Japonia alege avionul de vanatoare F-35, in detrimentul F/A-18 E/F Super Hornet (Boeing) si Eurofighter Typhoon

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 20 decembrie 2011, 10:37 Actualitate | Internaţional

Japonia a ales avionul american de vanatoare F-35 pentru echiparea fortelor sale de autoaparare, in detrimentul altor doua aparate, unul american si celalalt european, mai ieftine, a anuntat marti agentia japoneza de presa Jiji, citata de AFP.

Decizia, aprobata de guvern dupa o reuniune a Consiliului de securitate nationala, intervine a doua zi dupa anuntul mortii liderului nord-coreean Kim Jong-Il, care deschide o perioda de incertitudine si riscuri de instabilitate in regiune.

Japonia intentioneaza sa cumpere 40 de aparate F-35, un avion de vanatoare invizibil, pentru un contract estimat la peste 4 miliarde de dolari.

Intr-un comunicat publicat luni in Statele Unite, grupul american de aparare Lockheed Martin a anuntat ca primit o prima comanda nipona, de patru F-35.

"Contractul initial va fi de patru aparate, in cadrul exercitiului bugetar japonez 2012, care incepe la 1 aprilie", a precizat Lockheed. Suma nu a fost precizata.

Potrivit grupului, "participarea mondiala este un element central al programului F-35 si esential pentru a asigura reusita sa si un pret abordabil".

Guvernul japonez a ezitat mult timp intre trei candidati pentru a-s inlocui vechile aparate de vanatoare american F-4: F-35 Lightning II, produs de Lockheed Martin, F/A-18 Super Hornet conceput de americanii de la Boeing si avionul european Eurofighter Typhoon.

F-35 sau Joint Strike Fighter (JSF) este cel mai costisitor program de armament al Pentagonului.

Pretul unui avion este de circa 103 milioane de dolari la preturi comparabile (fara a tine cont de inflatie) sau de 113 milioane dolari la cotatia actuala, potrivit Departamentului american al Apararii. Initial, pretul unitar era de 69 milioane dolari.

Japonia a intentionat sa cumpere mai intai aparatul de vanatoare invizibil F-22, dar Statele Unite au interzis exportarea acestui avion, a carui productie va fi de altfel abandonata.


Citeste mai multe despre   











2810 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    F-22 (Marţi, 20 decembrie 2011, 10:59)

    Mihai [anonim]

    Cel de-al 195 aparat F-22 a iesit de pe linia de asamblare:
    http://www.f-16.net/news_article4486.html

    Are numarul (10-)4195. Urmeza sa fie terminat anul viitor in alte facilitati (decat linia de asamblare).

    Toate utilajele folosite la producerea F-22 vor fi conservate astfel ca sa sa poata relua productia in viitor.

    Pentru USAF au fost construite 187 F-22, acesta al 187 va fi livrat in Mai 2012 catre 3rd Wing's 525th Fighter Squadron, commandat de Lt. Col. Paul Moga, la Joint Base Elmendorf-Richardson, Alaska.
  • +5 (7 voturi)    
    Putine state isi permit asa ceva in plina criza (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:11)

    100 milioane/avion, fara mentenanta [anonim]

    Japonia, care nu e membra NATO ci are o alianta bilaterala cu USA, face fata unor amenintari directe si concrete, din partea Chinei (care revendica insulite prin marile limitrofe) si regimului comunist nord-coreean (care ameninta sa se 'razbune' si pe Japonia daca este 'atacat' de USA/Coreea de sud).

    Cu vecini precum China imperialista sau Coreea de nord comunista (si care nu s-a sfiit sa trimita rachete spre Japonia, din fericire cazute in mare) e util sa fii bine echipat cu tehnologie militara de ultima generatie. Nici Rusia nu e un vecin agreabil, o stiu toate tarile de pe langa frontiera cu Rusia, toate au pierdut teritorii (Japonia a pierdut Sahalinul, insula bogata in hidrocarburi).

    Asa ca partea financiara nu mai conteaza prioritar, ci eficienta intr-o confruntare directa.
    Japonia se va dota cu ce este mai bun, chiar daca asta o va costa miliarde (si are deja o datorie publica imensa, dar e o tara cu oameni care muncesc din greu si economisesc mult).

    Micile sau mediile tari europene, precum Romania, nu-si permit asemenea extravagante, ele sunt deja fericite daca pot achizitiona niste avioane fiabile, la costuri moderate.
    Romania, Polonia, Bulgaria, Croatia, Ungaria, etc, n-au bani de dat pe avioane de lupta, acum incearca toate sa discute un sistem de achizitie comuna, insa negocierile nu merg bine, fiecare ar vrea sa controleze mai mult si sa plateasca mai putin..

    Oricum, intre 2012 si 2014 trebuie sa ne dotam cu minim 12-24 avioane noi, pentru ca din 2015 cele aflate acum in uz ies din orice fel de garantie, devin un risc pentru piloti si o incertitudine pentru protectia spatiului aerian national.

    Daca pastram pe cele vechi si cade vreunul, va incepe scandalul si acuzatiile, in stilul tipic masochist dambovitean.
    Daca luam avioane noi, incep acuzatiile demagogice de risipa bugetara in timp ce pensiile sunt mici, etc..
    • -3 (13 voturi)    
      Fugi cu cercul (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:02)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui 100 milioane/avion, fara mentenanta

      Dupa cum descrii tu Japonia, ai spune ca este o Alba ca Zapada a extremului orient, nu o tara cu vadite pretentii imperialiste si aere de superioritate rasiala, care de nenumarate ori in istorie si-a atacat vecinii, fie ei coreeni, chinezi, rusi, americani, filipinezi, vietnamezi etc.
      Prin prisma istoriei, Japonia este o amenintare pentru vecinii ei, nu invers.
      • +5 (9 voturi)    
        cred ca gresesti (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:40)

        sergiu [anonim] i-a raspuns lui CezarN

        Esti dezinformat sau alegi intentionat sa ignori faptele.
        Japonia e,cred, singurul stat care are o clauza constitutionala prin care respinge initierea razboiului.
        Fortele armate ale Japoniei nu sunt militare :) adica sunt civili si sub control civil.
        Fortele armate ale Japoniei nu dispun de capacitati ofensive (bineinteles ca pot improviza dar ma gandesc ca nu e cel mai bun mod pentru o invazie). Prin capacitati ofensive ma refer la rachete balistice de lunga distanta, trupe amfibii sau de desant , portavioane pentru flota aeriana sau bombardiere de lunga distanta.
        Cu alte cuvinte sunt mai prost pregatiti decat noi pentru orice fel de ofensiva militara:)
        • -2 (6 voturi)    
          De ce (Marţi, 20 decembrie 2011, 15:49)

          CezarN [utilizator] i-a raspuns lui sergiu

          Eu am scris "Prin prisma istoriei, Japonia este o amenintare pentru vecinii ei, nu invers.". Cu ce am gresit? Ce fapte am ignorat?

          De ce are Japonia, din 1947, o astfel de Constitutie pacifista? Pentru ca a luat-o in barba puternic in cel de-al doilea razboi mondial, cea mai recenta dintre manifestarile ei imperialiste. Pentru ca are o prezenta militara americana foarte consistenta. Americanilor le este practic frica sa plece din Japonia caci in mod cert, dupa plecarea lor, Japonia va fi implicata intr-un razboi. Fie provocat de ea (ca de atatea ori in trecut), fie de cei care au muulte polite de platit Japoniei, Iar privirile piezise ale multor vecini de-ai Japoniei sunt, de asemenea, urmare a trecutului imperialist japonez.

          Ca acuma acesti vecini sunt mult mai puternici decat in trecut si dau fiori reci Japoniei, este alta treaba, se mai invarte si roata istoriei. Ca acesti vecini (China, Rusia, Coreea) nu inghit Japonia, este iarasi de inteles dat fiind trecutul agresiv al Japoniei la adresa acestor state.
          • +3 (5 voturi)    
            asa e (Marţi, 20 decembrie 2011, 16:54)

            bec [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

            domnu' cezar, china, coreea de nord si rusia sint printre cele mai dragalase, pasnice si amabile tari din lume
            Dl sergiu de mai sus n-a prea inteles chestia asta, bine ca l-ati lamurit pina la urma..
            • 0 (2 voturi)    
              Crezi tu (Marţi, 20 decembrie 2011, 19:32)

              CezarN [utilizator] i-a raspuns lui bec

              Crezi tu ca Taivanul sau Coreea de Sud mor de dragul Japoniei.
              Fugi, dom'le d'aci cu textele astea de majoreta!
              Japonia este o tara imperialista care DOAR momentan si-a pus poftele in cui datorita ocupatiei americane. Este, deci, normal ca vecinilor ei sa le fie frica de Japonia si Japoniei sa-i fie frica de vecinii ei pe care i-a ocupat si umilit de cate ori a avut ocazia.
              • -1 (1 vot)    
                asa e (Marţi, 20 decembrie 2011, 22:49)

                bec [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

                domnu ” cezar, taivanul si coreea de sud nu mor de dragul japoniei, dar o copiaza din toate puterile. Si cum japonia nu are pretentii de la ele, cred ca o plac mai mult decit pe cele trai tari dragute mai sus pomenite.
                Daca am lasa partipriurile de orice fel si ne-am rezuma la a constata realitatea, ar fi mult mai usor pentru toata lumea, nu sinteti de aceeasi parere?
                Semnez: o majoreta se unuoptzeci inaltime si o suta douazeci de kilograme in viu, o votca si un kil de vin pe zi.
  • -2 (4 voturi)    
    huh (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:16)

    DT [utilizator]

    De unde ati scos ca Raptorul nu va mai fi construit?
  • -8 (8 voturi)    
    alegere (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:24)

    El Condor [anonim]

    Si Rmanika a ales avioane straine la mana a treia, in loc de cele rusesti scoase din cutia cu gunoi. Ale noastre sunt pastrate " in plicuri sigilate ", in azot lichid ( ca spermatozoizii " inteligenti si frumosi ").
  • -9 (9 voturi)    
    mda (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:32)

    eu [anonim]

    creatorii lui A6M Zero s-ar rasuci in mormant daca ar auzi ca japonezii cumpara avioane de la americani

    pentru cine nu stie, A6M Zero fabricat de Mitsubishi, a fost declarat cel mai bun avion de vanatoare din lume in perioada in care a activat, adica 1940-1945

    bateau la fund orice avion american, englez chiar si german in acea perioada, cu o manevrabilitate si o raza de actiune de invidiat
    • +7 (7 voturi)    
      mda (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:46)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui eu

      si ARO a fost bun cadva, acum e in faliment
    • +8 (8 voturi)    
      ... (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:13)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui eu

      nu ai dreptate prietene.
      Mitsubishi Zero au fost bune in primii ani ai razboiului pentru manevrabilitate.
      Dar ca si protectie erau foarte vulnerabile spredeosebire de alte avioane ale vremii.
      Greutatea foarte mica cca 5200 pounds complet echipat il facea sa fie foarte rapid si agil.
      Dar lipsa totala de protectie a motorului rezervorului si a pilotului l-au pus in inferioritate dupa jumatatea anului '43.
      • -6 (6 voturi)    
        mda (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:41)

        eu [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

        i-au pus in inferioritate pentru ca americanii precum rusii au construit in 2 ani miii de avioane, vapoare si portavioane, in timp ce japonezii nu aveau resursele necesare pentru a crea alte avioane

        acelasi lucru s-a intamplat si in europa, toata lumea zice ca T34 a fost cel mai bun tanc al razboiului... desi era o caruta cu tun fata de ce aveau nemtii... dar numarul lor urias a facut ca acesta sa fie "cel mai bun tanc"
    • 0 (2 voturi)    
      ZERO (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:21)

      skyradio [anonim] i-a raspuns lui eu

      pina in 1943
    • +5 (5 voturi)    
      Valeu (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:25)

      DT [utilizator] i-a raspuns lui eu

      japonezii au avioane americane de zeci de ani, buna dimineata.
      Si cand a fost Zero-ul cel mai bun avion de vanatoare? In nici un caz din 40-45, in ultimii ani era depasit de majoritatea avioanelor de lupta.
      In Europa chiar si la momentul lui de glorie Zero-ul era cam la egalitate cu Me109 si Spitfire.
      • +2 (2 voturi)    
        Japonezii cumpara doar avioane americane, fie ele (Marţi, 20 decembrie 2011, 14:49)

        .... [utilizator] i-a raspuns lui DT

        civile sau militare. Boeing va primi compensatie prin achizitia de avioane civile.
        Cel mai probabil japonezii au un tratat cu americanii prin care se obliga sa achizitioneze doar avioane de productie americana, asa cum noi ne obligam dupa intrarea in NATO sa cumparam printre altele 48 de F16 SH (nu cred ca ne vom califica vreodata pentru promisele F-35 care au de altfel destule boli ale copilariei asa cum au avut la inceput si F16 - denumite la acea vreme "sicrie zburatoare") .
        • +1 (3 voturi)    
          cine stie, cunoaste ! (Marţi, 20 decembrie 2011, 20:22)

          yckx [anonim] i-a raspuns lui ....

          asa musiu p^rp^r, combate tare !
          priceput la inzestrarea armatei.

          te inarmezi cu ce poti folosi in caz de razboi, nici cu ce'i mai ieftin, nici prea departe.

          usa are baze aeriene in hawaii, guam, taiwan, japonia si coreea de sud. in okinawa este una din cele mai mari baze americane, overseas.

          inzestrarea cu avioane de lupta trebuie sa asigure intretinere, piese de schimb, aprovizionare cu armament de bord, munitie adecvata, comunicare cu aliatul. satelitii americani.
          nu ti se pare logic sa foloseasca ce foloseste si principalul si probabil, singurul aliat pe care'l are japonia ?

          este mult mai aproape, logistic vorbind, sua de japonia, decat este europa.

          specialistii americani sunt la ei in tzara, se cunosc cu cei japonezi, coopereeaza de peste cincizeci de ani.

          cam astea sunt considerentele japonezilor.

          si asta trebuie sa aiba si romanii in vedere.
          vecinii nostrii din nato, turcii, grecii, italienii, polonezii, sunt pe f16.
          in turcia si italia sunt baze aeriene americane, mari, care pot asigura sprijin pe timp de razboi.
          astea sunt lucruri importante, ai nevoie de avioane care sa poata zbura, sa poata fi inarmate, aprovizionate cu munitie si ajutate cu logistica. care sa fie compatibile cu ale aliatului.


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi