La gala de premiere TIFF s-a adoptat Proclamatia de la Cluj care coalizeaza lumea filmului impotriva lui Sergiu Nicolaescu

de Iulia Blaga     HotNews.ro
Sâmbătă, 5 iunie 2010, 23:37

Protest al oamenilor de film
Foto: tiff.ro
Cel mai important moment al ceremoniei de decernare a premiilor Festivalului International de Film Transilvania nu a fost nici premierea lui Liviu Ciulei, nici cea a lui Wim Wenders, Dorina Lazar, Ozana Oancea sau Victor Rebengiuc, ci lansarea Proclamatiei de la Cluj, ca reactie la incercarea legislativa a senatorului Sergiu Nicolaescu de a modifica concursul de proiecte cinematografice. Proclamatia a fost deja semnata de toti cineastii romani de la Cluj, dar e sustinuta si de Wim Wenders.

Tudor Giurgiu, directorul festivalului, a spus pe scena Teatrului National din Cluj-Napoca, gazda ceremoniei, ca Proclamatia de la Cluj e sustinuta si de  Centrul National al Cinematografiei, precum si de Ministerul Culturii si Patrimoniului National. Despre ce e vorba? Despre incercarea de a bloca votarea unui act normativ initiat de Sergiu Nicolaescu pentru a modifica OG 39/2005, act normativ votat deja in Senat la data de 17 mai 2010, prin care cinematografia risca sa revina la un "sistem centralizat si depasit", prin "evaluarea discretionara a proiectelor dupa modelul admis/respins".

Respectivul proiect urmeaza sa fie discutat saptamana viitoare in Comisia de Cultura a Camerei Deputatilor, urmand sa fie pe urma supus votului in plen.

Proclamatia de la Cluj, care a fost citita de Victor Rebengiuc, e semnata de toti cineastii romani de la TIFF, printre care de Radu Muntean, Cristi Puiu, Corneliu Porumboiu, Catalin Mitulescu, Calin Peter Netzer, Tudor Giurgiu, Andrei Ujica, Radu Gabrea, Razvan Radulescu, Alexandru Solomon, precum si de actori (Victor Rebengiuc, Maria Popistasu), scenaristi (Alexandru Baciu), directori de imagine (Vivi Dragan Vasile, Liviu Marghidan, Tudor Lucaciu), producatori (Ada Solomon, Oana Giurgiu, Anca Puiu).

Au fost pe urma invitati pe scena semnatarii proclamatiei, dar si cei care sunt de acord cu ea. Scena nu s-a umplut ochi, asa cum s-a dorit, dar momentul a fost cel mai aplaudat moment al serii. Insusi Wim Wenders a urcat pe scena pentru a-si sustine noii prieteni romani alaturi de care a petrecut o saptamana care, asa cum spusese cand a primit Premiul pentru intreaga activitate, l-a facut sa creada in cinematograful romanesc mai mult ca inainte.

Tudor Giurgiu le-a spus strainilor ca li se va deschide o lista de semnaturi si pentru ei, daca vor sa semneze, adaugand ca "politicienii se tem mai mult de Europa decat de noi".

Cand a inmanat putin mai tarziu Trofeul Transilvania, Kelemen Hunor, ministrul Culturii si Patrimoniului National, n-a facut nicio referire la proclamatie si la eventualul sprijin al institutiei pe care o conduce, dar a promis ca ministerul va sprijini la anul Festivalul Transilvania cu la fel de multa generozitate cu cata sustine festivalurile de teatru de la Sibiu si Craiova.

Imagine din
Imagine din "Poveste anodina",
care a luat Trofeul Transilvania
Foto: tiff.ro
Proclamatia de la Cluj a fost cel mai intens moment al galei care nu a beneficiat din pacate de prezenta lui Liviu Ciulei - care s-a adresat spectatorilor dintr-un mesaj video si a carui omagiere cu Premiul de Excelenta a fost prefatata de cuvintele frumoase ale actritei Irina Petrescu, lansata de el in "Valurile Dunarii", si de  Klaus Eder, presedintele Federatiei Internationale a Criticilor de Film, care a spus ca Liviu Ciulei este regizorul care l-a impresionat cel mai mult la TIFF si ca doreste ca cele trei filme ale sale sa fie prezentate si la alte festivaluri europene.

Un alt moment omagial a fost cel in care Dorina Lazar a primit Premiul pentru intreaga cariera. Actrita i-a rugat pe spectatori sa nu aplaude prea mult pentru ca va plange, dar a spus ca doreste ca la editiile urmatoare sa ia un premiu de interpretare pentru un film pe care il va face sub directia unui tanar regizor roman.

Cele doua filme romanesti din competitie s-au regasit in palmares, desi Trofeul Transilvania va pleca in Thailanda, la Anocha Suwichakornpong, autoarea filmului "Mundane Story"/"Poveste anodina". Regizoarea s-a aflat la Cluj si a venit personal sa-si ridice premiul. Calin Peter Netzer a luat Premiul de regie pentru "Medalia de onoare", ceea ce l-a facut sa impartaseasca publicului bucuria ca ia pentru prima oara un premiu de regie chiar in orasul natal. Protagonistul filmului sau, Victor Rebengiuc, a fost distins cu Premiul de interpretare masculina. "E al patrulea premiu pe care il primesc pentru acest film care mi-a adus cele mai multe premii din cariera mea", a spus Victor Rebengiuc in momentul primirii distinctiei.

"Felicia, inainte de toate", debutul Melissei de Raaf si al lui Razvan Radulescu, a primit Premiul pentru scenariu si Premiul de interpretare feminina - Ozana Oancea. Remarcabila debutanta intr-un rol principal in cinema, remarcata si de Wim Wenders, Ozana Oancea a primit si Premiul de debut oferit de un alt juriu pentru o performanta din programul Zilele Filmului Romanesc. Daca Razvan Radulescu a povestit reveria pe care  o avea inainte de a face film ca va lua la un moment dat un premiu pentru cel mai bun film, reverie din care se trezea spunandu-si ca nu va reusi decat sa ia un premiu pentru scenariu, Ozana Oancea a fost atat de emotionata incat a multumit in vreo trei reprize, ultima oara baiatului sau, Barbu.

"Coborand de la etaj mi-am adus aminte ca purtam aceeasi camasa si la Berlinala", a spus Florin Serban, care a luat Premiul pentru cel mai bun lungmetraj din programul Zilele Filmului Romanesc, cu "Eu cand vreau sa fluier, fluier". In schimb, Adrian Sitaru, autorul filmului "Colivia", plecase de doua ore din Cluj spre Bucuresti (via Sibiu), asa ca a ratat primirea Premiului pentru scurtmetraj din Zilele Filmului Romanesc.

Iata mai jos palmaresul TIFF 2010:
  • Trofeul Transilvania - "Poveste anodina"/"Mundane Story" de Anocha Suwichakornpong (Thailanda)
  • Premiul Special al Juriului - "Ultima conversatie"/ "Last Conversation" de Noud Heerkens (Olanda)
  • Premiul de regie - Calin Peter Netzer pentru "Medalia de onoare"
  • Premiul de scenariu - Razvan Radulescu si Melissa de Raaf pentru "Felicia, inainte de toate"
  • Premiul de intepretare feminina - Ozana Oancea pentru "Felicia, inainte de toate"
  • Premiul de interpretare masculina - Victor Rebengiuc pentru "Medalia de onoare"
  • Premiul de imagine - "R" (Danemarca)
  • Premiul ZFR pentru lungmetraj - "Eu cand vreau sa fluier, fluier" de Florin Serban
  • Premiul ZFR pentru scurtmetraj - "Colivia" de Adrian Sitaru
  • Premiul de debut din ZFR - Ozana Oancea ("Felicia, inainte de toate")
  • Premiul de Excelenta - Liviu Ciulei
  • Premiul pentru intreaga cariera - Dorina Lazar
  • Premiul pentru intreaga cariera unei personalitati din cinematografia europeana - Wim Wenders
  • Premiul Publicului - "Grasii"/"Gordos" de Daniel Sanchez Arevalo (Spania)
  • Premiul pentru scurtmetraj din sectiunea Umbre - "The Twin Girls Of Sunset Street" de Marc Riba si Anna Solanas (Spania)
  • Premiul FIPRESCI - "Christmas Navidad" de Sebastian Lelio (Chile)
  • Premiul cititorilor "Adevarul de seara" editia de Cluj-Napoca pentru Cel mai bun film romanesc - "Marti, dupa Craciun" de Radu Muntean
  • Premiul HBO de scenariu pentru documentar - Pavel Cuzuioc pentru "Doina groparilor"
  • Premiul HBO de scenariu pentru scurtmetraj - Veronica Niculescu pentru "Curierul"
  • Premiul HBO de scenariu pentru lungmetraj - Lucian Tion pentru "Ronaldo si Iuliana"


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

Ce se intampla daca Scotia divorteaza de Regat. Povestea unui roman care munceste printre scotieni: "Propaganda e puternica"

Scotia este pe cale sa puna capat unei istorii de peste 300 de ani alaturi de Regatul Unit, daca cei peste 4,8 milioane de cetateni cu drept de vot ai provinciei vor opta pentru "DA" la referendumul de joi, in care isi decid independenta. Situatia a generat in acest an multe discutii si provoaca in continuare multe incertitudini.






10718 vizualizari
  • +15 (29 voturi)    
    nicolaescu (Sâmbătă, 5 iunie 2010, 23:07)

    Actor [anonim]

    un cacanar al cinematografiei romanesti
    • -21 (31 voturi)    
      cacanr (Duminică, 6 iunie 2010, 0:13)

      smen [anonim] i-a raspuns lui Actor

      esti tu bah,mihai viteazul face cat toate filmele facute de ceilalti regizor la un loc
      • +11 (15 voturi)    
        daca-ti place asa mult de el (Duminică, 6 iunie 2010, 9:08)

        Vlad... [utilizator] i-a raspuns lui smen

        strange tu fonduri si finanteaza-i filmele. Eu unul nu vreau sa se duca nici un leu din impozitul meu catre un prapadit care habar n-are cum se face un film bun.

        Mihai Viteazul face cat toate filmele la un loc, dar doar in punct de vedere al bugetului.
      • +6 (8 voturi)    
        si altceva ce mai stii de nenea Sergiu? (Duminică, 6 iunie 2010, 13:15)

        dumil [utilizator] i-a raspuns lui smen

        din pacate a fost si singurul, in rest a facut numai filme de 2 bani cu foarte multi bani de la stat. Sa gaseasca sponsori cum fac altii, si atunci am sa-l respect. Pana atunci nu e nimic mai mult decat o capusa care suge banii nostri.

        da, era sa uit, era unicul agreat de ceausesti, habar nu ai tu cati altii au lucrat la MIhai Viteazul de care nu ai auzit, si care a fost aportul lui nenea Sergiu la filmul ala. Sigur, el si-a pus stampila pe el!
        • +1 (1 vot)    
          nicolaescu (Luni, 7 iunie 2010, 18:56)

          cris [anonim] i-a raspuns lui dumil

          Adevarat tot ce se sustine! Nu doresc nici eu ca filme "brand" Nicolaescu sa mai fie sustinute din banii mei si ai altora! Participa, d-le Nicolaescu la proiecte, cauta sponsorizari si atunci nu vei mai dori "centralizari". Ce mai doriti sa centralizati? Lasati visele celor tineri si creativi sa prinda viata!
    • -13 (21 voturi)    
      Cap ai... (Duminică, 6 iunie 2010, 6:42)

      Fane [anonim] i-a raspuns lui Actor

      Nu este vorba despre el ca regizor in acest subiect. In plus el a fost un regizor bun. Mai cresti si mai vizioneaza filme.
    • +13 (13 voturi)    
      Nu neaparat cacanar (Duminică, 6 iunie 2010, 9:52)

      ins [anonim] i-a raspuns lui Actor

      Nu e neaparat cacanar, dar faptul ca face filme pe bani de la stat mi se pare absurd (Poker s-a facut si cu bani de la stat). Rusine!
      • -4 (8 voturi)    
        lasa-ne (Duminică, 6 iunie 2010, 14:39)

        Alin [anonim] i-a raspuns lui ins

        Eu am vazut Poker si mie mi-a placut.
        Nu mai traiesc in Romania si sunt fericit pentru asta. Mizeria e prea mare, mizeria din oameni.
        Sper sa vina rusii intr-o zi inapoi ca o meritati!
        Eu propun sa nu se mai dea nici un ban pe nici un film. Fiecare sa se descurce cum poate ca sa nu mai fie scandal.
  • -25 (35 voturi)    
    toti regizorii (Sâmbătă, 5 iunie 2010, 23:35)

    smen [anonim]

    slabi din de la noi s-au coalizat impotriva titanului Sergiu Nicolaescu,nimeni,dar absolut nimeni niciodata nu-l va putea egala tocmai de aici si invidia acetora p el,ca sa citez un mare critic,cel mai mare regizor pe care l-a ivit si-l va ivii vreodata pamantul romanesc,restu sunt niste tucalari
    • +18 (24 voturi)    
      si marmota uite asa invelea ciocolata (Duminică, 6 iunie 2010, 1:44)

      banderas [anonim] i-a raspuns lui smen

      daaa... sigur... nicolaescu a fost mare intr-un sistem controlat de stat, in care o shleahta mica avea privilegiul de a regiza filme, la niste costuri imense suportate de megalomania ceausista (aka Mihai Viteazu).

      performanta unui regizor este recunoscuta prin premiile acordate de catre festivaluri de film, si altele care au legatura cu activitatea de regie film.

      Pana acum, stiu ca foarte multi regizori tineri au obtinut premii la care Nicolaescu nu a visat vreodata.
      Coalitia impotriva lui Nicolaescu este fondata de incercarea acestuia de a modifica legislatia privind desfasurarea concursului de proiecte cinematografice, deci tine de calitatea acestuia de senator, si nu are legatura cu marile sale calitati de regizor.
      • -10 (20 voturi)    
        pai n-a luat (Duminică, 6 iunie 2010, 11:06)

        smen [anonim] i-a raspuns lui banderas

        premii tocmai fiindca venea dintr-o tara comunista,cat despre filmele de acum occidentali l dau premii fiindca au tenta anticomunista si ei cred ca asta e cool,vrei sa spui ca 4 sapt 3 ani si 2 zile se compara cu vreun film facut de sergiu,hahahahah ma faci sa rad
    • +10 (16 voturi)    
      dar...? (Duminică, 6 iunie 2010, 2:09)

      To'arasu Titanul [anonim] i-a raspuns lui smen

      Vorbiti serios? To'arasu Titanul
    • +5 (13 voturi)    
      Auzi, amice? (Duminică, 6 iunie 2010, 10:10)

      Fellini [anonim] i-a raspuns lui smen

      Nu cred c-ai facut-o dinadins, da' ti-ai luat minus 14 voturi din 14!

      Sincere felicitari!
  • +12 (16 voturi)    
    Bravo ! (Duminică, 6 iunie 2010, 0:51)

    szasz [anonim]

    O miscare de respectat...
  • +11 (13 voturi)    
    Excelent (Duminică, 6 iunie 2010, 1:39)

    kiope [anonim]

    Sper sa primeze de-acu inainte valoarea nu propaganda pcr-ista
  • -10 (22 voturi)    
    Nu merita (Duminică, 6 iunie 2010, 1:45)

    Lucianmotzul [anonim]

    nu merita sa faci tu cacanar pe nimeni ,urit sa ne dispretuim valorile ,filmele actuale arata si au ca tema doar mizerie exagerata si actori vai de capul lor.In filmele lui chiar daca subiectul a urmarit anumite directi actori sunt magnifici ,4 luni 3 saptamini si 2zile ,eu nu vad ceva deosebit ,nici la actori si nici ca regie ,acest mult laudatul regizor ,am si uitat cum il cheama.
    • +10 (14 voturi)    
      nu vezi tu (Duminică, 6 iunie 2010, 10:32)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      pt ca nu te pricepi. tocmai de asta iti si place sergiu nicolaescu, iti plac filmele cu actiune ieftina, impuscaturi si mancat de seminte. iar in mihai viteazul e vb de amza pellea, el face 90% din film.
  • +11 (15 voturi)    
    Bravo! Stop dementei senile! (Duminică, 6 iunie 2010, 1:53)

    Pitbull [anonim]

    Era de asteptat. Bietul Serge e gaga de vreo zece ani, dar cu chestia asta tinde sä-si propage ramolismentul la nivel national. Cum spuneam si pe Cinemagia: ar trebui ca bätrânii suferinzi de dementä senilä sä nu mai poatä candida în corpurile legiuitoare, consiliile locale, etc. Prin lege!
  • +18 (20 voturi)    
    marele regizor (Duminică, 6 iunie 2010, 6:31)

    george - SPECTATOR [anonim]

    Putem sa ne spunem parerea si fara a jigni "un mare regizor" roman. Nimeni nu a mai reusit intr-un mod atat de "profesionist" sa transforme mediocrul comunist luptator in ilegalitate in erou national. E un regizor foarte bun, bolnav de cultul propiei personalitati (poate la acelasi nivel cu Ceausescu), singurul care a reusit in Romania sa fie regizor, scenarist, actor principal si daca era posibil ar fi avut si rolul de actor secundar care i se potriveste de minune in acest moment. Sa nu uitam ca inainte de 89, nu existau Ciulei, Pintilie , Pita , Daneliuc.....
    Exista doar SERGIU NICOLAESCU.
    • +1 (1 vot)    
      parafrazare (Duminică, 6 iunie 2010, 16:54)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui george - SPECTATOR

      mare regizor, mari gogomani...
    • +1 (1 vot)    
      de ce exagerezi ? (Luni, 7 iunie 2010, 10:49)

      the [utilizator] i-a raspuns lui george - SPECTATOR

      toti cei pe care ii citezi erau cunoscuti si apreciati, chiar la nivel international.
      Nici Ciulei, nici Pintilie nu mai erau in tara, straluceau in alte parti ...
      Iar despre Daneliuc, Pita, Veroiu, Ursu, etc. se vorbea cu emfaza ... EXACT asa cum se vorbeste acum despre "marile succese" oportuniste ale cinematografiei postlovilutzionale.
  • +14 (20 voturi)    
    nicolaescu (Duminică, 6 iunie 2010, 7:35)

    d0mu [anonim]

    un alt motiv pentru care nu merge tara asta.
    ca se trezesc dinozauri sa faca reguli pentru cei tineri
  • -14 (20 voturi)    
    respect Sergiu (Duminică, 6 iunie 2010, 7:49)

    costel [anonim]

    Un mare respect pentru filmele lui Sergiu Nicolaescu.
  • -6 (14 voturi)    
    SERGIU NICOLAESCU (Duminică, 6 iunie 2010, 8:11)

    DANA [anonim]

    este cel mai mare regizor roman , unic si asa va ramine . acuma sunt niste stifturi de regizorasi.filmele sunt unice ,actorii din filmele lui sunt unici , adevarat profesionist sa dea dumnezeu s-o tina tot asa.
    • +1 (7 voturi)    
      la revedere (Duminică, 6 iunie 2010, 13:24)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui DANA

      tara asta nu va evolua decat dupa ce va disparea generatia de dinozauri nationalo-comunisti gen sergio.

      trecere placuta in nefiinta si in necunoscut. nu va va simti lipsa nimeni.
      • 0 (4 voturi)    
        dinozaurii astia (Duminică, 6 iunie 2010, 21:43)

        smen [anonim] i-a raspuns lui gigi

        sunt cu cateva clase peste capitalisto-hotii din prezent,chiar si comunistii sunt mai buni decat basescu si sleahta lui
        • 0 (0 voturi)    
          in sfarsit! (Luni, 7 iunie 2010, 14:13)

          Cosi [utilizator] i-a raspuns lui smen

          m-am temut o secunda ca scapa un material fara comentarii anti-basescu :D
          normal ca basescu e singurul vinovat pentru faptul ca sergiu nicolaescu e bun sau rau.
  • -7 (17 voturi)    
    Mare respect pentru Sergiu Nicolaescu (Duminică, 6 iunie 2010, 8:18)

    Larisa [anonim]

    Am mare respect pentru Sergiu Nicolaescu , pentru filmele pe care le-a facut, insa cred ca aceasta lege este o greseala. Cred ca nu ar fi trebuit nici huiduit in sala teatrului de la Cluj, la gala de decernare a premiilor, atunci cand s-a citit proclamatia cu atat mai putin sa se gaseasca unii aici sa il jigneasca. Ar trebui sa invatam sa ne exprimam.
    • +10 (16 voturi)    
      culturnik (Duminică, 6 iunie 2010, 10:18)

      Iorgu [anonim] i-a raspuns lui Larisa

      SN a fost marele culturnik al PCR, al familiei princiare bolsevice. El, alături de Păunescu, Vadi, P. Dumnezeu, Everac si restul lingailor de serviciu permanent au fost cainii bolsevicilor asmutiti pe cultura romaneasca si de aiurea. Pentru ei nimic nu era bun din ce placea poporului. Am respect pentru cei care au facut ceva pt. cinematografia noastra. Ciulei a luat un premiu cu un film facut în Yugoslavia, aici nu a avut loc de culturnici. SN are "meritul" de a-l fi batjocorit pe fie iertatul Jean Constantin făcând din el un măscarici, noroc ca in alte filme a aratat ce poat cu adevarat. Ati vazut nemuritorii, un film in care peste 80% vorbeste doar SN. Celebrele sale filme cu comisarul moldovan trebuiau sa fie un serial, dar, SN l-a transformat în câteva filme foarte neinspirate. Meritul filmelor sale sunt actorii in rest, gaura neagra. După revolutie a aparut la TV si explica cum a inventat el un sistem de filmare, de unde? era o inventie a unui inginer francez. In loc sa sprijine tineretul, el ce face? il impiedica. Macar sa se dea la o parte. Pacat, ar fi avut posibilitatea ca, macar, dupa revolutie sa-si repare greselile. Nici unul din culturnici nu au facuto, ba din contra…
    • +9 (11 voturi)    
      nu ai dreptate (Duminică, 6 iunie 2010, 10:36)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Larisa

      cand un regizor profita de pozitia sa ca politician si incearca sa-si traga spuza pe turta lui asta il descalifica ca om, ca regizor. mai mult, ceea ce face nicolaescu cu aceasta lege este practic un trafic de influenta, el este un om care beneficiaza direct de modificarile aduse de o astfel de lege. mai mult, legea ar avea efecte nefaste pt filmul romanesc, pt regizorii adevarati, care chiar fac filme.
  • +10 (10 voturi)    
    Regizorul şi regizorii (Duminică, 6 iunie 2010, 9:03)

    Adrian [anonim]

    Uitaţi-vă pe IMDB.com, o să vedeţi că Sergiu Nicolaescu vreo filme cu peste 7, vreo 2 cu peste 8 în rest numai note de 5-6. Mungiu are numai peste 7 stele la toate filmele, Cristi Puiu la fel, Porumboiu la fel. Este adevărat este că filmul românesc cu cele mai multe stele este Mihai a lui Sergiu Nicolaescu. A începe discuţia despre cine e mai tare: Nicolaescu sau cei tineri pare o ceartă de copii despre cine e mai tare, Batman sau Spiderman. Oameni buni, cred că tocmai încercarea asta de a face topuri pentru orice ne-a adus aici, cel mai indicat ar fi să le recunoaştem tuturor meritele atunci când au făcut ceva bun şi să îi criticăm (dar fără a jigni) atunci când nu au reuşit ceva bun.
    • +7 (7 voturi)    
      poate imgb (Duminică, 6 iunie 2010, 16:10)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Alea sunt voturi data de utilizatori, stai flexat.

      Sunt absolut convins ca SN e un mare regizor. De nivelul filmelor B, bineinteles. Adica sunt convins ca era f potrivit pentru a regiza filme cu Van Damme si Dolph Lundgren, cam pe acolo e nivelul lui.
      • 0 (0 voturi)    
        poate imgb (Luni, 7 iunie 2010, 10:54)

        the [utilizator] i-a raspuns lui vlad

        poate IMGB ... intreprinderea masini grele Bucuresti ...
        pe acolo e creerul analitic al românului ...
  • -6 (12 voturi)    
    Aceeasi Marie cu alta palarie! (Duminică, 6 iunie 2010, 9:54)

    mm [anonim]

    Nici mie nu-mi place monopolul, indiferent in ce domeniu, dar ce a facut Clujul in ultimii 5 ani, sprijinit de clasa politica incompetenta si bolnava de "patriotism local", este incalificabil, pentru ca nu face decat sa mute monopolul de la Bucuresti la Cluj! Pana una - alta in fata domnului Nicolaescu voi spune mereu JOS PALARIA, MAESTRE!
    • 0 (0 voturi)    
      :))) (Luni, 7 iunie 2010, 14:15)

      Cosi [utilizator] i-a raspuns lui mm

      iar frustrari de mitic samantzar, fara absolut nicio legatura cu subiectul :D
  • +13 (13 voturi)    
    Sergiu N. si cu bune si cu rele (Duminică, 6 iunie 2010, 10:04)

    marius [anonim]

    Ca Nicolaescu este un mare regizor cred ca nu contesta nimeni. Imi plac filmele lui, chiar daca unele mustesc de ideologie. In fine, a stiut sa face filme in contextul dat. Trebuie insa sa spunem ca a beneficiat in intregime de sprijinul regimului. Pai cine mai face azi filme, precum Mihai Viteazul, cu mii de figuranti fara plata si cu sprijinul discretionar al armatei??? Nimeni! Au fost alte vremuri si s-a vazut ca dupa 89 nu i-a mai iesit nimic, dar chiar nimic. Acum s-a ramolit, i s-a urcat succesul la cap, in plus a intrat in politica (si oare de partea cui? a PSD!) si vine cu tot felul de idei dubioase, incercind sa pastreze controlul asupra cinematografiei, in stil ceausist. Cu acestea nu pot fi de acord si bine fac cei de la Cluj. Tinerii trebuie lasati sa se manifeste liber!
  • +12 (14 voturi)    
    mare regizor? (Duminică, 6 iunie 2010, 11:28)

    alter_ego [anonim]

    daca era un mare regizor ar fi stiut sa se retraga la timp. sa te retragi in demnitate face parte din eleganta "marilor".
    se pare ca nu e cazul lui: preferea sa dea la gioale colegilor mai tineri si mai titrati, in loc sa incurajeze si sa sustina regizori care nu beneficiaza nici de 5% din conditiile pe care le-a avut "comisarul" la vremea lui.
  • +7 (11 voturi)    
    Mare om, mare caracter (halal) (Duminică, 6 iunie 2010, 11:49)

    vlad [anonim]

    SN e un mare regizor doar prin prizma bugetului. Cu cateva exceptii, personajele sunt stereotipe, moarte, previzibile. Iar el ca actor e jale, are expresivitatea lui ROBOCOP.
    Nesimtirea vine acum, cand, in loc sa stea deoaparte si sa incerce sa inteleaga mizeriile pe care le-a facut, intra cu manevrele.
  • 0 (6 voturi)    
    Proclamatia de la Islaz (Duminică, 6 iunie 2010, 12:03)

    Don Cicio [utilizator]

    "Proclamatia de la Cluj care coalizeaza lumea filmului impotriva lui Sergiu Nicolaescu"

    Nu cred ca "lumea filmului" se coalizeaza impotriva unui regizor - Sergiu Nicolaescu, in cazul de fata. Titlul articolului prezent se vrea a fi pretios si pretentios, incearcand sa induca ideea (falsa) de fronda la adresa unui om, si nu adresata unei incercari legislative. Este o incercare de manipulare.
    "Coalizarea" clamata este un demers al unei anumite parti din lumea filmului autohton, „parte” care se opune unei initiative legislative din Senatul Romaniei. Atat. Dar, ca sa spui ca Marea familie a filmului romanesc se coalizeaza impotriva regizorului Sergiu Nicolaescu este prea mult, dar si extras din context. Nu este corect fata de cititorii acestui site - capabili sa discearna faptele nude, neadmitand distorsionarea acestora.
    • +3 (5 voturi)    
      Si in esenta ? (Duminică, 6 iunie 2010, 11:57)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui Don Cicio

      In esenta exact asta se intampla, oamenii se coalizeaza impotriva sa. Oricum exista o antipatie de mult timp, dar acum a luat si o forma reala.

      Asa ca titlul nu manipuleaza nimic, stai linistit.
  • -2 (10 voturi)    
    Un mic scandal (Duminică, 6 iunie 2010, 12:41)

    Lumiere [anonim]

    Dupa scandalul "tinerilor rusi" de la Cannes impotriva lui Nikita Mihalkov, avem si noi scandalul "tinerilor romani" de la Cluj Napoca in frunte cu junele Rebenciuc impotriva lui Sergiu Nicolaescu.
    Ca Wim Wenders s-a bagat in ciorba asta este pur si simplu dezgustator. L-am romanizat si pe asta...
    • +5 (7 voturi)    
      comparatii (Duminică, 6 iunie 2010, 14:44)

      comisarul [anonim] i-a raspuns lui Lumiere

      sa-l compari pe Nicolaescu cu Nikita Michalkov este de prost gust... Chiar daca Michalkov este sustinut politic si detine painea si cutitul in cinematografia rusa, de bine-de rau a facut niste filme vizionabile. Pe cand Serj...

      Nicolaescu este cel mai mare regizor roman din toate timpurile, asa cum Ceausescu este cel mai mare conducator roman din toate timpurile, asa cum Casa Poporului este cea mai frumoasa cladire din lume.

      Noroc cu Sergiu Nicolaescu ca vine sa salveze cinematografia romana, care este singurul brand de tara care functioneaza in strainatate. Ca va place sau nu, filmele romanesti sunt EXTREM de bine vazute in toata lumea. Cand un critic strain deschide caietul program al unui festival, primul lucru pe care-l cauta sunt filmele romanesti.
    • 0 (0 voturi)    
      bine spus :) (Luni, 7 iunie 2010, 10:55)

      the [utilizator] i-a raspuns lui Lumiere

      desi nu prea ai cui ...
  • +5 (7 voturi)    
    Rusine Nicolaescu (Duminică, 6 iunie 2010, 14:00)

    Florin [anonim]

    Rusine lui Nicolaescu! Dupa ce ca in anii 1970 a furat scenarii, idei si scheme de montaj din filmele straine pe care romanii sub comunism nu aveau sa le vada, acum incearca sa faca alte mizerii. Chiar a vrut sa ia 3000 de militari sa faca un alt film istoric denaturand istoria adevarata. Bine ca e unul ca Oprea la armata si nu ia dat soldatii. NICOLAESCU a bagat in filmul Mihai Viteazul 27 neconcordante cu istoria adevarata. NICOLAESCU a falsificat istoria prin filmele sale, numai din dorinta de a isi pastra privilegiile in perioada ceausista
  • +4 (6 voturi)    
    Boala grea (Duminică, 6 iunie 2010, 15:31)

    Gogu [anonim]

    Omul sufera de mult de o boala grea numita grandomanie. Spune ca nu a luat Oscar-ul pt Mihai Viteazu din cauza unuia De Sica, un neica-nimeni ce s-a gasit si el sa participe si sa inhate valorosul premiu, cine i-a spus Senatorul-Baliverna a nimerit-o la fix pt ca filmul lui Nicolaescu nici nu a ajuns peste ocean la vremea respectiva, toate declaratiile lui sunt pure inventii si banuiesc ca e singurul care chiar crede toate aceste aiureli, e caz de psihiatru, mai pe scurt spus.
  • -1 (7 voturi)    
    Coalitia Mediocritatii (Duminică, 6 iunie 2010, 19:19)

    George [anonim]

    Nimic nou sub soare: coalitia mediocritatii impotriva excelentei !
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Luni, 7 iunie 2010, 14:18)

      Cosi [utilizator] i-a raspuns lui George

      george, ai mare dreptate, doar ca, din exces de zel, ai incurcat "mediocritate" cu "excelenta" si i-ai scris in text exact pe dos. in rest comentariul tau e 100% adevarat :D
  • +4 (4 voturi)    
    centralismul ucide arta (Duminică, 6 iunie 2010, 20:02)

    Alin Popescu [anonim]

    Intregul sistemul cinematografic romanesc este centralizat. Si nu numai sistemul cinematografic.
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru tinerii regizori! (Luni, 7 iunie 2010, 5:03)

    rogesteb [utilizator]

    De ce nu se mai fac si filme istorice (cu inspiratie din istoria Romaniei)? Eu cred ca se pot face filme despre istorie si cu bugete mici. Istoria nu trebuie uitata.
    • 0 (0 voturi)    
      istoria nu trebuie uitata (Luni, 7 iunie 2010, 11:01)

      the [utilizator] i-a raspuns lui rogesteb

      Ai dreptate.
      Dar, pentru unii, e mai usor sa ne reaminteasca ziua de ieri ...
    • 0 (0 voturi)    
      istoria pe repede-napoi (Luni, 7 iunie 2010, 17:29)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui rogesteb

      de "portretul luptatorului la tinerete" ai auzit? daca nu, ia si-asculta.
  • 0 (0 voturi)    
    Anca Mihaescu (Vineri, 17 septembrie 2010, 4:29)

    Anca [anonim]

    ac easta modificare urmarita de sergiu nicolaescu atenteaza pur si simplu la libertatea omului in Romania.
    Cine este el, Segiu Nicolaescu sau oricine altcineva din Romania sa interzica de a se face un film?

    Apucaturi comuniste dictatoriale care incalca libertatea omului si a poporului roman, asta face dl Sergiu Nicolaescu. Cine este el sa hotarasca o astfel de interzicere. Numai si pentru acest lucru, Sergiu Nicolaescu ar trebui condamnat pentru aca a atentat la libertatea oamenilor din Romania.


Abonare la comentarii cu RSS

In cazul unui ordin de mobilizare pentru cetatenii romani, ati raspunde chemarii la arme?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Depinde de situatie
  • Nu
  • Nu stiu / Nu raspund



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri