VIDEO Bulgaria: Zeci de mii de protestatari in strada, Sofia paralizata

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 24 februarie 2013, 15:50 Actualitate | Internaţional


Proteste la Sofia
Foto: Agerpres/AP
Zeci de mii de bulgari au iesit in strada, duminica, in toata tara pentru a protesta impotriva saraciei si a coruptiei, ei reclamand totodata un control din partea societatii civile asupra institutiilor statului, relateaza AFP.

Peste 10.000 de manifestanti au marsaluit la Sofia in aceasta dimineata, potrivit unei estimari a AFP, fluturand drapelul national si scandand "Mafia", "Afara cu partidele", "Suntem multi, suntem puternici". Politia n-a oferit date cu privire la numarul demonstrantilor.

Protestatarii au agitat de asemenea pancarte cu mesaje precum "Unitate impotriva jafului" sau "Stop mafiei".

Agentia bulgara Novinite relateaza ca Sofia este paralizata de protestul de amploare desfasurat in centrul capitalei: doar metroul mai functioneaza, autobuzele si celelalte mijloace de transport sunt oprite, iar taxiurile nu ofera curse nici macar la marginea orasului.

Oamenii merg pe jos si se alatura in mod spontan multimii de protestatari, care numara in prezent circa 30.000 de persoane, numarul fiind in crestere.

Multimea e in continua miscare - de la intersectia de la podul Orlov Most la sediul Parlamentului, apoi la Palatul Prezidential, inapoi la Parlament, apoi la Curtea Suprema si trec in prezent pe langa cladirea Consiliului de Ministri, insa continua sa se deplaseze, fara a se opri intr-un singur loc.

Nu sunt raportate ciocniri, agresiuni, provocari si alte incidente. De alfel, nici prezenta fortelor de ordine nu este foarte mare. Echipe de jandarmi sunt plasate doar in apropierea Parlamentului, a Palatului Prezidential si la sediul companiei cehe de distributie a energiei electrice CEZ.

In Sofia, situatia este cu atat mai complicata cu cat, la Catedrala Alexander Nevsky, se desfasoara totodata o procesiune cu ocazia alegerii noului Patriarh al Bisericii Ortodoxe Bulgare, respectiv mitropolitul orasului Ruse, Neofit.

Intrucat la ceremonia religioasa participa mai multi politicieni importanti - ministrii din Cabinetul demisionar, presedintele Parlamentului, presedintele tarii, fostul premierul, liderul socialist Sergey Stanishev, fostul tar si premier Simeon Saxe-Coburg, parlamentari, diplomati si alti oficiali - exista temeri ca ar putea izbucni incidente.

Presedintele bulgar Rosen Plevneliev, venit in fata manifestantilor, a fost intampinat cu un val de fluieraturi, in timp ce acesta le-a multumit pentru "atitudinea lor civila activa".

Plevneliev i-a invitat pe reprezentantii manifestantilor, impreuna cu cei ai sindicatelor si patronatelor, sa "discute problemele importante ale tarii" saptamana viitoare, la Presedintie.

Guvernul bulgar a demisionat miercuri, sub presiunea strazii, iar presedintele Rosen Plevneliev urmeaza sa formeze un Cabinet de tehnocrati, insarcinat cu organizarea alegerilor anticipate in aceasta primavara.



Proteste au avut loc duminica si in aproximativ 30 de orase de provincie, intre care cel mai important s-a desfasurat la Varna (est), unde au participat cateva zeci de mii de persoane, potrivit presei locale.

In al doilea cel mai mare oras al tarii, Plovdiv (sud), unde au manifestat aproximativ 10.000 de persoane, un exemplar al Constitutiei a fost ars.

Protestatarii au reclamat inca o data o noua Constitutie, care sa garanteze "o participare mai activa a societatii civile in cadrul institutiilor de stat".

O crestere semnificativa a facturilor la electricitate, in aceasta cea mai saraca tara din Uniunea Europeana, se afla la originea miscarilor de protest declansate in urma cu 15 zile. Este vorba despre cele mai ample mitinguri desfasurate in Bulgaria fara participarea partidelor politice, manifestantii organizandu-se pe retelele de socializare.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















14555 vizualizari

  • +12 (22 voturi)    
    2013 (Duminică, 24 februarie 2013, 15:58)

    gussy [utilizator]

    Oare acest an va fi amintit peste secole in "cartile" de istorie drept anul revolutiilor (vezi 1848}?
    • +14 (20 voturi)    
      cred ca da... (Duminică, 24 februarie 2013, 17:38)

      lyth [utilizator] i-a raspuns lui gussy

      se sparge buba. oamenii nu mai rezista sa munceasca pe branci si sa traiasca in frica si mizerie, in timp ce ai lor conducatori sa traiasca in lux.
      "Nici o pravilă nu oprește pe om a întâmpina răul cu rău! Șarpele cand îți iasă înainte, dai cu ciomagul să-l lovești, ca să-ți aperi viața, care mai de multe ori ni se primejduiește din mușcarea lui. Dar pe balaurii care ne înghit de vii, căpeteniile noastre, zic, atât cele bisericești, cât și cele politicești, până când să-i suferim a ne suge sângele din noi? Până cand să le fim robi? Veniti dar, fraților, cu toții, cu rău să pierdem pe cei răi, ca sa ne fie nouă bine!" Tudor Vladimirescu
      • +5 (7 voturi)    
        intradevar..... (Luni, 25 februarie 2013, 8:40)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui lyth

        .....buba se va sparge pentru ca oamenii nu ii mai rabda pe escroci dar nu cred ca isi dau seama despre adevarata cauza a rautatilor, adica sistemul politic parlamentar si probabil se vor lasa iarasi prostiti de actiuni gen " ...capul lui Motoc" in care escrocii isi vor sacrifica pe unii dintre ei dar vor salva sistemul care le va asigura perpetua lor escrocherie.
        Nu politicienii sunt adevaratii vinovati ci sistemul politic pervers care ingaduie si ocroteste escrocheria si pe escroci !
        Acolo unde se poate fura, se aduna toti hotii !!!!!
        • -3 (5 voturi)    
          'sistemul politic parlamentar' (Luni, 25 februarie 2013, 9:46)

          busola [utilizator] i-a raspuns lui translativus

          Ziceti ca asta e 'adevarata cauza a rautatilor'!!! Pai Vladimirescu ala saracu' pentru ce credeti ca lupta? Pentru anarhie?

          Politic, democratic, Romania este in cel mai fast moment al existentei sale: unii incearca sa isi castige existenta bucurandu-se de asta iar altii incearca sa se remorcheze de primii facand mofturi. De muncit cine mai munceste si cu cat spor ...ca sa isi plateasca facturile?
          • +4 (4 voturi)    
            ma iertati dar..... (Luni, 25 februarie 2013, 11:24)

            translativus [utilizator] i-a raspuns lui busola

            ....dupa cum bine vedem (o traim zilnic) sistemul politic parlamentar nu inseamna automat si democreatie iar daca ne limitam doar la ceea ce au facut inaintasii, inseamna ca nu prea avem viitor.
            In ceea ce il priveste pe Tudor Vladimirescu, este clar ca nu a luptat pentru anarhie dar va sigur ca nici pentru parlamentarism.
            NU faceti confuzie intre istorie si scenariul de film scris de Mihnea Gheorghiu.
    • +24 (30 voturi)    
      hmm (Duminică, 24 februarie 2013, 20:47)

      georgegeorgescu [utilizator] i-a raspuns lui gussy

      Normal.... Daca e coruptie au iesit oamenii in strada.
      Pai ce, daca la noi ar fi coruptie, nu am iesi in strada?
      Bine ca n-avem asa ceva.
      • +14 (20 voturi)    
        pai... (Duminică, 24 februarie 2013, 23:39)

        gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui georgegeorgescu

        avem " cel mai cinstit guvern", nu? somn usor, Romania!
    • +1 (13 voturi)    
      Conu Leonida... (Duminică, 24 februarie 2013, 22:19)

      Ililie [utilizator] i-a raspuns lui gussy

      e inca printre noi. Revolutie adevarata, spontana nu exista. Se importa, se exporta, se finanteaza, se pregateste minutios. Cine mai are chef de revolutie, cand stie ca se confisca? Ce vedem acum sunt mai mult contrarevolutii, pentru recastigarea unor sfere de influenta din partea estului apropiat. Revolutiile trec si coruptia ramane. Si saracu tot sarac.
      Pentru ca noi asta stim, sa ne aparam saracia, si nevoile, si neamul corupt si fricos.
      Nici chiar o infuzie de bulgari nu ne mai trezeste. Luati-va gandul !
      • +3 (3 voturi)    
        Sarcasm si resemnare (Luni, 25 februarie 2013, 10:03)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Ililie

        asta citesc in mesajele voastre.
        Pacat. Sunteti pensionari?
  • +46 (52 voturi)    
    Pe cand in Romania? (Duminică, 24 februarie 2013, 16:02)

    lucky luck [utilizator]

    Protestele violente sau de masa sunt oglinda in care se reflecta inaderenta politicului la societatea, lipsa dialogului social, absenta apararii interesului comun si a binelui public din agenda politica.
    Este un semnal foarte apropiat pentru ansamblul clasei politice romanesti, in frunte cu presedintele si premierul. In spatele aperentelor lupte dintre acestia se ascunde doar batalia pt ciolan, nicidecum o viziune diferita, morala, etica sau economico-sociala.
    • +52 (58 voturi)    
      constitutia si referendumul (Duminică, 24 februarie 2013, 17:06)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui lucky luck

      Modul in care vor sa siluiasca Constitutia este cu atat mai grav.

      Dupa ce timp de 3 ani au ignorat un referendum si, mai grav, au validat o lege care a permis un numar aproape dublu de parlamentari fata de dointa clar exprimata prin vot - acum incearca alte monstroase modificari

      NU SE MAI POATE!
  • +34 (44 voturi)    
    Hai romanilor, nu fiti mamaligi! (Duminică, 24 februarie 2013, 16:13)

    AlinNeculai [utilizator]

    Si noi suntem satui de toata clasa politica! Nu mai suportam coruptia! Haidem in strada!
    • +18 (24 voturi)    
      Ba o suportam foarte bine (Duminică, 24 februarie 2013, 18:01)

      AliB [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

      Si in caz ca te intrebi de ce nu facem niciodata nimic.....well, n-ai decat sa recitesti Miorita, e o caracterizare perfecta a genelor romanesti. Concluzia: pe astea le avem, cu astea defilam.
    • +6 (10 voturi)    
      daca nu ai o solutie (Duminică, 24 februarie 2013, 20:54)

      aresul [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

      nu are rost. Nu este o rezolvare sa schimbi un partid politic cu altul. De asemenea, daca te gandesti ca o grupare politica va fi impresionata de situatie si va pune osu' la treaba, te inseli amarnic. Pur si simplu, nu au cum sa raspunda cerintelor, chiar daca vor. Sistemul politic, este un sistem iresponsabil, nefunctional. Am sa dau curs invitatiei tale, numai daca intelegi restructurarea statului in Decizie-Analiza-Executie. Am sa dau curs invitatiei tale numai daca intelegi Diferentele. Puterea acestora.
      • -4 (8 voturi)    
        Solutia. (Duminică, 24 februarie 2013, 23:40)

        AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui aresul

        Solutia este republica informatica. Se renunta la parlamentari, judecatori, (presedinti de) consilii judetene, procurori si sunt inlocuiti cu un program pe un server. (bine din justificarea activitatii multi vor spune ca este imposibil, ca de ex. judecatorul judeca fiecare caz in parte -este BS; si judecatorul opereaza dupa niste algoritmi, si acestia pot fi foarte bine pusi intr-un program). Parlamentul este inlocuit cu votul online, legile sunt aplicata fara cheltuieli, vegetativ de catre computer, si eventual doar computerul da ordine aparatului executiv de impunere a masurilor statului. Se renunta la majoritatea institutiilor statului, la banii fizici, totul se face electronic cu un nume. Implicit dispare atat evaziunia cat si cheltuiala (mai mare decat evaziunea in sine de combatere a acestei evaziuni ) Deodata economie la buget de 50% si lipsa coruptiei, celeritatea justitiei (electronice), de fapt justitia este instantanee. Eventual va fi votat un conducator uman care sa propuna votului electronic al poporului anumite teme/legi (de ex. sa plecam la razboi). Armata de oameni ocupati cu punerea stampilelor, invartitul hartiilor, luatul spagilor, driblatul spiritului legii , pot fi valorosi pentru agricultura bio. Dispar partidele politice membrii acestora reorientandu-se catre zootehnia bio (de ex).
        • +9 (9 voturi)    
          solutia este mai degraba..... (Luni, 25 februarie 2013, 8:51)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

          .....ADMINISTRAREA STATULUI PRIN CONTRACT, care are la baza indeplinirea obligatorie promisiunilor electorale, sub presiunea sanctiunilor materiale asupra celor alesi.
          Putem dezbate aceasta idee pe form HN la sectiunea dezbateri pe termen lung la "schimbarea sistemului politic".
          Ari3s are perfecta dreptate caci in acelasi sitem politic pervers, "schimbarea sefilor = bucuria prostilor" sau "scapam de dracu' si dam de tat'su" !
        • +7 (9 voturi)    
          cetateanul robot in republica robotiala!! (Luni, 25 februarie 2013, 8:57)

          Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

          Cred ca ai stat deja prea mult ..pe playstation...
  • +3 (39 voturi)    
    URA!! (Duminică, 24 februarie 2013, 17:00)

    abcde [utilizator]

    Prostestatarii cer demisia lui basescu, considerandu-l vinovat pentru situatia din tara si infintarea unei statii locale antena 3 pentru a relata obiectiv si comenta impartial evenimentele din tara
  • +8 (24 voturi)    
    da (Duminică, 24 februarie 2013, 17:03)

    dan-titus [utilizator]

    da asa se va termina. si nu este vorba de bulgaria
    sau romania.avem de-a-face cu o demo0cratie oligarhica la nivel mondial. se va termina ca la 48.
    • +3 (11 voturi)    
      la 48 (Duminică, 24 februarie 2013, 19:33)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui dan-titus

      s-a terminat cam nasol pentru revolutionari . Sau in istoria ta scrie ca au luat puterea imediat si au marit salariul minim si pensia?
      Mai bine am limita dreptul la vot la aia care stiu sa vorbeasca corect romaneste si stiu si regula de 3 simpla. Or sa va uimesca rezultatele electorale.
      • +4 (4 voturi)    
        votul cenzitar...... (Luni, 25 februarie 2013, 9:04)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        .....este intradevar o solutie dar din nefericire, regulile vor fi facute de actuala clasa politica si cu siguranta le vor face in asa fel incat sa ii avantajeze pe ei si sa il dezavantajeze pe cetatean.
        Mai intati trebuie schimbat acest sistem politic pervers, care considera parlamentul drept "cea mai inalta forma a democratiei" si care s-a dovedit a fi o mare minciuna mondiala, capatand chiar aspecte de religie.
    • -5 (5 voturi)    
      hi-hi-hi (Duminică, 24 februarie 2013, 21:46)

      rad_prostii [utilizator] i-a raspuns lui dan-titus

      Si tu faci parte din miscarea zdrentele este sarace, zdrenzele nu munceste, zdrentele cere egalitate in venituri?
  • +9 (21 voturi)    
    hristo stoicikov avea dreptate (Duminică, 24 februarie 2013, 17:45)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    romanii sunt ,,mamaligi'' !
    trist, dar advevarat.
  • +27 (35 voturi)    
    Proteste (Duminică, 24 februarie 2013, 18:19)

    Nyk1 [utilizator]

    Sa vedem daca in urma protestelor nu va reveni la putere omologul bulgar al lui Ponta, ex-securistul Serghei Stanishev.

    Mi-e teama ca bulgarii au dat jos un guvern mediocru dar care se straduie sa faca fata (Borisov) pentru a-l inlocui cu unul catastrofic-socialist (Stanishev), pe modelul protestelor in urma carora Boc si-a dat demisia.
    • +6 (14 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 24 februarie 2013, 19:51)

      [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

  • +8 (10 voturi)    
    Bravo.. (Duminică, 24 februarie 2013, 19:07)

    lis.nc [utilizator]

    bulgarilor! Problema este sa nu accepte nici un compromis... Ceea ce este cam greu ptr. masele eterogene de protestatari. Dar vom vedea!
  • +5 (15 voturi)    
    Situatia e in felul urmator: (Duminică, 24 februarie 2013, 19:20)

    sentenced [utilizator]

    cred ca in momentul de fata 90% din romani sunt in acelasi asentiment, toti ar iesi in strada, dar cine da tonul? cine aprinde scanteia care va declansa nebunia romanilor ca la 1907?
    Pt ca gena o avem, doar ca se declanseaza mai greu.

    P.S. Si sa nu va aud cu sloganuri stupide de genul "fara violenta". Altfel n-o sa ne bage nici dracu in seama.
  • +2 (8 voturi)    
    !!! (Duminică, 24 februarie 2013, 19:48)

    CMD [utilizator]

    Hai ca se poate!
    Hai si la noi!!
  • +8 (10 voturi)    
    Nu va faceti iluzii (Duminică, 24 februarie 2013, 19:55)

    albatrosul_verde [utilizator]

    Pana nu vom scoate parazitii din toate straturile societatii, cu manifestatii de strada nu vom reusi altceva decat sa le dam o mana de ajutor in selectia naturala si lupta lor interna pentru putere. Asa am facut in 89 cand n-am putut sa adoptam un set de principii clare, am lasat niste activisti sa isi bata joc de orice incercare in acest sens.

    Oriunde intorci privirea in tara asta, vezi ura si frustrare, indeajuns pentru o revolta, dar prea putina inteligenta pentru o revolutie reala.

    Avem antecedentele din 89 si in care au murit niste tineri nevinovati dar si minariadele, precum si evenimentele de anul care au demonstrat ca baietii destepti ne pot biciui oricand cu ura, frustrarea si prostia noastra.
  • +9 (11 voturi)    
    La Sofia, primavara vine ceva mai devreme (Duminică, 24 februarie 2013, 20:44)

    justin puscasu [utilizator]

    AM senzatia ca si Ponta merge pe o gheata subtire.
  • +7 (11 voturi)    
    He-he-he (Duminică, 24 februarie 2013, 21:43)

    rad_prostii [utilizator]

    Or mai trece 50 de ani pana si anemicii de la Nord de Dunare vor lua exemplu sa iasa in strada sa dea cu plagiatorul, somnorosul si turnatorul de pamant
    • +2 (2 voturi)    
      ne dai de inteles ca cele 3 pachiderme.. (Luni, 25 februarie 2013, 9:02)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui rad_prostii

      de altfel proaspat alese de electorat.. or sa dainuiasca pe plaiurile dambovitene inca minimum 50 de ani de acum??!!!
      Asa de grav este?!!
  • +8 (12 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 24 februarie 2013, 23:43)

    [anonim]

    • +2 (4 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 25 februarie 2013, 8:52)

      [anonim] i-a raspuns lui

  • 0 (6 voturi)    
    pai... (Duminică, 24 februarie 2013, 23:51)

    gab0iu [utilizator]

    daca ma gandesc bine, ar fi momentul FC ( Forta Civica), dar ma tem ca vor suta peste poarta....
    • +7 (7 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 25 februarie 2013, 8:57)

      [anonim] i-a raspuns lui gab0iu

      • -3 (3 voturi)    
        cine te impiedica sa-ti faci partid? (Luni, 25 februarie 2013, 10:00)

        busola [utilizator] i-a raspuns lui

        cine te impiedica sa lupti democratic?...cine te impiedica sa depasesti stadiul lamentarilor si sa demonstrezi ca esti mai bun ca altii? Care valoare personala? cea pe care nu o dovedesti prin nimic, ramanand egalul celor asistati care doar se plang? Daca democratia ti se pare incorecta...astepti sa ti-o corecteze altul pentru ca tu nu esti in stare?

        Crezi ca democratia sau orice forma de organizare politica si economica reflecta altceva decat interesul membrilor grupului?

        Toata lumea se plange dar nimeni nu misca un deget....cu folos!
        • +2 (2 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Luni, 25 februarie 2013, 13:52)

          [anonim] i-a raspuns lui busola

          • -2 (2 voturi)    
            this world is on fire (Luni, 25 februarie 2013, 16:35)

            busola [utilizator] i-a raspuns lui

            In logica dvs. daca imi arde casa in foc eu ar trebui sa stau cu mainile in san intrucat nu am pregatire de pompier.

            Indiscutabil, piedicile de care spuneti le resimtim intr-un mod similar. Dar nu uitati ca exista oameni care incearca in mod voluntar sa faca ceva pentru stingerea incendiului.

            De obicei nu frica ne paralizeza in momentele grele ci rusinea, lipsa de incredere in noi insine.
            • +2 (2 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Luni, 25 februarie 2013, 19:05)

              [anonim] i-a raspuns lui busola

        • +1 (1 vot)    
          legislatia (Luni, 25 februarie 2013, 14:51)

          Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui busola

          ai idee cat iti trebuie si care-s conditiile sa infiintiezi un partid nou?
          iti spun eu: aproape imposibil.
          • -2 (2 voturi)    
            multul din putin se face (Luni, 25 februarie 2013, 17:04)

            busola [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

            Un partid nou este necesar doar in masura in care exista suficient de multi oameni care nu se simt reprezentati de actuala modalitate de a face politica.

            In Romania de azi sunt suficient de multi.
      • +1 (1 vot)    
        perfect adevarat !!! (Luni, 25 februarie 2013, 15:13)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui

        - SUBSCRIU ! -
  • +6 (6 voturi)    
    Ce cer bulgarii (Luni, 25 februarie 2013, 9:22)

    alex1234 [utilizator]

    E interesant ca nu scrieti si ce anume cer Bulgarii:

    - prezenta reprezentatilor societatii civile in proportie de 50% in institutiile care cheltuie banii statului
    - Statul sa preia 51% din actuni la toate Companiile din Sectorul energetic
    - Compania BEH, de energie, sa se inchida
    - convocarea unei Mari Adunari Nationale
    - stabilirea unei proceduri prin care Membrii Parlamentului sa poata fi revocati de cetateni (mai drevreme de sfarsitul mandatului lor)

    cf. http://www.novinite.com/view_news.php?id=148152
  • +3 (3 voturi)    
    exemplu (Luni, 25 februarie 2013, 9:22)

    doamnefereste [utilizator]

    Noi cand iesim in strada?
  • +3 (3 voturi)    
    Comment sters de user (Luni, 25 februarie 2013, 10:17)

    Erasm [anonim]

    • +2 (2 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 25 februarie 2013, 13:57)

      [anonim] i-a raspuns lui Erasm



Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by