In anul de gratie 2016 avem parte de a sasea adaptarea a romanului "Ben-Hur: A Tale of the Christ" scris de Lew Wallace. De aceasta data, Timur Bekmambetov promite o viziune nou-nouta in care se regasesc elemente din "Romeo si Julieta", "Hamlet" si operele lui Cehov . Asta a sperat bunul regizor. Din pacate ce s-a ales de remake il face pe William Wyler sa se rasuceasca in mormant.

Ben-HurFoto: CineMagia

Messala Severus: You should have stayed away.

Judah Ben-Hur: You should have killed me.

Messala Severus: I will.

Povestea acestui film a inceput cu aducerea lui John Ridley (scenaristul filmului "12 Years a Slave") in echipa #BenHur2016, cu scopul de a revizui scenariul lui Sean Daniel - in buna traditie de la Hollywood, care spune ca orice blockbuster trebuie sa aiba cel putin cinci moase scenariste si zece nasi la usa. Tom Hiddleston a fost abordat pentru rolul lui Ben-Hur, dar actorul britanic a preferat sa mearga sa vada ce face King Kong, iar Morgan Freeman si ale sale dreadlocks au cochetat cu rolul lui Pilat ca sa se multumeasca cu Ilderim.

Pedro Pascal - aflat pe cai mari dupa prestatia in "Game of Thrones" - s-a regasit si el pe listele producatorilor, iar Gal Gadot aka Wonder Woman trebuia sa fie distribuita in rolul lui Esther, insa programul filmarilor la DCEU a indepartat-o de acest proiect.

In spiritul vremurilor bune de odinioara, producatorii au ajuns la studiourile Cinecitta pentru a filma scena cursei pe care publicul a asteptat-o cu inima cat un purice inca de la aparitia primului trailer. Cand acest clipul de promovare a aparut pe Youtube, a tunat si a fulgerat cu pareri. Nimeni nu s-a asteptat la vreo minune din punct de vedere artistic, dar dupa ce am vazut "Ben-Hur" varianta din 2016, n-ar fi o idee rea ca unele filme clasice de valoare sa fie sterse de pe listele de remakes. Nu de alta, dar ne lasa un gust amar rezultatul, iar goana dupa profit in lipsa de idei ne demonstreaza - daca mai era cazul - ca peste ocean unii se lupta cu morile de vant pentru a produce un film de calitate, iar regizori ca Timur Bekmambetov (capabil sa incante spectatorii cum a fost in cazul "Night Watch", "Day Watch") devin niste amarati de executanti, tocmiti de mai-marii studiourilor sa faca din rahat bici si sa scoata profit.

• "Ben-Hur" este o diformitate in care au fost aruncate de-a valma elemente din "Gladiator", "The Passion of the Christ" si "Fast and Furious"

Mai lipseau momente muzicale si aveam si ceva din "Jesus Christ Superstar" daca scenaristii se chinuiau putin. Timur a promis ca filmul sau se va axa pe legatura dintre frati - Ben-Hur si Messala - pe tema razbunarii si apasarea iertarii. Ne-ai mintit frumos, draga Timur.

Toate aceste elemente sunt presarate prost intr-un scenariu dezlanat, cu replici rasuflate si tipologii de personaje - multe deja utilizate in exces si prost - trantite in peisaj ca sa aiba filmul doua ore. Doua ore in care avem femei emancipate in antichitate, femei cu gura mare si toate numai sfaturi, toane si milostivenie, avem negrul intelept, mentor si ajutor de nadejde al personajului principal, avem un Iisus sexy (Rodrigo Santoro, Xerxes din "300") si bineinteles, avem un personaj negativ britanic (Toby Kebbell distribuit in rolul lui Messala).

Unde ne dam seama ca ar fi iesit o parodie care i-ar fi placut si lui Deadpool -asta daca echipa din spatele #BenHur2016 ar fi incercat ceva original.

Jack Huston si Toby Kebbell ar fi trebuit sa fie sarea si piperul - doar ni s-a promis o poveste despre rivalitatea dintre frati - dar ce sa vezi! Huston isi pierde vocea pe la jumatatea filmului, continuand pelicula cu o raguseala a la Russell Crowe, iar Kebbell nu stie pe ce cale s-o apuce.

Ori esti personaj negativ si dai tot ce poti, ori esti nesigur pe tine si un soldatache isi bate joc de tine si de bunicul care l-a tradat pe Cezar. Unde esti tu Starz sa dai unda verde si sa vedem un spin-of la "Spartacus" cu si despre Cezar.

• Cele mai bune momente din "Ben-Hur" sunt  cele din arena

Todd Lasance nu are prea mult de munca prin State si n-ar zice pas. Fanii "Game of Thrones" il vor recunoaste pe Euron Greyjoy aka Pilou Asbæk in rolul lui Pilat, unde Pilat e mare amfitrion si degustator de circ. Atat s-au chinuit scenaristii sa ne convinga ca nu era buna teoria "paine si circ" prin Ierusalim incat cele mai bune momente din "Ben-Hur" sunt fix cele din arena, respectiv cursa promovata in cheie Fast and Furios si lupta pe mare cu ceva reminiscente din "300".

• Povestea lui "Ben-Hur" mergea reimaginata in timpurile noastre

Povestea lui "Ben-Hur" mergea reimaginata in timpurile noastre - daca tot vrei sa vii cu ceva nou, lasa filmul istoric pe mana unor regizori care au experienta si incearca ceva in zona de comfort, daca tot ti s-a dat o caruta de bani pe mana - dar in 2016 ne intoarcem la peplum. Mai ramane de vazut daca Angelina Jolie o sa se apuce de proiectul drag inimii ei, "Cleopatra" si Vin Diesel va duce la bun sfarsit epopea lui "Hannibal" (Barca) pe marile ecrane. Eu sper ca Baz Luhrmann se va razgandi, se va pune serios pe treaba si vom vedea un film despre Alexandru Macedon. Muzical! Sa-l aduca pe DiCaprio asa cum si-a dorit. Sa fie si Nicole Kidman pe acolo si poate Ridley Scott scoate un Director's Cut la "Exodus" unde Christian Bale/Moise face stand-up comedy.

Sa lasam remake-urile si sa facem filme de calitate. Poate n-a murit inspiratia si creativitatea la Hollywood.

Ioana, cand ia o pauza si nu mai e workaholica, se uita la filme si seriale cat e ziua de lunga si scrie despre ele pe www.edgeandback.ro.