Prabusirea aeronavei rusesti Tupolev din iunie: navigatorul era beat

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 19 septembrie 2011, 11:07 Actualitate | Internaţional

Ramasitele avionului prabusit in Rusia
Foto: Reuters
Un navigator "usor beat" a cauzat partial prabusirea avionului Tupolev in nord-vestul Rusiei, tragedie in urma careia si-au pierdut viata 44 de persoane, in luna iunie, potrivit unui raport al comisiei de ancheta, citat de Ria Novosti.

Comisia arata ca echipajul a decis sa "nu mai efectueze inca un tur pentru o noua apropiere" inainte de aterizare, in conditiile in care avionul se afla deja sub "altitudinea minima de siguranta".

"Subordonarea capitanului catre navigator, care se afla intr-o stare de agitatie si era usor beat", a fost unul dintre factorii care au contribuit la acest accident, potrivit raportului publicat luni.

"Analizele au indicat un procent de 0,81% alcool etilic in sangele navigatorului , ceea ce corespunde unei stari de betie usoara", a precizat raportul Comisiei interstatele pentru aviatie (MAK), insarcinata cu anchetarea catastrofelor aeriene in tarile Comunitatii Statelor Independente (fostul URSS, cu exceptia tarilor baltice si a Georgiei).

Un al motiv a fost gestionarea slaba a echipajului (crew resource management - CRM) de catre capitan.

Aeronava RusAir Tupolev Tu-134, cu 43 de pasageri la bord si noua membri ai echipajului, efectua o cursa Moscova - Petrozavodsk, cel mai mare oras din regiunea Karelia.

Avionul, care a incercat sa aterizeze pe o vreme nefavorabila si in conditii slabe de vizibilitate, a atins arborii, inainte de a se zdrobi de un drum aflat in vecinatatea aeroportului.

44 de persoane au pierit in urma impactului, alti trei pasageri decedand ulterior.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

8267 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Ria Novosti vorbeste despre Navigator! (Luni, 19 septembrie 2011, 12:05)

    alex [anonim]

    Navigatorul si controlorul de trafic sunt doua profesii diferite!
  • +7 (7 voturi)    
    Protocolul(caietul de sarcini)ce prevede? (Luni, 19 septembrie 2011, 12:38)

    mircea [anonim]

    In Rusia nu exista asa zisele protocoale care sa arate cum sa procedezi in diferite situatii.Nici in Romania,aceste protocoale nu sunt introduse decat pe ici pe colo.Prin anii 2000 a inceput o actiune de implementare a ISO 9000 care impune existenta unor protocoale de proceduri pentru orice activitate si obligatoriu pentru societati comerciale,dar ca orice lucru in Romania,initiativa a pierdut din suflu pana nu se mai stie de ea.A fost abandonata in timpul guvernarii Tariceanu(prea erau vizibile hotiile),iar PSD a insitat pe renuntarea la proceduri pentru a sustine guvernarea Tariceanu.Asa ca ,si la rusi,si la noi,in caz de catastrofa vinovat este ori mortul,ori cineva care a suflat in biserica.Cand exista o procedura(protocol)se verifica respectarea acestora.Cand nu sunt,ce verifici?Si pe ce baza stabilesti niste concluzii?
  • +8 (8 voturi)    
    nu controlorul, navigatorul! (Luni, 19 septembrie 2011, 13:14)

    Adi [anonim]

    Cum spunea si Alex, mai sus, NU ESTE vorba despre controlorul de trafic, ci de navigator, care ar fi fost beat.
    Controlorul de trafic se afla la sol, navigatorul - la bord (Avioanele sovietice au inca in mare parte navigatori la bord pe langa Capt si FO, ba unele variante - chiar ale TU-134 - au si radiotelefonist si mecanic...).

    Si ca sa fie ca in bancul cu Volga, nu e vorba despre "subordonarea" capitanului catre "controlorul de trafic" (care era, de fapt, navigatorul de bord) ci de LIPSA subordonarii acestuia. Se pare ca omul (navigatorul etilizat) i-a zis sa nu mai coboare ca nu e OK, dar capitanul nu l-a ascultat (probabil pebtru ca era beat). Eh, eh.
  • +5 (5 voturi)    
    traducere pe intelesu' tutulor:-) (Luni, 19 septembrie 2011, 13:19)

    ivan turbinka [anonim]

    usor beat=1L vodka 100proof
  • +1 (1 vot)    
    Bine-nteles... (Luni, 19 septembrie 2011, 16:27)

    Cadillac [utilizator]

    ...ca vinovatul, este "acarul Paun"...
  • +1 (1 vot)    
    daca navigatorul era (usor) beat... (Luni, 19 septembrie 2011, 18:49)

    citizen X [anonim]

    ...capitanul aeronavei cum de n-a observat? Poate fiindca era mai beat decat el?
  • +1 (1 vot)    
    Moya rosskaya podrushka! (Luni, 19 septembrie 2011, 21:33)

    jos_iliescu [anonim]

    Normal ca era beat, ce asteptari aveati de la un rus??


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi