. oamenii trebuie sa se intoarca la cuvantul tiparit. ce e in mana nu-i minciuna. sa trimitem aitistii la groapa de gunoi a infamiei, alaturi de fratii lor mai mari, creatorii de bombe nucleare.
  • +2 (8 voturi)    
    Thank God (Duminică, 23 iunie 2013, 9:50)

    soundtrack [utilizator]

    ca USA sunt inca No. 1 si mai putem protesta! Ganditi-va ca am intra total sub rusi sau chinezi :la la cate geamantane cu anatomie buna de studiu ar pluti pe Dambovita ! Cate deportari si familii distruse, cati mankurti indobitociti, gata de executat ordinele celor certati cu munca din structuri de conducere, cata cruzime si ura!Daca v-ati uita pe site-urile cu deportarea romanilor din Basarabia, cu dislocari masive de populatie pusa sa munceasca pt matzul tatucului de la rasarit, cu badjocorirea simbolurilor nationale si umilirea individului, cu stergerea diferentelor dintre intelectuali si cretini cu 2 clase ajunsi colonei si generali fara sa fi facut armata, fara sa aiba vreo meserie si conducand destinele unor oameni oasnici, serios si cu valori morale bine stabilite!! Va tot luai de americani de parca ati uitat cum a asuns homo sovieticus sa mulga atatea natii si sa se ridice pe cadavrele lor.Romania a platit atatea despagubiri de razboi si datorii fictive, n-a recuperat tezaurul si tremura cand tov. putin trage cate un vant de ofileste toata suflarea din jur.Bunicii nostri au dus greul , si-au lasat oasele pe campurile de lupta ca nepotii lor sa-si piarda vremea prin cluburi, mankurtizati, adorand in prostia lor pe cei care ne-au injumatatit teritoriul, care inca ne invrajbesc si sunt in conducerea tarii! Pro-rusii ne-au distrus, nu ne iubesc, vor sa ramanem in sfera lor de influenta, sa fim dependenti de gaze si de tehnologia lor greoaie si la un moment dat sa muncim sclavi pt ei.Inca deplang destramarea unui imperiu care le aducea prosperitatea .Ro este plina de agenti si de mercenari bucurosi sa ne mai dea cate o lovitura cu personaje plantate bine in structurlie de conducere, in privatizarile frauduloase, in politica externa incoerenta a guvernului ciudat .Unirea stangii cu dreapta e ca si cum ar fi un individ cu mainile legate la spate sau in fata (jucandu-se duios!!) si oferind spectacolul ludic unei populatii invrajbite, pauperizate treptat.
    • +5 (5 voturi)    
      Mare democratie SUA (Duminică, 23 iunie 2013, 14:39)

      Zamolx11 [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

      Vor sa-i bage pumnul in gura lui Snowden, pt ce? pt ca nu neaga nimeni acuzatiile. Americanii se plangeau anul asta ca ii spioneaza cibernetic chinezii!!! Sau spionajul e o strada cu sens unic??? Doar unii au voie?
  • +1 (5 voturi)    
    spionajul si naivitatea (Duminică, 23 iunie 2013, 12:38)

    Liviu-Ludovic [utilizator]

    Buna dimineata ! Cine a crezut ca sionajul este ca in filme se inseala. Agentiile de spionaj din toate tarile, inclusiv din cele mai "civilizate "tari nu se sinchisesc de drepturile omului sau de intimitatea persoanei. Singura diferenta dintre serviciile occidentale si cele est-europene sau asiatice au fost legate de subtilitatea mijloacelor, adica un control mai discret sau mai brutal. Se stie de zeci de ani ca in Australia functioneaza unul dintre cele mai mari complexe americane de supraveghere a tuturor convorbirilor telefonice militare si civile de pe tot globul. In multe tari exista sisteme automate care declanseaza proceduri de inregistrare a convorbirilor cand sunt pronuntate nume proprii sau cuvinte cheie precum "bomba", "exploziv" etc. Doar naivii cred ca in Romania si in alte tari "civilizate" populatia nu este monitorizata. In Elvetia a fost musamalizat un mare scandal in urma cu cativa ani cand a fost deconspirata existenta a mii de dosare de supraveghere neautorizata a unor persoane civile. Spionajul si supravegherea populatiei se fac de milenii si nu vor inceta de dragul civilizatiei sai a democratiei. putina lume stie ca celebrul serviciu de spionaj israelian MOSSAD are numai 35 de ofiteri angajati (katsas)si totusi ei spioneaza toate tarile pentru ca in fiecare tara exista o comunitate de etnici evrei (sayanim) care nu numai ca spioneaza tara in care traiesc, dar mai si participa ocazional la actiunile hotarate in Israel (rapiri, "eliminari", etc). cititi in acest sens cartea unui fost katsas, Ostrovky, cu titlul "Mossad top secret". Dincolo de spionajul serviciilor exista un spionaj comercial din ce in ce mai intens. Este suficient sa cautati pe net un produs si veti fi inundat cu oferte necerute. Este suficient sa fi spus cuiva ca va doare burta si cineva va va bate la usa sa va ofere remediul. Cautati-va un partener de acelasi sex si la dosar va scrie homosexual. Internetul si telefonia mobila au fost bomboane otravite lansate cu premeditare .


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version