Vlad Filat: Rusia trebuie sa isi retraga imediat trupele din Transnistria

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 25 septembrie 2011, 10:23 Actualitate | Internaţional

Rusia trebuie sa isi retraga imediat trupele militare din Transnistria, a declarat premierul moldovean Vlad Filat intr-un interviu pentru Kommersant-Ucraina, adaugand ca R.Moldova este dispusa la un compromis, relateaza Timpul, in editia electronica.

"Noi consideram ca aceasta misiune trebuie schimbata imediat. Trupele actuale au avut indicatia de a opri violentele, dar la noi deja de 20 de nu mai este razboi, de aceea misiunea ar trebui sa aiba un altfel de caracter, sa consolideze pacea si increderea, nu sa desparta cu tancuri si automate. Aceasta este pozitia noastra categorica", a mentionat premierul.

"Aceasta nu inseamna insa ca noi nu suntem gata de compromis. Pentru aceasta si exista procesul de negocieri, desi aceasta ar trebui sa fie cu siguranta o misiune civila", a adaugat Filat.

Premierul moldovean a anuntat intr-un interviu pentru HotNews.ro ca joi 22 septembrie s-a convenit reluarea discutiilor oficiale in format 5+2 privind Transnistria, discutii stopate in 2006.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2738 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    Politica pasilor mici. Fapte, nu provocari (Duminică, 25 septembrie 2011, 10:50)

    Transnistria, 40% etnici romani moldoveni [anonim]

    E bine ca Filat reafirma ceva international stabilit ca angajament nerespectat de Rusia (care se angajase sa retraga trupele inca din 2001), e bine sa se arate ca pozitia Rusiei e ilegala in dreptul international (chiar daca Rusiei aparent nu-i pasa).

    Al doilea lucru bun e ca Filat nu face nici o provocare, dimpotriva, se arata dispus la negocieri si compromis, ceea ce il face un partener responsabil in ochii Occidentului.

    E util sa aplicam in Basarabia o politica a pasilor mici:
    mai intai doborarea regimului comunist Voronin,
    apoi formarea unei aliante de guvernare din partide pro-UE si pro-Romania,
    apoi crearea de institutii asemanatoare cu cele din Romania si oferirea unei legislatii de tip UE,
    apoi oferirea unor burse de studii la mii de tineri romani basarabeni (peste 5.000/an) pt ca noi sa faurim viitoarele elite din Basarabia.

    Pana acum acesti pasi au fost perfect realizati.

    Acum implementam problema Basarabiei pe agenda UE si relansam negocieri directe si indirecte cu separatistii nistreni.
    UE are mare nevoie de exemple de succes (de aia a si acceptat aderarea rapida a Croatiei), asa ca ce se intampla la Chisinau e foarte bine vazut la Bruxelles.
    • -1 (3 voturi)    
      cine trebuie retragerea? (Duminică, 25 septembrie 2011, 17:55)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui Transnistria, 40% etnici romani moldoveni

      Nu am auzit in ultimii ani ca PCRM partidul rusofoniilor din Republica Moldova sa ceara retragerea trupelor ruse din Transnistria.
      Sa nu fim naivi caci moldoveni oricum sunt impartiti intre vest si est impreuna cu minoritatile.
      Transnistria trebuie independenta si se vor rezolva multe. Oricum Ucraina conteaza mult in conflict. PCRM trebuie tras de urechi ca nu doreste retragerea trupelor din R. MOLDOVA.
  • -5 (11 voturi)    
    Prea tarziu! (Duminică, 25 septembrie 2011, 11:05)

    vandervaal [anonim]

    Odata cu amplasarea scutului antiracheta la Deveselu, rusii nu numai ca nu se vor mai retrage, ci vor adauga armament si trupe in Transnistria, motivand ratiuni de aparare a flancului vestic. Vor fi pozitionate rachete cu raza medie de actiune, noi baterii de rachete S400 Triumf, echipamente Tor 1 si mai multe elicoptere de atac Mi 28, eventual si vreo doua escadrile de Su 32. Evident si trupe. Transnistria va deveni polul militar rus de descurajare pentru Europa centrala si de sud-est, similar cu Kaliningrad, iar in M. Neagra vor incepe sa patruleze submarine cu ogive nucleare.
    (Salvez postarea si revin cand trebuie, adica peste vreo 2-3 luni, ca proba de predictie).
    • +9 (11 voturi)    
      Ca esti filorus,este putin spus. (Duminică, 25 septembrie 2011, 13:43)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui vandervaal

      Eu nu cred ca rusii gandesc asa.Cel putin conducerea.Ce spui tu sunt idei ale unor debusolati care nu se impaca cu ideia ca Rusia nu mai este un pol de putere in lume.Si daca nu este ,care-i problema?Ai insirat la arme ,crezand ca cei care vor citi se vor ingrozi si se vor ruga in genunchi de rusi sa-i ierte.Gresit.Rusii isi consuma inutil resursele(si asa limitate)pentru inarmare,folosind arme care sunt depasite moral.Populatia rusa nu castiga nimic din ambitiile imperiale ale unora.
      • -1 (3 voturi)    
        Filorus?? (Duminică, 25 septembrie 2011, 20:05)

        vandervaal [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Trec peste sarcasmul exprimat. Esti valah, deci e normal...
        In 1962, URSS a deplasat, LA VEDERE, in Cuba un grupaj de rachete cu raza medie-lunga de actiune, pe care a inceput sa le monteze, creand asa-zisa "criza a rachetelor". Kennedy a reactionat prompt, amenintand cu contramasuri dure. Hrusciov a primit mesajul, l-a evaluat si a retras rachetele. Victorie a diplomatiei SUA, esec jenant de partea URSS. Asta se stie.
        Ce nu (prea) se stie, este ca, in urma reactiei sovietice, SUA a retras rachetele Polaris din NE Turciei, care amenintau sud-vestul URSS . De fapt, acesta a fost obiectivul, URSS fortand prin "falfairea" rachetelor lor, retragerea Polaris si repozitionarea lor in italia. Rusii au jucat putin sah. Evalueaza!
        Cat priveste calitatea tehnicii militare rusesti, o documentare mai solida nu ar strica.....
    • 0 (0 voturi)    
      Si vodca... (Duminică, 25 septembrie 2011, 21:59)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui vandervaal

      ...multa vodca...
  • -3 (13 voturi)    
    Incapatinare (Duminică, 25 septembrie 2011, 11:39)

    Daniels22026 [utilizator]

    Trupele din Transnistria au aceeasi nationalitate ca si locuitorii Transnistriei. Asa ca trupele rusesti sint la ele acasa, si nu vor mai fi mutate vreodata.

    Daca totusi, rusii le vor muta vreodata, probabil ca romanilor de pretutindeni le va displacea teribil noua locatie. Sa lasam trupele rusesti la ele acasa si sa nu mai visam teritorii care nu au fost niciodata romanesti.

    Liderii basarabeni pierd timp inutil. De 20 de ani, Bucurestiul reprezinta mult mai bine interesele romanilor basarabeni, decit o fac liderii confuzi (si uneori rau intentionati) de la Chisinau.
    • -2 (8 voturi)    
      relax (Duminică, 25 septembrie 2011, 13:43)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      nu vrea nimeni transnistria, doar ca moldova nu poate pierde un teritoriu fara a primi ceva la schimb, si anume bucovina, ceea ce a cedat atunci cand a primit transnistria.
    • +4 (10 voturi)    
      Aiurezi. (Duminică, 25 septembrie 2011, 13:48)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      Ca in Transnistria sunt si etnici rusi este una.dar ca sa spui ca asta inseamna ca trupele rusesti sunt la ele acasa,juridic ,nu ai dreptate.Daca o mai tii cu ideile aste,iti bag niste tigani in casa si pe urma iti spun sa stai linistit ca tiganii sunt la ei acasa.Sa fii atent sa nu lasi usa descuiata,pentru-ca meriti o lectie.
      • 0 (4 voturi)    
        Paralel (Duminică, 25 septembrie 2011, 16:55)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Tata, transnistrenii au avut referendum. Au votat. Au ales. Vocea poporului, vocea lui Dumnezeu.

        Toate celelalte puncte de vedere juridico-economico-etc sint paralele cu realitatea din teren: oamenii. Nu ma intereseaza Transnistria pentru ca acolo traiesc prea putini romani. Nu e teritoriu romanesc, ci rusesc. Indiferent cite stampile vei pune pe Transnistria, transnistrenii ramin rusi. Armata ruseasca e binevenita acolo.
        • 0 (2 voturi)    
          Armata rusa... (Duminică, 25 septembrie 2011, 22:04)

          Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

          ...este binevita in stepa...si chiar la Istanbul...sunt de acord, DAR NU LANGA ROMANIA...pana nu se intorc la crestinism, DEFINITIV !!!
        • +1 (1 vot)    
          Si in Romania a avut loc un referendum. (Luni, 26 septembrie 2011, 9:51)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

          Mai stii?Stii la ce se refera?Hai sa-l aplicam in Romania.In Transnistria nu a fost nici-un referendum legal.Au facut o consultare la care a participat numai minoritatea rusa.Ca Stalin a luat romanii din Basarabia si ia imprastiat prin toata Rusia,nu inseamna ca rusii veniti in Basarabia sunt stapani aici.Facem si noi referendum,cum spui tu prin enclavele romanesti de pe teritoriul Rusiei.Sigur vor vrea sa se uneasca cu Romania.Vei vedea atunci o Rusie ca un svaiter.Si daca mai vor asta si altii,si sunt destule minoritati in Rusia,nu stiu daca le convine rusilor,si in particular tie ca aparator infocat al lor.
          • 0 (0 voturi)    
            10 minute (Luni, 26 septembrie 2011, 11:53)

            Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui mircea

            Inainte sa-mi raspunzi erai liber sa te documentezi 10 minute privitor la structura etnica a Transnistriei. Si pe urma, pe baza numerelor si procentelor, mai veneai cu idei si argumente concrete despre Transnistria.

            Cu ultima ta postare, nu facem decit sa vorbim discutii despre 101 subiecte.
    • +2 (2 voturi)    
      Trupele rusesti din Transnistria... (Duminică, 25 septembrie 2011, 22:01)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      ...reprezinta, prin inapoiere si betie, nimic mai mult decat o rusine mondiala...acesta e adevarul...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri