Inginerii au descoperit "fisuri minore" in aripile unor avioane A380

de A.N.     HotNews.ro
Joi, 5 ianuarie 2012, 18:35 Actualitate | Internaţional

A380
Foto: Agerpres
Inginerii au descoperit "crapaturi minore" in aripile "unui numar limitat" de avioane A380, insa operarea in siguranta a aparatelor nu este afectata, a anuntat joi compania Airbus, preluata de Reuters. Publicatia The Sydney Morning Herald a scris pe pagina sa de Internet ca fisuri mici au aparut pe aripile de la cinci aparate, inclusiv doua care sunt in serviciu, unul apartind Qantas, altul operat de Singapore Airlines. A380 este cel mai mare aparat civil pentru transport de pasageri din lume.

"Confirmam ca fisuri minore au fost descoperite pe unele echipamente non-critice ale invelisului aripilor pe un numar limitat de aparate A380", a precizat purtatorul de cuvant al Airbus, Stefan Schaffrath.

"Am descoperit originea fisurilor. Airbus a desfasurat o ancheta, iar reparatiile vor fi realizate in timpul verificarilor de intretinere obisnuite, programate la 4 ani. In acest timp, Airbus accentueaza faptul ca operarea in conditii de siguranta a flotei de aparate A380 nu este afectata", a afirmat oficialul.

Ziarul australian a scris ca prima fisura, aproape invizibila, a fost descoperita la un aparat A380 apartinand Qantas, ce era supus unei reparatii in valoare de 130 de milioane de dolari in Singapore, dupa ce in 2010 se confruntase cu explozia unui motor.

Initial, inginerii au crezut ca fisurile sa datoreaza exploziei unui motor Rolls-Royce Trent 900, insa, ulterior, s-a descoperit ca e vorba de fisuri provocate din alta cauza.

Airbus A380 este cel mai mare avion de pasageri aflat in productie de serie si primul avion de mare capacitate cu doua punti complete pentru pasageri. Avionul a fost gandit pentru a transporta 555 pasageri intr-o configuratie cu 3 clase sau 853 intr-o configuratie cu o singura clasa.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

2877 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Da, sigur... (Joi, 5 ianuarie 2012, 19:31)

    voda_tzepes [anonim]

    ..orice fisura aparuta poate degenera in probleme grave. Normal ca oficialii de la Airbus nu o sa sustina decat ca "...Airbus accentueaza faptul ca operarea in conditii de siguranta a flotei de aparate A380 nu este afectata."
    Nu ar fi pentu prima oara cand Airbus nu recunoaste o problema reala a avioanelor sale (vezi anumite serii de A310 cu probleme la Auto-throttle).
    Este vorba de niste fisuri aparute pe intradosul aripilor, cel mai probabil produse in timpul manevrelor de decolare/aterizare, atunci cand tensiunea asupra aripilor este maxima.
    • 0 (0 voturi)    
      Boing (Vineri, 6 ianuarie 2012, 1:42)

      Ursy [anonim] i-a raspuns lui voda_tzepes

      Pana in prezent, statistic vorbind, Airbus are cel mai mic numar de accidente.
      Boing este bine cunoscut pt tehnologiile noi pe care le introduce pe piata. Asta evident inseamna si un risk mai mare.

      Revenind la problema amintita, "Boeing said Tuesday that many of its older 737 jets were prone to metal fatigue much sooner than it had expected"
      http://www.nytimes.com/2011/04/06/business/06air.html
      E avionul cel mai folosit... Ai sanse mari sa fi zburat cu unul chiar ultima data! ;)
  • -1 (3 voturi)    
    minore, minore (Joi, 5 ianuarie 2012, 19:37)

    yckx [anonim]

    da sa le stim si noi.
    pentru evitatie.
    mai bine levitatie.
  • 0 (0 voturi)    
    fisuri minore? (Joi, 5 ianuarie 2012, 22:19)

    Denoro [utilizator]

    Nu sunt specialist in aviatie, deci cum ar veni, fac parte din "publicul larg". Dar mie, in calitate de potential pasager cu un A380 expresia "fisuri minore" mi-ar provoca frisoane majore! :)))
    Si ce-a patit A380 ala apartinand lui Quantas in 2010? I-a explodat un motor?
    Cand mi se va ivi ocazia sa zbor cu un A380, poate ca o sa aman putin momentul..... cu cativa ani, pana descopera astia toate fisurile si le remediaza si pana trece macar un an, doi de zile in care sa nu le mai explodeze nici un motor! :))))
    • +1 (1 vot)    
      motoare (Vineri, 6 ianuarie 2012, 0:39)

      engineru [anonim] i-a raspuns lui Denoro

      Incidentul din 2010 ce a afectat un A380 al companiei Qantas s-a datorat in exclusivitate motorului Rolls Royce. De atunci RR tot investigheaza cauzele acelui incident. Problema majora a fost ca explozia motorului nu a fost limitata de carcasa (cum ar fi trebuit prin design) si anumite circuite hidraulice ce trec prin aripa au fost sectionate. Mai multe sisteme ale avionului au fost afectate grav. Faptul ca a cedat un motor (din cele 4) nu ar fi o problema neprevazuta dar ca alte sisteme de zbor ale aparatului sint afectate e inacceptabil. De atunci Airbus a refacut traseul circuitelor hidraulice ce trec prin aripa.
      Airbus 380 e absolut o mare realizare tehnologica. Fiind un tip de avion cu totul nou in prima perioada operationala apar tot felul de incidente care sint de regula corectate imediat. Redundanta sistemelor principale de zbor ajunge si la 8. Siguranta zborului nu e afectata de aceste incidente. Fly safe.
    • +1 (1 vot)    
      siguranta si fisuri (Vineri, 6 ianuarie 2012, 1:35)

      Ursy [anonim] i-a raspuns lui Denoro

      Fisurile exista pe toate apartele de zbor. Acestea apar inca de dinainte de primul zbor oficial din diferite cauze. Ele sunt monitorizate... si evaluate la fiecare inspectie tehnica. Durata de viata a avionului este strans legata de evoluatia acestora si este determinata prim metode analitice dar si teste la scara reala.

      Structura avioanelor este calculata in baza principiului multi-path loading.Aceasta inseamna ca intodeauna exista cel putin o alta componenta ce poate prelua sarcina in caz de cedare a celei primare.

      Faptul ca au fost detectate aceste fisuri nu constitue o problema majora. In plus Airbus nu isi permite sa lasa in circulatie un avion care se poate prabusi.
      E suficient sa va ganditi ce ar inseamna un astfel de incident pt Airbus si EADS in general.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă