Intalnire online HotFood

Psihoterapeutul Mirela Zivari: Dieta si conceptul de a te abtine sunt o pacaleala

de Redactia     HotFood
Luni, 26 ianuarie 2009, 10:00 HotFood - Intalniri Online HotFood


Mirela Zivari
Foto: Bety Blagu / HotNews.ro
Care sunt efectele adverse ale curelor de slabire? Cum este influentat psihicul uman de comportamentul alimentar? Psihoterapeutul Mirela Zivari, specialist in psihoterapie rational emotiva, s-a aflat in redactia HotNews.ro si a discutat online cu cititorii. Mirela Zivari are experienta in domeniul psihologiei clinice.
  • Intalnirea s-a incheiat

Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.












Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 elis

    daca mananc in fata calculatorului, cand sunt nervoasa, cand am cele mai mari probleme mananc, mananc si mie f ciuda.Am probleme cu greutatea, ma dor picioarele etc.Din cauza timpului nu ma duc pentru cumparaturi decat in magazinele mari care au program mai lung si cumpar ce se poate manaca mai repede.Stiu sunt un dezastru si vreau sa mi corectez naravurile.Ma ajutati?Multumesc.

    • radu

      am reusit sa slabesc 21 kg [de la 105 la 84] din vara 2008 pana acum. mancam in general o data pe zi, dupa 9 seara cand ma intorceam acasa. fast-food-ul era la ordinea zilei. paine mancam foarte multa. daca eram flamand rau, mancam pana si la o paine la masa. era dezastru. apoi, cand m-am vazut la 105 kg, m-am speriat. mi-am spus ca trebuie sa ma schimb. am renuntat la paine, dulciuri, mese dupa 6-7 seara, fast-food, mananc mancaruri bazandu-ma pe garnituri de cartofi [fierti/piure] si altele, mananc efectiv pana ma satur. nu ma retin aici, nu ma ridic flamand de la masa.
      prima luna e cea mai grea. daca ti se face foame seara/noaptea, ai tot timpul la indemana fructe [mere/piersici/portocale] cu care sa-ti umpli stomacul si sa dormi pana la micul dejun. dar doar cu vointa poti reusi.

      nu va mai plangeti atat. am vazut atatea cazuri cu persoane care spun ca nu se pot abtine. adevarul e ca in sinea voastra preferati sa mancati decat sa slabiti. e la nivel de subconstient. nu aveti vointa. nu exista solutii convenabile si miraculoase. poate doar sa va legati la gura cand vi se face foame. nu va suparati pe mine, dar si eu am trecut prin asta, am fost nervos pe propria persoana pentru halul in care mi-am permis sa ajung insa am razbit.
      bafta si voua.

      • Mirela Zivari

        Parte din raspunsul la aceasta intrebare l-am dat deja. Nu tine de vointa. Dependenta de mancare are la baza o dificultate de a-ti controla impulsul, de a spune: stop, ma opresc.

        Despre oamenii care isi mananca emotiile, ce credeti? Despre copiii obezi ai caror parinti fie detin statutul de carton sau cei care sunt indiferenti? Ingurgitarea de emotii determina un comportament exterior de linistire a "balaurului". Exista oameni singuri care mananca foarte mult din acelasi principiu. Sunt oameni care nu au forta interioara. Cred in nevoia de o sustinere ca si efort, insa mintea omului cu probleme de greutate are nevoie mai mult de recompensa, de sustinere, de etichetare pozitiva. Mai degraba are nevoie de o asemenea atitudine decat de una negativa.

    • Mirela Zivari

      Va rugam sa va faceti un program de viata pe ore si sa adaugati resursele externe care sa o poata ajuta: persoanele care sa va sustina in alegerea alimentelor, gatit etc. Trebuie sa executati si alte activitati simultane: mersul pe bibicleta si lucratul la laptop e extrem de greu in acelasi timp.Teoria contingentei are intotdeauna efect asupra ta. Asocierea mancatului in fata calculatorului a devenit o contingenta si e bine sa le separati. Ar fi bine intr-o prima faza sa puneti sandvisurile in spatele monitorului. Apare sindromul rontaitului altfel. E un comportament invatat care nu poate fi dezactivat de la sine, are nevoie de o perioada de 28 de zile.

      Multa lume da vina pe starea de stres pentru exagerarea ingerarii de alimente. Singura solutie viabila nu o reprezinta decat o stare de echilibru. Este foarte usor sa externalizezi cauza. Se pleaca de la starea interioara, de ce sunt nervoasa? Starea de nervozitate nu este un efect al unor evenimente dinafara. Asocierea este falsa, oamenii pot sa aiba reactii emotionale in functie de anumite sabloane, credinte irationale in numar de 4:
      1. ne trebuie absolut un model ideal de care avem nevoie care poate fi inlocuit cu "ar fi fost bine".
      2. Maniera de a gandi in termen de groaznic, de catastrofal. Propria grila de dezastre
      3. Tendinta de a crede ca nu mai suporti.
      4. Tendinta omului de a crede ca nu e suficient de bun.
      Rezolvarea nu inseamna decat cresterea stimei de sine si a increderii in propriile forte. Daca am incerca sa ne monitorizam timp de o luna de zile, starea de nervi ar disparea. Deprinderea se formeaza destul de greu si exista rezistenta la schimbare. Este important ca oamenii care sunt in jur sa iti creeze un feedback adevarat si sa nu creeze o stare suplimentara de tensiune, ei trebuie sa ne dea puterea de a continua. Oamenii spun despre ei ca sunt buni, Daca le anulezi aceasta nevoie ai pierdut orice "putere" in a-i ajuta sa faca schimbarea propriu-zisa.

    • Mirela Zivari

      Cand nu exista grupul care sa-ti dea un feedback, ti-l poti da singur. Ai reusit sa dai 10 kg jos si ti-ai dorit sa faci o excursie intr-o locatie speciala, fa-o. E acea recompensa care iti da puterea sa mergi mai departe.

  • Întrebarea nr. 2 Maria

    Nu pot sa spun ca la jobul meu e extrem de stresant, dar nici lejer. Totusi, cateodata simt ca nu mai pot, (in jur de ora 12) ca imi trebuie ceva si dau fuga la magazin si-mi cumpar 1-2 batoane de ciocolata. Nu-mi e foame, dar nici nu pot sa scap de obiceiul asta. Sigur, cateodata obiceiul se repeta si la alte ore. Desi stiu ca e rau si ma ingras, nu pot sa ma abtin. Deja sunt cu mult deasupra greutatii normale. Ma gandesc serios sa umblu fara bani si la servici si in oras (numai ca mai apar neprevazute si ai nevoie de bani!). Cum as putea sa scap de poftele astea?

    • Poftian Poftician

      I hear you sis... I know the feeling. Unii sustin ca pofta de neoprit pt o ciocolata sau orice dulce denota un ficat obosit. D-na Zivari poate sa infirme sau sa confirme aceasta teorie. Oricum, pe la 12 e foarte posibil ca nivelul glicemiei in sange sa-ti fie atat de scazut incat trebuie urgent sa bagi o doza de ciocolata. Incearca mai bine cu un mar - are si acela glucide cat sa te puna pe picioare pana mananci ceva calumea, dar nu are efectele negative ale dulciurilor rafinate. Acestea dau un puls rapid de glucoza in sange si deci energie, lasand insa in urma o cadere a glicemiei la fel de brusca.
      Primul sfat daca esti supraponderal(a) este tocmai sa nu sari peste nici o masa - nicidecum sa te infometezi. Mananca un mic dejun consistent si sanatos pe la 7:30 - 8 si la 12 in loc de baton de ciocolata, un pranz cu mancare adevarata. Daca e de taiat din portie, taie seara ( o cina usoara pe la 6-7, max).

      • Mirela Zivari

        Sunt oameni carora genul acesta de dieta le prieste. Unii se sperie.

        Nu sunt de acord cu diminuarea portiilor. De cele mai multe ori educi acel impuls care sta la baza oricaror dependente. Poti sa folosesti acele platouri mari, sa mesteci destul de incet sa-ti satisfaci toti receptorii. Cu cat portia este mai mica, ajungi sa fii frustrat. Oamenii care mananca si se ingrasa mananca foarte repede. Creierul nu mai stie ca a mancat.

    • Mirela Zivari

      Gustul e de mai multe feluri. Dulcele este unul din gusturile primare, laptele de mama e dulce. Mare parte din recompensele copilului se contureaza in jurul ciocolatei, si bradul de Craciun are bomboane atarnate, si bradul miresei este plin. Gustul si nevoia de dulce este mult mai mare decat cel de sarat, de a acru, de amar.

      V-as recomanda sa rugati pe altcineva sa faca drumul spre magazin. E foarte la indemana sa anuntati ca ati inlocuit ciocolata cu altceva si colegii va vor aduce o salata, o apa sau orice alt aliment care nu va aduce plusul de kg. Se recomanda ca aceste recompense sa fie schimbate.

      E bine sa va mutati atentia pe altceva. Multa lume care mananca dulce si se hotaraste sa urmeze o dieta spune ca viseaza toata noaptea prajituri. Creierul lasa spatiu inconstientului si nevoilor nesatisfacute. E foarte probabil sa visezi ceea ce iti interzici in timpul zilei.

      Dieta si conceptul de a te abtine este o pacaleala. Nu dieta in sine e importanta, ci schimbarea mentalitatii si a stilului de viata. Abtinerea va duce intotdeauna la recadere.

  • Întrebarea nr. 3 astringent

    Ma scol noaptea si mananc nutella sau orice produse din ciocolata . ce pot sa fac sa nu mai fac ?

    • Mirela Zivari

      Rezolvarea consta in tratarea insomniei si nu in produsul ales din frigider. Nu cred ca noaptea, daca te trezesti din somn, mai poti sa te controlezi. Mare parte din cei care se afla in procesul de slabit se trezesc peste noapte. Si atunci insomnia e de tratat si nu comportamentul alimentar.

      Insomniile apar in perioade de surmenaj, cand nu stii sa-ti manageriezi stresul, si creierul este destul de vulnerabil si apar insomniile. Mai important este sa tratezi cauza decat comportamentul efectiv.

  • Întrebarea nr. 4 daniela

    am 29 de ani si de pe la 16 ani ma lupt cu kilogramele in plus care sunt vreo 10. Problema mea este că manănc atunci când sunt stresata si oricum sunt gurmanda. Ce pot face pt a manca doar atunci cand mi-e foame si sa ma pot opri la timp (sa nu mai mananc din cauza stresului)
    multumesc

    • Mirela Zivari

      1. Fa ceva cu stresul tau sau nu mai da vina pe stres.
      2. Gaseste si alte placeri mai valoroase decat placerea de a manca. Ca sa rezolvi dependenta, muti atentia pe o alta placere care sa nu naiba legatura cu placerea de a consuma ceva.
      3. Stabileste orele de masa, ore fixe. Trebuie sa ai un program cand iei masa. Te asezi si manaci in functie de orele zilei masa care este potrivita.
      Stau si ma intreb daca ai lua masa la restaurant si ai comanda, cate farfurii pline cu mancare ar trebui sa existe in jurul tau pentru a te opri la timp?
      Numara de cate ori inchizi si deschizi frigiderul.
      4. 10 kg se pot da jos sanatos fara un efort foarte mare, nu doar abtinandu-te de la mancare, ci facand miscare. Mersul pe jos, saritul coardei, o activitate care iti face placere.

  • Întrebarea nr. 5 alice

    Cand sunt stresata am greaturi si nu mai pot manca nimic, ore in sir... . Ce-i de facut?

    • Mirela Zivari

      Va rugam sa va recunoasteti anxietatea.

      Nu vreau sa pun diagnostice. Insa simptomul de greata si imposibilitatea de a inghiti sunt simptome ale anxietatii. Daca vrei sa mananci trebuie sa mergi la cauza si sa mananci sanatos.

  • Întrebarea nr. 6 GIACOMO

    La micul dejun mananc doar un iaurt cu un biscuite , la pranz o salata si seara deloc. Cu toate acestea noapte de noapte visez ca mananc dar nu obisnuit ci orgie , ospatz si dimineata ma trezesc infometat. Asta de cativa ani buni .Deja nu mai suport. Am 1,82 m si 57 Kg.Lumea imi spune ca arat ca un schelete dar nu-i chiar asa.Am uitat sa mai spun ceva: beau cam 4 sticle de 2L de cola pe zi. Stiu ca-i mult dar nu pot renunta. Am incercat cu apa dar imi vine ameteala pe zi.

    • Mirela Zivari

      In cazul de fata se muta centrul de atentie pe problema numita anorexie. Am foarte multi pacienti care au mancat doar dimineata, un an de zile, si doar fulgi. E o tulburare care nu se trateaza la tine acasa, este imposibil.

      Trebuie mers la doctor.

      Care este greutatea ideala la 1,82?

  • Întrebarea nr. 7 cornel

    1)Care sunt efectele adverse ale curelor de slabire?

    2)Cum este influentat psihicul uman de comportamentul alimentar?

    multumesc!

    • Mirela Zivari

      1. Efectul yoyo. Dupa o cura de slabire intr-o perioada relativ scurta, te vei ingrasa mai mult decat ai slabit. Un alt efect advers il reprezinta aspectul pielii, musculatura, vergeturile, ridurile, un aspect flasc al corpului, tulburarile gastro-intestinale si scaderea sistemului imunitar. Un medic va poate spune mai bine despre lucrurile acestea.

      2. Psihicul uman n-ar trebui sa fie influentat de comportamentul alimentar, dar in conditiile comportamentului bulimic sau anorexic intr-adevar exista efecte extrem de negative asupra pshihicului. Este un cerc vicios, importanta este solutia.

      Sunt oameni care in momentul in care incearca sa-si schimbe comportamentul alimentar, devin foarte nervosi. Daca nu ajungi sa te simti bine in pielea ta, personalitatea ta se contureaza si in jurul eului fizic.

  • Întrebarea nr. 8 Raposatul

    Pot elimina burta psihologic vorbind?

    • Mirela Zivari

      Nu. Chiar daca faci in fiecare zi exercitii de vizualizare, sincer ramai doar cu vizualizarea. Exista cateva lucruri pentru eliminarea surplusului de grasime:
      1. Daca e vorba de femeie, le recomand doamnelor sa le solicite sotilor sa isi continue activitatea intima indiferent de oboseala, etc.
      Daca e vorba de barbatul cu burta, il rugam sa nu mai bea bere.
      2. Exercitii fizice si nu neaparat abdomenele sunt solutia (faceti cardio)
      3.Liposuctie si abdomino-plastie.

  • Întrebarea nr. 9 issabella

    cum sa-mi controlez starea de stres?am grave probleme cu asta!va rog ajutati-ma!!!
    Cum pot preveni starile de anxietate? cand vine ziua de dumnica si stiu ca a doua zi ma duc la serviciu,instatntaneu intru intr-o stare de incordare si nu ma pot controla,simt ca pierd controlul si manac necontrolat.va rog dati-mi sfaturi si ajutati-ma

    • Mirela Zivari

      Schimba-ti serviciul. Alege o activitate care sa-ti satisfaca si nevoile financiare, dar si cele profesionale.
      Anxietatea anticipatorie de care suferi necesita ajutor din partea unui specialist. In conditiile in care nu doresti acest lucru, trebuie sa te monitorizezi singura tinand cont de cele 4 credinte irationale si apoi trimite-mi un mail la contact[at]terapiam[dot]ro

  • Întrebarea nr. 10 Ana

    Buna dimineata,

    Felicitari pentru toata activitatea dvs.

    Nu as putea sa spun ca am mari probleme cu greutatea, cu toate ca ,constat ,ca greu ma despart de dulciuri si scap de kg mult mai greu !!
    de ce?
    varsta (35 ?!)poate, doua nasteri, sedentarism la lucru, dar

    de mica, imi povesteste si mama si eu ma vad, am mancat ff multe dulciuri, mai mult de 47-49 kg nu aveam, pana dupa prima nastere..ca apoi s-au mai depus si nu ma scap de ele.

    as vrea de 4-5 kg sa scap, dar dau gres de fiecare data

    prefer sa nu manac mai nimic mancare dar sa las loc pentru dulce (nu chiar orice dulce,ceva fin, bun. dar sa fie dulce)!!!



    de ce atata dulce ?

    la lucru, sunt momente de tensiune binenteles, nu mananc pana nu termin ce am de facut, dar apoi prima mancare va fi tot..dulce

    nu am probleme, pana acum, cu dantura sau glicemia.

    ce sa fac?

    multumesc
    o zi cat mai usoara,

    Ana

    • Mirela Zivari

      Trebuie sa incepi progresiv prin reducerea cantitatii de dulce si inlocuirea batoanele speciale si satisfactia obtinuta prin consumul de dulce ar trebui inlocuita cu fructele.

      Bea mai multa apa si ar fi bine sa te joci cu copiii tai, sa iesi in parc si sa te simti bine.

  • Întrebarea nr. 11 X13

    Cam toti vor retete de slabit si sa dea jos cat mai mult. Dar metode de ingrasat n-aveti ?

    • Mirela Zivari

      Tot ceea ce fac oamenii care au probleme cu greutatea ar putea sa fie metode de ingrasat, insa recomand o vizita la endocrinolog si apoi la psihiatru. (In tulburarea depresiva exista acest mecanism inexplicabil de a slabi exagerat de mult; de asemenea tulburarea anxioasa poate avea si acest efect de a nu te ingrasa)

      Daca nu aveti nimic din toate acestea, mancati dulce, mancati noaptea.

  • Întrebarea nr. 12 mojo

    Am observat ca atunci cand sunt stresata, nervoasa, imi vine sa mananc ca sa compensez starea de stres nervi etc. E aproape un reflex. Cum sa fac sa scap de el ? tehnici de autocontrol daca sunt etc. Multumesc.

    • Mirela Zivari

      Vorbim despre acelasi mecanism: agitatia interioara s-a asociat cu nevoia de a ingurgita. Timp de o luna-doua incercati o alta asociere sanatoasa. Mai mult, restructurati-va gandirea eliminand cele 4 credinte irationale.

  • Întrebarea nr. 13 margot

    din cate am observat la televizor, doamna zivari s-a ingrasat in ultimii ani destul de mult. poate sa ne spuna ce greutate si ce inaltime are si care sunt cauzele luarii in greutate? si, de asemenea, daca si cum incearca sa revina la silueta de acum cativa ani.

    multumesc

    • Mirela Zivari

      1. In timpul sarcinii m-am ingrasat 35 de kg. Ritmul meu de viata include si acum necesitatea de a ma trezi de 3-4 ori pe noapte avand probleme cu baietelul meu.
      2. Am o hipotiroidie de care sufer de 14 ani si s-a agravat dupa sarcina.
      3. Mare parte din ingrasat este la nivelul fetei, umerilor si bratelor si de aceea par grasa la televizor. Va invit sa ma vedeti in realitate.
      4. De mai bine de 1 an de zile, manac foarte putin pentru a reveni la silueta de acum cativa ani. Daca nu revin, nu e nicio problema, eu ma simt bine oricum, oamenii ma iubesc oricum.

  • Întrebarea nr. 14 o mamica

    Am doi copii. La primul nu prea m-am ingrasat in sarcina, am slabit relatiov fara efort, vreo 3 saptamani de regim tip Montignac cand era bebe un pic mai mare, dar am simtit ca scade lapticu, asa ca aam intrerupt.
    La al doilea copilas am luat 25 de kg, mancand total aiurea.
    Am dat jos natural vreo 12, dar restul de kg in plus ma termina. Eu inca alaptez, si nu intentionez sa intarc in viitorul apropiat, sfatul pediatrului este sa alaptez pana la 2 ani si peste, ceea ce recomanda si OMS.
    Cum as putea slabi fara sa afecteze laptele? E adevarat ca mai mult de 2 kg pe luna slabite favorizeaza eliminarea de toxine in lapte?

    • Mirela Zivari

      Nu sunt medic pediatru sau nutritionist si nu imi pot permite sa dau un raspuns care sa aiba valoare stiintifica. Stiu insa ca exista anumite alimente care duc la pastrarea lactatiei si care nu ingrasa.

      Toxinele oricum sunt prezente in lapte, toxinele din organismul mamei se transmit bebelusului si nu au legatura cu cele 2 kg.

  • Întrebarea nr. 15 y

    Cum se poate realiza un echilibru intre autoacceptare si dorinta de a fi supla, conform cu modelele de frumusete ale anilor nostrii?

    Dna Zivari, cate kg aveti? Cum procedati Dvs?

    • Mirela Zivari

      1. In primul rand nu toate persoanele isi doresc sa fie suple si sa respecte standardele de frumusete impuse de designerii actuali (femeia a devenit un simbol falic). Auto-acceptarea o inteleg prin a te simti bine in corpul tau si a intra in contact cu tine (recomand exercitiul atingerilor de dimineata, constientizezi propriul corp si reactiile pe care le ai la atingere)

      2. Am 67 de kg si greutatea ideala este de 59 kg.

  • Întrebarea nr. 16 Nico86

    As dori sa va intreb cum e posibil sa dau jos burtica, daca asa mi este conformatia? Eu in rest nu sunt grasa, insa am burtica in fata si fundul inapoi :) as vrea sa dau jos burta, dar nu reusesc, credeti ca daca fac mult sport voi putea da jos.

    • Mirela Zivari

      Conformatia ar fi de clepsidra si ar trebui sa faceti exercitiile specifice acestei conformatii. Intrebati un instructor de gimnastica.

  • Întrebarea nr. 17 dana lazar

    sunt o persoana destul de slabuta, cu aceeasi configuratie de ani buni, si ar trebui sa mai castig in greutate cateva kilograme. "Problema" este ca am o dieta destul de sanatoasa, incerc sa includ cereale integrale, legume si carne mai mult gatite la cuptor. Dulciurile nu prea m-au atras niciodata si rareori simt nevoia de ciocolata. Sucuri iarasi mai putin, extrem de rar cele acidulate. Ce sa includ in alimentatie ca sa ma ingras cu aprox. 5 kg? multumesc mult.

    • Mirela Zivari

      Cine spune ca ar trebui sa mai castigi in greutate?

      Esti sigura ca daca procedezi altfel decat ai procedat pana acum poti sa-ti opresti ingrasarea la 5 kg?

      Felicitari pentru regimul de viata ales si va dorim sa va simtiti bine cu cate kg aveti acum.

  • Întrebarea nr. 18 MB

    Imi amintesc de un articol in care se vorbea de descoperirea, prin studii RMN a creierului, a unei oarecare relatii intre ariile nervoase stimulate de ingestia de alimente si cea stimulata de sex - si anume ca cele doua arii sunt de fapt una si aceeasi ... din perspectiva acestui lucru , mincatul compulsiv, haotic (cu cresterea in greutate secundara) ar putea exprima si un oarecare conflict in acceptarea unei sexualitati, cu fanteziile si necesitatile ei ?

    • Mirela Zivari

      Da. Centrul nervos al mancarii nu este identic cu cel al nevoii de sex, daca vor aparea si alte studii care ne vor spune altceva, informatiile legate de creier sunt insuficiente si controversate in momentul de fata. Se considera ca serotonina raspunzatoare de starea de bine se descarca si cand mancam si cand facem sex si cand facem un efort fizic sustinut.





18431 vizualizari

  • sfaturi (Sâmbătă, 24 ianuarie 2009, 20:24)

    elis [anonim]

    daca mananc in fata calculatorului, cand sunt nervoasa, cand am cele mai mari probleme mananc, mananc si mie f ciuda.Am probleme cu greutatea, ma dor picioarele etc.Din cauza timpului nu ma duc pentru cumparaturi decat in magazinele mari care au program mai lung si cumpar ce se poate manaca mai repede.Stiu sunt un dezastru si vreau sa mi corectez naravurile.Ma ajutati?Multumesc.
    • nu va mai plangeti atat. (Duminică, 25 ianuarie 2009, 21:19)

      radu [anonim] i-a raspuns lui elis

      am reusit sa slabesc 21 kg [de la 105 la 84] din vara 2008 pana acum. mancam in general o data pe zi, dupa 9 seara cand ma intorceam acasa. fast-food-ul era la ordinea zilei. paine mancam foarte multa. daca eram flamand rau, mancam pana si la o paine la masa. era dezastru. apoi, cand m-am vazut la 105 kg, m-am speriat. mi-am spus ca trebuie sa ma schimb. am renuntat la paine, dulciuri, mese dupa 6-7 seara, fast-food, mananc mancaruri bazandu-ma pe garnituri de cartofi [fierti/piure] si altele, mananc efectiv pana ma satur. nu ma retin aici, nu ma ridic flamand de la masa.
      prima luna e cea mai grea. daca ti se face foame seara/noaptea, ai tot timpul la indemana fructe [mere/piersici/portocale] cu care sa-ti umpli stomacul si sa dormi pana la micul dejun. dar doar cu vointa poti reusi.

      nu va mai plangeti atat. am vazut atatea cazuri cu persoane care spun ca nu se pot abtine. adevarul e ca in sinea voastra preferati sa mancati decat sa slabiti. e la nivel de subconstient. nu aveti vointa. nu exista solutii convenabile si miraculoase. poate doar sa va legati la gura cand vi se face foame. nu va suparati pe mine, dar si eu am trecut prin asta, am fost nervos pe propria persoana pentru halul in care mi-am permis sa ajung insa am razbit.
      bafta si voua.
      • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:21)

        Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui radu

        Parte din raspunsul la aceasta intrebare l-am dat deja. Nu tine de vointa. Dependenta de mancare are la baza o dificultate de a-ti controla impulsul, de a spune: stop, ma opresc.

        Despre oamenii care isi mananca emotiile, ce credeti? Despre copiii obezi ai caror parinti fie detin statutul de carton sau cei care sunt indiferenti? Ingurgitarea de emotii determina un comportament exterior de linistire a "balaurului". Exista oameni singuri care mananca foarte mult din acelasi principiu. Sunt oameni care nu au forta interioara. Cred in nevoia de o sustinere ca si efort, insa mintea omului cu probleme de greutate are nevoie mai mult de recompensa, de sustinere, de etichetare pozitiva. Mai degraba are nevoie de o asemenea atitudine decat de una negativa.
    • r (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:15)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui elis

      Va rugam sa va faceti un program de viata pe ore si sa adaugati resursele externe care sa o poata ajuta: persoanele care sa va sustina in alegerea alimentelor, gatit etc. Trebuie sa executati si alte activitati simultane: mersul pe bibicleta si lucratul la laptop e extrem de greu in acelasi timp.Teoria contingentei are intotdeauna efect asupra ta. Asocierea mancatului in fata calculatorului a devenit o contingenta si e bine sa le separati. Ar fi bine intr-o prima faza sa puneti sandvisurile in spatele monitorului. Apare sindromul rontaitului altfel. E un comportament invatat care nu poate fi dezactivat de la sine, are nevoie de o perioada de 28 de zile.

      Multa lume da vina pe starea de stres pentru exagerarea ingerarii de alimente. Singura solutie viabila nu o reprezinta decat o stare de echilibru. Este foarte usor sa externalizezi cauza. Se pleaca de la starea interioara, de ce sunt nervoasa? Starea de nervozitate nu este un efect al unor evenimente dinafara. Asocierea este falsa, oamenii pot sa aiba reactii emotionale in functie de anumite sabloane, credinte irationale in numar de 4:
      1. ne trebuie absolut un model ideal de care avem nevoie care poate fi inlocuit cu "ar fi fost bine".
      2. Maniera de a gandi in termen de groaznic, de catastrofal. Propria grila de dezastre
      3. Tendinta de a crede ca nu mai suporti.
      4. Tendinta omului de a crede ca nu e suficient de bun.
      Rezolvarea nu inseamna decat cresterea stimei de sine si a increderii in propriile forte. Daca am incerca sa ne monitorizam timp de o luna de zile, starea de nervi ar disparea. Deprinderea se formeaza destul de greu si exista rezistenta la schimbare. Este important ca oamenii care sunt in jur sa iti creeze un feedback adevarat si sa nu creeze o stare suplimentara de tensiune, ei trebuie sa ne dea puterea de a continua. Oamenii spun despre ei ca sunt buni, Daca le anulezi aceasta nevoie ai pierdut orice "putere" in a-i ajuta sa faca schimbarea propriu-zisa.
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:17)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui elis

      Cand nu exista grupul care sa-ti dea un feedback, ti-l poti da singur. Ai reusit sa dai 10 kg jos si ti-ai dorit sa faci o excursie intr-o locatie speciala, fa-o. E acea recompensa care iti da puterea sa mergi mai departe.
  • pofta de dulce (Sâmbătă, 24 ianuarie 2009, 20:32)

    Maria [anonim]

    Nu pot sa spun ca la jobul meu e extrem de stresant, dar nici lejer. Totusi, cateodata simt ca nu mai pot, (in jur de ora 12) ca imi trebuie ceva si dau fuga la magazin si-mi cumpar 1-2 batoane de ciocolata. Nu-mi e foame, dar nici nu pot sa scap de obiceiul asta. Sigur, cateodata obiceiul se repeta si la alte ore. Desi stiu ca e rau si ma ingras, nu pot sa ma abtin. Deja sunt cu mult deasupra greutatii normale. Ma gandesc serios sa umblu fara bani si la servici si in oras (numai ca mai apar neprevazute si ai nevoie de bani!). Cum as putea sa scap de poftele astea?
    • Radio Erevan risponde (Sâmbătă, 24 ianuarie 2009, 21:20)

      Poftian Poftician [anonim] i-a raspuns lui Maria

      I hear you sis... I know the feeling. Unii sustin ca pofta de neoprit pt o ciocolata sau orice dulce denota un ficat obosit. D-na Zivari poate sa infirme sau sa confirme aceasta teorie. Oricum, pe la 12 e foarte posibil ca nivelul glicemiei in sange sa-ti fie atat de scazut incat trebuie urgent sa bagi o doza de ciocolata. Incearca mai bine cu un mar - are si acela glucide cat sa te puna pe picioare pana mananci ceva calumea, dar nu are efectele negative ale dulciurilor rafinate. Acestea dau un puls rapid de glucoza in sange si deci energie, lasand insa in urma o cadere a glicemiei la fel de brusca.
      Primul sfat daca esti supraponderal(a) este tocmai sa nu sari peste nici o masa - nicidecum sa te infometezi. Mananca un mic dejun consistent si sanatos pe la 7:30 - 8 si la 12 in loc de baton de ciocolata, un pranz cu mancare adevarata. Daca e de taiat din portie, taie seara ( o cina usoara pe la 6-7, max).
      • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:31)

        Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui Poftian Poftician

        Sunt oameni carora genul acesta de dieta le prieste. Unii se sperie.

        Nu sunt de acord cu diminuarea portiilor. De cele mai multe ori educi acel impuls care sta la baza oricaror dependente. Poti sa folosesti acele platouri mari, sa mesteci destul de incet sa-ti satisfaci toti receptorii. Cu cat portia este mai mica, ajungi sa fii frustrat. Oamenii care mananca si se ingrasa mananca foarte repede. Creierul nu mai stie ca a mancat.
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:28)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria

      Gustul e de mai multe feluri. Dulcele este unul din gusturile primare, laptele de mama e dulce. Mare parte din recompensele copilului se contureaza in jurul ciocolatei, si bradul de Craciun are bomboane atarnate, si bradul miresei este plin. Gustul si nevoia de dulce este mult mai mare decat cel de sarat, de a acru, de amar.

      V-as recomanda sa rugati pe altcineva sa faca drumul spre magazin. E foarte la indemana sa anuntati ca ati inlocuit ciocolata cu altceva si colegii va vor aduce o salata, o apa sau orice alt aliment care nu va aduce plusul de kg. Se recomanda ca aceste recompense sa fie schimbate.

      E bine sa va mutati atentia pe altceva. Multa lume care mananca dulce si se hotaraste sa urmeze o dieta spune ca viseaza toata noaptea prajituri. Creierul lasa spatiu inconstientului si nevoilor nesatisfacute. E foarte probabil sa visezi ceea ce iti interzici in timpul zilei.

      Dieta si conceptul de a te abtine este o pacaleala. Nu dieta in sine e importanta, ci schimbarea mentalitatii si a stilului de viata. Abtinerea va duce intotdeauna la recadere.
  • terapie- zivari (Sâmbătă, 24 ianuarie 2009, 23:55)

    astringent [anonim]

    Ma scol noaptea si mananc nutella sau orice produse din ciocolata . ce pot sa fac sa nu mai fac ?
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:34)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui astringent

      Rezolvarea consta in tratarea insomniei si nu in produsul ales din frigider. Nu cred ca noaptea, daca te trezesti din somn, mai poti sa te controlezi. Mare parte din cei care se afla in procesul de slabit se trezesc peste noapte. Si atunci insomnia e de tratat si nu comportamentul alimentar.

      Insomniile apar in perioade de surmenaj, cand nu stii sa-ti manageriezi stresul, si creierul este destul de vulnerabil si apar insomniile. Mai important este sa tratezi cauza decat comportamentul efectiv.
  • sfat (Duminică, 25 ianuarie 2009, 8:06)

    daniela [anonim]

    am 29 de ani si de pe la 16 ani ma lupt cu kilogramele in plus care sunt vreo 10. Problema mea este că manănc atunci când sunt stresata si oricum sunt gurmanda. Ce pot face pt a manca doar atunci cand mi-e foame si sa ma pot opri la timp (sa nu mai mananc din cauza stresului)
    multumesc
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:39)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui daniela

      1. Fa ceva cu stresul tau sau nu mai da vina pe stres.
      2. Gaseste si alte placeri mai valoroase decat placerea de a manca. Ca sa rezolvi dependenta, muti atentia pe o alta placere care sa nu naiba legatura cu placerea de a consuma ceva.
      3. Stabileste orele de masa, ore fixe. Trebuie sa ai un program cand iei masa. Te asezi si manaci in functie de orele zilei masa care este potrivita.
      Stau si ma intreb daca ai lua masa la restaurant si ai comanda, cate farfurii pline cu mancare ar trebui sa existe in jurul tau pentru a te opri la timp?
      Numara de cate ori inchizi si deschizi frigiderul.
      4. 10 kg se pot da jos sanatos fara un efort foarte mare, nu doar abtinandu-te de la mancare, ci facand miscare. Mersul pe jos, saritul coardei, o activitate care iti face placere.
  • lipsa de pofta de mancare (Duminică, 25 ianuarie 2009, 9:36)

    alice [anonim]

    Cand sunt stresata am greaturi si nu mai pot manca nimic, ore in sir... . Ce-i de facut?
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:41)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui alice

      Va rugam sa va recunoasteti anxietatea.

      Nu vreau sa pun diagnostice. Insa simptomul de greata si imposibilitatea de a inghiti sunt simptome ale anxietatii. Daca vrei sa mananci trebuie sa mergi la cauza si sa mananci sanatos.
  • Si eu am o mare problema (Duminică, 25 ianuarie 2009, 14:54)

    GIACOMO [anonim]

    La micul dejun mananc doar un iaurt cu un biscuite , la pranz o salata si seara deloc. Cu toate acestea noapte de noapte visez ca mananc dar nu obisnuit ci orgie , ospatz si dimineata ma trezesc infometat. Asta de cativa ani buni .Deja nu mai suport. Am 1,82 m si 57 Kg.Lumea imi spune ca arat ca un schelete dar nu-i chiar asa.Am uitat sa mai spun ceva: beau cam 4 sticle de 2L de cola pe zi. Stiu ca-i mult dar nu pot renunta. Am incercat cu apa dar imi vine ameteala pe zi.
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:44)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui GIACOMO

      In cazul de fata se muta centrul de atentie pe problema numita anorexie. Am foarte multi pacienti care au mancat doar dimineata, un an de zile, si doar fulgi. E o tulburare care nu se trateaza la tine acasa, este imposibil.

      Trebuie mers la doctor.

      Care este greutatea ideala la 1,82?
  • cure slabire (Duminică, 25 ianuarie 2009, 18:14)

    cornel [anonim]

    1)Care sunt efectele adverse ale curelor de slabire?

    2)Cum este influentat psihicul uman de comportamentul alimentar?

    multumesc!
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:49)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui cornel

      1. Efectul yoyo. Dupa o cura de slabire intr-o perioada relativ scurta, te vei ingrasa mai mult decat ai slabit. Un alt efect advers il reprezinta aspectul pielii, musculatura, vergeturile, ridurile, un aspect flasc al corpului, tulburarile gastro-intestinale si scaderea sistemului imunitar. Un medic va poate spune mai bine despre lucrurile acestea.

      2. Psihicul uman n-ar trebui sa fie influentat de comportamentul alimentar, dar in conditiile comportamentului bulimic sau anorexic intr-adevar exista efecte extrem de negative asupra pshihicului. Este un cerc vicios, importanta este solutia.

      Sunt oameni care in momentul in care incearca sa-si schimbe comportamentul alimentar, devin foarte nervosi. Daca nu ajungi sa te simti bine in pielea ta, personalitatea ta se contureaza si in jurul eului fizic.
  • Burta (Duminică, 25 ianuarie 2009, 22:43)

    Raposatul [anonim]

    Pot elimina burta psihologic vorbind?
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:53)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui Raposatul

      Nu. Chiar daca faci in fiecare zi exercitii de vizualizare, sincer ramai doar cu vizualizarea. Exista cateva lucruri pentru eliminarea surplusului de grasime:
      1. Daca e vorba de femeie, le recomand doamnelor sa le solicite sotilor sa isi continue activitatea intima indiferent de oboseala, etc.
      Daca e vorba de barbatul cu burta, il rugam sa nu mai bea bere.
      2. Exercitii fizice si nu neaparat abdomenele sunt solutia (faceti cardio)
      3.Liposuctie si abdomino-plastie.
  • control stare de stres (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:03)

    issabella [anonim]

    cum sa-mi controlez starea de stres?am grave probleme cu asta!va rog ajutati-ma!!!
    Cum pot preveni starile de anxietate? cand vine ziua de dumnica si stiu ca a doua zi ma duc la serviciu,instatntaneu intru intr-o stare de incordare si nu ma pot controla,simt ca pierd controlul si manac necontrolat.va rog dati-mi sfaturi si ajutati-ma
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:55)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui issabella

      Schimba-ti serviciul. Alege o activitate care sa-ti satisfaca si nevoile financiare, dar si cele profesionale.
      Anxietatea anticipatorie de care suferi necesita ajutor din partea unui specialist. In conditiile in care nu doresti acest lucru, trebuie sa te monitorizezi singura tinand cont de cele 4 credinte irationale si apoi trimite-mi un mail la contact[at]terapiam[dot]ro
  • help (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:09)

    Ana [anonim]

    Buna dimineata,

    Felicitari pentru toata activitatea dvs.

    Nu as putea sa spun ca am mari probleme cu greutatea, cu toate ca ,constat ,ca greu ma despart de dulciuri si scap de kg mult mai greu !!
    de ce?
    varsta (35 ?!)poate, doua nasteri, sedentarism la lucru, dar

    de mica, imi povesteste si mama si eu ma vad, am mancat ff multe dulciuri, mai mult de 47-49 kg nu aveam, pana dupa prima nastere..ca apoi s-au mai depus si nu ma scap de ele.

    as vrea de 4-5 kg sa scap, dar dau gres de fiecare data

    prefer sa nu manac mai nimic mancare dar sa las loc pentru dulce (nu chiar orice dulce,ceva fin, bun. dar sa fie dulce)!!!



    de ce atata dulce ?

    la lucru, sunt momente de tensiune binenteles, nu mananc pana nu termin ce am de facut, dar apoi prima mancare va fi tot..dulce

    nu am probleme, pana acum, cu dantura sau glicemia.

    ce sa fac?

    multumesc
    o zi cat mai usoara,

    Ana
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:57)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ana

      Trebuie sa incepi progresiv prin reducerea cantitatii de dulce si inlocuirea batoanele speciale si satisfactia obtinuta prin consumul de dulce ar trebui inlocuita cu fructele.

      Bea mai multa apa si ar fi bine sa te joci cu copiii tai, sa iesi in parc si sa te simti bine.
  • Dar de ingrasat...? (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:12)

    X13 [anonim]

    Cam toti vor retete de slabit si sa dea jos cat mai mult. Dar metode de ingrasat n-aveti ?
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:00)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui X13

      Tot ceea ce fac oamenii care au probleme cu greutatea ar putea sa fie metode de ingrasat, insa recomand o vizita la endocrinolog si apoi la psihiatru. (In tulburarea depresiva exista acest mecanism inexplicabil de a slabi exagerat de mult; de asemenea tulburarea anxioasa poate avea si acest efect de a nu te ingrasa)

      Daca nu aveti nimic din toate acestea, mancati dulce, mancati noaptea.
  • cum sa nu ne "refulam" in mancare? (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:41)

    mojo [anonim]

    Am observat ca atunci cand sunt stresata, nervoasa, imi vine sa mananc ca sa compensez starea de stres nervi etc. E aproape un reflex. Cum sa fac sa scap de el ? tehnici de autocontrol daca sunt etc. Multumesc.
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:01)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui mojo

      Vorbim despre acelasi mecanism: agitatia interioara s-a asociat cu nevoia de a ingurgita. Timp de o luna-doua incercati o alta asociere sanatoasa. Mai mult, restructurati-va gandirea eliminand cele 4 credinte irationale.
  • greutate (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:59)

    margot [anonim]

    din cate am observat la televizor, doamna zivari s-a ingrasat in ultimii ani destul de mult. poate sa ne spuna ce greutate si ce inaltime are si care sunt cauzele luarii in greutate? si, de asemenea, daca si cum incearca sa revina la silueta de acum cativa ani.

    multumesc
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:05)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui margot

      1. In timpul sarcinii m-am ingrasat 35 de kg. Ritmul meu de viata include si acum necesitatea de a ma trezi de 3-4 ori pe noapte avand probleme cu baietelul meu.
      2. Am o hipotiroidie de care sufer de 14 ani si s-a agravat dupa sarcina.
      3. Mare parte din ingrasat este la nivelul fetei, umerilor si bratelor si de aceea par grasa la televizor. Va invit sa ma vedeti in realitate.
      4. De mai bine de 1 an de zile, manac foarte putin pentru a reveni la silueta de acum cativa ani. Daca nu revin, nu e nicio problema, eu ma simt bine oricum, oamenii ma iubesc oricum.
  • slabitul si alaptatul (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:03)

    o mamica [anonim]

    Am doi copii. La primul nu prea m-am ingrasat in sarcina, am slabit relatiov fara efort, vreo 3 saptamani de regim tip Montignac cand era bebe un pic mai mare, dar am simtit ca scade lapticu, asa ca aam intrerupt.
    La al doilea copilas am luat 25 de kg, mancand total aiurea.
    Am dat jos natural vreo 12, dar restul de kg in plus ma termina. Eu inca alaptez, si nu intentionez sa intarc in viitorul apropiat, sfatul pediatrului este sa alaptez pana la 2 ani si peste, ceea ce recomanda si OMS.
    Cum as putea slabi fara sa afecteze laptele? E adevarat ca mai mult de 2 kg pe luna slabite favorizeaza eliminarea de toxine in lapte?
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:08)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui o mamica

      Nu sunt medic pediatru sau nutritionist si nu imi pot permite sa dau un raspuns care sa aiba valoare stiintifica. Stiu insa ca exista anumite alimente care duc la pastrarea lactatiei si care nu ingrasa.

      Toxinele oricum sunt prezente in lapte, toxinele din organismul mamei se transmit bebelusului si nu au legatura cu cele 2 kg.
  • echilibru intre acceptare si slabire (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:16)

    y [anonim]

    Cum se poate realiza un echilibru intre autoacceptare si dorinta de a fi supla, conform cu modelele de frumusete ale anilor nostrii?

    Dna Zivari, cate kg aveti? Cum procedati Dvs?
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:11)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui y

      1. In primul rand nu toate persoanele isi doresc sa fie suple si sa respecte standardele de frumusete impuse de designerii actuali (femeia a devenit un simbol falic). Auto-acceptarea o inteleg prin a te simti bine in corpul tau si a intra in contact cu tine (recomand exercitiul atingerilor de dimineata, constientizezi propriul corp si reactiile pe care le ai la atingere)

      2. Am 67 de kg si greutatea ideala este de 59 kg.
  • cum sa dau jos burta (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:21)

    Nico86 [anonim]

    As dori sa va intreb cum e posibil sa dau jos burtica, daca asa mi este conformatia? Eu in rest nu sunt grasa, insa am burtica in fata si fundul inapoi :) as vrea sa dau jos burta, dar nu reusesc, credeti ca daca fac mult sport voi putea da jos.
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:14)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nico86

      Conformatia ar fi de clepsidra si ar trebui sa faceti exercitiile specifice acestei conformatii. Intrebati un instructor de gimnastica.
  • pentru ingrasare rationala (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:00)

    dana lazar [anonim]

    sunt o persoana destul de slabuta, cu aceeasi configuratie de ani buni, si ar trebui sa mai castig in greutate cateva kilograme. "Problema" este ca am o dieta destul de sanatoasa, incerc sa includ cereale integrale, legume si carne mai mult gatite la cuptor. Dulciurile nu prea m-au atras niciodata si rareori simt nevoia de ciocolata. Sucuri iarasi mai putin, extrem de rar cele acidulate. Ce sa includ in alimentatie ca sa ma ingras cu aprox. 5 kg? multumesc mult.
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:16)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui dana lazar

      Cine spune ca ar trebui sa mai castigi in greutate?

      Esti sigura ca daca procedezi altfel decat ai procedat pana acum poti sa-ti opresti ingrasarea la 5 kg?

      Felicitari pentru regimul de viata ales si va dorim sa va simtiti bine cu cate kg aveti acum.
  • a minca vs. a face sex (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:09)

    MB [anonim]

    Imi amintesc de un articol in care se vorbea de descoperirea, prin studii RMN a creierului, a unei oarecare relatii intre ariile nervoase stimulate de ingestia de alimente si cea stimulata de sex - si anume ca cele doua arii sunt de fapt una si aceeasi ... din perspectiva acestui lucru , mincatul compulsiv, haotic (cu cresterea in greutate secundara) ar putea exprima si un oarecare conflict in acceptarea unei sexualitati, cu fanteziile si necesitatile ei ?
    • a (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:19)

      Mirela Zivari [hotnews.ro] i-a raspuns lui MB

      Da. Centrul nervos al mancarii nu este identic cu cel al nevoii de sex, daca vor aparea si alte studii care ne vor spune altceva, informatiile legate de creier sunt insuficiente si controversate in momentul de fata. Se considera ca serotonina raspunzatoare de starea de bine se descarca si cand mancam si cand facem sex si cand facem un efort fizic sustinut.
      • centri nervosi (Luni, 26 ianuarie 2009, 13:59)

        MB [anonim] i-a raspuns lui Mirela Zivari

        ma refeream la sistemul limbic cu nucleii si circuitele de conxiune, inclusiv circuitul de recompensa, mediat de dopamina.
        Care dopamina duce la secretia de serotonina si endorfine, hormonii asa numiti "ai fericirii".
        Care dopamina se secreta intr-o cantitate mai mare in cazul unei prajituri cu ciocolata, decit in cazul unui mar, sa zicem, sau oricarui aliment hipo-caloric.
        Care dopamina atinge un maxim al secretiei ca urmare a orgasmului ( cel putin legal, nu stimulata prin droguri).

        Exact, tocmai pt ca apar atitea studii si se fac atitea cercetari as vrea sa aud mai multi psihologi si doctori cooperind si discutind cu publicul larg, mai ales chestiuni considerate tabu, dar atit de legate de fiinta noastra, gen sexualitatea
  • La revedere (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:22)

    Redactia [hotnews.ro]

    Intalnirea s-a incheiat. Va multumim pentru intrebari si pentru interesul acordat.
  • sexul (Vineri, 6 martie 2009, 15:35)

    anonim [anonim]

    am si eu o intrebare...ce parte a creierului este stimulata cand facem sex?din punct de vedere psihologic se poate spune ca sexul e o arta?
  • kilograme (Luni, 24 august 2009, 20:13)

    anne [anonim]

    Am 42 de ani si de cativa ani parca ma invart intr-un cerc din care nu mai pot sa ies: constat ca m-am ingrasat, tin 2-3 luni cura de slabire(regim prescris de medicul nutritionist), slabesc10-12 Kg, aici totul este super, ptr ca intr-un an sa le pun la loc, sa ma simt iar ca un tanc...pana cand nu mai rezist si iar tin cura si tot asa. Stiu ca nu este bine, stiu ca regimul care il tin (1400 calorii) trebuie sa devina un stil de viata, dar cand ajung la kg dorite si nu mai tin cura.....parca nu mai stiu sa mananc, decat tot ce mi-a fost interzis pana atunci. (am o inaltime de 1.67m iar acum am....74 kg si as vrea sa ajung iar la 65kg...cum aveam inainte de Paste).
    Va multumesc,
  • copii si alimentatia (Luni, 2 august 2010, 13:26)

    lila simona madalina [anonim]

    am o fetita de 6 ani jumate cu o inltime de 1.25cm si 31kg
    nu stiu cum sa-i mai tai din pofta de mancare.
    maninca destul de sanatos dar cantitativ cam mult
  • stres la scoala (Joi, 16 septembrie 2010, 19:18)

    alina [anonim]

    sunt dascal si ma confrunt co niste probleme f. interesante, ma simt bine , incep bine activitatea si cand sa ma concentrez asupra problemelor mai dificile simt ca ma clatin si am impresia ca o sa cad, am asa o tensiune emotionala si daca stau putin pe scaun si beau ceva lichid imi revin in cateva minute, tot aceasta stare se manifesta si cand ma aflu in multime de oameni , oare e bine sa iau cate un distonocalm dimineata /?
  • adolescunt cu probleme de alimentatie (Marţi, 1 martie 2011, 9:57)

    mariana stefanca [anonim]

    am nevoie de ajutor!
    am un baiat de 17 ani care la o inaltime de cca 1.80 m are cca. 50kg (poate ceva peste - nu stiu pt ca nu vrea sa se urce pe cintar). alimentatia lui nu s-a schimbat (in linii mari) de cel putin 15 ani. nu stiu ce sa mai fac... astept un raspuns
    multumesc anticipat


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by