Greg Smith, director executiv la Goldman Sachs Londra, a demisionat de la banca, dupa ce a publicat o scrisoare deschisa in care denunta "falimentul moral" al sefilor bancii si practicile acestora, care nu tin niciodata cont de interesele clientilor, scrie The Guardian. Greg Smith sustine, in scrisoarea sa publicata miercuri de New York Times, ca abaterile de la moralitate pun in pericol "supravietuirea pe termen lung" si marturiseste ca "s-a saturat" de colegii sai, care ii numeau pe clientii bancii "marionete".

Greg Smith, care paraseste Goldman Sachs dupa 12 ani, el lucrand mai intai la New York si apoi la Londra, dezvaluie in scrisoare ca fostii sai colegi se refereau la clienti ca la "marionete", inclusiv in mail-urile interne.

"Am participat la sedinte in cadrul carora nu se vorbea nici macar un singur minut despre cum am putea ajuta clientii, ci despre cum puteam sa obtinem cat mai multi bani de pe urma lor", a mai povestit fostul angajat al Goldman Sachs.

"Am realizat ca trebuie sa plec de acolo atunci cand mi-am dat seama ca nu ii mai pot privi in ochi pe studenti, spunandu-le cat de grozav este sa lucrezi acolo. Leadership-ul ar trebui sa se bazeze pe idei si pe cum sa faci lucrurile cat mai bine. Astazi s-a ajuns sa fii promovat in pozitii influente doar daca faci destui bani pentru firma la care lucrezi", incheie Greg Smith.

In replica, reprezentantii Goldman Sachs sustin ca Greg Smith nu a oferit o imagine exacta a vietii din interiorul companiei: "Nu suntem de acord cu punctele de vedere exprimate, care, in opinia noastra, nu reflecta modul in care se desfasoara activitatea noastra. Din punctul nostru de vedere, vom avea succes atata vreme cat clientii nostri sunt de succes. Acest adevar fundamental este miezul felului in care lucram si ne comportam".