VIDEO Povestea lui Chris Kyle, "Diavolul din Ramadi": Cel mai bun lunetist Navy Seal a impuscat 255 de insurgenti in Irak

de A.N. HotNews.ro
Joi, 5 ianuarie 2012, 15:05 Actualitate | Internaţional

Chris Kyle.
Foto: Captura LiveLeak
​Un lunetist Navy Seal este considerat "cel mai bun tragator din istoria Statelor Unite" dupa ce oficialii de la Pentagon au confirmat ca a ucis 160 de insurgenti in timpul razboiului din Irak, transmite FoxNews. Chris Kyle (37 de ani), cunoscut sub porecla de "Diavolul din Ramadi", a depasit astfel recordul detinut de sergentul Adelbert F. Waldron, din armata americana, care a impuscat mortal 109 dusmani in timpul Razboiului din Vietnam.

Potrivit informatiilor, numarul celor impuscati de Kyle este in realitate mult mai mare, respectiv 255 de insurgenti, insa el nu a fost confirmat oficial de catre Pentagon.

Kyle a fost trimis de patru ori in Irak, unde si-a creat "o reputatie feroce". Insurgentii l-au poreclit "Al-Shaitan Ramad" sau "Diavolul din Ramadi" si au anuntat ca ofera o recompensa de 20.000 de dolari celui care-l va ucide sau captura.

Colegii sai din Navy Seal l-au poreclit simplu "The Legend" (Legenda).

Originar din Odessa (Texas), Kyle a fost un calaret profesionist de rodeo inainte de a se inrola in Marina americana. Ulterior, el s-a alaturat unitatii de operatiuni speciale SEAL.

In cartea sa recent aparuta, "American Sniper", Kyle a povestit cum prima sa victima a fost o femeie cu o grenada in mana care s-a apropiat de un grup de puscasi marini americani. Dupa ce a primit ordinul superiorului sau, lunetistul a impuscat-o mortal pe femeie, inainte ca aceasta sa-i atace camarazii. Incidentul a avut loc inainte de caderea lui Saddam Hussein, cand fortele americane erau in plin proces de invadare a Irakului.

Cel mai cunoscut moment in cariera sa de lunetist a avut loc in cartierul Shia din Sadr City, in capitala irakiana Bagdad, in anul 2008. De la aproape doi kilometri, Kyle a observat un insurgent irakian ce se pregatea sa atace un convoi al armatei americane. Lunetistul american l-a impuscat pe insurgent. "Dumnezeu a zburat glontul si l-a nimerit", a spus Kyle pentru New York Post.

In timpul celei de-a doua "Batalii din Fallujah", cand trupele americane s-au confruntat cu mii de insurgenti pe strazile din orasul irakian, Kyle a ucis 40 de persoane.

Chris Kyle a fost decorat cu trei Silver Star si cinci Bronze Stars with Valor.

El a fost impuscat de doua ori, iar impreuna cu unitatea sa SEAL Team Three a fost vizat de sase deflagratii provocate de IED (obiecte explozive improvizate).

"A fost datoria mea sa impusc dusmanul si nu o regret. Parerile mele de rau sunt legate de cei pe care nu i-am putut salva: puscasi marini, soldati, colegi. Nu sunt naiv si nu dau o nota romantica razboiului. Cele mai rele momente din viata mea s-au petrecut in timp ce eram in SEAL. Dar pot sa stau in fata lui Dumnezeu cu constiinta clara ca mi-am facut datoria", a declarat Kyle, care s-a retras din Marina dupa 10 ani "pentru a-si salva casnicia".

Kyle are doi copii si locuieste in Dallas, avand o companie, Craft International, care ofera antrenamente lunetistilor din armata si departamente de politie.

Potrivit informatiilor, lunetistul cu cel mai mare numar de victime din istorie a fost soldatul finlandez Simo Häyhä, poreclit "Moartea Alba", care a omorat 542 de soldati sovietici in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial.



Citeste mai multe despre   



  
8790 vizualizari
  • -13 (39 voturi)    
    Dupa ce au ocupat ilegal Iraq, ii mai si premiaza (Joi, 5 ianuarie 2012, 15:08)

    Anti Trepanati [anonim]

    ...

    Misto, sau ce ?!
    • +8 (28 voturi)    
      dar stramos`tu? Anti Trepanati (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:23)

      victor L [anonim] i-a raspuns lui Anti Trepanati

      Cind citesti despre Sterfan cel Mare ori Mihai Viteazul citi turci au omorit iti creste pipota, dar cind americanii isi omoara inamicii, ti se ridica nivelul de umanitate?
      Ipocritilor.
      • 0 (34 voturi)    
        Interesanta comparatie! (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:32)

        370H-SSV-0773H [utilizator] i-a raspuns lui victor L

        In virtutea logicii tale, cand Stefan cel Mare si Mihai Viteazul cucereau Istanbulul si-i ucideau pe bietii partizani turci (teroristi, cum s-ar zice in limbaj modern) atunci noua "ne crestea pipota"... Poti sa-mi spui si mie in ce tratate de istorie ai gasit variantele astea?!
        • +2 (4 voturi)    
          Corect (Vineri, 6 ianuarie 2012, 12:54)

          adr [anonim] i-a raspuns lui 370H-SSV-0773H

          Nu stiu de ce ai primit minusuri.

          Stefan cel Mare si Mihai Viteazul se aparau, nu-i cucereau pe altii pentru petrolul din Irak sau minereurile din Afghanistan.
      • +5 (9 voturi)    
        mda (Joi, 5 ianuarie 2012, 21:09)

        eu [anonim] i-a raspuns lui victor L

        daca ii invadau irakienii pe americani pe pamantul lor atunci da...

        dar asa, americanii s-au bagat unde nu le fierbe oala, sub pretextul ca ei aduc libertatea

        stefan cel mare sau mihai viteazul s-au aparat, nu au invadat ei istambulul
      • +2 (2 voturi)    
        h (Vineri, 6 ianuarie 2012, 10:56)

        fffrankie [utilizator] i-a raspuns lui victor L

        e putin altfel daca te gandesti ca ei au intrat in irak si nu invers
    • 0 (0 voturi)    
      tu gandesti? (Vineri, 6 ianuarie 2012, 11:18)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Anti Trepanati

      ce chestie!cum au uitat sa dea o lege inainte sa nu mai fie ilegal?????????
  • +12 (34 voturi)    
    punct de vedere (Joi, 5 ianuarie 2012, 15:18)

    bog [anonim]

    Daca omori un om esti criminal, daca omori 1000 esti erou
    • -3 (23 voturi)    
      om (Joi, 5 ianuarie 2012, 15:51)

      xolv [utilizator] i-a raspuns lui bog

      N-a omorat "oameni" ci soldati.
      • -7 (23 voturi)    
        aveau uniforme? (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:35)

        aiureli [anonim] i-a raspuns lui xolv

        nu! Deci erau civili.
        • +10 (18 voturi)    
          ... (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:46)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui aiureli

          doar ca au luptat cu un inamic care nu foloseste uniforme pentru a-si ascunde soldatii printre civili in defavoarea civililor nu ii face decat niste soldati lasi, dar tot soldati.
          individul ala doar a servit tara si a facut ceea ce a fost trimis / platit sa faca.
          politica trebuie discutata cu cei ce fac politica nu cu cei trimisi sa lupte.
        • +8 (16 voturi)    
          mai grav! (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:49)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui aiureli

          desfasurau activitati militare fara sa poarte uniforma, ceea ce se cheama, in orice limba, TERORISTI.
          • -5 (13 voturi)    
            erau in tara lor!!! (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:09)

            putina inteligenta ajuta enorm [anonim] i-a raspuns lui srpc

            dar asta pare sa va scape mereu! Sau nu conteaza???
            • +2 (6 voturi)    
              Supa (Joi, 5 ianuarie 2012, 18:57)

              Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui putina inteligenta ajuta enorm

              Ce sa conteze? Ca amesteci teroristii cu patriotii? Patriotii irakieni s-ar fi limitat sa provoace pierderi doar americanilor. Cei pe care ii sustii au omorit mai mult compatrioti, intr-o logica strimba, ce trezeste repulsia. De aia se numeste terorism, chiar daca e practicat de irakieni in Irak.
            • +3 (5 voturi)    
              se pare ca pe tine nu te ajuta (Joi, 5 ianuarie 2012, 19:53)

              graveyard_shift [utilizator] i-a raspuns lui putina inteligenta ajuta enorm

              si ceausescu era in tara lui. ti-ar fi parut rau sa ii crape capul un lunetist american in 1975?
          • -5 (9 voturi)    
            Chris asta avea uniforma? (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:13)

            jenica [anonim] i-a raspuns lui srpc

            ca vda ca e in tricou si sapca?
        • +6 (12 voturi)    
          sigur (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:12)

          ampersand [utilizator] i-a raspuns lui aiureli

          Mi-aduc minte ca-n WWII nazistii aveau camioane cu "crucea rosie" in care gazau oameni. Conform teoriei tale, acele camioane erau "civile".
          • -3 (9 voturi)    
            ti-aduci aminte? (Joi, 5 ianuarie 2012, 18:12)

            von sklimp [anonim] i-a raspuns lui ampersand

            deci tu unde erai? La volan sau de paza?
  • -5 (31 voturi)    
    oare (Joi, 5 ianuarie 2012, 15:20)

    saabo [anonim]

    acesti oameni au nevoie, sau este etic , sa faceti popularizare pentru niste ucigasi!!
    soldat!
    punct! dar lasati aceasta desantata popularizare a unui CRIMINAL! sunt totusi criminali!..de razboi..dar criminali!
    • +3 (13 voturi)    
      Hm (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:33)

      Closed [anonim] i-a raspuns lui saabo

      Dupa logica ta, oricine a ucis un dusman este criminal. Pe principiul asta, Stefan cel Mare este cel mai mare criminal de razboi al nostru?
      • 0 (8 voturi)    
        Stefan lupta Ia Istanbul? (Joi, 5 ianuarie 2012, 18:15)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui Closed

        sau pe teritoriul Moldovei?

        conteaza!
  • +4 (28 voturi)    
    / (Joi, 5 ianuarie 2012, 15:22)

    leo [anonim]

    sinistru.
    • -2 (38 voturi)    
      Bai baiete (Joi, 5 ianuarie 2012, 15:37)

      Pro Basescu [anonim] i-a raspuns lui leo

      Omul asta si-a riscat viata pentru a te proteja pe tine! Pentru a-ti proteja libertatile mai baiete!

      Asa ca arata putin respect.
      • -4 (6 voturi)    
        Respect Haliburton! (Joi, 5 ianuarie 2012, 18:16)

        mercenarul [anonim] i-a raspuns lui Pro Basescu

        adevarati eroi!
    • +6 (26 voturi)    
      Sinistru ? (Joi, 5 ianuarie 2012, 15:44)

      xolv [utilizator] i-a raspuns lui leo

      Ar fi sinistru sa fim nevoiti sa ne aparam tara si sa avem "umanisti" ca tine. Razboiul e razboi, si-a facut datoria catre armata din care a facut parte. Punct.
      • -2 (16 voturi)    
        cand ne vor ataca irakienii (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:38)

        istoria [anonim] i-a raspuns lui xolv

        voi fi primul care va trage in ei!

        Dar, deocamdata, iraqienii sunt cei atacati, sunt cei care se apara!
        Dar e greu sa intelegi asta, americanule de 2 lei!
      • +2 (14 voturi)    
        irakienii se apara (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:43)

        sic transit [anonim] i-a raspuns lui xolv

        prin toate metodele posibile. Iar punerea de bombe e o astfel de metoda! Ca tie nu-ti place, e problema ta.
      • +3 (9 voturi)    
        Cei care isi aparau tara (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:52)

        Doc [anonim] i-a raspuns lui xolv

        erau irakienii. Adica exact cei ucisi de acest om care se lauda acum cu faptele lui marete.

        Americanii au fost forta invadatoare! Americanii au fost baietii rai. Nu irakienii.

        Asta nu si-a aparat tara. A aparat interesele fianciare ale unui grup relativ restrans de indivizi si ale unor companii precum Halliburton si altele.
    • +13 (23 voturi)    
      hmmm (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:17)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui leo

      Dragule, ca unul care am facut armata, te-asigur ca pentru asta sunt instruiti soldatii, indiferent de tara careia-i apartin. In primul rand inveti cum sa omori eficient - daca-ti place formularea asta. Abia apoi cum sa acorzi primul ajutor - iar asta tie si colegilor tai in primul rand, abia apoi inamicului. George Patton a sintetizat foarte bine: "no bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country"
      • -4 (14 voturi)    
        corect, asta fac si irakienii (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:42)

        alice [anonim] i-a raspuns lui ampersand

        omoara ocupantul.
        • +5 (9 voturi)    
          exact (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:16)

          ampersand [utilizator] i-a raspuns lui alice

          am citat mai jos, stire de azi:

          At least 68 people are reported to have been killed in bomb attacks in southern Iraq and in the capital Baghdad. Officials said 44 people died in a suicide attack targeting Shia pilgrims in the city of Nasiriya. Earlier, at least 24 people were killed in a number of blasts in Shia areas of Baghdad.

          Asa cum zici, omoara ocupantul, nu?
  • -1 (17 voturi)    
    Sunt sigur (Joi, 5 ianuarie 2012, 15:27)

    m [anonim]

    ca doarme foarte bine noaptea...
    • +9 (19 voturi)    
      oare? (Joi, 5 ianuarie 2012, 15:58)

      serg [anonim] i-a raspuns lui m

      daca tu ai fi in armata si ai primi ordine ce ai face? ai refuza sa apesi pe tragaci? Daca ti-ai vedea camarazii in pericol ce ai face? Te-ai ruga celui de sus ca altul sa fac ceea ce ar trebui sa faci tu? Si apoi stiind ca niste oameni pe care ii cunosteai au patit-o din vina ta ai avea somnul lin? Lucrurile nu sunt atat de simple mai ales pe timp de razboi.
  • -9 (21 voturi)    
    asa e (Joi, 5 ianuarie 2012, 15:47)

    ion [anonim]

    Bin Laden e cel mai mare erou, a reusit sa omoare 3.000 de oameni. Dar el e terorist, asta e erou. Jenibil.
    • +8 (16 voturi)    
      jenibila e gandirea unora (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:34)

      un jenibil [anonim] i-a raspuns lui ion

      Una e sa omori un nevinovat, un copil, o femeie la munca sa-si plateasca casa si masa coilului, si alta e sa omori un soldat sau un individ care vrea sa omoare la randul lui un semen de-al tau sau chiar pe tine. Se vede ca nu ai facut armata.
      ...foarte jenibil...
  • -4 (12 voturi)    
    inglorious bastard (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:06)

    mihai [anonim]

    Pentru cine a vazut filmul Inglorious Basterds, aduceti-va aminte de tanarul nazist care impuscase un numar asemanator de oameni, iar nazistii ii faceau film de apreciere ...
    • -1 (5 voturi)    
      @ mihai (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:21)

      dex [anonim] i-a raspuns lui mihai

      :) te-ai uitat azi noapte pe hbo la inglorious bastards - recunoaste....
    • -2 (4 voturi)    
      eh, depinde cine scrie istoria! (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:40)

      king david [anonim] i-a raspuns lui mihai

      ca si evreii care in 1946 puneau bombe la hotelurile englezesti din Plaestina iar cei prinsi erau declarati teroristi si impiuscati.

      Dar acum sunt eroi in Israel!
  • 0 (18 voturi)    
    dupa cum zicea raposatul Cezar (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:13)

    danarad [anonim]

    din antichitate, Istoria o scriu intotdeauana cistigatorii !
    dupa mine, sunt crime impotriva umanitatii, asta a impuscat in Irak, nu in sua, care nu a fost atacata de nimeni.
    • +4 (6 voturi)    
      WW2? (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:36)

      Closed [anonim] i-a raspuns lui danarad

      Aham. Deci SUA n-ar fi trebuit sa participe nici in al doilea razboi mondial. Nu de alta, dar majoritatea bataliilor date de americani au fost pe teritorii ce nu le apartineau. Dar ce stim noi?
      • -5 (5 voturi)    
        pearl harbour era teritoriu american! (Joi, 5 ianuarie 2012, 18:18)

        hawai [anonim] i-a raspuns lui Closed

        dar, ai dreptate, ce stii tu?
      • +1 (1 vot)    
        duplicitatea asta.. (Vineri, 6 ianuarie 2012, 11:19)

        danarad [anonim] i-a raspuns lui Closed

        cui foloseste ? pai atunci, si faptele soldatilor germani din ww2 merita elogiate, nu ?
  • +8 (22 voturi)    
    E usor (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:16)

    moldoveanu [anonim]

    Sa condamnam imperialismul american dar nici unul dintre noi, nu se grabeste sa ceara azil politic in Coreea de Nord, Afganistan sau Iran.
    • -7 (17 voturi)    
      azil politic ... (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:33)

      alex [anonim] i-a raspuns lui moldoveanu

      care e legatura cu prefectura? :)
      curand nu o sa mai fie coreea de nord ce a fost ... si restul o iau pe calea capitalismului ... atunci ce o sa mai spui?
      'nici unul din noi nu se grabeste sa ceara azil pe Marte' ...
      stupid ...
    • +2 (10 voturi)    
      da, dar... (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:35)

      NewLevel [anonim] i-a raspuns lui moldoveanu

      Dar nici in Irak, proaspat eliberata de 10 ani.
    • -3 (7 voturi)    
      de ce as face-o?? (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:41)

      hiroshima, mon amour [anonim] i-a raspuns lui moldoveanu

      ce legatura are cu uciderea civililor?
      Sau asta e eterna scuza?
  • -1 (19 voturi)    
    diferenta fundamentala intre un erou si un crimina (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:21)

    danval [utilizator]

    Una e sa omori cand iti aperi tara (vezi Simo Häyhä) si alta e sa omori cand cuceresti o tara, chiar daca faci parte din armata si "iti faci datoria". E diferenta dintre un erou si un criminal (parerea mea) si America nu a mers acolo pentru a ne apara libertatile, draga "Pro Basescu"
    • +5 (13 voturi)    
      ... (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:52)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui danval

      nu este decat un soldat care a unis alti soldati, adica si-a facut datoria mai bine decat altii.
      crima de razboi are alta definitie baiete.
      nu e vorba de razboi de aparare sau cucerire.
      Dupa logica ta toti americanii care au murit la Normadia sunt niste criminali de razboi pentru ca Normadia era departe de partia lor natala nu?
      of... of...
      • -1 (9 voturi)    
        in normandia americanii nu luptau cu francezii! (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:11)

        terorist sau patriot? depinde cine te prinde! [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

        ci cu alti ocupanti!
        E o diferenta uriasa!
        • +3 (5 voturi)    
          Experimente (Joi, 5 ianuarie 2012, 20:46)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui terorist sau patriot? depinde cine te prinde!

          "E o diferenta uriasa!"

          Intre Saddam si fascisti e o diferenta uriasa?!

          Imi scuzi uimirea. Conform principiului "aceeasi Marie cu alta palarie", am "aruncat" teoretic toate formele de totalitarism in aceeasi "galeata". Iar "diferentele" uriase dintre extremisti nu au loc in "galeata" mea. Te rog nu mai "dilata" extremistii. Lasa-i impreuna, poate descoperim o noua forma de energie verde.
      • 0 (8 voturi)    
        da, scuze, nu criminal ci mercenar (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:36)

        danval [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        da, scuze, nu criminal ci mercenar.
        Deci rectific: Diferenta fundamentala intre un erou si un mercenar
        • +1 (7 voturi)    
          asta-i ceva nou (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:50)

          ampersand [utilizator] i-a raspuns lui danval

          SEAL e unitate de mercenari? De cand?
    • +2 (10 voturi)    
      da (Joi, 5 ianuarie 2012, 16:53)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui danval

      Stire de azi
      At least 68 people are reported to have been killed in bomb attacks in southern Iraq and in the capital Baghdad. Officials said 44 people died in a suicide attack targeting Shia pilgrims in the city of Nasiriya. Earlier, at least 24 people were killed in a number of blasts in Shia areas of Baghdad.
      • -4 (10 voturi)    
        si care-i diferenta? (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:11)

        guere [anonim] i-a raspuns lui ampersand

        unii trag cu pusca cu luneta, altii arunca bombe! Fiecare cu ce poate, ca asa/i la razboi, nu?
        • +1 (5 voturi)    
          care e diferenta? (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:44)

          unu [anonim] i-a raspuns lui guere

          deci daca un tilhar intra intr-o casa omoara toata familia, vine politia si il impusca, dupa tine tilharul si politistul sint amindoi criminali?
    • +1 (11 voturi)    
      Ei hai (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:01)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui danval

      Cred ca s-a dus lunetistul american in irak pentru ca ii placea sa omoare oameni.
      Sau tu crezi ca dupa ce te inrolezi in armata, pe timp de razboi poti stramba din nas?
      Nu cred ca a capatat renumele de 'the legend' impuscand fetite si baietei ce mergeau la scoala.
      Chiar daca motivul pentru Irakul a fost invadat e nejustificat, nu are nicio legatura cu activitatea lunetistului si nu a depins in nicio clipa de el.
      • -2 (6 voturi)    
        Rectificare (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:45)

        danval [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        S-a inrolat, nu a fost inrolat obligatoriu si "doar si-a facut datoria", deci s-a dus voluntar (a fost platit) si a participat la o actiune de cucerire injusta deci e vinovat la fel de mult ca politicienii ce au decis lucrul acela.
        Dar rectific: nu criminal ci mercenar, deci: Diferenta fundamentala intre un erou si un mercenar
        • +1 (5 voturi)    
          înrolat obligatoriu (Joi, 5 ianuarie 2012, 20:02)

          ampersand [utilizator] i-a raspuns lui danval

          De curiozitate, la noi mai e serviciul miltar obligatoriu sau pe bază de voluntariat? Tu ai făcut armata? Ştii că există şcoli şi academii militare, inclusiv la noi? Ştii măcar ce-nseamnă mercenar? Tu crezi că un caporal, amiral, general, înseamnă "mercenar"? Revizuieşte-ţi cunoştinţele în domeniu.
          • -1 (1 vot)    
            daca ai facut armata.. (Vineri, 6 ianuarie 2012, 11:27)

            danarad [anonim] i-a raspuns lui ampersand

            stii foarte bine ca jurai sa-ti APERI tara, nu sa ATACI.
    • +1 (5 voturi)    
      diferenta? (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:23)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui danval

      diferenta mare intre erou si criminal este ca nu e nicio diferenta !!! depinde din ce parte te uiti. asa ca nu va mai contraziceti aiurea, treaba e simpla: daca esti de acord cu interventia in Iraq, tipul e erou, daca nu, e criminal. Asta e! Hai nu mai pierdeti timpul pe-aici si treceti la munca.
  • +1 (7 voturi)    
    Deus (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:21)

    Deus [anonim]

    Cele mai tari declaratii sunt alea cu "Dumnezeu a ghidat glontul" pana la inamic. Asta chiar crede ca omorarea de oameni, indiferent in ce scop si conditii, este "lucrarea lui Dumnezeu".
    • -1 (5 voturi)    
      inlocuieste Dzeu cu Allah (Joi, 5 ianuarie 2012, 18:20)

      dzeu e mare! [anonim] i-a raspuns lui Deus

      si o sa-ti iasa discursuri teroriste si o sa fii la fel cu Osama!
  • -2 (6 voturi)    
    De ce au invadat americanii Irak si Afganistan? (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:26)

    Adrian [anonim]

    9-11 - WTC. Daca maine unii dintr-o tara oarecare de pe glob ar distruge o cladire simbol a romaniei, ce ar face Romania? S-ar duce in tara respectiva sa caute cine a facut asta si poporul roman ar sustine aceea campanie sau ar spune lasa si asa avem prea multe.Ceea ce nu inteleg multi romanii la americani este patriotismul si respectul pentru tara, idealuri, steag. Romania e inca la nivelul de esti alb esti bun esti negru esti tigan.(bineinteles romanii sunt mult prea superficiali ca sa aiba asa ceva si mai degraba si-ar dori ca cineva sa distruga casa poporului),
    • -2 (6 voturi)    
      Ha ha ha ha! (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:48)

      Doc [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Da ma! Americanii s-au dus in Irak sa-l caute pe Osama.

      Din pacate saracutii... nu l-au gasit... Au gasit in schimb muuult, muuult petrol! Ce noroc pe ei! Si ce coincidenta frumoasa!

      Si unde era Osama! Cel mai mare inamic al natiunii americane? In curtea din spate a Pakistanului. Aliatii americanilor... Ha ha ha ha!

      Dar... las' ca mai exista teroristi rai pe lumea asta. Am auzit ca sunt unii foarte nasoli care se ascund prin Iran....

      Educa-ti mintea obosita si nu mai da crezare tuturor tampeniilor pe care ti le spune TV-ul.
      • +3 (5 voturi)    
        hmmm (Joi, 5 ianuarie 2012, 20:03)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Doc

        "Au găsit muult petrol" - spune-mi, te rog, cât din consumul de petrol al SUA e suplinit de Irak?
      • +3 (3 voturi)    
        ho ho ho (Joi, 5 ianuarie 2012, 20:36)

        graveyard_shift [utilizator] i-a raspuns lui Doc

        ai cumva idee cat petrol iau americanii din irak? ai sa fii surprins cand o sa afli. asta dac-o sa fii curios. si daca nu, tot e bine, c-o sa ai mintea odihnita.
    • -3 (5 voturi)    
      atacatori erau sauditi! (Joi, 5 ianuarie 2012, 18:21)

      superficial, dar bun [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      deci America ar fi trebuit sa atace Arabia Saudita!
      Dar au atacta Iraqul! Din greseala?
  • +1 (7 voturi)    
    Ocupație? Apărare? Să fim serioși! (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:55)

    nae [anonim]

    Când americanii l-au dat jos pe Saddam Hussein irakienii i-au primit cu urale, dar problema e interconfesională și interetnică în Irak. Minoritatea musulmană sunni e atacată constant de majoritatea musulmană shia. Ținta atacurilor sunt și kurzii din nord.

    Mulți din comentatori habar n-au care e treaba în Irak dar vorbesc aiurea. Pentru foarte mulți faptul că toate partidele politice din Irak au miliții proprii pentru a se apăra de adversari și pentru a-i elimina e absolut necunoscut. La fel și faptul că atentatele cu bombe se întâmplă și între populațiile locale și mai rar asupra americanilor.
    • +1 (3 voturi)    
      @nae (Joi, 5 ianuarie 2012, 18:26)

      Kevi [utilizator] i-a raspuns lui nae

      Vezi ca nu totul e alb si negru. Atacurile nu vin doar dintr-o parte.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Shia-Sunni_relations#Iraq_War
    • +4 (4 voturi)    
      Replica (Joi, 5 ianuarie 2012, 18:28)

      JChinez [anonim] i-a raspuns lui nae

      in mod normal nu m'asi obosi sa comentez, dar comentariul tau mai ca nu urla dupa un raspuns. sunt perfect de acord cu tine majoritatea comentatorilor (TU IN SPECIAL) habar nu au despre situatia in special din Iraq si mai larg din regiunea respectiva Iran-Iraq-Afganistan-Pakistan.
      In caz ca nu ai observat articolul vorbeste despre un oarecare tragator de elita dintr-o unitate SEALs care s-a remarcat prin numarul record de fatalitati adjudecate in teatrul de operatiuni. si nu despre situatia politica/interconfesionala din tara respectiva.
      in alta ordine de idei... ca tot ai pomenit, situatia interconfesionala din aceasta tara este oarecum, in linii generale precum ai descris-o dumneata, cu mici retusari: majoritatea religioasa era descriminata de o minoritatea din care guvernul si elita politica inaturata de americani faceau parte.
      Kurzii pe de alta parte sunt marginalizati de ambele tabere. au fost decimati in regimul trecut, iar acum sunt priviti cu suspiciune de noii ascendenti politici.
      Iar ca lucrurile sa fie si mai frumoase ai infiltrari venite din Iran si altele finantate de diferitele grupari fundamentaliste care incearca pe cat posibil sa mentina o situatie destabilizata si sa mareasca neincrederea si populatiei in lideri lor politici.
  • +4 (4 voturi)    
    Scapa cine poate! (Joi, 5 ianuarie 2012, 18:42)

    Daniels22026 [utilizator]

    Articolul e interesant si imoral, in acelasi timp. Eroul american putea fi descris public fara cifrele mortii.

    Gustul si apetitul pentru stiri trebuie tinute in "friu". 2011 a fost un adevarat "festin" de stiri. Realitatea artificiala (creata de oameni) devine univers, ce inghite informational universul real, cel care ne-a creat.
    Avem sanse de "intoxicare" daca "imprastiem" si asimilam orice tip de informatie, chiar si adevaruri, fara discernamint, analize si sinteze. Suna plictisitor, dar "poluarea" informationala de acum citiva ani a devenit "bombardament" in forta. Scapa cine poate!
    • +1 (1 vot)    
      daca este un "razboi" informatic... (Vineri, 6 ianuarie 2012, 3:52)

      mary [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      à la guerre comme la guerre - razboaiaele se duc pe toate fronturile - militar, informatic, diplomatic - si militarii au nevoie de modele. Un exemplu de model este "legenda".

      Foarte frumos a vorbit si a scris personajul. Cu adevarat o legenda despre ceea ce inseamna sa iti iubesti tara si cum sa o aperi, atunci cand esti chemat sa o faci.

      Mai este un aspect interesant, acum cand unele trupe se intorc in USA: omul a revenit in tara pentru ca vrut sa nu renunte la viata de familie si a reusit sa desfasoare o activitate proprie pentru a-si sustine familia
  • +3 (3 voturi)    
    moarte comunistilor! (Joi, 5 ianuarie 2012, 19:49)

    antibolsevic [anonim]

    Simo Häyhä e noul meu erou!
    • 0 (0 voturi)    
      Simo Häyhä (Joi, 5 ianuarie 2012, 22:24)

      Arbait [anonim] i-a raspuns lui antibolsevic

      When asked in 1998 how he had become such a good shooter, he answered, "practice." When asked if he regretted killing so many people, he said "I did what I was told to as well as I could."

      Simo Häyhä a doborit 505 inamici in mai putin de 100 de zile, in conditii arctice - foarte putine ore de lumina.
      Printre altele tinea zapada in gura pentru ca aburul respiratiei sa nu-i tradeze pozitia.
      • 0 (0 voturi)    
        corect (Vineri, 6 ianuarie 2012, 18:10)

        popas [utilizator] i-a raspuns lui Arbait

        Mai mult de atat, Simo a operat doar cu arma fara luneta, si cu sistem de ghidaj simplu de otel, deoarece era de parere ca luneta se abureste iarna, si reflexiile razelor solare i-ar fi putut trada pozitia in fata inamicului.

        Totusi, numarul de victime depinde si de densitatea acestora, frecventa aparitiei lor in raza puscasului, de conditiile de camuflare, etc.
        Daca nu ai tinte, poti sa fii cel mai pun puscas, dar nu vei putea impusca decat 10 dusmani intr-o luna
  • 0 (0 voturi)    
    Yes (Vineri, 6 ianuarie 2012, 10:06)

    csacsi [anonim]

    Prieteni,

    din pacate razboaie au fost si vor fii mereu. Barbatii mereu au nevoie de adrenalina, de a arata ca sunt mai puternici, si iarasi din pacate e greu sa ne ajunga sportul .. etc.
    Cine, de ce unde si pina cand >>> intrebare buna frumoasa si vesnica....

    Referitor la nenea Stefan, si restul >>> din punctul meu de vedere ei nu s-au dus peste hotare sa lupte, deoarece erau multumiti daca pot apara patraia cea frumoasa.
    Daca aveau forta necesara se ducea, si sar duce si acum.

    Respect,
    Bela
  • +1 (1 vot)    
    ARMATA, SOLDATUL, MISIUNEA (Vineri, 6 ianuarie 2012, 11:51)

    GRIGORE [anonim]

    Dincolo de lozinci patriotarde si alte blabla-uri, toti stim - mai ales cei care au facut armata pe bune - ca instructia militara, la noi sau aiurea, are un scop precis si clar: sa-i invete pe soldati sa-i ucida cat mai eficient pe "inamici"! Adica, pe scurt, orice armata isi instruieste soldatii sa devina criminali cu acte in regula! Credeti ca in unitatile romanesti dislocate in Irak, Afganistan sau in alte teatre de operatii nu au fost, nu sunt si omologii romani ai sniper-ului texan Chris Kyle?! Poate sniperii romani nu au realizat "recordurile" texanului, dar va asgur ca si ei si-au facut "misiunea" pentru care s-au instruit din greu! Putem sa discutam la infinit despre aspectele morale si legale, SOLDATUL, in toate armatele si in toate timpurile, a fost, este si va fi "o masina de ucis"! In ceea ce-l priveste pe Mr Chris Kyle, va este clar ca "performanta" sa si "stelele" pe care le-a primit i-au adus beneficii materiale importante! A devenit un prosper om de afaneri, transformand calificarea sa militara intr-n business profitabil! Istoria, traditia si Amendamentul 2 din Constitutia SUA, fac diferenta intre Mr Chris Kyle si orice sniper roman din The Carpathian Garden! That's it!


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version