Corespondenta din Germania

Misterul de pe Flaminia: O nava avariata ce transporta containere cu continut periculos se indreapta spre Romania

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Luni, 18 martie 2013, 0:05 Actualitate | Internaţional

Ce transporta Flaminia?
Foto: Havariekommando
​Totul a inceput cu un foc, ce a izbucnit anul trecut pe port-containerul german MSC Flaminia, aflata in apele Atlanticului. Au urmat inca alte cateva explozii la bord. Un marinar a murit, altul este dat disparut. Saptamani in sir, navei cu 150 de containere cu continut periculos la bord nu i s-a dat permisiunea sa acosteze, pentru a-si repara avaria. Pe Flaminia n-au vrut-o nici englezii, nici francezii, nici chiar olandezii, in vreun port al lor. Dupa o lunga ratacire pe ape, nava a fost, in sfarsit, tractata la Wilhelmshafen. Insa nici acolo nu a facut multi pui. Vineri 15 martie, nava avariata si cu resturi otravitoare in burta a pornit in directia Romania.

„E insotita de doua slepuri“, transmite Radio Bremen. Cu cateva zile inainte, Bild online, din surse dpa (Deutsche Presse Agentur) anunta sec miscarea: „Nava urmeaza a fi reparata intr-un santier naval romanesc“.

„Intr-un port din Romania urmeaza a fi taiate containerele topite si resturile de metal din portiunea arsa a navei“, explica radio-ul din Bremen, pe pagina sa online.

„Startul sau a fost oprit in mod repetat. Restrictiile de mediu din Germania si Romania au intarziat plecarea. Caci in interiorul navei se gaseste inca un amestec noroios si ruginos care n-a putut fi evacuat. Romania trebuie prin urmare sa garanteze ca si aceste resturi nocive vor fi regulamentar debarasate“, mai relateaza sursa citata, care s-a ocupat intensiv de caz. Din informatiile obtinute de aceasta, calatoria Flaminiei spre portul romanesc va dura zece zile.

Deducem ca, in jurul datei de 25 martie, Flaminia va fi in apele romanesti si la mana cea priceputa a mesterilor romani. Ar fi de lauda, daca n-ar fi, poate, de plans. Caci rar se intampla ca nemtii, stiuti asi in tehnica, sa nu-si poata rezolva singuri o reparatie. Mai degraba e vorba de continutul neprecizat din containerele de pe Flaminia, care i-au speriat atat pe ei, cat si pe alti europeni, ce nu au permis acostarea navei avariate in porturile lor.

Un marinar a murit dupa primul incendiu la bordul navei, in iulie anul trecut, pe cand Flaminia naviga dinspre coasta de est a USA, cu directia Bremerhaven. Al doilea, un barbat de 41 de ani, a decedat mult mai tarziu, in urma unui nou incendiu. El fusese transportat de urgenta intr-o clinica portugheza.

Dupa refuzul de acostare in diverse porturi europene, navei i s-a permis, in sfarsit, sa intre in apele germane si a fost acostata  in portul „apelor adanci”, inca neterminat, Jade-Weser de la Wilhelmshaven. „Nu se scurge nimic din vapor. Aceasta a fost si conditia pentru a putea intra in apele germane”, preciza Comando-ul de avarie din port, pentr Radio Bremen.

Desi s-a luat decizia transbordarii containerelor ramase intacte, operatiunea s-a lovit mereu de greutati si intarzieri. Anul trecut in septembrie, „containerul cu role de hartie de pe Flaminia a atins din nou o temperatura de 200 de grade. Prin interventia pompierilor din Wilhelmshaven, aceasta a putut fi redusa la 35 de grade”, transmitea pe atunci, Comando-ul de avarie din port.

Atat focarele de incendii repetate, cat si decesele celor doi mateloti sunt in atentia procuraturii germane. Pe cand era parcata in portul din Marea Nordului, „o echipa de experti in stabilirea cauzelor forensice ale avariilor produse de incendii urma sa inspecteze nava”, anunta Radio Bremen. Tot pe atunci, comando-ul de avarie din Cuxhaven „a interzis zborul, in zona in care se afla Flaminia”. Purtatoarea de cuvant a comando-ului a descris aceasta initiativa ca „simpla masura de precautie”.

Cat de simpla a fost si este problema Flaminiei, doar altii o stiu. Cert este ca ea a ajuns sa starneasca protestele ecologistilor si pescarilor din zona, iar apoi a ajuns pe masa de lucru a politicienilor din guvernul regional. Acum insa, dupa opt luni de „foiala”, navei avariate si resturilor dubioase care colcaie in intestinele ei li s-a gasit o noua destinatie. Au fost trimise la romani.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

19285 vizualizari

  • +21 (23 voturi)    
    *.* (Luni, 18 martie 2013, 0:31)

    ia cucu [utilizator]

    Cum spunea un prieten italian: mafiotii din Italia care ingropau deseuri toxice in Italia camuflate in spatele unor afaceri legitime se muta in Romania... unde au afaceri legitime.

    Din gunoierul europei ajungem groapa de gunoi la propriu.

    Nu ma mai mira nimic. :(
    • +14 (14 voturi)    
      das wach mu (Luni, 18 martie 2013, 3:22)

      rugantino [utilizator] i-a raspuns lui ia cucu

      mafia din sudul Italiei isi spala banii pe la noi, macar asa mai raman ceva reziduuri financiare in RO, dar asta cu vasu' asta fantoma le intrece pe toate. Germania, te iubim.
      • +2 (2 voturi)    
        @rugantino (Marţi, 19 martie 2013, 8:54)

        ComanGabriel [anonim] i-a raspuns lui rugantino

        De ce acuzi Germania?
        Nu obliga nimeni Romania sa accepte acest vas in porturile sale.
  • +13 (15 voturi)    
    lipsa de responsabilitate din partea (Luni, 18 martie 2013, 0:32)

    artistul000 [utilizator]

    englezilor, francezilor, olandezilor si germanilor.
    • +9 (9 voturi)    
      Ai dreptate (Luni, 18 martie 2013, 0:49)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      "A similar situation resulted in a major oil spill in 2002 when the oil tanker Prestige broke in two and sank after French, Portuguese and Spanish governments refused to allow the ship to dock in their ports."

      Sursă: pagina Wikipedia numită... "MSC Flaminia".
  • -3 (23 voturi)    
    hehe (Luni, 18 martie 2013, 1:00)

    Mazeta [utilizator]

    Păi poate să intre în România? că noi nu suntem în Schengen...
    • +7 (9 voturi)    
      schimb de deseuri (Luni, 18 martie 2013, 3:24)

      rugantino [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      platesc o taxa(in deseuri bineinteles) si rezolvam
    • 0 (0 voturi)    
      „HEHE” E MARCĂ ÎNREGISTRATĂ ? (Luni, 18 martie 2013, 11:43)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      În Cipru ? În insulele Virgine ? La Irkuțk ?

      Hehehehehehehehehe !
  • +2 (6 voturi)    
    Ce stim noi ? (Luni, 18 martie 2013, 6:19)

    belurt [utilizator]

    Poate SRI au preluat convorbirea codata :) ? Pt a ajunge in Romania are fi pe Dunare care ar trece prin Ungaria sau in Marea Neagra unde sa zice Marea neagra apartine Turciei si Rusiei, inca nu se zice nimic despre aceste tari ca nava sa intre in apele lor, dar in fine oricum romanii is cei mai mesteri la furat fier vechi asa ca nemtii le-au gasit de lucru, nu va faceti griji in mai putin de jumatate de saptamana nava va fi taiata bucati si in acelasi timp si vinduta in Germania :)
    • +2 (2 voturi)    
      :)) (Luni, 18 martie 2013, 8:16)

      rugantino [utilizator] i-a raspuns lui belurt

      nu cred ca pe Dunare, ar fi chiar culmea, sa traverseze Europa bomba aia chimica.
  • +5 (7 voturi)    
    Flaminia ?? (Luni, 18 martie 2013, 6:51)

    Cujba Ion [utilizator]

    Apoi daca vine taman din Germania ,sa le aratam nemtilor ca avem frontiere demne de spatiul Schengen si sa o dirijam spre un port de al lor ....
  • +11 (11 voturi)    
    Evacuaţi Constanţa !!! (Luni, 18 martie 2013, 8:20)

    Mircea-Bogdan [anonim]

    Pe site-ul http://www.odin.tc/2012/mscflaminiaen.asp găsiţi lista substanţelor periculoase transportate de MSC Flaminia. Vestea bună e că nu sunt materiale nucleare sau explozive pe navă. Vestea proastă e că pe navă, se găsesc CAM TOATE substanţele catalogate "periculoase" în lista IMDG - lista internaţională a bunurilor periculoase pentru transporturi maritime.... Iar cu chimicalele astea e mai rău decât cu o explozie - pe care o vezi - că se împrăştie prin fum, sau, că vin tot căldurile, poate chiar prin evaporare.....
    În articol nu apare faptul că imediat după izbucnirea incendiului, echipajul a abandonat nava.... Ştiau ei ce ştiau....
    Iar nava asta, vine în Constanţa (timp estimat de sosire, dacă nu o lua iar foc pe drum, 28 martie - conform site-ului http://www.marinetraffic.com/ais/ro/shipdetails.aspx?mmsi=211378120 ) să fie reparată într-o ţară în care muncitorii îşi văd de treabă mai ceva ca nemţii, respectă la sânge procedurile de siguranţă, au scule şi unelte de ultimă oră, iar în cazul în care totuşi, se întâmplă ceva, autorităţile au cu ce şi ştiu exact cum să intervină operativ.... Sincer, dacă aş fi constănţean, m-aş cam c...ca pe mine.... Chiar dacă nu are substanţe explozive sau nucleare, emanaţiile chimicalelor de acolo, nu cred că-s tocmai sănătoase.... Oare Mazăre ştie ce-l aşteaptă ? nu de alta, dar dacă i se contaminează terenurile de pe malul mării, cu ce mai face afaceri ? că doar nu s-o apuca la bătrâneţe de construit fabrici şi uzine, că acolo-i de muncă nene, nu semnezi o aprobare, dai două telefoane, şi gata comisionul .... Cât despre oameni, dă-i încolo, cât sunt în viaţă sunt şi aşa o necunoscută electorală, morţi, sunt însă clar votanţi cu USL- ul !
    Şi apropo de postul lui Belurt, nava nu vine pe Dunăre, vine pe mare. Acum, e undeva în sud-vestul Angliei - vezi http://www.marinetraffic.com/ais/ro/default.aspx?oldmmsi=211378120&zoom=10&olddate=lastknown - dar încet, încet, va ajunge la destinaţie...
  • +5 (5 voturi)    
    Eu nu cred ca sunt... (Luni, 18 martie 2013, 8:53)

    SoulRider [utilizator]

    ...deseuri toxice. Mult mai probabil sa fie o mare cantitate de recuzita pentru mega petrecerile pe care Mazare le va organiza la Mamaia in sezonul 2013. Printre obiectele vestimentare sunt vreo 100 de armuri de lupta ale lui Ulise din aliaj de plutoniu si vreo 5000 de bikini ajurati cu critale swarovski din radiu pentru trupa de fetite ce vor anima petrecerile nocturne.
  • +6 (6 voturi)    
    ... (Luni, 18 martie 2013, 10:04)

    cartograful [utilizator]

    poate totusi doamna "jurnalist" ne da si date mai exacte: ce fel de deseuri toxice, in ce cantitate, nu doar propaganda cum face de obicei. Pt. ca in lista aia vad tot felul de substante banale cum ar fi "vopsele" sau refrigerant folosit in figidere, granule de polistiren folosite la fabricarea obiectelor din plastic, samd. Evident, in conditii de incendiu pot deveni periculoase, evident nu poti sa le arunci in natura pur si simplu dar de aici si pana la a da vina pe Germania cum face doamna "jurnalist" care e un fel de politruc vesnic antioccidental sau a spune panicard "evacuati Constanta" e cale foarte lunga. Sunt marfuri industriale, asta e industria de fapt, din ce credeti ca sunt facute anvelopele automobilului dvs? Sau ce credeti ca contine deodorantul pe care il folositi dimineata? Sau din ce e facuta tastatura calculatorului de pe care scrieti? Sau stiti ce constine ecranul LCD la care va uitati? Poate ar trebui o dezbatere dar una echilibrata, nu panicarda.
  • +2 (2 voturi)    
    Deseuri nucleare. Mie la suta. Am si proba. (Luni, 18 martie 2013, 10:07)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    "Anul trecut in septembrie, „containerul cu role de hartie de pe Flaminia a atins din nou o temperatura de 200 de grade. Prin interventia pompierilor din Wilhelmshaven, aceasta a putut fi redusa la 35 de grade" Nu exista alte materiale care pot naste aceasta relatare. Focurile se sting, nu temperaturile se scad de la 200 la 35 grade. Poate insa se vor naste romani cu doua creiere in urma mutatiilor si ii vor spanzura pe cei care permit asa ceva.
    • 0 (0 voturi)    
      Proba anecdotica (Luni, 18 martie 2013, 11:27)

      fatmanx [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Poate mai era si altceva pe langa hartie in containerul ala, sau chiar de la incendiu a patruns si altceva acolo care ar putea sa se incalzeasca. De ce e musai sa fie deseuri nucleare high (HLW) in containere transportate laolalta cu alte containere, nu pot sa pricep (alea LLW nu se auto incalzesc). Exista norme industriale foarte precise pentru transportul acestora si sunt sigur ca nu e cazul aici.

      Desigur, daca pretindem ca materialele au fost introduse clandestin, si ca toti stiu dar tac ca sa sufere romanii, of of, devine deja ridicol.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu poate fi altceva. (Luni, 18 martie 2013, 16:18)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui fatmanx

        Pompierii s-au luptat sa SCADA temperatura, nu cu focul?
        Si ce, nu-ti vine sa crezi ca politicienii de Dambovita ar da oricand un OK pentru o spaga? Cred ca este foarte plauzibil!
        • 0 (0 voturi)    
          D-aia (Marţi, 19 martie 2013, 13:08)

          fatmanx [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          Ca nu se transporta deseuri sau materiale radioactive laolalta cu alte marfuri, ce dracu! E lege si nu cred ca isi risca vreun armator nava relativ noua (2001) cu manevre d-astea.
  • +1 (1 vot)    
    Mai multe informatii (Luni, 18 martie 2013, 10:13)

    DrPepper [utilizator]

    Aici gasiti mai multe informatii, poze etc

    http://www.odin.tc/2012/mscflaminiaen.asp
  • +1 (1 vot)    
    pozitia navei in timp real (Luni, 18 martie 2013, 10:52)

    fatmanx [utilizator]

    http://www.marinetraffic.com/ais/default.aspx?oldmmsi=211378120&zoom=10&olddate=lastknown#

    asta desigur daca isi pornesc sistemul AIS
  • +1 (1 vot)    
    Substantele periculoase de pe MSC Flaminia (Luni, 18 martie 2013, 18:22)

    Dennis Lopataru [utilizator]

    http://www.odin.tc/news/read.asp?articleID=1260

    Multe din ele nu sunt specificate (N.O.S = not otherwise specified). De remarcat numarul foarte mare.

    "Afraid we won’t ever find out what cargo was (still is?) on board of MSC Flaminia, causing such an unique salvage operation and raising such fears among coastal States."
  • +4 (4 voturi)    
    Flaminia si misterul ??? (Luni, 18 martie 2013, 18:59)

    andreesanu [utilizator]

    Cit timp s-a incarcat in SUA pentru Germania nu putea parasi SUA fara documente de vama -declaratie vamala certificate de origine.Nu putea intra in apele americane cu "povesti la bord "
    Ca a fost incendiu se stie,la fel ce poate rezulta din combustia mai mult sau mai putin completa,iar nemtii nu sunt din cei care sa -i duci cu presul sau sa nu stie ceva.
    Tot asa si-n contractul de reparatii trebuie sa scrie ce se vrea,in ce stare este nava.
    Care santier naval ia spre reparatii o nava fara contract beton ?,aici e vorba de milioane de euro nu de gainarii asa cum lasati voi sa se inteleaga.
  • 0 (0 voturi)    
    ce nu s-a inteles (Sâmbătă, 18 mai 2013, 20:31)

    AliKimiku [utilizator]

    MSC Flaminia will be repaired in Romania
    March 24 13: After deactivation and thorough cleansing MSC Flaminia left Germany on March 15 13, and proceeded under own power to the Daewoo Yard in Mangalia, Romania, for repairs and replacement of the mid-section. ETA Mangalia March 28. On a photo from Die Welt MSC Flaminia is towed out of Jade Weser Port, Wilhelmshaven.
    Este din linkul dat de cineva mai sus.
    Cinva trebuie sa traduca " After deactivation and thorough cleansing" Voi ce credeti ca inseamna asta? Mai ales thorough cleansing?? Deci lasati fandacsiile catastrofiste.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică