Russian Railways, compania nationala feroviara rusa, planuieste sa investeasca 157 miliarde dolari intr-o retea extinsa de trenuri de mare viteza, noteza Bloomberg. Publicatia citeaza un analist care spune ca suma este astronomica si nici compania feroviara, dar nici guvernul nu au la dispozitie atat de multi bani pentru proiect. Totusi, prima linie ar putea fi gata pana la Cupa Mondiala de Fotbal, in 2018, cu costuri de 30 miliarde dolari.

Rusia nu are linii de trenuri de mare viteza si a ramas mult in urma Japoniei, dar si a Chinei. Totusi, cea mai intinsa tara din lume ar vrea sa faca o retea care sa uneasca o serie de mari orase la Cupa Mondiala de Fotbal, in 2018.

Prima linie gandita ar trebui sa fie cea dintre Moscova si Kazan la care constructia at rebui sa inceapa la final de 2014 sau la inceput de 2015, ideea fiind ca linia sa fie terminata pana la Cupa Mondiala. Cei 800 km sunt parcursi acum in peste 11 ore, insa ar putea fi facuti in numai 3 ore si jumatate, costurile pentru linie fiind uriase: 30 miliarde dolari.

Apoi s-ar dori si crearea unor linii pe care trenurile sa mearga cu peste 300 km/h intre orase precum Moscova, St Petersburg, Ekaterinburg si Soci, statiunea din sud care va gazdui in 2014 JO de Iarna.

Andrei Rozhkov, analist la IFC Metropol, spune ca suma de 157 miliarde dolari este astronomica si nu e la dispozitia cailor ferate si nici a guvernului rus. Totusi, crede el, o parte dintre liniile propuse chiar ar putea fi realizate.

Vladimir Yakunin , seful companiei ruse de cai ferate, spune ca proiectul ar trebui sa fie finantat 70% din bugetul de stat si 30% din bugetul companiei feroviare RZD si de la diversi investitori.

De pe urma unui astfel de proiect faraonic vor profita si companiile siderurgice, precum grupul Mechel, dar si companii occidentale precum Siemens sau Alstom.