Corida va fi interzisa in Catalunia. Arena La Monumental din Barcelona, plina pana la refuz la ultimul show

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 25 septembrie 2011, 13:59 Actualitate | Internaţional

Legendarul Jose Tomas, ultima corida pe arena La Monumental din Barcelona
Foto: Agerpres/AP
Fanii coridei din Catalunia se pregatesc sa asiste la ultimele lupte, inainte ca interdictia asupra acestei traditii sa intre in vigoare in nord-estul Spaniei incepand cu 1 ianuarie 2012, relateaza BBC.
UPDATE AFP relateaza ca arena La Monumental din Barcelona este "plina pana la refuz".

In aplauzele celor 18.000 de spectatori, trei toreadori spanioli celebri au coborat duminica seara pentru ultimul "paseillo", turul de onoare dinainte luptei, aclamati de public care striga "Libertate".

Primul dintre acestia, Juan Mora, in varsta de 48 de ani, a revenit singur in arena in "Ole"-urile spectatorilor, in verde, pentru a infrunta primul dintre cei 6 tauri din aceasta seara, Burrenito, 540 de kilograme.

A fost urmat apoi de matadorul legendar Jose Tomas, 36 de ani, imbracat in auriu si negru, in semn de doliu.

In mod simbolic, in aceasta regiune din nord-estul Spaniei, tanarul catalan Serafin marin (28 de ani) va fi cel care va da lovitura de gratie taurului Dudalegre, de 567 kilograme.

Interdictia - prima din Spania - a fost votata anul trecut dupa ce 18.000 de oameni au semnat o petitie, in care se sustine faptul ca practica este barbara. Cei care se opun acestei masuri o vor contesta in instanta.

Biletele pentru ultimele lupta, in celebra arena barceloneza, s-au vandut in timp record si au fost comercializate pe piata neagra cu pana la de cinci ori valoarea initiala.

Insa acest numar mare de spectatori nu s-a mai inregistrat demult la corida in arena La Monumental, iar faptul ca oamenii nu au mai sustinut spectacolele a fost unul dintre motivele pentru care parlamentul regional a votat pentru interzicerea lor.

Corida este in prezent permisa in toata Spania, mai putin in Insulelel Canare.

Activistii pentru protectia animalelor vor sa extinda interdictia in intreaga tara.



Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

8921 vizualizari

  • +15 (39 voturi)    
    uau! (Duminică, 25 septembrie 2011, 14:24)

    dan [anonim]

    credeam ca nu o sa traiesc sa vad asta!!! ma bucur pentru decizie, dar a venit destu lde tarziu. daca eu fugaresc cainele din spatele blocului pentru ca latra, pot sa fiu amendat; spaniolii astia increzuti lauda si aplauda cum un animal este omorat de dragul spectacolului.
    • -10 (36 voturi)    
      fals (Duminică, 25 septembrie 2011, 16:15)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Tu esti campion la sportul national, datul cu parerea in probleme indepartate. In Cataluinia predomina nationalistii catalani si stanga reactionara, primii percep jocurile cu tauri ca fiind o traditie spaniola si ei sunt fanatici catalanisti, ultimii, cei de stanga, sunt persoane cu mult testosteron dar cu putina ratiune, ei au mereu nevoie de dusmani reali sau imaginari cu care sa lupte, in genera o lupta inutila, supun inutila ca interzici moartea unui taur pe arena , dar nu a zeci de miloane de animale la abator, sau a miliarde de animale in toate amatoarele din lume anual, sa nu crezi ca abatoarele din afara UE sunt prea grozave. Ar mai ramane vanatoarea pe care o fac animalele intre ele, ba chiar este sustinut ursul polar de catre ecologisti pe gheata, ca sa vaneze , ghici ce ? pui de foca, tocmai acei puisori care oamenii nu putem sa-i vanam. Da, dar vei sune ca natura asa este ea programata, si eu iti spun ca omul este vanator prin antura lui, 1 milion de ani a vanat, ochii oamenilor sunt asezati frontal ca la mamiferele pradatoare, in parte suntem carnivori, deci cum obtineam carnea ? daca te vei uita cu atentie, copii mici de forma instinctiva fugaresc orice vietate care le intra in ograda.
      • +10 (14 voturi)    
        ? (Duminică, 25 septembrie 2011, 19:12)

        ? [anonim] i-a raspuns lui Vlad-I

        daca oamenii nu ar fi trecut pragul dintre a ucide din nevoie (pentru supravietuire) si a ucide din placere, lumea oamenilor ar fi fost mult mai pasnica, iar atat animalele, cat si oamenii ar fi avut mult mai putin de suferit.
        • -10 (16 voturi)    
          Nevoie de placere! (Duminică, 25 septembrie 2011, 22:33)

          traian [anonim] i-a raspuns lui ?

          Filozofam de dragul filozofiei!
          Pai ce ai zice dumneata daca s-ar da o lege care sa te oblige sa faci sex,dragoste si alte alea numai de nevoie,doar atunci cand te hotarasti cu consoarta sau prietena sa faceti un bebe?
          Ar fi nasol,nu? Doi copii,adica doua partide de sex toata viata!?
          • +9 (11 voturi)    
            ??? (Duminică, 25 septembrie 2011, 23:12)

            ? [anonim] i-a raspuns lui traian

            atunci de ce nu permiteti oamenilor sa va ucida, atata timp cat le face placere?

            mare e gradina Domnului.......................
            • -7 (7 voturi)    
              Ha,ha,ha! (Luni, 26 septembrie 2011, 1:40)

              traian [anonim] i-a raspuns lui ?

              Din cate stiu din literartura de specialitate dar si din alte surse de obicei oamenii care vor sa ucida nu prea cer permisiunea victimelor!
              Oricum,vad ca discutia o ia rau pe aratura,trecem de la cultura la agricultura si invers!Draga domnule anonim,eu am dat un simplu exemplu legat de placerea sexului de care avem nevoie,cel putin unii dintre noi!
              Altii cred ca nu au nevoie pentru ca se opresc la pragul cu placeri sau isi pun intrebari esentiale legate de cum sa fie ucisi aia care fac sex si daca nu vor sa conceapa copii la momentul respectiv!
              Cat despre taurii cu pricina este pacat!Si de ei si de toreadori!Taurii vor ajunge salam sau fripturi iar toreadorii se vor recalifica,vor ingrosa randurile somerilor sau vor continua sa munceasca pe la coridele din Franta vecina unde stiu si vad ca sunt legale!Noroc bun,puritanilor!
              • +5 (5 voturi)    
                . (Luni, 26 septembrie 2011, 9:24)

                ? [anonim] i-a raspuns lui traian

                pai dvs ati luat-o pe aratura din start.
                eu vorbeam despre placerea de a ucide, nu despre placere in general...

                eu nu pot sa citesc in locul dvs, dar, tinand cont ca cititul este o activitate placuta, poate incercati sa-l exersati :D
    • -1 (19 voturi)    
      Toro Bravo (Duminică, 25 septembrie 2011, 21:38)

      xan [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Taurii pentru coride sunt o specie de bovine care mai exista doar in ferme speciale pentru coride, si sunt crescuti in conditii speciale. Si anume fermele sunt foarte intinse, aproape rezervatii naturale, in care isi gasesc adapost si alte multe specii de animale salbatice. Sunt foarte curios daca activistii pentru protectia animalelor cunosc cate alte specii de animale beneficiaza de ajutorul omului pentru a trai in conditii macar aproximativ la fel de bune.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_Fighting_Bull

      Bineinteles ca daca se desfiinteaza coridele se vor desfiinta si fermele, si va mai dispare o specie de animale, poate mai multe. Multumim 'activistilor' pe aceasta cale, faceti o treaba 'deosebita'!
  • -12 (48 voturi)    
    Pentru inceput interzicem corida (Duminică, 25 septembrie 2011, 14:34)

    Erick [anonim]

    Pentru inceput interzicem corida. Mai apoi nu mai avem voie sa taiem animalele, pentru ca sufera. Nu mai avem voie sa ne plimbam in padure ca speriem vietuitoarele. Nu mai avem voie sa inotam pentru ca pestii vor fi stresati...
    Poate de asta sunt atat de ridicati in slavi homosexualii, intrucat nu pot sa se inmulteasca, asa se va reusi cel mai usor depopularea Terei... am exagerat... sau nu?
    • -2 (24 voturi)    
      Homosexualii nu se inmultesc? (Duminică, 25 septembrie 2011, 20:29)

      dragon [anonim] i-a raspuns lui Erick

      E o iluzie faptul ca nu se inmultesc homosexualii. Ba chiar se inmultesc si asta in vazul tuturor. Cum? Prin influentare, prin molipsire, prin marsuri urat mirositoare si de culoare maro, prin crearea mentalitatii ca fiind homo e ceva cool. Pentru iesirea din anonimat. Si nu-i ridica in slavi pe homalai decat tot niste homalai.
      Inafara topicului, dar nu m-am putut abtine.
  • 0 (34 voturi)    
    sport (Duminică, 25 septembrie 2011, 14:36)

    michael salcau [anonim]

    Este o forma de vanatoare sportiva. Se va interzice si vanatoarea de mistreti sau ursi ? In fiecare zi sunt ucise mii de bovine. Acum ucid un sport si o traditie.
    • +6 (32 voturi)    
      draga Mihai (Duminică, 25 septembrie 2011, 14:46)

      dan [anonim] i-a raspuns lui michael salcau

      propun sa te pun in arena si sa incep sa te vanez, apoi incerc sa te vanez prin padure ca sa vezi ce sanse ai de reusita. nu compara vanatoarea cu acest circ numit corida.
      nu sunt pentru vanatoare dar este complet diferit.
      traditii erau si luptele cu gladiatori...nu cumva plangi ca nu se mai omoara oameni in arena, mancati de lei si la mila imparatului?
      • -3 (7 voturi)    
        Ete fleosc (Luni, 26 septembrie 2011, 10:42)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui dan

        Da' cine esti tu sa decizi care e mai buna sau sa faci comparatii ?

        Nu a zis nimeni nimic de gladiatori, ai zis-o tu, neica-nimeni.

        Stai jos, 4.
    • +9 (25 voturi)    
      nu cred ca este acelasi lucru (Duminică, 25 septembrie 2011, 14:46)

      un tip [anonim] i-a raspuns lui michael salcau

      Una e sa pui arma la ochi si sa tragi si alta e sa te joci cu el, sa-l faci sa sangereze pana in ultimul moment.
      Cred ca asta e problema nu ca ii omoara.
      • -5 (27 voturi)    
        aiurea (Duminică, 25 septembrie 2011, 15:35)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui un tip

        pana la urma tu ce ai prefera, sa te chinuie cineva vreo juma de ora dar sa te lase in viata sau se te omoare rapid?
        pana la urma ideea este ca animalele alea sunt omorate, la fel cum sunt omorate si animalele din abator. da, stiu teoria, in abator sunt omorate imediat insa nu prea mai conteaza 30 de minute pana la urma.
        mi se pare aberanta o astfel de interdictie, cred ca este normal ca fiecare om sa aleaga daca doreste sau nu sa priveasca acele coride sau daca doreste sau nu sa manance carne. eu, de exemplu, nu mananc carne si nici nu-mi fac placere coridele insa consider ca oamenii au dreptul la liberul arbitru si nu la legi din ce in ce mai restrictive.
      • +1 (11 voturi)    
        ai dreptate tipule (Duminică, 25 septembrie 2011, 16:15)

        dan [anonim] i-a raspuns lui un tip

        oricum taurul este facut hamburgeri dupa corida dar este crud si inuman sa te joci cu el, sa il chinui,si sa feliciti un toreador inarmat cu o sabie...
      • +4 (22 voturi)    
        trist (Duminică, 25 septembrie 2011, 21:01)

        gaga [anonim] i-a raspuns lui un tip

        mie mi-a fost teama ca ziua asta o sa vina. corida e o proba de barbatie, de infruntare a mortii cu spatele drept si privirea limpede. oamenii au nevoie de exercitiul asta, al amusinarii mortii. si nu e vorba doar de moartea taurului ci si de moartea toreadorului. la corida exercitiul asta se face in cel mai demn si onest mod posibil. zic unii ca taurul e haituit fara sansa in arena. fals. sangele pe care il pierde in preludiul luptei finale e o nimica toata pentru o bestie de peste o jumatate de tona. de fapt e vorba de intaratarea animalului. cred ca comentatorii milosi habar nu au ce inseamna sa stai fata in fata cu un taur intaratat. destui toreadori au sfarsit in 5 minute cu vena iliaca sfasiata. in corida, cel care e in inferioritate, e omul. doar instinctele, talentul, curajul fantastic si antrenamentul il fac pe toreador invingator.
        • +1 (3 voturi)    
          Sa lasam cifrele sa-ti sustina parerea... (Luni, 26 septembrie 2011, 11:32)

          if0014 [utilizator] i-a raspuns lui gaga

          Spune-ne intai: cati oameni au mutit, cmparativ cu numarul de tauri morti?

          Apoi, ce-ar fi sa echilibram: facem niste reguli in asa fel incat procentul sa fie 50%-50%, ca asta inseamna barbatie.

          Si apoi sa vina voluntarii. Nu e corect ce spun?
      • -3 (9 voturi)    
        Propunere (Luni, 26 septembrie 2011, 0:38)

        V.R. [utilizator] i-a raspuns lui un tip

        In aceeasi ordine de idei, propun sa interzicem si leilor sa se joace cu antilopa muribunda si sa-i pedepsim pe cei care nu o omoara (sa zicem) intr-un timp de maxim 30 de secunde, pentru a-i scurta agonia!

        La modul serios, este clar ca taurii care sfarsesc ucisi in arena au o calitate a vietii mult superioara putinelor bovine salbatice care au mai ramas. Acestea din urma trebuie sa-si procure singure hrana (lucru pe care oamenii il iau de bun, dar care nu e deloc simplu) si pot muri de malnutritie, pot de-asemenea sfarsi in coltii leului/lupului.

        Oamenii ofera taurilor acestia adapost, hrana, vaci perechi - adica cam toate lucrurile care nu sunt deloc asigurate exemplarelor salbatice. Faptul ca sfarsesc in arena poate fi considerat pretul pentru o viata fara griji, ferita de incercarile constante ale naturii si cruzimii mult mai mare care poate fi gasita in cadrul ei.

        Charles Darwin a spus ca "natura este rosie, dinte si gheara". Animalele domestice sunt ferite de oameni de o asemenea existenta.
    • +4 (30 voturi)    
      sportiv (Duminică, 25 septembrie 2011, 14:51)

      maical [anonim] i-a raspuns lui michael salcau

      vanatoarea sportiva nu inseamna masacru, animalele au sansa lor.
      taurul ce sansa are?
      corida e una din cele mai mari barbarii, spaniolilor ar trebui sa le fie rusine ca au asteptat atat ca sa o interzica
      • +8 (14 voturi)    
        Hmmm (Duminică, 25 septembrie 2011, 15:39)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui maical

        Ai dreptate dar nici "vanatoarea sportiva" nu este chiar in regula.
        Sa nu uitam ca ea se face cu gonaci care directioneaza vanatul catre vanatori...nu il cauta vanatorii prin padure, ci le este adus.
        Si aceasta "vanatoare" este tot o barbarie...vezi cate animale vaneaza tiriac si mafiotii lui.
      • +4 (16 voturi)    
        nu a fost interzisa (Duminică, 25 septembrie 2011, 16:21)

        Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui maical

        Este interzisa doar intr-o regiune, in celelalte este chiar subventionata, turistii vin sa vada traditia, are sub o forma sau alta mai mult de 10 secole, ba chiar in cultura antica exista legenda cu minotaurul, mii de ferme si mici negoturi functioneaza pe langa aceasta traditie. Este o descarcare a oamenilor, este natura noastra, vezi filmele, ca nu au prea mult farmec pt. umanoizi daca nu este cu pac, pac. Nu este chiar bine sa infantilizam societatea, in caz de razboi, ce sa faci cu barbati fricosi care nu pot sa vada acul in spital, ce sa mai zici sa intepi dusmanul cu baioneta.
      • +5 (5 voturi)    
        mda (Luni, 26 septembrie 2011, 1:02)

        and [anonim] i-a raspuns lui maical

        Am vazut multe imagini cu toreadori sfasiati de tauri. Cati vanatori au patit-o in ultima vreme ? Apoi, e o mica diferenta intre a sta cu o sabie in fata taurului, si a sta camuflat cu o pusca cu luneta la sute de metri de animal.. Asa ca nu mi se pare deloc ca vanatul are mai multe sanse.
        • 0 (2 voturi)    
          Vorbeşti ca să faci praf (Luni, 26 septembrie 2011, 9:53)

          Nautilus [anonim] i-a raspuns lui and

          Numărând accidentele de vânătoare care ajung la Ştirile de la ora 5 în fiecare sezon, e foarte posibil ca vânătorii să fie mai periculoşi pentru ei înşişi decât pentru iepure sau mistreţ.

          ~Nautilus
  • -3 (15 voturi)    
    . (Duminică, 25 septembrie 2011, 16:29)

    . [anonim]

    Dumnezeu a creat pe Diavol iar acesta la randul lui a creat Lumea (Biosfera, tot ce este viu, animale, plante ...). Numai asa se poate intelege drama materiei vii.

    http://video.google.com/videoplay?docid=-4867469000009495453&ei=K2GySfKcNpmI2gKD9dD9Aw&q=documentar+ROMANA
    • -1 (5 voturi)    
      Gnosticismul (Luni, 26 septembrie 2011, 0:42)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui .

      Mereu am considerat ca gnosticismul este o forma de crestinism ceva mai logica decat cea standard. Insa problema ramane: daca D-zeu e atotputernic, atotbun si atotstiutor, de ce l-a creat pe Diavol pentru ca, la randul sau, sa creeze o lume a suferintei, dupa chipul si asemanarea lui? Singura concluzie pe care o putem trage este ca D-zeu fie stia rezultatul si atunci este un zeu crud si rau, fie nu stia rezultatul si atunci nu mai este omniscient.
      • +1 (3 voturi)    
        Demiurgul (Luni, 26 septembrie 2011, 10:48)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

        In gnosticism Demiurgul nu este acelasi lucru cu Dumnezeu, mai precis sunt doua entitati total diferite. Dumnezeu este rau, nemilos si viciat, Dumnezeu este Diavolul defapt.

        Demiurgul e pe cu totul alt plan, creatorul universal, caruia probleme morale insignifiante de genul "lumea suferintei" (suferinta fiind ceva extrem de subiectiv) nu ii creaza absolut nicio secunda de nesomn.

        Si bineinteles ca gnosticismul e crestinismul adevarat, nu 4 evanghelii aburite la 200 de ani dupa intamplarile pe care le descriu si alese nu pentru continutul de adevar ci pentru cum sa prosteasca mai usor omul de rand.
  • +5 (5 voturi)    
    curat ghinion (Duminică, 25 septembrie 2011, 20:19)

    dum_i [utilizator]

    curat ghinion pentru ultimii tauri...
  • -4 (10 voturi)    
    Mda... (Duminică, 25 septembrie 2011, 20:32)

    K.Samuel [utilizator]

    Avem tot mai multa libertate... Se ingroasa lista cu lucruri care nu ai voie sa le faci, sa le spui sau sa le gandesti.
    • +4 (6 voturi)    
      da, mare libertate! (Duminică, 25 septembrie 2011, 23:24)

      bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui K.Samuel

      hai să regretăm libertatea de...a ucide!!!
  • +6 (6 voturi)    
    Taurii şi boii (Duminică, 25 septembrie 2011, 23:13)

    Nautilus [anonim]

    1. Lupta cu taurul este o tradiţie spaniolă moştenită şi de alte ţări hispanofone.

    2. Catalanii naţionalişti, care sunt într-un fel de râcă permanentă cu spaniolii, nu au agreat niciodată tradiţiile şi simbolurile dictate de Madrid. Au mers până la a refuza să folosească reclamele cu "Taurul Osborne" (pe care căpşunarii noştri îl folosesc ca sticker pe maşini :D ) fiindcă erau "prea spaniole".

    3. Catalanii s-au folosit de autonomia locală (Spania post-Franco este cea mai "federalistă" ţară europeană, cu cea mai mare putere de decizie acordată autorităţilor locale) pentru a interzice o tradiţie "prea spaniolă pentru gustul lor".

    ~Nautilus
  • +6 (6 voturi)    
    Vinatoare (Luni, 26 septembrie 2011, 9:33)

    Loco [anonim]

    Nu am nimic cu cei care vineaza....dar sa fii spectator la actul in sine si sa si iti placa ceea ce vezi mi se pare prea mult.
    Oare despre cei care aplauda cind toreadorul infige sabia in inima animalului putem vorbi ca sint normali la cap? Daca a ti vedea unul ca se bucura si aplauda cind ii este luat capul unui pui de gaina ce sare in toate partile imprastiind singe ce ati crede despre el?
    Dintre cei care sustin acest asa zis sport, oare a asistat vreunul la taierea unui porc de craciun?
    Este o activitate pe care taranul roman o face de sute de ani, dar nu cred ca e cineva care sa se bucure si sa aplaude cu frenezie acest act.
    • -1 (3 voturi)    
      ipocrizie (Luni, 26 septembrie 2011, 10:33)

      anton [anonim] i-a raspuns lui Loco

      ".dar sa fii spectator la actul in sine si sa si iti placa ceea ce vezi mi se pare prea mult" - dar sa te duci la supermarket si sa iei un piciorus de porc ucis cu cruzime la abator cum ti se pare? nu ti se pare prea mult? si cand vezi portia de sarmale de craciun nu iti vine sa aplauzi de pofta? hai sa lasam ipocrizia...pana la urma moartea taurului in arena este o moarte mai onorabila decat moartea porcului la abator...
  • -2 (4 voturi)    
    :) (Luni, 26 septembrie 2011, 10:32)

    anton [anonim]

    cata prostie...
    care e diferenta intre un taur omorat la corida si un porc omorat la abator? daca interzicem corida sa interzicem omorarrea animalelor...asa ar fi normal...nu va place sa vedeti taurul murind in arena? uitati-va la porcul omorat cu salbaticie la abator...
    e ca si cand in loc sa interzicem pedeapsa cu moartea interzicem pedeapsa cu moartea prin spanzurare...
  • 0 (0 voturi)    
    Mesaj pentru spaniolii care se pregatesc de corida (Marţi, 27 septembrie 2011, 8:48)

    Mesaj pentru spaniolii de la corida [anonim]

    Metí mi pene en sus tradiciones bárbaras
  • 0 (0 voturi)    
    Orice crima aprobata de voi... (Marţi, 27 septembrie 2011, 9:14)

    Tudor [anonim]

    Orice crima aprobata de voi (corida, vanatoare, abator) nu face decat sa scada valoarea voastra ca indivizi si sa va indeparteze din cadrul unei specii superbe: oamenii


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri