Adepti ai miscarii "Occupy Romania", ridicati de doua ori din Piata Universitatii de catre jandarmi

de A.N.     HotNews.ro
Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 15:49 Actualitate | Esenţial

Mai multi reprezentanti ai unor ONG-uri pentru protectia si sustinerea drepturilor omului s-au adunat, sambata, in Piata Universitatii, fiind ridicati de jandarmi, intrucat nu aveau autorizatie, transmite Mediafax. Dupa ce au fost fost dusi la sectie si amendati, manifestantii s-au intors in centrul Capitalei, unde au fost retinuti din nou de fortele de ordine.

Protestatarii s-au adunat in Piata Universitatii, motivand ca zona este un simbol al libertatii de exprimare.

Ei scandau lozinci impotriva saraciei din Romania.

Mediafax noteaza ca actiunea lor nu era autorizata, nefiind primita aprobare din partea Primariei Capitalei.

12 participanti au fost ridicati de jandarmi, iar unii dintre ei, care s-au opus, au fost luati cu forta si dusi cu dubele la Sectia 1 Politie, unde au fost identificati si amendati.
Purtatorul de cuvant al Jandarmeriei Capitalei, Georgian Enache, a declarat ca protestarii au fost ridicati de jandarmi intrucat au refuzat sa se legitimeze.

Ulterior, protestatarii eliberati de politie au revenit in Piata Universitatii, numarul demonstrantilor crescand intre timp la cateva zeci.

Jandarmii au retinut a doua oara 40 de persoane, intre care si cei 12 demonstranti ridicati cu cateva ore mai inainte.

Actiunea a fost organizata pentru a marca Ziua Internationala a Drepturilor Omului, sarbatorita in 10 decembrie.

Proteste similare sunt organizate in orase din diverse tari, in cadrul miscarii Occupy.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

3004 vizualizari

  • -21 (45 voturi)    
    Romania este o tara trista (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 16:00)

    dan [anonim]

    Atat pot sa mai zic dupa tot ce s-a intamplat astazi in Piata Universitatii. Traiesc intr-un stat politienesc, de tip fascist.
    • +10 (36 voturi)    
      traiesti (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 16:20)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui dan

      degeaba, bre...
      • +1 (11 voturi)    
        Primaria Capitalei+Jandarmii= fosti militieni secu (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 19:52)

        marius linote [anonim] i-a raspuns lui zaboo

        De ce Primaria Capitalei refuza sa dea aprobare oricarei manifestatii civice din centrul Capitalei?? De ce Jandarmii fac exces de zel pentru un grup de nici 50 de oameni care se manifesta pentru valori "periculoase" precum respectarea drepturilor omului in Romania si democratie?

        Am fost azi in Piata Universitatii, am scapat ca prin urechile acului de amenda dar ce mi-a fost dat sa traiesc m-a facut sa ma simt ca intr-o tara cu dictatura.
        Am impresia ca apucaturilor unor reprezentanti ai institutiilor Statului nu s-au schimba deloc in ultimele decenii.
        Un singur sfat: NU VA LASATI TIMORATI. Prin teama noastra castiga ei.
    • +11 (29 voturi)    
      Nu te plange (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 16:21)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui dan

      In alte parti este si mai crunt.
    • +17 (37 voturi)    
      fascism ? (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 16:24)

      am [anonim] i-a raspuns lui dan

      Fascist in nici un caz...poate cu reflexe comuniste.
      Totusi niste reguli minimale trebuiesc respectate.
      Sunt destule persoane care adora anarhia....asa...de dragul ei. Altora insa nu.
      Era totusi interesant de vazut ce propuneau constructiv protestatarii. Poate aveau o solutie si noi nu o stim................
      • +6 (22 voturi)    
        teoretic ai drepturi, practic nu! (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 17:29)

        deceneus [utilizator] i-a raspuns lui am

        articolul a omis sa spuna ca s-a cerut autorizatie de la Primarie pentru aceasta actiune insa nu s-a aprobat. Desi primaria trebuia sa comunice in scris motivele neautorizarii, solicitantii au fost tratati cu sfidare si atat.

        Extrase din legea adunarilor publice:

        Libertarea cetatenilor de a-si exprima opiniile politice, sociale sau de alta natura, de a organiza mitinguri, demonstratii, manifestatii, procesiuni si orice alte intruniri si de a participa la acestea este garantata prin lege.

        Adunarile publice - mitinguri, demonstratii, manifestatii, procesiuni si altele asemenea - ce urmeaza sa se desfasoare in piete, pe caile publice ori in alte locuri in aer liber se pot organiza numai dupa declararea prealabila prevazuta de prezenta lege.

        Decizia prin care se interzice desfasurarea adunarii publice se comunica in scris organizatorului, cu aratarea motivelor care au determinat-o, in termen de 48 de ore de la primirea declaratiei scrise.


        http://legislatie.resurse-pentru-democratie.org/60_1991.php


        ****
        Mai nou primaria interzice mai nou orice miscare de protest in Piata Universitatii, vezi un alt exemplu aici ( fara nici o legatura cu miscarea Occupy)


        http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/sfarsitul-uniunii-europene-si-democratia-din-romania-70906.html
        • +6 (16 voturi)    
          A fi sau a nu fi (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 18:17)

          Daniel [anonim] i-a raspuns lui deceneus

          Daca au cerut autorizatie de la Primaria Capitalei si nu au primit este EXTREM DE GRAV. In acest caz tot ar trebui actionati in judecata toti cei responsabili, indiferent de culoarea politica. Nu mi se pare normal sa refuzi unora dreptul de manifesta decent. Oricum, la 40 de persoane cati au fost nu cred ca era nevoie de mai mult e 2 politisti si 3 jandami - mult mai putini decat cei implicati in ridicarea lor.

          Dar daca nu s-a ceru autorizatie ... cei 12 ar trebui bagati in puscarie. Inclin, totusi, sa cred ca nu s-a cerut autorizatie. ONG-urile au o inclinatie spre victimizare si au impresia ca li se cuvine un statut favorizat. (Chiar, de unde si pana unde asta cu Occupy Romania? Cine mama naibii sa ne ocupe?)
    • +3 (17 voturi)    
      traiesti intr-un stat democratic (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 17:28)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui dan

      De ce nu aveau autorizatie? Aveau doar de la Iliescu, autorizatia pe care le-o datora in 90 pt. Piata Universitatii? Astfel de demonstratii ORGANIZATE de nu stiu cine au ceva comun cu criza financiara, dar cum uslasii abia acum au auzit de criza, acum s-au trezit si hop si eu...asta ar fi o acazie buna de a strange oameni in strada si a rasturna guvernul, oder?
      • -1 (7 voturi)    
        Cred ca ai vrut sa inchei cu (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 22:40)

        Ioana [anonim] i-a raspuns lui roman diaspora

        joder. :)
        @dan, priveste putin inspre Rusia de o saptamana si pana azi, spune-mi ce vezi?
        Daca nu-ti place fascismul romanesc, treci dincolo de Prut si saluta-l pe Putin.
      • -2 (4 voturi)    
        eu nu vreau (Duminică, 11 decembrie 2011, 19:08)

        nicu [anonim] i-a raspuns lui roman diaspora

        Eu nu vreau sa ma ocupe malagambistii aia pe care i-am vazut la TV. Adica ce-i aia "Ocupati Romania?". Cine sa ma ocupe si de ce? Daca au chef de cuceriri sa mearga sa ocupe ce vor ei da' nu Romania. Ia uite frate cine vrea sa ma ocupe pe mine!? Nu va place "dictatura" din Romania, mergeti si ocupati Rusia, Iranul, RPDC tari democratice care va vor oferi prilejul de a va manifesta deplin si unde veti ocupa ce vreti voi. Asta imi mai lipsea acum, sa ma mai si ocupe trupa aia de martafoi. Parca n-as fi destul de amarat. Traiasca Romania Libera !!
    • +6 (18 voturi)    
      da... (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 17:42)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui dan

      curat fascist, coane dane! :)) chiar hitlerist as spune :)
    • +3 (15 voturi)    
      Stat politienesc (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 18:11)

      Nad [anonim] i-a raspuns lui dan

      Daca a aplica legea cu duritate impotriva celor care o incalca inseamna STAT POLITIENESC, DA, vreau sa traiesc intr-un stat politienesc. Da, vreau sa traiesc intr-un stat in care politia infige mii de gloante in cap oricarui "cavaler" care merge cu sabia la brau/in portbagaj. Da, vreau sa traiesc intr-un stat in care politia ti-a spus sa te dai jos din masina, dupa care trage in plin daca nu executi imediat si neconditionat ordinul. Mie mi se pare ca traim intr-o mare satra in care cel care este prieten cu bulibasa are mai multe drepturi decat ceilalti. PS. Daca traiai intr-un stat fascist, acum aveai imprastiati creierii pe 20 de metri patrati doar pentru ca aveai o opinie.
    • -1 (11 voturi)    
      adunările publice nu necesită vreo autorizare (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 18:15)

      George [anonim] i-a raspuns lui dan

      Citiţi vă rog legea 60/1991. Adunările publice nu necesită vreo autorizare. Ele trebuie doar declarate de organizatori. Libertatea de exprimare este garantată prin lege şi nu poate fi supusă autorizării, adică cenzurii.

      Comandanţii organelor locale de poliţie şi jandarmerie sau persoanele desemnate de aceştia au obligaţia, conform legii, de a asigura protecţia participanţilor, nu de a-i persecuta.
    • +5 (15 voturi)    
      occupy romania? (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 18:38)

      a [anonim] i-a raspuns lui dan

      astia-s finantati de rusi? :))
    • -4 (4 voturi)    
      Trist esti tu si nimic mai mult! (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 22:29)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui dan

      Ce Dumnezeu s-a intamplat? Jandarmii i-au ridicat, manifestantii s-au reintors. Jocul de-a manifestantii si vardistii! :) Este chiar amuzant, nu observi? Ca au luat amenzi, si ce daca? Este la moda. :)

      Important este ca, totusi sunt si romani cutezatori!
  • +5 (17 voturi)    
    Bravo, dom'le! (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 16:14)

    Observator roman [utilizator]

    Adica demonstratia nu e autorizata, cei care refuza sa se legitimeze sunt dusi la politie, li se da drumul aproape imediat, revin la locul neautorizat al manifestatiei (organizate "pentru a marca Ziua Internationala a Drepturilor Omului" sic!), sunt din nou ridicati de jandarmi/politie iar concluzia matale este ca traiesti... "intr-un stat politienesc, de tip fascist." (!!!)

    Am si eu o intrebare: da' de ce nu de tip legionar, cum sugera chiar Ilici prin '90? :-)

    Din fericire opinia publica din Romania (mai ales in marile orase) s-a maturizat mult in ultimii ani si "nu mai pune botul" la asemenea actiuni.
  • +10 (16 voturi)    
    Ziua Drepturilor Omului (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 16:20)

    nano2k [utilizator]

    Intotdeauna mi s-a parut o chestiune cel putin bizara sa ai o zi a "Drepturilor Omului". Inteleg usor o zi a drepturilor animalelor, a pestilor sau maimutelor, chiar si ziua drepturilor analfabetilor, dar e bizara, cum ziceam, o zi a drepturilor omului.

    De ce? Pai cine sa ia si sa dea drepturi omului? Nu tot omul? Adica cine ne iau drepturile sau ni le ofera? Extraterestrii? Galacticii? Apropo, in seara asta ii vedem la televizor...

    Pai nu tot oamenii isi schimba intre ei drepturile si si le ingradesc reciproc? Si daca oamenii sunt cei care centreaza si tot ei dau cu capul (aluzie iar la meciul din aceasta seara), atunci cei care iau drepturile altora or fi avand niste drepturi superioare?

    Eu propun schimbarea denumirii in Ziua Internationala a Drepturilor Pulimii, a fraierilor care muncesc pe plantatiile celor care apoi au timp si energie sa tot arunce cu taxe, impozite si alte greutati in spinarea primilor.
  • +9 (27 voturi)    
    saracie (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 16:21)

    am [anonim]

    Romania nu este o tara chiar saraca...in comparatie cu alte locuri aici chiar se poate trai.
    Daca protestatarii erau indignati de saracia batranilor aflati in neputinta ,atunci protestul lor are o justificare dar daca isi strigau propria saracie atunci nu este in regula. In putere fiind ( si sunt din moment ce au energia sa protesteze) atunci mai bine ar fi creativi si harnici si sa faca ceva constructiv,sa depaseasca greutatile unui inceput de antreprenoriat si sa iasa din nevoie cu fruntea sus. Daca cineva mai asteapta ca prosperitatea sa provina de la guvernare se inseala si asteapta degeaba.
    • -3 (13 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 17:02)

      dan a. [utilizator] i-a raspuns lui am

      Tu ori esti politician ori nu traiesti in prezent. De cateva luni bune, pe tot globul, tinerii protesteaza pentru ca nu-si gasesc locuri de munca si pentru ca si parintii lor sunt la un pas de a-si pierde joburile.
      CIne ne-au adus in starea asta? Exact politicienii aflati in stransa legatura cu bancherii si corporatiile ai carora interese acestia le servesc.
      • +1 (5 voturi)    
        politician (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 20:06)

        am [anonim] i-a raspuns lui dan a.

        Nu sunt politician , dar nu cred ca daca unii se revolta chiar pe buna dreptate undeva in lume atunci trebuie sa ma revolt si eu....asa ca este la moda.... tocmai pentruca vremurile sunt complicate cred ca moderatia este reteta succesului...inclusiv din partea guvernantilor.
        In general cel care este la putere ( mai ales cand el este neputincios .....-un paradox: sa fi la putere neputincios ) este injurat pentruca intotdeauna aspiratiile populatiei o iau inaintea
        capacitatii societatilor de a rezolva problemele.
        De aici si alternantele din democratii. Traim acum intr-o lume in care statele nu mai pot oferi bunastare asa cum au facut-o pina mai ieri.........credeti ca prin revolta se rezolva ceva? va asigur ca nu......lucrurile se agraveaza.
        Romania nu duce lipsa de libertate ci de busola.
      • -2 (6 voturi)    
        eu am un loc de munca (Duminică, 11 decembrie 2011, 1:20)

        serban [anonim] i-a raspuns lui dan a.

        De ce nu isi gasesc tinerii un loc de munca? A, trebuie sa munceasca! Nasol, mai putin timp pentru bautura si legale.

        Cine vrea sa munceasca, munceste oriunde s-ar afla.
    • -7 (15 voturi)    
      as? (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 17:27)

      ionel [anonim] i-a raspuns lui am

      "Romania nu este o tara chiar saraca...in comparatie cu alte locuri aici chiar se poate trai." Asa spuneau si securisii cand aratu imagini din tarile africane celor nemultumiti. Ciocu' mic, nu?
  • +5 (15 voturi)    
    work - solutie impotriva saraciei (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 16:42)

    firefox [utilizator]

    Eu vreau sa vad actiunea work Romania ca solutie impotriva saraciei, nu trebuei sa copiem imbecilitatile leftistilor din alte tari, astia traiesc intr-o tara construita pe munca si vor sa o ocupe cica muhahaha!
  • -3 (13 voturi)    
    Libertatea opiniei si drepturile omului (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 16:49)

    fane [anonim]

    In anul 2011 acestea nu exista in Romania.
    • -2 (6 voturi)    
      Rog editorii (Duminică, 11 decembrie 2011, 2:28)

      Richard the Lionheart [utilizator] i-a raspuns lui fane

      sa stearga mesajul lui Fane, sa aiba si el o confirmare a faptului ca in Romania nu exista libertatea opiniei.
  • +8 (16 voturi)    
    Sărăcia (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 16:59)

    kiope [anonim]

    Sărăcia este un drept al omului respectat în România așa că nu văd la ce-ar mai trebui să protestezi pentru el în Piața Universității. Oricum lozincile nu rezolvă nimic în domeniul ăsta unde trebuie să pui mîna și să faci ceva.

    Dacă se duceau, pe tăcute, cu niște haine și niște mîncare la vre-un azil de bătrîni sau la un orfelinat făceau mai multă treabă și nici nu se dădeau în spectacol. Mi se pare mai mult o provocare pentru jandarmi care bănuiesc că și-ar fi dorit mai mult să stea acasă sîmbăta asta.
  • -3 (13 voturi)    
    Eu ma plang . .. (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 17:07)

    ionamaru [anonim]

    ... bogatii de pe vremea lu'nea nicu ,sunt azi imbogatitii lu'nea nelu ..nea constan... nea base ...
    Asa ca ,noii Domni ,isi apara privilegiile ,
    Occupy Romania , sa ai succes !
    • +2 (4 voturi)    
      ai dreptate (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 20:09)

      am [anonim] i-a raspuns lui ionamaru

      Ai dreptate..........si cine i-a votat si promovat?
      Nu cumva electoratul ? Cea mai buna ocupare a Romaniei cred ca s-ar face prin munca si initiativa civica. Vedeti pe cine alegeti in viitor ca e plina clasa politica de derbedei.
  • -7 (15 voturi)    
    represiunea lui iliescu a fost injusta ;-) (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 17:16)

    ionica fonosch [anonim]

    asta basista e legala ....:-))))
    asteptam cu interes articolele tov. tismaneanu :-)))
  • -2 (16 voturi)    
    Autorizatie... (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 17:38)

    eu [anonim]

    Daca revolutia din 89 ar fi asteptat autorizatie, acum am fi sarbatorit al 30 congres!


    Nu prea inteleg eu cum e cu protestele astea autorizate: oamenii ar trebui sa isi poata expune problemele liber, fara ca cel impotriva caruia protesteaza sa isi dea acordul!
    • 0 (6 voturi)    
      subscriu... (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 19:51)

      costica [anonim] i-a raspuns lui eu

      oricum, frica autoritatilor este evidenta, sufla astia acum si-n iaurt la orice posibila adunare nu se stie ce-ar putea iesi la gradul de nemultumire a oamenilor fata de actualii guvernantii.....
      Au fost in orice caz rapizi, eficienti cum nu prea sunt atunci cand trebuie ...
      Frica pazeste pepenii, cred ca aveau deja infiintat un birou de criza pregatit pentru orice iar Serviciile ale caror bugete le-au marit pentru 2012(chiar TREBUIE pentru ca nu se stie ce va urma, in orice caz nu vremuri mai bune pentru majoritatea romanilor!!!!) si baietii s-ar putea sa aiba de lucru muuuuult !!!
      Frica....le tataie fundul....
  • -5 (13 voturi)    
    Romania sub domnie tataro-tiganeasca (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 17:45)

    Dr. Sam Boga [anonim]

    Romanii n-au motive sa fie nemultumiti. Actuala mafie de partid si de stat e cea mai performanta de dupa '90.
  • -2 (12 voturi)    
    Putin si Basescu (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 18:46)

    deceneus [utilizator]

    la noi si la rusi erau bagati oamenii la dube!
    cam multi nostalgici dupa comunism printre comentatori :(
    • +2 (6 voturi)    
      politica (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 20:12)

      am [anonim] i-a raspuns lui deceneus

      Nu va mai plangeti........intrati in partidele care credeti ca va reprezinta si implicativa activ pentru cauzele in care credeti. Nu asteptati ca binele sa vina de la altii. Nu-i lasati pe impostori sa vorbeasca si sa actioneze in numele vostru !
    • -1 (5 voturi)    
      Haida, bre! (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 22:46)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui deceneus

      De unde ai dedus, asta? Comunism nu mai exista nici in China. A ramas doar umbra, de el!
    • -1 (5 voturi)    
      la noi si la rusi si (Duminică, 11 decembrie 2011, 2:37)

      Richard the Lionheart [utilizator] i-a raspuns lui deceneus

      in juma'de Europa si in State si in Australia si... Ia mai citeste si tu stirile. Sau daca nu le ai cu cititul poate prinzi ceva pe la tv.
  • -2 (6 voturi)    
    Impotriva saraciei exista leac (Duminică, 11 decembrie 2011, 11:54)

    fatmanx [utilizator]

    Se numeste munca! Utilizati-l, stimati protestatari.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu este normal (Luni, 12 decembrie 2011, 15:09)

    Badita Florin [anonim]

    Nu este normal sa am nevoie de aprobare pentru a iesi undeva afara cu 10, 20 de oameni si sa stam pasnici.

    Un arestat


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi