Grecii pretind reparatii de razboi Germaniei; suma s-ar putea ridica la 7,5 miliarde de euro

de Narcis Anton     HotNews.ro
Joi, 6 septembrie 2012, 8:30 Actualitate | Internaţional

Ministerul elen al Finantelor a initiat procedura de calculare a reparatiilor de razboi pe care Grecia ar putea sa le ceara Germaniei pentru prejudiciile aduse in cel de-al Doilea Razboi Mondial. Ministrul adjunct al finantelor Christos Staikouras, citat miercuri de Bloomberg, a subliniat ca aceasta va fi prima data cand Grecia isi rezerva dreptul sa faca un astfel de calcul, raspunzand la o intrebare din partea unui reprezentant al Partidului Independent elen, anunta Agerpres.

El a adaugat ca ministerul a inceput deja colectarea de materiale de arhiva, ce vor fi analizate de un grup de experti.Dupa cum scrie Digital Journal, conform calculelor preliminare ale comisiei speciale, Germania datoreaza in Atenei in jur de 7,5 miliarde de euro.

"Reparatiile din partea Germaniei constituie o problema juridica complexa, care necesita sa fie analizata si rezolvata la nivel international, in conformitate cu normele dreptului international", a declarat miercuri Staikouras, in cadrul unei reuniuni a parlamentului elen.

"Acest proces nu a fost nici pana acum reglementat si ne rezervam dreptul de a-l duce pana la capat", a adaugat el.

Ocupatia nazista a inceput sa fie evocata de la inceputul crizei in Grecia.In timpul alegerilor parlamentare din mai si iunie, reprezentantii Partidului Independent au pledat pentru ca Germaniei sa-i fie pretinse despagubiri pentru distrugerile cauzate in timpul ultimului razboi mondial.

In martie 2006, Curtea Constitutionala din Germania a decis ca statul nu ar mai trebui sa plateasca despagubiri individuale pentru crimele de razboi comise in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial.Potrivit unui acord din 1960, Germania a platit deja circa 60 milioane de euro victimelor regimului nazist in Grecia, declarase in 2010 purtatorul de cuvant al MAE german Andreas Peschke.


Citeste mai multe despre   






















4973 vizualizari

  • +16 (20 voturi)    
    Excelent (Joi, 6 septembrie 2012, 8:37)

    mara111 [utilizator]

    Sa nu uite sa le ceara si persilor lui Ahmadinejad despagubiri pentru invaziile din antichitate.

    Pot sa sugerez sa il trimitem pe Crin Antonescu sa candideze in politica grecilor? Ar cistiga fara concurenta.
    • -1 (3 voturi)    
      atat poti? (Vineri, 7 septembrie 2012, 8:54)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui mara111

      o analiza mai atenta si documentata n-ai putut sa scrii?
      iti dau un pont: este vorba de ultimul razboi mondial. nu sesizexi o diferenta in comparatiile tale?
  • -4 (14 voturi)    
    Cum ramane cu datoria Germaniei catre Romania? (Joi, 6 septembrie 2012, 9:05)

    un roman [anonim]

    In cazul nostru este vorba de peste 18 mld. de dolari (cautati pe google :) )
    • +12 (12 voturi)    
      :) (Joi, 6 septembrie 2012, 9:26)

      UglyKidJoe [utilizator] i-a raspuns lui un roman

      sau a Rusiei...
    • +1 (5 voturi)    
      nu sunt ei de vina! (Joi, 6 septembrie 2012, 9:29)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Nici nemtii, nici grecii nu sunt de vina ca NOI nu am cerut, oficial, plata datoriei ce dateaza din 1940 ...
      • +5 (7 voturi)    
        Daca ati citi ati sti de ce nu s-a cerut (Joi, 6 septembrie 2012, 10:19)

        mnicku [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

        in tratatul de pace de dupa cel de-al II -lea razboi mondial s-a specificat clar ca partile nu vor solicita despagubiri de razboi Germaniei . Au fost negocieri foarte dure dar pina la urma s-a semnat inclusiv de Grecia , RO sau URSS renuntarea la aceste despagubiri .
        • +3 (3 voturi)    
          mai citeste odata (Joi, 6 septembrie 2012, 11:18)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          datoria Germaniei fata de Romania nu reprezinta plata de datorii de razboi ci datorii comerciale pentru bunuri vandute inainte de implicarea Romaniei in razboi.
    • +5 (5 voturi)    
      s-a terminat (Joi, 6 septembrie 2012, 11:16)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui un roman

      s-a prescris
  • +11 (15 voturi)    
    asta tupeu! (Joi, 6 septembrie 2012, 9:19)

    warchild [utilizator]

    inca o demonstratie de nesimtire din partea grecilor!
    • -10 (14 voturi)    
      tupeu? (Joi, 6 septembrie 2012, 9:31)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui warchild

      cand te-ai inbogatit pe seama jefuirii celuilalt si ti-ai castigat un avantaj competitiv in fata lui, pe urma ai tupeul dupa 50 de ani de pace sa ii ceri sa munceasca mai mult si sa produca mai mult ... ca sa te ajunga pe tine jefuitorul. Mai intai scoate tu banul si platese ce ai jefuit si pe urma cere-i sa sa faca reforme si austeritate. Corect ar fii sa cerem si noi banii pentru petrolul luat de nemti in al doilea razboi mondial. Ca fara el erau mai devreme in ruina si nu mai ruinau la randul lor alte tari ... tarandule in razboi.
      • +6 (10 voturi)    
        Mai citeste puiule ! (Joi, 6 septembrie 2012, 9:41)

        Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        Exista carti editate chiar in timpul regimului comunist din Romania (Preliminarii diplomatice in cel de al 2- lea razboi mondial...) in care se documenteaza ca relatiile noastre comerciale cu Germania nazista au fost corecte. Adica Germania platea pentru ceea ce cumpara din Romania.
        Asa ca mai informeza-te inainte !
        • 0 (4 voturi)    
          Ehe, nu e chiar asa (Joi, 6 septembrie 2012, 10:06)

          Marius [anonim] i-a raspuns lui Idealistu

          Germania platea bunurile dar la ce pret ? Pretul era impus de ei si evident ca Romania nu putea refuza. Apoi, sa fim seriosi, Germania putea sa-ti dea oricate DM ca nu-i durea mana sa tipareasca cat aveau chef si sa inunde Europa cu bani fara valoare din moment ce ei erau stapani. Intrebarea e ce putea faca Romania cu hartiile respective. Daca le-am tinut la BNR, in 1945 valorau exact cat hartia din care au fost facute. Ca informatie suplimentara, armata germana folosea frecvent masini de tiparit marci false. Si cu banii astia cumparau produse alimentare de pe tot teritoriul Romaniei mai ales de la tarani. Deci stai linistit ca nu erau nemtii ai mai cinstiti dintre ocupanti.
          • +4 (4 voturi)    
            bani falsi (Joi, 6 septembrie 2012, 10:54)

            Vuck [utilizator] i-a raspuns lui Marius

            Asta cu tiparitul de marci false nu am auzit-o pana acuma.
            Stiu sigur ca tipareau lire englezesti si cu astea ii plateau pe spioni (inclusiv spionul Cicero a fost platit cu lire false pe care n-a mai putut sa le foloseasca dupa razboi)
            Dar sa tipareasca marci false inseamna sa-si ruineze singuri economia si mi se pare putin probabil.
            • -2 (2 voturi)    
              E o logica simpla (Joi, 6 septembrie 2012, 16:21)

              Marius [anonim] i-a raspuns lui Vuck

              Nemtii aveau nevoie de resurse pentru sustinerea razboiului. Din tarile ocupate, se serveau singuri. Dar din tarile aliate era mai complicat. Nu puteau sa le praduiasca chiar asa ca doar erau aliati. Una din metode era impunerea unui pret la produsele achizitionate. Asta se face la nivel de guvern pentru produsele importante (petrol, minereu). Alta metoda era cumpararea produselor cu bani falsi (fie lei , fie marci). Insa trupele germane stationate in Romania aveau nevoie sa se intretina. Si cum nefiind o tara ocupata , inventau diverse metode. Chestia cu masinile de tiparit bani e perfect adevarata. Un caz real il stiu de la socrul meu. In zona lor era o companie germana care tot timpul cumparau de la tarani produse cu bani romanesti dar la preturi sensibil mai mari. La sfarsitul razboiului un satean a descoperit masina de falsificat in cazarma lor si a folosit-o inca cativa ani ca sa falsifice lei. Pana la urma a fost prins de comunisti dupa ce a fost turnat de unul din sateni.
              • +2 (2 voturi)    
                Rezerva de aur (Joi, 6 septembrie 2012, 16:54)

                Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Marius

                In timpul maresalului Antonescu rezerva de aur a Romaniei a atins cea mai inalta cota din timpuil istoriei: 244.9 tone de aur. In timpul razboiului, germanii au platit cu aur si mai putin cu tehnica militara importurile de petrol si grane din Romania. Istoria cu masinile de tiparit bani este o aberatie. Aceste tehnici au fost folosite cu succes de catre OSS-ul american si SIS-ul britanic care au umplut Europa de moneda falsa. Toti agentii lor aterizau in Europa ocupata cu bani falsi. Pe de alta parte si Abwehr-ul si SD-ul german au folosit tiparirea de bani falsi pentru a distruge economia greu incercata a englezilor.
                • -1 (1 vot)    
                  Spusele tale confirma ce am spus (Joi, 6 septembrie 2012, 17:48)

                  Marius [anonim] i-a raspuns lui Anjo

                  Nemtii foloseau frecvent masini de falsificat bani pentru a destabiliza economiile inamicilor. De ce n-ar fi facut acelasi lucru si cu aliatii lor.
                  Crezi ca aveau prea multe scrupule in condtiile in care resursele lor erau intinse la maxim ? Cazul pe care l-am relatat este perfect adevarat. Exista cred si arhive in legatura cu procesul celui care se imbogatise falsificand lei cativa ani dupa terminarea razboiului si oricum oamenii mai in varsta isi mai aduc aminte cazul. Si iti inchipui ca nu era in stare un amarat sa construiasca o masinarie de genul asta. O sterpelise din cazarma nemtilor dupa ce s-au retras.
          • +3 (3 voturi)    
            Ehe... (Joi, 6 septembrie 2012, 11:20)

            catalin72 [utilizator] i-a raspuns lui Marius

            O citire sumara a unei carti de istorie ti-ar fi relevat faptul ca Germania platea produsele romanesti in special cu AUR !!(sau arme )
            Masinile de tiparit bani falsi de care pomenesti sint,banuiesc,aceleasi gasite si in sediile PNT si PNL in iunie '90 de catre mineri ... :)
      • +9 (9 voturi)    
        Bravo, Andrei! (Joi, 6 septembrie 2012, 10:08)

        lst [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        Da, ai dreptate! Germania a avut dupa razboi avantajul competitiv fata de Grecia de fi plecat de la rasul pamantului, cu doua generatii de barbati morti si invalizi.
        Apreciez si mania proletara cu care le-o zici nesimtitilor de nemti ca tupeul este exagerat in cerea adresata grecilor sa munceasca mai mult!!!

        Regasesc profunzimea ideilor tale in felul in care-ai scris ultimele patru cuvinte (contopite-n doar trei):
        "tarandule in razboi" in loc de "tarandu-le in razboi".

        Ma-ta are cratima!
        Ma-ta are cratima!
        Ma-ta are cratima!
        Ma-ta are cratima!
        Ma-ta are cratima!
    • -8 (10 voturi)    
      Tupeul nemtesc vs restul Europei (Joi, 6 septembrie 2012, 9:42)

      piktor [anonim] i-a raspuns lui warchild

      Si de ce ma rog demonstratie de nesimtire? La reunificarea Germaniei au devenit scadente datorii - despagubiri de razboi - de 100 miliarde dolari la care nu s-a adaugat dobanda (printr-o decizie a SUA care statuat ca nemtii nu vor plati dobanda!). La momentul respectiv, Germania a platit vreo 18 milioane dolari si a zis pas pentru restul datoriei.
      Nimeni n-a comentat.
      Acum nemtii au voie sa nu-si plateasca datoriile, au voie sa nu plateasca dobanda, iar bancile lor au voie sa ceara vanzarea Greciei bucata cu bucata pentru datorii acumulate - in mare parte din dobanzi!
      Spre informarea ta, Germania datoreaza Romaniei aprox 18 miliarde euro (valoare actualizata) pentru facturi neplatite DINAINTE de razboi (ca multumita regelui Mihai, am fost declarati invinsi si n-avem dreptul la compensatii in urma ocupatiei).
      E frumos ca Germania s-a cladit pe capital american, ca nu si-a platit datoriile, ca a intrat in faliment de 3 ori in secolul trecut?
      Intreb si eu, ca ii vad foarte vocali in privinta grecilor si a altora care le cumpara produsele!

      @Hotnews: mi se pare o decizie proasta ca nu permiteti comentariile utilizatorilor NEINREGISTRATI. Mai urmeaza sa nu le permiteti pe ale celor neinregimentati... si ati rezolvat-o.
    • +3 (5 voturi)    
      e o vorba veche... (Joi, 6 septembrie 2012, 9:54)

      Piticot9 [utilizator] i-a raspuns lui warchild

      pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti...
  • +8 (10 voturi)    
    Rushinos.. (Joi, 6 septembrie 2012, 9:21)

    Inna100 [utilizator]

    Grecii (de)cad si mai mult in derizoriu..
    Tipic socialist.. asa cum vedem si pe la noi.. todeauna altu-i de vina, pentru propriile prostii, si desigur altul sa plateasca pentru propria incompetenta ..
    Pacat ca doar unii au invatat din istoria reala .. Nici macar nu stiu sigur daca si noi romanii am invatat ceva, dupa cum am ajuns .
    • +5 (5 voturi)    
      nu socialist :))) (Joi, 6 septembrie 2012, 10:48)

      the [utilizator] i-a raspuns lui Inna100

      grecii sunt majoritar comunisti ortodosi !!! :))
  • +5 (5 voturi)    
    Se pare ca (Joi, 6 septembrie 2012, 9:49)

    Rafael Che Guevara [utilizator]

    Grecia chiar nu mai are solutii. Se prevede o iesire clara din zona euro in acest caz. Germania poate sa scada cele 7.5 miliarde din sutele de miliarde deja datorate de Grecia catre Germania. Nu o sa moara Germania din asta, dar Grecia va suferi. Si va venii apoi randul sa de-a inapoi si restul de bani. Nu-i va da? De ce? Pentru ca va declara falimentul? Oare nu si Germania a fost in stare de faliment la sfarsitul razboiului? Oricum,va fi interesant de vazut continuare...
    • +5 (5 voturi)    
      Cam ai dreptate (Joi, 6 septembrie 2012, 10:18)

      Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Rafael Che Guevara

      Este foarte adevarat ca Germania a beneficiat din plin de planul Marshall. La fel si Japonia. Si Romania trebuia sa beneficieze de planul Marshall. Si toate tarile Europei care au suferit pirderi materiale ca urmare a razboiului. Dar Stalin a declarat ca este jignitor sa oferi un ajutor unor tari socialiste asa ca a denuntat in bloc acest ajutor. Revenind la acest plan Marshall, Franta a primit 2296 milioane dolari, Germania 1448 dolari, Grecia 376 milioane dolari. Dar nemtii au pus osul la bataie si au muncit. Munceau pentru mancare si reconstruiau tara. Exista documentare in care se poate vedea cum munceau. Grecii pe de alta parte au luat totul in ras. Au facut plaja, au construit ceva hoteluri si au asteptat turistii. Nemtii au o fiscalitate foarte ridicata si culmea este ca desi si la ei exista fraude fiscale in general impozitele se platesc. La greci e taman invers. Au o fiscalitate destul de permisiva si in general mai exista si greci care platesc impozite. Acum fac o mare greseala tactica cerand despagubiri de razboi. Ar fi normal sa le ceara si italienilor. Dar stiu ca si aia sunt vai de mama lor. Nemtii ii tin in spate pe greci si astia nu se satura. Considera ca cela 8 miliarde de euro ii va scoate din rahat. Banii aiai le ajung pentru 2 saptamani maxim. Ar fi bine sa se gandeasca de 2 ori.
      • +5 (5 voturi)    
        de ce sa nu ceara (Joi, 6 septembrie 2012, 10:52)

        the [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

        si japonezilor ?
        Roma - Berlin - Tokio, pai nu ?
        sa le traga un plan Marshallopoulos, sa-i arda !
        • 0 (2 voturi)    
          Japonezilor? (Joi, 6 septembrie 2012, 12:04)

          Anjo [utilizator] i-a raspuns lui the

          Japonezii nu au avut treaba cu razboiul din Europa.
  • +4 (4 voturi)    
    si (Joi, 6 septembrie 2012, 10:57)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    io vreau despagubiri de la greci pentru aurul jefuit de fanarioti si pentru ca l-au ucis pe tudor vladimirescu.
    • +3 (3 voturi)    
      corect (Joi, 6 septembrie 2012, 14:43)

      zetus [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      independenta greciei sa facut pe banii tarilor romane, fanarioti au fost dati jos de turci pentru ca sponsorizau independenta greciei si doreau ca grecia sa devina o putere in balcani si tarile romane sa devina vasale ei, Tariele romane au fost folosite drept diversiune de catre grecii, pentru a putea pregati armata greceasca impotriva imperiului otoman.
      Asa cu datorii putem se mergem pana in sumeria, toti sunt datori la toti, toti au pradat pe cineva.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri