Expertii militari pun la indoiala autenticitatea dronei americane prezentata de Iran: Este prea intacta ca sa fie un aparat doborat

de A.N.     HotNews.ro
Vineri, 9 decembrie 2011, 12:31 Actualitate | Internaţional

Drona SUA capturata de Iran
Foto: Captura Youtube.com
Mai multi experti militari au pus la indoiala autenticitatea dronei americane prezentata de Iran, afirmand ca aparatul arata ca un "car alegoric de la o parada", fiind "mult prea intact" pentru a semana cu un obiect doborat, transmite Guardian. Joi, televiziunea iraniana a prezentat pentru prima data imagini cu drona capturata in urma cu cateva zile, afirmand ca aparatul este in stare perfecta.

Teheranul afirma ca drona ar fi fost doborata in timp ce zbura deasupra orasului iranian Kashmar, aflat la 225 km de granita cu Afganistanul.

Conform expertilor, drona americana era utilizata in cadrul misiunilor agresive de colectare a informatiilor despre programul nuclear iranian. Un astfel de avion fara pilot de tip RQ-170 a fost folosit si pentru strangerea informatiilor care au dus la raidul in care a fost ucis Osama Bin Laden.

Oficialii americani au recunoscut ca au pierdut un avion aflat in misiune de recunoastere in vestul Afganistanului, fara armament la bord, motivand acest lucru printr-o eroare de functionare care a dus la pierderea controlului asupra avionului.

Iranienii sustin ca drona a fost doborata "prin mijloace electronice". Aparatul ar fi suferit "stricaciuni minime".

Potrivit declaratiilor facute de Guvernul de la Teheran, drona RQ-170 Sentinel are o anvergura a aripilor de 26 de metri, avand o lungime totala de 4.5 metri. Aparatul este "echipat cu aparate de supraveghere extrem de performante, echipament de strangere de date, de comunicare electronica si sisteme radar".

John Pike, expert in echipament militar la GlobalSecurity.org, a declarat ca este putin probabil ca iranienii au tehnologia necesara pentru a reusi sa preia controlul asupra sistemului de navigare al dronei si sa o aduca pe pamant fara sa o distruga. "Arata ca un car de la o parada. Arata incredibil de intact pentru ceva care s-a prabusit, in timp ce aripile sunt aplecate in directia gresita", a spus el. "La aparatul real, aripile urca in sus la margine. La drona aratata de iranieni ele sunt aplecate", a adaugat el.

Weird.com scrie ca "trebuie sa ne amintim ca cei care au prezentat aceste imagini (n.red. cu drona doborata) sunt cei care in trecut au sudat intre ele niste butoaie de petrol, intr-o incercare de a convinge lumea ca detin rachete rusesti anti-aeriene sofisticate. Se poate foarte bine ca drona prezentata sa fie mai mult o diorama de propaganda iraniana decat adevarata "Fiara din Kandahar.”

Alti experti au speculat ca drona americana ar fi putut fi doborata de un sistem rusesc de bruiaj si razboi electronic, denumit Avtobaza, pe care iranienii l-au cumparat de la Moscova in urma cu cateva luni.

Presa americana a relatat ca armata SUA au luat in considerare declansarea unei operatiuni a fortelor speciale de recuperare a dronei pierdute, insa actiunea a fost considerata prea riscanta.

Pe de alta parte, Wired.com a afirmat ca Rusia si China au cerut deja Guvernului de la Teheran sa le permita accesul la aparatul american doborat.


Citeste mai multe despre   






















4433 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    In plus (Vineri, 9 decembrie 2011, 12:32)

    Vizitiul [utilizator]

    Se vad sudurile :) Marca Iraniana!
    • +12 (12 voturi)    
      e din china (Vineri, 9 decembrie 2011, 12:38)

      bango [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      probabil le-au dat-o chinezii sub denumirea de trona.
      • +6 (8 voturi)    
        mai mult ca sigur (Vineri, 9 decembrie 2011, 12:54)

        yckx [anonim] i-a raspuns lui bango

        a fost recuzita intr'un film film sci fi, cu kang fu, :-)

        sarbatori fericite !
    • +3 (7 voturi)    
      loool (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:06)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      ce penibil!
      doamne ce idioti!

      un avion cu anvergura aripilor de 26 din aluminiu cand cade nu are airbaguri :))))))))))


      ala zici ca este nou
      :)))))))
    • 0 (4 voturi)    
      Mda, dronele alea au un soft foarte de complex :)) (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:58)

      florinel [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      http://online.wsj.com/article/SB126102247889095011.html#articleTabs%3Dvideo

      Talibanii obtineau transmisiunile video de pe drunele americane cu un sot rusesc care costa $29 :)))))

      Deci, da, dronele americane sunt extrem de greu de prins si invizibile :)))))

      Probabil softul de pe ele a fost facut de SIVECO :))))))
    • +2 (2 voturi)    
      dada (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:05)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      expertii militari vor spune ca e din plastilina si a fost facuta pentru Chuck Norris.
  • +2 (10 voturi)    
    Spionaj modern (Vineri, 9 decembrie 2011, 12:40)

    Radu [anonim]

    Ca drona este intacta sau nu, pierderea ei a fost recunoscuta de americani. Deci se face spionaj in toata libertatea. Rezultatul este ca acum toata lumea stie despre spionaj si de posibilitatea practica a Iranului de a captura dronele.
    • +1 (3 voturi)    
      Cat de dobitoc sa fii pt a da negativ? (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:36)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Trei dobitoci ti-au dat negativ, desi ai spus un lucru foarte adevarat: armata americana a recunoscut ca o drona a fost doborata.
      • +2 (2 voturi)    
        eee si tu acum... (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:58)

        AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui Alex

        Nu stii ca in Romania trebuie sa minti ca sa ai dreptate ?
        Romanii nu suporta adevarul mincinos. ;)
  • +2 (2 voturi)    
    se pare... (Vineri, 9 decembrie 2011, 12:42)

    geo [anonim]

    ca varianta cibernetica ar fi la originea doborarii dronei...

    http://www.debka.com/article/21550/
    • +4 (6 voturi)    
      Hai baaaa geo, las-o 'n-colo de treaba!!! (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:57)

      Sandu [anonim] i-a raspuns lui geo

      Le atribui mult prea multa inteligenta iranienilor. Pe care n-o au. Aia sunt vai de capul lor si tu vorbesti de "varianta cibernetica"? Chiar daca drona este reala, iranienii au pus mana pe ea din pur noroc. Defectiune a aparatului sau probleme de comanda de la sol. La cate drone au zburat deasupra Iranului, daca iranienii ar detine tehnologia necesara capturarii unor astfel de aparate, ar fi trebuit ca acestia sa aiba acum capturate o adevarata escadrila. Captura, daca este reala, se datoreaza unei pure intamplari. Oricum, nu cred ca americanii au atat de mari batai de cap din cauza asta. Au mai pierdut ei drone si aparate sofisticate. Si? Tot ei au ramas lideri in constructia de aparate performante si inteligente. Stiu, vor fi unii pe-aici care vor aminti de tehnologia inversa, tehnologie prin care eventual s-ar putea reproduce un astfel de aparat. Ei, nu e chiar asa de usor. As zice ca e chiar imposibil. Cat despre propaganda iraniana, aia sunt in stare sa sustina orice enormitate ar fi indreptata impotriva obsesiei lor: America. Ura lor fata de o tara si un popor dovedeste primitivism si lipsa de inteligenta. By the way, Iranul nu are cum sa castige nici un razboi. Iar liderii religiosi de la Teheran stiu asta mult prea bine. Nici rusii si nici chnezii nu vor ridica un deget pentru "amicii" lor de la Teheran. Interesele acestora sunt, pare paradoxal dar nu este asa, strans legate de America, o tara cu mult mai importanta pentru China si Rusia decat va putea fi vreodata Iranul. Cu tot petrolul si gazul pe care-l are la dispozitie. Sa nu uitam de galagia pe care, atat rusii cat si chinezii au facut-o impotrivindu-se razboiului din Irak! Sa nu uitam nici retorica Rusiei privind Libia! Si? Ce-au facut? Nimic! Doar au latrat. Aparentele inseala. Interesele economice si strategice comune ii fac pe americani, vest-europeni, rusi si chinezi sa-si dea mana (mai mult sau mai putin pe sub masa) in toate chestiunile ce tin de securitate si geopolitica. Iranul e pierdut.
      • +3 (3 voturi)    
        mare greseala (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:07)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Sandu

        cea mai mare greseala intr-un razboi este sa-ti subestimezi adversarul, adica sa-l crezi prost. Daca era prost, nu ajungea sa-ti fie adversar.
        • 0 (2 voturi)    
          Siguuur!!! (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:57)

          Gicu islamicu' [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

          Mare greseala? Pai, daca n-ai remarcat, cei care-si subestimeaza adversarul sunt chiar amicii tai iranienii. Nu chiar acestia, iranienii, declara ritos si in mod regulat ca vor calca America in picioare? De acord cu tine, mare greseala. Numai ca marea asta greseala o fac iranienii. Retorica asta de tip islamic pe care o aud de ceva vreme de la Ahmadinejad & co, am mai auzit-o si cu alte prilejuri. Irak (in doua randuri), Afganistan, Libia, acum Siria. Toti dictatorii islamicii vorbesc, de fiecare data cand simt ca le sunt amenintate puterea si regimul, de parca ar fi indestructibili, vesnici si imbatabili. Si uite cum, rand pe rand, s-au prapadit unul dupa altul. Saddam, bin Laden, Gaddafi,... Urmeaza Assad, Ahmadinejad si Khamenei. Nu-ti face iluzii ca vor scapa cu fata curata astia trei din urma. Cu toate dronele lor capturate de la americani.
          • 0 (0 voturi)    
            ok (Vineri, 9 decembrie 2011, 18:49)

            MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Gicu islamicu'

            au mierlit-o Saddam, Gaddafi... si e mai bine acum acolo? Amicii mei sunt cei care vor pace, deci niciunii nu-mi sunt amici. Intotdeauna voi considera violenta, atat cea fizica, cat si cea verbala, o arma a imbecilitatii.
  • 0 (4 voturi)    
    ... (Vineri, 9 decembrie 2011, 12:49)

    dan [anonim]

    Pai daca iranienii au reusit sa 'hackereasca' softul dronului nu vad de ce nu ar fi reusit sa-l aduca la sol in conditii foarte bune. WW3 inseamna si un razboi cibernetic, nu numai un razboi economic si militar.
    • +3 (3 voturi)    
      Ptr ca... (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:02)

      AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui dan

      ...diferenta o face sutele sau miile de ore de antrement si pilotat de la sol a dronelor. Tu, ca simplu hacker militar al Ro sau Iranului, care nu ai experienta in pilotarea de la distanta a dronei, este foarte probabil sa o aduci la sol catastrofal sau cu o aterizare fortata din care sa rezulte niste daune mai mici sau mai mari.
      • -1 (3 voturi)    
        da (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:33)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui AK-47

        dar daca am hackerit si softul pe care se face antrenament?
        • +1 (3 voturi)    
          Iti lucreaza cam mult imaginatia nestimabile! (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:48)

          Florin [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

          Dar daca, dar daca... Dar daca... Dar daca aberezi? Ceea ce, in opinia mea, chiar faci.
      • 0 (0 voturi)    
        Microsoft Flight Simulator... (Vineri, 9 decembrie 2011, 22:05)

        dodu [anonim] i-a raspuns lui AK-47

        la ce crezi ca foloseste????? ;)
  • 0 (6 voturi)    
    Aiurea (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:01)

    eugen [anonim]

    nici nu seamana,nici nu rasare,cred ca totul e o "vrajeala",prea mult seamana cu bombardierul stealth,B-2 Spirit.Cred ca e o macheta,facuta grosolan de catre iranieni.Nu au doborat,nimic pentru ca nu sunt capabili,sa o detecteze macar,darmite sa o doboare.
    • +1 (1 vot)    
      pe ce lume traiesti? (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:06)

      AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui eugen

      Americanii insisi au recunoscut ca au pierdut o drona !!

      Daca era in Afganistan, o recuperau ei si ar fi anuntat lumea intreaga ca toata treaba asta din partea Iranului este o mare farsa !!
      • 0 (2 voturi)    
        Si care-i problema? (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:40)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui AK-47

        Ce are una de-a face cu alta? Drona aia pe care americanii sustin ca ar fi pierdut-o (desi puteau sa nege) ar putea deja sa nici nu mai existe. Nu-ti face iluzii! Totul tine de propaganda. Iar iranienii au devenit specialisti. Si altii au tot sustinut ca au doborat drone si avioane. Ei si? Drona aia, capturata sau nu, nu va face nici cat doua cepe degerate in doi-trei ani. Tehnologia avanseaza extrem de rapid si ce astazi e considerat ca fiind ultraperformant, maine e vechitura. N-ar fi rau sa privesti imagini cu o drona adevarata RQ-170 (le poti gasi pe internet), iar mai apoi sa le compari cu imaginea prezentata de iranieni. Deosebirile sunt evidente. Raman la parerea ca totul e un mare fas. Chiar nu te mira deloc faptul ca americanii au recunoscut ca au pierdut o drona?
      • -1 (1 vot)    
        Intr-o lume reala (Vineri, 9 decembrie 2011, 16:35)

        eugen [anonim] i-a raspuns lui AK-47

        Nu stiu,pe ce lume traiesti tu,dar eu te asigur ca nu visez,ca tine.Daca americanii,spun ca laptele e negru,trebuie neaparat sa-i crezi?Esti cu pat de lemn,sau cu pat rabatabil,daca te numesti AK-47?
  • +4 (4 voturi)    
    ;) (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:01)

    nevermind [anonim]

    parca seamana un pic cu...calul troian
  • +2 (2 voturi)    
    drona (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:06)

    mihai [anonim]

    Dronele au un sistem sofistical electronic de telecomanda si orientare. Chiar in cazul in care se pierde legatura de ghidare, au sistem GPS de orientare care-i permite sa se intoarca in anumite puncte prestabilite, sigure (in cazul ca nu ramane fara combustibil).
    Sunt sigur ca un asthel de echipament sofisticat a fost prevazut cu un sistem de autodistrugere in caz de urgenta.
    Este posibil ca drona sa fi "scapat" de sub control si sa fi ramas fara combustibil. Sistemul automat ii permite sa aterizeze autonom.
    Acest tip de drona este mai vechi si este folosit numai pentru supraveghere, nu este dotat cu minirachete. Puteti gasi detalii pe net, daca doriti.
  • +1 (5 voturi)    
    Hahahaha!!! (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:08)

    DanV [anonim]

    "Drona" doborata? Aia? Pai este evident o macheta si nimic mai mult. Propaganda desantata iraniana, de o ilaritate incredibila care frizeaza penibilul, este destinata exclusiv fraierilor antiamericani si propriul public fanatizat. Pentru cine se lasa pacalit de caricaturala propaganda iraniana, ar fi bine sa studieze fotografiile cu adevaratul aparat (pot fi gasite pe internet) iar mai apoi sa le compare cu diorama (sau macheta) prezentata de iranieni. Vor vedea deosebiri fundamentale.
    Dar ce starneste portia cea mai mare de ras este asezarea acestei machete in fata unui steag national iranian. Penibil.

    P.S. Vorba cuiva de mai sus... i se vad sudurile. Marca iraniana.
  • +1 (1 vot)    
    Iranienii se impauneaza degeaba (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:37)

    Glock [anonim]

    Iar asta le dovedeste slabiciunile.

    Avand in vedere faptul ca drona zboara la peste 50.000 de picioare altitudine (peste 15.000 de metri altitudine), este extrem de greu de crezut ca iranienii au doborat-o. Dealtfel iranienii nici nu au tehnologia necesara sa doboare astfel de aparate. Mai degraba a fost vorba de o defectiune de control de la sol sau o defectiune a aparatului. Altfel, avand in vedere cate asemenea drone au zburat deasupra Iranului pentru culegerea de informatii privind programul nuclear iranian, fanaticii astia ar fi ras tot ce zbura deasupra teritoriului lor. Asadar e doar pura intamplare, daca aparatul din imagini este chiar drona despre care iranienii sustin ca ar detine-o, ca acest aparat a ajuns in mainile acestora. Si se datoreaza in mod cert doar unei defectiuni. Daca ar fi fost doborata, asa cum sustine propaganda regimului iranian, drona n-ar fi aratat in nici un caz atat de intacta. Mai mult, presupun ca aparatul este prevazut si cu un sistem de autodistrugere. Dar, indiferent care ar fi adevarul, pe americani ii doare drept la basca. Au mai pierdut drone. Iar tehnologia avanseaza intr-un ritm atat de alert incat chiar si aceasta drona, in cativa ani, va deveni irelevanta si invechita.
    • -1 (1 vot)    
      Dada, extrem de buna, o dai jos cu soft de $29 (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:15)

      florinel [anonim] i-a raspuns lui Glock

      http://online.wsj.com/article/SB126102247889095011.html#articleTabs%3Dvideo

      Nene, mai lasa Cartoon Network si filmele de Hollywood, traim in lumea reala!! :))))
      • +1 (1 vot)    
        E limpede. A aparut alt "specialist" in drone. (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:25)

        George [anonim] i-a raspuns lui florinel

        Tu crezi ca orice zboara poate fi si "doborat" si, eventual, se si mananca la cina ayatolahilor iranieni. Mai baiete, ce cunostinte ai tu despre drone? Cum functioneaza, ce caracteristici au, cu ce sisteme de autodistrugere sunt dotate, etc? Crezi cumva ca indivizii aia care le-au conceput si le-au construit erau niste bieti togolezi analfabeti? Esti cumva analist militar? Defapt ce anume te recomanda sa debitezi prostii despre un lucru pe care nu-l stapanesti?
        • 0 (0 voturi)    
          Nenea, nu sustin ca stiu ceva despre dronele alea (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:59)

          florinel [anonim] i-a raspuns lui George

          Pur si simplu ti-am aratat ca utilizand niste mijloace tehnice rudimentare, niste indivizi care cunosc probabil la fel de multe despre dronele alea ca si tine sau ca si mine au reusit sa obtina imagini filmate de catre dronele alea facute de catre super experti.

          Sa nu ai o conexiune criptata corespunzator intre o drona si baza mi se pare de-a dreptul stupid. Daca tu crezi altfel, e problema ta, dar te invit sa imi explici cum de au reusesit inapoiatii aia sa decriptezi transmisiunea unei drone cu un soft de $29.

          Oricum, postul tau iroase de la o posta a propaganda ieftina...
  • 0 (0 voturi)    
    drona americana doborata (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:48)

    vlad21ro [utilizator]

    era de fapt o jucarie gasita intr-un ou kinder
  • 0 (2 voturi)    
    Intrebare (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:55)

    sipu [utilizator]

    Si la ce iar folosi parbrizul ? Are la mansa vrun robot ?Astia sau uitat prea mult la televizor
    • +2 (2 voturi)    
      Air intake (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:42)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui sipu

      Nu e parbriz, e grila de admisie aer
  • +1 (1 vot)    
    fabule iraniene (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:17)

    radub [anonim]

    Aceste drone au in redundanta un sistem dublu de auto-distrugere, pentru cazul cand scapa de sub control, sau sunt atinse de un proiectil inamic. Este masura cea mai elementara pentru ca drona sa nu incapa intacta in maini straine. Ceea ce prezinta iranienii poate fi o piesa de recuzita de film, carton, plastic, placaj etc.
  • 0 (0 voturi)    
    nu e peste ca bibanul si softist ca talibanul (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:20)

    ionica fonosch [anonim]

    { http://ronmilione.blogspot.com/ }

    { http://defense-update.com/20111205_kvant-1l222-avtobaza-electronic-intelligence-elint-system.html }
    • +1 (1 vot)    
      Ma lasi cu link-urile astea penibile? (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:33)

      Ionel Ponosch sr. [anonim] i-a raspuns lui ionica fonosch

      Ma, da' ce de destepti au aparut pe-aici. Specialisti in softuri si drone... Saracii americani, pe voi trebuia sa va angajeze mai "specialistilor! Ai cumva impresia ca, din octombrie si pana in decembrie, doar ao singura drona a survolat Iranul? Pai in cazul asta, cu aparatura aia sovietica "sofisticata", iranienii ar fi pus mana pana acum pe o multime de drone americane. totul e un mare fas. Iar naivii si "specialistii" asa ca tine, inghit orice prostie fara ca macar sa gandeasca o secunda.
  • 0 (0 voturi)    
    Si daca e contraspionaj? (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:20)

    Oxigen [anonim]

    O drona special prelucrata cade, intamplator nu se auto-distruge, dar transmite continuu informatii de la sol...
    Asa e cel mai usor sa identifice bazele secrete si laboratoarele iranienilor pe unde va trece.
    Cu certitudine cand vor incerca sa o deschida va face "poc"...
  • 0 (0 voturi)    
    eu nu sunt specialist ,doar citesc ... :-) (Vineri, 9 decembrie 2011, 17:22)

    ionica fonosch [anonim]

    { http://www.ausairpower.net/APA-Rus-ADCP-CP.html }

    { http://www.orteh.com/eng/products/catalogue/books/13.php }
    • 0 (0 voturi)    
      Pai atunci? (Vineri, 9 decembrie 2011, 19:20)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui ionica fonosch

      Pai atunci mai postacule, daca tot recunosti ca nu esti specialist, ce naiba te tot straduiesti sa demonstrezi cu linkurile astea penibile si obscure pe care ni le tot recomanzi? Esti propagandist sau ce?
      • 0 (0 voturi)    
        si? (Vineri, 9 decembrie 2011, 22:11)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui Florin

        ce vreti sa demonstrati? omul isi sutine o idee, isi prezinta argumetele, d-vs nu veniti cu contra-argumente ci doar incercati sa-l defaimati si sa-i ridiculizati argumentele.... in conditiile astea mai are importanta ca e postac? Sa fim seriosi...
  • 0 (0 voturi)    
    postaci sunt de pilda pdl-isti de pe aici :-) (Vineri, 9 decembrie 2011, 21:34)

    ionica fonosch [anonim]

    * fiind democratie inca mai putem comenta ....
    ** fiindca nu sunt specialist prefer sa pun linkuri ...
    *** obscur e basescu blaga geoana ....

    { http://en.wikipedia.org/wiki/Carlo_Kopp }
  • 0 (0 voturi)    
    analiză (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 1:18)

    ampersand [utilizator]

    Iranian state owned news agencies are claiming they've managed to jam the navigation systems on the drone, rendering it helpless and forcing it to earth. They're saying they interrupted the signal from the operator on the ground as he flew the drone over Iran.

    There are a couple of problems with this story. First, the RQ-170 is likely an autonomously navigated craft, which means there is no operator signal to jam. Second, US drones are programmed to fly a static pattern or even return to base if they lose contact with navigational signals or somehow go haywire.

    Sure, backup systems fail, but what these two facts mean together is that if Iran does possess a US drone it is likely a more primitive recon drone, like the one reported missing by the US late last week.

    Business Insider
  • 0 (0 voturi)    
    cam ciudat (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 3:42)

    Balloo [anonim]

    Cam ciudat ca "the Guardian" mai face valuri.
    Acum o zi americanii recunoscusara deja ca au pierdut o drona care patrula in zona granitei a Afganistanului iar Iranienii declarasera deja mandri ca e la ei. Cum au facut cum au dres, au pus mana pe ea. Deja se zvoneste ca ar vinde-o Chinei. Intrebarea este: de ce o vrea China ? oricum e facuta in mare parte cu piese chinezesti :). poate vrea sa ascunda defectul (bug hardware intentionat) care a facut drona sa clacheze sau vor sa-si imbunatateasca calitatea ?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version