Florin Serban pentru HotNews.ro: „Cand s-a anuntat primul premiu, am ramas fara suflare. Dupa ceremonie, m-a sunat presedintele Basescu sa ma felicite”

de Iulia Blaga     HotNews.ro
Sâmbătă, 20 februarie 2010, 22:34

Florin Serban si premiile de la Berlin
Foto: Reuters
„Cand s-a anuntat primul premiu, am ramas fara suflare. La al doilea premiu am ramas si fara cuvinte, de aceea le-am cedat microfonul Adei Condeescu si lui George Pistereanu”, a declarat Florin Serban, regizorul filmului "Eu cand vreau sa fluier, fluier" pentru HotNews.ro imediat dupa ceremonia de la Berlin, unde a primit Ursul de Argint si Premiul Alfred Bauer pentru inovatie artistica.
 
Imediat dupa ceremonia de premiere a celei de-a 60-a editii a Berlinalei, Florin Serban a declarat pentru HotNews.ro: „E greu de descris acum ce inseamna acest premiu pentru mine. Acum sunt foarte multe emotii si bucurie. Va trebui sa treaca putin timp ca sa realizez ce s-a intamplat. Cand am plecat din Romania, aveam cele mai bune ganduri si sperante, dar nu ne asteptam sa castigam ceva.”

Printre cei care l-au felicitat pe Florin Serban imediat dupa premiere s-a numarat si presedintele Traian Basescu. „M-a felicitat si a promis ca va veni la premiera filmului”, a spus Florin Serban pentru HotNews.ro.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

8340 vizualizari

  • +29 (29 voturi)    
    Felicitari! (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 22:44)

    big_fufu [utilizator]

    E o mare onoare pentru noi toti...
    • -6 (10 voturi)    
      Ne mai pacalim mult? (Duminică, 21 februarie 2010, 11:59)

      Licuriciul [anonim] i-a raspuns lui big_fufu

      Cu filme facute pentru festivaluri? Si care nu pot fi vizionate in tara?

      De fapt nu e un mare succes al Romanei asa cum se proclama ci o mare umplere de rahat a tarii prin mizeria prezentata. Strainul nu ramine cu ideea ca Romania a cistigat un premiu, ci ca Romania e o mare cloaca.

      Premiul e strict o gidilare de orgoliu a regizorului / producatorului respectiv, nimic altceva.
      • +2 (4 voturi)    
        te pacalesti singur (Duminică, 21 februarie 2010, 12:51)

        diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Licuriciul

        odihna placuta!
        • +1 (1 vot)    
          odihna? (Duminică, 21 februarie 2010, 15:16)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

          Crezi ca mai are nevoie de odihna? Pare sa aiba mintea foarte (chiar foarte) odihnita.
          • -4 (4 voturi)    
            sp amindoi (Duminică, 21 februarie 2010, 17:09)

            Lica [anonim] i-a raspuns lui anonim

            As dori sa stiu cu ce bani se fac asemnea filme. Nu cumva de la Ministerul Culturii, adica pe banii de la buget?

            S-ar putea ca lucrurile sa se schimbe daca finantarea e exclusiv privata.
            • +2 (2 voturi)    
              merite (Duminică, 21 februarie 2010, 21:07)

              elena1985 [utilizator] i-a raspuns lui Lica

              Mai Lica, daca un regizor ia un premiu la un festival de film e exclusiv meritul lui, si sincer nu inteleg de ce ar trebui sa fie meritul tau, sau al oricarui roman.

              Ceea ce nu intelegi matale e faptul ca prestigiul unui roman, oriunde in lume te ridica si pe tine oarecum, ceea ce tu nu meriti.

              Personal de abia astept sa vad filmul, si cred ca e valoros, avand in vedere ca e apreciat de alti oameni, care nu sunt romani, asa ca tine.
      • +2 (2 voturi)    
        Dupa logica ta limitata... (Duminică, 21 februarie 2010, 17:57)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui Licuriciul

        Dupa logica ta limitata ar trebui sa se faca numai filme teziste si propagansistice care sa transforme din imaginea tarii din "cloaca" pe care o mentionezi in "land of choice"... Astfel de filme se faceau inainte de '89.
        Daca nu gusti realismul (prezentat cat se poate de obiectiv) din noul val al cinematografului romanesc, atunci esti liberi sa te refugiezi in escapism, dar las-o mai moale cu comentariile pentru ca nu demonstrezi decat ca habar n-ai ce inseamna "cinema".
        Arta nu este obligata sa serveasca niciunui interes si nici sa faca lobby pentru o anume cauza.
    • -1 (5 voturi)    
      Va rog sa-mi publicati comentariul (Duminică, 21 februarie 2010, 12:23)

      Licuriciul [anonim] i-a raspuns lui big_fufu

      S-a instituit cenzura si la Hotnews?
      • 0 (4 voturi)    
        nici mie (Duminică, 21 februarie 2010, 13:52)

        taranistu [utilizator] i-a raspuns lui Licuriciul

        nu mil-au publicat. Si mai au un mod pervers-soft de a cenzura: publica comentariile care nu le convin mult dupa editarea lor de catre cititori. Asa nu le mai citeste nimeni. Deh Hotnews da nu pentru toti. La urma urmei nu-i nimeni perfect!
    • 0 (0 voturi)    
      Berlinale 2010 (Duminică, 21 februarie 2010, 20:59)

      Nelu [anonim] i-a raspuns lui big_fufu

      Uitaţi-vă la fotografiile din urmă de pe data de 17.02.2010 ca sa vedeţi actorii principali dar şi un Party-românesc cu Taraful din Clejani:
      Festivalul Filmului "Berlinale 2010"
      Nelu din Berlin
  • +13 (17 voturi)    
    Cinematografia romaneasca in elita Europei (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 22:50)

    judex [anonim]

    Dupa decenii de anonimitate in ciuda unor generatii de actori de valoare incontestabila, care ar fi putut concura de la egal la egal cu marii actori ai lumii, cinematografia romaneasca pare sa-si fi gasit in ultimii 10 ani locul si respectul cuvenit. Initial recunoscuta peste ocean, unde Caramitru, Iures, Morgenstern au deschis drumul de o maniera remarcabila, europenii iau act de un fapt de necontestat: prospetimea mesajului, rigoarea scenariilor si jocul magistral al actorilor fac din filmele romanesti vedete ale marilor festivaluri internationale. In plus, acceptarea tematicii specific romanesti ne arata valentele universale ale culturii romane, scapandu-ne de un complex de inferioritate care ne-a marcat mai mult de o jumatate de secol.
    • 0 (2 voturi)    
      Conspiratia lumii impotriva romanilor (Duminică, 21 februarie 2010, 7:23)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui judex

      "care ar fi putut concura de la egal la egal cu marii actori ai lumii"

      Oare ce i-a impiedicat sa concureze?
    • 0 (2 voturi)    
      tu te uiti mereu la alt film, (Duminică, 21 februarie 2010, 13:43)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui judex

      citesti alta carte, traiesti intr-o alta dimensiune etc.
    • +1 (3 voturi)    
      vai de limba romana (Duminică, 21 februarie 2010, 14:33)

      jj bkl [anonim] i-a raspuns lui judex

      "anonimitate"?????????????????????? vai de biata limba romana
  • +13 (13 voturi)    
    Bravo! (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 22:51)

    dan [anonim]

    Felicitari si multe alte proiecte interesante!
    Avem o generatie de regizori deosebiti,sa ne bucuram de ei!!!
    • +2 (2 voturi)    
      Profesiile liberale! (Duminică, 21 februarie 2010, 0:20)

      Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui dan

      @ Dau primele randament! DDD
  • -6 (14 voturi)    
    SUPERB (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 22:55)

    cosmo kramer [anonim]

    FELICITARI !!! Cinematografia romaneasca kiar reuseste sa renasca.Este vis frumos,pe care-l traim cu okii larg deskisi.
    FELICITARI !!!
  • +7 (7 voturi)    
    felicitari !!! (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 23:00)

    ana [anonim]

    romanii sunt valorosi......felicitari domnule FLORIN SERBAN !!
  • +5 (5 voturi)    
    felicitari! (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 23:02)

    ion [anonim]

    felicitari, felicitari, felicitari!
  • +6 (10 voturi)    
    felicitari (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 23:09)

    ema [anonim]

    merita felicitarile noastre, ale tuturor. suntem mandri de voi!
  • +7 (7 voturi)    
    In sfarsit, si o veste buna (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 23:11)

    alina pop [anonim]

    Sper sa stim sa ne bucuram... Avem obiceiul sa aruncam cu rahat in cei care ne mai spala obrazul in lume... Da, o mare bucurie... Sper ca Florin Serban sa ne ierte pentru mojiciile ce (sper ca nu, dar...) vor urma... FELICITARI!
  • +6 (6 voturi)    
    merita (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 23:28)

    coacaza [anonim]

    Cred ca o sa ma duc sa vad filmul asta la cinema. Se pare ca isi merita banii.
  • -9 (13 voturi)    
    De unde avea numarul (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 23:45)

    Ion Paraschivescu [anonim]

    Si domnul presedinte Basescu de unde avea numarul de telefon?
    • +5 (5 voturi)    
      Ionele... (Duminică, 21 februarie 2010, 0:27)

      serban [anonim] i-a raspuns lui Ion Paraschivescu

      ...ce probleme ai si tu....o fi cautat numarul in pagini aurii, ce conteaza? Crezi ca e ceva la mijloc? O pui de-o teorie a conspiratiei acum? HAHAHA

      PS. Felicitari Florin, e meritul tau (nu a Romaniei sau a romanilor)
    • -6 (18 voturi)    
      Asta imi aminteste de Ceausescu (Duminică, 21 februarie 2010, 1:13)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Ion Paraschivescu

      Si el se baga peste tot si mai ales acolo unde nu-i fierbea oala. As vrea si eu sa-l bag undeva pe Traian Basescu pentru tot binele pe care ni l-a facut. Stiti unde!?
    • -3 (5 voturi)    
      d-l presh. (Duminică, 21 februarie 2010, 9:03)

      Alex 0ne [anonim] i-a raspuns lui Ion Paraschivescu

      Ne stie numerele la toti si nu numai. Daca il intereseaza stie unde ne aflam in orice moment si cu cine, si ce vorbim in casa sau la carciuma.Ne stie conturile si ce facem cu banii nostri daca platim cu cardul.D-l presh. stie tot !Reciproca nu e valabila pentru noi dar exista persoane care stiu si despre presh. tot !FELICITARI D-LUI SERBAN SI ECHIPEI SALE !
  • +3 (3 voturi)    
    excelent (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 23:46)

    carmen [anonim]

    sunt foarte emotionata si ma bucur mult de succesul vostru
    felicitari si succes in continuare
  • -15 (21 voturi)    
    hai, lasa-ma, chiar BASESCU???? (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 23:46)

    europa [anonim]

    Adica, lasa performanta europeana a regizorului, alea-alea, DAR l-a sunat Basescu!!!

    chiar nici despre arta nu se poate scrie nimic fara Basescu?
    hotnews, exista niste limite!
    • +6 (12 voturi)    
      si daca nu-l suna? (Duminică, 21 februarie 2010, 1:27)

      carcotas [anonim] i-a raspuns lui europa

      ..ce a fi zis...nu l-a sunat basescu, nu ii pasa de cinematografia romaneasca, ce presedinte incult avem...chiar nu merita mentionat ca l-a sunat presedintele Romaniei?Putea sa-l cheme si Geoana, oricine ar fi fost e presedintele Romaniei si gestul e absolut normal.
      • 0 (0 voturi)    
        lui basescu ii pasa doar de imaginea lui (Luni, 22 februarie 2010, 20:37)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui carcotas

        guvernul piticului boc, plantat la palatul victoria pe post de portavoce a lui basescu, nu a organizat anul trecut (2009) nicio sesiune de finantare a unor noi productii de film

        CNC-ul nu a mai avut bani pentru ca acelasi boc a decis sa ii taie sursele de finantare si sa plateasca pensii si salarii (iar gangavul junior paleologu n-a zis nici pis)

        pe cine va suna basescu la anu' sau in 2012 cand vor trebui sa iasa productiile care nu au fost finantate in 2009?
  • +7 (7 voturi)    
    fara cuvinte ! (Duminică, 21 februarie 2010, 0:20)

    PTval [anonim]

    Felicitari atat celor care au produs, realizat si jucat in acest film, cat si generatiei remarcabile de regizori/actori care participa cu mare succes la festivalurile de film in ultimii ani ! Legat de acest film, ma bucur inclusiv pentru detinutii care au jucat, cred ca premiul le aduce un plus de motivatie si valorizare care nu-i de neglijat.
  • +4 (4 voturi)    
    Felicitari! (Duminică, 21 februarie 2010, 0:21)

    Adi [anonim]

    Va urez la mai mare, domnilor! Din toata inima.
    Si sper, tot din inima, ca aceasta stire sa tina capul de afis mai mult decat ultima data cand Romania a castigat premii la Cannes sau s-a facut remarcata prin cultura.
    Din pacate, ma tem ca in cateva zile vom discuta numai despre psd, pdl, violet, besinesti, pesedei, calinei, crini, geoane si alte animale domestice..
  • +7 (7 voturi)    
    ce mai e de spus...? (Duminică, 21 februarie 2010, 0:27)

    oana [anonim]

    Ma bucur sincer pentru succesul lui, implicit si al nostru. Chiar ma uit acum la Berlinale, in Germania si ma simt chiar mandra! Super! FELICITARI FLORIN SERBAN!

    Cat despre faptul ca l-a sunat Basescu.... o fi si el sensibil...!
  • -14 (16 voturi)    
    pun pariu ca-i o porcarie de film (Duminică, 21 februarie 2010, 0:39)

    Sorin Buta [anonim]

    asa cum toate filmele romanesti produse in ultimii 10 ani sint niste idiotenii.
    • +3 (3 voturi)    
      oare? (Duminică, 21 februarie 2010, 9:28)

      george [anonim] i-a raspuns lui Sorin Buta

      Nu cumva suntem //. o parte dintre noi, care nu avem educatia necesara sa intelegem filmele acestea, pe care altii le premiaza?(editat de HotNews.ro)
    • +3 (3 voturi)    
      N-a durat mult (Duminică, 21 februarie 2010, 11:05)

      Horea [anonim] i-a raspuns lui Sorin Buta

      Dupa cum zicea cineva mai sus. Nu a durat mult pana s-a trezit unu sa arunce mizerii.

      Nici nu conteaza cat de mult sau putin intelegi tu dintr-un film. Ca sa iti dau un exemplu "Politist, adjectiv" mi s-a parut groaznic de plictisitor dar nu am regretat banii dati pe bilet.

      Poate sa fie cel mai prost film (din punctul tau de vedere) . Important e ca e vazut bine de cine conteaza si mai schimba putin in bine imaginea despre romani si Romania.

      Pentru cine a fost pe afara si a interactionat cu straini stie la ce ma refer. Nu e deloc placut sa ti se zica : vorbesti bine franceza dar accentul tau seamana cu al cersetorilor de la metro.
      • -2 (2 voturi)    
        Aha, stiu de care esti (Duminică, 21 februarie 2010, 20:10)

        Elvis [anonim] i-a raspuns lui Horea

        <<Ca sa iti dau un exemplu "Politist, adjectiv" mi s-a parut groaznic de plictisitor dar nu am regretat banii dati pe bilet. >>

        Tu esti din ala care sta pina la sfirsitul filmului, chiar daca e o porcarie, ca sa nu regrete ca a dat banii pe bilet.
    • +4 (4 voturi)    
      bai.... (Duminică, 21 februarie 2010, 13:51)

      oana [anonim] i-a raspuns lui Sorin Buta

      nu meriti nici macar un vot negativ. Tu si altii, la fel de originali ca tine, care au emis numai ineptii si de data asta. Sunteti de cacao! De aia alta tematica nu prea e pt filmele romanesti!!!!!!!!
    • +3 (3 voturi)    
      Pun pariu... (Duminică, 21 februarie 2010, 17:10)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Buta

      ...Ca esti un om de nimic, cu un astfel de comentariu de nimic.

      Cu acest comentariu ti-ai batut joc si de romani (implicit de tine), si de vestici, care apreciaza ceva la un roman.

      Ma bucur pentru tine ca esti buricul pamantului si o somitate.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Luni, 22 februarie 2010, 6:04)

      miranda [anonim] i-a raspuns lui Sorin Buta

      Ai perfecta dreptate. E o alta porcarie. Iar or sa ma intrebe strainii ce mai e prin mizeria asta de tara. Sunt absolut satula sa dau explicatii ca nu totul e un rahat asa cum apare in "capodoperele" cinematografiei romanesti.
  • +4 (4 voturi)    
    Romanii (Duminică, 21 februarie 2010, 3:05)

    inglish killer [anonim]

    Felicitari si la mai mare!!! Eu sunt mandru ca sunt roman si ma bucur cand UN ROMAN reuseste sa arate lumii cum suntem noi. E foarte greu sa invingi prejudecatile create despre romani. Felicit toata echipa care a creat filmul. Cat despre telefonul de la presedinte, cred ca e normal..indiferent de numele presedintelui..sic!
  • -3 (7 voturi)    
    felicitari, dar (Duminică, 21 februarie 2010, 7:20)

    anonim [anonim]

    Toate filmele romanesti care au izbutit sa fie premiate in 'strainatate' - cum numesc unii compatrioti festivalele internationale - descriu o situatii extreme, traumatizante.
    Deci castigul e individual: un regizor roman devine cunoscut pt ca descrie o societate halucinanta... dar mandria nationala e ciuntita serios: pe de o parte te bucuri de succesul unui conational, pe de alta parte realizezi ca succesul e bazat pe insuccesul cras al romanilor ca natiune...

    Am impresia ca 'noul val' al cinematografiei romanesti a dezvoltat o obsesie pt descrierea violenta a realitatii obscure care s-a dovedit pana acum reteta cea mai sigura sa castigi un premiu in 'strainatate'.
    • 0 (4 voturi)    
      halal cultura cinematografica (Duminică, 21 februarie 2010, 13:07)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      toate filmele care au luat palme d'or in ultimii 20 de ani "descriu situatii extreme, traumatizante". din cele 22 de filme premiate (in '97 & in '93 premiul a fost dat la cate 2 filme), doar 3 au fost facute de regizori care "reprezentau" tari in curs de dezvoltare, celelalte fiind realizate in "societati civilizate". pentru linistea ta, premiile astea au fost acordate pentru calitatea cinematografica a filmelor, nu pentru povestile "extreme, traumatizante".
      • 0 (0 voturi)    
        negarea negarii (Duminică, 21 februarie 2010, 13:33)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

        Uita-te nepartinitor (daca poti) la Honey, The Ghost Writer si How I ended this summer.

        Si apoi reciteste ce am scris mai sus. Nu scoate 'societatea' din context.

        Sunt linistit, multumesc.
        • 0 (0 voturi)    
          mersi de recomandari (Duminică, 21 februarie 2010, 14:00)

          diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui anonim

          in acelasi spirit te trimit si eu la Fassbinder, Lukas Moodysson sau Pasolini.
          • 0 (0 voturi)    
            Cu placere (Duminică, 21 februarie 2010, 18:04)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

            Vizionare placuta!
  • -5 (5 voturi)    
    Asa-i dusa prostimea desteapta de nas: (Duminică, 21 februarie 2010, 7:56)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    mai cu un "festival", mai cu un "premiu"...

    "Vanity... definitely my favorite sin!"
  • -5 (7 voturi)    
    anti,anti (Duminică, 21 februarie 2010, 10:00)

    coco [anonim]

    vai domn prezident ,aveti o scama pe umar !!! fara limbutze nu se poate in tara asta !!! nea regizor , ai dat cu mucii in fasole cu telefonu lui peste
  • +2 (2 voturi)    
    Replica ptr.Ion-Ba de Patriciu ! (Duminică, 21 februarie 2010, 10:26)

    cornel [anonim]

    Mie imi aminteste mai curand de DINU PATRICIU. Acesta se crede si un mare,mare scriitor si ziarist. Se posteaza in ziarul lui intr-o galerie cu poze dintre cei mai buni intelectuali.(Ma rog, printre cei mai buni !)
  • +4 (4 voturi)    
    stirea principala (Duminică, 21 februarie 2010, 10:28)

    vlad [anonim]

    pentru mine, asta e stirea principala pe ziua de azi, nu aia despre alegerile din psd. Cu asta ar trebui sa inceapa toate buletinele de stiri. Bravo, voua!
  • -6 (8 voturi)    
    succes pe dracu.... (Duminică, 21 februarie 2010, 10:57)

    vivi [anonim]

    Occidentalii sunt int-o perioada cand au chef sa vada filme cu primitivi. Romania ofera imagini grotesti la tot pasul: avortonul din 4,3,2 ; cainii vagabonzi din FIlantropica; detinuti de ultima speta in cazul asta.
  • +6 (6 voturi)    
    abia astept sa vad filmul (Duminică, 21 februarie 2010, 12:50)

    Bibanu [anonim]

    inspira forta tocmai prin puterea libertatii. unii sunt mai liberi decat noi, chiar daca sunt dupa gratii.
  • -4 (6 voturi)    
    Ce scarba mi-a provocat.... (Duminică, 21 februarie 2010, 13:47)

    regizor [anonim]

    NU dau doi bani pentru chestia asta... N-am vazut asa-zisul film dar sunt convins ca e plin de injuraturi si de curve dezbracate.. Asta e cee ce occidentul imputit cere de ani buni de la cinematografia este-europeana si ceea ce "produc" regizorii din partea asta de lume. Mi-e rusine si ma disociez cu tarie de gasca asta as cum ar fi trebuit sa faca si marinaru'.
    • +1 (1 vot)    
      Dar vai... (Duminică, 21 februarie 2010, 18:05)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui regizor

      Au ajuns sa-si dea cu parerea si pudibonzii, mai nou pe internet.
      Crede-ma, nu da nimeni doi bani pe disocierea ta. Daca nu inteelgi fenomenul cinematografic, mai bine abtine-te de la comentarii, ca nu intereseaza pe nimeni.
  • +4 (4 voturi)    
    Felicitari! (Duminică, 21 februarie 2010, 14:26)

    dorinutza travestita canadiana [anonim]

    Hai la mai mare Serban ! De la urs la "Leul de Aur"
  • +1 (1 vot)    
    Doar cateva pareri personale... (Duminică, 21 februarie 2010, 18:44)

    Neutron [anonim]

    - In primul rand: Felicitari!
    - In al doilea rand: cred ca juriul Berlinalei are 2 mari argumente: a vazut filmul (si filmele) si sunt oameni recunoscuti in bransa.
    - In al treilea rand: filmele nu sunt facute pentru jurii ci pentru public (si aici e o alta discutie). Marelui public ii raman in cap mai putin tehnicile regizorale si mai mult mesajul vizual si verbal, iar de aici pana la confundarea unui film cu o societate e un pas mic (mai ales daca nu se contrabalanseaza).
    Daca as crede ca Marocul e cel vazut prin camera lui Inarritu cand a filmat "Babel", nu as fi "fair". Dar nu toti fac diferenta intre film si realitate.
    - In al patrulea rand: Kinji Fukasaku, mare regizor japonez (si daca japonezii, francezii si italienii nu au cinematografie, atunci nu are nimeni), cand o mama i-a reprosat ca violenta din film ii poate dauna copilului ei a raspuns printr-o intrebare: "Copilul dumneavoastra are o educatie atat de fragila incat sa fie zdruncinata de un film?"
    - In al cincilea rand: PAREREA MEA e ca se confunda notiunea de "regizor mare" cu cea de "regizor talentat". Decamdata la ultima categorie stam bine.
    Inca o data: Felicitari! si "Sa ajungi un regizor MARE!"
    • 0 (0 voturi)    
      nu chiar (Luni, 22 februarie 2010, 6:14)

      miranda [anonim] i-a raspuns lui Neutron

      atunci cand regizorul japonez ii da raspusul ala "inteligente" unei mame amarate si ingrijorate: "Copilul dumneavoastra are o educatie atat de fragila incat sa fie zdruncinata de un film?", regizorul uita ca are o responsabilitate fata de o fiinta fragila si fara discernamant, cu o personalitate in formare. Este datoria adultilor sa protejeze inocenta copiilor de lumea dezlantuita. Daca el nu isi da seama ca este o persoana publica cu anumite obligatii (nu doar dreptul de a se exprima liber) atunci tipul nu e nici inteligent si nici echilibrat psihic. Lipsa de masura in orice domeniu duce la haos.
      • 0 (0 voturi)    
        Decapitarea zmeului de catre Fat-Frumos (Luni, 22 februarie 2010, 13:07)

        Neutron [anonim] i-a raspuns lui miranda

        sau "Incinerarea Lupului in groapa sapata de Capra cu Trei Iezi".

        Pentru minorul fara discernamant exista "bulina rosie din coltul ecranului" sau inscriptia "Parental Advisory - Explicit Content" (sau pur si simplu restrictionarea accesului la violenta de catre PARINTI si nu de catre regizor), deci acest "tip" de copil nu intra in ecuatie. Cred ca se referea la "copilul" cu personalitate si discernamant formate pe o educatie sanatoasa primita anterior.
  • 0 (0 voturi)    
    impostorii noului val romanesc (Marţi, 23 februarie 2010, 17:48)

    Von Stroheim [anonim]

    Domne, eu n-am nimic impotriva filmelor in care se vad saracia si mizeria din tara. Ele exista si vor exista, in ciuda aolelilor nationaliste.
    Si italienii au avut curentul neorealist, care facea acelasi lucru. Numai ca italienii au mai avut si un foarte puternic curent al filmelor politice, care demascau coruptia la nivel inalt si legaturile dintre politica si crima organizata.
    Exista la noi asa ceva?
    Nu. Si nici nu va exista.
    De ce? pai din mai multe motive.
    Mungiu, Porumboiu, Serban nu fac filme ptr ca-i chinuie pe ei fiorul creatiei sau dorinta de a cauta motivele haosului in care se zbate tara lor. Bine, pe toti trei nici nu cred ca-i duce mintea asa departe. E suficient sa te uiti la fetele lor.
    Ce vor ei este faima si acceptare din partea snobilimii festivalurilor internationale, plus sa le ia locul aici dinozaurilor din vechea garda, care au cheia de la dulapiorul cu bani de la buget.
    Cum sa faca vreunul din impostorii astia un film in care sa nu apara neaparat marginali care se fut, se injura si se bat? Cum sa faca vreunul din impostorii astia un film despre, de pilda, o familie obisnuita, care se zbate sa supravietuiasca in haosul girat de occident al Romaniei de azi? Sau un film despre fosti utecisti si securisti transformati azi in aprigi anticomunisti, sau in oameni de afaceri acceptati pe deplin in vestul, nu-i asa, democrat si anticomunist? Sau despre generatia neexpirata a intelectualilor "anticomunisti" care, in 20 de ani, au facut parcursul complet al personajului caragialian Coriolan Draganescu?
    Pai astfel de subiecte n-ar mai fi corecte politic, n-ar mai respecta regula sfinta conform careia comunismul=caca caca, capitalismul=gigea gigea si ar bulversa psihic si snobilimea festivalurilor internationale.
    Deci n-ar mai lua premii.
    Ceva inacceptabil ptr cei 3 pacalici, pres. ptr alte coordonate istorice si ptr toata snobilimea romaneasca, gen Costi Rogozanu, care se crede la London, in timp ce-l musca maidanezii de cur la Bukresi.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi