​VIDEO Mesajul de Craciun de la Vatican: Papa Benedict al XVI-lea face apel la regasirea smereniei, dincolo de "stralucirile" consumerismului

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 25 decembrie 2011, 10:31 Actualitate | Internaţional

Papa Benedict al XVI-lea, la slujba traditionala de Craciun si Catedrala Sf. Petru
Foto: Reuters
Papa Benedict al XVI-lea a invitat oamenii sambata, in Ajunul Craciunului, sa renunte la stralucirea societatii de consum si la "orgoliul" ratiunii liberale, intelectuale, pentru a se lasa atrasi de smerenie si de mesajul de pace al lui Iisus, relateaza AFP.

In Bazilica Sfantul Petru, in cursul slujbei dedicate nasterii lui Iisus, transmisa de televiziuni in intreaga lume, Papa, in varsta de 84 de ani, a urcat in naos cu ajutorul unei bande rulante. De asemenea, el a fost ajutat sa urce treptele altarului.

Zeci de telefoane mobile au fost ridicate deasupra capului, pentru a surprinde acest moment.

Inainte de intrarea Papei, in bazilica scufundata in umbra s-a cantat "Kalenda", despre asteptarea sosirii unui Mesia in Veschiul Testament. Ulterior, bazilica a fost iluminata, semnificand o noua nastere a lui Hristos.

Papa, care critica frecvent excesul de rationalism si refuzul transcendentei, i-a invitat pe toti oamenii la o atitudine smerita in fata misterului Craciunului.

"Daca vrem sa il gasim pe Dumnezeu aparut in chip de copil, atunci trebuie sa coboram de pe calul ratiunii noastre liberale (...) sa ne lepadam de falsele noastre certitudini, de orgoliul nostru intelectual", a spus el.

"Trebuie sa ne schimbam atitudinea pentru a-l intalni pe Dumnezeu cel diferit de prejudecatile si opiniile noastre", a apreciat el, adaugand ca, potrivit traditiei, pruncul Isus s-a nascut intr-o iesle.

Craciunul celebreaza un copil care "in toata slabiciunea sa este Atotputernicul Dumnezeu", a continuat Benedict al XVI-lea.

"Sa il rugam pe Dumnezeu sa ne ajute sa privim dincolo de fatada stralucitoare a acestor vremuri, pentru a gasi dincolo de ele copilul din grajdul de la Betleem (...). Craciunul a devenit o sarbatoare comerciala, ale carei straluciri orbitoare ascund taina smereniei lui Dumnezeu", si-a exprimat el regretul.

Papa recunoaste ca "unii oameni nu mai reusesc sa il recunoasca pe Dumnezeu in credinta". Acestia "se intreaba (...) daca raul nu este la fel de puternic si originar ca binele si frumosul pe care le intalnim in momentele luminoase in cosmosul nostru".

"Cu Tine, noi trebuie sa fim artizanii pacii, iubim copilul Tau, lipsa Ta de violenta", s-a rugat Papa adresandu-se lui Dumnezeu, in timp ce "lumea este continuu amenintata de violenta, in numeroase locuri si in diferite feluri", a continuat el.

"Arata puterea ta, o, Doamne", a implorat el. "In lumea noastra, fa ca bastoanele opresorilor (...) si cizmele zgomotoase ale militarilor sa fie arse", a adagat Papa. El a citat, astfel, termeni din pasajul din Vechiul Testament, citit la fiecare Craciun, in care profetul Isaia vesteste sosirea unui "print al pacii", care va desfiinta toate opresiunile.

Benedict al XVI-lea le-a cerut tuturor celor 1,1 miliarde de catolici sa se roage "sa le apara o raza a bunatatii lui Dumnezeu tuturor celor care traiesc Craciunul in saracie, suferinta sau ca imigranti".

Papa a parut obosit in ultimele saptamani, la sfarsitul unui an incarcat, marcat de o serie de vizite si responsabilitati zdrobitoare, in fata unor dificultati ale crestinismului si unor scandaluri dureroase, ca cel de pedofilie.



Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1958 vizualizari

  • -3 (11 voturi)    
    credeam că (Duminică, 25 decembrie 2011, 11:44)

    visio [anonim]

    i-a șoptit Dumnezeu rețeta ieșirii din criză..când colo ce să văd? aceeași gargară veche de 3000 ani...trăiască mtv...
    • +3 (5 voturi)    
      Papa a facut urari si in romaneste (Duminică, 25 decembrie 2011, 15:33)

      Vaticanul, mai bine sa il ai aliat decat inamic [anonim] i-a raspuns lui visio

      Pe planeta sunt mii de limbi vorbite, dintre care oficiale la nivel national si regional sunt 172. Papa nu are timp sa se exprime in toate, asa ca la Vatican sunt alese doar vreo 30% dintre limbile oficiale de pe planeta, cele mai importante.

      Una dintre ele este romana, vorbita numai in Europa de 25 de milioane de oameni, de autohtoni in Romania, R.Moldova, Ucraina, Serbia, Grecia, Bulgaria, Albania, Ungaria, Macedonia, Croatia si de comunitati importante ale diasporei romanesti din in Italia, Spania, Franta, Germania, UK, Scandinavia, Australia-NZ, USA/Canada, etc.

      Multi romani din tara, otraviti si debusolati de presa de scandal, nu-si dau seama ca apartin unui popor important ca numar si pozitionare geopolitica, popor de care Vaticanul tine seama inclusiv in urarile de Craciun si de Paste!

      Papa a facut urari in 60 de limbi nationale, printre care si limba romana.
      • +3 (3 voturi)    
        Ai dreptate.. (Duminică, 25 decembrie 2011, 18:45)

        Surfer [utilizator] i-a raspuns lui Vaticanul, mai bine sa il ai aliat decat inamic

        ... Urarile in Lb Romana au fost inaintea unor tari catolice la Polonia, Cehia, Slovacia... Daca nu ma insel lb romana a fost in primele 10 limbi in care s-au transmis urarile de Craciun.
      • -1 (1 vot)    
        presupunand ca nu sunt roman (Luni, 26 decembrie 2011, 12:52)

        visio [anonim] i-a raspuns lui Vaticanul, mai bine sa il ai aliat decat inamic

        afirmatia ta ar trebui sa ma jigneasca; corect? amice, cunosc indivizi obisnuiti care vorbesc 5 limbi straine fluent; lasa-ma cu mandria ta ca a vorbit papa in limba ta; cine cunoaste istoria neamului asta, are de ce sa fie mandru in fiecare zi cand se trezeste si in fiecare seara cand se duce la somn; so....
  • -7 (23 voturi)    
    Crestini nenorociti (Duminică, 25 decembrie 2011, 11:49)

    Edy [anonim]

    cei mai mari criminali cu sarbatoarea lor ipocrita! Au facut dintr-un evreu tamplar fiul lui Dumnezeu! Cei mai mari nenorociti ai istoriei! Tot globul a suferit din cauza lor!
    • +3 (5 voturi)    
      Tu unde ai trait (Duminică, 25 decembrie 2011, 14:47)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Edy

      pana acum? Pe ce lume? Sau de abia ai scos capul din pestera, poate ai cazut din copac direct in cap si ai avut o revelatie? Cateva miliarde de crestini sunt niste neneorociti? Problema ta e de alta natura, sunt institutii speciale pentru cei ca tine doar ca nu au decat un pat cu curele si gratii la fereastra.
      Craciun fericit tuturor!
    • +3 (5 voturi)    
      mai, mai, mai (Duminică, 25 decembrie 2011, 14:50)

      her [anonim] i-a raspuns lui Edy

      bea un ceai, tata! de salvie sau pasiflora. esti cam surescitat. cred ca globul de pe umerii tai sufera.
  • +12 (14 voturi)    
    PF Daniel a auzit mesajul Papei (Duminică, 25 decembrie 2011, 12:02)

    V.R. [utilizator]

    In semn de smerenie si de impotrivire fata de consumerism, Prea Fericitul Daniel a hotarat sa fie consumati bani publici pentru a fauri un locas al smereniei si al modestiei, Catedrala Mantuirii Neamului.

    Avand o inaltime de peste 100 m, cu aceasta Catedrala poporul roman va fi mai aproape de Ceruri si deci de Dumnezeu. Caci dupa cum se stie, cine nu poseda suficienta smerenie pentru a sprijini orice investitie pentru o mai buna legatura cu D-zeu (si indirect pe reprezentantii Domnului in Romania, care asigura aceasta legatura), risca sa arda in focurile Iadului!
    • -1 (3 voturi)    
      .. (Duminică, 25 decembrie 2011, 14:55)

      io [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      Vaticanul e finantat din bani privati, nu bani publici tampitule cata vreme articolul era despre slujba de Craciun de la Vatican si nu despre constructia catedralei ortodoxe tampitule.
      • +1 (1 vot)    
        Vai ce termenii crestinesti pe aici! (Duminică, 25 decembrie 2011, 20:06)

        Maria365 [anonim] i-a raspuns lui io

        Draga "io" asa se exprima un bun crestinoid in "sf zi de craciun"? De cand permite Hotnews folosirea de termeni gen "tampitule" pe aici? Ati devenit tabloid? Iar tu draga yoyo, intelegem ca esti copilul de mingii al Prea Spaguitorului Daniel, dar macar azi poti sa te abtii sa fii un caine loial, si sa iti cenzurezi latraturile de mahala! Mersi frumos!
        N.R. Ne cerem scuze. Vom incerca sa stergem comentariul!
        • -1 (1 vot)    
          raspuns (Luni, 26 decembrie 2011, 1:17)

          io [anonim] i-a raspuns lui Maria365

          Redactia ar face bine sa elimine toate mesajele aiurea cum este si cel caruia i-am raspuns sau mesajul individului cu titlul "crestini nenorociti" care poate fi intrepretat cu o amenitare cu moartea. La fel de bine redactia ar face sa trieze mesajele in functie de precizia lor, prea des citesc injurii la adresa Europei, SUA, crestinilor etc. Niciunul dintre cei care nu iubesc Europa, SUA crestinismul etc nu sunt obligati sa traisca aici, si sincer nu cred cineva sa-i doreasca. Insa nu suntem obligati sa citim sistematic aberatii de genul acesta pe care io le consider de-a dreptul tampite si criminale in esenta. Suntem foarte la curent cu obscurantismul comunist sau islamic, chiar nu e nevoie sa mai lecturam aberatii. Multumesc redactiei.

          PS. Mariei 365. Nu stiu de ce asumi ca sunt "crestin" pentru simplu motiv ca am criticat un neispravit care incurca problemele bisercii ortodoxe cu Vaticanul.
  • -5 (15 voturi)    
    a (Duminică, 25 decembrie 2011, 12:08)

    aaa [anonim]

    cu alte cuvinte fiti batuti in cap si credeti in ceva ce nu aveti nici o dovada ca exista.
  • 0 (12 voturi)    
    Cata ura... (Duminică, 25 decembrie 2011, 12:26)

    Koko [anonim]

    Parca ai fi fost chinuit personal de gloate de crestini dezlantuiti, fratioare...cum sunt unii care n-au ce face si isi spumega frustrarile online
  • +7 (15 voturi)    
    By the way (Duminică, 25 decembrie 2011, 12:30)

    Koko [anonim]

    Comunismul ateu = 100-200 milioane de victime, jumatate de glob ca inchisoare, 80 de ani si inca se mai numara in coreea si cuba....asta e cea mai mare crima a istoriei
    • -1 (5 voturi)    
      comunismul nu e ateu (Duminică, 25 decembrie 2011, 13:21)

      gaga [anonim] i-a raspuns lui Koko

      comunismul e o alta religie, alte dogme, alti zei, atata tot. in alta ordine de idei: ce misto suprarealist si postmodern suna mesajul din gura acestei capetenii acoperite de bling bling.
    • -2 (6 voturi)    
      Numai analfabetii confunda (Duminică, 25 decembrie 2011, 14:48)

      Mark [anonim] i-a raspuns lui Koko

      comunismul cu ateismul! Comunismul e o doctrina politico-sociala, pe cand ateismul e o conceptie intima! In plus de asta f multi comunisti au fost crestini! Stalin venea dintr-o familie ortodoxa traditionala rusa, HItler a fost catolic, Ceausescu a fost ortodox de asemenea, sunt si filmari de la inmormantarile din familia lui unde au popi! Asa ca nu mai debita tampenii! Si de unde ai scos-o ca a facut comunismul 200 de milioane de victime?Asta e o tampenie! Cea mai mare crima a istoriei este Crestinismul, cel care distrus imperiul Roman, a prigonit evreii, a distrus sute de ani Europa, a creat Inchizitia, a macelarit America de Nord si de Sud, a distrus Africa, a inecat in sange Orientul Mijlociu, si a indobitocit milioane de oameni, in special pe romanii sclavii BOR, pupatori de oase umane, si de tablouri(icoane)! Cea mai aberanta doctrina religioasa care pretinde ca Dumnezeu are fii, ca exista duhuri, sfinti(facuti sfinti de alti oameni), care castiga sute de miliarde de euro pe an, din prostirea maselor!
      • 0 (2 voturi)    
        none (Luni, 26 decembrie 2011, 0:47)

        seba [anonim] i-a raspuns lui Mark

        Bai baiete, tu confunzi "crestinismul" cu "crestinii". Se vede de la o posta ca ai probleme sufletesti nerezolvate, de asta cred ca esti atat de plin de ura pentru Hristos. Sincer, ai mentalitatea unuia care si-a prins mama in pat cu vecinul si dai vina pe Biserica pentru asta. Pai bine ma, Dumnezeu nu are Fiu, ca asa zici tu, da' tu...cine esti?. Parca esti USL-ul care se plange in orice situatie ca "Basescu e de vina".
        Ia de aici: "Ce au fost Apostolii inainte de a-i chema Hristos? Nu cumva au fost politicieni iubitori de slava sau oameni cu inchipuiri de sisteme filozofice sau sociale, care asteptau sa cucereasca omenirea si astfel sa-si sa­tisfaca fanteziile lor? Nu. Ci erau pescari analfabeti. Si singurul lucru ce-i interesa era sa prinda vreun peste sa-si hraneasca familiile lor. De aceea si dupa Rastignirea Domnului, cu toate cele ce le-au auzit si vazut, s-au intors la barcile si mrejele lor. Adica nu exista in ei nici o urma de predispozitie pentru cele ce aveau sa urmeze. Nu cumva ne-au inselat? Nu cumva ne-au spus minciuni? Dar de ce sa ne insele? Ce ar fi castigat cu minciunile? Bani, vrednicii, slava? Ca sa spuna cineva o minciuna urmareste un folos. Apostolii insa, propovaduind pe Hristos, si pe Acesta rastignit si inviat din morti, singurele lucruri de care s-au asigurat au fost: chinurile, ostenelile, biciuirile, improscarile cu pietre, nau­fragiile, foamea, setea, lipsa, primejdiile de la talhari, ba­taile cu vergi, temnitele si, in sfarsit, moartea. Si toate acestea, pentru o minciuna? Dar este cu desavarsire lipsit de ratiune sa gandeasca cineva aceasta.
        Prin urmare, nici nu s-au inselat, nici nu ne-au inselat Apostolii. Ramane deci a treia acceptiune: ca ne-au spus adevarul."
        • 0 (0 voturi)    
          religii (Luni, 26 decembrie 2011, 4:58)

          Valent [utilizator] i-a raspuns lui seba

          Crestinii au fost umili pana au pus mana pe puture. Odata cu imparatul (sfant, sic care si-a omorat nevasta, cumnatu', baiatul mai mare) Constantin crestinii au trecut prin sabie pe toti cei (paganii care credeau in mai multi zei, cum ar fi echivalentul hindusilor in zilele noastre) care nu au vrut sa se converteasca la crestinism. Nu v-ati intrebat niciodata cum a disparut asa de repede o religie, paganismul?
    • -2 (6 voturi)    
      Vizavi de Coreea (Duminică, 25 decembrie 2011, 16:05)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui Koko

      Te inseli. Comunismul in Coreea de Nord este cat se poate de religios. Dragul Conducator Kim Jong-Il, care tocmai ne-a parasit, aproape ca il intrece pe Isus la numarul de miracole. Mai ramane doar sa invie.

      Comunismul este, la urma urmei, tot un fel de religie, fiindca nu accepta lucruri care sa contrazica dogma oficiala marxist-leninista. Nici crestinismul nu accepta multe, de aceea in timpul Renasterii si Iluminismului a fost redus, treptat, la forma aproape inofensiva in care se afla astazi. Vrajitoarele nu se mai ard pe rug ca pe vremuri, dar tot se mai fac afaceri si smecherii precum vanzarea de indulgente/botezuri, nunti, etc.
    • 0 (6 voturi)    
      hmmm (Duminică, 25 decembrie 2011, 16:55)

      me [anonim] i-a raspuns lui Koko

      cele mai multe razboaie au fost facute de si/sau in numele religiei.... (printre altele cruciadele, si vanatoare de vrajitoare care a cam lasat lumea in urma cu vreo 200 de ani)... sa nu mai vb. ca practic orice razboi dinainte de 1800 era facut in numele religiei ...
      asta ca sa nu luam in calcul; terorismul ...
      cred ca insumate fac "ceva" mai mult de 100-200 milioane de victime

      PS: ai citit vechiu testament? sa vezi cati omora dumnezeu?!
    • 0 (6 voturi)    
      comunism (Duminică, 25 decembrie 2011, 18:06)

      Valentin [anonim] i-a raspuns lui Koko

      Comunismul este o religie separata, nu prea are treaba cu ateismul, uitati-va la ce mituri se creeaza pt liderul din Coreea care a murit...te umfla rasul, mai ales ca sunt cam aceleasi minciuni gogonate din vremea lui Isus cand 99% din oameni erau analfabeti si credeau orice.
  • +2 (4 voturi)    
    HOTARITI-VA FRATILOR (Duminică, 25 decembrie 2011, 15:42)

    geocrin [utilizator]

    Nu poti sa batjocoresti pe cei ce cred in Dumnezeu, si la urma TU sa fii inmormintat ca un bun crestin, chemind un preot sa te dezlege de pacate si asta dupa ce ai murit.
    Poate esti tinar astazi si nu te gindesti la momentul morti, dar NU uita ca ziarale sunt pline de tineri care pleaca, inainte de ziua banuita de ei.Noi credem ca pina la 80-....90 de ani avem timp sa vedem ce o fi si cu cele spirituale.
    Pote NU ma intelegi ce vreu sa spun, si nu ma mir, pote spui ca este o prostie sa crezi in Dumnezeu.
    Aceiasi parere are si mama despre calculator, SPUNIND CA ESTE O PROSTIE SA TE JOCI PIERZIND TIMPUL CU EL.
    Va intreb oare calculatorul,internetul chiar sunt PROSTII ?
    Raspunsul se da in masura de maturitatea fiecaruia in acest domeniu.
    Dumnezeu NU imparte crestinii asa cum obisnuiesc oamenii sa o faca, in functie de apartenenta .....la un cult sau altul.
    De exemplu:NU doar nemtii sunt punctuali ........
    Este foarte adevarat ca foarte multi dintre liderii crestini profita de naivitatea enoriasilor.
    Dar asta NU inseamna ca Dumnezeu nu exista.
    Logic TREBUIE sa fie un CREATOR!
    Toate MERG perfect, si ziua si noaptea sunt programate la secunde.
    Pina si unghiul axei pamintului, si toate celelalte.

    CRACIUN FERICIT celor ce NU cred in aceasta sarbatoare si celor ce cred,in sarbatoarea nasterii lui ISUS HRISTOS!
    • -1 (5 voturi)    
      // (Duminică, 25 decembrie 2011, 19:28)

      Maly [anonim] i-a raspuns lui geocrin

      CIne a zis ca trebuie sa batjocoresti pe cei ce cred in zana maseluta,aka "Dumnezeu"? Si cine a zis ca are cineva nevoie de popa cand moare? Dezlegare de pacate?Ma lasi! Cat despre exemplul tau, cu internetul si calculatorul, esti pe langa! Calculatorul si internetul exista,sunt dovedite, explicate,logice, REALE! Dumnezeul tau, ala cre(s)tin,e o fabulatie! Un zeu nebun care cere oamenilor sa-si omoare copii pentru el, un zeu care omoara copii egiptenilor, care face pe agentul imobiliar si da evreilor o tara in dauna altor oameni care traiau in Canaan! Acelasi Dumnezeu ii legitimizeaza pe evrei sa ii macelareasca pe cei din Ierihon, acelasi Dumnezeu emite niste reguli penibile la adresa femeilor, e egoist, sangeros, razbunator, ilogic! Cat despre aberatia ta cu perfectiunea, e iar o fabulatie! Nu merge absolut nimic PERFECT, din contra e matematic demonstrat ca tot universul este imperfect! Ziua si noaptea nu sunt programate la secunda, Pamantul nu se invarte mereu la fel, in aceeasi viteza, exista deviatii, schimbari, exista modificari, evolutie, etc! Totul se modifica, nimic nu e perfect! Nu exista perfectiune! Si asta demonstreaza ca nu exista Dumnezeu! O fiinta perfecta nu poate crea imperfectiune ! Din galeata cu vopsea alba nu curge vopsea neagra! E elementar! Acum du-te si pupa icoane si traieste speriat de povestile impostorilor de la Tanacu, indobitocit ca toata natia romana! Daca era sa se ia omenirea dupa popi, eram si acum in jeg! Nu exista nici o dovada a existenti lui Jesus, si nici macar a invierii sale! De asta vorbesc doar sonatii aia din clica lui! Nici o alta sursa nu confirma ca ar fi inviat evreul tamplar! De asemenea avem lipsa 15 ani din viata lui, iar scrierile in aramaica ale lui Iacov ,fratele lui Iisus, nu sunt luate in serios de Vatican, pentru ca in ele nu exista nici o idee cum ca Iisus ar fi "fiul lui Dumnezeu"! Normal ca era fiul lui Dumnezeu, ca era om, si potrivit crestinismului toti oamenii sunt fii lui Dumnezeu, nu e nimic special!(editat de HotNews.ro)
      • +1 (3 voturi)    
        i-auzi... (Duminică, 25 decembrie 2011, 20:04)

        vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Maly

        tot ce spui tu acolo nu sta 1 secunda in picioare. Dar m-as indeparta prea mult de subiectul articolului ca sa stau acum sa-ti demontez fiecare cuvant.
        Tine minte un lucru - realitatea este doar o ipoteza.
        • 0 (2 voturi)    
          Amice (Luni, 26 decembrie 2011, 0:31)

          Maly [anonim] i-a raspuns lui vindicomvs

          TU esti la fel ca oricare pocait, care vinde gogosi fara probe! Ai facut o afirmatie, fara sa o argumentezi, deci esti 0(zero)! Ca si religia pe care o reprezinti! Nu ai capacitatea de a imi demonta fiecare cuvant, din simplul motiv, ca n-ai cum! Nu exista perfectiune! A demonstrat-o matematic Einstein, a intarit-o si Stephen Hawking si toti oamenii de stiinta ai zilelor noastre! Totul are imperfectiuni si e efemer! Pana si universul are punctul de nastere, si punct de final! E demonstrat, doar pocaitii ca voi care cred ca lumea a fost creata acum 7000 de ani, mai pot nega asta! Voi cei care credeti in serpi si pomi vorbitori care ard, si in zei isterici si egoisti, sunteti ignorantii care azi cu ipocrizie se folosesc de fructele logicii, stiintei si ratiunii! Faptul ca scrii prostii pe Hotnews, se datoreaza oamenilor care au lasat deoparte Biblia, si povestile ei aberante, si s-au concentrat pe observatie si descoperire! Daca stateam sa ne rugam la Doamne Doamne, eram si acum triburi de isterici speriati de eclipse!
          • 0 (0 voturi)    
            mda... (Luni, 26 decembrie 2011, 17:02)

            vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Maly

            te incadrezi perfect in tipologia celui instruit si informat extrem de superficial si mai putin inzestrat, care se zbate in mediocritate. De ce as intra eu cu tine intr-o discutie legata de univers si metafizica, mai ales cand topicul articolului e cu totul altul.
      • 0 (0 voturi)    
        @maly (Duminică, 25 decembrie 2011, 21:10)

        Christi [anonim] i-a raspuns lui Maly

        daca ai fi reusit sa transmiti mesajul tau fara spume :)si ura te-as fi votat;lasand toate religiile deoparte cu toata cohorta lor de credinte diferite, contradictorii si destructive etc cred totusi ca afectiunea umana este un cadou la fel de rar ca si diamantele iar ura si prostia le gasesti pe toate gardurile!
    • 0 (2 voturi)    
      deci... (Duminică, 25 decembrie 2011, 21:41)

      me [anonim] i-a raspuns lui geocrin

      nu badjocoreste nimeni crestinii, badjocoresc biserica, pentru ca ea este un instrument pentru a se imbogati popii.

      mamei tale i se pare computerul o prostie pentru ca ea nu intelege ca fara el nu mergea tvu, microundele, cuptorul electruc, ceasul electic, trenurile s.a.m.d.
      e vorba de cunostinte. pe langa asta... este democratie, fiecare are dreptul la o parere atata timp ca NU face rau altuia.
      din pacate biserica face... si asta din 2 motive
      1 - se arunca o tona de bani in ea, bani ce ar fi putut fi folositi mult mai bine...
      2 - oamenii in loc sa puna mana si sa FACA ceva, stau cu mainile in san si urla: "asa a vrut dumnezeu!"

      in legatura cu ultimul tau comentariu.... well... nu "TREBUIE"sa fie nimic
      logic vorbim nu poate fi nimeni atotstiutor, atotputernic si preabun (de asemenea unu preabun nu prea omoara oameni -> daca nu stii la ce marefer rasfoieste putin biblia).
      tot logic vorbind nu poate exista cineva dintotdeauna si tot logic vorbind nu poate aparea ceva din nimic si de asemenea daca universul nu se poate crea sigur pentru ca e prea comples sau merge prea bine inseamna ca si pe dumnezeu l-a creat cineva... s.a.m.d. si intram intr-o bucla infinita.
      vezi tu logica e facuta sa dovedeasca alte lucruri, si in esenta NU lucrurile ilogice.

      PS: nimic nu "MERGE perfect". ai auzit de apendice? de sarcini extrauterine? de unde ai tu impresia ca totu merge perfect?
      • 0 (0 voturi)    
        Crestinism inseamna Biserica (Luni, 26 decembrie 2011, 18:07)

        AT [anonim] i-a raspuns lui me

        Cine batjocoreste biserica batjcoreste crestinii, pentru a Biserica este trupul mistic al lui Hristos (Coloseni 1:24, Efeseni 4:11), stalp si temelie a adevarului (! Timotei 3:14), mireasa lui Hristos (Efeseni 5:22), una cu Hristos (Fapte 9:5), element esential al credintei crestine (Crezul niceno-constantinopolitan)
  • 0 (2 voturi)    
    Cata nesimtire (Duminică, 25 decembrie 2011, 15:49)

    bobo [anonim]

    El vorbeste de smerenie, modestie.... si uite in ce lux traieste si cate prtentii are....Dar chiar nu-i este rusine?Cata contradictie intre viata si atitudinea unui papa si Isus. I se potriveste zicala ,,parul se schimba dar naravul nu,,
    • 0 (0 voturi)    
      Lux sau smerenie (Luni, 26 decembrie 2011, 18:37)

      AT [anonim] i-a raspuns lui bobo

      Faci o confuzie intre oficiul detinut de papa si persoana lui. Ce stii tu despre viata personala a papei, si cu atat mai putin despre viata lui spirituala?
      Biserica insa este Mireasa lui Hristos, nu poate fi in zdrente. Podoabele bisericii sunt valori perene dedicate gloriei lui Dumnezeu, nu produse de consum, de imbuibat pantecele sau etalat vanitatea personala.
      Smerenia se reflecta si in modul cum este tratat spatiul sacru al casei Domnului.
  • -2 (4 voturi)    
    da? (Duminică, 25 decembrie 2011, 16:15)

    Darwin [anonim]

    Mai stralucitor decat consumerismul e doar toiagul papei.

    Sa se duca naibii cu tot cu biserica lui.
  • -2 (2 voturi)    
    ipocrizie (Duminică, 25 decembrie 2011, 16:31)

    saxo brancu [anonim]

    acest PAPA a fost si este inca preocupat de redistribuirea bogatiei in lume,de lucruri extrem de pamantesti cum ar fi o noua moneda de rezerva.bineinteles totiul a fost imbracat in haina armoniei si pacii universale.daca mai punem la socoteala apucaturile unor supusi aiPAPALITATII putem spune ca sub aparenta de spiritual se ascund doar interese cat se poate de pamantene.las deocamdata istoria neagra a PAPALITATII
  • 0 (6 voturi)    
    cu alte cuvinte... (Duminică, 25 decembrie 2011, 16:52)

    me [anonim]

    nu mai consumati atata! in loc de o plasma, puteti dona banii la bisserica ...
  • +1 (7 voturi)    
    ipocrizie suprema (Duminică, 25 decembrie 2011, 16:57)

    stan patitul [anonim]

    toti acesti sefi de biserici cu toate zorzoanele lor ridicole vorbesc de modestie si smerenie... pare o gluma reusita a diavolului:)))
    • 0 (0 voturi)    
      "Cei ce iubesc podoaba casei tale" (Luni, 26 decembrie 2011, 18:25)

      AT [anonim] i-a raspuns lui stan patitul

      Misiunea Bisericii e sa duca suflete in cer. In consecinta bisericile trebuie sa fie "nave spatiale" dedicate acestui scop, sa refecte inca de pe pamant gloria destinatiei.
      Prima porunca este, conform lui Isus, sa-l iubesti pe Domnul Dumnezeul tau, si a doua sa-l iubesti pe aproapele tau. Atentia crestinilor din cele mai vechi timpuri fata de casa Domnului reflecta deasemenea aceasta ordonare a prioritatilor, aceasta subliniere a importantei sacrului. Pana nu demult biserica sau catedrala era cea mai impunatoare constructie a oricarei asezari crestine, atat in interior cat si in exterior, de la cel mai umil sat pana la metropola. Astazi, urmare a secularizarii, locul bisericii nu a fost luat de asezaminte filantropice, cum ar fi rezultat din idealurile umaniste, ci de banci si malluri. Acolo sunt templele exclusiviste ale celor cu bani. In schimb eu, ca crestin catolic, m-am simtit acasa, intru ale mele, in Notre Dame de Paris, in Domul din Koln, in Saint Patrick in New York, si daca voi ajunge in catedrala Sfantului Petru la Roma, ma voi simti la fel si acolo.
      Primul filantrop a fost Iuda Iscarioteanul. El, in mod ipocrit, a pus a doua porunca inainte de intaia, si a fost mustrat pentru asta de invatatorul nostru.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri