Germania: Catolicii care nu-si platesc taxele catre biserca nu vor mai fi impartasiti si nu pot fi nasi

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 24 septembrie 2012, 17:04 Actualitate | Internaţional

Catolicii germani care nu isi platesc taxa catre biserica nu vor mai fi impartasiti, incepand de luni, si nu vor putea fi nasii unui copil, potrivit unui decret al conferintei episcopale germane, relateaza AFP.

Potrivit unui sistem instituit in secolul al XIX-lea, cetatenii care traiesc in Germania se declara membrii ai unei religii sau "ne-religiosi". In primul caz, ei trebuie sa plateasca un impozit. Daca ulterior isi schimba parerea, trebuie sa demareze o procedura pentru a "iesi din Biserica".

Or, tot mai mult germani aleg sa "iasa din Biserica", atat din cea catolica, ca si din cea protestanta, in urma scandalurilor de pedofilie care au izbucnit in 2010.

"Ingrijorata" de aceasta evolutie, conferinta episcopala germana a publicat joi un decret care prevede ca orice persona care iese din Biserica nu va mai putea sa fie impartasita sau sa fie nasul unui copil.

"Daca persoana care a iesit din Biserica vrea sa se casatoreasca religios, ea trebuie sa ceara permisiunea autoritatilor religioase locale. Cu conditia ca va promite sa-si pastreze credinta si sa-si educe religios copii, in credinta catolica", precizeaza episcopii, in decretul lor.

"Daca persoana care a iesit din Biserica nu manifesta niciun regret inainte de moartea sa, atunci slujba de inmormantare poate fi refuzata", adauga el.

Acest decret a starnit o puternica reactie din partea miscarii catolice progresiste "Wir sind Kirche" (noi suntem Biserica): "Este un decret prost care vine intr-un moment prost", spun membrii acestei miscari, intr-un comunicat publicat luni.

In Germania, patria lui Luther, dar si al actualului papa Benedict al XVI-lea, o treime din populatie este protestanta si o treime catolica.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2544 vizualizari

  • +2 (10 voturi)    
    Biserica... (Luni, 24 septembrie 2012, 17:15)

    vlad alexandru [utilizator]

    ... nu-i altceva decât cea mai mare companie. Credința adevărată nu DEPINDE de biserică.
    • +3 (5 voturi)    
      ba da, depinde... (Luni, 24 septembrie 2012, 17:54)

      the_hawk [utilizator] i-a raspuns lui vlad alexandru

      ... dar nu de acea biserica, oricare ar fi ea si care, pentru actele de cult pretinde bani, ci de acea biserica, care, este trupul lui Hristos despre care Iisus ii spune lui Petru in Matei cap.16. Restul sunt doar SRL-uri indiferent de vechime, "brand" etc...
      BTW... in rest de acord... de asta am si dat un +...
      • 0 (0 voturi)    
        Care biserica? (Marţi, 25 septembrie 2012, 2:44)

        AT [anonim] i-a raspuns lui the_hawk

        Biserica Catolica este cea despre care Isus ii spune lui Petru: Tu esti Petru si pe aceasta piatra voi zidi Biserica Mea. Ori acea Biserica a dainuit in istorie, ori credinta este doar o parere. Ea nu pretinde bani pentru actele de cult, ci pretinde o dovada palpabila a fidelitatii fata de Hristos. Este foarte usor sa spui "sunt catolic", pentru ca in secunda doi sa negi acea parte a credintei care nu-ti place, de exemplu sacramentalitatea si ierarhicitatea, care necesita si o angajare materiala.
        • 0 (0 voturi)    
          Vorbesti despre ceea ce nu cunosti (Marţi, 25 septembrie 2012, 9:31)

          BEDE [utilizator] i-a raspuns lui AT

          De fapt, este : "Tu esti Petru (piatra), si pe aceasta stanca voi zidi biserica mea, si portile locuintei mortilor nu o vor invinge". Deci, stanca era, de fapt marturisirea facuta mai inainte de Petru: "Tu esti Hristosul, Fiul Dumnezeului cel viu". Deci, Hristos este stanca, iar nu Petru. Iar Petru - piatra - este de aceeasi substanta ca si stanca, o particica din stanca...
          Petru s-a remarcat ca fiind acela care, in multe situatii a avut initiativa - sau a avut ravna -, desi nu intotdeauna initiativele lui au fost aprobate de Domnul. Dar in nici un caz nu a fost pe post de "cap" al bisericii.
          • 0 (0 voturi)    
            Ba cunosc foarte bine (Marţi, 25 septembrie 2012, 16:40)

            AT [anonim] i-a raspuns lui BEDE

            Cum se face ca nimeni n-a auzit de ideea asta pana reforma protestanta?
            De ce i-a schimbat Isus numele lui Simon in Chefa (piatra)? Isus vorbea greaca, cumva?
            Putea evanghelistul sa-l numesca "stanca" pe Petru, daca in greaca acest cuvant este feminin? Sau putea sa spuna ca Isus isi va intemeia Biserica be o piatra, nu pe o stanca?
            Cui i-a dat Isus cheile imparatiei? Cui i-a spus de trei ori "paste oile mele"?
    • 0 (0 voturi)    
      Credinta adevarata (Marţi, 25 septembrie 2012, 1:45)

      AT [anonim] i-a raspuns lui vlad alexandru

      Ce insemna "credinta adevarata"? Credinta in ce? In Isus si invierea sa din morti? In Scriptura? In Sfanta Treime? In sfintele taine? In Dumnezeul abrahamic? In teism? In gnosticism? In supranatural? In naturalism? Unde tragem linia intre credinta si necredinta? Fara Biserica poti numi orice idee "credinta adevarata".
  • 0 (8 voturi)    
    ahahaha (Luni, 24 septembrie 2012, 17:18)

    OzzyO [utilizator]

    și cica musulmanii sunt inapoiați...
  • +1 (7 voturi)    
    in taxe... (Luni, 24 septembrie 2012, 17:59)

    the_hawk [utilizator]

    ... sunt incluse si garantate si actele sexuale cu minori care ies la iveala incet incet? http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-19683925
    • +4 (6 voturi)    
      si totusi... altele nu ies niciodata la iveala (Luni, 24 septembrie 2012, 18:45)

      si la noi? [anonim] i-a raspuns lui the_hawk

      proportia abuzurilor sexuale din cadrul bisericii mai ales in spatiul germanic este infioratoare.
      au existat si mai exista abuzuri si in cadrul Bisericii Ortodoxe - mai putin mediatizate; probabil ca si mai putine.

      dar NU se vorbeste despre proportia abuzurilor sexuale din orfelinatele din Romania - care depaseste cu mult cifrele vehiculate pentru diferitele biserici catolice.
      e groaznic, pentru ca e o realitate a noastra, ce ne priveste direct si pe care o toleram, prin ignoranta.
      conditiile din orfelinatele romanest - astazi numite, pare-mi-se, centre de plasament - nu sunt mult diferite de cele dinainte de '89. Abuzurile fizice, verbale si sexuale sunt tolerate si incurajate de catre personal, iar copiii mai mari sunt transformati in agresori pentru cei mici.

      scandalul pedofiliei poate parea, pentru Biserica Catolica, un dezastru - dar este foarte bine ca aceste abuzuri au iesit si continua sa iasa la iveala. ascunderea unor asemenea orori inseamna incurajarea lor.

      oare cand se va arunca un ochi si in orfelinatele romanesti?
      oare cand va catadicsi presa sa faca presa, in mod real, in loc sa-si consume tot spatiul pentru aceleasi repetitive ineptii politice?

      imi aduc aminte cat de scandalizata era opinia publica, dupa '89, ca veneau "strainii" si faceau reportaje doar in orfelinate. vai, doamne, la asta reduc ei Romania?
      inca de pe atunci se nega, in Romania, orice realitate suparatoare.
      faptul ca aceeasi realitate neagra s-a conservat si continua sa fie ignorata pana in ziua de astazi, cand suntem "europeni" si "occidentalizati" e la limita aberantului.
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate dar... (Luni, 24 septembrie 2012, 22:30)

        the_hawk [utilizator] i-a raspuns lui si la noi?

        ... aici nu era vorba de orfelinate. Nici ale lor nici ale noastre... cu toate astea ai mare dreptate si ar trebui si aceste abuzuri dezvaluite si mai ales oprite.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu (Marţi, 25 septembrie 2012, 2:16)

      AT [anonim] i-a raspuns lui the_hawk

      Aceasta insinuare este o insulta la adresa miliardului de credinciosi catolici.
      "In its submission, the church said the 620 cases went back 80 years with the majority taking place between the 1960s and the 1980s."
      Cu alte cuvinte, in plina revolutie sexuala.
      Unde erau "the campaign groups" si statul la vremea respectiva?
      Cate abuzuri sexuale s-au intamplat in societate, in ansamblul ei?
      Biserica Catolica este singura institutie care a investigat problema si a luat masuri impotriva ei, dovada ca fenomenul a fost stopat.
  • 0 (4 voturi)    
    E normal si firesc, pe cand si la noi? (Luni, 24 septembrie 2012, 18:22)

    Adrian [anonim]

    E normal ca cei ce se declara non-religiosi sa nu beneficieze de servicii gratuite; e anormal ca in Romania cei ce nu sunt religiosi platesc pentru religie (nu exista fonduri separate, toata lumea plateste pentru biserici, salarii de preoti si de profesori de religie). Pe cand si la noi?
  • +1 (5 voturi)    
    af sau a nu fi naș (Luni, 24 septembrie 2012, 18:23)

    cititor [anonim]

    Păi sigur că nu mai poți fi naș. Când ești naș te dezici de Satana nu și de taxa la biserică, care este depusă în contul lui Dumnezeu, sau mă rog al prelatului respectiv care oricum îl reprezintă.
  • +3 (5 voturi)    
    Nu biserica (Luni, 24 septembrie 2012, 19:35)

    KostasP [utilizator]

    ci reprezentantii ei. Biserica este a lui Isus Cristos.
  • 0 (0 voturi)    
    SARACI POPIIII (Luni, 24 septembrie 2012, 20:24)

    XXX [anonim]

    ce sa mai vorbim de popi.....vai de steaua lor traiesc doar din jecmanit ca pe timpul boierilor....fura cat pot de mult ,nu platesc taxe la stat....numai popi nu se numesc........doar 1% din ei se numesc popi cu adevarat,restul sant afemeiati,hoti si tot ceea ce vreti.sa le fie rusine ca a ajuns sa nu se mai duca lumea la biserica din cauza lor.cand iti bate la poarta un popa esti sigur ca a venit dupa cersit bani,dar circula cu mercedes si alte masini de lux,si alti mor de foame.....de cand e lumea au fost si vor pleava societatiii....faceti un calcul cat costa o lumanare,un acatist si pomenii si alte lucruri.aveti chitanta? nuuuuuuuuuuu garantat ca sant escroci cu acte jecmanesc oameni de rand.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version