Defectiunile tehnice si eroarea umana au dus la prabusirea avionului apartinand Air France in oceanul Atlantic in iunie 2009, dezastru aviatic in care si-au pierdut viata 228 de oameni, se arata in raportul final asupra accidentului, potrivit BBC. Autoritatea aviatica franceza, BEA, da astfel vina pe tehnica aeronavei Airbus A330 si pe actiunile nepotrivite ale pilotilor.

Traseul cursei Air FranceFoto: AGERPRES

Avionul a disparut din raza radarelor deasupra oceanului, in timpul zborului Rio de Janeiro - Paris. A durat aproape doi ani de zile pana au fost recuperate inregistrarile de date. Operatiunile de recuperare s-au incheiat in iunie 2011, insa corpurile a 74 dintre victime din cele 228 nu au fost gasite.

Cutia neagra a fost gasita dupa 23 de luni de cautari de catre submarinele robot.

In aprilie anul trecut, oficialii francezi anuntau ca robotii subacvatici au localizat, pe fundul Oceanului Atlantic, ramasite umane ale victimelor accidentului aviatic, precum si motoarele aparatului, cutia neagra si bucati importante din fuselajul aparatului Airbus A330-200.

BEA a precizat ca dezastrul a inceput in momentul in care senzorii de viteza nu au mai functionat cum trebuie, in timpul unor turbulente.

Capitanul se afla intr-o pauza de odihna iar co-pilotii au facut mai multe greseli, una dintre acestea fiind ca au directionat aeronava in sus, in loc de in jos, in momentul in care a inceput sa piarda viteza. Capitanul s-a intors in pauza, insa nu a reusit sa mai schimbe cursul dezastruos al evenimentelor.

"Echipajul aproape ca pierduse total controlul situatiei", a declarat anchetatorul sef BEA. Acesta nu au inteles ca avionul pierde viteza in timp ce cobora cu 3.352 m pe minut.

Raportul final face 25 de noi recomandari de siguranta, pe langa cele solicitate in raportul preliminar de anul trecut. Acestea includ instruire mai buna pentru piloti si imbunatatirea sistemelor de avarie ale avioanelor.

Anchetatorii au gasit ca vinovata atat compania Airbus, cat si Air France, ceea ce a dus la un conflict intre cele doua pe marginea raspunderii. Ambele sunt anchetate de magistratii francezi sub acuzatia de omucidere.

Un raport juridic va fi publicat saptamana viitoare.

Dupa dezastrul din 2009, Air France a inlocuit senzorii de viteza pe toate aeronavele Airbus.

Accidentul aviatic de pe 1 iunie 2009 este considerat cel mai grav din istoria Air France. Compania aeriana franceza si producatorul Airbus au platit pana in prezent 40.5 milioane de dolari pentru cele patru operatiuni de cautare.