Suplimentul de promovare a platii taxelor si impozitelor cu cardul

VIDEO Directorul general Visa Romania, Catalin Cretu, discutie online: Aproximativ 3 din 4 tranzactii pe carduri in Romania sunt retrageri de la bancomat

de HotNews.ro     HotNews.ro
Marţi, 16 februarie 2010, 12:00 Taxe si Impozite - Intalniri Online TI

Catalin Cretu
Foto: HotNews.ro
In cat timp o sa ii ajungem pe vestici la utilizarea cardurilor?

De unde dragostea romanilor pentru cash?

Cati romani primesc salariile pe card si cati dintre ei scot intreaga suma la primul ATM?

Directorul general Visa Romania, Catalin Cretu, a raspuns online cititorilor HotNews.ro.



Catalin Cretu in studioul HotNews.ro - ideile principale:

1. Despre culturalizarea bancara:
  • "Strategia noastra numarul 1 in momentul de fata este informarea cat mai buna a utilizatorilor de carduri in ceea ce priveste beneficiile utilizarii cardului direct la comercianti unde comisionul este 0, spre deosebire de retragarile de la bancomat care de foarte multe ori sunt comisionate."
  •  "Se observa ca 3 din 4 tranzactii sunt inca facute la bancomate, de cele mai multe ori, aceste bancomate de unde se fac retrageri sunt fie in apropierea, fie chiar in incinta unor magazine care accepta plata cu cardul, deci este clar ca avem foarte mult de lucru in a explica beneficiile platilor direct cu cardul in magazine."
  •  "In momentul de fata incep sa fie emise cardurile de credit in numar din ce in ce mai mare. Va trebui sa incepem sa explicam din ce in ce mai bine si mai mult care sunt diferentele dintre un card de debit cu overdraft si un card de credit."
2. Despre serviciul de plata a taxelor si impozitelor locale la nivel national:
  • "In trimestrul I din 2010 exista implementata campania prin care promovam plata cu cardul in primariile care au decis sa ofere aceasta facilitate"
  • "Este important sa continuam aceasta oferta, bancile sa "vanda" acest serviciu catre din ce in ce mai multe primarii pentru ca romanii de oriunde sa-si poata plati online impozitele si taxele."
3. Despre sistemul 3DSecure:
  • "Magazinul se inroleaza in sistemul 3DSecure si daca urmeaza procedurile aferente acestei platforme are asigurata plata bunurilor furnizate catre clienti."
  • "Detinatorul de card trebuie sa se inroleze in acest sistem, prin alegerea unei parole personale care este inregistrata la banca emitenta a cardului si pe care trebuie sa o tasteze de fiecare data cand face o tranzactie online."
  • "Este un sistem foarte raspandit in Europa, care aduce o securitate si o siguranta sporita"

CV Catalin Cretu
Catalin Cretu este director general, Romania, Visa Europe, din 2007, iar anterior a detinut pozitia de Regional Country Manager, Romania & Bulgaria, in cadrul Visa Inc. Catalin Cretu are o solida expertiza in managementul proiectelor financiare, in special dupa o experienta de trei ani cu HSBC Bank USA din New York, cu concentrare asupra proiectelor in regim de retail.

Catalin Cretu a obtinut un doctorat in Relatii Internationale la New York University, precum si un M.A. in Afaceri Internationale, la School of International and Public Affairs, Columbia University.
  • Intalnirea s-a incheiat
  • Catalin Cretu va raspunde la toate intrebarile postate pana in ora 14.00 in zilele care urmeaza


Citeste mai multe despre   


















Comentarii alese de moderator

  • infrastructura? (Luni, 15 februarie 2010, 14:27)
    Technicus [utilizator]

    O problema pe care o observ eu in Romania fata de alte tari e ca multe magazine au cititoarele de carduri (POS-uri, parca?) conectate pe linii comutate, adica trebuie sa astepti sa se conecteze la banca ca sa certifice tranzactia. Daca liniile bancii sunt ocupate astepti mult si bine.

    In plus, unii comercianti au si cate 3-4 cititoare de card-uri de la banci diferite, ceea ce n-am vazut in alte parti.

    N-ar fi mai bine ca un comerciant sa aiba un singur POS dar conectat direct la banca?

  • Bancomate. (Luni, 15 februarie 2010, 14:29)
    Lucian [anonim]

    De ce trebuie sa ma plimb in tot orasul, ca sa-mi scot banii de pe card? Doar unul din 3 bancomate functioneaza sau au fonduri disponibile, iar cele de la celelalte banci nu imi accepta cardul.

    Fara "Cash" esti mort in tara asta. Nu prea inteleg isteria asta cu bancomate, cu atat mai mult cu cat e nefunctionabila cand ai nevoie...

  • Taxe (Luni, 15 februarie 2010, 15:52)
    mastermax [anonim]

    Cat din taxele pe care le platesc bancile catre distinsele organizatii (VISA/MC) se intorc (si cum ?!) la utilizatorul final al acetui produs?

  • Buna ziua! (Luni, 15 februarie 2010, 15:54)
    Ionut C. [anonim]

    De ce sunt comisioanele asa mari la cardurile VISA CLASIC. Eu sunt student, si nu-mi permit sa-mi fac card de credit (am observat ca astea majoritatea sunt VISA CLASIC). Pentru plati online externe nu prea pot folosi VISA ELECTRON. De unde diferenta asta de comisioane? Cand o sa fie obligate toate bancile sa implementeze retele de ATM/POS NUMAI cu CIP? De ce cand se efectueaza o plata cu cardul intr-un magazin, vanzatoarea NU COMPARA semnatura de pe card cu cea de pe chitanta? (am observat ca daca cardul are CIP nu mai trebuie semnatura, dar niciodata nu am vazut o vanzatoare care sa procedeze CORECT). Cand o sa apare si in romania carduri VISA cu DIGIPAS inclus? Cand putem retrage bani din magazine prin POS (sume mici - payless, am auzit ca in alte tari se poate). Va multumesc!

  • Carduri bancare (Luni, 15 februarie 2010, 16:10)
    Maria [anonim]

    Sunt unul dintre romani care foloseste cardul bancar de ani de zile si incerc sa fac plati doar cu cardul in limita posibilului .(nu se pot evita inca multe plati cu numerar)Dar cred ca in Romania comisioanele de ridicare numerar,administrare card si consultare sold sunt exagerate.Nu inteleg de ce trebuie sa platesc bancii comision pentru simplul fapt ca verific soldul sau ca, ridic cash.Sunt banii mei si banca trebuie sa-mi dea dobanda ,nu eu sa platesc comision ca-mi folosesc banii .

  • impozite online (Luni, 15 februarie 2010, 16:16)
    dc [anonim]

    Buna zua,

    Ati declansat o campanie pentru plata online a taxelor si impozitelor. In vara anului 2009 ati participat, impreuna cu reprezentantii bancilor la cateva discutii referitoare la plata impozitelor catre bugetul de stat prin intermediul sistemului Ghiseul Virtual de Plati. Mai mult decat atat, ministrul G. Sandu a promis ca pana la sfarsitul anului 2009 (!!!???) se va realiza o extindere a acestor plati la nivel national (amenzi, alte taxe si impozite). Nu s-a facut nimic, doar o dizolvare a institutiei care trebuia sa faca treaba asta.
    1.Mai este interesat ministerul comunicatiilor de extinderea acestui proiect de plati online? Au existat contacte in acest sens dupa august 2009?
    2. Mai sunteti interesati dvs (VISA) sa colaborati cu ministerul comunicatiilor , avand in vedere ca pana acum s-au facut doar promisiuni ferme, dar faptele lipsesc cu desavarsire?

    Va multumesc

  • Cardul visa purtator de asigurare ?? (Luni, 15 februarie 2010, 16:30)
    Adrian Eftimie [anonim]

    Stimate D-le Catalin Cretu,doresc sa va intreb de ce in tarile Europene(familie din care facem parte doar cu numele in mult prea multe privinte) cardul Visa este acoperit de asigurare iar la noi in tara nu oferiti acest lucru.Eu personal am fost talharit in Ungaria si hotii au reusit sa traga din banii de pe card pana cei de la BCR au binevoit sa mi-l blocheze, dupa multe insistente.Intrebati cei de la BCR daca cardul meu Visa International in Euro are asigurare,ei s-au uitat lung la mine de parca as fi venit de pe luna.
    Va rog un raspuns ferm si la subiect.
    Multumesc anticipat.

  • exchange (Luni, 15 februarie 2010, 16:59)
    Stefan [anonim]

    Am un card Visa la un cont curent in $. Cind scot bani de la ATM la ce rata de schimb ii scot in lei?
    va multumesc

  • comision (Luni, 15 februarie 2010, 17:02)
    daniel mihai [anonim]

    Cardul de salariu visa electron este comisionat daca fac plata la comerciant iar acesta are alt POS decat banca emitenta?

  • 3 intrebari (Luni, 15 februarie 2010, 17:10)
    Rumbu [anonim]

    1. De ce numai in Romania, la majoritatea tranzactiilor la comercianti trebuie introdus atat PIN-ul cat si semnata chitanta? In toate tarile civilizate unde am efectuat plati cu acelasi card este suficienta una din variante (ori PIN, ori semnatura);

    2. De ce magazinele online romanesti au inventat un sistem suplimentar de verificare (3DSecure). Am platit cu acelasi card VISA pe site-uri din USA, Coreea de Sud, Franta, Germania introducand numai numarul de card si datele mele de identificare. La magazinele online romanesti esti plimbat pe site-uri terte numai ca sa confirmi plata cu ajutorul PIN-ului. Suntem mai catolici decat Papa?

    3. De ce bancile romanesti practica comisioane imense la comercianti descurajandu-i sa foloseasca astfel POS-urile sau facandu-i sa impuna limite minime ale sumelor care pot fi platite cu cardul?

  • Plata online (Luni, 15 februarie 2010, 17:16)
    Flash4ward [anonim]

    Cand credeti ca va fi si la noi disponibil serviciul de plata a taxelor si impozitelor prin internet la nivel national? In prezent, in doar cateva orase se poate plati online cu cardul, ce se intampla cu restul oraselor?

  • despre securitate (Luni, 15 februarie 2010, 17:23)
    Mihai D. [anonim]

    1) Cand se va renunta la banda magnetica de pe card, aceasta relicva antica ce permite clonarea?

    2) Securitatea cardurilor cu cip tocmai ce a fost compromisa (http://www.theregister.co.uk/2010/02/12/chip_pin_security_unpicked/). Se va lua vreo masura?

    3) Un alt petec de securitate este CVC2. Pentru mine, e ca si cum mi-as scrie parola pe card, pentru ca in caz ca este furat, hotul il poate folosi pe Internet. Se va schimba ceva si in acest sens?

    4) Ce garantii ofera VISA ca un comerciant nu va stoca sau nu va transmite datele de pe card? Exemplu concret, industria hoteliera.

  • Protectia cardului (Luni, 15 februarie 2010, 21:03)
    un turist igrijorat [anonim]

    Buna ziua, Plec in vacanta in U.S.A. Agentia de turism si cea de shiping(croaziera) imi specifica ce tip de card accepta.Mi-am facut VISA INTERNATIONAL IN $ la B.C.R. Ceea ce ma intriga este faptul ca imi cere:numele,nr. carduluisi cand data expirarii.Intreband un ofiter bancar,mi-a zis ca nu este in regula,existand riscul de a-ti scoate bani.Se poate oare fara acordul meu si fara PIN. Cer protectie si cum poate fi aceasta . P.S. daca puteti oferi un nr. de telefon pt.lamuriri. Cu multumiri,***un turist ingrijorat***

  • carduri (Luni, 15 februarie 2010, 23:38)
    Natalia [anonim]

    Sunt specialist in carduri de 5 ani in RM. Am implimentat un proiect pe carduri Visa la o banca locala mica fiind totalmente singura, fara echipa, angajati din domeniu IT (de la procurare plastic, certificare BINuri, achizitie ATM si teste ADVT, certificare personalizare, etc) si am demarat cu succes. Cardurile "mele" sunt functionale. Ma impresioneaza domeniul si am inca multe de invatat in comparatie cu Dvs. Din toate intrebarile plasate pe site, vad cat de putin este "clientul" familiarizat cu cardul. De aici si raspunsul de ce "Cash"... In privinta comisioanelor - intr-adevar bancile emitente romane exagereaza mult prea mult... Cardul tre sa fie un instrument comod de plata, nu o metoda de a-l pune in garda asupra cheltuielilor!!!

  • Carduri (Marţi, 16 februarie 2010, 7:06)
    Emilia [anonim]

    Buna ziua Domnule Director,
    Folosesc cardurile de debit Visa Clasic de foarte multi ani si sunt foarte multumita de de acest sistem.Folosesc fastbanking si am posibilitatea de a-mi verifica oricand soldurile,fara a apela la serviciile unui ofiter de cont.
    Stiu ca in privinta comisioanelor percepute de banci nu aveti cum sa interveniti,totul se rezuma la cat de informat este clientul in alegerea sa.Recomand tuturor folosirea cardurilor pentru platile la comercianti deoarece nu implica costuri suplimentare pentru client.Problema este ca avem putini comercianti care accepta sistemul si aici ar trebui poate sa interveniti alaturi de banci intr-o promovare mai agresiva.
    Multumesc

  • Disfunctionalitati (Marţi, 16 februarie 2010, 9:45)
    silvia [anonim]

    Am avut ING VISA Clasic International si l-am folosit in Olanda la un Bancomat, normal ING, inloc de 500 Euro cat am solicitat am primit 450 Euro. ING Romania a rezolvat aceasta disfunctionalitate in 52 de zile argumentand ca regulamentul VISA prevede 45 de zile. In cazul unor reclamaţie nejustificată ING percepe o taxa dar in cazul unor reclamaţii justificate ei nu acorda nici o despagubire. Chiar ING Olanda a precizat ca astfel de erori sunt frecvente. De ce se intampla astfel de disfunctionalitati si de ce termenele de rezolvare sunt atat de mari?

  • cultura bancara? (Marţi, 16 februarie 2010, 10:23)
    Dinu Sabin [anonim]

    sunt sigur ca aveti mult mai multa cultura bancara decat mine, eu lucrez intr-o banca americana prezenta si in romania. nu am legatura directa decat cu 3 banci din romania, sunt curios daca dumneavoastra, care aveti legatura cu aproape toate bancile(daca nu cu toate), stiti cand se va demara o campanie de culturalizare bancara in randul "oamenilor de rand". eu nu lucrez in vanzari dar stim amandoi foarte bine cum se vand cardurile de credit si cat de bine sunt informati clientii despre beneficiile lor.
    best regards

  • Gradul de bancarizare la romani (Marţi, 16 februarie 2010, 10:47)
    VISAtoarea [anonim]

    Exceptand campanile de activare carduri la comercianti, care de regula au o frecventa constanta, ati dezvoltat sau intentionati sa dezvoltati campanii care sa aiba in vedere ridicarea gradului de bancarizare a clientilor dvs?
    Considerati ca, daca astfel de campanii ar fi avut loc, campanii coroborate de banci si institutii de invatamant, intrebari de genul: ce comision platesc atunci utilizez cadrul la POS, ar fi fost evitate?

    Va multumesc.

  • De unde dragostea romanilor pentru cash? (Marţi, 16 februarie 2010, 10:51)
    luissa [anonim]

    poate dragostea romanilor pt cash se datoreaza si faptului ca avand bani in mana nu-ti mai opreste nimeni comision .Fica mea primeste alocatia pe card ,ok stim sa folosim un atm,dar din 42de lei lunari primiti ca alocatie,lunar i se opresc 3lei pt intretinere cont,pe cand la postas lucrurile stau alfel,se primesc bani acasa,nu se mai opreste nici un comision.Pt uni oameni conteaza si 1leu,noi muritori de rand suntem prea saraci sa-i platim pe bancheri care surprinzator au un nivel de trai mult mai ridicat ,ce datorie am eu sa-l intretin pe el sa-si faca vacante in strainatate,vile,masini de lux?

  • Paypal (Marţi, 16 februarie 2010, 10:52)
    George [anonim]

    Buna ziua,

    Ce puteti sa imi spuneti despre folosirea serviciului paypal in Romania ?
    Pot sa primesc bani si sa platesc online prin paypal
    folosind un card Visa?
    Conteaza ce fel de card este (i.e. Visa, Mastercard) sau de la ce banca il am ?

    Care este suportul paypal in Romania ?

  • VISA ... UN PARTENERIAT PT.O VIATA ! (Marţi, 16 februarie 2010, 11:19)
    Cristina Popescu [anonim]

    Buna,

    Demararea campaniei '' Viata merge mai usor cu
    ViSA" este laudabila, dar ma intreb cati dintre subiecti cunosc intregul mecanism de functionare al sistemului, informatiile cu privire la avantajele folosirii unui card VISA fiind inca in fasa, in Romania. Pentru aceasta o campanie mult mai sustinuta,chiar agresiva ar fi binevenita, prin publicarea unor aricole mai ample in mass-media, participarea in cadrul unor emisiuni televizate, spoturi publicitare,etc.

  • despre comercianti (Marţi, 16 februarie 2010, 11:37)
    Daniel [anonim]

    Buna ziua,

    Sunt plecat de 10 ani din tara si folosesc Visa aproape in fiecare zi, sunt un entuziast al cumparaturilor on-line. De sarbatori am vrut sa cumpar pt familie in Romania de la eMag ceva aparatura electrionica. Desi plata mi-a fost procesata, am vazut ca suma era on-hold pe card, pana la urma tranzactia nu s-a realizat. Cei de la Gencad parca care se ocupa cu procesarea s-au trezit dupa o saptamana sa imi ceara dovada de adresa si copie dupa pasapaport pt identitate??? In viata mea nu mi s-a intamplat asa ceva, foarte dezamagit de experienta si un mare minus pt cei care proceseaza platitle online in Romania.

  • skimming (Marţi, 16 februarie 2010, 11:53)
    Alin [anonim]

    Buna ziua,

    As dori sa aflu care sunt obligatiile bancii emitente a cardului in cazul care se dovedeste ca respectivul card bancar a fost compromis la ATM?

  • plata online (Marţi, 16 februarie 2010, 12:00)
    Dan Tudose [anonim]

    Ce masuri ati luat in ultimul timp pentru facilitarea primirii de plati online de catre comercianti pentru asa cum bine stiti, la aceasta ora exista doar doua optiuni mari si late pentru validarea unei astfel de tranzactii iar procedura de inscriere in oricare dintre ele dureaza mult si este extrem de birocratica (In Statele Unite de exemplu procedura este extrem de simpla si rapida).

  • card Visa (Marţi, 16 februarie 2010, 12:41)
    Angelica Hutuleac [anonim]

    Am vrut sa folosesc un card Visa clasic (facut pentru un cont de USD) ca sa cumpar on-line din USA (cu livrare la o adresa din USA). Din pacate cardul nu a fost acceptat, motivul a fost ca nu am card emis in USA. Puteti sa imi dati o solutie, ce card ar trebui sa folosesc pentru cumparaturi online in USA?







4679 vizualizari

  • infrastructura? (Luni, 15 februarie 2010, 14:27)

    Technicus [utilizator]

    O problema pe care o observ eu in Romania fata de alte tari e ca multe magazine au cititoarele de carduri (POS-uri, parca?) conectate pe linii comutate, adica trebuie sa astepti sa se conecteze la banca ca sa certifice tranzactia. Daca liniile bancii sunt ocupate astepti mult si bine.

    In plus, unii comercianti au si cate 3-4 cititoare de card-uri de la banci diferite, ceea ce n-am vazut in alte parti.

    N-ar fi mai bine ca un comerciant sa aiba un singur POS dar conectat direct la banca?
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 12:43)

      Catalin Cretu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Technicus

      Intr-adevar aceasta situatie se regaseste la magazinele mai mici si atunci experienta clientului nu este cea mai buna. Toate supermarketurile, hipermarketurile au adoptat tehnologia necesara pentru ca aceasta comunicare intre POS si banci sa se faca in cateva secunde. Aceasta este situatia la care dorim sa ajungem intr-un timp cat mai scurt in toata tara. Folosirea de catre comerciantii mai mici a unei linii telefonice care deserveste si postul telefonic intr-adevar deriva din investitiile pe care si le permit comparativ cu economiile realizate prin platile cu cardurile in magazinele lor. Cu cat aceste plati cu carduri vor creste si in acesre magazine mai mici economiile si vanzarile sporite generate vor da posibilitatea si acestor comercianti sa investeasca in linii telefonice dedicate sau poate chiar si tehnologia wireless. Sunt de acord ciu dvs. ca este de dorit ca fiecare comerciant sa aiba cate un POS conectat direct la o banca. Situatia in care exista cate 3-4 cititoare depinde de costurile negociate intre comercianti si banci, precum si de serviciile suplimentare oferite de banci comerciantului respectiv. Cred insa ca aceasta este o etapa intermediara , determinata si de nivelul actual de dezvoltare a intelegerii beneficiilor platii cu cardul. Exista si situatii in care o anumita banca nu poate oferi detinatorilor sai de carduri anumite beneficii (discounturi) decat daca isi poate amplasa POS-ul sau la comerciant.
  • Bancomate. (Luni, 15 februarie 2010, 14:29)

    Lucian [anonim]

    De ce trebuie sa ma plimb in tot orasul, ca sa-mi scot banii de pe card? Doar unul din 3 bancomate functioneaza sau au fonduri disponibile, iar cele de la celelalte banci nu imi accepta cardul.

    Fara "Cash" esti mort in tara asta. Nu prea inteleg isteria asta cu bancomate, cu atat mai mult cu cat e nefunctionabila cand ai nevoie...
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 12:44)

      Catalin Cretu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Lucian

      Solutia pentru a va plimba cat mai putin ca sa gasiti bancomate este sa platiti direct cu cardul in magazine. Cum in Romania exista 7000-8000 de bancomate, dar peste 75.000 de magazine care accepta plata cu cardul, intotdeauna veti gasi mai degraba un loc in care sa platiti direct cu cardul. La magazin la plata cu cardul comisionul este 0, insa la multe dintre bancomate platiti un comision de retragere.
  • Taxe (Luni, 15 februarie 2010, 15:52)

    mastermax [anonim]

    Cat din taxele pe care le platesc bancile catre distinsele organizatii (VISA/MC) se intorc (si cum ?!) la utilizatorul final al acetui produs?
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 12:44)

      Catalin Cretu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mastermax

      VISA este om organizatie care nu urmareste profitul. Surplusul aferent fee-urilor platite de banci catre VISA este returnat acestor banci la sfarsitul anului financiar. Ceea ce se plateste este costul procesarii tranzactiilor, dezvoltarea de noi produse, mentenanta si dezvoltarea infrastructurii, initiativele de marketing si informare catre utilizatorul final. Acesta din urma beneficiaza de produse care-i servesc necesitatile, servicii de calitate, rapide, sigure, de oriunde, oricand.
  • Buna ziua! (Luni, 15 februarie 2010, 15:54)

    Ionut C. [anonim]

    De ce sunt comisioanele asa mari la cardurile VISA CLASIC. Eu sunt student, si nu-mi permit sa-mi fac card de credit (am observat ca astea majoritatea sunt VISA CLASIC). Pentru plati online externe nu prea pot folosi VISA ELECTRON. De unde diferenta asta de comisioane? Cand o sa fie obligate toate bancile sa implementeze retele de ATM/POS NUMAI cu CIP? De ce cand se efectueaza o plata cu cardul intr-un magazin, vanzatoarea NU COMPARA semnatura de pe card cu cea de pe chitanta? (am observat ca daca cardul are CIP nu mai trebuie semnatura, dar niciodata nu am vazut o vanzatoare care sa procedeze CORECT). Cand o sa apare si in romania carduri VISA cu DIGIPAS inclus? Cand putem retrage bani din magazine prin POS (sume mici - payless, am auzit ca in alte tari se poate). Va multumesc!
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 12:44)

      Catalin Cretu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ionut C.

      VISA nu stabileste comisioanele pe care detinatorii de carduri le platesc - bancile fac acest lucru.
      In momentul de fata reteaua de ATM-uri a fost adaptata pentru acceptarea cardurilor cu cip in proportie de 98%, iar cea de POS-uri in proportie de 75%. Speram ca pana la sfarsitul acestui an sa ajungem la 100% la ambele.

      Acordam bancilor tot sprijinul nostru si cele mai bune practici pentru realizarea unui training cat mai bun a angajatilor din magazinele care accepta plata cu cardul, dar aveti dreptate mai avem mult de lucru. Produsul si serviciul la care va referiti sunt disponibile bancilor din Romania si depinde de acestea cand vor hotari sa le implementeze. Eu sper sa oferim serviciul de cash back in magazine pana la sfarsitul acestui an.
  • Carduri bancare (Luni, 15 februarie 2010, 16:10)

    Maria [anonim]

    Sunt unul dintre romani care foloseste cardul bancar de ani de zile si incerc sa fac plati doar cu cardul in limita posibilului .(nu se pot evita inca multe plati cu numerar)Dar cred ca in Romania comisioanele de ridicare numerar,administrare card si consultare sold sunt exagerate.Nu inteleg de ce trebuie sa platesc bancii comision pentru simplul fapt ca verific soldul sau ca, ridic cash.Sunt banii mei si banca trebuie sa-mi dea dobanda ,nu eu sa platesc comision ca-mi folosesc banii .
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 12:44)

      Catalin Cretu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria

      Nu pot sa cometez asupra comisioanelor bancilor, pentru ca VISA nu are nici un rol in stabilirea acestora. Pot sa spun insa ca toate operatiunile de care amintiti implica investitii in comunicatii si infrastructura. Din ce in ce mai multe banci ofera pachete de servicii si produse care includ si online banking, ce va permite sa aflati soldul fara alte plati suplimentare. Cred ca trebuie sa faceti o comparatie a diverselor oferte existente in piata si sa va orientati catre cea mai potrivita pentru dvs.
  • impozite online (Luni, 15 februarie 2010, 16:16)

    dc [anonim]

    Buna zua,

    Ati declansat o campanie pentru plata online a taxelor si impozitelor. In vara anului 2009 ati participat, impreuna cu reprezentantii bancilor la cateva discutii referitoare la plata impozitelor catre bugetul de stat prin intermediul sistemului Ghiseul Virtual de Plati. Mai mult decat atat, ministrul G. Sandu a promis ca pana la sfarsitul anului 2009 (!!!???) se va realiza o extindere a acestor plati la nivel national (amenzi, alte taxe si impozite). Nu s-a facut nimic, doar o dizolvare a institutiei care trebuia sa faca treaba asta.
    1.Mai este interesat ministerul comunicatiilor de extinderea acestui proiect de plati online? Au existat contacte in acest sens dupa august 2009?
    2. Mai sunteti interesati dvs (VISA) sa colaborati cu ministerul comunicatiilor , avand in vedere ca pana acum s-au facut doar promisiuni ferme, dar faptele lipsesc cu desavarsire?

    Va multumesc
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 12:45)

      Catalin Cretu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dc

      VISA a inceput dezvoltarea unei campanii de plata cu cardul a taxelor si impozitelor locale in toamna anului 2009, pe care a implementat-o in primul trimestru a anului curent. Feedback-ul pe care l-am primit de la majoritatea primariilor din partea tuturor detinatorilor de carduri cu care am comunicat este foarte pozitiv si ne incurajeaza sa continuam aceste eforturi si in anii care urmeaza. Este un inceput de drum in care intelegem din mers care sunt problemele pe care trebuie sa le rezolvam si asteptam cat mai multe comentarii din partea detinatorilor de carduri in ceea ce priveste aceasta initiativa. Speram ca acestia isi vor exprima opinia si catre municipalitatile din zonele in care locuiesc. Astfel, primariile care nu accepta plata cu cardul vor fi convinse sa o faca, cei care o accepta numai la POS-uri fizice pot sa introduca si solutia de acceptare online, care este insa cea mai comoda contribuabilului.

      Prima intrebare ar trebui adresata MCSI, iar la a doua intrebare suntem interesati sa colaboram in continuare cu administratia publica pentru a ajunge sa oferim aceste servicii cetatenilor si speram ca promisiunile se vor transforma in fapte cat mai repede.
  • Cardul visa purtator de asigurare ?? (Luni, 15 februarie 2010, 16:30)

    Adrian Eftimie [anonim]

    Stimate D-le Catalin Cretu,doresc sa va intreb de ce in tarile Europene(familie din care facem parte doar cu numele in mult prea multe privinte) cardul Visa este acoperit de asigurare iar la noi in tara nu oferiti acest lucru.Eu personal am fost talharit in Ungaria si hotii au reusit sa traga din banii de pe card pana cei de la BCR au binevoit sa mi-l blocheze, dupa multe insistente.Intrebati cei de la BCR daca cardul meu Visa International in Euro are asigurare,ei s-au uitat lung la mine de parca as fi venit de pe luna.
    Va rog un raspuns ferm si la subiect.
    Multumesc anticipat.
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 12:37)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adrian Eftimie

      Asigurarile de care vorbiti sunt in responsabilitatea bancilor, nu a VISA. In general, bancile au o asemenea polita de asigurare impotriva pierderilor. daca doriti, va putem facilita contactul cu departamentul de carduri al BCR, care detine toate informatiile referitoare la o astfel de situatie.
  • exchange (Luni, 15 februarie 2010, 16:59)

    Stefan [anonim]

    Am un card Visa la un cont curent in $. Cind scot bani de la ATM la ce rata de schimb ii scot in lei?
    va multumesc
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 12:39)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stefan

      La rata de schimb a bancii. Uneori se poate adauga si un comision de retragere la ATM pe care l-ati evita daca ati plati direct cu cardul in magazin.
  • comision (Luni, 15 februarie 2010, 17:02)

    daniel mihai [anonim]

    Cardul de salariu visa electron este comisionat daca fac plata la comerciant iar acesta are alt POS decat banca emitenta?
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 12:39)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui daniel mihai

      Nu. Comisionul la plata cu cardul in magazin este 0, indiferent de banca ce a montat POS-ul respectiv.
  • 3 intrebari (Luni, 15 februarie 2010, 17:10)

    Rumbu [anonim]

    1. De ce numai in Romania, la majoritatea tranzactiilor la comercianti trebuie introdus atat PIN-ul cat si semnata chitanta? In toate tarile civilizate unde am efectuat plati cu acelasi card este suficienta una din variante (ori PIN, ori semnatura);

    2. De ce magazinele online romanesti au inventat un sistem suplimentar de verificare (3DSecure). Am platit cu acelasi card VISA pe site-uri din USA, Coreea de Sud, Franta, Germania introducand numai numarul de card si datele mele de identificare. La magazinele online romanesti esti plimbat pe site-uri terte numai ca sa confirmi plata cu ajutorul PIN-ului. Suntem mai catolici decat Papa?

    3. De ce bancile romanesti practica comisioane imense la comercianti descurajandu-i sa foloseasca astfel POS-urile sau facandu-i sa impuna limite minime ale sumelor care pot fi platite cu cardul?
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 12:48)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Rumbu

      1. Aveti dreptate, Romania se poate lauda ca fiind un caz unic. In general, metoda de identificare a detinatorului de card este ori PIN, ori semnatura la plata in magazin, insa in anul 2000 un val de fraude pe cardurile din Romania a determinat bancile sa solicite ambele metode de autentificare - PIN si semnatura - in acelasi timp. Veti observa insa, ca o data cu trecerea la cardul cu CIP, metoda de identificare este numai PIN-ul, de unde si conceptul CIP si PIN. Acest concept este deja universal in pietele mai mature si va deveni si la noi.
      2. Sistemul 3DSecure va ofera o protectie superioara prin stabilirea unei parole personale, stiuta numai de dvs. Identificarea dvs. ca platitor este sigura. Va recomand inrolarea intr-un astfel de sistem, mai ales ca din studiile noastre, in pietele unde s-au trecut la cardurile cu CIP mult mai sigure, infractorii tind sa atace mai mult tranzactiile online. 3DSecure va protejeaza impotriva acestor atacuri.
      3. Politica de comisionare este stabilita de fiecare banca in parte, iar comisionul final se negociaza cu fiecare comerciant. Cu cat numarul platilor cu cardul va creste, cu atat cheltuielile fixe ale bancilor aferente acestui serviciu vor scadea, ceea ce va duce si la scaderea comisioanelor.
  • Plata online (Luni, 15 februarie 2010, 17:16)

    Flash4ward [anonim]

    Cand credeti ca va fi si la noi disponibil serviciul de plata a taxelor si impozitelor prin internet la nivel national? In prezent, in doar cateva orase se poate plati online cu cardul, ce se intampla cu restul oraselor?
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 12:54)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Flash4ward

      Noi am inceput cu acceptarea platii impozitelor si taxelor locale, pentru ca decizia de a implementa un astfel de sistem tine de primaria localitatii. In functie de marimea localitatii si a numarului de contribuabili, solutia pentru acceptarea platii cu cardul online poate fi mai mult sau mai putin complexa sau costisitoare. Faptul ca avem in momentul de fata primarii precum Baia-Mare, Bucuresti Sectorul 2, dar si Campia Turzii, care accepta plata cu cardul online ne arata ca acolo unde exista vointa, exista si solutii. Speram ca aceste exemple sa fie urmate in cel mai scurt timp macar de toate primariile din resedintele de judet. Acest lucru le-ar ajuta sa colecteze mai repede si mai multi bani, iar pe romanii din tara si din strainatate sa poata face aceste plati rapid, sigur si mai ales fara nervi si timp pierdut la cozi.
  • despre securitate (Luni, 15 februarie 2010, 17:23)

    Mihai D. [anonim]

    1) Cand se va renunta la banda magnetica de pe card, aceasta relicva antica ce permite clonarea?

    2) Securitatea cardurilor cu cip tocmai ce a fost compromisa (http://www.theregister.co.uk/2010/02/12/chip_pin_security_unpicked/). Se va lua vreo masura?

    3) Un alt petec de securitate este CVC2. Pentru mine, e ca si cum mi-as scrie parola pe card, pentru ca in caz ca este furat, hotul il poate folosi pe Internet. Se va schimba ceva si in acest sens?

    4) Ce garantii ofera VISA ca un comerciant nu va stoca sau nu va transmite datele de pe card? Exemplu concret, industria hoteliera.
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 13:06)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai D.

      1. La banda magnetica nu se va renunta pana cand nu va existra o migrare masiva la nivel global catre cardul cu CIP. In anumite regiuni precum continentul american, aceasta migrare nu este inca hotarata, astfel banda magnetica permite detinatorilor de carduri cu CIP sa poata face tranzactii oriunde in lume.
      2. Securitatea cardurilor cu CIP nu a fost compromisa, din contra in pietele europene unde migrarea la CIP si PIN a fost facuta se inregistreaza o scadere semnificativa a fraudei la tranzactiile in magazine si la bancomate. Am aflat de studiul la care va referiti si consideram concluziile sale eronate. Nu exista in momentul de fata dovezi ca infractorii ar putea folosi aceste metode cu succes. Este important ca bancile sa continue migrarea la trehnologiile EMV (CIP), iar pentru a se pazi detinatorii de carduri sa raporteze imediat orice suspiciune de fraudare sau furtul/pierderea casdului propriu.
      3. Da. Sistemul 3DSecure ofera protectie suplimentara pentru tranzactiile online.
      4. Avem un set de cerinte, denumit Payment Card Industry Data Security Standards, care le interzice comerciantilor sa pastreze si sa comunice datele de pe card in alte scopuri.
  • Protectia cardului (Luni, 15 februarie 2010, 21:03)

    un turist igrijorat [anonim]

    Buna ziua, Plec in vacanta in U.S.A. Agentia de turism si cea de shiping(croaziera) imi specifica ce tip de card accepta.Mi-am facut VISA INTERNATIONAL IN $ la B.C.R. Ceea ce ma intriga este faptul ca imi cere:numele,nr. carduluisi cand data expirarii.Intreband un ofiter bancar,mi-a zis ca nu este in regula,existand riscul de a-ti scoate bani.Se poate oare fara acordul meu si fara PIN. Cer protectie si cum poate fi aceasta . P.S. daca puteti oferi un nr. de telefon pt.lamuriri. Cu multumiri,***un turist ingrijorat***
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 13:09)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui un turist igrijorat

      Aceasta este intr-adevar o procedura standard pentru a face rezervari (la hoteluri, la rent-a-car, etc), insa nu este posibila o plata facuta pe cardul dvs. fara acordul dvs. In cazul in care veti observa o astfel de plata in extrasul de cont, va puteti adresa bancii care v-a emis cardul pentru rezolvarea acestei probleme.
  • carduri (Luni, 15 februarie 2010, 23:38)

    Natalia [anonim]

    Sunt specialist in carduri de 5 ani in RM. Am implimentat un proiect pe carduri Visa la o banca locala mica fiind totalmente singura, fara echipa, angajati din domeniu IT (de la procurare plastic, certificare BINuri, achizitie ATM si teste ADVT, certificare personalizare, etc) si am demarat cu succes. Cardurile "mele" sunt functionale. Ma impresioneaza domeniul si am inca multe de invatat in comparatie cu Dvs. Din toate intrebarile plasate pe site, vad cat de putin este "clientul" familiarizat cu cardul. De aici si raspunsul de ce "Cash"... In privinta comisioanelor - intr-adevar bancile emitente romane exagereaza mult prea mult... Cardul tre sa fie un instrument comod de plata, nu o metoda de a-l pune in garda asupra cheltuielilor!!!
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 13:11)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Natalia

      Va felicit pentru aceasta realizare, mai ales in conditiile pe care le descrieti. Mizam pe ajutorul tuturor celor care lucreaza in sistem si il inteleg, sa explice beneficiile utilizarii cardului cat mai multor cunostinte. Aceasta este cea mai buna reclama la care putem spera.
  • Carduri (Marţi, 16 februarie 2010, 7:06)

    Emilia [anonim]

    Buna ziua Domnule Director,
    Folosesc cardurile de debit Visa Clasic de foarte multi ani si sunt foarte multumita de de acest sistem.Folosesc fastbanking si am posibilitatea de a-mi verifica oricand soldurile,fara a apela la serviciile unui ofiter de cont.
    Stiu ca in privinta comisioanelor percepute de banci nu aveti cum sa interveniti,totul se rezuma la cat de informat este clientul in alegerea sa.Recomand tuturor folosirea cardurilor pentru platile la comercianti deoarece nu implica costuri suplimentare pentru client.Problema este ca avem putini comercianti care accepta sistemul si aici ar trebui poate sa interveniti alaturi de banci intr-o promovare mai agresiva.
    Multumesc
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 13:16)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Emilia

      Aveti foarte multa dreptate. Pe langa educarea si informarea detinatorilor de carduri asupra beneficiilor platii cu carduri in magazine, este nevoie sa facem un efort similar si in ceea ce-i priveste pe comercianti. Aici ma refer mai ales la comerciantii mai mici, cei prezenti in orasele mai mari si mai mici sau chiar in zonele rurale. Impreuna cu bancile trebuie sa reusim sa demonstram cat mai clar beneficiile acceptarii cardului pentru acest tip de comercianti.
  • Disfunctionalitati (Marţi, 16 februarie 2010, 9:45)

    silvia [anonim]

    Am avut ING VISA Clasic International si l-am folosit in Olanda la un Bancomat, normal ING, inloc de 500 Euro cat am solicitat am primit 450 Euro. ING Romania a rezolvat aceasta disfunctionalitate in 52 de zile argumentand ca regulamentul VISA prevede 45 de zile. In cazul unor reclamaţie nejustificată ING percepe o taxa dar in cazul unor reclamaţii justificate ei nu acorda nici o despagubire. Chiar ING Olanda a precizat ca astfel de erori sunt frecvente. De ce se intampla astfel de disfunctionalitati si de ce termenele de rezolvare sunt atat de mari?
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 13:18)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui silvia

      Din pacate, nu am destule date ca sa inteleg destul de bine problema. Daca doriti, puteti sa ne scrieti mai pe larg la adresa de email furnizata pe site-ul www.visa.ro
  • ATM (Marţi, 16 februarie 2010, 10:10)

    silvia [anonim]

    Cate zile prevede regulamentul VISA pentru solutionarea unei probleme aparuta la un ATM din Europa cu un card emis de o banca din Romania?
  • cultura bancara? (Marţi, 16 februarie 2010, 10:23)

    Dinu Sabin [anonim]

    sunt sigur ca aveti mult mai multa cultura bancara decat mine, eu lucrez intr-o banca americana prezenta si in romania. nu am legatura directa decat cu 3 banci din romania, sunt curios daca dumneavoastra, care aveti legatura cu aproape toate bancile(daca nu cu toate), stiti cand se va demara o campanie de culturalizare bancara in randul "oamenilor de rand". eu nu lucrez in vanzari dar stim amandoi foarte bine cum se vand cardurile de credit si cat de bine sunt informati clientii despre beneficiile lor.
    best regards
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 13:25)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dinu Sabin

      In momentul de fata prioritatea noastra principala este sa explicam beneficiile utilizarii oricarui card direct la comercianti pentru plata de bunuri si servicii. aproximativ 3 din 4 tranzactii pe carduri din Romania sunt retrageri de la bancomat. De multe ori, aceste retrageri se fac la bancomate din apropierea sau din incinta unor magazine care accepta plata cu cardul. Numarul de carduri de credit este inca limitat in Romania, dar sunt convins ca va incepe sa creasca in ritm rapid, mai ales o data cu imbunatatirea situatiei economice. O data cu cresterea numarului de carduri de credit se vor intensifica si eforturile noastre (VISA si banci) de a explica diferenta intre un card de debit cu overdraft si un card de credit, despre modalitate de a utiliza un card de credit pentru a accesa o linie de credit si/sau a ne gestiona mai bine cheltuielile.
  • Gradul de bancarizare la romani (Marţi, 16 februarie 2010, 10:47)

    VISAtoarea [anonim]

    Exceptand campanile de activare carduri la comercianti, care de regula au o frecventa constanta, ati dezvoltat sau intentionati sa dezvoltati campanii care sa aiba in vedere ridicarea gradului de bancarizare a clientilor dvs?
    Considerati ca, daca astfel de campanii ar fi avut loc, campanii coroborate de banci si institutii de invatamant, intrebari de genul: ce comision platesc atunci utilizez cadrul la POS, ar fi fost evitate?

    Va multumesc.
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 13:31)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui VISAtoarea

      De anul trecut am luat primii hotararea de a ne concentra pe campanii de educare si informare care explica beneficiile platii cu cardul, alaturi de promotii de genul "Utilizeaza cardul si castigi...". Consideram ca marea majoritate a detinatorilor de carduri inca nu cunoaste beneficiile utilizarii cardului la comercianti si ca nu un premiu, ci argumente foarte clare si simple pot schimba preferinta acestei majoritati pentru numerar. Vom dezvolta in continuare campanii de informare si educare si astept si recomadarile dvs. pentru potentiale solutii. Sa nu uitam ca pana in acest moment cardurile au fost emise in zonele urbane ale tarii, iar majoritatea celor care locuiesc si muncesc in zonele rurale de-abia acum incepe sa se intalneasca cu cardul.
  • De unde dragostea romanilor pentru cash? (Marţi, 16 februarie 2010, 10:51)

    luissa [anonim]

    poate dragostea romanilor pt cash se datoreaza si faptului ca avand bani in mana nu-ti mai opreste nimeni comision .Fica mea primeste alocatia pe card ,ok stim sa folosim un atm,dar din 42de lei lunari primiti ca alocatie,lunar i se opresc 3lei pt intretinere cont,pe cand la postas lucrurile stau alfel,se primesc bani acasa,nu se mai opreste nici un comision.Pt uni oameni conteaza si 1leu,noi muritori de rand suntem prea saraci sa-i platim pe bancheri care surprinzator au un nivel de trai mult mai ridicat ,ce datorie am eu sa-l intretin pe el sa-si faca vacante in strainatate,vile,masini de lux?
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 13:37)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui luissa

      Sunt de acord cu dvs. ca aceste servicii costa si ca oricat ar fi costul de mic acesta ramane un cost. Evolutia serviciilor financiare in toata Europa, implicit si la noi, duce la eliminarea acestor servicii pe care un postas le face (transport de bani), de foarte multe ori cu pretul sigurantei sale personale. Utilizarea banilor pentru a face o plata cu cardul direct din magazine va scuteste de un eventual comision aditional de retragere de la bancomat.
  • Paypal (Marţi, 16 februarie 2010, 10:52)

    George [anonim]

    Buna ziua,

    Ce puteti sa imi spuneti despre folosirea serviciului paypal in Romania ?
    Pot sa primesc bani si sa platesc online prin paypal
    folosind un card Visa?
    Conteaza ce fel de card este (i.e. Visa, Mastercard) sau de la ce banca il am ?

    Care este suportul paypal in Romania ?
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 13:40)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui George

      Cel mai bine ar fi sa va adresati direct bancii dvs., care este in masura sa clarifice conditiile in care va puteti folosi cardul pe internet, indiferent daca este VISA sau Mastercard. Banca este cea care hotaraste functionalitatea si restrictiile functionarii cardului in diverse conditii.
  • VISA ... UN PARTENERIAT PT.O VIATA ! (Marţi, 16 februarie 2010, 11:19)

    Cristina Popescu [anonim]

    Buna,

    Demararea campaniei '' Viata merge mai usor cu
    ViSA" este laudabila, dar ma intreb cati dintre subiecti cunosc intregul mecanism de functionare al sistemului, informatiile cu privire la avantajele folosirii unui card VISA fiind inca in fasa, in Romania. Pentru aceasta o campanie mult mai sustinuta,chiar agresiva ar fi binevenita, prin publicarea unor aricole mai ample in mass-media, participarea in cadrul unor emisiuni televizate, spoturi publicitare,etc.
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 13:43)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristina Popescu

      Va multumesc pentru deviza sugerata. Aveti foarte mare dreptate. Trebuie sa facem mai mult pentru a comunica cat mai simplu si clar avantajele folosirii cardului, de aceea ma aflu astazi aici, in redactia HotNews.ro. Incercam sa comunicam nu numai prin reclama, dar mai ales prin produse si servicii relevante stilului dvs. de viata, usor de accesat si utilizat.
  • despre comercianti (Marţi, 16 februarie 2010, 11:37)

    Daniel [anonim]

    Buna ziua,

    Sunt plecat de 10 ani din tara si folosesc Visa aproape in fiecare zi, sunt un entuziast al cumparaturilor on-line. De sarbatori am vrut sa cumpar pt familie in Romania de la eMag ceva aparatura electrionica. Desi plata mi-a fost procesata, am vazut ca suma era on-hold pe card, pana la urma tranzactia nu s-a realizat. Cei de la Gencad parca care se ocupa cu procesarea s-au trezit dupa o saptamana sa imi ceara dovada de adresa si copie dupa pasapaport pt identitate??? In viata mea nu mi s-a intamplat asa ceva, foarte dezamagit de experienta si un mare minus pt cei care proceseaza platitle online in Romania.
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 13:46)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Daniel

      Imi pare rau pentru aceasta experienta neplacuta. Sunt convins ca si alti detinatori de carduri au avut si alte experiente negative. Recomandarea mea este sa ne comunicati noua toate aceste probleme imediat ce apar pe adresa de email publicata pe site-ul www.visa.ro, pentru a le rezolva si pentru a ne asigura ca aceste situatii nu se vor repeta. Suntem inca la inceput, insa lucrurile se schimba rapid.
  • skimming (Marţi, 16 februarie 2010, 11:53)

    Alin [anonim]

    Buna ziua,

    As dori sa aflu care sunt obligatiile bancii emitente a cardului in cazul care se dovedeste ca respectivul card bancar a fost compromis la ATM?
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 13:50)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alin

      In cazul in care un card bancar a fost compromis la ATM, detinatorul de card trebuie sa informeze banca emitenta imediat ce are suspiciunea unei infractiuni. In conditiile in care primeste aceasta informatie in mod formal, banca va bloca cardul respectiv si va actiona pentru solutionarea situatiei in conformitate cu prevederile contractului de card si reglementarile BNR pentru astfel de situatii, de aceea este foarte important sa cititi cu atentie contractul de card.
  • plata online (Marţi, 16 februarie 2010, 12:00)

    Dan Tudose [anonim]

    Ce masuri ati luat in ultimul timp pentru facilitarea primirii de plati online de catre comercianti pentru asa cum bine stiti, la aceasta ora exista doar doua optiuni mari si late pentru validarea unei astfel de tranzactii iar procedura de inscriere in oricare dintre ele dureaza mult si este extrem de birocratica (In Statele Unite de exemplu procedura este extrem de simpla si rapida).
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 13:54)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan Tudose

      Inrolarea comerciantului in sistemul 3DSecure si respectarea procedurii de procesare a tranzactiei aferente acestui sistem protejeaza comerciantii impotriva neincasarii banilor pentru produsele si serviciile vandute. Lucram in momentul de fata la simplificarea procedurii de plata online, insa multe din aceste proceduri depind exclusiv de politicile bancilor.
  • card Visa (Marţi, 16 februarie 2010, 12:41)

    Angelica Hutuleac [anonim]

    Am vrut sa folosesc un card Visa clasic (facut pentru un cont de USD) ca sa cumpar on-line din USA (cu livrare la o adresa din USA). Din pacate cardul nu a fost acceptat, motivul a fost ca nu am card emis in USA. Puteti sa imi dati o solutie, ce card ar trebui sa folosesc pentru cumparaturi online in USA?
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 13:56)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Angelica Hutuleac

      Va recomand sa informati banca ce v-a emis cardul despre aceasta situatie. Banca are posibilitatea sa intre in legatura cu VISA, care la randul sau va comunica cu banca comerciantului USA pentru solutionarea unei astfel de situatii.
  • pierdere dubla (Marţi, 16 februarie 2010, 12:47)

    angel [anonim]

    De cate ori scoteam bani in Asia, suma respectiva era transformata la cursul bancii respective in Euro, iar banca din romania transforma suma la cursul in RON. Normal ar fi fost o simpla convertire, din moneda tarii respective in RON. Aveti de gind sa faceti ceva in legatura cu asta sau va trebui sa astept pina Romania intra in zona euro?
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 14:00)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui angel

      Aceasta situatie va fi rezolvata o data cu intrarea Romaniei in zona EURO. Schimburile valutare intre banci in momentul de fata nu pot fi evitate. Ce pot sa remarc este ca respectivele cursuri de schimb sunt mult mai avantajoase pentru dvs. decat daca ati fi incercat sa cumparati euro aici si sa schimbati euro acolo la casele de schimb. Trebuie sa luati in considerare si siguranta de care beneficiati avand cardul si nu o suma semnificativa de bani in portofel.
  • folosirea cardurilor in vest (Marţi, 16 februarie 2010, 13:11)

    mark_atmail [utilizator]

    Buna ziua,
    Eu as dori sa aflu de la dvs. de ce nu pot face plati in Austria de exemplu. La o benzinarie OMV mi s-a zis ca nu voi putea face plata cu cardul meu Visa (cu cip). La insistentele mele, omul de la ghiseu a incercat si intr-adevar, plata nu a putut fi efectuata. Noroc ca aveam cash.

    Multumesc.
    • raspuns (Marţi, 16 februarie 2010, 14:07)

      Catalin Cretu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui mark_atmail

      Aceasta este o situatie in care Romania se poate considera mai avansata decat Austria. In Romania, cu siguranta toate benzinariile OMV si ale altor lanturi accepta plata cu cardul VISA.
      Acolo unde logo-ul de acceptare VISA nu este afisat comerciantul nu are obligatia de a accepta plata cu cardul VISA.
      Cardul dvs. este perfect functionabil, insa comerciantul nu are un acord de acceptare a platii cu cardurile VISA cu o banca, de aceea este important sa va asigurati ca logo-ul VISA este afisat la intrarea in magazin sau in jurul casei de marcat.
  • Intrebare? (Marţi, 16 februarie 2010, 13:18)

    gheorghe [anonim]

    Se poate vorbi in Romania de carduri sigure in care identificarea utilizatorului sa se faca pe baza de amprenta digitala?
  • PIN vs Semnatura (Marţi, 16 februarie 2010, 13:46)

    Cristian [anonim]

    Buna ziua,
    Sunt posesorul unui card Visa Electron cu cip si problema mea majora este ca, in unele magazine nu mi se cere codul pin, iar metoda de aprobare a tranzactiei doar prin semnatura mi se pare ineficienta avand in vedere faptul ca poti merge in magazin cumperi linistit trece cardul prin POS - fara sa se uite pe semnatura de pe card si daca aceasta exista si poti face usor o mazgalitura pe chitanta si nimeni nu stie ca eu sunt cu adevarat titularul cardului. Prefer ca toate magazinele ce au POS-uri sa solicite codul pin este o masura de siguranta a mea. asa oricine poate fura un card si merge intr-un magazin in care nu se solicita codul pin cumpara cat vrea goleste contul si tranzacia e acceptata. nu mi se pare normal.
    Se poate face ceva in aceasta privinta?
    In aceiasi maniera ar fi si multe restaurante in care mananci de te saturi vine ii dai cardul se duce cu el la bar poate sa faca cate tranzactii vor tie iti aduce doar o chitanta iar pe restu falsifica ei semnaturi.
    cum ar fi sa ti se fure cardul sa iti dai seama dupa una doua zile si sa afli ca nu mai ai bani deoarece a fost golit in magazine si restaurante?
  • revenire (Marţi, 16 februarie 2010, 13:50)

    Mihai D. [anonim]

    Cunosc standardul PCI DSS, doar ca acesta nu pare a fi respectat cum trebuie. Imi pare rau ca nu am fost mai exact cu exemplul. Este vorba despre site-ul booking.com, foarte popular pentru rezervari hoteliere. Acesta nu foloseste datele de pe card pentru plata servciilor, ci ca garantie pentru plata. Nu ma indoiesc ca datele sunt stocate criptat si in siguranta, dar veriga slaba este alta: transmiterea datelor de pe card catre hoteluri, unde lucrurile scapa de sub control. Hotelurile vor aceste date in caz de neplata sau pentru pre-autorizare. Din acest motiv, am ajuns la o solutie practicata si de altii: folosirea unui alt card, cu o suma limitata, pentru tranzactiile de acest gen (cu costuri suplimentare, bineinteles).

    3D secure ar fi minunat daca ar fi si popular. CVC2 ramane in continuare o veriga slaba si singura solutie pentru mine este sa pastrez datele de contact ale bancii in cat mai multe locuri, ca sa pot reclama repede furtul cardului in caz de nevoie...

    Inteleg perfect ca cipul este o imbunatatire dramatica. Ma asteptam insa sa imi raspundeti ca luati in serios orice slabiciune descoperita, chiar daca nu a fost pusa _inca_ in practica.
  • intrebare (Marţi, 16 februarie 2010, 14:33)

    gogu [anonim]

    puteti detalia care ar fi principalele diferente intre un card Visa Electron si unul Visa Clasic? Din experienta mea, Visa Electron nu este acceptata la plati on-line pe site-uri internationale... este normal?
  • NU FOLOSITI VISA IN RO......... (Miercuri, 17 februarie 2010, 3:59)

    from OUTSIDE [anonim]

    de 2 ori am folosit cardul visa in RO si am fost fraudat tot de 2 ori , nu ma credeti am recordul pa care pot sa-l postez oricind......
    ASA CA NU FOLOSITI VISA IN RO.....
    E O TARA BOLNAVA.............


Abonare la comentarii cu RSS

Asigurari si Pensii




Vremea la


/
Maine:
|

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version