The Telegraph: O armada internationala fara precedent se grupeaza in Golful Persic, asteptandu-se la un atac al Israelului asupra Iranului

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 16 septembrie 2012, 14:19 Actualitate | Internaţional

Golful Persic
Foto: Captura Google Maps
​O flota impresionanta de nave de razboi se grupeaza in Golful Persic, in asteptarea unui posibil atac al Israelului la adresa programului nuclear al Iranului, scrie Daily Telegraph in editia online. Armada formata din nave de lupta, portavioane, dragoare de mine si submarine din 25 de tari se indreapta spre stramtoarea Ormuz intr-o demonstratie de forte fara precedent, in timp ce Israelul si Iranul par a fi pe punctul de a incepe razboiul.

Liderii occidentali sunt convinsi ca Iranul va raspunde oricarui atac printr-o tentativa de a mina sau a forma o blocada pe canalul naval prin care trec zilinc circa 18 milioane de barili de petrol, circa 35% din petrolul tranzactionat pe mare din intreaga lume.

O blocada ar avea efecte catastrofale asupra economiilor fragile ale Marii Britanii, Europei, SUA sau Japoniei, care se bazeaza pe titeiul din golf, noteaza cotidianul britanic.

Pregatitndu-se de un atac preventiv din partea Israelului si de un raspuns al Teheranului, navele de razboi au inceput sambata un antrenament de 12 zile. Manevrele militare sunt cele mai ample desfasurate vreodata in regiune.

Acestea vor consta in exercitii de distrugere a unei eventuale blocade a stramtorii care are, in cel mai ingust punct, 34 km, si manevere de contra-minare.

Surse din zona apararii sustin ca, desi capacitatile iraniene nu sunt sofisticate din punct de vedere tehnologic, Iranul poate da lovituri letale impotriva navelor britanice si americane, folosind mini-sbmarine, barci rapide de atac, mine sau instalatii anti-racheta aflate pe mal.

In cazul unui razboi, principala amenintare ar veni de la corpul marinei Garzilor Revolutiei Islamice, care sunt asteptate sa adopte o strategie de "interzicere a accesului" inaintea unui atac, vizand in mod direct navele americane, atacand transportatoarele comerciale si minand puncte de frontiera maritime vitale din Golful Persic.

Manevrele militare navale au loc in contextul in care Barack Obama se intalneste cu premierul israelian Benjamin Netanyahu pentru a discuta criza iraniana. Mai multe persoane din administratia Obama cred ca Israelul vrea sa lanseze un atac care vizeaza instalatiile nucleare din Iran inainte de alegerile din SUA.

"Daca se ajunge la razboi, va fi macel. Victimele iraniene vor fi in numere uriase, insa vor putea sa loveasca grav si SUA si Marea Britanie. Garda Republicana Iraniana este versata in dotari de razboi inegale, si va folosi asalturi pentru a scufunda sau a distruge nave. Este un conflict pe care nimeni nu il vrea, insa retorica din partea Israelului este de neinduplecat", a decarat o sursa pentru Telegraph.

Luna viitoare, Iranul va efectua la randul sau ample manevre militare, pentru a arata ca este pregatit sa se apare de bombordamente aeriene.





















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

29939 vizualizari

  • -32 (52 voturi)    
    aha (Duminică, 16 septembrie 2012, 14:27)

    Mazeta [utilizator]

    Puneți și o hartă geo-morfologică a Iranului, să înțelegem mai bine de ce începe războiul.
    • +22 (26 voturi)    
      n-o sa inceapa razboiul prea curand (Duminică, 16 septembrie 2012, 14:59)

      nb2k [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      La americani sunt alegeri prezidentiale in noiembrie. Publicul american e impotriva inca unui razboi, asa ca Obama nu cred ca se grabeste sa se implice in inca unul. Mai ales ca e la distanta foarte mica de Romney, si orice pas gresit l-ar costa scump. Americanii nici in Libia nu s-au grabit sa se implice, decat dupa ce au obtinut toate aprobarile din partea ONU si Ligii Arabe, si doar dupa ce francezii au atacat primii. Iar Israelul nu cred ca se va grabi sa atace fara aprobarea americanilor. Asa ce cel putin pana in decembrie, nu cred ca va fi vreun razboi.
      • 0 (2 voturi)    
        Uhh (Duminică, 16 septembrie 2012, 15:41)

        Malone_M [utilizator] i-a raspuns lui nb2k

        M-ai linistit. Pana-n decembrie am timp sa-mi fac provizii si poate iese si naste din parnaie sa-l aleg parlamentar ;)
      • +5 (15 voturi)    
        oooo (Duminică, 16 septembrie 2012, 16:28)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui nb2k

        stai linistit ca nu e nevoie de SUA...

        Israelul stie atat de bine terenul incat va rupe armata iraniana terestra.

        Iranul pe apa nu are nici o sansa. Aerian nici atat.

        Iranul facem pariu ca in mai putin de o saptamana o sa ramana doar la tactica de gherila.
        • -5 (7 voturi)    
          ce optimist esti (Luni, 17 septembrie 2012, 9:53)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

          sa te vad cat de optimist ai sa fi cand o sa o ia israelul pe cocoasa si una cate una se vor baga in terci toate tarile si va fi un alt razboi mondial. sa te vad ce optimist o sa fii cand o sa crapam cu totii in saracie pentru ca a vrut israelul razboi. noi si asa suntem saraci lipiti (salariul minim ~150 euro), ma intreb unde o sa ajungem.
        • +1 (7 voturi)    
          sunt de acord cu tine (Luni, 17 septembrie 2012, 10:03)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

          Iranul nu face decat sa latre, dar daca incepe razboiul, o sa fie facut praf in cateva zile. O sa aiba si aliatii occidentali ceva pierdri, dar nesemnificative in raport cu imensele pierderi umane si materiale pe care le va suferi Iranul. Tot asa facea si Saddam Husein, si armata lui era a IV-a din lume, castigase razboiul cu Iranul si era tehnologizata. Totusi, nu a avut nici o sansa in fata SUA.
          In momentul de fata, nimic nu se poate opune unei colaitii occidentale, dar nebunul de Ahmadinejad este dispus sa moara 1 mil de iranieni, numai sa dea si el cateva rachete asupra Israelului.\
          Sa aiba grija ce isi doreste, ca poate Allah ii indeplineste dorinta.
      • -2 (6 voturi)    
        am auzit ca in 4 sau 5 octombrie ,va incepeS-a spu (Duminică, 16 septembrie 2012, 17:01)

        Deborah [utilizator] i-a raspuns lui nb2k

        iar Obama ,cred ca nu va mai fi ales presedinte.Americanii(cei care muncesc si aduc banii in economia SUA) nu il mai vor !Nu a sprijinit valorile,nici munca ! A declarat el insusi,ca in politica internationala este o nulitate,nu a mai sprijinit tarile Europei de Est !
        E f.rau daca incepe razboiul dar se pare ca e inevitabil,e consemnat si in Biblie de acea civilizatie superioara care stia sa creeze bucle temporale prin care cunosteau viitorul.Si secetea au prevazut-o si vor mai fi inca doi ani de seceta ,apoi foamete !
        • +1 (1 vot)    
          farmacie (Luni, 17 septembrie 2012, 15:11)

          adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui Deborah

          Vezi ca nu s-a terminat cota de medicamente gratuite!
      • +1 (9 voturi)    
        razboi (Duminică, 16 septembrie 2012, 17:02)

        costinescu [utilizator] i-a raspuns lui nb2k

        toata lumea vrea razboi. razboi si iar razboi. se pare ca trebuie sa existe o revarsare de testosteron undeva in lumea asta pentru a mai linisti obsesiile violente ale oamenilor. mai bine v-ati dori sa fie pace, liniste si intelegere in lume, nu razboi. daca daca eu te urasc si tu ma urasti, ura pe care o emanam este amplificata. si se 'simte'. cu cat sunt mai multi care simt la fel, cu atat mai aproape este razboiul. decat razboi, mai bine ne orientam asupra altor probleme. de exemplu, criza bancara, foametea din africa si alte parti ale lumii, inegalitatea distribuirii avutiei... astea sunt adevaratele probleme, nu prostiile de 'cine e mai cocos'.
        • +2 (4 voturi)    
          Ai dreptate dar,... (Duminică, 16 septembrie 2012, 22:39)

          Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui costinescu

          ...din pacate, se pare ca nu mai exista alta varianta.
          Razboiul este parte intrinseca a Universului, a vietii. Nu mai departe de corpul unei fiinte biologice, anticorpii trebuie sa apere fiinta de virusii care intentioneaza sa o distruga.
          Acum ramane sa hotaram care sunt "the good guys" (eroii pozitivi) virusii sau anticorpii...
          • -1 (5 voturi)    
            dar... (Duminică, 16 septembrie 2012, 23:26)

            costinescu [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

            nu cred ca avem cum sa facem comparatie intre virusi/anticorpi si oameni. pana una-alta, ne consideram niste fiinte rationale. nu stiu unde e ratiunea virusilor sau a anticorpilor si nici nu vad razboiul ca parte a universului. este o inventie umana care porneste din prea multa ura si 'barbatie'.
            intr-un razboi nu exista 'good guys', exista doar victime.
            • +1 (3 voturi)    
              Simplist gandind... (Luni, 17 septembrie 2012, 5:14)

              Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui costinescu

              ...aveti dreptate.

              Lucruri sau fenomene, atunci nu le cunosti, in general, nu inseamna ca ele nu exista.
              Deasemenea, sunt lucruri si fenomene pe care le "cunosti" dar cunoasterea lor este insuficienta sau eronata.
              In general, lucrurile sau fenomenele complexe sunt mai greu de inteles, este nevoie de o minte ascutita si foarte multa munca, curiozitate si interes.
              Revenind la virusuri, insecte si alte fiinte inferioare omului, incercati sa cititi despre "hive intelligence", desi ma indoiesc ca va veti schimba opinia.
            • +2 (4 voturi)    
              razboiul (Luni, 17 septembrie 2012, 7:07)

              Jekyll [utilizator] i-a raspuns lui costinescu

              nu este o inventie umana ci o necesitate.
          • +3 (5 voturi)    
            N-ar fi asa greu (Luni, 17 septembrie 2012, 8:53)

            OvidiuDiaconescu [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

            Daca ai de ales intre o parte care doreste sa isi apere resursele si valorile nationale, si alta parte care incearca sa i le ia. Care sunt "the good guys"??
            • -1 (3 voturi)    
              Cine incearca sa ia ce? (Luni, 17 septembrie 2012, 13:51)

              A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuDiaconescu

              Singurul care vrea sa ia ceva in aceasta ecuatie este Iranul.
              Iranul s-a angajat sa le ia israelienilor lucrul cel mai important: viata.
            • 0 (2 voturi)    
              Monopolul asupra resurselor (Luni, 17 septembrie 2012, 15:15)

              adrian onicescu [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuDiaconescu

              Pana acum cateva sute de ani, arabii sufereau de tot felul de lipsuri, deasupra unui ocean de petrol. Cei ce aveau tehnologia necesara extragerii s-au inteles cu ei asupra conditiilor de exploatare si a pretului precum si asupra modului cum va creste pretul. Economia mondiala s-a cladit pe aceasta intelegere, echilibrul ei prezent si vitor depinde de ele. Vedeti cum cresc preturile la noi in lipsa unei intelegeri care sa puna o limita celor ce au monopol? Exista legi internationale anti-monopol si acestea sunt in favoarea noastra. Nu exista libertate nici in plan social nici in cel economic intr-o organizare sociala complexa precum a Terrei. Acestea fiind spuse putem spune ca toti depindem unii de altii si nu e normal ca unii sa aiba un monopol si sa se foloseasca discretionar de el. V-ar conveni sa ajunga pretul motorinei la 100 de roni litrul? Va dati seama ca toate preturile vor exploda si ca tot la razboi vom ajunge? Nu avem alta sansa decat aceea de a face necesaree compromisuri. Nimeni nu e independent si toti depind unii de altii. Razboaiele pentru resurse sunt marele pericol al viitoruui si nu exista alta solutie decat compromisul. Cei ce se doteaza cu bomba atomica avand si monopol asupra petrolului au de fapt parghia care poate arunca in aer planeta. Vi se pare corect ca un dement de natura lui Ahmadjinejad sa dicteze pretul painii la noi sub amenintarea bombei nucleare?

              - Adrian Onicescu
      • -3 (13 voturi)    
        Risc (Duminică, 16 septembrie 2012, 18:26)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui nb2k

        Nimeni nu vrea razboi dar nimeni n-ar vrea sa fie in locul Israelului. Aceasia tara mica si majoritatea locuitorilor ei, nu pot face fata nici macar unei singure lovituri nucleare.

        Noua celorlati ne convine sa facem apel la pace. Israelul e in linia intii si nu poate astepta in pace ca regimul de la Teheran sa apese pe buton.

        E greu de stabilit cine are mai multa dreptate: noi, adeptii rabdarii, sau israelienii care suporta un risc teribil. In Iran oricum n-are nimeni incredere.
        • +2 (10 voturi)    
          nu-ti bate capul, romanul tot roman (Luni, 17 septembrie 2012, 5:57)

          Crup [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

          Ai primit numai comentarii negative. Romanii, in aceasta problema, au o parere simpla si categorica: toata problema asta e doar ca SUA sa mai puna mana pe niste petrol.
          Ideea ca Iranul ar putea sterge de pe fata pamantului Israelul, asa cum se lauda de atatea ori, cu subiect si predicat, presedintele Iranului, nu e relevant pentru romani.
          Toti vad conspiratii ale americanilor si/sau alea evreilor (care se stie, se cunoaste de catre romani, sunt aia cu finantele oculte, deci sunt "rai").
          Posibilitatea unui genocid cu milioane de morti si milioane de oameni care ar muri in scurta perioada datorita radiatiilo, pur si simplu NU ii intereseaza pe iubitii nostri romani, inteligenti si intelepti prin nastere.
          Ma inspaimanta din ce in ce mai mult gradul de prostie crasa, ca nu pot sa-i spun altfel, al propriilor mei concetateni.
          • +1 (7 voturi)    
            da (Luni, 17 septembrie 2012, 8:56)

            qwezczx [utilizator] i-a raspuns lui Crup

            dar cand ma uit la proprii mei concetateni si la tine ii aleg pe ei. Se pare ca la tine da pe afara.

            Si Rusia are posibilitatea sa ii rada pe toti si ei chiar ameninta mai mult sau mai putin pe fata (nu neaparat cu bomba nucleara nici nu este nevoie doar o arata)
            Inseamna asta ca trebuie sa pornim razboi impotriva lor?

            Sau pornim razboi cu producatorii de sare din cauza drobului de sare?
          • +1 (7 voturi)    
            relevant? (Luni, 17 septembrie 2012, 9:55)

            sentenced [utilizator] i-a raspuns lui Crup

            Ce ar fi relevant? Faptul ca intr-o zi israelienii s-au dus in Palestina si le-au spus alora "Dati-va mai asa"?
            Faptul ca Israelul este o tara super dotata din punct de vedere nuclear si nu lasa pe nimeni sa-i verifice arsenalul? Sau poate faptul ca Israelul este singura tara care a facut anexari teritoriale in contemporaneitate?
            • +2 (4 voturi)    
              Relevant este faptul ca... (Luni, 17 septembrie 2012, 13:48)

              A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

              ...Israelul este patria evreilor de 4 milenii. Ei sunt oamenii locului si nimeni altii.
              Relevant este si faptul ca Israelul nu ameninta cu raderea de pe fata pamantului a niciunei tari si niciunui popor.
              Si cel mai relevant este faptul ca Iranul declara de 30 de ani ca se angajeaza sa nimiceasca Israelul si se pregateste intens in acest scop, inclusiv cu arma nucleara.
              Relevant este faptul ca Israelul trebuie sa-si apare existenta.
              Se poate mai relevant decat toate acestea?
              • +1 (3 voturi)    
                @A Corneliu - II (Luni, 17 septembrie 2012, 15:20)

                adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui A.Corneliu

                *LABOUR PRIME MINISTER, G. MEIR.

                Singularly unsuited for the job of Prime Minister of Israel. Before becoming Prime Minister, was neither a known terrorist nor war criminal. However, in Feb. 1973, as Prime Minister, Golda Meir authorized the shooting down a Libyan civilian airliner over the Sinai by Israeli jet fighters, killing all 107 passengers and its French crew. So it seems she was more suited to the job than was initially apparent.

                *LABOUR PRIME MINISTER, Y. RABIN.
                In 1948 (on instruction from Ben Gurion) ethnically cleansed some 70,000 Palestinians from Lydda and Ramleh. This included the massacre of several hundred resident civilians (to get them moving). In 1967 Rabin ordered the ethnic cleansing of some 5,000 from the villages of Emwas, Beit Nuba and Yalou and the dynamiting and bulldozing of their homes.

                *LIKUD PRIME MINISTER, A. SHARON.

                Presided over the massacres of some 2-3,000 civilians at the Sabra and Shatilla refugee camps in Beirut. Founded Unit 101 (a notorious death squad within the Israeli Defense Force). For many years, commanded cross-border Unit 101 raids, for example, the 1953 massacre at Qibia (Kibya) where civilians were blown up inside their houses (and shot dead if they tried to flee).

                Si mai sunt!

                http://guardian.150m.com/palestine/war-criminals.htm
                • +1 (1 vot)    
                  e (Luni, 17 septembrie 2012, 23:00)

                  baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

                  multe d-astea si mai ales in guardian si alte gazere de perete, e greu sa judeci cu propriul cap cind nu ai nici cultura, nici bun simt, de istorie nici n-ai auzit, cind esti doar un impotent care dai vina pe altii pentru ca tu nu esti in stare de nimic.
                  • +1 (1 vot)    
                    @bec (Marţi, 18 septembrie 2012, 6:32)

                    adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

                    Probabil ca ai dreptate... dar poti sa contrazici ce scriu aia ? Astea sunt faptele.
                • +1 (1 vot)    
                  aceeasi masura pentru toti (Marţi, 18 septembrie 2012, 12:00)

                  adrian onicescu [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

                  Este posibil ca informatiile de mai sus sa fie adevarate. Problema este alta: Nu exista in lume, natiune care sa fie implicata intr-un conflict , hai s-o spunem pe sleau, nu exista natie care sa ucida organizat intr-un razboi , in masa, premeditat, angajat total, fara sa ucida in moduri nepermise. Vedeti ce urat suna? Pleonastic chiar. Ucidere permisa si ucidere nepermisa. Razboiul este o oroare si toti cei implicati in aceasta oroare au comis toate ororile adiacente, tangente, si de toate naturile. Vezi americani , rusi, sarbi, croati, turci,indieni, toti fara exceptie. A cita mizerii comise de unui sau altul e superfluu. A cita mizerii comise numai de unul e tendentios. Atata vreme cat toti comit mizerii a specula ca mizeria unuia e mai curata decat mizeria celuilalt e o inocenta

                  Adrian Onicescu
          • 0 (2 voturi)    
            Pentru Crup-raspuns (Luni, 17 septembrie 2012, 12:16)

            Kuchta [utilizator] i-a raspuns lui Crup

            i-mi pare rau, dar trebuie sa-ti spun ca daca v-a incepe un razboi cu Iranul, nu se vor folosi arme nucleare. De ce vorbesti atunci de radiatii, si de moartea a milioane de oameni. Nu dezinforma lumea, care te taxeaza imediat. Va fi o lupta de cca o saptamana, si treburile se vor rezolva. Nu cred ca cele 27 de tari care si-au trimis navele militare in zona de conflict, vor apuca sa traga vre-o racheta, pentru ca conflictul se va transa rapid. Las loc de comentarii. Petrica
            • +1 (3 voturi)    
              arme nucleare (Luni, 17 septembrie 2012, 13:41)

              Crup [utilizator] i-a raspuns lui Kuchta

              Iranul - prin vocea presedintelui lui - nu scapa o ocazie sa isi reafirme dorinta de a rade Israelul de pe fata pamantului. La propriu.
              In paralel, dezvolta agresiv un program nuclear. Sustin ca e civil, doar pentru energie. Dar Iranul are rezerve mari de petrol, industria lui nu e foarte mare.
              Pe de alta parte, ca ideologie declarata, cei din fruntea Iranului sunt din categoria lui Ben Laden. Si s-a vazut ce a facut.
              Aceste doua lucruri pot da de gandit. Nu crezi? Atac nuclear va fi numai din partea Iranului, daca va fi.
            • 0 (0 voturi)    
              noua dezordine mondiala (Luni, 17 septembrie 2012, 17:14)

              adrian onicescu [utilizator] i-a raspuns lui Kuchta

              Miza este teribila: Pretul petrolului. Iranul este a 13-a putere mondiala, nu se compara cu irakul, chiar daca scorul in conflictul Iran Irak a fost cam indecis. Rusia va fi ca de obicei impotriva vestului, ea are propriile resurse de petrol si gaze si nu are nici un interes imediat ca pretul petrolului sa fie mic; Dimpotriva. Dictatura tine in frau multimile. Imediat dupa caderea durilor va incepe iadul , haosul. In lumea araba vechile intelegeri care tineau lumea in echilibru oarecum sunt pe cale sa fie inlaurate, democratia se invata dupa cum vedeti in 50 de ani asa ca ne asteptam la cateva zeci de ani de haos, lupte de gerrila, atentate, aruncari in aer ale conductelor de petrol, mi-e teama sa ma gandesc

              Adrian Onicescu
          • +1 (1 vot)    
            Despre diferite feluri de incorectitudine (Luni, 17 septembrie 2012, 15:31)

            adrian onicescu [utilizator] i-a raspuns lui Crup

            Ca USA ar vrea sa puna mana pe petrol este o viziune abrevianta asupra unei realitati foarte complexe. E ca si cum ai spune ca fiinta umana se caracterizeaza prin aceea ca face caca, ceea ce nu ar fi complet eronat dar si foarte departe de adevarul fiintei umane in acelasi timp. Cei ce-si vand resursele primesc la preturi negociate, produse finite ale consumatorului de petrol. Acest negot este , ca orice negot din lume o chestie contradictorie. Fiecare vrea sa-si vanda marfa cat mai convenabil. Uneori devine convenabil si numai simpla vindere a marfii cand moderatorul tranzactiei e criza economica. Conflictul israelo-arab e foarte complicat, de natura celui dintre romani si maghiari in sensul ca ambele popoare au ocuit mai multe secole pe aceeasi bucata de pamant. E greu sa dai verdicte care sa nu contina continente de eroare, problema convietuirii a doua persoane este extrem de spinoasa, daramite cea a unor popoare si pe parcursul a secole intregi.
            Chestia cu ala i-a furat pamantul celuilalt e iar simplista . Cei acuzati ca au furat pamantul, le-au detinut "legal" pana au fost alungati de altii mai puternici. Daca cineva te-ar alunga din casa, ai mai avea dreptul sa te intorci in casa ta locuita acum de altii? Dar daca tu nu ai avea casa si nu ai fi acceptat de nimeni sa dormi in casa lui?

            Adrian Onicescu
      • 0 (4 voturi)    
        prea curand (Duminică, 16 septembrie 2012, 21:03)

        lambda [utilizator] i-a raspuns lui nb2k

        pentru tine decembrie, ianuarie nu e "prea curand" ?
      • 0 (18 voturi)    
        hm (Duminică, 16 septembrie 2012, 21:24)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui nb2k

        Interesant ca toti maseaza trupe acolo pentru a preveni un contraatac iranian, nu pentru a preveni inceperea a inca unui razboi de catre Israel. Ca in filmele americane: cineva (cei care aduc trupe) tin victima (Iran) de maini in timp ce altcineva (Israel) o loveste. Las la aprecierea fiecaruia corectitudinea acestor masuri.
        • 0 (4 voturi)    
          esti pe langa... (Luni, 17 septembrie 2012, 10:42)

          Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          pe romaneste...

          Sa zicem ca Israelul porneste razboiul atacand Iranul. Iranul are tot dreptul sa retalieze impotriva Israelului, si nimeni nu-l impiedica, dar nu are dreptul sa faca o blocada in apele internationale blocand tot traficul prin zona (pentru asta sunt comasate navele, pentru a sparge o eventuala blocada, nu pentru a sprijini Israelul, cel putin la nivel declarativ). Nu am auzit ca Israel ar avea de gand sa fac o blocada in apele internationale.

          Savvy?...
          • +1 (3 voturi)    
            Nedumerire (Luni, 17 septembrie 2012, 11:47)

            Bursucul zburăreț, prins în zbor zâmbind mistreț [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

            Ce anume înţelegeţi dvs. prin 'a retalia' ? Pentru că în limba română înseamnă 'a croi din nou, a modela'. Deci Iranul ar avea voie să croiască din nou dacă e atacat de Israel? cred că şi acum Iranul are voie să croiască şi să recroiască ce îi pofteşte...
        • +2 (2 voturi)    
          ... (Luni, 17 septembrie 2012, 11:35)

          dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          Iranienii au spus in repetate randuri ca vor "sa stearga Israelul de pe harta".
        • -1 (3 voturi)    
          Injustitie absoluta? (Luni, 17 septembrie 2012, 17:21)

          adrian onicescu [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          Chiar asa de josnica sa fie lumea democrata? Conspiratie universala ca sa tina legat de maini Iranul si sa le fure avutia? Poate parea asa dar de obicei simplismul ameninta de-a pururi solutiile simple si rapide. O asemenea conspiratie a raului la care sa participe tari evoluate europene si SUA e un scenariu de neacceptat. Iranul vrea bomba nucleara ca sa-si rezolve pe veci problema dictaturii amenintate de revoltele din lumea araba, problema pretului petrolului, ei vor sa vanda petrolul cu un milion de euro mililitrul si problema unei mult-visate hegemonii islamice.
      • -1 (1 vot)    
        Razboiul cu Iranul (Luni, 17 septembrie 2012, 11:57)

        Kuchta [utilizator] i-a raspuns lui nb2k

        Eu cred ca acest razboi cu Iranul, este inevitabil. Mai cred ca intalnirea celor doi sefi de state, are drept scop, punerea la punct, de comun acord, a detaliilor inaintea inceperii ofensivei. Israelul s-a cam saturat sa fie tinut in frau de americani. Acele 27 de tari care si-au trimis navele militare in zona de conflict, nu se afla acolo de dragul de a cheltui niste bani zilnic, ci asteapta pregatite sa intervina in cazul cand Iranul v-a ataca zonele civile ale Israelului. Daca asa ceva se va produce, nu numai instalatiile nucleare ale Iranului vor avea de suferit, dar si populatia din zona, pentru ca asa este intr-un razboi, mai mor si oameni nevinovati. Petrica
    • -2 (18 voturi)    
      Geostrategi de gratare. Cu mustar. (Duminică, 16 septembrie 2012, 18:44)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Da, putem sa iti oferim si o harta ca sa intelegi de ce incepe razboiul. Cauta te rog, eventual, digitala pe net, o harta a Orientului Apropiat. OK. Acum mareste harta. Mareste mai mult! Asa... Vezi acolo, in extremitate vestica a Marii Mediterana, o fasie de pamant, in partea dreapta A Egiptului? Asa... vezi ce scrie acolo? Nu? Mareste inca o data. OK, acum vezi ce scrie? Asa-i, scrie Israel. Acum inchide ochii pentru 3 secunde, deschide-i inapoi si inchipuie-ti ca pe acea fasie de pamant, in loc de Israel scrie "zona interzisa accesului uman datorita radiatiile nucleare letale".
      Intelegi acum de ce? A, nu crezi? OK, atunci cauta pe net declaratiile presedintelui Iranului la adresa Israelului. Vei gasi inclusiv aceea cu, citez exact, "Israelul trebuie sters de pe fata pamantului!"
      Sigur, imi vei spune ca programul nuclear iranian e civil! Ca Iranul duce lipsa acuta de energie! O tara cu atat de mult petrol, exact de asta duce lipsa, de energie, nu?
      Acum pune toate astea cap la cap, geostrategule de gratare, si vezi, poate iti schimbi putin analiza ta "pertinenta"!
      • -1 (1 vot)    
        ok... (Luni, 17 septembrie 2012, 9:57)

        lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        pe mine m-ai inspaimantat, ai dreptate, nu trebuie sa existe pe pamant "zone interzise accesului uman..."
        problema este alta, este iranul capabil de asa ceva?daca da, cum ii impiedicam ca eu din ce mai citisem asa pe internet, trebuie doar sa apese niste butoane si ajungem la apocalipsa de care pomenesti tu... adica pe romaneste, alta ar trebui sa fie strategia puterilor lumii, este mai usor sa previi decat sa inlaturi efectele...
        iar daca iranul nu este capabil de asa ceva, atunci atacul nu se justifica si trebuie schimbata strategia, adica sa prevenim, daca nu cumva interesele economice primeaza, stii tu, criza economica, criza titeiului, etc...
        solutia cea mai simpla si benefica pentru unii de a iesi din criza actuala este un razboi...
        • +2 (2 voturi)    
          Pentru Lucian (Luni, 17 septembrie 2012, 12:27)

          Kuchta [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

          Trebuie sa-ti aduc aminte ca tarile producatoare de arme nucleare, sunt adunate intr-o conventie, unde se stie foarte exact, cate focoase nucleare are fiecare. Cu aceste arme de distrugere in masa nu te poti juca cand vrei sau cum vrei, chiar si cand le distrugi pasnic, trebuie sa anunti conventia. Pana acum vad ca Iranul s-a opus de fiecare data sa spuna ca programul lor nuclear este pentru a se inarma, dar mai mult a interzis inspectorilor sa verifice aceste instalatii. Petrica
          • -1 (1 vot)    
            da? (Luni, 17 septembrie 2012, 15:07)

            valiq [utilizator] i-a raspuns lui Kuchta

            si foarte exact cate focoase nucleare are Israelul?
            • -1 (3 voturi)    
              Focoasele... (Luni, 17 septembrie 2012, 18:33)

              A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui valiq

              Focoasele nucleare (eventuale) ale Israelului nu sunt indreptate pentru exterminarea niciunei natiuni.
    • +1 (3 voturi)    
      Nu stiu daca sau cand... (Luni, 17 septembrie 2012, 13:32)

      A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Nu stiu daca, ori cand va incepe razboiul.
      Stiu numai foarte exact de ce.
      Printre altele stiu ca nu ezista niciun litigiu intre aceste doua tari care nici nu sunt vecine.
      Pentru asta nu e nevoie de nicio harta.
      E nevoie doar sa urmaresti declaratiile aproape zilnice ale conducatorilor iranieni, de 30 de ani incoace, in care se angajeaza solemn in fata lumii musulmane sa distruga fizic Israelul, adica sa-l extermine.
      E deasemenea suficient sa vezi inarmarea turbata a Iranului in ultimii ani, insotita de aceleasi amenintari.
      Si e mai mult decat suficient sa vezi efortul dement facut de Iran pentru a se inarma nuclear, in acelasi scop declarat zilnic.
      Iar Israelul nu poate astepta ziua in care prima bomba nucleara ii va cadea in cap, ca sa poata adresa politicos o plangere la ONU.
      Acum, mai cauta si o harta geomorfologica. A ticalosiei iraniene.
  • +3 (11 voturi)    
    "Minunat", alt razboi (Duminică, 16 septembrie 2012, 15:24)

    bigbrother [utilizator]

    In care cativa nebuni omoara milioane de oameni nevinovati.

    Sincer, daca ar fi dupa mine as impusca pe oricine declara razboi altei tari, precum si pe cel care a declansat un razboi, indiferent de motiv (religie si/sau putere si/sau bani).
    • +3 (3 voturi)    
      daca vrei pace pregteste-te de razboi! (Duminică, 16 septembrie 2012, 23:49)

      sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      E din seria cu "festina lente" si restul ideilor care au facut cea mai importanta civilizatie a oamenilor.
  • +1 (5 voturi)    
    hm (Duminică, 16 septembrie 2012, 16:04)

    Xorciser [utilizator]

    Trebuie sa se duca undeva cele 40mld USD pe care Fed tocmai le-a anuntat ca vor fi introduse lunar in economie.

    Nu ma refer la razboi, ci la cresterile artificiale de preturi- petrol, produse agricole etc.
  • +3 (13 voturi)    
    tipic evreiesc (Duminică, 16 septembrie 2012, 16:52)

    evoque [utilizator]

    daca nu reusim sa rezolvam o criza (creata tot de cercurile finantistilor evrei) o incheiem cu un razboi. Cum obama nu a fost niciodata tocmai pe dragul evreilor ar rezolva doua probleme.
    • +2 (2 voturi)    
      Scuza-ma... (Luni, 17 septembrie 2012, 18:32)

      A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Scuza-ma, dar ce scrii aici n-are nicio legatura cu realitatea.
    • +1 (1 vot)    
      tipic evreiesc (Marţi, 18 septembrie 2012, 14:10)

      adrian onicescu [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Iata o viziune simplista si cu state vechi, antice. Nici o idee nu a rezistat in timp mai viguros decat conceptiile tribale. Despre univers am aflat ba una, ba alta, apoi altceva si altceva, despre medicina am aflat tot timpul altceva nou, doar despre chestiile tribale adevarul este imuabil si etern. Nu-i ciudat? Evreii nu pot ajunge la un acord pentru simplul motiv ca ei insisi se afla in concurenta. Finanta mondiala are surse prea diverse si acopera interese prea diverse ca sa poata fi controlata de o singura entitate. decrCand Soros a lovit in finantele britanice , a lovit si in interesele bancherilor evrei din Marea Britanie. e doar un exemplu. Evreul Mugur Isarescu, din fericire nu a capitulat in fata evreului Soros si , de bine de rau, leul rezista fara sa aiba in spate o economie solida, exporturi colosale si nici resurse naturale, ba chiar in ciuda politicienilor (romani, nu evrei) care il ataca virulent si iresponsabil. De ce nu vinde Isarescu tara lui Soros? E alt exemplu ca evreii sunt oameni si ei. Judecatile prin exponenti, de pilda romanii sunt hoti pentru ca fura in europa nu acopera deloc fenomenul romanesc ci il reduce la un aspect din multitudinea de nuante ale unei natiuni.

      Adrian Onicescu
  • -2 (4 voturi)    
    pretext (Duminică, 16 septembrie 2012, 18:33)

    SiriusB88 [utilizator]

    sunt asa de evidenti toti incat e infricosator...arata disperarea
  • +3 (13 voturi)    
    Zicala (Duminică, 16 septembrie 2012, 18:36)

    KostasP [utilizator]

    Un prost arunca o piatra in apa si 10 intelepti se chinuie sa o scoata. Cam asa si cu israelul si marea armada din golf. Nu sint nici pe departe fan iran dar cand vad atitea natiuni imbulzindu-se sa-si arate devotamentul fata de israel ma apuca greata. Despre ei nu se spune nimic ca detin 200 de focoase nucleare.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Luni, 17 septembrie 2012, 11:36)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Devotamentul fatza de petrolul care trece prin stramtoare, nu fata de Israel.
    • -1 (1 vot)    
      Europenii , canadienii, americanii, prosti in masa (Marţi, 18 septembrie 2012, 14:23)

      adrian onicescu [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Oare toate natiunile se duc ca oile sa lupte pentru o cauza care nu e a lor? Oare ei n-au putere si opozitie in tarile lor? Nu au presa libera sau cel putin diversa? E ciudat ca nu respectam intelepciunea veche si adanca romaneasca, aia cu plecatul la culcare cand zece iti zic ca esti beat chiar daca n-ai baut o lacrima. Serviciile secrete ale acelor tari prospere si educate nu fac nimic? Si ele sunt aservite? Societatea civila din tarile lor doarme asa cum doarme a noastra? Nu cred. ONU e nebun atunci cand cere Iranului sa opreasca programul nuclear si-l sanctioneaza? Sunt intrebari legitime care nu capata raspuns in cazul banuielii de prostie sau conspiratie universala cazute peste tari cu care omenirea in ansamblul ei se mandreste. Lucrurile sunt mult mai complicate. Formal, Israelul nu detine arme atomice. Daca le detine, s-a dovedit responsabil si nu a amenintat pe nimeni cu folosirea lor asa cum o face Iranul cand spune despre Israel ca-l va sterge de pe fata pamantului. Cum? Cu buretele sau cu catiusa? Nu e posibil. Doar cu arma nucleara pe care inca nu o au. Bun, admitem ca distruge Israelul. Cine e urmatorul? Va spun eu. Cel in tara caruia un nebun va face misto de islam. Vor arunca cu bomba in aia imediat, vezi cazul actual cu fanatismul anti-american din lumea musulmana. Dupa ce vor pica rand pe rand homosexualii, curvele cu fusta scurta, cele fara val, copilele care mazgalesc Koranul, daca un roman va ciordi ceva prin Iran , vom urma la rand. Dupa asta, vor cere 1000 de euro pe mililitrul de petrol. Nu au dreptate? Dupa logica uzuala, da. Conform acelei logici, omenirea care nu este pregatita sa treaca pe lemn si carbune in constructia navetelor spatiale este condamnata sa moara ori sa plateasca pretul.
      Germania dinaintea celui de-al doilea razboi a declansat o campanie de inarmare furibunda si nimeni nu a avut curajul sa se opuna. Ce a urmat? Dezastrul care ne-a adus milioane de victime si in ultima instanta comunismul.

      Adrian Onicescu
  • 0 (12 voturi)    
    lumea la rascruce... (Duminică, 16 septembrie 2012, 20:37)

    Liviu-Ludovic [utilizator]

    O capcana bine intinsa. Pearl Harbour si 9/11 au un pattern comun care s-ar rezuma la formula: da-mi o palma sa te omor. Prin acest tertip a fost artasa SUA in al doilea razboi mondial, prin acelasi tertip a fost impinsa SUA in razboiul antiterorist. Siria si Iranul sunt ultimele piese dintr-un joc de despresurare a Israelului, dar un joc cu un pret oribil, islamizarea si destabilizarea zonei. Israelul face un joc tragic si imposibil, i-a ajutat pe arabi sa se bata intre ei, sperand sa-i slabeasca. Rezultatul insa nu pare a fi cel scontat. Foarte posibil, in curand vom fi martorii unei noi tragedii. Doua popoare vechi se vor infrunta intr-o inclestare pe viata si pe moarte cu cele mai teribile arme, cele nucleare convinse fiind, fiecare in parte, ca Dumnezeu le va aduce victoria. Ciocnirea celor doua religii pare de neoprit. SUA, mai nuantat, incearca o solutie de pace pe ultimii metri inainte de conflict, dar Persia isi reaminteste ca a fost o mare putere si se ambitioneaza sa-si impuna ambitiile.
    Vremea este si ea favorabila si cred ca urmatoarele saptamani vor fi decisive. Nu-mi amintesc cand a inceput invazia din Irak. Americanii au nevoie de un nou Vietnam, israelienii vor sa scape de amenintarile iranienilor, iranienii nu mai suporta nedreptatile impotriva palestinienilor...Sunt toate conditiile... Prin pasi imprudenti Romania si-a abandonat neutralitatea fata de parti si joaca in tabara israeliana, la Kogalniceanu se antreneaza echipe mixte americano-israeliene, terorismul a ajuns si in Balcani...Ce urmeaza ?
    • +1 (3 voturi)    
      Israelienii nu joaca niciun joc. (Luni, 17 septembrie 2012, 16:15)

      A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui Liviu-Ludovic

      Israelienii nu joaca niciun joc. Niciun Pearl Harbour si nicio despresurare.
      Si in niciun caz nu stau ei in spatele nebuniei de azi din tarile arabe, caci tulburarile si rezultatele lor sunt infinit mai defavorabile pentru Israel decat stabilitatea dinainte.
      Israelienii nu au nevoie nici "sa se inclesteze" cu arabii si cu nimeni.
      Ai vazut vreodata harta regiunii ca sa intelegi proportiile?
      Ei sunt incercuiti de un ocean de ura care ameninta necontenit. O insulita de civilizatie intr-un ocean de barbarie.
      Ei vor doar sa-si apere existenta.
      Ei vor doar sa fie lasati sa traiasca in liniste, in tara lor.
      Ti se pare nerezonabil?
    • 0 (0 voturi)    
      Colaborarea intre da si nu (Marţi, 18 septembrie 2012, 14:34)

      adrian onicescu [utilizator] i-a raspuns lui Liviu-Ludovic

      Concluzia este aceeasi: Conspiratia mondiala intru satisfacerea capriciilor Israelului. Contribuie umile si sclavizate presa, societatea civila, politicienii de toate culorile.....
      Israelienii le-au facut palestinienilor raul de a-i scoate de sub dominatia iordaniana. De ce nu s-a sensibilizat nimeni pentru soarta unui popor, Palestinienii (notiune care cuprinde si evrei dintotdeauna) popor subjugat de un altul, cel Iordanian? De ce nu-i plange pe evrei care au fost fortati sa-si paraseasca tara care ulterior a fost ocupata de palestinieni? Lucrurile sunt simple in esenta. Palestinienii si evreii nu au solutionat un conflict creat succesiv de Roma, de imperiul Otoman, De arabi, de Marea Britanie. Dar asta e o falsa problema, cu o falsa solutie. Faptul ca americanii si israelienii au un parteneriat cu romanii e o chestie de cooperare care nu poate face decat bine. Toata tehnologia civila este sub-produsul celei militare iar cea din urma este intotdeauna rodul unei colaborari. Cu cine trebuia sa colaboram? Cu papuasii? Cu etruscii?
  • +5 (5 voturi)    
    FORMIDABIL ! (Duminică, 16 septembrie 2012, 20:54)

    pointless man [utilizator]

    Si BBC nu stie nimica-nimicutza ! Ce cretini pe-acolo si ce de destepti la Telegraph.
  • -2 (6 voturi)    
    Cred ca esta este costul... (Duminică, 16 septembrie 2012, 21:28)

    Lucky1 [utilizator]

    ...pe care Obama va trebui sa-l plateasca spre a fi reales.
    Razboiul pare inevitabil. Iranul a impins lucrurile prea departe si va plati cel mai greu acest razboi la care, sigur, toate partile vor avea ranile lor.

    Totul este sa se limiteze la zona respectiva.
  • +2 (6 voturi)    
    nimic nou (Duminică, 16 septembrie 2012, 21:41)

    Eugen_ [utilizator]

    Un astfel de "antrenament" s-a mai desfasurat in 2008: Operation Brimstone. Nimic nou.

    Interesant, si devasator in acelasi timp, ar fi sa citim despre o "armada" ruseasca sau chineza indreptandu-se spre aceeasi zona a Atlanticului. Sau, de ce nu, spre niste insule (Senkaku, Paracel, Kuril)...
  • -2 (2 voturi)    
    judeca cu sufletul (Luni, 17 septembrie 2012, 1:02)

    oneculai [utilizator]

    in functie de experienta personala. restul sunt povesti, pareri sau ordine.de ce? si nu cum? este prima intrebare. si fara raspuns la prima nu exista a doua. etc.
  • -2 (4 voturi)    
    Be careful what you wish for... (Luni, 17 septembrie 2012, 6:29)

    Jekyll [utilizator]

    You might just get it.
  • -1 (5 voturi)    
    Ca batausii in curtea scolii (Luni, 17 septembrie 2012, 8:25)

    Etre [utilizator]

    Si astia pt ce se strang ? sa fie siguri ca victima nu poate riposta ?
  • 0 (4 voturi)    
    Prea multi (Luni, 17 septembrie 2012, 9:30)

    unaltul [utilizator]

    antisemiti si antiamericani.Oare daca ar fi alta putere "jandarmul mondial" ar fi bine?Din pacate nu traim in cea mai buna dintre lumile posibile si in conditiile astea ii prefer pe americani.Cum ar fi ca superputere militara Iranul,China,Rusia sau chiar iubita noastra UE?Cum ar fi o lume condusa de Berlin si Paris?Eu m-am saturat de atat de multi antisemiti si antiamericani.Cred ca manualele de istorie romanesti sunt bune de aruncat la gunoi
  • +1 (1 vot)    
    Sint curios... (Luni, 17 septembrie 2012, 9:51)

    blackarrow [utilizator]

    ce motive are Iranul sa ameninte atit de mult Israelul ?de unde a plecat conflictul asta ? unde pot gasi istoricul conflictului , intreb pe cei mai avizati, poate imi dati o sursa, ceva . In orice caz, citisem odata mai multe despre Iran-tot aci pe Hotnews- si mi-am dat seama ca in general oamenii au o imagine deformata despre tara aia, indusa de propaganda american .
    • +2 (2 voturi)    
      Ca sa te lamuresti... (Luni, 17 septembrie 2012, 13:55)

      A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui blackarrow

      ...e suficient sa-i auzi pe conducatorii iranieni amenintand fara intrerupere de 30 de ani.
      Surse? Cate vrei. Poti gasi singur pe net fara efort.
      In esenta, nu exista niciun litigiu de niciun fel intre cele doua tari, care nici macar nu sunt vecine.
      • 0 (2 voturi)    
        Bun... (Luni, 17 septembrie 2012, 14:50)

        blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui A.Corneliu

        sa inteleg ca iranienii si-o cauta cu luminarea de mult timp ? de ce ,din ura pentru israeliti , cum au de fapt toate statele arabe (chit ca ei se considera persi )? Am impresia ca in orientul mijlociu sint conflicte din negura vremurilor-dispute teritoriale, cu pretexte religioase-incit nimeni nu mai poate descilci ghemul si e ca si cu oul sau gaina, cine a fost primul ...
  • 0 (0 voturi)    
    Sursa "litigiului" (Luni, 17 septembrie 2012, 23:49)

    KostasP [utilizator]

    Pt cine are ochi sa vada si urechi sa auda: http://www.youtube.com/watch?v=L4vD6JpJAFI
  • 0 (0 voturi)    
    Nu trunchiati mesajul (Marţi, 18 septembrie 2012, 4:23)

    KostasP [utilizator]

    Acesta este link-ul: http://www.youtube.com/watch?v=L4vD6JpJAFI
  • 0 (0 voturi)    
    incredibil (Joi, 20 septembrie 2012, 12:08)

    TudorSerban1312803517154 [anonim]

    Israelul si SUA nu au de fapt nici o dovada ca Iranienii incearca sa faca bombe atomice. Ei pretind ca fac centrale nucleare. Si se pare ca asa si e (daca ar fi fost dovezi clare americanii nu aveau nici un motiv sa le ascunda). Este exact aceeasi situatie ca "weapons of mass distruction" pe care pretindeau americanii ca le are Irakul.
    "exista riscul ca Israelul sa atace Iranul, si comunitatea internationala si-a adunat forte ca sa apere Israelul de replica Iranului dupa acest atac" Sunt singurul caruia i se pare ciudata fraza asta?

    Apare discursul ca in Iran e dictatura religioasa... fanatici... Ahmadinejad... etc. Asa ca o sa ii bombardam ca sa ii eliberam (la fel ca in Irak).
    Eu cred ca regimul din Iran ar fi cazut demult daca nu ar fi avut la indemana discursul cum ca trebuie sa ne aparam de diavolii americani (discurs validat de amenintarile americane si israeliene).

    Nu exista razboi impotriva unui regim de conducere. Exista razboi impotriva unei tari, si unui popor. Restul e manipulare.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri