Da, Robert De Niro (70 de ani) si Sylvester Stallone (67 de ani) chiar boxeaza. Cu unghiuri bune de filmare si cu mai multa pregatire fizica, cu mult Photoshop pe afis, actorii identificati cu Jake LaMotta si Rocky Balboa inca dau binisor cu pumnul. In primele 20 de minute te gandesti sa pleci, pe urma atmosfera se mai incalzeste.

Grudge MatchFoto: MediaPro Distribution

Oare dupa ce criterii isi alege azi Robert De Niro rolurile? Din ce a facut in ultimii ani, esti tentat sa crezi ca nu mai vrea decat comedie. Asta nu inseamna ca nu mai judeca si ca extrage rolurile din palarie cu ochii inchisi, ci ca nu-l mai intereseaza actoria, dar o foloseste ca sa se relaxeze.

Mizand pe aura de "icon" a protagonistilor, Peter Segal (autor de comedii ca "Profesorul trasnit si clanul Klump"/"Nutty Professor II: The Klumps", "Scapati de Smart"/Get Smart" sau "Al naibii tratament"/Anger Management") face o comedie care tinteste atat spre publicul tanar, care nu vede nici macar vechiturile anilor 80 dar care umple salile la mall, dar si spre spectatorii care au crescut cu "Taurul furios" sau seria "Rocky".

Evident, fara cei doi protagonisti si fara Kim Basinger sau Alan Arkin in planul secund (dar destul de vizibil), filmul ar fi facut 200 de spectatori sau nici nu s-ar mai fi facut. De Niro pare mai fraged, desi e mai in varsta ca Stallone, si are oricum mai multa disponibilitate pentru autoironie si comic decat are Sly (pentru care, atunci cand isi ridica vocea, te temi sa nu faca implozie).

Sylvester Stallone n-a fost niciodata un actor bun, dar in filmul de fata reuseste macar sa nu se faca de ras. Scenariul e necomplicat: doi fosti campioni mondial si fosti adversari, Henry "Razor" Sharp (Sylvester Stallone) si Billy "The Kid" McDonnen (Robert De Niro) isi poarta o dusmanie de 30 de ani (grudge inseamna in engleza dusmanie, rivalitate), dupa doar doua meciuri in care au castigat pe rand.

Dar Razor s-a retras devreme din activitate, facand ca rivalitatea sa ulcereze cateva decenii pana cand fiul impresarului lui Razor, Dante Slate Jr. (Kevin Hart, care aduce cu Chris Tucker) vine cu ideea unui nou meci. La inceput, fiecare dintre cei doi fosti refuza, dar ideea reincalzirii supei nu le da pace.

Decizia de a se reintoarce in ring pentru un singur meci le reactiveaza problemele nerezolvate din trecut, motivandu-i sa se antreneze cat mai bine ca sa-si ia revansa in primul rand in fata propriei constiinte.

The Kid face cunostinta cu fiul (Jon Bernthal) de a carui existenta habar n-avea, in vreme ce mama fiului (Kim Basinger) reapare in viata singurului barbat pe care l-a iubit, Razor, dar pe care l-a inselat cu The Kid cand a inceput sa se simta neglijata.

E adevarat, prea repede se rezolva toate. Nici nu apuca sa se plimbe o data in parc si sa ia masa, ca Razor si iubita din tinerete s-au si combinat la loc, in vreme ce The Kid si fiul - plus nepotelul precoce, cupleaza imediat pentru a bifa o dezvrajire cand The Kid esueaza in prima seara de baby sitting (dovada ca toata viata a fost asa), pentru a se reimpaca inainte de meci.

Lumea mica in care traiesc personajele nu e chiar atat de claustrofoba cum o sugereaza sinopsisul, iar povestea nu e chiar taiata cu barda. Exista umor, chiar daca el apare cand si cand, dar daca reusesti sa razi o singura data (am uitat la care poanta s-a spart gheata, era prin minutul 25), ai sanse sa de distrezi mult mai mult ca la "Burlaci intarziati"/ "Last Vegas", acea comedie pentru varsta a patra in care l-am vazut ultima oara pe De Niro.

Acest trend al filmelor cu seniori e cu dublu tais. Una e sa faci o parodie cool gen ""Greu de pensionat"/RED" si alta sa faci ceva la modul "Numai buni de pensionat", adica o comedioara in care nume mari se umplu de jena incercand sa fure un zambet unui public mult prea formatat si mult prea tanar pentru a sti de ele.

Hollywoodul se straduieste sa impace generatiile, dar cand pune la un loc tineri si varstnici ca in „Last Vegas” (petrecerile la care se duc eroii) sau cand ne arata in „Grudge Match” secventele cu adolescentii care se amuza uitandu-se in telefon la filmuletele cu cei doi caftindu-se, el forteaza contactul dintre doua lumi care n-au nimic in comun.

Dinozaurii din „Grudge Match” n-au nevoie sa li se dea locul in tramvai si nici sa fie respectati. Demnitatea cu care isi revendica ce li se cuvine are suficient umor cat sa alimenteze 113 de minute dintr-o dupa-amiaza fara prea mari pretentii.

"Grudge Match: Faceti pariurile"/"Grudge Match" - de Peter Segal, cu: Robert De Niro, Sylvester Stallone, Kim Basinger, Alan Arkin, Jon Bernthal. Premiera romaneasca 17 ianuarie 2014