Italienii de la Impresa Pizarotti, care între 2014 și 2021 au lucrat la 17 km pe A10 Sebeș - Alba Iulia, au fost declarați câștigători pentru a realiza primii 21 de km ai autostrăzii A7 spre Moldova, de la Ploiești (Dumbrava) la Mizil. Inițial, la licitația lansată din vara lui 2021 și pentru care a fost nevoie de mai bine de jumătate de an pentru evaluările CNAIR, fusese calificat un alt ofertant câștigător.

Autostrada „Moldovei” A7 - Ploiești/Dumbrava - BuzăuFoto: Asociatia Pro Infrastructura

Luni, 18.04.2022, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului având ca obiect “EXECUȚIE LUCRĂRI AUTOSTRADA PLOIEȘTI-BUZĂU LOT 1 Dumbrava-Mizil km 0+000 – km 21+000”.

  • Ofertantul declarat câștigător este Asocierea IMPRESA PIZZAROTTI & C.S.p.A. – PIZZAROTTI SA – RETTER PROJECT MANAGEMENT SRL, cu preţul de 1.468.550.055,22 Lei fără TVA.

Durata de execuție a contractului este de 20 de luni, iar perioada de garanție a lucrărilor ofertata conform factorului de evaluare este de 10 ani.

Lungimea acestui lot este de 21 km și include construcția a 14 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 550 m.

Impresa Pizzarotti a mai construit și alte tronsoane de autostradă în România, precum A10 Sebeș - Alba Iulia Nord (17 km - 2014-2021) sau A3 București - Moara Vlăsiei (13 km - 2007-2012).

Alt constructor era dat câștigător în urmă cu două luni

Inițial, în luna februarie, după cinci luni de evaluări, apăreau primele informații legate de câștigătorii celor trei loturi de la Ploiești (Dumbrava/A3) la Buzău.

Astfel, pe lotul 1 de la Dumbrava la Mizil era dată drept câștigătoare Asocierea Bog'Art-Tancrad-Cosedil (România-Italia). Aceasta însă ar fi fost descalificată, iar CNAIR a declarat acum câștigătoare asocierea condusă de Impresa Pizzarotti.

Constructorii de pe celelalte două loturi de pe A7 Ploiești - Buzău

Pe celelalte două loturi de la Ploiești la Buzău sunt următorii câștigători:

  • Lotul 2 Mizil-Pietroasele - Asocierea Coni-Trace (România-Bulgaria)
  • Lotul 3 Pietroasele - Buzău - Asocierea Drum Asfalt-Ilgaz-OPR-Obras-Trameco.

Tronsonul Ploiești-Buzău (63,25 km) este prima secțiune a autostrăzii Ploiești-Pașcani (A7), în lungime de 320 de km, care va asigura legătura Munteniei cu Moldova.

Autostrada A7 Ploiești (Dumbrava) - Buzău:

- lungime - 63 km;

- 6 noduri rutiere;

- 160 de ha de perdele forestiere;

- 42 de poduri + pasaje;

- 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.

- trei loturi distincte:

  • lotul 1 Dumbrava - Mizil (km 0+000 - km 21+000)
  • lotul 2 Mizil - Pietroasele (km 21+000 - km 49+350)
  • lotul 3 Pietroasele - municipiul Buzău (km 49+350 - km 63+250).

A7 - Autostrada finanțată prin PNRR, dar care deja acumulează întârzieri

Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.

Astfel, pentru A7 sunt promise deja din 2020 că vor fi scoase treptat la licitația de execuție loturile începând dinspre Ploiești.

Primele tronsoane, de la Ploiești (A3/Dumbrava) la Buzău au fost scoase la licitație încă din luna iunie 2021, când la conducerea Transporturilor era Cătălin Drulă, iar depunerea ofertelor - 39 la număr - s-a făcut în luna septembrie.

A fost nevoie să treacă cinci luni de evaluări ca autoritățile de la Drumuri să stabilească cine sunt câștigătorii pe cele trei loturi de la Ploiești la Buzău.

Abia în luna februarie 2022 s-au mai scos la licitație și alte patru tronsoane de la Buzău la Focșani.

Restul încă nu au fost licitate...

Autostrada A7 - „Coloana Vertebrală” a Moldovei, salvarea față de criminalul drum E85

Foto: Traseul autostrăzii A7. / Vezi aici în detaliu traseul A7 de la Ploiești (Dumbrava/A3) la Pașcani

Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei și proiectul care ar trebui să absoarbă cel mai mult din alocările României din PNRR.

Primul tronson practic a fost construit, circa 16 km din actuala centură a Bacăului, 16 km complet la profil de autostradă. Însă în afară de acel mic tronson, autostrada A7 înseamnă practic o suită de proiecte separate, licitate pentru proiectare separat în ultimii ani, de la Ploiești (Dumbrava), la Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și până la Siret.

Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud - „Coloana vertebrală” a Moldovei - și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație.

Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.

---