VIDEO UPDATE Platforma petroliera rasturnata in Rusia: Nu a mai fost gasit niciun supravietuitor; numarul mortilor s-ar putea ridica la 53

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 18 decembrie 2011, 10:57 Actualitate | Internaţional

Platforma Kolskaia in Marea Okhotsk
Foto: Reuters
O platforma petroliera s-a rasturnta in apele inghetate din Orientul Indepartat al Rusiei, provocand moartea a cel putin patru persoane si disparitia altor peste 50, potrivit oficialilor, relateaza BBC.

UPDATE Echipele de salvare nu au reusit sa gaseasca niciun alt membru al echipajului, dupa ore de cautari, in afara de cei 14 salvati initial si cei 4 decedati recuperati. Temperatura apei este de un grad Celsius (33.8 Fahrenheit), ceea ce le da supravietuitorilor 30 de minute inainte sa moara inghetati, scrie Reuters.

Pe platforma Kolskaia se aflau 67 de persoane. Aceasta era remorcata de pe insula Saklhalin cand a izbucnit o furtuna. Din cauza valurilor si bucatilor de gheata, apa a reusit sa patrunda in ambarcatiune.

"Platforma s-a inclinat si s-a scufundat in mai putin de 20 de minute. Adancimea  apei in zona este de 1.042 metri", a precizat agentia de transporturi pe apa intr-un comunicat.

Echipele de urgenta au reusit sa salveze 14 dintre cei aflati la bord, insa eforturile de salvare au fost ingreunate de conditiile meteorologice nefavorabile. Plaftorma s-a rasturnat inainte ca ceilalti sa poata sa se urce pe barcile de salvare.

Pozitia platformei la momentul rasturnarii
Foto: Captura YouTube
Accidentul a avut loc la ora locala 14:00, in conditii de vant puternic.

Mai multe elicoptere si un avion survoleaza zona, insa cautarile vor fi oprite dupa lasarea intunericului.

"Potrivit informatiilor de la fata locului, plaforma s-a scufundat complet," a declarat seful serviciilor de urgenta intr-o conferinta de presa.

Nu exista pericolul unei scurgeri de petrol in apa, pentru ca pe platforma nu se lucra la momentul rasturnarii, au precizat oficialii rusi.

Platforma efectua o misiune de prospectie in estul regiunii Kamceatka pentru compania Gazflot, o filiala a Gazprom.



Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

4675 vizualizari

  • -6 (12 voturi)    
    ce bine (Duminică, 18 decembrie 2011, 11:08)

    novarom [utilizator]

    daca pe aia se afla si securistu' putin cu tot guvernu' lui
  • 0 (0 voturi)    
    Calcul (Duminică, 18 decembrie 2011, 11:51)

    Alex [anonim]

    50 2 14=67?
  • +4 (4 voturi)    
    I.R. tata, ești retardat? (Duminică, 18 decembrie 2011, 13:16)

    eurobalauru [utilizator]

    ...era remorcata DE PE insula Saklhalin cand S-A LOVIT DE O FURTUNA...
    Sa ne înțelegem, deci era o platforma petroliera. Eu știu ca astea plutesc pe apa, deci greu de crezut ca era remorcata de pe insula (poate din apele din dreptul insulei, ceva de genul asta). Sentimentul este întărit de autor: "s-a răsturnat în apele înghețate" - alta exprimare de doi lei, dar ma rog. In schimb, partea cu "s-a lovit de o furtuna" e magistrala. Cat de grăbit poți sa fii sa lași sa se scurgă astfel de fraze?
    • +2 (2 voturi)    
      Nimic extraordinar (Duminică, 18 decembrie 2011, 18:47)

      Geo [anonim] i-a raspuns lui eurobalauru

      Articolul e ambiguu in exprimare, facut de un necunoscator. Se putea mentiona ca e un three legs jack up.
      E adevarat ca plutesc dar cand e vorba de 200km se ia in calcul remorcarea. Iti trebuie 3 tractoare, unul puternic central si 2 laterale, de ambele parti pt o buna echilibrare in cazul unei tractari. O tractare ia enorm de mult timp, deplasarea are loc cu cel mult 3-4 noduri pe ora.
      • 0 (2 voturi)    
        noduri (Duminică, 18 decembrie 2011, 19:59)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Geo

        3-4 noduri, nodul e unitate de măsură a vitezei, noduri pe oră ar fi acceleraţie.
        • -1 (1 vot)    
          Pai la viteza m-am referit (Duminică, 18 decembrie 2011, 20:17)

          Geo [anonim] i-a raspuns lui ampersand

          OK: "deplasarea are loc cu cel mult o viteza de 3-4 noduri pe ora".
          Cat despre acceleratie eu stiam ca se masoara in m/s2.
          • 0 (0 voturi)    
            Are dreptate @ampersand (Duminică, 18 decembrie 2011, 22:44)

            rpd [utilizator] i-a raspuns lui Geo

            Un nod (engleză knot, prescurtat kt) este o unitate de măsură pentru viteză având valoarea egală cu 1 milă marină pe oră.
            • 0 (0 voturi)    
              OK, my bad (Duminică, 18 decembrie 2011, 22:56)

              Geo [anonim] i-a raspuns lui rpd

              si-mi cer scuze; un nod in sine inseamna deja o mila pe ora dupa conversie; a spune un nod pe ora e o acceleratie;
              inca odata scuze.
  • -4 (10 voturi)    
    Ohhh, these Russians... (Duminică, 18 decembrie 2011, 13:57)

    Ivan cel Groaznic [anonim]

    Cel mai probabil erau beti fleasca, ca atunci cand au hotarat sa intre in Afganistan.
    • +1 (3 voturi)    
      Offshore (Duminică, 18 decembrie 2011, 18:55)

      Gianni [utilizator] i-a raspuns lui Ivan cel Groaznic

      Offshore nu se bea desteptule!
      • +1 (1 vot)    
        Offshore se duce la ureche (Duminică, 18 decembrie 2011, 22:02)

        Ivan cel Groaznic [anonim] i-a raspuns lui Gianni

        Taticu', ai fost vreodata pe un vapor rusesc sau ucrainean sa vezi cum sta treaba ? Du-te si mai vorbim dupa aia. Vodca la baietii astia e sport national, si rusii au facut multe tampenii beti crita, pe uscat, pe mare si in aer. Ultima foarte cunoscuta e cu avionul ala care s-a prabusit cu o echipa de hochei, din cauza ca operatorul de la turnul de control era mango.
        E adevarat, toate navele au astazi ISM si alte managementuri, dar asta e teoria, practica te omoara (si-i omoara si pe nevinovati).
  • +6 (6 voturi)    
    Urat (Duminică, 18 decembrie 2011, 16:27)

    vcp78 [utilizator]

    Din partea voastra sa faceti comentariile astea de 3 lei, fara sa aveti habar de acest domeniu. Eu lucrez in offshore industry pe navele care deservesc aceste platforme si tot ce pot sa zic e : "d-zeu sa-i ierte". As zice si sa-i ajute , dar nu prea cred, ptr ca la temperatura apei de acolo faci stop cardiac in max 3 minute. Asta e, marea isi va cere tot timpul drepturile . Safe winds
  • +1 (5 voturi)    
    Management absent (Duminică, 18 decembrie 2011, 17:29)

    Brainstorm [anonim]

    Asa se intampla cand transporturile de mare gabarit atat pe uscat cat si pe mare nu sunt preparate corect si gata sa infrunte toate vicisitudinele. Suntem martori in Romania a Tirurilor supraincarcate, prost balansate sau neechipate corespunzator care se rastoarna in curbe sau in panta pt ca imposibil a le frana, sau ca pneurile sau osiile cedeaza supra-greutatii dinamice.
    Este exact acelasi lucru cu jack-up-ul rusesc nepregatit corespunzator pt Towing (remorcare) si apoi plecat la drum fara a se informa de conditiile meteorologice. Cu picioarele in aer (ce'i normal pt transport) si drilling tubulars pe deck incorect distribuite si securizate pt a nu misca in transport rig-ul n'a putut mentine balanta lovit de vanturi si curenti laterali. Apa proiectata pe picioare la temperaturile joase si chilling effect al vantului inghetand a format o cortina de gheata expunand o suprafata si mai mare vantului lateral care astfel a initiat un moment de rasturnare amplificat apoi de miscarea in acelasi de sens de inclinare a materialului tubular pe deck sau in hull.
    Rezultatul il stim. Asta este cand managementul este incompetent. O vedem frecvent in Romania unde societati intregi sunt sabordate din lipsa de viziune, experienta si inteligenta a managementului impostor.
  • +8 (8 voturi)    
    Rusine (Duminică, 18 decembrie 2011, 17:56)

    vcp78 [anonim]

    Ptr comentariile de mai sus, mai ales celor ce mai dau si voturi pozitive. Lucrez in domeniu, pe nave ce deservesc platformele petroliere. Ce ar trebui sa zicem este : " D-zeu sa-i ierte" . O tragedie nu tine cont de rusi beti, romani hoti etc ; sint doar oameni care au un servici, ca toti ceilalti. Ar tb sa mai zicem si "D-zeu sa-i ajute " pe ceilalti, dar nu cred ca o va face, ptr ca la temperatura apei de acolo , inima intra in stop cardiac in aprox 3 min. Asta e , marea isi cere ofranda. In fine, Safe winds


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri