VIDEO Alexandru Maftei, regizorul comediei romantice "Buna, ce faci?", in discutie online: Daca nu ar fi subventionat, cinematograful romanesc n-ar exista

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 2 martie 2011, 11:21

"Buna, ce faci?", de Alexandru Maftei
Foto: Voodoo Films
Plecand de la o intamplare reala, Alexandru Maftei debuteaza pe marile ecrane nu cu un film minimalist sau cu tematica sociala, ci cu o comedie romantica despre doi soti plictisiti care isi gasesc iubirea pe internet. Regizorul s-a aflat in studioul HotNews.ro pentru a vorbi despre motivele pentru care a ales un debut "facil" si despre provocarea realizarii unui film comercial intr-o cinematografie saraca, dar premiata la festivaluri.

Interviu cu Alexandru Maftei






Desi apartine unui gen considerat minor, "Buna, ce faci?" marcheaza o etapa importanta pentru cinematografia romana pentru ca, in plina perioada de dezvoltare a Noului Cinema Romanesc, apare ca o prima comedie romantica autohtona realizata pe tipare hollywoodiene. 

Comedie romantica realizata dupa modelele originale, cele hollywoodiene, n-a existat la noi. Inainte de 1990, asa-zisele comedii romantice erau tributare ideologiei epocii. Nici dupa 1990 n-au existat comedii romantice propriu-zise. Comediile, fie au reflectat eliberarea de prejudecati de toate felurile (vezi "A doua cadere a Constantinopolului"), fie au folosit umorul pe o poveste cu implicatii sociale serioase (de exemplu, "Occident").

"Buna, ce faci?" - Trailer oficial



"Buna, ce faci?" marcheaza in primul rand o schimbare de mentalitate. Cinema-ul e vazut ca divertisment curat. Nicio referire la mizerie, saracie, coruptie sau clasa politica. Personajele sunt imbracate curat, interioarele sunt ingrijite si exista chiar o atentie precisa (poate chiar exagerata) pentru tonurile de culoare.

Ca e nevoie si de astfel de filme in care singura problema a personajelor sa fie iubirea si care sa se adreseze publicului larg, nu doar celui de festival, nu mai e o noutate. Oricum, incepand de anul trecut filmele realizate de cineastii (mai) tineri a inceput sa se diversifice nu doar tematic, ci si stilistic.

"Buna, ce faci?" pleaca de la o intamplare reala, semnalata de revista "Dilema" si exploatata de scenarista Lia Bugnar. Rolurile principale sunt interpretate de Dana Voicu si Ionel Mihailescu. Filmul este o productie Rollin Studio.

Alexandru Maftei a absolvit Academia de Teatru si Film din Bucuresti in 1994 - prima generatie de regizori de film postdecembrista. Filmul sau de diploma, „In fiecare zi e noapte", a batut lumea festivalurilor internationale de film, s-a intors cu premii si a fost difuzat de postul de televiziune ARTE. 

Cineastul a regizat sapte dintre cele 14 episoade ale serialului romanesc „Lombarzilor 8" (B1 TV, 2006). Filmografia sa mai include lungmetrajul de televiziune „Fii cu ochii pe fericire" (TVR, 1997), la care a fost si coscenarist, precum si cateva episoade din serialul "Un pas inainte" (Pro TV, 2007).

Alexandru Maftei a scris si regizat filmul "Stefan cel Mare si Sfant" din cadrul emisiunii "Mari romani" (TVR, 2006) si are in portofoliu cateva sute de spoturi publicitare, dintre care unele premiate in afara tarii. 


Citeste mai multe despre   














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 benicio

    In primul rand felicitari pentru altceva. Ma saturasem de social (morti prin spitale, avorturi, politisti adjectivali, parnaiasi care fluiera, mineri, cersetori politicieni corupti etc). Nu ca nu ar fi filme bune (unele), dar temele sunt anacronice deja. Cineva trebuie sa deschida geamul in imbacstita cinematografie autohtona, sa mai intre aer.

    Intrebarile: Ce parere aveti de filmul de groaza romanesc? Nu e exploatat deloc, iar teme ar fi, plecand de la superstitiile cu strigoi, moroi etc. Dar de renasterea filmului istoric? Cu bugete si efecte de hollywood, nu cu daci si razesi imbracati in camasi albe ca si de aia ne-am saturat. La fel, subiecte sunt destule...

    • Alexandru Maftei

      Filmul romanesc horror exista deja slava Domnului si are un stil foarte aparte.
      Filmele cu strigoi, mori si alte sunt mai degraba de import.
      Filmul istoric inseamna foarte muti bani. Eu personal as vrea sa fac un film istoric despre Stefan cel Mare, dintr-o perspectiva usor neabordata pana acum.
      Romania nu-i ca-n America. Am sa dezvolt asta in raspunsurile altor intrebari.

  • Întrebarea nr. 2 pateu

    Toata cinematografia pare sa duca lipsa de scenarii originale si frumoase. Si majoritatii filmelor le lipseste povestea, se bazeaza pe o idee, hai sa facem unul cu adolescenti de exemplu, peste care pun gaguri proaste, pe care le apreciezi la 13 ani, dar la 30 nu. King Speech a avut si poveste si replici cu umor mai matur. Un scenarist cu mult umor, care mi-a placut si ca prezenta, pe scena Oscar. Noi romanii de unde sa luam scenarii?

    • Alexandru Maftei

      Eu personal imi extrag subiectele din intamplari pe care le-am patit, de care am citit sau pe care le-am auzit povestite de altii.

  • Întrebarea nr. 3 Dedalus

    1) Credeti ca subiectul filmului a ajuns sa prevaleze excesiv asupra esteticii specifice a filmului, in cinematorgafia romaneasca a ultimilor ani?

    Altfel spus, nostalgia comunismului si macabrul prezent mi se par excesiv de apasat transmise, in dauna a ceea ce are filmul specfific ca forma de exprimare artistica.

    Cred ca Nikita Mikhalkov ar fi la fel de penetrant si in absenta subiectelor "exotice" - sa luam de exemplu "Soarele arzator" -orice scena este suficient de "penetranta" si daca e scoasa din context in asa fel incat nu mai e evidenta perioada...

    2) Cum se va reflecta filmul 3D asupra planurilor Dvs. de viitor? Credeti ca vom avea o noua estetica a filmului in urma generalizarii acestei tehnici, sau vom vedea doar o atractivitate mai mare?

    Am vazut Avatar si in 3D si (e adevarat, mai putin) in 2D - nu am avut impresia ca filmul ar fi reusit in 2D sa stranga nici 2% din ce a strins in 3D, dar nici ca 3D a adus ceva nou ca exprimare artistica in acest film. Pastrand proportiile, desigur...

    • Alexandru Maftei

      1. Estetica cinematografului romanesc a devenit una de tip camera ascunsa/reality show/ camera de pe DN1. Este evidenta influenta televiziunii si a internetului. Ma intreb de ce nu se fac aceste filme pur si simplu cu telefonul.
      Si subiectele filmelor romanesti sunt parca luate din stirile de la ora 5.
      cum sa castige cinematograful competitia cu televiziunea si internetul?

      2. 3d-ul exista din anii 50. s-a revigorat putin acum pentru ca s-au pus la punct partea tehnica.
      In Romania abia se fac filme normale si in salile de cinema este inca frig iarna, nu exista sunet dolby si ecranele sunt roase de molii. 3d-ul ar fi ca tichia de margaritar.
      nu ma vad facand un film 3 d in Romania prea curand.

  • Întrebarea nr. 4 matei

    //Premiza cu sotul si sotia discutind incognito pe net am vazut-o mai demult intr-un episod din The Simpsons. Actorii joaca oribil de fals. Singurul asa-zis plus, acel "altceva" pe care l-ai vrut in cinematografia noastra, se reduce la modul de filmare hollywoodian cu care-i obisnuit bizonul roman. N-am nimic cu filmele comerciale, eu insumi ma uit cu placere la cele facute meserias - cum a fost Lombarzilor 8, de exemplu -, dar asta-i unul de categoria Z.

    Chiar crezi ca un film ca asta e solutia pentru a readuce oamenii in salile de cinema? Cite bilete crezi ca se vor vinde?

    • Alexandru Maftei

      in ce ma priveste pe mine, ca realizator de film, cred ca am facut tot ce am stiut, si fara sa ma tradez ca artist, sa fac un film pe care oamenii sa-l priveasca cu placere.

      Nu poti readuce oamenii in salile de cinema care nu exista. Sau in salile de cinema in care e frig ca-n pestera, unde exista aparate de proiectie si sonorizare din secolul trecut. Asta nu depinde de mine, dar e esential ca oamenii sa vina la cinema.

      Nu poti aduce oamenii inapoi la cinema cu un film facut sa placa. Este nevoie de 10 ani de filme de acest fel ca sa reconstruiesti un public care nu mai vine la filmele romanesti

      nu stiu cate bilete se vor vinde.
      daca se vor vinde peste 50.001 am promis producatorilor si fanilor ca ma voi gandi serios sa fac o continuare a filmului.

  • Întrebarea nr. 5 mircea

    Cum arata spectatorul dumneavoastra ideal si ce gen de filme priveste de obicei?

    Ce filme va plac dumneavoastra?

    In alta ordine de idei, mi se pare penibil sa vorbesti la misto despre filme cu politisti adjectivali samd. Am senzatia ca te asezi singur intr=o zona alta decat cea libera, in care fiecare e dreptul sa se uite la ce vrea - dar, macar de jena daca nu se pricepe, sa lase filmele de calitate pe care nu le intelege si sa nu mai arunce cu oua stricate in ele.

    • Alexandru Maftei

      Spectatorul ideal vine la cinematograf regulat, isi inchide telefonul la film, arunca cu rosii daca nu ii place filmul, nu pirateaza filmele de pe net, le cumpara de la magazin.

      Lui ii plac toate genurile de film.

      Mie imi plac filmele care ma emotioneaza cumva.

  • Întrebarea nr. 6 Adin

    Intrebarea 1: Am inteles ca filmul e pe "tipare hollywoodiene", dar de ce credeti ca spectatorii vor merge la el, in loc sa se uite la filme hollywoodiene autentice? Doi soti plictisiti care isi regasesc iubirea pe internet pur si simplu nu e situatie din realitatea romaneasca. Extrapoland, se pot face filme cu maimute in Norvegia, dar acestea nu pot trece de stadiul de curiozitate.

    Intrebarea 2: "Legaturi Bolnavicioase" e un exemplu de film care combina teme sociale occidentale (minoritati sexuale) cu divertismentul romanesc (Raduleasca si Chirila certandu-se in ograda). Nu credeti ca un astfel de filon ar putea fi exploatat cu succes in viitor? Ma refer la filme hibrid social/divertisment care pot fi trimise la festivale internationale, dar in care romanii sa se regaseasca dincolo de mizerie si comunism? Eu unul nu vad un viitor pentru filme care copie pe cele straine (pentru ca strainii le fac mai bine) si nici in circ facil romanesc (pentru ca asta oricum e toata ziua gratis la TV)


    desi ancorat in subiecte sociale si teme vestice (minoritati sexuale) e in fond profund romanesc.

    • Alexandru Maftei

      1. Ati inteles gresit. Nu e pe tipare hollywoodiene, dimpotriva.
      Este un film la care sa te uiti cu placere - daca admiteti ca exista asa ceva in afara tiparelor americane.
      Este un film de dragoste, facut cu caldura si umor - vi se pare ca asta este aproape exclus sa se petreaca si in Romania?
      Povestea lui se poate intampla fara probleme oriunde in lumea asta, deci si in Romania

      2. Divertismentul romanesc are deja o identitate la care imi e greu sa subscriu.
      Am incercat in filmul meu sa ofer o alternativa de divertisment. Sper ca ea sa fie bine primita de publicul de cinema.

  • Întrebarea nr. 7 sorina

    Exista filme comerciale bune si exista filme de arta bune. Si in jurul lor tot felul de imitatii.
    Dumneavoastra nu v-a suras niciodata ideea de a face film de arta?
    Legat de asta, de ce ati ales sa debutati cu un film comercial?
    Nu va e teama ca va va afecta cariera sau vreti sa faceti numai film comercial ?- comedii romantice samd.


    Multumesc.

    • Alexandru Maftei

      Cinematograful este o arta pentru mase.

      Filmul comercial nu exista in Romania. Cinematografia romana este subventionata de stat, deci nu poate fi comerciala.

      Am facut un film despre ce am dorit si despre ce am stiut sa vorbesc. Si ma reprezinta 100%. Nimic mai mult

      Nu-mi fac prea multe iluzii despre cariera mea.

  • Întrebarea nr. 8 ILC

    Pe de-o parte nu pot sa spun vreodata ca m-am saturat de povesti excelente, relevante si spuse cu acel sambure de talent care atinge ceva foarte adevarat si dureros din memoria noastra colectiva. Asa ca daca cineastii romani vor face in anii urmatori 20 de filme, toate despre comunism, saracie, prostitutie si coruptie, le voi aplauda cu placere. Legea statisticii spune insa ca asta nu se va intampla, asa ca da, o diversificare a tematicii nu poate decat sa mareasca sansele de a gasi acele povesti speciale.

    Filmul asta nu mi se pare ca va reusi asa ceva, dar daca da idei si deschide usi, tot nu strica. Apropo, nu sunt de acord ca premisa ar suferi de "neromanism". Daca nu suntei constienti de cat de pline sunt paginile web matrimoniale si xxx-matrimoniale de cupluri cat se poate de romanesti... Hello, welcome to the internet. You've got a lot of catching up to do.

    A existat in Romania pana acum o singura comedie care sa exploateze cu adevarat filonul incredibil de talent pe care-l avem pentru caterinca: Filantropica. Nu credeti ca e o mina mult mai bogata? Romania ar trebui sa se numeasca Absurdistan, dar macar sa (ne) radem, ce dracu...

    • Alexandru Maftei

      Caragiale este cat se poate de actual. Poate chiar usor depasit. Aveti dreptate.

  • Întrebarea nr. 9 sergiu

    buna ziua

    1. credeti ca filmul dvs isi va scoate investitia?

    2. tinand cont ca este targetat ca fiind un film comercial, insasi prin conceptul filmului comercial, se presupune ca s-a investit o suma care trebuie sa genereze profit.
    atunci intreb ca in situatia in care filmul nu isi va face banii, considerati ca filmul va fi un esec?

    3. si atata timp cat in Romania, un film comercial romanesc nu-si scoate banii, de ce credeti ca merita ca statul sa investeasca bani in asemenea productii?

    • Alexandru Maftei

      1. nici nu a fost vreodata vorba de asta

      2. filmul meu este doar marketizat mai bine, nu este un film comercial. asta presupune o cu totul alta abordare din stadiul de proiect.

      3. daca nu ar fi subventionat, cinamtograful romanesc n-ar exista. simplu.

  • Întrebarea nr. 10 pavel

    Este adevarat ca regizorii de film nu merg la teatru? Prin a merge la teatru nu ma refer o data la 6 luni, ci in mod constant. Dumneavoastra mergeti la teatru?

    Cu respect!

    • Alexandru Maftei

      Da.

  • Întrebarea nr. 11 Berta

    Locuiesc in Dublin si am vazut filmul la festivalul de aici care a avut o sectiune dedicata filmului romanesc. Este un film foarte reusit si cu multa subsanta desi trateaza un subiect "facil".

    D-le Maftei nu doresc decat sa va felicit pt realizare si sper ca filmul sa aiba tot atat de mult succes in Romania cat a avut aici.

    • Alexandru Maftei

      multumesc frumos

  • Întrebarea nr. 12 anonim1

    Ma bucur ca ati facut acest film.

    Cum se explica faptul ca dramele au mai multe sanse sa fie considerate filme de arta iar comediile romantice sa fie considerate comerciale?

    Cum se explica faptul ca in Europa nu prea se fac comedii romatice? Au cumva europenii o predilectie pentru subiectele dramatice, mai deprimante ?

    Puteti sa enumerati cateva filme si in special cateva comedii romantice care v-au placut ?
    Multumesc!

    • Alexandru Maftei

      probabil pentru ca arta se nashte din suferinta

      totusi comediile se fac mult mai greu

      Amelie
      Tootsie

  • Întrebarea nr. 13 Pingu

    Draga Maf,

    a) Crezi ca unele dintre intrebarile puse aici sunt rauvoitoare, ori tradeaza doar o mare frustrare?

    b) Cati ani pana cand cinematografia din Romania va functiona normal, de rutina?


    Semnat: Un grup de personaje in cautarea unui regizor

    • Alexandru Maftei

      Salut domnu Pingu,

      a. tradeaza o imensa confuzie si lipsa de informare

      b. n-apucam

  • Întrebarea nr. 14 Gabriel Herea

    In urma experientelor cumulat de la documentarul Stefan cel Mare si de filmele urmatoare, ar fi interesant sa ne spuneti parerea dumneavoastra despre sansele comeciale ale Documentarului istoric.

    • Alexandru Maftei

      Sansele comerciale ale oricarui film in Romania nu exista. Pentru ca nu exista premisele exploatarii filmului astfel incat sa existe posibilitatea de a face un profit comercial de pe urma acestei activitati.

      Altfel documentarul de lung metraj a inregistrat succese in utimul timp la noi, in Romania si si-a adjutecat un public fidel. E bine ca exista si este apreciat.

  • Întrebarea nr. 15 Bogdan V

    Felicitari. Cum crezi ca ar trebui sa procedeze regizorii si producatorii neexperimentati atunci cand vor sa produca un film. Cui ar trebui sa se adreseze, evident, dupa ce au scenariul finalizat pentru a obtine bani pentru productie, avand in vedere ca nimeni nu te baga in seama daca nu esti recomandat de cineva, daca nu imparti o spaga pe undeva sau daca pe taticu nu-l cheama Nicolaescu.

    As aprecia un raspuns sincer,
    Multumesc

    • Alexandru Maftei

      eu m-am lovit cu capul de toate pragurile si nu stiu sincer ce sfat sa-ti dau.

      daca este un film pe care chiar vrei sa il faci, gasesti pana la urma o cale singur.

  • Întrebarea nr. 16 stef

    Buna ziua

    Prietena mea lucreaza in industria cinematografica de foarte multi ani(vreo 7-8). departamentul make-up. Din cate stiu a lucrat si cu dvs. Prin urmare sunt un spectator care cunoaste ceva mai bine aceasta lume. Cu toate acestea nu am inteles niciodata de ce actorii romanii, atunci cand joaca in filme, au o interpretare care te duce cu gandul mai mult la teatru. Nu au acea naturalete care sa creeze un personaj cat mai real. Pana si atunci cand injura sunt falsi. Sunt sigur ca daca ii auzi injurand in viata de zi cu zi, sunt naturali :). Ei bine, in filme, personajele create de ei sunt false. Sunt teatrale, daca putem spune asa (teatru este una-cinematografia este alta). Kenneth Branagh si multi alti actori pasionati de teatru joaca ca intr-un fel cand este pe scena unui teatru si altfel in filme Chit ca vorbim de personajul doctor, puscarias, prostituata etc. Ma distreaza la maximum cd ii vad pe ai nostri incercand sa joace un rol de dur, sau de politist etc.
    Care este opinia dvs vis-a-vis de aceast subiect? Este posibil ca si acest gen de joc actoricesc, de intruchipare a unor personaje sa "alunge" lumea din salile de cinematograf atunci cand ruleaza filmele romanesti? Pe langa scenarii bineinteles :))
    P. S. Nu generalizez. Exista si exceptii.

    • Alexandru Maftei

      La cat de putin filme se fac cred ca actorii au o lipsa de experienta in privinta filmului.

      Ei joaca zi de zi teatru (cei care au noroc, fireste) si fac film o data la cativa ani (daca au mega sansa).

      E la fel ca in sport. Trebuie sa te antrenezi. Numai ca la film nu poti sa te antrenezi de unul singur, ci chiar sa fi distribuit intr-un film.

      Pe unii actori ii mai strica si telenovelele care se fac intr-o mare viteza si nimeni nu e prea interesat de cine stie ce naturalete a jocului.








Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

3658 vizualizari

  • vrem si altceva (Miercuri, 2 martie 2011, 13:22)

    benicio [utilizator]

    In primul rand felicitari pentru altceva. Ma saturasem de social (morti prin spitale, avorturi, politisti adjectivali, parnaiasi care fluiera, mineri, cersetori politicieni corupti etc). Nu ca nu ar fi filme bune (unele), dar temele sunt anacronice deja. Cineva trebuie sa deschida geamul in imbacstita cinematografie autohtona, sa mai intre aer.

    Intrebarile: Ce parere aveti de filmul de groaza romanesc? Nu e exploatat deloc, iar teme ar fi, plecand de la superstitiile cu strigoi, moroi etc. Dar de renasterea filmului istoric? Cu bugete si efecte de hollywood, nu cu daci si razesi imbracati in camasi albe ca si de aia ne-am saturat. La fel, subiecte sunt destule...
    • r (Joi, 3 martie 2011, 13:03)

      Alexandru Maftei [hotnews.ro] i-a raspuns lui benicio

      Filmul romanesc horror exista deja slava Domnului si are un stil foarte aparte.
      Filmele cu strigoi, mori si alte sunt mai degraba de import.
      Filmul istoric inseamna foarte muti bani. Eu personal as vrea sa fac un film istoric despre Stefan cel Mare, dintr-o perspectiva usor neabordata pana acum.
      Romania nu-i ca-n America. Am sa dezvolt asta in raspunsurile altor intrebari.
  • Scenarii (Miercuri, 2 martie 2011, 13:57)

    pateu [utilizator]

    Toata cinematografia pare sa duca lipsa de scenarii originale si frumoase. Si majoritatii filmelor le lipseste povestea, se bazeaza pe o idee, hai sa facem unul cu adolescenti de exemplu, peste care pun gaguri proaste, pe care le apreciezi la 13 ani, dar la 30 nu. King Speech a avut si poveste si replici cu umor mai matur. Un scenarist cu mult umor, care mi-a placut si ca prezenta, pe scena Oscar. Noi romanii de unde sa luam scenarii?
    • r (Joi, 3 martie 2011, 13:04)

      Alexandru Maftei [hotnews.ro] i-a raspuns lui pateu

      Eu personal imi extrag subiectele din intamplari pe care le-am patit, de care am citit sau pe care le-am auzit povestite de altii.
  • subiect sau estetica? (Miercuri, 2 martie 2011, 14:00)

    Dedalus [anonim]

    1) Credeti ca subiectul filmului a ajuns sa prevaleze excesiv asupra esteticii specifice a filmului, in cinematorgafia romaneasca a ultimilor ani?

    Altfel spus, nostalgia comunismului si macabrul prezent mi se par excesiv de apasat transmise, in dauna a ceea ce are filmul specfific ca forma de exprimare artistica.

    Cred ca Nikita Mikhalkov ar fi la fel de penetrant si in absenta subiectelor "exotice" - sa luam de exemplu "Soarele arzator" -orice scena este suficient de "penetranta" si daca e scoasa din context in asa fel incat nu mai e evidenta perioada...

    2) Cum se va reflecta filmul 3D asupra planurilor Dvs. de viitor? Credeti ca vom avea o noua estetica a filmului in urma generalizarii acestei tehnici, sau vom vedea doar o atractivitate mai mare?

    Am vazut Avatar si in 3D si (e adevarat, mai putin) in 2D - nu am avut impresia ca filmul ar fi reusit in 2D sa stranga nici 2% din ce a strins in 3D, dar nici ca 3D a adus ceva nou ca exprimare artistica in acest film. Pastrand proportiile, desigur...
    • r (Joi, 3 martie 2011, 13:12)

      Alexandru Maftei [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dedalus

      1. Estetica cinematografului romanesc a devenit una de tip camera ascunsa/reality show/ camera de pe DN1. Este evidenta influenta televiziunii si a internetului. Ma intreb de ce nu se fac aceste filme pur si simplu cu telefonul.
      Si subiectele filmelor romanesti sunt parca luate din stirile de la ora 5.
      cum sa castige cinematograful competitia cu televiziunea si internetul?

      2. 3d-ul exista din anii 50. s-a revigorat putin acum pentru ca s-au pus la punct partea tehnica.
      In Romania abia se fac filme normale si in salile de cinema este inca frig iarna, nu exista sunet dolby si ecranele sunt roase de molii. 3d-ul ar fi ca tichia de margaritar.
      nu ma vad facand un film 3 d in Romania prea curand.
  • altceva? (Miercuri, 2 martie 2011, 14:20)

    matei [anonim]

    //Premiza cu sotul si sotia discutind incognito pe net am vazut-o mai demult intr-un episod din The Simpsons. Actorii joaca oribil de fals. Singurul asa-zis plus, acel "altceva" pe care l-ai vrut in cinematografia noastra, se reduce la modul de filmare hollywoodian cu care-i obisnuit bizonul roman. N-am nimic cu filmele comerciale, eu insumi ma uit cu placere la cele facute meserias - cum a fost Lombarzilor 8, de exemplu -, dar asta-i unul de categoria Z.

    Chiar crezi ca un film ca asta e solutia pentru a readuce oamenii in salile de cinema? Cite bilete crezi ca se vor vinde?
    • r (Joi, 3 martie 2011, 13:23)

      Alexandru Maftei [hotnews.ro] i-a raspuns lui matei

      in ce ma priveste pe mine, ca realizator de film, cred ca am facut tot ce am stiut, si fara sa ma tradez ca artist, sa fac un film pe care oamenii sa-l priveasca cu placere.

      Nu poti readuce oamenii in salile de cinema care nu exista. Sau in salile de cinema in care e frig ca-n pestera, unde exista aparate de proiectie si sonorizare din secolul trecut. Asta nu depinde de mine, dar e esential ca oamenii sa vina la cinema.

      Nu poti aduce oamenii inapoi la cinema cu un film facut sa placa. Este nevoie de 10 ani de filme de acest fel ca sa reconstruiesti un public care nu mai vine la filmele romanesti

      nu stiu cate bilete se vor vinde.
      daca se vor vinde peste 50.001 am promis producatorilor si fanilor ca ma voi gandi serios sa fac o continuare a filmului.
  • filme bune (Miercuri, 2 martie 2011, 15:40)

    mircea [anonim]

    Cum arata spectatorul dumneavoastra ideal si ce gen de filme priveste de obicei?

    Ce filme va plac dumneavoastra?

    In alta ordine de idei, mi se pare penibil sa vorbesti la misto despre filme cu politisti adjectivali samd. Am senzatia ca te asezi singur intr=o zona alta decat cea libera, in care fiecare e dreptul sa se uite la ce vrea - dar, macar de jena daca nu se pricepe, sa lase filmele de calitate pe care nu le intelege si sa nu mai arunce cu oua stricate in ele.
    • r (Joi, 3 martie 2011, 13:28)

      Alexandru Maftei [hotnews.ro] i-a raspuns lui mircea

      Spectatorul ideal vine la cinematograf regulat, isi inchide telefonul la film, arunca cu rosii daca nu ii place filmul, nu pirateaza filmele de pe net, le cumpara de la magazin.

      Lui ii plac toate genurile de film.

      Mie imi plac filmele care ma emotioneaza cumva.
  • Intrebari (Miercuri, 2 martie 2011, 16:08)

    Adin [anonim]

    Intrebarea 1: Am inteles ca filmul e pe "tipare hollywoodiene", dar de ce credeti ca spectatorii vor merge la el, in loc sa se uite la filme hollywoodiene autentice? Doi soti plictisiti care isi regasesc iubirea pe internet pur si simplu nu e situatie din realitatea romaneasca. Extrapoland, se pot face filme cu maimute in Norvegia, dar acestea nu pot trece de stadiul de curiozitate.

    Intrebarea 2: "Legaturi Bolnavicioase" e un exemplu de film care combina teme sociale occidentale (minoritati sexuale) cu divertismentul romanesc (Raduleasca si Chirila certandu-se in ograda). Nu credeti ca un astfel de filon ar putea fi exploatat cu succes in viitor? Ma refer la filme hibrid social/divertisment care pot fi trimise la festivale internationale, dar in care romanii sa se regaseasca dincolo de mizerie si comunism? Eu unul nu vad un viitor pentru filme care copie pe cele straine (pentru ca strainii le fac mai bine) si nici in circ facil romanesc (pentru ca asta oricum e toata ziua gratis la TV)


    desi ancorat in subiecte sociale si teme vestice (minoritati sexuale) e in fond profund romanesc.
    • r (Joi, 3 martie 2011, 13:38)

      Alexandru Maftei [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adin

      1. Ati inteles gresit. Nu e pe tipare hollywoodiene, dimpotriva.
      Este un film la care sa te uiti cu placere - daca admiteti ca exista asa ceva in afara tiparelor americane.
      Este un film de dragoste, facut cu caldura si umor - vi se pare ca asta este aproape exclus sa se petreaca si in Romania?
      Povestea lui se poate intampla fara probleme oriunde in lumea asta, deci si in Romania

      2. Divertismentul romanesc are deja o identitate la care imi e greu sa subscriu.
      Am incercat in filmul meu sa ofer o alternativa de divertisment. Sper ca ea sa fie bine primita de publicul de cinema.
  • chiar, filme bune! (Miercuri, 2 martie 2011, 16:10)

    sorina [anonim]

    Exista filme comerciale bune si exista filme de arta bune. Si in jurul lor tot felul de imitatii.
    Dumneavoastra nu v-a suras niciodata ideea de a face film de arta?
    Legat de asta, de ce ati ales sa debutati cu un film comercial?
    Nu va e teama ca va va afecta cariera sau vreti sa faceti numai film comercial ?- comedii romantice samd.


    Multumesc.
    • r (Joi, 3 martie 2011, 13:42)

      Alexandru Maftei [hotnews.ro] i-a raspuns lui sorina

      Cinematograful este o arta pentru mase.

      Filmul comercial nu exista in Romania. Cinematografia romana este subventionata de stat, deci nu poate fi comerciala.

      Am facut un film despre ce am dorit si despre ce am stiut sa vorbesc. Si ma reprezinta 100%. Nimic mai mult

      Nu-mi fac prea multe iluzii despre cariera mea.
  • Comedia neagra (Miercuri, 2 martie 2011, 16:36)

    ILC [anonim]

    Pe de-o parte nu pot sa spun vreodata ca m-am saturat de povesti excelente, relevante si spuse cu acel sambure de talent care atinge ceva foarte adevarat si dureros din memoria noastra colectiva. Asa ca daca cineastii romani vor face in anii urmatori 20 de filme, toate despre comunism, saracie, prostitutie si coruptie, le voi aplauda cu placere. Legea statisticii spune insa ca asta nu se va intampla, asa ca da, o diversificare a tematicii nu poate decat sa mareasca sansele de a gasi acele povesti speciale.

    Filmul asta nu mi se pare ca va reusi asa ceva, dar daca da idei si deschide usi, tot nu strica. Apropo, nu sunt de acord ca premisa ar suferi de "neromanism". Daca nu suntei constienti de cat de pline sunt paginile web matrimoniale si xxx-matrimoniale de cupluri cat se poate de romanesti... Hello, welcome to the internet. You've got a lot of catching up to do.

    A existat in Romania pana acum o singura comedie care sa exploateze cu adevarat filonul incredibil de talent pe care-l avem pentru caterinca: Filantropica. Nu credeti ca e o mina mult mai bogata? Romania ar trebui sa se numeasca Absurdistan, dar macar sa (ne) radem, ce dracu...
    • r (Joi, 3 martie 2011, 13:44)

      Alexandru Maftei [hotnews.ro] i-a raspuns lui ILC

      Caragiale este cat se poate de actual. Poate chiar usor depasit. Aveti dreptate.
  • film comercial (Miercuri, 2 martie 2011, 19:19)

    sergiu [anonim]

    buna ziua

    1. credeti ca filmul dvs isi va scoate investitia?

    2. tinand cont ca este targetat ca fiind un film comercial, insasi prin conceptul filmului comercial, se presupune ca s-a investit o suma care trebuie sa genereze profit.
    atunci intreb ca in situatia in care filmul nu isi va face banii, considerati ca filmul va fi un esec?

    3. si atata timp cat in Romania, un film comercial romanesc nu-si scoate banii, de ce credeti ca merita ca statul sa investeasca bani in asemenea productii?
    • r (Joi, 3 martie 2011, 13:47)

      Alexandru Maftei [hotnews.ro] i-a raspuns lui sergiu

      1. nici nu a fost vreodata vorba de asta

      2. filmul meu este doar marketizat mai bine, nu este un film comercial. asta presupune o cu totul alta abordare din stadiul de proiect.

      3. daca nu ar fi subventionat, cinamtograful romanesc n-ar exista. simplu.
  • teatru (Miercuri, 2 martie 2011, 19:27)

    pavel [anonim]

    Este adevarat ca regizorii de film nu merg la teatru? Prin a merge la teatru nu ma refer o data la 6 luni, ci in mod constant. Dumneavoastra mergeti la teatru?

    Cu respect!
    • r (Joi, 3 martie 2011, 13:47)

      Alexandru Maftei [hotnews.ro] i-a raspuns lui pavel

      Da.
  • am vazut filmul (Miercuri, 2 martie 2011, 19:43)

    Berta [anonim]

    Locuiesc in Dublin si am vazut filmul la festivalul de aici care a avut o sectiune dedicata filmului romanesc. Este un film foarte reusit si cu multa subsanta desi trateaza un subiect "facil".

    D-le Maftei nu doresc decat sa va felicit pt realizare si sper ca filmul sa aiba tot atat de mult succes in Romania cat a avut aici.
    • r (Joi, 3 martie 2011, 13:47)

      Alexandru Maftei [hotnews.ro] i-a raspuns lui Berta

      multumesc frumos
  • ... (Miercuri, 2 martie 2011, 20:36)

    Nevermind [anonim]

    Am prieteni in Polonia si ma minunez cand merg pe-acolo de cate seriale autohtone se produc. Exista telenovele gen Acasa cate vrei, dar ei produc seriale gen primetime drama si o fac cu profesionalism si succes. Am vazut chiar si panouri imense in oras care fac reclama premierei unui nou serial thriller. Unul din cele mai populare seriale este un Band of Brothers polonez, un serial istoric de actiune care capteaza extraordinar evenimentele din al doilea razboi mondial.

    E adevarat ca polonezii stau mai bine si la capitolul istorie fara rusinea capului plecat, si la capitolul bani pentru asemenea productii, dar daca televiziunile romanesti au bani de telenovele istorice, nu cred ca nu s-ar gasi bugete pentru seriale drama.

    Daca vi s-ar oferi un serial de televiziune cu o poveste interesanta, v-ati implica in asa ceva?

    Uite, dau idei pe gratis... istoria recenta si traumele comunismului pot fi tratate foarte bine si in cheie comerciala de gen Goodbye Lenin.

    Si o ultima intrebare: cum se face ca totul se intampla in Bucuresti in cinematografia romaneasca? Avem locuri lsi oameni la care David Lynch nici nu viseaza (si nu ma refer la peisaj, ci la ciudatenia lor) si a caror existenta m-a minunat chiar si pe mine. Avem un sat in Caras Severin la care se poate ajunge doar urcand muntele pe o scara. Pana si mortul tot pe acolo se coboara. Avem o Sulina la care se poate ajunge doar cu vaporul si o Dobroge in general suspendata in alt... film. Cum naiba se face ca tot dupa blocurile gri vedem la cinematograf? Chiar si intr-un film comercial, nu-si poate folosi nimeni imaginatia sa-si trimita eroii si antieroii in niste colturi din tara in care se pot ascunde, urmari, impusca, iubi, sau orice vor ei in altceva decat un apartament tip cutie?
  • comedie romantica = comercial ? (Miercuri, 2 martie 2011, 20:55)

    anonim1 [anonim]

    Ma bucur ca ati facut acest film.

    Cum se explica faptul ca dramele au mai multe sanse sa fie considerate filme de arta iar comediile romantice sa fie considerate comerciale?

    Cum se explica faptul ca in Europa nu prea se fac comedii romatice? Au cumva europenii o predilectie pentru subiectele dramatice, mai deprimante ?

    Puteti sa enumerati cateva filme si in special cateva comedii romantice care v-au placut ?
    Multumesc!
    • r (Joi, 3 martie 2011, 13:49)

      Alexandru Maftei [hotnews.ro] i-a raspuns lui anonim1

      probabil pentru ca arta se nashte din suferinta

      totusi comediile se fac mult mai greu

      Amelie
      Tootsie
  • Psihologia multimii (Miercuri, 2 martie 2011, 21:57)

    Pingu [anonim]

    Draga Maf,

    a) Crezi ca unele dintre intrebarile puse aici sunt rauvoitoare, ori tradeaza doar o mare frustrare?

    b) Cati ani pana cand cinematografia din Romania va functiona normal, de rutina?


    Semnat: Un grup de personaje in cautarea unui regizor
    • r (Joi, 3 martie 2011, 13:51)

      Alexandru Maftei [hotnews.ro] i-a raspuns lui Pingu

      Salut domnu Pingu,

      a. tradeaza o imensa confuzie si lipsa de informare

      b. n-apucam
  • Documentarul Istoric (Joi, 3 martie 2011, 11:38)

    Gabriel Herea [anonim]

    In urma experientelor cumulat de la documentarul Stefan cel Mare si de filmele urmatoare, ar fi interesant sa ne spuneti parerea dumneavoastra despre sansele comeciale ale Documentarului istoric.
    • r (Joi, 3 martie 2011, 13:55)

      Alexandru Maftei [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gabriel Herea

      Sansele comerciale ale oricarui film in Romania nu exista. Pentru ca nu exista premisele exploatarii filmului astfel incat sa existe posibilitatea de a face un profit comercial de pe urma acestei activitati.

      Altfel documentarul de lung metraj a inregistrat succese in utimul timp la noi, in Romania si si-a adjutecat un public fidel. E bine ca exista si este apreciat.
  • Productii romanesti (Joi, 3 martie 2011, 13:05)

    Bogdan V [anonim]

    Felicitari. Cum crezi ca ar trebui sa procedeze regizorii si producatorii neexperimentati atunci cand vor sa produca un film. Cui ar trebui sa se adreseze, evident, dupa ce au scenariul finalizat pentru a obtine bani pentru productie, avand in vedere ca nimeni nu te baga in seama daca nu esti recomandat de cineva, daca nu imparti o spaga pe undeva sau daca pe taticu nu-l cheama Nicolaescu.

    As aprecia un raspuns sincer,
    Multumesc
    • r (Joi, 3 martie 2011, 14:00)

      Alexandru Maftei [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bogdan V

      eu m-am lovit cu capul de toate pragurile si nu stiu sincer ce sfat sa-ti dau.

      daca este un film pe care chiar vrei sa il faci, gasesti pana la urma o cale singur.
  • Probleme cu naturaletea interpretarii (Joi, 3 martie 2011, 13:15)

    stef [anonim]

    Buna ziua

    Prietena mea lucreaza in industria cinematografica de foarte multi ani(vreo 7-8). departamentul make-up. Din cate stiu a lucrat si cu dvs. Prin urmare sunt un spectator care cunoaste ceva mai bine aceasta lume. Cu toate acestea nu am inteles niciodata de ce actorii romanii, atunci cand joaca in filme, au o interpretare care te duce cu gandul mai mult la teatru. Nu au acea naturalete care sa creeze un personaj cat mai real. Pana si atunci cand injura sunt falsi. Sunt sigur ca daca ii auzi injurand in viata de zi cu zi, sunt naturali :). Ei bine, in filme, personajele create de ei sunt false. Sunt teatrale, daca putem spune asa (teatru este una-cinematografia este alta). Kenneth Branagh si multi alti actori pasionati de teatru joaca ca intr-un fel cand este pe scena unui teatru si altfel in filme Chit ca vorbim de personajul doctor, puscarias, prostituata etc. Ma distreaza la maximum cd ii vad pe ai nostri incercand sa joace un rol de dur, sau de politist etc.
    Care este opinia dvs vis-a-vis de aceast subiect? Este posibil ca si acest gen de joc actoricesc, de intruchipare a unor personaje sa "alunge" lumea din salile de cinematograf atunci cand ruleaza filmele romanesti? Pe langa scenarii bineinteles :))
    P. S. Nu generalizez. Exista si exceptii.
    • r (Joi, 3 martie 2011, 14:05)

      Alexandru Maftei [hotnews.ro] i-a raspuns lui stef

      La cat de putin filme se fac cred ca actorii au o lipsa de experienta in privinta filmului.

      Ei joaca zi de zi teatru (cei care au noroc, fireste) si fac film o data la cativa ani (daca au mega sansa).

      E la fel ca in sport. Trebuie sa te antrenezi. Numai ca la film nu poti sa te antrenezi de unul singur, ci chiar sa fi distribuit intr-un film.

      Pe unii actori ii mai strica si telenovelele care se fac intr-o mare viteza si nimeni nu e prea interesat de cine stie ce naturalete a jocului.
  • Ati primit ceva povesti pentru continuare? (Vineri, 4 martie 2011, 10:25)

    dodo [anonim]

    In sfarsit vad un film romanesc cu multa muzica care sustine povestea. Bravo. Asta e cu adevarat greu.
    Inteleg ca exista chiar planuri pentru o continuare. Tot 4 ani si 9 luni va dura productia?
    Exista deja povestea? Ati gasit-o?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri