Cineastul Andrei Ujica a discutat online cu cititorii despre "Autobiografia lui Nicolae Ceausescu"

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 26 octombrie 2010, 12:56

Andrei Ujica
Foto: Laura Capatana
L-am digerat pe Nicolae Ceausescu? Cum putem exorciza cinematografic perioada comunista?  Ce putem invata din imaginile de propaganda pe care ni le pune istoria la dispozitie? De ce "Autobiografia lui Nicolae Ceausescu" se bucura de un asa mare succes in lume si e considerat de unii critici straini printre cele mai bune filme din 2010? Andrei Ujica, autorul sau, a discutat online cu cititorii. 

Dupa un periplu international deschis de prezenta, in luna mai, in Selectia Oficiala a Festivalului de la Cannes, si dupa ce a fost prezentat recent la festivalurile din New York si Londra, dupa o pleiada intreaga de cronici laudative in mari publicatii internationale, "Autobiografia lui Nicolae Ceausescu" intra de vineri, 29 octombrie, in cinematografele din Romania. Spectacolul de gala are loc joi, 28 octombrie, ora 18, la Sala Palatului.  

"Autobiografia lui Nicolae Ceausescu" este partea a treia a seriei incepute cu "Videogramme einer revolution" / "Videograme dintr-o revolutie" si continuata cu "Out of the Present", o trilogie a comunismului de care Andrei Ujica a incercat sa scape emigrand in Germania.  

Cei care au facut o prima triere ale celor 1.000 de ore de inregistrari de arhiva au fost Titus Muntean si Velvet Moraru - care este si producatorul acestui lungmetraj, prin Icon Production. Ei au ales cam 200 de ore cuprinzand date importante si capete de casete - care, spune cineastul, puteau contine lucruri interesante, scapate din protocolul impus de  o inregistrare oficiala - adica momente cand dictatorul se comporta firesc. Din aceste 200 de ore, cineastul a ales si montat, impreuna cu Dana Bunescu (care e si autoarea sonorului) un eseu de montaj de 180 de minute, lipsit complet de comentarii din off sau de alte explicatii.

Titlul filmului este o parafraza dupa cartea lui Gertrude Stein, "Autobiografia lui Alice B. Toklas" (1933) in care scriitoarea, care a refuzat sa-si scrie memoriile, a ales sa scrie autobiografia inventata a propriei sale secretare, dar si dupa "Autobiografia lui Fidel Castro. Un roman de Norberto Fuentes", carte primita de Andrei Ujica de la prietenul sau, filosoful Peter Sloterdijk (rectorul Universitatii de Arta din Karlsruhe, unde cineastul are o catedra de film). Scriitor cubanez in exil, Norberto Fuentes a fost pana la un moment dat un apropiat al lui Fidel Castro.

Dupa ce a devenit cunoscut ca textier, alaturi de Serban Foarta, al  melodiilor trupei Phoenix, Andrei Ujica a emigrat in anii 80 in Germania. S-a stabilit la Karslruhe, unde conduce Catedra de film a Universitatii de Arta. "Autobiografia lui Nicolae Ceausescu" este al treilea film al sau.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

2506 vizualizari

  • ceausescu (Marţi, 26 octombrie 2010, 15:38)

    ion pornescu [anonim]

    Buna ziua.

    1.Ce fel de reactii a avut filmul in strainatate?
    2. Ce critici i se aduc de regula, atuni cand i se aduc?
    3. De ce ati preferat sa nu faceti niciun comentariu din off?

    Multumesc si succes!
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 13:39)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui ion pornescu

      1. Presa din Romania a rezumat in repetate randuri ecourile de presa din strainatate. ele se pot gasi foarte usor pe net.

      2. Trebuie sa spun ca vocile critice au fost f rare pana acum. ele sunt in general de doua tipuri: exista o categorie de oameni din Romania care reproaseaza filmului lipsa de incrancenare impotriva lui Ceausescu,iar din partea unei minoritati a publicului strain lipsa indicatiilor contextuale.

      3. Pentru ca, nu ma satur sa repet formula asta, eu nu am vrut si nu am facut un film documentar. Un film, numai pentru ca este facut in exclusivitate din documente nu trebuie sa fie prin asta si necesarmente un documentar. In opinia mea, denumirea corecta pentru tipul acesta de cinema e nonfiction.
  • nostalgie (Marţi, 26 octombrie 2010, 15:45)

    miruna [anonim]

    Stimate domnule Ujica, eu nu sunt o nostalgica, dar vad cum ramane comunismul in oasele celor din jur, de pe strada, de la televizor... poate si intr-ale mele. Va intreb, ce e de facut?Cum scapam definitiv de Ceausescu?
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 13:43)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui miruna

      Daca ma intrebati ca pe un doctor, eu nu pot decat sa va prescriu, in doze mari, 'Autobiografia lui Nicolae Ceausescu'. Cum scapam definitiv de Ceausescu? Cunoscandu-l. Lucru pe care, in mod ciudat, noi nu l-am incercat pana acum.
  • Sentimente (Marţi, 26 octombrie 2010, 15:50)

    Claude [anonim]

    Ati parasit Romania plecind in exil in anii '80. Intr-un fel, putem spune ca ultima parte a dictaturii nu v-a afectat in vreun fel. As dori sa stiu ce sentimente v-a trezit vizionarea acestui film sau vizionarea arhivelor din care ati extras imaginile.
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 13:51)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui Claude

      E adevarat ca ultimul deceniu al dictaturii nu l-am trait aici, asta nu inseamna ca nu am fost afectat de el intr-un mod destul de direct. A fost un sir intreg de morti, un lant de stiri funeste care veneau din departare si erau cu atat mai chinuitoare cu cat in perioada aceea eu nu puteam sa vin in Romania ca sa-mi iau ramas bun cum se cuvine de la ei. Vizionarea imaginilor a insemnat sigur o calatorie in timp si fiecare din oamenii care au trait epoca aceea isi va avea madlena lui, ca sa il citam pe Proust. In mod firesc, de obicei se reactioneaza afectiv cel mai intens la imagini legate de propria adolescenta. De aceea pentru mine partea din film care ma tulbura personal cel mai mult este trecerea de la deceniul 6 la deceniul 7. Balul de bacalaureat din 1970, care se vede in film si care nu are nimic de-a face cu Ceausescu, l-am pus acolo pentru ca in acelasi an l-am avut si eu pe al meu.
  • exil (Marţi, 26 octombrie 2010, 16:02)

    emanuel [anonim]

    Legat de intrebarea de mai sus, ati spus intr-un interviu de la Cannes ca nu-l mai urati pe Ceausescu, acum, ca ati facut filmul. Va rog, explicati-ne ce ati vrut sa spuneti si de ce nu il mai urati. Ce sentimente aveti acum pentru el?

    Altfel spus, l-ati scos pe Ceausescu din Dvstra plecand din tara sau facand acest film?
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 13:58)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui emanuel

      Vroiam sa spun prin asta ca pe masura ce am lucrat la film figura lui care pentru mine era - ca si pentru oricine de altfel - un cliseu s-a umanizat. Si ca este o reactie fireasca. Eliberandu-ma de cliseu, am incetat sa-l mai urasc.

      Cand am plecat din tara, am luat o parte din el cu mine. Ma gandesc acuma ca daca am fi plecat destui poate ar fi disparut in felul asta mai devreme. De scos din mine insa l-am scos numai facand acest film.
  • intrebare (Marţi, 26 octombrie 2010, 16:21)

    sebastian [anonim]

    Ce reactii credeti ca va avea filmul in Romania?
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 13:58)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui sebastian

      Nu stiu, sunt si eu curios sa aflu.
  • 2 intrebari punctuale (Marţi, 26 octombrie 2010, 16:58)

    ION I [anonim]

    Buna ziua,

    1.de ce ati folosit termenul de "autobiografie"?

    2. imi puteti da definitia termenului "autobiografie"?

    Va multumesc.
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 14:04)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui ION I

      1. Pentru a pune cartile pe masa. Un film despre Ceausescu compus numai din imagini de epoca nu putea fi facut altfel decat din perspectiva lui. Aceasta si inseamna cuvantul 'autobiografie'. Adica nu o viata povestita din automobil, ci din perspectiva celui care a trait-o. Aici se mai intampla insa ceva, desi n-as vrea sa va incurc in intelegerea termenului: filmul este facut de fapt din perspectiva mea, insa este ca si cum eu m-as fi plasat in spatele lui, uitandu-ma peste umarul lui.

      2. Am spus la nr.1.
  • Si inca o-ntrebare... (Marţi, 26 octombrie 2010, 17:10)

    Cadillac [utilizator]

    Fiecare spectator "judeca" un film prin prisma proprie: dar totusi...

    Care este "mesajul" pe care doriti sa-l "transmiteti" prin intermediul acestui film?
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 14:08)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cadillac

      In afara de opere de propaganda sau tendentioase, n-am auzit ca arta sa aiba vreodata un mesaj. In sensul de concluzie. Mesajul este ceea ce intelege fiecare. Si, in sensul acesta, e irelevant ce am vrut eu sa spun. Dar, daca vreti asa, din punctul meu de vedere, filmul nu este decat o invitatie de a ne uita din cand in cand in oglinda istoriei.
  • fictiune si documentar (Marţi, 26 octombrie 2010, 17:27)

    grunespferd [utilizator]

    Documentarea pentru filmul dumneavoastra pare a fi cea mai serioasa din toate filmele care au abordat subiectul. Nu incerc sa aflu "cum se termina" dar v-as fi recunoscator daca ne-ati spune prin ce anume, in urma experientei realizarii acestui film, dumneavoastra aveti o opinie mai clara despre acele evenimente, decat noi, cestilalti.

    Asadar, ce anume credeti ca merita sa ramana in memoria colectiva a romanilor, faptul ca in `89 a fost vorba de un COMPLOT, instigare, inscenare, manipulare etc si deci doar un show de televiziune sau realmente, de o REVOLUTIE, o miscare ce a avut atunci cu adevarat o amploare si semnificatie nationala, istorica?

    Multumesc si felicitari pentru film, am vazut doar bucata de pe youtube si sunt incantat. Pare promitator.
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 14:10)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui grunespferd

      E suficient sa te uiti destul de mult la imaginile dintr-o anumita epoca pentru ca sa incepi sa o intelegi mai bine. Asta e, bineinteles, valabil si cu un om.
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 14:14)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui grunespferd

      Eu fac parte dintre cei care sunt convinsi de autenticitatea revoltei populare din 1989, toate impulsurile din afara ori dinauntru care au intervenit in acest proces nu sunt dupa parerea mea decat elemente adiacente.
  • trilogie (Marţi, 26 octombrie 2010, 17:28)

    vasilescu [anonim]

    1. ati stiut ca o sa faceti o trilogie a comunismului inca de cand v-ati apucat de 'videograme despre o revolutie"?

    2. de ce v-ati apucat de facut filme atat de tarziu? nu era 'in plan' cand erati in romania?

    3. ati putea/v-ar tenta sa regizati si filme de fictiune?
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 14:21)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui vasilescu

      1. nu.
      2. din cauza parcursului biografic, ca sa zic asa. pasiunea mea pentru film este la fel de veche ca cea pentru literatura, ea datand asadar de la inceputul adolescentei. spre deosebire de literatura, insa, eu nu am intreprins niciodata nimic concret ca sa ajung la film, avand in acelasi timp un fel de convingere absurda ca intr-o zi se va intampla. cat priveste varsta, filmul narativ - ca si romanul- este o indeletnicire pentru oameni de la 40 de ani in sus. tot ce e inainte de asta nu poate fi decat pregatire.
      3. nu stiu ce sa spun. deocamdata nu. in orice caz, ceea ce nu ma tenteaza deloc e filmul documentar in sensul clasic al cuvantului.
  • Intrebari pe care n-am apucat sa vi le pun la TIFF (Marţi, 26 octombrie 2010, 19:35)

    Corin Toporas [anonim]

    Domnule Ujica,

    Am vazut filmul la festivalul international de film de la Toronto (TIFF), unde atit spectatorii de la cele 2 proiectii cu public, cit si presa mondiala (fara ironie) v-au simtit lipsa.

    Pe mine unul, filmul dvs. m-a fascinat si, spre mirarea mea, acelasi lucru a fost valabil si pentru jurnalistii si oamenii din industria de film de la proiectia de presa, care au stat tintuiti pe scaune toate cele 3 ore. Se stie ca la proiectiile P&I (Press & Industry) se intra si iese la greu dat fiind ca e greu sa vezi 300 de filme INTREGI in 10 zile...

    Intrebari:

    1. Va asteptati la efuziunile de care are parte "Autobiografia" in presa internationala?

    2. Ce observatie/reactie de pina acum vi s-a parut cea mai suprinzatoare? Era si corecta?

    3. Va pasa ca omul mediu (din Romania sau, mai ales, de aiurea), nu recunoaste marea majoritate a personajelor din "Autobiografie"?

    4. Va pasa ca in Romania este/o sa fie perceput nicidecum ca un experiment de deconstructie a documentarului, ci o reabilitare / apologie / mai stiu eu ce... a lui Nicolae Ceausescu?

    5. Urmatorul proiect?

    Multumesc. Corin Toporas
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 14:28)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui Corin Toporas

      1. sincer sa fiu, da.
      2. cea a lui Richard Porton din "The Daily Beast", citez din memorie, "pe cand regizorii (hollywoodieni) au venit ca de fiecare data si anul acesta la Cannes facand eforturi disperate sa placa tuturor, si de aceea neplacand aproape nimanui, Andrei Ujica nu incearca sa faca pe plac nimanui si placa aici la toata lumea."
      Mie mi se pare o observatie corecta:))
      3. Daca mi-ar fi pasat, as fi scris pe ecran cum ii cheama.
      4. o anumita categorie a publicului va avea, fara indoiala, aceasta reactie. din imposibilitatea de a stabili o distanta necesara intre propriile amintiri biografice si cele ale unei alte persoane. Daca incepe sa iti pese de astfel de lucruri, te lasi de arta.
      5. "The Beatles".
  • Apreciere maxima (Marţi, 26 octombrie 2010, 21:37)

    x [anonim]

    Zero intrebari.

    Multzumesc pentru versurile preluate de grupul Phoenix.
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 14:30)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui x

      a fost o perioada frumoasa.
  • public-tinta (Marţi, 26 octombrie 2010, 22:09)

    oana ionescu [anonim]

    Cand ati decis sa realizati acest film, v-ati fixat un public-tinta? El e format din romani sau din straini? Sunteti constient ca in Romania acest film s-ar putea sa nu fie inteles/gustat?
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 14:33)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui oana ionescu

      publicul meu tinta sunt famila mea si prietenii. el e format atat din romani cat si din straini.
      in mod ciudat, oamenii inteligenti sunt peste tot in lume, in acelasi timp putini si multi. de cate ori ai impresia ca esti inconjurat numai de prosti, apar si voci inteligente care te fac sa nu te mai simti singur. in romania e la fel.
  • dvd (Marţi, 26 octombrie 2010, 22:21)

    amarasteanul [anonim]

    Cand va apare filmul pe DVD si in ce alte tari decat Romania intra in sali? A fost vandut deja? La TVR cand va fi dat? Multumesc.
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 14:36)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui amarasteanul

      candva in cursul anului viitor, nu stiu exact. in cinematografe va intra, din ceea ce se stie pana acum, in franta, italia, portugalia si anglia. la tvr, care e producator asociat al proiectului, se va da dupa doi ani de la lansarea in cinematografe.
  • subtitrare la proiectia de gala (Marţi, 26 octombrie 2010, 23:56)

    cetatean strain [anonim]

    Intrebare legata de proiectia de gala de la Sala Palatului, joi 28 octombrie:

    va fi subtitrat si in limba engleza??
    ...stiu persoane doritoare sa-l vada dar au nevoie de subtritare!

    multumesc
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 14:37)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui cetatean strain

      da, copia care ruleaza la proiectia de la sala palatului e subtitrata. din 29 octombrie filmul intra la cinema studio intr=o copie subtitrata in engleza.
  • Intrebari pentru Andrei Ujica / (Miercuri, 27 octombrie 2010, 10:04)

    Bianca Felseghi [anonim]

    “Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu” este un documentar, in sensul discovery sau este un experiment introspectiv, mai subiectiv, prin prisma unui intelectual roman plecat din tara in plina epoca ceausista?

    De ce se cheama "auto-biografie", iar nu "biografia lui Ceausescu"?

    Am citit intr-un alt interviu pe care l-ati oferit evenimentului zilei, ca ati vizionat zeci de ore de filmari din arhiva nationala. Cat a durat aceasta documentare? Pe ce v-ati axat mai ales? Ati cautat indicii din intreaga perioada 65/89?

    Credeti ca Ceausescu este un brand de tara pentru Romania?

    De ce ati considerat oportun sa lansati "Autobiografia" in acest an? (sau sunt doar considerente de ordin tehnic)
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 14:41)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bianca Felseghi

      nu exista ceva pe lume care sa-mi displaca mai mult decat documentarele discovery, poate doar manelele sa se apropie de nivelul asta de refuz.

      de ce se cheama autobiografie si nu biografie vedeti mai sus.

      da, cred ca ceausescu e un brand de tara pt romania, fiecare dictator ramane un brand de tara, cel putin pentru perioada in care a stat la putere.

      din punctul meu de vedere, ar fi fost la fel de oportun sa-l lansam si mai devreme, dar din pacate nu eram gata cu el.
  • Intrebari foarte directe (Miercuri, 27 octombrie 2010, 10:29)

    Danon [anonim]

    E uman (dar nu in sensul bun) sa fim fascinati de banalitatea raului. Daca emisiuni de telerealitate au succesul fenomenal (si trist) pe care-l au, un patchwork de secvente din viata cuplului Ceausescu nu poate decat sa incante audienta. Stim ca dictatorilor le placea sa fie filmati in viata de zi cu zi si ca exista o intreaga arhiva cu aceste imagini, aflata acum (daca nu ma insel) in posesia televiziunii romane. De altfel, unele din imaginile din filmul dumneavoastra le-am mai vazut la televizor.

    Si totusi...

    1. In ce masura este filmul dumneavoastra mai mult decat un reality show al unui cuplu malefic si disparut? Ce valoare adaugata are filmul dumneavoastra fata de simpla insiruire a unor scene "domestice" culese din arhiva televiziunii si prezentate oarecum la intamplare?
    2. Ati folosit alte surse (pentru imagini sau, daca e cazul, pentru o eventuala documentare) decat arhiva televiziunii?
    3. Daca am vazut bine, televiziunea romana a fost coproducator. Presupun deci ca v-a pus la dispozitie imaginile in mod gratuit. Ce alta contributie a mai avut? (la documentare, la montaj, la distributie?)
    3. Care a fost bugetul acestui film?

    Multumesc.
    • un raspuns foarte direct (Miercuri, 27 octombrie 2010, 14:46)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui Danon

      daca imi permiteti, am sa sar intrebarile dvstra intrucat ele isi contin raspunsul. cat despre buget, sincer sa fiu, nu stiu la cat s-a ridicat. dar dumneavoastra ce salariu aveti pe luna?:))
  • O intrebare simpla (Miercuri, 27 octombrie 2010, 10:45)

    Sache [anonim]

    Am avut placerea sa vad filmul in strainatate. Interesant, fara indoiala, poate un pic prea lung, dar este, pana la urma, o simpla suita de imagini de arhiva.

    Intrebarea mea este urmatoarea: cum a fost finantat acest film? Cat anume a fost finantat din fonduri publice, adica prin CNC- informatie ce trebuie sa existe, de altfel, pe situl CNC). Pe scurt, cat a costat contribuabilului roman montarea acestor imagini de arhiva?
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 14:49)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sache

      Pai atunci uitati-va pe site-ul CNC-ului si o sa vedeti ca contribuabilul roman nu s-a cocosat din cauza montarii acestei suite de imagini de arhiva.
  • intrebare (Miercuri, 27 octombrie 2010, 11:39)

    dan [anonim]

    Credeti ca tragedia romaneasca inceputa in 1944 s-a terminat ?
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 14:50)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan

      Da, s-a terminat. A inceput insa o dramoleta care mai poate dura ceva timp.
  • Trei intrebari despre optiuni stilistice (Miercuri, 27 octombrie 2010, 12:41)

    ilie [anonim]

    Alice B. Toklas era iubita de o viata a autoarei cartii pe care o invocati drept inspiratie pentru titlul filmului Dvs. iar cartea reflecta viata celor doua in mijlocul lumii artistice din Parisul inceputului de veac trecut. Gertrude isi face, mascat, "obiectiv", autobiografia. E viata ei asa cum isi imagineaza ca ar fi privita de Alice, care manuieste "camera".

    'Autobiografia lui Nicolae Ceausescu" de Andrei Ujica ar trebui atunci sa fie autobiografia Dvs prin intermediul imaginilor respective, sau, prin extensie, a neamului care il suporta pe dictator?

    Putem zice ca e camera/privirea lui Ceausescu asupra propriei persoane, dar Dvs. si dl. Muntean ati ales imaginile, iar Dvs. si dna Bunescu le-ati montat. Sunteti autorii "privirii", de fapt, am convingerea ca altfel ar fi ales si montat Ceausescu "Autobiografia" sa.

    1. In concluzie, mi se pare ca va lipsesc niste ghilimele in titlu si ca trimiterea repetata la cartea lui Stein nu isi are locul. Cum comentati?

    2. Am inteles ca, intial, era vorba sa fie existe si un comentariu din off si ca urma sa colaborati cu un celebru scenarist roman la elaborarea lui. Ce v-a facut sa renuntati? In afara de "unitatea stilistica" cu precedentele Dvs. realizari care, pentru public, nu poate reprezenta un motiv suficient de pertinent pentru a insoti trei ore de proiectie, consider eu. V-ati indepartat mult de ce credeati ca va fi acest proiect in momentul in care l-ati inceput?

    3. In "Videograme" nu ati adaugat elemente pe coloana sonora, in "Out of the Present" aveti ceva muzica, iar acum inteleg ca aveti mai multe elemente sonore, care inevitabil comenteaza/coloreaza continutul, ceea ce inainte nu se intampla. De ce nu ati optat pentru unitatea stilistica pana la capat?
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 15:03)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui ilie

      1. dupa cate stiu eu, citatele se pun in ghilimele, referintele nu.
      2. sincer sa fiu, de la bun inceput am vrut sa fac filmul asa cum l-am facut, din motive lesne de inteles pentru oricine imi cunoaste optiunile stilistice si metoda de lucru. cand un proiect se afla intr=un stadiu incipient, poate sa fie vorba de multe lucruri care dispar pe parcurs.
  • Diferenta intre documentar si non-fictiune (Miercuri, 27 octombrie 2010, 14:47)

    ilie [anonim]

    1. Spuneti ca nu va tenteaza deloc "filmul documentar in sensul clasic al cuvantului". De ce nu?

    2. "Non-fictiunea" pe care o practicati este in intregime dependenta de "found footage", de bucati deja filmate de altcineva -- uneori cameramani profesionisti, alteori amatori, alteori camere instalate in pozitii fixe... In plus, cateodata imagini importante pentru evenimentele descrise se pastreaza, alteori nu, si sunt constrangeri si de acest gen. Deci, hazardul joaca un rol primordial in filmele Dvs. Il preferati unei priviri subiective, de cineast care practica 'documentarul clasic'? E o iesire spre suprarealism aici? Dar subiectivismul Dvs. si al colaboratorilor Dvs. oricum se manifesta in tratarea arhivelor, deci... De ce ar fi superior genul acesta de non-fictiune unui documentar onest facut? Il considerati cumva mai aproape de arta tocmai din pricina invaziei hazardului?
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 15:12)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui ilie

      cinematograful nonfictional, ca si literatura de altfel, sunt arta pur si simplu. cat despre hazardul in cauza, el este cel al vietii, al realului si nu are nicidecum de-a face cu cel suprarealist.
  • Cum ar fi...! (Miercuri, 27 octombrie 2010, 15:01)

    cristian [anonim]

    Dupa parerea mea, orice material referitor la Nicolae Ceausescu nu face altceva decat sa ne aduca aminte cum era in timpul comunismului. Bine si rau(rau cu dracul dar mai rau fara el), la care doresc sa va intreb: Dupa toate ce se intampla in Romania in ultimii 20 de ani, credeti ca poporul Roman doresete sa revina inca odata la comunism? Daca da sau nu, dece?
    • r (Miercuri, 27 octombrie 2010, 15:14)

      Andrei Ujica [hotnews.ro] i-a raspuns lui cristian

      o epoca odata incheiata, nu se mai intoarce niciodata in istorie, indiferent de dorintele unuia sau altuia.
  • Hazardul e hazard... (Miercuri, 27 octombrie 2010, 15:24)

    ilie [anonim]

    Sunteti asadar un Pollock al documentarului... si ii ziceti "non-fictiune".

    Arta, desigur, important e sa ajungi in pozitia de a o face.

    Succes pe mai departe, e frumos sa faci colaje de found footage... Poate si necesar.

    Ca si "Discovery", de altfel.
  • DVD? (Vineri, 29 octombrie 2010, 11:01)

    paul chesler [anonim]

    Cu respect!

    Va scrie un cercetator de 32 de ani din capitala.
    Am vazut aseara premiera la Sala Palatului. E ceva monumental.Comentariul mi se pare suficient.
    Asemenea munca trebuie pastrata pentru urmasi. Intrebarea mea este cand va aparea DVD-ul ? (eventual o editie speciala cu comentariile regizorului, un interviu international la NBC, BBC-presa romana nu mai e de incredere de mult-). Pentru asa ceva m-as imprumuta de bani daca ar fi sa nu mi-l permit.

    Toate cele bune!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă