Revista satirica franceza Charlie Hebdo a publicat noi caricaturi cu Mahomed. Premierul francez: Suntem un stat laic, libertatea de exprimare este garantata

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 19 septembrie 2012, 10:05 Actualitate | Internaţional

Saptamanalul satiric francez Charlie Hebdo a publicat in editia de miercuri noi caricaturi cu profetul Mahomed "in pozitii indraznete", scrie Le Figaro, la aproape un an dupa ce sediul revistei a fost incendiat in urma publicarii unei astfel de caricaturi.

UPDATE Directorul publicatiei satirice franceze Charlie Hebdo a anuntat miercuri ca site-ul de Internet al saptamanalului a fost "blocat deoarece a fost piratat". Aparent, este un atac mai mare decat in 2011.

UPDATE 2 Scolile si centrele culturale frantuzesti din Egipt si Tunisia vor fi inchise vineri.


Una dintre ele il arata pe un imam care este impins intr-un scaun cu rotile de un rabin, cu titlul: "Intouchables 2: nu trebuie sa iti bati joc!" (cu referire la filmul francez de succes "Intouchables" - n.r.).

Exista si doua desene cu profetul gol, dintre care una cu el intr-o pozitie indrazneata, mai noteaza Le Figaro.

Premierul francez Jean-Marc Ayrault a declarat miercuri dimineata la RTL ca Franta este "o tara unde libertatea de expresie este garantaa, libertatea caricaturii de asemean. Daca intr-adevar exista persoane care se simt lezate, acestea pot sesiza tribunalele. Noi suntem un stat laic, un stat republican, tin sa reamintesc".

Marti, acesta declarase ca dezaproba "orice exces" si a apelat la "spiritul de responsabilitate al fiecaruia".

Ministrul de externe Laurent Fabius a declarat ca orice provocare in acest moment nu poate fi decat condamnata, potrivit Reuters.
 
Politia a arestat duminica 150 de persoane care au vrut sa participe la un protest neautorizat langa ambasada americana din Paris.

In torentul de violente provocate de filmul islamofob "Inocenta Musulmanilor", ambasadele SUA au fost atacate in Asia, Africa si Orientul Mijlociu.

Charlie Hebdo isi motiveaza decizia prin apelarea la libertatea de exprimare. "Daca incepem sa ne punem problema daca avem dreptul sau nu sa il desenam pe Mahommed, daca este periculos sau nu sa o facem, intrebarea care va urma va fi 'putem sa ii reprezentam pe musulman in revista?', apoi 'putem sa ii reprezentam pe oameni in revista?', a explicat directorul de publicare a revistei. "In final nu vom mai desena nimic si pumnul extremistilor care se agita in lume si in Franta va fi castigat".

"Nu fac apel la musulmanii rigizi sa citeasca Charlie Hebdo, asa cum nu merg intr-o moschee sa ascult predici care contravin credintelor mele," a mai spus el.

Site-ul publicatiei nu putea fi accesat la ora publicarii articolului.























4739 vizualizari

  • +17 (25 voturi)    
    francezii au tarie, si nu dau inapoi (Miercuri, 19 septembrie 2012, 11:02)

    bancher [utilizator]

    Cinste lor, pana la urma e vorba de libertatea presei intr-un stat laic, care se numeste Franta. Musulmanii trebuie sa invete odata ca nu isi pot exercita vointa lor extremista intr-un stat laic....
    OK, va simtiti lezati, duceti-va in Arabia Saudita, si acolo nu va mai lezeaza nimeni. Dar nu veni in Franta, sa te bucuri de toata tehnica si civilizatia occidentala, si apoi sa faci scandal ca esti lezat la religie de niste caricaturi. Mai bine ii dai in judecata, ca te-a insultat, dar nu da cu piatra!!
    • +6 (14 voturi)    
      Corect! (Miercuri, 19 septembrie 2012, 11:17)

      cato [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Asta vroiam si eu sa zic. Filmul e o porcarie, dar porcaria inca este legala in Romania si Europa.
      Poate ca aceste caricaturi sunt proaste, dar prostia inca este legala in Romania si Europa.

      Lasa, sa fim noi porci si prosti, ca sunt civilizati si destepti cei care ataca ambasadele cu rachete si pietre.
    • -2 (18 voturi)    
      Cinste?! (Miercuri, 19 septembrie 2012, 11:38)

      Phil Austin [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Daca ar fi inteligenti la nivelul la care se pretind, francezii si-ar exprima opinia in alt mod, cu toata tehnica si civilizatia lor occidentala la care salivezi tipic est-european (fara suparare, te da de gol numele de utilizator, gramatica, punctuatia, opinia etc.). Dar in ultima vreme au scapari. Ei au deschis larg portile magrebienilor in timp ce-si cladeau acum cateva zeci de ani sfere de influenta in nordul Africii. Reversul medaliei se vede acum, iar regretele lor sunt tardive si manifestate subcultural.
      Cinste cui? Timpul ne arata ca in istorie multi au facut pasi gresiti, iar acum platesc mai scump sau mai ieftin, in functie de cat de dobitoci sunt formatorii de opinie. Sa-si asume trecutul si faptele!
      • +6 (12 voturi)    
        Vina lor e alta (Miercuri, 19 septembrie 2012, 12:33)

        veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui Phil Austin

        Vina francezilor pentru dificultatile de integrare ale musmanilor sunt altele, dar nu are de-a face cu libertatea de exprimare! Iar Charlie Hebdo chiar au oo!
        • -6 (14 voturi)    
          francez, ne-francez (Miercuri, 19 septembrie 2012, 13:45)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui veninusrl

          musulman, evreu sau crestin NU CONTEAZA

          bunul simt spune sa nu razi de cum arata fizic un alt om, despre cultura altui om, popor, despre religia altui om, popor

          chestia cu "drept la libera exprimare" este O IDIOTENIE si UN DREPT LA NESIMTIRE !

          CE SE CASTIGA daca si musulmanii ar face caricaturi cu Iisus Hristos gol pusca gatuit in franghie si facand sex cu o capra, de exemplu ??

          ESTE O IDIOTENIE PURA si O NESIMTIRE CRASA !

          Acelasi gen de idioti sunt si cei care au facut poze ducesei (care se afla pe un domeniu privat) topless si se dau mari democrati si libertini !

          SUNT DOAR NISTE ANIMALE DE OAMENI COMPLET IDIOTI !
          Acesta este adevarul.
          • +5 (9 voturi)    
            tu votezi USL, Nu? (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:04)

            echos [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            gandirea e tipica....
            • -1 (7 voturi)    
              nu am votat (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:39)

              Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui echos

              psd niciodata, si nici usl

              idiotii care jignesc in mod gratuit (nici macar habar nu au cine a fost mohamed) pe altii doar pentru placerea "unei libertati" au o gandire tipica, ca dvs, de idiot

              libertatea inseamna sa faci ce vrei, dar fara sa stirbesti din libertatea altuia

              cand stai si jignesti in mod gratuit pe altul, deja inseamna ca ceea ce faci nu mai este un act de libertate de exprimare ci o jignire, un act de mocirla umana, un animalism desantat
              • +2 (4 voturi)    
                Bine ma! (Miercuri, 19 septembrie 2012, 15:12)

                Alui [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

                Tu esti suparat ca te jigneste un prost, dar nu te supara cand te omoara un nebun care vrea sa se razbune pe un alt prost care i-a jignit credinta.
                • 0 (2 voturi)    
                  Gandire simplista (Miercuri, 19 septembrie 2012, 23:50)

                  OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui Alui

                  Da' de varianta in care AMBII ne supara, ce zici?

                  Voi nu cunoasteti decat varianta in care trebuie sa tii ori cu unii, ori cu altii?
          • +5 (11 voturi)    
            amice.... (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:35)

            un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            ...nu gandesti prea mult de fel.
            daca cineva ar face caricaturi cu Iisus spui tu?
            Recomand South Park. Au facut caricaturi cu toate formele religioase...au ironizat minoritati si au insultat aproape tot ce se poate pe lumea asta.
            Cui nu ii place sa nu se uite...
            pur si simplu.
            Ca un bun crestin ce ar trebui sa faci? sa dai foc pe rug realizatorilor acelui serial ca sa iti castigi un loc etern intr-un rai?
            Francezii sunt mult mai civilizati ca noi si isi inteleg valorile democratice...
            Dar de...ei sunt un stat laic...noi suntem un stat cu foarte multi habotnici...care baga religia in tot... politica...economie...agricultura...invatamant...
            murim de foame dar facem catedrale...
            • -1 (5 voturi)    
              dvs ati spus-o (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:55)

              Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

              South Park au caricaturizat toate formele religioase, dar intr-un mod in care se simte parodia, comedia, teatrul daca as putea spune

              in schimb la francezi este DIN URA si DIN JIGNIRE

              extremistii islamisti sunt niste criminali, dar haideti sa nu luam apararea altor extremisti precum acesti "mari caricaturisti" si "aparatori ai libertatilor si democratiei"

              ok ?
              • 0 (2 voturi)    
                daca (Miercuri, 19 septembrie 2012, 17:16)

                baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

                islamistii n-ar fi cine sint, n-ar fi nevoie sa luam apararea nimanui. Din pacate, intoleranta musulmana imbecila si criminala poate fi eradicata numai cu forta.
              • 0 (2 voturi)    
                toleranta (Miercuri, 19 septembrie 2012, 21:53)

                quetzal [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

                "Nu sunt de acord cu ce spuneti dar ma voi bate pana la moarte ca sa puteti spune" .
                zicea Voltaire, un francez oarecare, ai auzit de el? dupa ura si intoleranta cu care scrii nu s-ar zice)

                Tu ai vazut caricaturile ca sa le poti critica? sunt chiar haioase, nu e nici o ura acolo iar jignirea e doar in capul excitatilor religiosi
  • +7 (13 voturi)    
    O idee (Miercuri, 19 septembrie 2012, 11:17)

    Consonant [utilizator]

    Cred ca ideea pe care revista Charlie Hebdo incearca sa o comunice, poate ca in mod mai putin explicit, este aceea ca singura cale rationala pe care progresistii o au de urmat, in aceasta problema, este aceea de a publica cat mai multe astfel de caricaturi si pamflete pe teme islamice. Numai in acest fel putem protesta fata de violenta si cruzimea fundamentalistilor musulmani si, in plus, in acest fel le diluam consistent forta loviturilor: ce vor mai putea face cand vor fi zeci de publicatii, posturi de televiziune, carti, etc. care isi vor exersa dreptul la libera exprimare si pe teme islamice?
    • -1 (1 vot)    
      corect si adevarat (Miercuri, 19 septembrie 2012, 17:18)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Consonant

      ce zici matale. Eu am o singura intrebare, ce inseamna progresist, ca eu, in ignoranta mea, credeam ca astia sint tocmai prietenii muslimanilor cu pricina.
  • -6 (10 voturi)    
    Isus, Budha, Krishna, Moise (Miercuri, 19 septembrie 2012, 11:33)

    Alfabetix [utilizator]

    Imi da de gandit nu faptul ca libertatea de expresie moderna in tarile "civilizate" se exprima prin jignirea crezului celuilalt, ci limitarea si ingustimea imaginatiei creatorilor.
    Sa fie amuzanti si ironici si la adresa celorlalti profeti ai omenirii, sa nu mai faca discriminare!
    • +5 (9 voturi)    
      Si, care-i discriminarea in Europa? (Miercuri, 19 septembrie 2012, 11:56)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      Au fost destul de multe caricaturi si bancuri cu Isus, pe care orice crestin le-ar califica ca blasfemiatoare. Si, culmea, ele au fost facute chiar de americani sau de europeni.
      Dar pana acum nu am auzit ca vreunul care a comis o blasfemie impotriva lui Isus sa fie amenintat cumoartea, fiind acordat un premiu pt uciderea lui, cum este cazul cu Salman Rushdie.
      Nici nu am auzit ca mase de crestini sa protesteze la ambasada Pakistanului sau a Arabiei Saudite arzand steaguri.
      Si, a propos de discriminare: incearca macar sa aduci o Biblie in Arabia Saudita si vezi daca te lasa sa treci cu ea. Ca sa nu mai vorbim de a da Biblii oamenilor de acolo, ca sa stie si ei ce-i de fapt Biblia...
      Sau ti-ai pus ochelari de cal "politic-corect"?
    • +5 (7 voturi)    
      vorbesti despre ce nu stii (Miercuri, 19 septembrie 2012, 12:14)

      veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      Daca ai stii tu cate caricaturi cu dumnezeu, iisus sau buddha au aparut in publicatia sus-numita ...!
    • +4 (10 voturi)    
      pedeapsa capitala maica! (Miercuri, 19 septembrie 2012, 13:03)

      ala_ [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      my friend, tarile civilizate se scrie fara ghilimele. Sau ai impresia ca civilizatia este in Iran? Daca da, atunci ia-ti nevasta dar nu inainte de a-i face cadou niste baticuri d-alea si du-te acolo frate!
      Ingustimea creatorilor este numai a creatorilor descristi in catile "sfiinte".
      Isus si alti profeti sunt ridiculizati de secole in caz ca nu stii. Si asta a slabit puterea relgiei si a permis ca azi pana si-un taran sa aiba wc si apa in casa asa cum numai roialitatile cu doar putin timp in urma aveau, acces la orice informatie aproape gratis prin internet, s.a.

      Uite aici glume cu zei si profeti:
      Dumnezeu zice: "am facut lumea pentru a fi stapanita de oameni. Exceptie facand Antactida. Ea este pentru pinguini. Imi plac pinguinii."

      motive pentru care Berea este mai buna decat Isus:
      1. Nimeni n-a fost vreodata ars pe rug, spanzurat, omorat cu pietre pentru marca preferata de bere
      2. Poti dovedi existenta unei Beri
      3. Berea n-a produs niciodata razboaie
      4. Legea etichetei interzice berii sa te minta
      5. Este interzis ca minorii sa consume bere
      6. Cand ai o bere o tii pentru tine si nu incerci s-o bagi pe gatul altora .
      ....

      - Alo?! Ghicitoarea Mama Omida?
      - Da, manca-ti-as! Cine-i?
      - Ghici !
  • -3 (13 voturi)    
    cat costa libertatea de exprimare? (Miercuri, 19 septembrie 2012, 11:47)

    benicio [utilizator]

    Ma intreb daca libertatea de exprimare e atat de valoroasa incat sa merite riscul de noi atentate. In cazul de fata ce aduce libertatea de exprimare? Idei noi, descoperiri stiintifice noi, concepte filozofice noi, o opera literara sau de arta? Nu, ea aduce caterinca si cam atat. Iar reversul medaliei este riscul de atentat. Adica oameni sfaramati. Merita?
    Si mai e ceva. Tiganii din Franta de ce nu au dreptul la exprimare? Asa cum stiu ei sa se exprime, cantand, cersind, dansand, nespalandu-se. Libertatea de exprimare e doar pentru anumite natiuni sau rase?
    • +5 (9 voturi)    
      este crucial de importanta (Miercuri, 19 septembrie 2012, 12:14)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      Da, libertatea de exprimare este nu doar important, ci crucial de importanta. Pentru ea au murit multi oameni, inclusiv romani in decembrie '89. Si sunt niste eroi.
      Libertatea de exprimare este una dintre foarte putinele valori pentru care merita sa mori.
      Faptul ca poate tu ai in sange mentalitate de sluga, asta nu inseamna ca toti sunt ca tine. Am spus poate, nu afirm raspicat ca tu ai asemenea mentalitate.
      Tiganii din Franta au toata liberatea din lume sa se exprime. Dar a cersi, a fi nespalat nu are nici o legatura cu liberatatea de exprimare, nu stiu de ce faci confuzia asta grosolana.
      LIBERTATEA, si aici incluzand-o si pe cea de exprimare, ESTE TOT CE AVEM NOI MAI SCUMP! Dar precum aerul, nu realizam fenomenala ei importanta decat cand - Doamne fereste - nu o mai aveam.
      Cat despre anumiti barbari si primitivi de pe alte continente sau din Europa, cu origini in alte continente, au toata libertatea din lume sa-si exprime parerile religioase. Pana in punctul in care vor sa-mi suprime mie libertatea.
      Si ca sa inchei, tu propui ca noi sa renuntam la libertatea de exprimare, de teama unor posibile atentate. Ce poate fi mai las pe acest pamant decat asta?
    • +5 (9 voturi)    
      da, merita! (Miercuri, 19 septembrie 2012, 12:17)

      veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      Libertate este bunul cel mai de pret al Omului! Libertatea merita orice sacrificiu! Si ti-o spun locuind intr-un oras cu o importanta comunitate musulmana.
      • -1 (5 voturi)    
        Sacrificiu... (Miercuri, 19 septembrie 2012, 12:50)

        Phil Austin [utilizator] i-a raspuns lui veninusrl

        Ti-e frica sa te sacrifici, veninusrlimitatule, apoi sacrificiul altora (ca al tau, de unde?) a adus libertate doar celor cu praf in ochi.
      • +3 (7 voturi)    
        Libertate vs. tampenie (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:21)

        OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui veninusrl

        libertatea nu e acelasi lucru cu "fac ce vreau io fara sa-mi pese de nimeni".

        libertatea nu inseamna sa insulti si sa-ti bati joc de altii.

        libertatea e un principiu, un simtamant. asta inseamna si libertatea celuilalt, nu numai a ta. chiar daca celalalt iti e antipatic si are alte pareri decat ale tale.

        libertatea presupune si responsabilitati, nu numai drepturi. ai libertatea de a te autocenzura uneori, ca sa nu lezezi libertatea celuilalt.

        asta e libertatea pentru care au murit "eroii".

        libertatea de a insulta si de a spune mizerii fara nici o valoare doar "ca sa ne radem" - e o dovada de tampenie.
        • +2 (4 voturi)    
          esenta (Miercuri, 19 septembrie 2012, 15:53)

          benicio [utilizator] i-a raspuns lui OutsideThisBox

          Ai rezumat esenta foarte bine, mie mi-a luat mult mai mult. Libertatea de a respecta libertatea celuilalt. Mircea Eliade definea mai multe manifestari ale libertatii, dintre care cele mai dragi lui erau libertatea de a nu face nimic si libertatea de a renunta.
    • -1 (9 voturi)    
      Benicio, Roa (Miercuri, 19 septembrie 2012, 12:47)

      Phil Austin [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      observati ca opiniile echilibrate atrag doar dislike-uri? Opiniile de sub limita moralei atrag turmele, ceea ce ma face sa ma gandesc: cu ce sunt mai presus occidentalii si adeptii lor (vezi comentatorii acestui articol) fata de lumea araba? Cu tehnologia? Si cu mai ce? Zero. Daca dezbraci occidentalul de tehnologie si-l pui fata in fata cu un arab, i se inmoaie genunchii.
      Rasa umana e mizerabila in toate taberele, doar ca unii au gura mai mare ca ceilalti.
      • +2 (8 voturi)    
        Imi pare rau (Miercuri, 19 septembrie 2012, 13:21)

        veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui Phil Austin

        Dar sunt obligat sa constat ca ignoranta ta te obliga la insulte in lipsa argumentelor!
        Tu stiai ca spre exemplu in 2008, daca nu ma insel asupra anului, in toate tarile musulmane reunite au fost traduse mai putine carti decat jumatatea numarului de carti traduse doar in Spania?
        Tie cum ti se pare conditia femeii in tarile musulmane in comparatie cu Europa sau America de Nord?
        Daca tie evolutia tehnologica si stiintifica ti se pare de prisos, poti emigra linistit sa traiesti in triburi din Africa sau Amazonia, nu ?
        Incearca sa inveti sa discuti fara sa-ti jignesti interlocutorii cand acestia au alte opinii, combate-i cu argumente! Asta se numeste respectul libertatii de expresie, prima sa forma!
        • 0 (8 voturi)    
          Cine te obliga? (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:23)

          OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui veninusrl

          Eu n-am vazut nici o insulta in comentariul de mai sus.

          Incearca sa inveti sa citesti. Si sa gandesti. De preferinta inainte sa scrii.
          • -2 (6 voturi)    
            citeste (Miercuri, 19 septembrie 2012, 15:03)

            veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui OutsideThisBox

            Mesajele de mai sus ale lui viking!
            Ramane cum am stabilit!
        • 0 (2 voturi)    
          Hola, amigo, (Joi, 20 septembrie 2012, 10:55)

          Phil Austin [utilizator] i-a raspuns lui veninusrl

          nu compara conditia catorva femei din Spania, pe care le cunosti, cu conditia femeilor din Europa si, in special, din America de Nord. De la fereastra autocarului ruta Spania-Romania pe autostrazile europene nu poti sa vezi mare lucru.
          Carti traduse in Spania sunt multe, ca are cine le citi. Dar in Romania? Da, sunt. Tu cate ai citit? Vezi? Ce folos?
          Da, "evolutia" tehnologica si stiintifica (mi-amintesti de academiciana) nu raspunde nevoilor tale, ci, prin strategii de marketing pe care nu le percepi din diverse motive, inventeaza nevoi (adica te face sa crezi ca iti trebuie iPhone 5, Audi xyz, pantofi Adidas si tricou Puma). Nu mai am timp sa-ti explic.
      • -1 (7 voturi)    
        multa fatarnicie (Miercuri, 19 septembrie 2012, 13:40)

        benicio [utilizator] i-a raspuns lui Phil Austin

        Sunt convins ca multi "civilizati" nu ar mai aprecia atat de mult acele desene daca le-ar muri niste rude in atentate. Dar e usor sa fii combatant din spatele monitorului si, mai ales, al anonimatului :) Eu nu dau 2 bani pe libertatea de exprimare a acelei reviste (intaresc, a acelei reviste, nu in general) daca un singur copil este macar zgariat pe fata. Despre ce naiba vorbim? Doar n-o fi porcaria aia de revista exponentul libertatii presei.
        • 0 (4 voturi)    
          incredibil (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:43)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui benicio

          ce vina are revista daca niste nebuni comit fapte ilegale?? asta inseamna libertatea de exprimare, eu ma exprim iar tu imi respecti opinia, chiar daca nu e aceeasi cu a ta. ce spui tu e ca si cum ar trebui sa condamn fabricantul de cutite si nu pe cel care a manuit cutitul.
        • -1 (3 voturi)    
          dar care (Miercuri, 19 septembrie 2012, 17:23)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui benicio

          revista e ''exponentul libertatii presei'', mai muhamad, mai? Ca la voi, in afara de quran nu stiu sa existe vreo alta.
      • +1 (5 voturi)    
        libertatea este vitala (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:05)

        Palax [utilizator] i-a raspuns lui Phil Austin

        Ai uitat de conceptul de libertate aplicat in multe aspecte ale moralitatii unui individ dintre cele doua tabere pe care le mentionezi. Asta este unul dintre cele mai pretioase diferente. A considera pe cineva ca are libertatea deplina sa creada in ce vrea este un concept inalt. Odata ce accepti aceste diferente, o sa fii speriat de unii, si iluminat de altii. Dar diferentele aduc progres, si ne exalta pe noi ca rasa.
    • +3 (7 voturi)    
      libertatea merita orice (Miercuri, 19 septembrie 2012, 13:43)

      Palax [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      nu poti sa limitezi libertatea de exprimare pentru a prevenii lezarea morala a unora, si implicit un dezastru. Libertatea este garantata pe anumite teritorii cu orice pret. Cu toate minusurile Romaniei, macar suntem liberi.
      • -2 (6 voturi)    
        ok (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:24)

        benicio [utilizator] i-a raspuns lui Palax

        Si eu de ce nu am libertatea sa merg cu 240 km/h in oras? Sau sa consum alcool pe strada in SUA? Sau sa injur in sala de judecata? Fiindca incalc niste legi. Scrise de cineva, de niste oameni. Caricaturile alea incalca niste legi, scrise tot de niste oameni. Problema e ca oamenii astia fac parte din natiuni/etnii/rase/religii diferite. Nici nu ar fi asa mare problema, daca nu ar fi acest dezechilibru intre beneficiul (destul de ambigu) pe
        care il aduc aceste caricaturi omenirii si pretul lor potential.
        • 0 (4 voturi)    
          esenta morala conteaza, nu rasa, sau natiunea (Miercuri, 19 septembrie 2012, 15:13)

          Palax [utilizator] i-a raspuns lui benicio

          "Scrise de cineva, de niste oameni." Nu inteleg, ai vrea sa fie scrise de extraterestrii sau de dumnezeu, sau Muhamed legiile ca sa devina mai valabile? Dintr-o analiza din aparente, am impresia ca pui valoare pe lucruri spuse de o autoritate mai evoluata decat tine decat de esenta spuselor(adica moralitatea din spatele lor); Idea cu limita de viteza in oras sau in sala de judecata, si probabil multe alte legi este pentru a garanta libertatea si altora decat tine! adica libertatiile se limiteaza intre ele ca o libertate sa nu limiteze o alta. Dar spune-mi tu, cum iti afecteaza tie libertatea daca eu iti caricaturez sau rad de religia ta in public fara sa folosesc: cuvinte de agresiune verbala, incitari publice la violenta, imagini pornografice, imagini cu cadavre, sau cuvinte indecente? Nu te afecteaza decat intelectual, dar libertatea ta nu e lezata in nici un fel nici acum nici pe viitor. Poti si tu la randul tau, sa-mi faci acelasi lucru. Dar cu limita de viteza devine evident, daca eu merg cu 240 de km printr-un oras, am imense sanse sa omor multi oameni, si eu sa scap cu mult mai putina suferinta fizica decat am cauzat. Adica libertatea asta are niste efecte fizice nefaste asupra multora. "dezechilibru intre beneficiul (destul de ambigu) pe care il aduc aceste caricaturi omenirii si pretul lor potential", bun, tu zici, limita de viteza la 60 de km in orasel. Si eu merg cu 61 de km, si prietenul meu merge cu 59 de km, si politistul ma prinde si ma amendeaza. Si tu vii si comentezi ca, 2 km diferenta intre tine si prietenul tau are efecte asa mici asupra vatamarii unui potential pieton incat nu merita amendarea. Pe o parte e corect, dar ce il impiedica pe unul cu 62 de km sa zica acelasi lucru? de unul cu 60 si unul de 65 fata de unul de 62 care tocmai nu a fost amendat. Adica regulile devin ambigue si manipulabile. Astfel poate reprezenta o sursa de incorectitudine. Adica un politist ar putea favoriza anumiti soferi pentru ca regulile ii permit.
          • -1 (3 voturi)    
            frecvente diferite (Miercuri, 19 septembrie 2012, 15:45)

            benicio [utilizator] i-a raspuns lui Palax

            "Nu te afecteaza decat intelectual"
            Asta e problema, esti prea organic, prea mineral. Nu avem cum sa ne intelegem, sunt frecvente diferite, vorbim limbi diferite.
            • 0 (4 voturi)    
              frecventele sunt toate doar miscari (Miercuri, 19 septembrie 2012, 16:10)

              Palax [utilizator] i-a raspuns lui benicio

              Daca vad pe unul (inventez) ca in religia lui de pe alta planeta, ii solicita entitatea suprema sa faca spagatul la ora 12 fix, apai permite-mi sa rad de el in limita bunului simt: pe strada, pe blog, ziare, internet si la televiziune. Nu vad ce nu ai intelege la comportamentul meu aici. Si nu vad de ce ai vrea sa ma opresti.
    • 0 (4 voturi)    
      Libertatea de exprimare costa (Miercuri, 19 septembrie 2012, 16:11)

      cmul [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      Pe undeva ai dreptate, ar trebui sa luam in calcul si consecintele amenintarilor islamistilor. Dar sa ne gandim ca poate islamistii vor de fapt sa ne taie libertatea de exprimare. Ei zic acum: "caricatura asta ne jigneste, interziceti-o, ca daca nu...". Daca vestul cedeaza acum si le facem pe plac, poate ca maine islamistii ne vor spune: "fustele mini ne jignesc, sa le interziceti ca daca nu..." sau poate ne vor spune: "liberalismul vestic ne jigneste, treceti la sharia, ca daca nu..."
  • +2 (6 voturi)    
    kill your idol (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:28)

    UglyKidJoe [utilizator]

    religia sa si-o faca fiecare acasa la el si sa nu faca din asta o cauza
    • 0 (2 voturi)    
      Logica lu' peste (Miercuri, 19 septembrie 2012, 23:29)

      OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui UglyKidJoe

      Daca "religia sa si-o faca fiecare acasa", de ce nu si "batjocorirea religiei sa si-o faca fiecare acasa??
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Miercuri, 19 septembrie 2012, 20:47)

    dragos234 [utilizator]

    Am vazut cateva. Din pacate site-ul a fost blocat.
    Erau distractive, in genul 'Academia Catzavencu'. Nu e neaparat amuzant continutul ci mai mult faptul ca nu ai voie sa razi si te pufneste rasul instant.
  • 0 (0 voturi)    
    Facebook si Coran (Vineri, 21 septembrie 2012, 11:07)

    Alfabetix [utilizator]

    Caricaturile se pot vedea pe Facebook la Charlie Hebdo, iar Coranul in librarie.
    Am libertatea sa le vad pe amandoua si asa e normal sa fie.
    Am fost si eu intr-o dictatura. Poate unii dintre voi nu. Dar asta nu m-a facut vreodata sa jignesc si sa batjocoresc alt individ pentru ca este altfel decat mine.
    Am fost si in tarile arabe inainte sa fie inflamate de religie.
    Din pacate lumea s-a schimbat si isteria vad ca ii apuca pe toti - religioasa, laica, economica, politica...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri