Zborul Air France Rio - Paris: Dezastrul aviatic din 2009 a fost cauzat de "defectiuni tehnice si eroare umana" - raportul final

de I.R.     HotNews.ro
Joi, 5 iulie 2012, 17:47 Actualitate | Internaţional

Traseul cursei Air France
Foto: AGERPRES
Defectiunile tehnice si eroarea umana au dus la prabusirea avionului apartinand Air France in oceanul Atlantic in iunie 2009, dezastru aviatic in care si-au pierdut viata 228 de oameni, se arata in raportul final asupra accidentului, potrivit BBC. Autoritatea aviatica franceza, BEA, da astfel vina pe tehnica aeronavei Airbus A330 si pe actiunile nepotrivite ale pilotilor.

Avionul a disparut din raza radarelor deasupra oceanului, in timpul zborului Rio de Janeiro - Paris. A durat aproape doi ani de zile pana au fost recuperate inregistrarile de date. Operatiunile de recuperare s-au incheiat in iunie 2011, insa corpurile a 74 dintre victime din cele 228 nu au fost gasite.

Cutia neagra a fost gasita dupa 23 de luni de cautari de catre submarinele robot.

 In aprilie anul trecut, oficialii francezi anuntau ca robotii subacvatici au localizat, pe fundul Oceanului Atlantic, ramasite umane ale victimelor accidentului aviatic, precum si motoarele aparatului, cutia neagra si bucati importante din fuselajul aparatului Airbus A330-200.

BEA a precizat ca dezastrul a inceput in momentul in care senzorii de viteza nu au mai functionat cum trebuie, in timpul unor turbulente.

Capitanul se afla intr-o pauza de odihna iar co-pilotii au facut mai multe greseli, una dintre acestea fiind ca au directionat aeronava in sus, in loc de in jos, in momentul in care a inceput sa piarda viteza. Capitanul s-a intors in pauza, insa nu a reusit sa mai schimbe cursul dezastruos al evenimentelor.

"Echipajul aproape ca  pierduse total controlul situatiei", a declarat anchetatorul sef BEA. Acesta nu au inteles ca avionul pierde viteza in timp ce cobora cu 3.352 m pe minut.

Raportul final face 25 de noi recomandari de siguranta, pe langa cele solicitate in raportul preliminar de anul trecut. Acestea includ instruire mai buna pentru piloti si imbunatatirea sistemelor de avarie ale avioanelor.

Anchetatorii au gasit ca vinovata atat compania Airbus, cat si Air France, ceea ce a dus la un conflict intre cele doua pe marginea raspunderii. Ambele sunt anchetate de magistratii francezi sub acuzatia de omucidere.

Un raport juridic va fi publicat saptamana viitoare.

Dupa dezastrul din 2009, Air France a inlocuit senzorii de viteza pe toate aeronavele Airbus.

Accidentul aviatic de pe 1 iunie 2009 este considerat cel mai grav din istoria Air France. Compania aeriana franceza si producatorul Airbus au platit pana in prezent 40.5 milioane de dolari pentru cele patru operatiuni de cautare.





















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

3499 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi