VIDEO Regizorul Lars von Trier socheaza la Cannes, facand glume despre Hitler, nazism si evrei

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 18 mai 2011, 20:45

Regizorul Lars Von Trier socheaza la Cannes
Foto: Reuters
Regizorul danez Lars Von Trier a declarat miercuri, in cadrul unei conferinte de presa la Festivalul de Film de la Cannes, ca este nazist si ca "il intelege pe Hitler", chiar daca acesta nu era un om bun, si ca ii plac evreii, "dar nu foarte mult, pentru ca Israelul este o adevarata pacoste". Declaratiile lui Lars Von Trier i-au socat pe organizatorii festivalului si au provocat indignare in randul asociatiilor evreiesti, regizorul cerandu-si ulterior scuze si precizand ca remarcile sale au fost facute in gluma, relateaza Reuters.

Aflat la Cannes pentru a-si prezenta cel mai recent film al sau - "Melancholia", controversatul regizor danez Lars Von Trier (55 de ani) a socat asistenta, facand o serie de comentarii surprinzatoare in timpul unei conferinte de presa. Cineastul a fost intrebat de ziaristi despre originile sale germane, dar si in legatura cu declaratiile facute recent, intr-un interviu, cu privire la interesul sau pentru "estetica nazista".

"Am crezut pentru mult timp ca sunt evreu si eram foarte fericit", a spus Von Trier. (Potrivit biografiei sale, mama lui Lars von Trier i-a marturisit pe patul de moarte ca barbatul pe care regizorul il credea parintele sau nu era de fapt tatal sau adevarat, noteaza Reuters).

"Apoi am cunoscut-o pe Susanne Bier (regizoare daneza si evreica) si deodata nu mai eram asa de fericit ca sunt evreu. Nu, asta a fost o gluma, scuze (...) Dar s-a dovedit ca nu eram evreu... si chiar daca as fi fost evreu, as fi fost unul de mana a doua, pentru ca exista un fel de ierarhie in populatia evreiasca", a continuat el.

"In orice caz, imi doream sa fiu evreu, dar am aflat mai tarziu ca sunt de fapt nazist, pentru ca familia mea era de origine germana... lucru care iar mi-a oferit o oarecare satisfactie", a mai spus regizorul.

"Ce pot sa zic? Il inteleg pe Hitler. Consider ca a facut lucruri rele, cu siguranta, insa pot sa mi-l imaginez stand in buncarul lui, la sfarsit (...) Cred ca il inteleg ca om. Nu era ceea ce am putea numi un om bun, dar inteleg multe lucruri din personalitatea lui si chiar simpatizez putin cu el. Bineinteles, nu sustin cel de-al Doilea Razboi Mondial si nu sunt contra evreilor. Sunt, bineinteles, alaturi de evrei. Dar nu, nu prea mult, pentru ca Israelul este o adevarata pacoste...", a spus Von Trier, care s-a intrebat apoi: "Totusi, cum pot sa termin fraza asta?"

Regizorul si-a exprimat apoi "admiratia" si pentru Albert Speer (arhitectul-sef al lui Hitler - n.r.), considerandu-l unul din marile talente date de Dumnezeu, si a conchis surprinzator afirmand "Ok, sunt nazist!"

Un reporter l-a intrebat apoi daca isi imagineaza sa faca un film de o anvergura si mai mare decat "Melancholia". "Da, noi nazistii... avem o tendinta de a incerca sa facem lucrurile de proportii tot mai mari. Da, poate voi ma veti putea convinge. Solutia finala... cu jurnalisti", a mai spus Lars Von Trier zambind, dupa care moderatorul a pus capat conferintei.



Organizatorii festivalului i-au cerut explicatii, Von Trier si-a cerut scuze

"Organizatorii Festivalului de la Cannes au fost deranjati de comentariile facute de Lars Von Trier in conferinta de presa din aceasta dimineata. Prin urmare, i-au cerut acestuia sa ofere o explicatie pentru declaratiile sale", se arata intr-un comunicat transmis miercuri dupa-amiaza de organizatori.

"Regizorul sustine ca s-a lasat purtat de provocarile jurnalistilor si si-a prezentat scuzele. Conducerea festivalului accepta scuzele si le transmite mai departe publicului. Reprezentantii festivalului afirma cu hotarare ca nu vor mai permite niciodata ca evenimentul sa devina scena unor astfel de declaratii, pe astfel de subiecte", au mai spus organizatorii.

"Daca am ofensat pe cineva cu declaratiile sustinute la conferinta de presa, imi cer sincer scuze. Nu sunt in niciun fel antisemit sau rasist, nici nu sunt un nazist", a transmis regizorul Lars Von Trier intr-un comunicat, potrivit Reuters.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online s-a incheiat

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania au raspuns vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Citeste raspunsurile invitatilor pe StartupCafe.ro

3541 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    doar cineva... (Miercuri, 18 mai 2011, 21:00)

    Pierre de Vara [anonim]

    cu un simt al umorului atit de "intortocheat" (twisted?) ca von trier putea sa scoata asa ceva pe gura...

    multa lume zice ca aici se sfirseste cariera lui, dar ramine de vazut.

    in concluzie, cum zic stand-up comedians "too soon".
  • +7 (11 voturi)    
    Sieg Heil ! (Miercuri, 18 mai 2011, 21:39)

    Lieberman [anonim]

    Absolut amuzant, nimic mai mult...
    That make two of us :)
    • -2 (2 voturi)    
      un nazist e amuzant pt alt nazist... (Joi, 19 mai 2011, 15:13)

      yahve 2.0 [anonim] i-a raspuns lui Lieberman

      ...dar eu zic sa ramai la germana, ca engleza din cate se vede nu prea stii.
  • +16 (18 voturi)    
    despre ridico (Miercuri, 18 mai 2011, 21:51)

    adrianeke [utilizator]

    vad ca nimeni nu face nici un comentariu
    oare de frica noii ideologii? ar trebui sa ne fie frica sa vorbim deschis si de fiecare data sa ne prezentam scuze? nu inteleg de fapt cu ce a gresit Von Trier, pt a povestit ce i s-a intamplat lui ? sua pt ca a fos tputin ironic? sau numai evreii au dreptul sa glumeasca pe seama lui hitler si a lor insisi? e de-a dreptul ridicol!
    • -12 (14 voturi)    
      ? (Miercuri, 18 mai 2011, 21:59)

      lucianb [anonim] i-a raspuns lui adrianeke

      prietene, nu vad unde ai vazut tu gluma. nu stiu despre ce "noua ideologie" vorbesti tu. probabil nu s-a comentat pentru ca nu e ce sa se comenteze.

      si da, despre auschwitz si dachau nu se glumeste.
      • +10 (12 voturi)    
        de unde domne? (Miercuri, 18 mai 2011, 23:38)

        adrianeke [utilizator] i-a raspuns lui lucianb

        @lucianb
        de unde ai scoso domne pe asta cu auschwitz si dachau ? mai citeste odata ce a spus inainte sa faci comentarii!

        esti pe langa total!

        si da se pare ca nu numai eu am vazut gluma lui...

        si despre victimele comunistilor evrei de ce nu se spune domne nimic

        pauker , nicolsky, luca si ailalti de acelasi neam cu ei ai auzit?

        dar despre ce se intampla acum in palestina ai auzit ?
        ca nu noi am trambitat ci suedezii danezii aia care s-au dus sa ii ajute anii trecuti

        pai daca ei au avut de suferit atunci tre sa suportam toti consecintele acelor timpuri?
        si ei acum sunt in regula sa ii decimeze pe altii nu?

        interesant! pai vorbim de o schimbare de mentalitate in cazul asta; deci ideologie sau nu?

        cat despre prietenia dintre noi scuze dar nu te cunosc
        • -11 (13 voturi)    
          prietene (Miercuri, 18 mai 2011, 23:15)

          lucianb [anonim] i-a raspuns lui adrianeke

          invata sa pui cratime. dupa aia mai vorbim.
        • -9 (13 voturi)    
          crimele comunistilor evrei (Miercuri, 18 mai 2011, 23:17)

          lucianb [anonim] i-a raspuns lui adrianeke

          prietene, "crimele comunistilor evrei"? esti cu capul? traiesti in lumea ta plina de conspiratii. sper ca nu sunt multi ca tine pe planeta.
          • +5 (5 voturi)    
            prefer lumea mea (Joi, 19 mai 2011, 9:11)

            adrianeke [utilizator] i-a raspuns lui lucianb

            diavolul din totdeauna a vrut sa il convinga pe om ca albul este negru si negrul alb

            eventual sa si semnezi
            sincer e o mare diferenta intre sinonisti si evrei

            am prieteni evrei , colegi evrei cu care pot discuta deschis

            cunosc cazul de evrei care au spus adevarul si culmea au fost declarati antisemiti ca Noam Chomsky sau Naomi WOlf din america

            insa tre sa iti spun ca antisemiti sunt si evreii pentru ca arabii sunt veri ca neam cu ei ; ceea ce multa lume poate nu stie e ca arabii sunt un popor semitic

            astfel ura dintre ei este una fratricida daca pot sa spun asa

            auzi esti frat cu Bush de o tii asa cu teoriile conspirative?

            si vorba lui Dostoievsky "Daca vrei odihna, crede. Daca vrei adevarul, cauta si sufera."
    • 0 (6 voturi)    
      Eu prefer sa raman pe margine (Miercuri, 18 mai 2011, 23:29)

      fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui adrianeke

      Subiectul este destul de riscant, chiar si o simpla gluma poate fi prost primita. Nu stiu daca LvT poate aborda aceasta tema dupa canonul Dogme 95 si sa-i iasa perfect. Iar poanta din "Idioterne" e putin cam fumata...
  • -9 (11 voturi)    
    Eu cred... (Miercuri, 18 mai 2011, 22:40)

    Claude [anonim]

    ...ca asta a tras ceva pe nas, inainte.
  • +11 (11 voturi)    
    spiritual si inofensiv (Miercuri, 18 mai 2011, 22:48)

    tase [anonim]

    mai degraba spirituale decit ofensatoare aceste comentariile artistului!

    p.s. atentie la gramatica, anume la acordul subiect predicat!

    ex. 1 si 2: Declaratiile (...) i-a socat (...) si a provocat (...)
    ex.3: Reprezentantii festivalului afirma cu hotarare ca nu va mai permite (...)

    N.R. Am corectat, multumim.
  • +17 (17 voturi)    
    Tipic (Miercuri, 18 mai 2011, 22:49)

    Andradda [utilizator]

    Ceea ce nu-mi place la evrei este dorinta lor de a fi iubiti de toata lumea.
    O dorinta foarte bizara.

    Daca spui, public sau in mediu mai restrans, mai in gluma, mai in serios ca nu-ti plac rusii sau americanii sau indienii sau romanii, totul e interpretat ca atare.
    Ca o gluma sau eventual cu toleranta fata de libertatea de exprimare. Oricum peste jumate de ora nu mai intereseaza pe nimeni ce-ai zis.

    Dar sa te fereasca sfantu' sa spui, chiar si numai in soapta, ca nu-ti plac evreii, ca deja te trezesti cu tot sionu' pe cap si te spurca aia pana cand ori te fac sa-ti ceri scuze in genunchi in fata lumii, ori te taraie prin judecati pana te lasa in turu gol.
    Dar de lasat nu te mai lasa din ghiare cat traiesti!

    Probabil ca de-aia-i si iubeste toata lumea.
    De frica!
  • +13 (13 voturi)    
    daca e amuzant, sa radem! (Miercuri, 18 mai 2011, 23:01)

    Demigod [utilizator]

    Orice gluma e buna atata vreme cat te face sa razi.
    Ce ma DISTREAZA e ca toti sar ca arsi ca la telecomanda la ANUME glume.

    De parca nu e mijto sa faci glume despre evrei, sau tzigani, sau hitler, sau scotieni, sau olteni, moldoveni si ardeleni samd.
    • +8 (8 voturi)    
      Am vrut sa vizionez filmuletul de pe youtube.... (Miercuri, 18 mai 2011, 23:54)

      jooo [utilizator] i-a raspuns lui Demigod

      "The uploader has not made this video available in your country"... (in Austria)...Ei vedeti,frica de Evrei....??!!!
  • +12 (12 voturi)    
    Paradox (Miercuri, 18 mai 2011, 23:09)

    Andradda [utilizator]

    Ceea ce ma intriga insa, este faptul ca, luati in particular, individual, evreii au un simt al umorului foarte dezvoltat. Inclusiv autoironia la ei este mult mai dezvoltata decat la englezi sau la francezi, (de exemplu).
    Daca ar fi sa-mi petrec o noapte asteptand, intr-un aeroport sau o gara, prefer sa am langa mine un evreu decat un american, englez sau francez...

    Dar cand e vb de ei, ca natiune, se pare ca uita si de umor si de ironie...

    Incurcate sunt caile lui Iahve ))
    • 0 (0 voturi)    
      muhaha (Sâmbătă, 21 mai 2011, 12:17)

      Danielus [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      Sunt de acord! Eu cred ca evreii sunt oameni ca toti oamenii: unii buni alti mai putin buni. Si majoritatea lor traiesc ca toti oamenii. Interesele economice la nivel inalt fac diferenta insa ...
  • -7 (7 voturi)    
    . (Joi, 19 mai 2011, 1:58)

    Adrian7 [utilizator]

    Mi se pare o gluma de prost gust.
  • -3 (3 voturi)    
    De duzina. (Joi, 19 mai 2011, 17:09)

    Geo [anonim]

    Un provocator de duzina. Kirsten Dunst e jenata pana la cer, se hlizeste catre Gainsbourg, al carui tata e evreu. Ce rost au astfel de vorbe? E mai ales un egotist insuportabil. Nu vad nici un fel de "daruire" a artistului. Dar lumea a plina de oximoroane de acest fel: genii in arta si colaboratori de prima mana a regimurilor dictatoriale. Oricum nu putem stii cum ar fi actionat Trier (fara von) intr-un astfel de regim. Sa vorbesti nu costa nimic. Dar intr-un final costa!
  • +1 (1 vot)    
    ............ (Joi, 19 mai 2011, 20:01)

    CocaineCowboy [anonim]

    Daca voi aveti impresia ca asta o sa ii afecteze cariera lui Von Trier inseamna ca nu aveti idee despre tipul de cinema in care el lucreaza. Cat despre declaratii, excludrea de la festival mi se pare corecta, a fost o lipsa de respect la adresa festivalului sa spuna lucrurile acelea la conferinta de presa, parca ar fi fost un pusti de 15 ani care vrea sa para si el smecher cand are lumina reflectorului pe el, si sa socheze lumea prin psihologia lui profunda.

    Eu sunt absolut sigur ca Von Trier nu este un om rau intentionat, nu este un om violent sau rasist dar a spus o prostie si astea sunt consecintele.
  • +1 (1 vot)    
    nu vad nimic ofensator aici (Vineri, 20 mai 2011, 20:31)

    ... [anonim]

    doar niste umor care sa combata ghiveciul de platitudini pe care le auzim de atata timp pe aceasta tema.

    "persona non grata"? pentru ca occidentalii au urechile pecetluite?

    a zis ca nu-i de acord cu Hitler, cu razboiul, cu Holocaustul... - ok.
    a zis ca poate intelege cam ce se intampla in mintea lui Hitler - poti intelege si ce se intampla in capul lui Stalin, si e chiar fascinant - asta nu inseamna ca ai fi de acord cu ce au facut sau ca ai avea vreo indulgenta sau vreun respect pt persoanele respective. la urma urmei, ca sa te aperi, trebuie sa vezi 'how it works'. personal. cred ca Hitler a avut probleme psihice serioasa. iar Stalin era un sociopat cu acte in regula.
    a zis ca nu-i place Israelul ca stat? - nici mie nu-mi place. nici foarte multor evrei nu le place. e un semn de normalitate.
    a facut bancuri despre evrei? - a fost evreu mult timp din viata lui - a facut bancuri la fel cum probabil fac si ei despre ei insisi.
    si eu critic romanii, desi constituie mare parte din mostenirea mea genetica, si chiar fac bancuri despre celelalte neamuri rude ale mele, unele foarte dragi.

    a-l declara pt atata lucru persona non grata pune festivalul de la Cannes si pe organizatorii lui intr-o lumina odioasa :D

    si, ca sa revenim la lucruri serioase, un om foarte inteligent al secolului trecut definea critica si indoiala ca fiind conditiile de existenta ale democratiei. daca nu sanctionezi continuu ceea ce poate acapara putere, sau imaginar colectiv, sau orice altceva, atunci acel ceva, desi initial pozitiv, va deveni acaparator si negativ.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă