Vietnamul a abandonat ideea de a construi intre orasele Hanoi si Ho Chi Minh linii de tren de mare viteza pe care sa circule celebrele garnituri japoneze Shinkansen, statul asiatic dorind sa mai reduca din cheltuielile unui proiect de peste 50 miliarde dolari, scrie publicatia japoneza Asahi Shimbun. Unele trenuri fac si 38 de ore intre cele doua orase, iar cu garniturile japoneze distanta ar fi putut fi parcursa in sub 6 ore.

In 2010, Guvernul din Vietnam a decis sa adopte tehnologia trenurilor japoneze ultra-rapide Shinkansen, insa in Parlament proiectul a fost considerat prea costisitor, fiind vorba de peste 50 miliarde dolari.

Dorind sa faca economii, autoritatile vietnameze ar fi decis sa reduca per total costurile cu cel putin 20% si se vor multumi - macar in prima faza - cu trenuri ce ating maxim 160-200 km/h, si nu peste 300 km/h.

Este vorba de cea mai importanta linie de cale ferata din tara, cea care leaga orasele Hanoi si Ho Chi Minh intre care distanta este de 1.700 km. Acum, trenurile rapide fac 29 de ore intre cele mai mari doua orase ale tarii, iar cele mai lente, chiar si 38 de ore.

Ca solutie, este posibil ca doar pe cateva sute de kilometri sa fie construite trenuri de mare viteza, iar japonezii se vor confrunta cu concurenti puternici din China si Coreea de Sud pe portiunile unde trenurile vor putea atinge 160-200 km/h.

Vietnamul are o suprafata cam cu 50% peste cea a Romaniei, insa populatia este de 90 milioane locuitori. Hanoi este capitala, iar Ho Chi Minh este cel mai mare oras.