Lucrările la Tronsonul 2 al Drumului Expres DEx12 Craiova - Pitești sunt în stadiu destul de avansat, iar teoretic deschiderea traficului ar putea avea loc pe 1 mai. Totuși, un singur punct critic a mai rămas pe traseu, iar dacă nu va fi rezolvat, inaugurarea ar putea fi amânată.

Drumul expres Craiova - PitestiFoto: Captura YouTube

„Constructorul, UMB, a avansat bine în sezonul rece, așa cum ne-a obișnuit și, din cele trei puncte critice majore, două sunt ca și rezolvate: podul peste Olteț și culeea de est a podului peste Olt și Balta Milcov”, scrie Asociația Pro Infrastructura care a realizat și o filmare din dronă.

„Însă zona subtraversărilor de la Găneasa este cea care ne dă emoții. Încă nu avem informații clare dacă, tehnic și birocratic, execuția celui de-al doilea pod feroviar peste DEx12 se poate face sub trafic”, scrie ONG-ul.

Potrivit proiectului, la Găneasa unde DrumuL Expres intersectează o linie de cale ferată constructorul trebuie să realizeze două noi poduri feroviare, să „acomodeze” și perspectiva în care cândva pe viitor calea ferată în zonă ar fi modernizată și extinsă. Momentan se lucrează intens la finalizarea primului pod feroviar, necesar mutării actualei linii Piatra Olt - Râmnicu Vâlcea. Al doilea pod, teoretic, ar fi trebuit făcut după deschiderea traficului.

Dacă se va putea face acest lucru „atunci avem toate șansele să circulăm de 1 mai, evitând complet cele două orașe în care șoferii pierd chiar și 90 de minute. Dacă nu, tranzitarea zonei va da în continuare dureri de cap. Și mai grav este că, dacă podul feroviar nu se poate construi sub trafic, inaugurarea se poate amâna cu multe luni, posibil chiar spre finalul verii!”, susține ONG-ul.

VIDEO - imagini din dronă: Drumul Expres Craiova - Pitești, sectorul Balș- Slatina

Zona subtraversărilor de la Găneasa este la minutul 8:52

„Secțiunea Balș-Slatina este parte din Drumul Expres Craiova-Pitești și are două contracte, ambele semnate cu UMB în 03.12.2018, cu 12 luni de proiectare și 24 de execuție. Lucrările în teren au fost efectiv demarate în toamna lui 2019 și termenul de finalizare a fost extins, în mod corect, până în această primăvară”, notează Asociația.

---

Tronsonul 2: Balș - Slatina

Lungime: 39,85 km

Tronsonul 2 este la rândul său împărțit în două loturi: Balș-Piatra Olt de 18,5 km și Piatra Olt-Slatina de 21,35 km

Constructor: UMB - Tehnostrade - SA&PE Construct (România)

Valoare: 1.45 miliarde lei (fără TVA)

Contract semnat: decembrie 2018 (lucrări începute în 2019) - 12 luni proiectare - 24 luni execuție

Termen de finalizare: Q2 2022

--

Specificații tehnice pentru Drumul Expres DX12:

Lungime: 121 km

Viteza de proiectare: 120 km/h

Platforma: 22,00 metri

Partea carosabilă: 4 x 3,5 metri

Spațiu median: 3,00 metri

Acostamente: 2 x 1,5 metri

Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri

---