Oficial rus: Avionul care transporta echipa de hochei Lokomotiv s-a prabusit din cauza vitezei prea mici la decolare

de Red. Stiri     HotNews.ro
Vineri, 9 septembrie 2011, 16:33 Actualitate | Internaţional

Avionul care transporta echipa de hochei Lokomotiv Iaroslavl s-a prabusit din cauza vitezei prea mici la decolare, a declarat vineri pentru RIA Novosti ministrul adjunct al Transporturilor din Rusia, Valeri Okulov.

"Pur si simplu viteza la decolare nu a fost suficienta", a declarat Okulov. Aceasta ipoteza a fost formulata imediat dupa ccident de un angajat al aeroportului unde a avut loc tragedia.

Reamintim ca un avion Iakovlev Iak-42, care efectua un zbor charter Iaroslavl - Minsk, s-a prabusit la 7 septembrie la decolare, accident soldat cu 43 de morti.


Citeste mai multe despre   























3436 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    Clar (Vineri, 9 septembrie 2011, 16:45)

    tudor74 [utilizator]

    Dam vina pe mort ... e mai simplu decat sa recunoasteam ca petardele de avioane rusesti sunt cosciuge cu aripi.


    Tipic rusesc!
    • +3 (3 voturi)    
      Nu chiar...mortu-i de vina (Vineri, 9 septembrie 2011, 18:07)

      marinel [anonim] i-a raspuns lui tudor74

      Nu au avut viteza deoarece nu au "tras" motoarele din cauza combustibilului slab calitativ care a si defectat motoarele.(probabil supape blocate la pompele de kerosen sau injectoare blocate)
  • +7 (9 voturi)    
    Serios? (Vineri, 9 septembrie 2011, 16:59)

    ionel [anonim]

    Si polotii aia stateau cu ochii la luna? Daca ati vazut pana acum o decolare, se astepta pana se ajunge la o viteza minima la care avionul se poate ridica(v r) si apoi ii ridica botul in sus(rotate). Nu ai cum sa decolezi daca nu ai atins vr.
    • -4 (4 voturi)    
      Ne explici matale (Vineri, 9 septembrie 2011, 17:20)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui ionel

      CUM mama naibii 'se asteapta' in mers?
      • +2 (4 voturi)    
        T (Vineri, 9 septembrie 2011, 18:18)

        rtt [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        Poti sa astepti un eveniment fara a sta pe loc. Mai jos putin e o explicatie de pe dexonline.ro

        1. A sta undeva pentru a fi de față la ceva, pentru a vedea pe cineva etc.; a adăsta. ◊ Loc. adv. La sfântu- (sau la moș-) așteaptă = niciodată. 2. A avea răbdare, a da cuiva răgaz pentru a face ceva; a păsui. ♦ (În construcții negative) A sta la îndoială; a ezita; a zăbovi. 3. A lăsa să treacă timpul sperând să... sau că...
        • -3 (3 voturi)    
          Pai si dupa tine asa (Vineri, 9 septembrie 2011, 19:31)

          Cristi [anonim] i-a raspuns lui rtt

          Cam cat de mare crezi ca e pista aia de-si permite ala sa astepte. Deci pilotii ori sunt tampiti si au executat decolarea fara sa bage in seama instrumentele, ori nu au mai avut unde sa ruleze si au decolat cu ce viteza aveau. Mai domnule rotate. Care este.
  • +5 (5 voturi)    
    Doar putina fizica... (Vineri, 9 septembrie 2011, 18:35)

    Ted [anonim]

    Una este viteza optima pentru decolare (care se poate estima pe baza tabelelor furnizate de producatori pentru fiecare tip de avion si care este cea folosita in 99,99% din decolari) si alta e viteza minima de decolare (mai mica decat cea optima, dar capabila sa ridice avionul in aer).

    Fara sa fiu cunoscator in ale aviatiei consider viteza necesara pentru decolare depinde, pe langa factori constructivi (coeficient aerodinamic, suprafata portanta, greutate in gol a aparatului, portanta aparatului, eficienta motoarelor), de multi factori care trebuie apreciati corect de catre pilot:
    - incarcarea avionului,
    - viteza si directia vantului.
    Daca pilotul a fost baut sau beat (situatie obisnuita intre pilotii rusi, o stiu de la un fost pilot militar in armata rusa, originar din Basarabia), a putut usor incurca cifrele din tabelele date de producator.
    Tot cunostintele de fizica imi spun ca un avion cu o viteza inferioara celei optime pentru decolare, dar superioara celei minime necesare, poate decola, dar va urca mult mai greu.
    Din comunicatele de presa am aflat ca avionul a lovit un stalp de comunicatii. Practic, supozitia afirmata (viteza prea mica) e plauzibila. Ipotetic: pilotul a decolat la o viteza inferioara celei recomandata de producator, aparatul a urcat mult mai greu si nu a putut evita coloziunea cu stalpul.
    • 0 (0 voturi)    
      stalling (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 10:12)

      eee [anonim] i-a raspuns lui Ted

      Daca avionul nu are viteza suficienta si unghiul de atac e suficient de mare, se intrerupe unirea curentilor de aer de pe surafetele inferioare si superioare ale aripii. Asta se cheama stalling, la faza asta avionul incepe sa cada. Daca era la decolarea, nu a avut suficienta altitudine cat sa poata sa prinda din nou viteza.
      Consult the book of knowledge:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Stall_%28flight%29
  • +2 (2 voturi)    
    Ai dreptate (Vineri, 9 septembrie 2011, 18:48)

    Vanel [utilizator]

    Si daca astepti pana la capatul pistei si, cine stie, se poate intampla, nu ai atins viteza necesara, ce faci? Te intorci cu frana de mana?
    • +2 (2 voturi)    
      decolare (Vineri, 9 septembrie 2011, 20:29)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Vanel

      Din cate stiu, procedura de decolare prevede ca pilotul sa accelereze pana la aproximativ jumatatea pistei. Nu trebuie sa treaca de un anumit punct, de unde nu mai are destula distanta de franare.

      In caz ca nu ajunge la viteza optima de decolare pana la acel punct al pistei, franeaza si decolarea e ratata. N-ar trebui sa foloseasca toata pista pentru decolare.
    • +1 (1 vot)    
      Continui (Vineri, 9 septembrie 2011, 21:15)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Vanel

      Si faci rugaciuni.
    • +1 (1 vot)    
      am dreptate (Vineri, 9 septembrie 2011, 21:26)

      barichelu [anonim] i-a raspuns lui Vanel

      daca la jumatea pistei nu ai viteza necesara se anuleaza procedura de decolare (se frineaza pur si simplu)
  • +1 (1 vot)    
    Cauze Posibile (Vineri, 9 septembrie 2011, 21:40)

    PB [utilizator]

    Raspunsul poate fi partial corect

    Ceea ce nu spune si DE CE VITEZA ERA PREA MICA?
    -Greutatea prea mare(comerciala sau petrol)
    -calitatea combustibilului
    -date eronate primite de la cei ce le-au calculat greutatea comerciala
    -calcul gresit al vitezelor de catre piloti

    La decolare sunt 3 viteze pe care trebuie sa le atinga avionul
    V1=viteza de decizie( intrerupere sau continuare a decolarii)
    VR=viteza de rotire
    V2 = viteza minima de siguranta in urcare dupa decolare (chiar si cu un motor cedat)

    Toate aceste calcule se fac de piloti inainte de decolare functie de: greutatea av la decolare, lungimea pistei, temperatura, altitudinea aeroportului ,directia si intensitatea vantului
    Ancheta, dupa decodificarea datelor va stabili 'Cauza probabila a accidentului"
    Pot fi atat de multe cauze incat adevarul 100% nu-l poate stabili nimeni niciodata la nici un accident de aviatie
  • 0 (2 voturi)    
    mo! (Vineri, 9 septembrie 2011, 21:40)

    seth [anonim]

    Ficiori, nu va mai scremeti atat! Exista o etapa in procesul decolarii in care nu se mai poate face nimic. Vezi ultimul zbor al concorde
    • +2 (2 voturi)    
      muahh, genialule (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 0:47)

      romica [anonim] i-a raspuns lui seth

      n-are nicio legatura zborul concordului cu accidentul in discutie. yak-ul s-a desprins de sol dar evident ca nu a putut urca normal astfel incit sa evite acel stilp. poate fi lipsa tractiunii (defectiune la motoare, combustibil prost), centru de greutate poziotionat gresit din cauza de incarcare inadecvata a avionului sau pur si simplu greseala de pilotaj.
  • 0 (0 voturi)    
    Yak-42 (Duminică, 11 septembrie 2011, 23:13)

    radub [anonim]

    Cu cativa ani in urma un aparat identic, Yak-42 a decolat folosind intreaga pista de 3800 m. al unui aerodrom din Siberia, insa dupa circa 20 Km. s-a prabusit. Echipele de salvare au gasit 65 de cadavre la locul accidentului aflat intr-o zona inpadurita si nelocuita.
    Comisia de ancheta a constatat ca pilotii luasera (probabil pe baza de spaga...) inca vreo 23 de pasageri la clasa "in picioare". Inafara de asta comandantul avea o alcoolemie de 2,1%°, copilotul 2,4%° iar navigatorul a avut noroc : era asa de beat incat nu s-a putut tine pe piciaore si a ramas la sol.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri