Paris: Legea care interzice rugaciunile pe strazi a intrat in vigoare

de A.N.     HotNews.ro
Vineri, 16 septembrie 2011, 12:56 Actualitate | Internaţional

Paris, 2 septembrie 2011
Foto: Agerpres
Legea care interzice rugaciunile pe strazile din Paris a intrat in vigoare incepand de vineri, ministrul de Interne, Claude Gueant, promitand ca noua legislatie va fi aplicata cu strictete, transmite Telegraph. Oficialul a afirmat ca legislatia ar putea fi extinsa ulterior si in restul Frantei, in special in orasele Nisa si Marsilia, unde "problemele persista".

Gueant a avertizat ca politia va folosi forta daca musulmanii, dar si credinciosii ce apartin altor religii, vor incalca legea menita sa pastreze seculare spatiile publice din capitala franceza.

Ministrul de Interne de la Paris a afirmat ca noua lege va fi aplicata cu strictete "deoarece raneste sensibilitatea multora dintre cetatenii nostri".

Intr-o declaratie pentru Le Figaro, Claude Gueant a afirmat ca "vigilenta mea va fi neabatuta pentru ca legea sa fie aplicata. Rugaciunile in strada nu sunt demne pentru practicile religioase si incalca principiile secularismului".

Ministrul a precizat ca "toti liderii musulmani sunt de acord" cu aceasta legislatie.

In decembrie 2010, Marine Le Pen, lidera a Frontului National, a provocat un adevarat scandal dupa ce a facut o paralele intre obiceiul musulmanilor de a se ruga in strada si ocuparea Parisului de catre nazisti, in al Doilea Razboi Mondial, "fara tancuri sau soldati". Ea a afirmat atunci ca este "un act politic al fundamentalistilor".

Partidul presedintelui Nicolas Sarkozy a denuntat comentariile facute de Le Pen, insa seful statului a cerut lansarea unei dezbateri despre Islam si secularism, afirmand ca multiculturalismul a esuat in Franta.

Gueant a promis atunci ca va interzice "in cateva luni" rugaciunile pe strazi la nivel national, spunand ca "strazile sunt pentru sofat, nu pentru rugat".

Ministrul de Interne a spus joi ca problema rugaciunilor publice a fost limitata la doua strazi din districtul Goutte d'Or, in arondismentul 19 din Paris, unde "mai mult de o mie" de persoane blocheaza soseaua in fiecare zi de vineri.

Potrivit unui acord semnat in aceasta saptamana, credinciosii musulmani vor putea sa foloseasca spatiul unei statii de pompieri din apropiere, pana cand se va construi o moschee mai mare.

Seicul Mohamed salah Hamza, care conduce una dintre moscheele din Paris unde deseori oamenii se roaga in strada, a declarat ca va respecta legea, insa a spus ca "nu suntem vite" si ca "nu e pe deplin satisfacut de noua locatie".

Potrivit corespondentului Telegraph la Paris, credinciosii musulmani se rugau pe strazi vineri in fata mai multor moschei.

Franta are cel mai mare numar de musulmani din Europa, respectiv 5.000.000 de persoane.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

6784 vizualizari

  • +20 (30 voturi)    
    dar (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:04)

    obama [anonim]

    ce sunt discriminarile astea? daca se dadea la noi legea asta, sareau toate comisiile si subcomisiile posibile si toti aparatorii drepturilor omului si minaritatilor gen Mircea Toma si altii ca el. In "imperii" cum se poate, dar la "colonii" nu?
    • -3 (13 voturi)    
      tocma ai raspuns! (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:15)

      airamerica [utilizator] i-a raspuns lui obama

      Tocmai ti-ai raspuns la intrebare: "In "imperii" cum se poate, dar la "colonii" nu?"
      • +17 (23 voturi)    
        Prea putin si prea tarziu (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:48)

        Francarabia, 5 milioane de islamizati [anonim] i-a raspuns lui airamerica

        Musulmanii reprezinta doar 7-8% din totalul populatiei Frantei, insa exista imense dificultati in a-i asimila la cultura si civilizatia europeana, mai ales la valorile laice ale republicii franceze, stat care si-a impus fortat sa ignore religia si etnia celor care ii intra pe teritoriu.

        Franta prefera sa se refere doar la 'cetatenie', un paradox printre multe altele care au handicapat in ultimele decenii acest fost mare centru al culturii europene.

        Speriat de cresterea in sondaje a Frontului National (dreapta nationalista), a carui lidera, avocata Marine Le Pen, e cotata cu 18% intentii de vot pt prezidentialele de anul viitor, guvernul liberal-conservator a inceput o campanie de imagine catre electoratul de dreapta, cu declaratii-soc si actiuni simbolice.

        Astfel, ministrul de interne, fost sef de cabinet al presedintelui Sarkozy, nu a ezitat sa vorbeasca 'etnic' (o contradictie pt un functionar al republicii franceze) de o 'delicventa romaneasca' in Paris si de una 'comoriana' in Marsilia.
        Asta dupa ce oficiali francezi afirmau ipocrit ca 'delicventa nu are etnie sau pasaport' !

        Noua masura impotriva extremistilor musulmani care ocupa strazi din marile orase pentru a se ruga cum vor ei spre Mecca e luata in acelasi scop, propagandistic-electoral.

        De ani de zile FN-ul atrage atentia asupra acestui fenomen si toate guvernele franceze, de stanga sau dreapta, au refuzat sa ia masuri.
        Numai ca acum FN-ul a devenit un real pericol pt dreapta traditionala si aceasta nu-si mai permite sa-i ignore cu indiferenta tezele si cererile.

        Romanii, bulgarii sau comorienii sunt victime colaterale in aceasta batalie pt electoratul de dreapta, sunt agresati in prioritate pt ca ei sunt perceputi ca nefiind periculosi pt statul francez, nu se vor rascula, nu vor incendia masini, Romania sau Bulgaria nu vor aplica masuri de retorsiune, etc.

        Franta se afla intr-o criza de identitate etnica, culturala, morala si acest fapt se observa in declaratiile liderilor de la Paris.
    • +5 (7 voturi)    
      de unde si pana unde (Vineri, 16 septembrie 2011, 14:02)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui obama

      Stiu ca suntem obsedati de facutul de paralele cu Romania dar totusi, in ce context iti imaginezi tu o asemenea tema in Romania?
  • -24 (34 voturi)    
    genocid (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:05)

    El Condor [anonim]

    Dar legea care interzice DREPTURILE OMULU nu intra in vigoare ?
    • +22 (36 voturi)    
      prietene (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:11)

      dorul [utilizator] i-a raspuns lui El Condor

      roaga-te la tine acasa, nu in spatiul comun. La fel stai dezbracat complet sau imbracat cu burka la tine acasa. Pe domeniul public te comporti ca majoritatea din /tara gazda/.
      • -9 (17 voturi)    
        ete fleoshc (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:25)

        gechi [utilizator] i-a raspuns lui dorul

        pai daca in Franta s-ar da legea ca toti sa se comporte precum majoritatea, ar trece toti la obiceiurile islamice. Uita-te numai la nationala de fotbal sau alte sporturi sa vezi cam cati "majoritari" mai au cocosii.
      • +18 (18 voturi)    
        nu te-ai prins (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:49)

        bebe [anonim] i-a raspuns lui dorul

        In spatiul public te poti ruga.
        Nu te poti ruga acolo unde circula masinile!
        • +10 (10 voturi)    
          Corect (Vineri, 16 septembrie 2011, 14:29)

          Pateu [anonim] i-a raspuns lui bebe

          Eu am luamenda ca nu am trecut pe trecerea de pietoni.

          Si cat m-am rugat de politist!
    • +21 (31 voturi)    
      genocid ? (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:14)

      raulucian [utilizator] i-a raspuns lui El Condor

      e pe principiul "E tara, mea dau ce legi vreau, daca nu-ti place, pleaca!"...nu vad nici o problema
      • -8 (18 voturi)    
        legi (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:33)

        vonwombat [utilizator] i-a raspuns lui raulucian

        Asta se numeste dictatura majoritatii.

        Oricum, nu vad cum se poate pune problema plecarii in conditiile in care o buna parte din musulmanii care traiesc in Paris sunt cetateni francezi cu drepturi depline. Adica e si tara lor, desi sunt adesea priviti ca outsideri.
        • +12 (22 voturi)    
          democratia... (Vineri, 16 septembrie 2011, 14:01)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui vonwombat

          nu inseamna ca fiecare face ce v rea dupa bunul plac.
          Drepturile unui cetatean se termina cand ingradesc libertatea altui cetatean.
          Si dictatura majoritatii cum spui tu insemana de fapt intr-un stat civilizat dreptul majoritatii.
          Este prost inteles ca orice minoritate isi poate impune drepturi si nici o obligatie.
          Vrei in Franta, te porti ca in Franta! Punct. Franta / UE nu se schimba de dragul unei minoritati cu apucaturi fanatice!
        • +12 (20 voturi)    
          nu cred (Vineri, 16 septembrie 2011, 14:03)

          James Bond [utilizator] i-a raspuns lui vonwombat

          Se numeste normalitate!
          Acasa la mine nu va veni niciun oaspete sa imi spuna cum sa imi aranjez mobila...
        • +3 (15 voturi)    
          asa, si? (Vineri, 16 septembrie 2011, 14:45)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui vonwombat

          da, e dictatura majoritatii. de ce ar fi mai buna insa dictatura minoritatii?
      • 0 (0 voturi)    
        si la noi (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 8:55)

        iuytgfhj [anonim] i-a raspuns lui raulucian

        ar trebui si la noi niste legi din astea. de exemplu, interzicerea cersetoriei.
    • +7 (13 voturi)    
      nu (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:47)

      nu [anonim] i-a raspuns lui El Condor

      nu crezi ca asta cu "drepturile omului" are niste limite?

      poate ca unii considera ca e dreptul lor sa fure, sa ucida si altele.

      asadar?
  • +15 (19 voturi)    
    f bun (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:22)

    traiang [utilizator]

    Sunt pe calea cea buna,mai bine mai tarziu decat niciodata.Au dat si pe cea cu cersetoria desi numai in centrul Parisului si asa se va termina cu discriminarea celorlalti fata de tigani.
  • -8 (22 voturi)    
    Atentie (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:30)

    ionut [anonim]

    Am impresia ca Franta se indreapta intr-o directie periculoasa. Si este urmata de Germania si Italia. Se pare ca criza economica aduce dupa ea si o acutizare a nationalisemelor si extremismelor. Nu e de bine ce se petrece.
  • +16 (20 voturi)    
    foarte bine (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:35)

    brozef [anonim]

    cand te muti in alta tara respecti modul de viata de acolo

    daca nu-ti comvine esti liber sa pleci

    doar pentru ca e religia cuiva nu inseamna ca primesc respect si toleranta gratuita...ca asa inventez si eu maine o religie in care toata lumea care ma vede trebuie sa-mi dea 100 de ron si sa ma aplaude
    • -8 (14 voturi)    
      O fi bine, dar (Vineri, 16 septembrie 2011, 14:02)

      2mai [anonim] i-a raspuns lui brozef

      Din cate scrie in articol, "politia va folosi forta daca musulmanii, dar si credinciosii ce apartin altor religii, vor incalca legea menita sa pastreze seculare spatiile publice din capitala franceza". Mai pe romaneste, daca o babuta, parizianca din nastere, isi face o cruce in fata catedralei Notre-Dame si spune un "Doamne-ajuta" in soapta, risca sa fie ridicata. In cazul babutei, expresia "daca nu'ti convine esti liber sa pleci" se aplica? Pentru ca daca nu se va aplica va fi o discriminare impotriva musulmanilor. In orica caz, Franta incepe sa semene cu China, Israel si Iran.
      • +3 (7 voturi)    
        tu n-ai inteles nimic (Vineri, 16 septembrie 2011, 14:28)

        cet23 [anonim] i-a raspuns lui 2mai

        Tu n-ai inteles nimic, dar chiar nimic din stirea asta! Daca articolul n=a fost suficient de clar, am scris mai jos un comentariu cu completari. Dar ma indoiesc ca vei face efortul sa-l citesti....
        • 0 (8 voturi)    
          Ma faci sa zambesc (Vineri, 16 septembrie 2011, 15:07)

          2mai [utilizator] i-a raspuns lui cet23

          E uite ca te'ai indoit degeaba. Si stai tu linistit, ca am inteles ce era de inteles. In articol se vorbeste despre interzicerea rugaciunilor in spatiul public (nu neaparat in mijlocul strazii, unde oricum probabil legislatia rutiera interzice blocarea drumurilor, indiferent de activitatea care o cauzeaza). Spatiu public inseamna si bancuta sau spatiul verde din parc.
          Cu privire la termenul de "rugaciune", nu il vad definit nici in articol, nici in comentariul tau. Ce inseamna rugaciune, ce ar trebui sa contina sau sa nu contina pentru a fi permisa/interzisa (poate fi efectuata cu/fara matanii, plecaciuni, cu voce tare, in sopata, in gand?). In articol nu se face deosebire in functie de felul rugaciunii.
          Faptul ca babuta se duce in parc pe spatiul verde (spatiu public) si isi face 30 de cruci e permis?
          Lamuririle astea sunt necesare, pentru ca in timp ce tu spui ca aceasta lege e data pentru a nu se mai bloca strazile, articolul spune ca legea e menita sa pastreze seculare spatiile publice.
          Un alt lucru trist este usurinta cu care dati minusuri unuia cu a carui opinie, desi este exprimata decent, nu sunteti de acord. Si asta spune multe.
          • +2 (6 voturi)    
            zici tu ceva! (Vineri, 16 septembrie 2011, 16:13)

            cet23 [anonim] i-a raspuns lui 2mai

            Ei au folosit expresii precum secularismul spatiilor publice ca sa foloseasca un principiu care inca nu a cedat in fata corectitudinii politice. Iar expresia folosita de ei cu "ranirea sensibilitatilor" e preluata din retorica musulmana, fiindca multi musulmani se simt cu sensibilitatile ranite de cam orice este european (mai putin banii din asistenta sociala). Nu puteau sa spuna ca pur si simplu e o lege impotriva netremniciei unora dintre musulmani, care blocheaza drumurile doar ca sa provoace.
            Dar zici tu ceva! Daca francezii o sa vrea sa se dea corecti politici, parca vad scena in Paris. O babeta, pe la 70-80 de ani, trece agale pe strada. In dreptul unei biserici se opreste, se uita la biserica si-si face cruce cu mana. In acel moment, din niste tufe sar ca niste leoparzi niste politisti corecti politic, o inhata pe babeta, ii pune catusele si o baga in duba, iar duba porneste cu sirenele pornite spre sectie! Pe urma politia da un comunicat: "am arestat un fundamentalism crestin!" Iar ziarele de dreapta vor urla ca uite, si printre crestini sunt extremisti si nu-s cu nimic mai buni decat musulmanii! Iar pozele cu babeta, prezentate (si prelucrate pe calculator) fioros vor face inconjorul Europei, scarbita de extremismul babetei care isi facuse cruce in fata unei biserici. Acel inocent "dar ce-am facut, maica?", va ramane fara raspuns.
            • -1 (1 vot)    
              rugaciuni (Vineri, 16 septembrie 2011, 22:59)

              babette [anonim] i-a raspuns lui cet23

              pana una alta roaga-te la hotnews sa anagajeze pe careva care stie franceza ca sa nu se mai scarpine dupa ureche si sa traduca articole englezesti despre ceea ce se intampla in Franta.

              Nu e vorba de nici o noua lege, legea exista de 100 de ani (legea secularizarii in 1905) doar ca musulmanii din anumite cartiere din Paris si Marseille nu o respectau. Cu acordul primarilor de arondisment aflati in cautare de voturi ocupau strazile in fiecare vineri, interziceau circulatia si se puneau cu fundul in sus in mijlocul drumului. Asta vrea baba ta sa faca? in cazul asta da, o sa fie luata pe sus de politie.

              Schimbarea consta in ruperea acordului dintre primari si asociatiile musulmane care organizau rugaciunile, de acum n-o sa-i mai lase sa inchida strada dar in schimb le-au oferit o cazarma de pompieri sa se roage acolo.
  • +8 (14 voturi)    
    E de bun simt. (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:44)

    Mihai [anonim]

    E de bun simt. Nu ar trebui impus prin lege, dar daca unora le lipseste educatia asta e solutia.
    La fel si la noi ar trebui multi sa aibe un minim bun simt incat sa nu-si faca cruce in trecere prin fata fiecarei biserici...
    • -1 (7 voturi)    
      E de bun simt, cu discernamant (Vineri, 16 septembrie 2011, 14:26)

      Sarc cu duhul [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Domnule Mihai, sunt de acord ca e de bun simt sa nu te rogi pe carosabil incurcand circulatia, si nici pe trotuar blocandu-l. Dar daca eu imi fac cruce trecand prin fata unei biserici pe cine incurc? Sau cumva aroganta din mine spunandu-mi ca cei care fac asta sunt retrograzi si ar trebui sa ii fac sa gandeasca superior ca mine ma face sa gandesc asa? In ziua de astazi se promoveaza toleranta fata de orice, numai fata de crestini nu. Adica e ok ca sa avem bannere cu domnite in fundul gol pentru toti copii, e ok, e normal, dar sa fac cruce in fata bisericii jignesc pe ceilalti.
      • +3 (7 voturi)    
        de acord de acord (Vineri, 16 septembrie 2011, 16:13)

        Margicu [anonim] i-a raspuns lui Sarc cu duhul

        Dar de difuzoare scoase din biserica ce parere aveti. Ma rog am inteles ca in ultimul timp s-au mai luminat unele asociatii de locatari au dat BOR in judecata si au castigat.
        • 0 (0 voturi)    
          Difuzoare (Marţi, 20 septembrie 2011, 17:54)

          Sarac cu duhul [anonim] i-a raspuns lui Margicu

          Dar de difuzoare puse in statiile de autobuz care intruna o dau pe reclame ce parere aveti? Macar la biserica sunt oameni afara care ar vrea sa auda si ei, si apoi e doar duminica, nu zilnic si de dimineata pana seara ca in exemplul de mai sus.
      • +1 (1 vot)    
        omule (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 18:17)

        wowboy [anonim] i-a raspuns lui Sarc cu duhul

        fa-ti cruce la tine acasa te rog, relatia cu divinul este de ordin privat, crucea facuta la fiecare biserica e exhibitionism si lipsa de respect pentru restul cetatenilor.

        vezi tu, problema voastra nu e ca nu sunteti lasati sa va practicati religia(cand vreodata au fost discutii despre ce se intampla in casele oamenilor behind closed doors sau in biserici?), ci ca nu sunteti lasati sa v-o expuneti cat mai provocator pentru restul oamenilor. (aur in exces, maretie, galagie maxima, clopote, etc) .

        Intre crestinul care face o mie de cruci in fata bisericii si manelistul cu geamuriel jos sa-i auda toti salamul cantand nu e mare diferenta, sorry.
        • 0 (0 voturi)    
          Exhibitionism? (Marţi, 20 septembrie 2011, 18:03)

          Sarac cu duhul [anonim] i-a raspuns lui wowboy

          Wow, ar trebui ca toti cei ce se tatueaza sa se acopere, ca ma deranjeaza demonii pictati pe pielea lor si o consider ca lipsa de respect pentru ceilalti cetateni. La fel fumatul in public imi creaza probleme de sanatate, dar e tolerat.

          Religia indiferentei, a slabelor moravuri si a consumismului sa traiasca, nu avem nimic impotriva, dar crestinismul jos cu el, ce tot ma invata sa fiu bun cand eu nu vreau? Si apoi de ce m-ar interesa adevarul, cand e asa de buna minciuna in care ne invata societatea de azi in frunte cu televizorul? Doar eu sunt cel mai mare si mai tare si mai bun si merit totul, asa mi se spune.

          Si ma gandesc ca pentru tine e provocator sa vezi preotii in reverenda si te revolta lucrul asta, mai bine s-ar tatua si ei si ar umbla in bikini, atunci ar fi acceptabili.
  • +12 (18 voturi)    
    despre ""nu suntem vite" (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:44)

    behemot [utilizator]

    seicul considera ca e mai putin vita in spatiul destinat pompierilor, decat daca se protapeste in mijlocul strazii, blocand circulatia. nu sunt convins ca are dreptate.
  • +14 (20 voturi)    
    strada pentru masini, trotuarul pentru pietoni (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:48)

    Laur [anonim]

    Ati remarcat, sper, ca e interzis sa te rogi pe strada, nu pe trotuar. Pe trotuar este permis!

    Va dati seama ca strazile erau blocate saptamanal de musulmani?!? Si nu mai puteai trece cu masina pe acolo!

    Mi se pare mai degraba o lege impotriva nesimtirii.
    • 0 (4 voturi)    
      Discutii pentru nimic (Vineri, 16 septembrie 2011, 20:52)

      gicad [anonim] i-a raspuns lui Laur

      Franta e in campanie pentru alegerile de anul trecut. Nenea asta de e ministru de Interne a fost mult timp eminenta cenusie a lui Sarko. Acum l-a pus la interne ca sa-i faca drum spre alegeri. Dupa romani acuma o ia cu musulmanii.
      In cartierul respectiv e o moscheie care este relativ mica pentru 2000 de credinciosi care vin in fiecare joie la slujba. impreuna cu politia serviciul de paza al moscheii organiza rugaciunea pe spatiul public. Repet - cu acordul autoritatilor si protejati de politie. Anu trecut un obscur grup neonazist francrez a deschis dezbaterea publicand marturii ale unei franceze de susa care se plagea ca nu mai poate sa iasa pe strada si nici nu mai poate cumpara port sau mezeluri in cartier. Actiunea a fost preluata de Frontul National (PRM-ul francez) si de toate ziarele. In realitate tipa nu exista si nu locuieste acolo. Totul a fost intoxicare pe fondul psihozei cu musulmanii., Cum in Europa in general si in FR in special nu sunt atacuri (ultimul a fost in 98 la RER St Michel) atunci se incearca orice pentru a induce un sentiment anti-musulman. La fel se incearca sentimentul anti-romanesc si ca idee uitati-va pe Le parisien din 12 Septembrie pentru a intelege care este imaginea Romaniei si ce reprezinta psihoza anti-romani in FR.
      Cadeti in aceeasi plasa ca si zecile de mii de francezi care in zonele rurale au fruca de romani fara sa fi vazut in viata lor unul cum arata.
  • -5 (5 voturi)    
    Pfoai (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:52)

    Jack al-II-lea [anonim]

    ce de mashini pe strada aia.
    Oare nu se tamponeaza?
  • +13 (17 voturi)    
    astept si la noi (Vineri, 16 septembrie 2011, 14:01)

    atheist [anonim]

    sa se dea lege sa fie interzisa blocarea drumului cand e cu pupat moastele la mitropolie de Sf Dumitru pe 26-27 oct.

    Strazile sunt pentru sofat, nu pentru stat la coada la lins de moaste. :)
    • -1 (11 voturi)    
      ...numai nu la bere (Vineri, 16 septembrie 2011, 14:30)

      Sarac cu duhul [anonim] i-a raspuns lui atheist

      Dar daca s-ar bloca ca s-ar da bere gratis, nu cred ca ai avea nimic impotriva, ba chiar ai ajuta la redirectarea circulatiei. Numai ca de, fiecare are prioritati la evenimente, unii cu burta, altii cu sufletul.
      • +1 (1 vot)    
        ce logica simpla ai (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 18:21)

        wowboy [anonim] i-a raspuns lui Sarac cu duhul

        adica daca omul e contra exhibitionismului crestin, inseamna ca e mare amator de bere. esti atat de arogant: tu chiar CREZI ca tu te ocupi de sufletul tau in timp ce noi restul ne ocupam de burta.

        this is how religion does to people: it gives them the false illusion that they withhold the absolute truth and they are superior to the ones who have not yet undestood this truth.
        • 0 (0 voturi)    
          logica (Marţi, 20 septembrie 2011, 18:13)

          Sarac cu duhul [anonim] i-a raspuns lui wowboy

          Raspunsul am incercat sa il dau in tonul in care s-a formulat parerea. Iar cred ca cei care sunt inca crestini sunt majoritatea in Romania, nu numai eu.

          Iar pe de alta parte, ateismul e la fel de religie ca si crestinismul, numai ca au un alt dumnezeu, si de regula ateii sunt cei care nu pot suporta manifestarile religioase ale celorlalti din cauza "superioritatii" lor, ca sa raspund la textul englezesc. Stiu asta pentru ca si eu am avut o lunga perioada atee.

          Nu exista om fara religie, caci religia presupune credinta, ori viata noastra e bazata pe credinta incomparabil mai mult decat e bazata pe stiinta. Diferentiator este insa la ce dumnezeu ma inchin. Si pana acum nu s-a vazut un Dumnezeu mai bun decat cel crestin. Daca stii altul te rog sa imi risipesti ignoranta.
    • +2 (4 voturi)    
      Eh (Vineri, 16 septembrie 2011, 16:14)

      Margicu [anonim] i-a raspuns lui atheist

      Religia si vanturile intestinale. Ale tale miros bine ale altora put.
  • +11 (17 voturi)    
    Unii n-au inteles exact stirea (Vineri, 16 septembrie 2011, 14:20)

    cet23 [anonim]

    Am citit si am vazut filmulete pe net despre aceasta problema care persista la Paris de ceva vreme. Stirea de aici poate ca nu reuseste sa cuprinda foarte clar toata situatia, motiv pentru care unii se mira.
    Ideea e urmatoarea. De multa vreme, in Paris, pe unele strazi, vineri cand e rugaciunea la musulmani se aduna si ocupa strada. Ca sa fie mai clar, e vorba nu de stradute laturalnice care duc la cateva case, e vorba de strazi din Paris gen bulevarde de la noi. SI ei cand incep circul asta, se aduna multi, si se pun cu covorasele alea pe jos pe toata latimea bulevardului, plus trotuarele. Stau compacti, unul langa altul in pozitia aia, capra (nu stiu cum s-o numesc altfel), si nu poti trece nici cu masina, nici macar pe jos, pe trotuar. Nu ocupa troturarul, sau o banda, ci formeaza o bariera umana inpenetrabila. Nu e manifestatie publica avizata de primarie, e doar ca asa vor ei.
    Si ca sa continui ideea. Ca mai trebuie precizat ceva. Aici nu scrie, dar am citit in alte surse. In zone exista suficiente moschei, care la ora rugaciunii nu-s deloc pline. Ar incapea toti astaia in ele. Municipalitatea pariziana le-a pus la dispozitie autobuze gratis: uite cand vine vremea rugaciunii, venim dupa voi, va ducem la moschei (ar avea toti loc in moschei) si va si aducem inapoi. Dar ei nu! Ei vor sa ocupe toata strada, o ora sau cat dureaza rugaciunea. Dau peste cap toata circulatia (inclusiv cea pietonala!) ca ei refuza sa se roaga la moschei.
    Aici e vorba 100% de sfidare, de bataie de joc a musulmanilor la adresa celorlalit cetateni. Prin asta ei asta au cautat, scandal! Politie, "revolte", masini incediate, asa cum fac frecvent! Acum au o scuza!
    Inchipuiti-va ca va treziti ca nu stiu care bulevard din Bucuresti e blocat saptamanal si circulatia data peste cap, ca asa vor musulmanii. In timp ce moscheile sunt la cativa pasi de ei, dar ei asa au chef! Daca ar fi in Bucuresti asta, ati mai striga "drepturile omului"? (in afara de corectii politici).
    • 0 (0 voturi)    
      Fraternite plus socialism (Duminică, 18 septembrie 2011, 2:14)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui cet23

      Le-a trebuit socialism francezilor, acum sa-l manance pe paine si sda-si ceara scuze ca l-au exportat in toata lumea. "Va rugam sa ne scuzati-iertati, multiculturalismul nu functioneaza mereu, ba chiar provoaca probleme grave imposibil de solutionat"

      Europa pt. europeni, simplu si eficient, societatea europeana trebuie sa-si consume energia in munca si investigatie nu sa-si piarda energia si atentia mediatica cu tot felul de grupuri barbare si sucite.
  • +5 (9 voturi)    
    Daca s-a ajuns (Vineri, 16 septembrie 2011, 14:56)

    Lucifer [anonim]

    la necesitatea introducerii unei legi inseamna ca francezii au pierdut controlul in Franta.
  • +1 (5 voturi)    
    Sa se implice ambasada (Vineri, 16 septembrie 2011, 15:00)

    Alin [anonim]

    Rog, sa se implice ambasada SUA din Romania in legatura cu drepturile musulmanilor ca nu sunt lasati sa se roage, si sunt discriminati. Pentru ca ambasada are experinta din Romania cand se implica pentru tiganii si popandai din aceasta tara.
  • +1 (5 voturi)    
    Traditii (Vineri, 16 septembrie 2011, 15:58)

    AT [anonim]

    Vor sa protejeze modul de viata francez? Dar cu acest mod de viata francez cum ramane?

    http://www.youtube.com/watch?v=L-3J131bQ6M

    http://www.youtube.com/watch?v=pxEmbSAH8q0

    http://www.youtube.com/watch?v=ImDhdYvtoBw

    http://www.youtube.com/watch?v=Q3TgG9FBvu4

    http://www.youtube.com/watch?v=Q3TgG9FBvu4

    http://www.youtube.com/watch?v=jWfY49hAnKE
    • 0 (4 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 16 septembrie 2011, 20:02)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui AT

      camarade, mentorii matale hitler si stalin ar fi mindri ca au crescut asa un luptator pentru cauza.
      Este ca bei un ceai verde in fiecare duminica cu mosul rosu iliescu?
  • 0 (8 voturi)    
    suna cunoscut (Vineri, 16 septembrie 2011, 16:09)

    Margicu [anonim]

    Am vizitat si eu o jamahrie orientala vacanta trecuta, nu mai stiu cum se numea. Difuzoare scoase din moscheti, temple sau cum le spunea la lacasele alea de cult sa auzi ayatolahul cum predica. Bastinasii spunea ca uneori lacasul de cult se inconjoara pe coate. Asta este, alta cultura. Sper numai sa nu se raspandeasca prea mult.
    • 0 (0 voturi)    
      cam multe necunoscute (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 18:31)

      akai [anonim] i-a raspuns lui Margicu

      poate ai vizitat o inchisoare chineza pentru tibetani.
  • +1 (9 voturi)    
    Foarte bine (Vineri, 16 septembrie 2011, 16:39)

    Elle_est [utilizator]

    Ăştia se roagă pe stradă cum fac ţiganii la noi nunţi tot acolo. Şi te miri de ce e Parisul în topul celor mai îngrozitoare traficuri.
  • 0 (6 voturi)    
    Pacat ca Franta numa acuma actioneaza (Vineri, 16 septembrie 2011, 18:36)

    Ezos [anonim]

    Pai stiti voi cati araboi sunt prin Franta?
    Hai ca va spun eu pronosticul real.
    In Franta din totalul populatiei (ma refer pe 100%) 30-35% sunt minoritati dintre care numai 10% sunt europeni si restul din Africa. Cine nu crede poate face o vizita in Franta...... Si Belgia sta rau la capitolul asta si de acea nu este guvern de un an si 5 luni, pentru ca Flamanzi (olandezii) din Nord nu vor atatea minoritati in tara lor care dorm si iau numa somaj si alocatii de pe urma lor. Caci Flamanzi sunt 6 milioane si platesc la Francezi din sud care sunt 4 ml si care 55% sunt minoritati. Tot ce scriu ii cel mai real lucru posibil!
  • 0 (8 voturi)    
    When in Rome... (Vineri, 16 septembrie 2011, 18:42)

    raulucian [utilizator]

    "When in Rome, do as the Romans do"
    • 0 (0 voturi)    
      deja nu o faci, altminteri ai fi scris în latina (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 10:03)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui raulucian

      :)
    • 0 (0 voturi)    
      E usor sa vorbesti pentru altii (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 14:37)

      Mens Sana [anonim] i-a raspuns lui raulucian

      Oare daca era vorba de ceva ce te deranjeaza pe tine, era la fel?
    • 0 (0 voturi)    
      Then (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 18:34)

      koikoi [anonim] i-a raspuns lui raulucian

      Never go to Papua
  • 0 (0 voturi)    
    gogu@hotmail.com (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 7:50)

    Gogu Pintenogu [anonim]

    M-am saturat sa vad ca minoritatile au mai multe drepturi decat majoritatile, asta din cauza unor politicieni tembeli care alearga dupa ultimele voturi in dauna majoritatii. E foarte bine asa. Multiculturalismul a fasait. Poate invata toata lumea din asta de la vest la est si invers. Majoritatea trebuie respectata. Regulile sunt facute de majoritate. Cum ar fi sa vedem un stat francez musulman? Ce valori pot adauga musulmanii la istoria Frantei? Imi vine sa rad.
    Apoi de ce au dreptul sa plece de la servici si sa se roage? Sa zicem ca pleaca doar o ora. Intr-un an sunt 52 de saptamani deci 52 de ore. Asta inseamna aproape 7 zile de munca. Crestinii au doar 4-5 zile libere de Paste si Craciun. Deci din nou minoritatea are de castigat.
    Sunt de acord cu politica de dreapta din Europa de Vest. Cine are urechi si ochi sa vada.
  • 0 (0 voturi)    
    Religiaplanetei (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 8:27)

    noe [anonim]

    Religia [BIBLIE{CREZUL}CORAN<TAROD<>>] spune sa se creada in ce a apucat fiecare dar sa se desfasoare in SOBORNICEASCA Biserica,.moscheie ,.lacas de rugaciune, domociliul personal si nicidecum unde ne ardeEx STrada este destinata traficului , plaja ptr expunere si innot,..Lacasurile de cult ptr asa ceva si nu ne este permis sa circulam cu mijloacele de transport prin ele Asa sa se inteleaga democratia Fiecare sa faca respectand legile existente la acel moment oriunde te vei afla Sunt organe de control si supraveghere care nu si-a facut pana acum datoria si trbuiesc sanctionate drasdic dupa o reciclare si nepunerea in aplicare a drepturilor si obligatiilor din FISA POSTULUI <>E valabil aceasta ptr toti insii planetei fie mare sau mic,..Control si sanctiune ptr siguranta si securitate planetei
  • 0 (0 voturi)    
    FII PLANETEI (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 8:41)

    zoica [anonim]

    In 6 zile divinitatea a facut tot ca sa putem naviga in valurile vietii si ne-a spus stapaniti-le[tineti-le in friu ca sa nu se inmulteasca mai mult unele fata de alteleEX ca pirul ca pecingina ,omizile, virusii,bacteriile etc] mai clar sa fie un echilibru perfect intre ce eliminam pe gura si sub forma de vanturi meteorice ,toba de esapament,furnale si verdeata care asimileaza prin fotosinteza acestea si ne produce necesarul ptr a fi vitali [RAI ]altfel este iad. Totul sa se desfasoare in locul destinat si nu oriunde Ce ar fi sa circulam cu masinile in lacasul de cult sau sa aparem in slip acolo in loc de plaja Democratia azi este prost inteleasa Prieteni sa fim cu totii dar sa nu ne amestecam teritoriile O neghina cand apare in griu trebuie mutata in lanul ei asa se spune prin cuvantare si mai tarziu prin scrisAlbul printre negrii trebuie dirijat sa se duca in lanul sau si invers altfel vor fi numai negri si insul alb,negru si galben va disparea[SF TREIME}
  • 0 (0 voturi)    
    De ce simplu cand se poate complicat (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 14:36)

    Mens Sana [anonim]

    Nu era mai simplu sa se interzica blocarea circulatiei??? (daca nu exista deja).

    Scapam si de comentariile stupide si pline de vrajba.
  • 0 (0 voturi)    
    Atentie! (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 17:29)

    zorbas [anonim]

    Crucirea (facerea semnului crucii) la volan dauneaza grav sanatatii.
    Aberatii au aparut tot mai des, de cand discursul spiritului a fost inlocuit cu vocea stomacului si a muschiului.
    Inseamna ca nici babele nu isi mai pot face cruce in fata bisericilor ortodoxe (cate or fi pe acolo, din ambele), in timp ce yoga sau ta--chi chuan se pot practica in voie (sau in mase - la nevoie, ca protest), nefiind asociate unor credinte religioase.
    Cateva nedumeriri:
    1. fapta constituie infractiune sau contraventie?
    2. sarkozismul trece cu pastile, sau injectii?
    3. "drepturile omului" sunt bune doar la amortirea barbatiei in infruntarea raului?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version