Cristian Mungiu a discutat online despre filmul "Dupa dealuri": Nu vad de ce intr-o tara cu oameni sarmani si cu atita nevoie de educatie, construirea unei catedrale care costa sute de milioane e o asemenea prioritate

de Robert Mihailescu     HotNews.ro
Duminică, 28 octombrie 2012, 16:25

Cristian Mungiu
Foto: HotNews.ro
Regizorul Cristian Mungiu a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre filmul sau "Dupa dealuri", care a avut premiera in Romania saptamina trecuta. "Dupa dealuri", deja premiat la Cannes pentru cel mai bun scenariu (realizat dupa cartea scrisa de Tatiana Niculescu Bran) si cea mai buna interpretare feminina, va reprezenta Romania in cursa pentru nominalizarea la Oscarul pentru cel mai bun filn strain. Cristian Mungiu va raspune la restul intrebarilor postate de cititori in cursul acestei saptamani.

Filmul, inspirat din cazul Tanacu, a fost deja intimpinat cu raceala de un oficial bisericesc din Vaslui la premiera locala. Este "Dupa dealuri" un film care pune in discutie Biserica ortodoxa? Sau, mai degraba, un film despre Romania secolului XXI? Cristian Mungiu va discuta cu cititorii despre cum si-a construit peliculei, care sint mesajele sale pentru public si controversele din jurul filmului.




Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

11158 vizualizari

  • muzica in film (Duminică, 28 octombrie 2012, 19:54)

    mihai ionescu [anonim]

    Felicitari! Un film corect, modern cu poveste si rtim bun.
    Am observat insa ca filmul nu are coloana sonora(muzica).
    - un D(EFECT) des intalnit in filmele romanesti.
    Nu credeti in efectul de atmosfera al muzicii in film?
    Multumesc!

    Mihai Ionescu
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 13:03)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihai ionescu

      Multumesc de felicitari. Lipsa muzicii nu e un defect, e o optiune. Eu fac filme inspirate de realitate iar in viata noastra de zi cu zi nu incepe din cind sa cinte muzica cind mergem pe strada. Eu cred ca e mult mai onest sa generezi emotie spectatorilor doar prin jocul actorilor si prin intimplarile din film si nu prin acest artificiu facil care e plasarea de muzica pe coloana sonora. Incearca odata sa vezi un film american fara muzica si vezi cita emotie mai simti.
  • biserica (Duminică, 28 octombrie 2012, 22:31)

    Mihaela [anonim]

    Buna seara
    Am vazut ieri filmul dvs, felcitari, e foarte bun. Credeti ca Biserica Ortodoxa a ramas in urma vremurilor?
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 13:09)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihaela

      Hmm - nu sint eu in masura sa dau verdicte in chestiunea asta. Dar cred ca biserica ar trebui sa fie preocupata de felul in care valorile profunde ale religiei ajung sa fie asimilate de credinciosi. Mie mi se pare ca de multe ori oamenii cred ca daca isi fac cruce cind trec pe linga o biserica sau daca aprind luminari inseamna ca sint religiosi si credinciosi. Astea sint pina la urma lucrurile de la suprafata. Important ar fi ca valorile crestine sa le foloseasca in viata lor de zi cu zi. E prea multa rautate, ura si patima azi in jurul nostru intr-o tara in care oamenii pretind ca sint foarte credinciosi.
  • tanacu (Duminică, 28 octombrie 2012, 22:33)

    Georgian Crai [anonim]

    1. Este Tanacu o Romanie mai mica?
    2. Structural sinteti un autor de filme triste?
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 13:13)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Georgian Crai

      1. Incerc sa nu generalizez cind fac filme, sa nu folosesc pe cit posibil metafore si simboluri ci sa ma refer la lucruri concrete. Am constatat ca atunci cind nu iti interpretezi tu povestea intr-un singur sens ea va avea mult mai multe semnificatii in mod natural. Dar altfel, da - sint multe dintre problemele societatii romanesti de azi relevate in povestea asta despre ignoranta, intoleranta, provincialism si incompetenta.
      2 Nu. Revedeti Occident sau Amintiri din Epoca de Aur. Sint comedii. Dar realitatea din jurul nostru - din care ma inspir - nu e neaparat foarte vesela.
  • Scenariu (Duminică, 28 octombrie 2012, 22:34)

    Vladimir [anonim]

    Am citit scrisoarea deschisa a Tatianei Niculescu Bran catre dvs. Cum raspundeti acuzatiilor sale?
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 13:21)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vladimir

      Pe genericul filmul scrie: inspirat de romanele non-fictionale ale tatianei niculescu bran. asadar toti spectatorii din lumea asta vor avea aceasta informatie. Pe trailerul international al filmului, pe afis, pe flyere, pe siteurile producatorilor si coproducatorilor, in mapele de presa oficiale si in zeci de mii de postari pe internet se comunica in acest fel asocierea dintre film si dna Bran. la un film, nu poti insa controla ce se scrie pe internet in toata lumea despre filmul pe care l-ai facut. Insa in ce ma priveste eu mentionez de regula aportul dnei Bran asa cum apare el pe generic.

      Iar dna Bran stie ca de fiecare data cind cineva a omis sa mentioneze creditul domniei sale am intervenit si am facut rectificarea cuvenita. Am scris personal o scrisoare tuturor distribuitorilor din cele circa 40 de tari care vor arata filmul in care le-am explicat situatia si le-am cerut sa respecte dorinta Dnei Bran ca intotdeauna cind e mentionat numele meu sa fie mentionat si al ei. Dar nu poti obliga un ziarist sa scrie ce vrei tu - trebuie sa intelegem asta.
  • final (Duminică, 28 octombrie 2012, 23:46)

    Mircea [anonim]

    In primul rand felicitari! In al doilea rand o intrebare: ce ati dorit sa sugerati prin scena finala (calugarii si politistii din dubita blocati in trafic) cand camera a focalizat pe cele doua indicatoare de peste drum, care indicau ca ambele sensuri ale drumului duceau spre biserici? Multumesc!
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 13:26)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea

      Cu timpul intelegi ca regizor ca filmele sint facute din toate lucrurile pe care le intentionezi, le planuiesti, plus toate lucrurile care se intimpla. In cazul secventei la care va referiti, am decis in ultima clipa sa o filmez la Cimpina desi nu era cea mai potrivita locatie. Am constatat in ziua filmarii ca imi intra in cadru acele semne orientate catre biserici si a trebuit sa ma hotarasc daca sa le las sau sa le elimin din cadru. Am decis ca de vreme ce sint acolo e mai putin manipulativ sa le las decit sa le elimin - ele facind parte dintr-o realitate a Romaniei de azi. Insa secventa de final are o multime detalii cel putin la fel de conotative ca si semnele catre asezaminte religioase: sint niste oameni care sapa o groapa in asfalt, niste copii care ies de la scoala si multe alte lucruri. sensul general al finalului trebuie sa se degaje din intregul film si din cadrul final in tot ansamblul lui - nu doar de pe urma acelor semne.
  • Premiera de la Iasi... organizatori dezamagitori (Luni, 29 octombrie 2012, 0:32)

    ciubex [utilizator]

    Cei care s-au ocupat de organizarea premierei de la Iasi au dezamagit total si au transformat evenimentul intr-un fiasco.
    1. V-ati gandit sa-i penalizati cumva?
    2. Cine a ales ca premiera filmului dumneavoastra sa fie organizat acolo? Ati putut alege alta locatie?
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 13:33)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ciubex

      Multumesc de intrebare. In ce fel credeti ca ar putea compensa cei care au gresit frustrarea mea de a fi dezamagit prin calitatea proiectiei atitea mii de oameni care au venit la intilnirea cu mine si echipa? Am rugat Kodak Cinelabs sa dea o declaratie publica prin care sa isi asume ca a furnizat doua copii de film ratate tehnic - e in principal vina lor. Mai departe tine de imprecizia organizarii locale care a cedat sub presiunea interesului deosebit pentru proiectia de premiera si a permis intrarea in sala a mult mai multor spectatori decit putea sala gazdui.

      2. Interesul pentru filmul asta a fost foarte mare si am fost nevoiti sa organizam la Bucuresti si iasi premiere in cele mai mari sali din oras - Patria si Victoria - sali in care insa conditiile de proiectie sint foarte proaste. La Patria am adus un proiector digital ca sa evitam calitatea proasta a proiectiei dar din pacate s-a defectat chiar inainte de inceperea proiectiei si ne-a fortat sa folosim solutia de rezerva a proiectiei cu proiectorul obisnuit al salii. Imi cer scuze personal fiecarui spectator care a trebuit sa vada filmul in conditii improprii. In toate locurile de tip multiplex unde proiectia e digitala - filmul se vede si se aude perfect si sper ca majoritatea spectatorilor sa aleaga sa-l vada in asemenea conditii.
  • (non)Valorile actuale (Luni, 29 octombrie 2012, 7:59)

    Popescu [anonim]

    Buna ziua,
    Dl Mungiu am si eu o simpla intrebare si anume: De ce oare se poate castiga acum atentia cu filme care sunt impotriva oarecum ideii de familie , impotriva traditiei, impotriva credintei ? Daca ati fi participat cu un film in care prezentati sa zicem unitatea, demnitatea unei familii in societatea actuala lipsita de valori, sau prezentati viata unui pustnic calugar care se roaga pentu altii care credeti ca ar mai fi fost reactia internationala ? sa nu uitam ca in ziua de azi apar filme care discuta de cauzele homosexualilor, minoritatilor foarte frumos aranjate
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 13:40)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Popescu

      Dupa Dealuri nu este nici impotriva ideii de familie, nici a traditiei sau credintei. Primim la fel de multe comentarii favorabile dupa proiectiilor filmului din partea celor care se declara atei cit si a celor care se declara credinciosi. Filmul vorbeste despre valori crestine importante, vorbeste deopotriva despre prietenie, iubire, sacrificiu, păsare pentru celalalt. Cinematograful - ca arta - are insa mai degraba vocatia de a aduce in atentie povesti care vorbesc despre probleme ale societatii si ale oamenilor - vorbind despre ele le putem recunoaste si rezolva. Nu e rostul filmului sa popularizeze pilde de buna purtare -
  • Intrebare (Luni, 29 octombrie 2012, 8:57)

    Ionutzelu [utilizator]

    Buna ziua! In aceeasi directie cu intrebarea unui alt utilizator:

    - va rog sa ne spuneti daca intarzierea cu care filmul a fost lansat in Romania a fost parte dintr-o strategie care a avut ca scop evitarea unui scandal mediatic, declansat de afirmatiile doamnei Tatiana Niculescu Bran, inainte de prezentarea filmului la Cannes sau la alte festivaluri de film.

    Multumesc!
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 13:45)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ionutzelu

      Lansarea unui film in Romania se face cind se poate, nu cind vrei. De regula salile trebuie rezervate cu luni de zile inainte. In clipa cind noi am incheiat filmul - undeva la inceputul lunii mai - singurul moment in care puteam gasi sali libere in intreaga tara era luna octombrie. Ca sa-l fi distribuit in Romania in mai, odata cu premiera de la cannes, ar fi trebuit sa fi inceput antamarea salilor in decembrie-ianuarie ori noi atunci eram inca in perioada de filmare, nestiind daca vom fi gata la timp cu filmul pentru Cannes. Mi-as dori insa ca intr-o zi sa termin filmul din timp incit sa-l pot distribui in Romania concomitent cu premiera lui mondiala.
  • dupa dealuri (Luni, 29 octombrie 2012, 9:02)

    calin hentea [anonim]

    Consider "Dupa dealuri" unul din cele mai puternice, dure si adevarate filme despre realitatile crunte Romania realizate dupa 1990. Fata de acesta, "432"este o romanta de dragoste.
    Intrebarea mea este:
    Atunci cand Voichita si Alina intra in curtea manastirii, Alina este surprinsa de un anunt prins de gard care interzice intrarea persoanelor de alta religie decat cea ortodoxa (sper ca am inteles corect textul, pentru ca secventa este scurta). Ati vazut dvs undeva in timpul documentarii o astfel de interdictie la vreo biserica ortodoxa? Mie mi se pare incredibil, desi parca nu m-ar surprinde prea tare sa mai existe asa ceva printr-un sat romanesc uitat de lume si timp.
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 13:47)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui calin hentea

      Pe poarta manastirii scrie: Aceasta este casa lui Dumnezeu. Interzis celor de alte religii. Crede si nu cerceta. Nu am inventat eu acest mesaj. E mentionat in cartile doamnei Bran ca fiind intocmai mesajul pe care preotul din intimplarea reala il pusese la intrarea in manastire. Mi s-a parut relevant pentru un anume mod de a te raporta la credinta si l-am pastrat.
  • Filmele actuale... (Luni, 29 octombrie 2012, 9:21)

    Vlad [anonim]

    Dl Mungiu, puteti sa imi spuneti si mie de ce se prefera acum filmele care trateaza problemele minoritatilor de orice natura ? Daca ati fi participat cu un film in care aratati dramele unei familii unite, care nu face compromisuri cu societatea actuala decazuta moral credeti ca ar fi fost primit ok filmul ?
    Pe cand un film care sa prezinte un calugar (care sigur exista) intr-o chilie uitata de Dzeu si care se roaga pantru altii, un tanar poate care lupta pentru dreptate...samd La ora actuala filmele premiate trateaza problemele minoritatilor intr-o societate "potrivnica" lor...
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 13:51)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vlad

      Mi-ati mai pus aceeasi intrebare sub alt nume sau altcineva a pus aceeasi intrebare cu aceleasi cuvinte. Aveti raspunsul mai sus. O precizare in plus despre minoritati. In filme nu exista majoritati si minoritati - exista doar oameni. Nu poti face film despre o majoritate - problemele si suferintele personajelor din Dupa Dealuri sint, daca vedeti filmul, probleme ale foarte multor oameni din societatea romaneasca de astazi si nu ale vreunei minoritati anume.
  • Separatie (Luni, 29 octombrie 2012, 9:32)

    Dalidis [anonim]

    Exista o zicala potrivit careia nu se poate separa invatatura de invatator. Se poate ca un om "fara valori" sa faca un film de valoare?
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 13:56)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dalidis

      Cred ca nu. Exista insa o diferenta intodeauna intre valorile pe care le impartasim fiecare dintre noi in viata personala si cele despre care vorbim intr-un film, de exemplu, si care apartin personajelor intimplarii pe care o povestim. la filmare, am lucrat deopotriva cu actori foarte religiosi, moderat religiosi sau complet atei si am inteles ca trebuie sa lasam deoparte ce credem fiecare dintre noi in viata personala atunci cind realizam filmul si ca la sfirsit spectatorii - daca am realizat ce ne-am propus cu filmul - isi vor pune niste intrebari despre valorile lor personale de pe urma intimplarii pe care o vad in film.
  • Real sau fictiune (Luni, 29 octombrie 2012, 9:55)

    adin [anonim]

    Ati declarat intr-un interviu recent: "Nu am pretenția că vorbesc despre acei oameni (cei implicați în cazul Tanacu – n.r.), nu cred că e moral să te bagi în viața lor, nici măcar nu cred că Tatiana, care a documentat minuțios ce s-a întâmplat, a aflat adevărul."

    Intrebarea mea e de ce nu ati ales atunci sa creati niste evenimente complet fictionale. Stiti foarte bine ca o parte semnificativa a spectatorilor vor lua drept reale evenimentele de pe ecran si le vor asocia oamenilor care au fost acolo, ceea ce ridica tocmai problema de moralitate pe care o mentionati.
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 14:04)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui adin

      Cum credeti ca as fi putut sa fac un film despre raportul dintre doua prietene dintre care una a descoperit credinta si alta nu fara sa fi fost asociat, vrind, nevrind, cu intimplarea mult mediatizata de la Tanacu? Mi s-a parut mult mai onest sa imi asum cartile tatianei niculescu bran ca sursa de inspiratie a filmului insa sa comunic cit se poate de clar ca nu am pretentia si nu imi propun sa povestesc ce s-a intimplat in realitate. In cartile dnei Bran se folosesc numele reale ale personajelor iar romanele sint numite 'jurnalistice'. Demersul cartilor este (si) de a restabili adevarul in urma unei investigatii jurnalistice. Eu in film am deopotriva la fel de multe intimplari asemanatoare cu cele din situatia reala - asa cum reiese ea din reconstituirea autoarei - pe cit am si intimplari complet fictionale. rostul filmului este sa dea un sens acelei intimplari, un sens care sa fie important ca act artistic - nu sa fie o reconstituire documentara a realitatii.
  • Data lansarii (Luni, 29 octombrie 2012, 10:16)

    Ovidiu [anonim]

    De ce ati ales ca data a proiectiei oficiale a filmului tocmai perioada de desfasurare a marilor pelerinaje la noi in tara?
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 14:06)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ovidiu

      Toate filmele mele au fost distribuite in lunile septembrie sau octombrie pentru ca atunci revin studentii in centrele universitare. Calendarul meu personal nu include acest reper al "marilor pelerinaje' - asadar e o pura intimplare.
  • Epoca de aur actuala (Luni, 29 octombrie 2012, 10:35)

    Viorel [anonim]

    Pe cand un film in stil "Amintiri din epoca de aur" dar cu situatia actuala de aur: cu nasii luand spaga si ducand-o mai sus la secretarii de stat, managerii de spitale la fel, corupti pana in maduva oaselor si cotizand pana mai sus la secretarii de stat...etc ? C o intreaga Romanie decazuta economic si moral, cu un fisc la pamant//....
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 14:10)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Viorel

      E mai simplu sa povestim cu umor despre fapte trecute caci trecerea timpului ne face sa le privim cu mai multa ingaduinta. Realitatea e intotdeauna mai nesuferita pentru ca amaraciunea e inca prezenta si uneori oamenilor li se pare nepotrivit sa faci haz ne necaz. Dar la un moment dat cred ca va fi posibil sa sesizam (si) latura comica a prezentului sumbru pe care il traversam acum.
  • rolul Bisericii in societate (Luni, 29 octombrie 2012, 10:41)

    Georgiana [anonim]

    Felicitari pentru acest film remarcabil si curajos!

    Doua intrebari si din partea mea:
    Care este pozitia dvs. fata de Biserica in general? Care credeti dvs ca este rolul bisericii intr-o societate normala?

    Multumesc!
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 14:19)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Georgiana

      Cred ca Biserica, avind atita popularitate si influenta in Romania, ar trebui sa se ingrijeasca (printre altele) sa transmita niste valori profunde de civilizatie, comportament si atitudine celor care ii calca pragul. Cred ca pe alocuri asta se si intimpla insa intr-o masura prea mica, dupa parerea mea. E o chestiune de prioritati si de intelegere a raportului dintre forma si continut. Se concentreaza - mi se pare - prea mult pe obiceiuri si prea putin pe folosul asimilarii unor valori crestine si morale profunde. Eu nu vad, de exemplu, de ce intr-o tara cu oameni sarmani si cu atita nevoie de educatie, construirea unei catedrale care costa sute de milioane e o asemenea prioritate. Mi-ar placea ca reprezentantii bisericii sa inteleaga ca Dupa dealuri le ofera ocazia sa vorbeasca public despre rostul pe care si-l vad ei in societatea romaneasca de astazi.
  • intrebari (Luni, 29 octombrie 2012, 11:32)

    Simone-Demouvoir [utilizator]

    Buna ziua,
    1. V-ati gandit vreodata la un proiect de film care sa contina alte teme in afara binecunoscutelor (deja) avorturi de pe vremea fostului regim sau a ritualurilor de exorcizare inedite?
    2. Ce credeti ca va gandi un cetatean italian/francez/german/spaniol/englez despre Romania la iesirea din cinematograful in care doar ce a vizionat ultima creatie artistica semnata Cristian Mungiu?
    Va multumesc anticipat pentru raspunsuri!
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 14:31)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Simone-Demouvoir

      Am facut si alte filme care aveau cu totul alte teme si aduceau in atentie cu totul alte povesti.
      Va rog mergeti sa vedeti Dupa dealuri - am senzatia ca imi trimiteti intrebarea fara sa fi vazut filmul. Altfel, ati fi remarcat ca am evitat complet atit cuvintul 'exorcism', cit si filmarea vreunei secvente explicite in acest sens. Filmul este despre oameni - despre cit de relative pot fi binele si raul in absenta educatiei si a civilizatiei - este despre dragoste, despre nevoia de a hotari cu capul tau, despre libertate, raspundere si vina.
      Cit imi sta in putinta, eu comunic intotdeauna ferm in toate interviurile din presa straina ca intimplarea din film nu are pretentia ca reprezinta tabloul complet si reprezentativ al societatii romanesti de astazi - de altfel, nici un film nu o poate face. Va asigur insa ca spectatorii occidentali sint mai inteligenti decit avem noi uneori tendinta sa consideram - si ca nu vad acest film ca pe unul exlcusiv despre romania si despre ortodoxie, ci despre o indiferenta sociala atotprezenta in societatea noastra de astazi si despre un anume mod extrem de a intelege uneori religia. Dar sa nu ne prefacem ca aceste lucruri nu se intimpla in Romania. Va amintiti ca acum citiva ani intr-un sat din oltenia taranii si-au dezgropat un consatean si i-au infipt un tarus in inima, considerind ca e moroi. Poate ca e cazul sa ne puna pe ginduri asemena intimplari si sa intelegm ca atitudinea potrivita cind nu ne place realitatea care ne inconjura e sa modificam realitatea, nu sa nu vorbim despre ea.
  • Comedie? (Luni, 29 octombrie 2012, 11:32)

    Teodor [anonim]

    Buna ziua,

    Am vazut filmul saptamana trecuta. Spre mirarea mea, in foarte multe momente dramatice, aproximativ jumatate din sala radea in hohote. Cum considerati aceasta interpretare in cheie comica?
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 14:34)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Teodor

      Pentru mine e important ca nu iau eu niciodata in ris personajele despre care vorbesc in film. Filmul insa - odata adus la cunostinta publica, va declansa fiecaruia o reactie in raport cu propria lui intelegere.
  • Intrebari (Luni, 29 octombrie 2012, 11:43)

    Constantin Barbu [utilizator]

    1. Nu credeti ca filmele romanesti ar trebui sa depaseasca perioada subiectelor apasatoare, deprimante, gri?

    2. Multi dintre criticii care v-au recenzat filmul acuza ca productia pare realizata special pentru festivaluri mai mult decat pentru spectatori. Sunteti de acord?

    3. Explicati-ne, va rog, punctul dumneavoastra de vedere vizavi de nemultumirile doamnei Tatiana Niculescu Bran.

    Multumesc!
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 14:43)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Constantin Barbu

      1. Generalizati prea mult. In aceasta toamna, concomitent cu Dupa dealuri ruleaza si doua comedii romanesti. Aveti, asadar, de unde alege.
      2. E un comentariu impotriva evidentei. Cea mai mare realizare a filmului - pentru mine - nu este ca filmul a luat doua premii la cannes - ci ca a fost cumparat spre distributie in sali normale de cinematograf in circa 40 de tari din lume. Si vorbim despre un film de 150 de minute pe un subiect dificil. Ce dovada mai buna ca filmul e pentru public se poate aduce decit ca in atitea tari atitia oameni care se raporteaza la film din punct de vedere mai degraba comercial - ma refer la distribuitori - platesc ca sa il distribuie. Aveti totodata in vedere ca 432 a fost cel mai vizionat in Romania film in anul in care a fost distribuit si ca a adunat spre un milion de spectatori in intreaga lume.
      3. am raspuns deja intr-un post anterior
  • scena (Luni, 29 octombrie 2012, 11:45)

    Alin [anonim]

    Buna ziua si felicitari pentru film.

    Pe parcusul peliculei sunt cel putin 3 scene in care actiunea se petrece in bucataria manastirii. Partea in care Alina este chemata sa iasa masa cu toti ceilalti si preotul primeste raspunsul de la una dinte maici ca tine post negru, in incapere sunt 12 maici, daca nu am gresit numaratoarea. Ati dorit sa sugerati o legatura cu numarul apostolilor din Biblie?

    Va multumesc.
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 14:46)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alin

      Mi-a mai atras cineva atentia. face parte din acele lucruri care se intimpla fara sa le intentionezi, pe care le sesizezi la un moment dat si pe care decizi sa le accepti ca pe o contributie miraculoasa care completeaza intentiile tale.
      De regula insa ma feresc de orice simbolistica precisa de felul asta - cred ca filmul in ansamblul lui trebuie sa semnifice ceva - sa genereze sensuri si intrebari - si nu sa fie o parabola sa o metafora cu o trimitere univoca.
  • Intrebari (Luni, 29 octombrie 2012, 11:55)

    alex [anonim]

    Buna ziua,

    Considerati "Dupa Dealuri" ca fiind un film mai bun decat "4 luni, 3 sapt, 2 zile" ?

    care este sursa dvs de inspiratie in filme ?
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 14:49)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alex

      Nu.
      Cred ca intimplarea din 4 luni .. era mai pretabila spre a fi transformata in cinema decit cea din Dupa Dealuri.
      Constat insa ca pentru multa lume Dupa Dealuri e un film mai complet / complex / cuprinzator / satisfacator decit 4 luni ..
      iau partea buna a lucrurilor.
  • Premiul la Cannes (Luni, 29 octombrie 2012, 12:07)

    Adina [anonim]

    Buna ziua.

    Felicitari pentru un film excelent. Intrebare: mai multe persoane care au urmarit ceremonia de decernare de la Cannes au sesizat o oarecare grimasa din partea dvs cand ati auzit ca ati luat premiul pentru scenariu. Ce a cauzat aceasta reactie?

    Multumesc, succes.
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 14:56)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adina

      M-ati facut sa zimbesc. Merci de sinceritate. Sincer, nu ma asteptam sa primesc un premiu anume pentru scenariu. Mai tirziu insa mi s-a explicat ca - conform regulamentului de la Cannes - nu se poate acorda un al doilea premiu unui film in cazul in care filmul e deja recompensat cu Palme d'or, Grand Prix sau premiul de regie - iar juriul a vrut neaparat sa onoreze prestatia actritelor. Vorbim de o discutie care avea loc dupa ce dezbatusera indelung - si decisesera - cui urma sa ii fie atribuit Palme d' or-ul.
      Imi pare rau ca din pricina acestei surprinderi am omis sa mentionez pe scena numele Tatianei Niculescu - cum ar fi fost adecvat in cazul unui premiu pentru scenariu - insa uneori lucrurile se intimpla in mare viteza si reactionezi cum poti si cum se intimpla.
  • Dupa dealuri (Luni, 29 octombrie 2012, 12:08)

    Teodor [anonim]

    Buna ziua,

    Fara indoiala un film romanesc bun si totodata plin de semnificatii.Felicitari pentru premii!

    1.De ce folosirea in roluri secundare foarte "subtiri" ca si replici/joc a multor actori cunoscuti.Nu exista un risc al unei expuneri prea mici si pierderii autenticitatii personajelor ?
    De exemplu fata care locuieste in locul Alinei in acea familie "adoptiva" si apare pentru cateva secunde - daca nu m-am inselat este Andreea Bosneag din "Cea mai fericita fata din lume".Personal nu m-am putu abtine sa nu "vad" acelasi caracter si evident personajul nu a avut nici o sansa sa schimbe lucrurile.

    2.De ce nu ati venit si la Timisoara ?

    Multumesc,
    Teodor
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 15:03)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Teodor

      M-am straduit sa folosesc cit mai multi actori necunoscuti - cel putin pentru rolurile principale - pentru ca sa dau senzatia ca filmul ne aduce in fata oameni obisnuiti si nu cu actori care interpreteaza roluri - nedreptatind in felul asta multi actori foarte talentati. Pina la urma insa filmele se fac cu actori - nu putem la fiecare alt film sa folosim doar actori care nu au mai jucat niciodata. daca Andreea vi s-a parut prea aproape de rolul din cea mai fericita e vina mea, nu a ei - am sa am mai multa grija pe viitor caci imi doresc sa dezbar actorii - cind lucram impreuna - de o apropiere prea mare cu rolul lor anterior cel mai cunoscut.
      Am venit acolo unde a existat un interes din partea comunitatii sa vin si sa introduc filmul. Mi-ar face placere sa vin si la timisoara si am s-o fac daca va exista interes - caci discutiile cu publicul sint cea mai mare recompensa a mea dupa fiecare film.
  • FELICITARI, DOMNULE MUNGIU! (Luni, 29 octombrie 2012, 12:16)

    ina [anonim]

    Nu am intrebari, ci doar felicitari, din tot sufletul, pentru acest film cu totul si cu totul exceptional! L-am vazut vineri seara si nu-mi mai iese din minte si din suflet, sunt coplesita.
    M-as bucura nu sa imi publicati comentariul, altfel lipsit de intrebari, ci sa faceti in asa fel incat sa ajunga aceste cuvinte la regizor, in fata caruia fac o plecaciune!
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 15:04)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ina

      Au ajuns la mine. Va multumesc. Am ramas sa fac filme in Romania pentru aprecierea venita din partea unor oameni ca dumneavostra.
  • Da' cu frate-su ce'ati avut? (Luni, 29 octombrie 2012, 12:19)

    Lucian [anonim]

    Domnule Mungiu, am vazut filmul si marturisesc ca la aparitia fratelui Voichitei m-a bufnit rasul.

    Chiar trebuia sa fie oligofren???
    Chiar trebuie sa facem freak-show, sa socam Occidentul cu povesti de Stirile de la ora 5 ca sa mai luam si noi un premiu?

    PS: Un detaliu 'minor': daca baiatul lucra intr-o spalatorie auto, cum de era manjit cu negreala pe fata ca un miner?!?
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 15:13)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Lucian

      Fratele nu este oligofren - asta este lectura dumneavostra care asociaza incetinelii lui un stereotip - dar stereotipul va apartine. daca asimilati un pic biografia lui asa cum apare in film o sa intelegeti de ce este plauzibila aceasta lentoare. Insa eu cred ca fratele, ca personaj, este in linia unor caractere care au un raport mai degraba instinctual decit conceptual cu lumea care ii inconjoara.
      Cei care lucreaza la spalatoria auto nu folosesc detergentul de acolo ca sa fie ei insisi mai curati - vorbim despre un personaj care doarme pe strada - si e de presupus ca nu are unde face dus in fiecare dimineata - dar e posibil ca in anumite secvente sa se fi folosit mai mult machiaj decit ar fi fost cazul. Sper totusi ca nu v-a impiedicat sa vedeti filmul.
  • Rolul filmului (Luni, 29 octombrie 2012, 12:20)

    Silviu [anonim]

    Am vazut ieri filmul la cinema Studio.
    Pentru prima data in ultimii ani am vazut o sala aproape plina si am stat la coada la bilete la un fil romanesc.
    M-au emotionat metaforele de la inceput - calugarita care merge impotriva curentului uman - si cele finale, cu indicatoarele care in ambele sensuri arata spre mamastiri si noroiul aruncat in fata, pe care autoritatile il sterg putin.
    Intrebari:
    Nu era mai bine sa nu sugerati o relatie homosexuala intre cele doua fete?
    Se mentioneaza in doua randuri ca biserica n-a fost sfintita. Ati dorit prin asta sa desvinovatiti autoritatile eclesiastice? Merita???
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 15:23)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Silviu

      Eu povestesc despre o afectiune foarte mare dintre doi oameni - si despre deznadejdea celui care nu mai este iubit atunci cind nevoia celuilalt de afectiune, de iubire, se implineste prin credinta. Cind nu ai familie si trebuie sa cresti intr-un mediu ostil (ca un orfelinat) unde trebuie mereu sa te aperi de agresiunile celorlalti, se intimpla sa stabilesti cu cel care iti este aproape o relatie foarte puternica in care uneori afectiunea se poate manifesta si printr-o imbratisare. Cu totii - copii fiind, avem nevoie de confirmarea afectiunii printr-o stringere in brate si nu e nimic necurat in nevoia asta.
      Precizind ca biserica nu a fost sfintita nu am dorit sa scuz pe nimeni de nimic ci doar am pastrat in poveste un detaliu relevant din cele pe care le-am descoperit in cartile doamnei Bran despre intimplarea reala. Nesfintirea bisericii e un detaliu al raportului tensionat dintre acel preot si superiorii lui ierarhici - si un amanunt important in ambitia care se acumuleaza in el - ambitia de a demonstra ca poate face lucruri importante pentru comunitatea care crede in el chiar si fara sprijinul si consimtamintul de care are nevoie din partea bisericii. Iar aceasta ambitie e unul dintre pacatele lui - poate cel mai mare pina la urma
  • mesajul filmului (Luni, 29 octombrie 2012, 12:41)

    iulia [anonim]

    Am vazut aseara filmul cu mare incantare.Chiar il asteptam cu nerabdare si poate ca imi facusem niste idei despre cum ar fi si nu afost cum m-am gandit ci mult mai bine!
    Mi-a placut realismul prin care ati redat povestea si modul elegant,discret prin care ati adus in prim plan cateva slabiciuni ale societatii romanesti.
    Unii prieteni mi s-au plans ca s-au plictisit si m-au dezamagit ca nu au fost atenti la esential.
    Nu credeti ca mesajul filmului este prea subtil pentru publicul larg care are nevoie de alt gen de a spune astfel de povesti pentru a fi impresionat ?
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 15:31)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui iulia

      Nici un film nu poate fi primit la fel de toti spectatorii iar reactiile spectatorilor la care am fost martor in urma acestor citeva proiectii publice in Romania au fost mai mult decit incurajatoare.
      Trebuie facute filme pentru toate felurile de spectatori. Cred ca sint destui realizatori care fac filme pentru cei care au nevoie de un discurs mai simplu - si care au nevoie de muzica ca sa nu se plictiseasca in sala.
  • fictiunea nu este realitate (Luni, 29 octombrie 2012, 12:47)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Buna ziua. M-a durut filmul.

    am citit intrebarile si comentariile si cele mai multe ma dor si mai tare. Parca s-ar simti vizati !

    Eu cred ca acesta este succesul filmului. Dvs?

    Nu trebuie sa-mi raspundeti. Este mai mult o intrebare retorica cu nodul in gat.
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 15:33)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      Va multumesc.

      Imi asum orice fel de opinii din partea celor care au vazut filmul. Ma mihnesc doar acele comentarii facute de cei care au ceva de zis fara sa fi avut curiozitatea si rabdarea sa vada filmul mai inainte. Pina la urma exprima o atitudine foarte dogmatica despre care si filmul face vorbire.
  • implicatii personale (Luni, 29 octombrie 2012, 12:49)

    skeptic [utilizator]

    Am vazut filmul la Cluj. Mi s-a parut foarte bine articulat, obiectiv, artistic imaculat. Felicitari!

    Intrebariile mele ar fi: (unele sunt cu tenta personala, inteleg daca nu puteti oferii un raspuns)

    Cum v-a afectat filmul relatiile personale cu familia, apropiatii? V-a afectat filmul viziunea asupra aspectelor metafizice?

    Cum i-a afectat filmul pe actori?

    Ati intampinat dificulatati in alegerea actorilor din cauza subiectului? Ati intampinat dificulatati in timpul filmarii din diverse motive?

    Multumesc.
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 15:39)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui skeptic

      pentru actori a fost foarte greu, in special pentru cei mai religiosi. Dar deopotriva si pentru actorul care l-a interpretat pe preot pentru ca sa pui asemenea straie pe tine nu e ca si cum ai pune un costum oarecare la o filmare obisnuita.
      Violenta si suferinta nu pot fi mimata pe platou - iar asta a fost partea ce mai dificila a realizarii - actorii au trebuit sa isi asume o parte din suferinta personajelor lor pentru a o putea reda in mod verosimil.
      Am stiut din clipa in care m-am apucat ca vor exista oameni care ma vor condamna inainte ca macar sa incerce sa inteleaga ce am avut de spus dar mi s-a parut ca imi asum acest risc pentru ca ce are de spus filmul e important pentru fiecare dintre noi - iar unele lucruri trebuie spune indiferent cit de inconfortabil ar fi.
  • vina (Luni, 29 octombrie 2012, 12:57)

    adriana mihai [anonim]

    Deşi cazul Tanacu a fost intens mediatizat la vremea lui, mi se pare că abia acum, datorită filmului dvs., dezbaterile publice câştigă în substanţă, întrebările lansate merg mai departe de subiectul exorcizării intr-o mănăstire izolată şi atrag atenţia asupra unei vini colective, provenite din ignoranţă. În media - şi penal - au fost pedepsiţi preotul şi călugăriţele de la mănăstirea "Sfânta Treime".
    Urmărind filmul, în plus faţă de revolta în faţa absurdului situaţiei, am simţit o doză de compasiune, de milă pentru necunoştinţa maicilor. Mai degrabă mi s-a părut inacceptabilă externarea ei din spital, deci conduita medicilor. A fost intenţia dvs. să relativizaţi plasarea responsabilităţii în acest caz?
    Multumesc!
    • r (Luni, 29 octombrie 2012, 15:42)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui adriana mihai

      Presa a tratat cazul intr-un mod profund imoral, superficial, lipsit de intelegere si compasiune, preocupata doar de aspectul senzational al intimplarii.

      Dupa Dealuri nu absolva pe nimeni de vina dar largeste mult cercul celor care ar trebui sa se simta responsabili pentru ce s-a intimplat - caci si atunci cind nu faci nimic pentru cel aflat in nevoie linga tine ai o raspundere si o vina.
  • De trei ori "De ce" (Luni, 29 octombrie 2012, 12:58)

    Cosmin [anonim]

    1. De ce un film premiat la Cannes trebuie sa astepte 5 luni pentru a-si vizita tara de origine?
    2. De ce a fost nevoie de un inceput de investigatie la sfarsitul filmului? E un mare contrast intre acest dialog indobitocit concret, datator de raspunsuri, si sublimul filmului. Era nevoie de o cheie explicita pentru publicul acestui film? L-am simtit sincer ca pe un afront...
    3. Gasesc ca este o oarecare contradictie intre scopul filmului, acela de a folosi cazul Tanacu doar pe post de temelie pentru a ridica mai mult intrebari in privinta vinovatiei fiecaruia dintre noi, si celalalte cancan-uri care se intampla cu precadere in spatiul mioritic (i.e. fratele Alinei pus in situatia de a decide soarta surorii lui, jocul de fotbal din spatele blocurilor, printre gunoaie, interesul bolnav al bolnavelor pentru cazul Alinei).
    De ce mai era nevoie de o astfel de plasare in spatiul dunareano-carpatin a unui caz cat se poate de universal?
  • Detalii (Luni, 29 octombrie 2012, 13:14)

    George [anonim]

    Buna ziua.

    Am fost la Dupa dealuri la premiera de la Iasi de la Cinema City.
    E un film senzational care te pune pe ganduri. O poezie cinematografica.
    Va felicit pentru aceasta realizare si pentru antentia deosebita la detalii pe care o aveti.
    Vreau sa va intreb ceva concret legat de finalul filmului si de masina de politie.
    A fost aleasa special o masina cu parbrizul crapat si daca da ce semnificatie are acesta?

    Multumesc.
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:26)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui George

      Nu. A fost aleasa o masina cu spatele cit mai lung ca sa incapa aparatul si toti actorii dar nu am intentionat sa aiba geamul crapat. Observind insa crapatura inainte de filmare, mi s-a parut ca face parte din logica filmului. Planuite au fost miscarile din fata masinii: muncitorii care spa groapa, copiii care trec, masinile care depasesc. Indicatoarele catre biserici si masinile din planul doi fac parte din lucrurile neintentionate. La fel, ninsoarea – dar pentru asta am refilmat secventa intr-o zi cu ninsoare.
  • curiozitate (Luni, 29 octombrie 2012, 13:15)

    Ontelus Dan Gabriel [anonim]

    Bună ziua!

    Domnule Cristian Mungiu, între viziunea regizorală a lui Ingmar Bergman și aceea a lui Andrei Tarkovsky pe care o preferați și de ce? Vă mulțumesc!
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:27)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ontelus Dan Gabriel

      Mi-e teama ca nici unul dintre ei nu mai face parte propriu zis dintre regizorii a caror viziune sa o impartasec pe de-a’ntregul astazi. La 25 de ani il preferam pe Tarkovski insa astazi ma intereseaza lucruri mai putin metaforice, care reusesc sa identifice esentialul naturii umane direct in incidente si intimplari preluate din viata – mai realiste cumva.
  • Felicitari, domnule Mungiu! (Luni, 29 octombrie 2012, 13:21)

    Irina [anonim]

    "Dupa Dealuri" este un film puternic, impresionant, induiosator, impartial si corect. Este genul de film care "grows on you" multa vreme dupa ce l-ai vazut, care ramane cu tine, te urmareste. Asa recunosc eu un film bun.
    Nu am ce intrebari sa va adresez in legatura cu filmul, el ti se dezvaluie singur, ma enerveaza obsesia legata de fapte reale versus fictiune.
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:27)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Irina

      Si pe mine ma enerveaza. E un mecanism de promovare al filmelor main-stream care mizeaza pe un anume gen de naivitate a spectatorilor care apreciaza ca un film dupa fapte reale e mai valoros cumva din cauza asta. Iar „dezbaterea” referitoare la ce e „real’ in Dupa dealuri VS ce e „inventat’ e pur si simplu irelevanta.
  • stilul Mungiu (Luni, 29 octombrie 2012, 13:24)

    adriana mihai [anonim]

    De ce vă îmbrăcaţi întotdeauna în negru, în apariţiile publice?

    Mulţumesc!
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:28)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui adriana mihai

      Habar n-am. Insa de fiecare data cind deschid dulapul – unde sint haine de toate culorile – sfirsesc prin a le alege tot pe cele negre. Pe undeva banuiesc ca mi se par mai sobre.
  • Intrebare personala (Luni, 29 octombrie 2012, 13:38)

    Nenea Iancu [anonim]

    Domnule Mungiu, credeti in Dumnezeu? Vazand filmul, va pot felicita pentru ambele variante de raspuns.
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:28)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nenea Iancu

      Cred ca daca vedeti filmul cu atentie aveti raspunsul acolo.
  • intrebare (Luni, 29 octombrie 2012, 13:40)

    andrei [anonim]

    La proiectia de la Cluj ati precizat ca doriti opinii din partea publicului, care au fost reactiile de dupa vizionare?
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:28)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei

      O doamna ne-a zis ca nu credea ca este atita suferinta in tara noastra, mi-a multumit sa ma treaca pe pomelnicul ei. O alta doamna ne-a zis ca a intrat cu multe prejudecati la film si a iesit cu mai putine, o alta ne-a zis ca noroc ca stia cit de cit despre ce e vorba in poveste ca altfel ar fi plins tot filmul, un domn ne-a zis ca el e ateu dar filmul ii face sa-i inteleaga mai bine pe credinciosi iar alta spectatoare ne-a zis ca dimpotriva, ea e credincioasa dara ca gaseste ca are la ce se gindi dupa ce a vazut povestea si ca filmul face ce trebuie: spune adevarul. La arad am intrat in legatura cu un domn care are un plan de a ecraniza scriptura si urmeaza sa mi-l prezinte. Au fost si multe alte reactii si am incurajat pe fiecare sa ne spuna parerea pe pagina de facebook a filmului sau pe adresa de contact de pe site; www.dupadealuri.ro
  • umanism (Luni, 29 octombrie 2012, 13:43)

    luiza [anonim]

    după ce-am văzut după dealuri, mi s-a părut că dvs aţi fi umanistul generaţiei, în timp ce puiu ar fi cel preocupat de estetic şi de formal, iar porumboiu de morală. şi nu-mi dau seama dacă e o prostie sau dacă am intuit, totuşi, ceva :)
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:29)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui luiza

      Fiind in cauza, nu pot sa comentez dar sa stiti ca meditez la observatia dvs. Colegii nostri critici sint cei care se ocupa cu trasul concluziilor – lor situatia le apare intotdeauna clara. Ii invidiez.
  • Felicitari! (Luni, 29 octombrie 2012, 13:46)

    Anca Paduraru [anonim]

    Am vizionat filmul ieri si am plans la iesirea din cinema.
    Cred ca e un film despre iubirea de aproapele, una destul de carnala, care are acelasi sfarsit ca a lui Christos, respectiv moartea pe cruce.
    Mi-a placut felul de a concepe persoanajele, provenit probabil din scenariu: absolut toate sunt manate de bune intentii.
    Mi-a placut simplitatea imaginii.
    Cred ca imaginea Bisericii, in pofida a orice ar declara clerul, este una excelenta in acest film.
    Felicitari!
    Ma bucur ca am ramas in Romania pentru fericirea de a vedea astfel de lucrari.
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:29)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anca Paduraru

      Va multumesc foarte mult pentru vorbele dvs. Si eu cred ca daca reprezentantii clerului ar vedea filmul ar ajunge la aceeiasi concluzie ca si dvs. Sper sa ne faca o surpriza placuta si sa nu cada in pacatul de a condmna fara a sti despre ce vorbesc.
  • Exorcism (Luni, 29 octombrie 2012, 13:52)

    Silviu Damse [anonim]

    Credeti in realitatea posesiei demonice si in eficacitatea exorcismelor ?
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:30)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Silviu Damse

      Cred ca exista oameni care simt un impuls de a face rau – fara sa fie clar de unde le vine indemnul asta.

      Cred, deopotriva, ca printre cei care calca pragul bisericii - fiind adusi drept posedati – sint tot felul de categorii de oameni si ca unii au nevoie de tratament medical de urgenta si ca pot fi salvati astfel.

      Cred ca in multe dintre cazurile de oameni adusi in biserica spre a fi vindecati de preot, rugaciune nu pot ameliora in vreun fel semnificativ situatia.

      Personajul preotului din film face o distinctie catre sfirsitul filmului intre manifestarile raului, care sint de competenta doctorilor si cauza raului – pe care el a incercat sa o elimine. Totodata, vorbeste despre copiii carora le dai medicamente cu forta ca sa ii vindeci.

      E insa foarte greu de sustinut ca cineva, vreodata, in vreo situatie, trebuie legat spre binele lui si ca nu mai exista nici o alta cale mai putin invaziva decit asta spre a-l ajuta.
  • Vom vedea incasarile... (Luni, 29 octombrie 2012, 13:53)

    Oneata [utilizator]

    De ce pretindeti ca filmele dvs sunt oglinda societatii romanesti? Este inspirat de intamplari tragice izolate.
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:30)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Oneata

      Nu pretind ca filmul meu sau filmele in general pot vreodata reprezenta vreo societate in intregul ei. Dar, pe de o parte, intimplarea de la Tanacu nu e inventata si nu e singulara. Nu vreau sa fac o listare completa, va reamintesc doar cazul bolnavului plimbat cu salvarea pina a murit – care a fost punctul de pornire al unui alt film romanesc. Si, ca sa va dau un exemplu recent, va reamintesc de intimplarea de acum doua luni cind un ins care ar fi trebuit sa se afle in puscarie a violat si sugrumat o fata din Japonia care venea in aceasta frumoasa tara sa ne invete ceva. Nu mai mentionez ce fac compatriotii nostri in alte tari unde merg sa lucreze – banuiesc ca nici acele lucruri nu vi se par relevante. Stimata doamna, sa nu bagam capul in nisip ca strutul. Filmele nu sint gazeta de perete a fruntasilor si nu au rostul sa laude lucruri care e normal sa se intimple civilizat. Eventual, uneori, ne pot ajuta sa intelegem ce anume nu functioneaza – din pricina saraciei, a educatiei precare, a superstitiilor de toate felurile, a indiferentei sociale care ne-a cuprins – caci fara sa intelegi de ce esti bolnav cum oare te-ai putea vindeca?
  • Bun film! Intrebare: (Luni, 29 octombrie 2012, 13:58)

    PoneiulTroian [utilizator]

    Cand o sa faceti un film 3D?
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:31)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui PoneiulTroian

      Cind ceva din ce am de zis o sa aiba neaparata nevoie de 3D, am sa-mi pun problema. Deocamdata ma pregatesc sa produc un fim de animatie, dar, va dezamagesc, va fi 2D.
  • Întrebare Scenă (Luni, 29 octombrie 2012, 14:29)

    DanielT [anonim]

    În primul felicitări şi vă mulţumesc pentru ocazia de a efectua prin intermediul imaginilor o călătorie în noi înşine. Descompunerea sauReconstruirea Răului în cărămizile binelui.?..pe tot parcursul intenţiile bune sunt acolo dar direcţia este greşită? Referitor la film , am simţit o apropiere de suflul cinemaului japonez, naturalism-realism (The Ballad of Narayama), iar la nivel de imagini scena alb-negru în care grupul de călugăriţe trece iarna în viscol între două clădiri plus fundalul sonor în clopote , cred că e extrem de reprezentativă evident am o interpretare personală (pentru mine reprezintă solidaritatea umană vs recele universului material). Dacă nu sunt indiscret, la ce v-aţi gândit dvoastră să exprimaţi când aţi conceptualizat scena??
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:31)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui DanielT

      Nu sinteti indiscret. Eu insa evit sa-mi interpretez vreodata filmul in cuvinte – nu vorbesc niciodata actorilor si nu vorbesc niciodata in general despre semnificatiile anume ale vreounei scene, ale vreounui moment anume. Cred ca din ansamblul filmului se degaja niste sensuri dar tocmai pentru ca evit sa asociez in mod univoc o semnificatie anume fiecarui moment. In scena la care va referiti decizia mea a fost sa filmez vazind ca e viscol desi din punct de vedere organizatoric a fost un chin. Nu le-am zisacdecit sa traverseze fara graba curtea – am sperat ca zapada, vintul si restul filmului vor incarca secventa cu suficienta putere si semnificatie.
  • de ce nu va duceti la ESENTA ? (Luni, 29 octombrie 2012, 14:49)

    Sorin [anonim]

    Citez din dvs de mai sus: "Nu e rostul filmului sa popularizeze pilde de buna purtare - " dar cu pilda aceasta, pe care tot dvs o spuneti: "Mi-ar placea ca reprezentantii bisericii sa inteleaga ca Dupa dealuri le ofera ocazia sa vorbeasca public despre rostul pe care si-l vad ei in societatea romaneasca de astazi. " asta nu e pilda ?
    La fel si cu acea placuta unde scria interzis celor de alte credinta, cum ati reusit sa puneti asta intr-un film cand e un caz de 0.0001% ...din toate manastirile pe care le-am vazut eu nu am vazut aceasta inscriptie...ba mai mult am auzit replica de genul: cinsteste-ti religia si respect-o pe altora...
    Trist ca ne sapam singuri... daca va tot luati de problema catedralei de ce nu va duceti la ESENTA ? preotii ca is judecatorii si doctorii sunt corupti pt ca fiscul nu exista in Romania...daca FISCUL ar fi exsitat poate nici catedrala nu s-at fi facut !
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:32)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sorin

      Filmul meu nu este despre coruptia preotilor din Romania din pricina ca fiscul nu-si face treaba. Filmul nu vorbeste nici despre Catedrala Mintuirii Neamului. Eu, aparte de filmul asta, am insa dreptul sa ma indoiesc ca asta ar fi sub vreo forma prioritatea Romaniei sau macar a bisericii, astazi. Inscriptia de pe poarta e pusa pentru ca face parte din intimplarea reala si ne poate ajuta sa intelegem de ce povestea asta s-a intimplat anume acolo si nu in vreouna din multele alte manastiri in care preotii fac asemenea slujbe. Am facut mari eforturi sa epurez aceasta poveste de toate senzationalismele ei si de orice conotatii generate de purtarea preotilor tocamai ca sa ajung la esenta – natura umana in general.
  • e ce ? (Luni, 29 octombrie 2012, 14:52)

    gorin [anonim]

    Marturiesesc ca nu-mi plac filmele dumneavoastra si am si motive pe care nu e cazul sa le enumar .Cred ca majotitatea celor ce au postat sunt snobi care lauda acum filmul dar in realitate abia au asteptat sa se termine .E
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:32)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gorin

      Va multumesc foarte mult daca, asa cum pare, desi nu v-a placut vreunul din filmele mele, ati continuat sa le urmariti. Cit priveste snobismul presupus al spectatorilor mei, fiti un pic mai generos si presupuneti macar ca desi filmul a plictisit pe toata lumea, macar unii dintre spectatori trebuie sa fi avut alte interese pentru care au indurat proiectia pina la capat.
  • o intrebare (Luni, 29 octombrie 2012, 15:27)

    Victor [anonim]

    In primul rand, felicitari pentru film. Mi-a placut mult si l-am urmarit cu tot interesul, fara sa ma plictisesc nici un moment.
    Am observat ca preotul este filmat de obicei din spate, mai ales atunci cand vorbeste, sau oricum dintr-o pozitie in care ochii sai nu sunt (prea mult) vizibili. Mi s-a parut foarte interesanta si de efect aceasta optiune. As fi curios sa stiu cum ati gandit dvs. aceasta alegere.
    Va multumesc.
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:33)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Victor

      E filmat si din spate si din fata si din lateral. Cind filmezi in plan secventa si nu plan – contraplan (ca la serialele americane unde toata lumea, alternativ, este cu fata) nu ai foarte multe variante iar unii dintre oamenii din cadru vor trebui sa fie cu spatele uneori caci oamenii, cind isi vorbesc, stau, de regula, fata in fata. Mai departe am decis pentru fiecare secventa in parte cine era mai important sa fie cu fata – adesea favorizind pe cei care trebuie sa asculte caci cei care vorbesc sint oricum prezenti in situatie prin voce.
  • analogie (Luni, 29 octombrie 2012, 15:42)

    Adina [anonim]

    Eu am o obsesie pentru analogii, cand Voichita se intalneste cu Ionut, fratele Alinei si ii spune de moarte acesteia, acea imagine m-a dus cu gandul la pictura lui Millet, "The Angelus"? V-ati gandit la astfel de asocieri? Si felicitari pentru film, acesta e punctul meu de vedere ceva mai detaliat
    http://cinefillebookeeper.blogspot.ro/2012/10/dupa-dealuri-2012-despre-cum-sa-fii.html
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:33)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adina

      Nu, nu m-am gindit – aleg mai intii locul de filmare iar apoi incerc sa-l exploatex in cel mai variat si plastic mod cu putinta. Am discutat cu directorul de imagine si scenografii despre factura imaginii dar n-am deschis niciodata vreun album - cind ai un reper foarte precis, exista riscul sa devii imitativ, sa te raportezi la el. Secventa respectiva trebuia filmata initial in alt context, pe parcursul filmarilor insa am decis ca mi-ar placea sa fie filmata de foarte departe si sa-l infatiseze pe frate ingrijindu-se de porumbar. Nu se vede in film dar sint porumbei inauntru – pentru mine si pentru actori canta ca sint, chiar daca stiam ca n-o sa se vada. Am ales dintre cele 6 duble pe care le-am facut pe cea in care o pasare traverseaza cerul. Desigur, e doar o intimplare.
  • inchiriere film (Luni, 29 octombrie 2012, 15:51)

    Elvis [anonim]

    buna ziua, exista vreo posibilitate de inchoriere a filmului in format digital? exemplu: itunes sau orice alt magazin digital.. locuiesc in olanda iar singura mea optiune sa vad filme romanesti este sa le caut piratate :( aveti vreun plan sa oferiti filmul spre inchiriere catre un distribuitor hen itunes?
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:34)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Elvis

      Va multumesc pentru oportunitatea pe care mi-o dati sa clarific situatia. Filmul este distribuit in Olanda (Si Franta si in general in tarile de jos) incepind cu 21 noiembrie si puteti sa-l vedeti la cinema. Toate filmele mele au fost distribuite in Olanda asa ca - cu putina atentie, nu e nevoie sa piratati nimic. Dupa distributie, toate filmele ies pe dvd in toate tarile in care au fost si la cinema asa ca le puteti cumpara. Dupa Dealuri poate fi vazut la cinema in circa 40 de tari din intreaga lume – pe site-ul filmului, www.dupadealuri.ro gasiti, in principiu, informatii referioare la datele de incepere ale exploatarii in cinematografe in fiecare teritoriu. Daca nu mai gasiti dvd-uri in magazine cu filmele mele facute cu ani in urma, puteti scrie distribuitorului roman pe adresa festivals@voodoofilms.ro si vi le poate pune la dispozitie.
  • Praga? (Luni, 29 octombrie 2012, 15:56)

    andela [anonim]

    Buna ziua,
    aveti idee acum, va ajunge filmul in cinematografe si la Praga?
    Multumesc,
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:34)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andela

      Nu stiu in clipa asta cind va incepe distributia in Cehia, daca imi lasati o adresa de contact la info@mobrafilms.ro ma interesez si va spun.
  • Multumesc! (Luni, 29 octombrie 2012, 16:13)

    Carmen [anonim]

    Pentru filmul dvs.! Nu incetez sa ma gandesc si sa imi pun intrebari de aseara de cand l-am vazut. Sunt cateva scene in film la care aproape ca mi-a venit sa plang de saracia si neputinta care razbate din film. Credeti ca aceasta este singura vinovata de ignoranta personajelor? Putem generaliza asta pentru intreaga societate romaneasca in care traim?
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:35)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Carmen

      Nu e bine sa generalizam dar, din pacate, exista un grad de ignoranta, de saracie, de lipsa de civilizatie si educatie nefericit de mare in Romania. Totodata, cred ca foarte multi romani confunda superstitiile cu credinta iar superstiile sint cu mult mai periculoase sociale decit avem impresia. Cred ca vina pentru situatia avuta in vedere de film nu apartine doar sau in cea mai mare masura celor implicati direct (religiosii, doctorii etc) ci totodata apartine tuturor celor implicati – oameni si institutii - in viata acelor fete de cind s-au nascut – iar indiferenta sociala tine de un context mai amplu generat tocmai de lipsa consecventa de educatie - si de saracie.
  • intrebare (Luni, 29 octombrie 2012, 16:26)

    Sorin Nicu [anonim]

    Felicitari pentru flerul de a alege subiecte originale de film....In al doilea rand, felicitari echipei filmului, operatorului Oleg Mutu, actorilor si nu in ultimul rand celor de la montaj! Desi ati prezentat mai curand o poveste de dragoste, ca si in "Moartea domnului Lazarescu", eroina principala este victima sistemul medical-dar si a celui religios, nici unul negasind remediul pentru ea. Eram curios, dupa ce am citit cartea dupa care v-ati inspirat, cum veti transpune cinematografic momentul in care preotul se hotaraste sa o readuca la cele lumesti, pe Alina; nu ati considerat important momentul sau ritmul de desfasurare al filmului nu va permis acest lucru? Va multumesc!
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:35)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sorin Nicu

      Multumesc pentru felicitari. Am pastrat in film acele momente de care aveam nevoie pentru a zice povestea in toata complexitatea ei – renuntind la multe detalii care ar fi putut fi in sine interesante dar de care filmul nu avea neaparata nevoie. Cel mai greu la un film in faza de montaj e sa intelegi la ce trebuie sa renunti – am filmat momente grozave dar pe care am decis sa nu le pastrez in film. Vor , pesemne, prezente ca bonusuri pe dvd-ul care va iesi cindva in jur, cred, de 1 martie.
  • Felicitari HotNews pt interviu ! (Luni, 29 octombrie 2012, 16:31)

    MenInBlack [utilizator]

    ...Fara intrebari pt ca nu am vazut inca filmul...:)
    Totusi cred deja ca Dl Mungiu este de departe cel mai important regizor roman din toate timpurile. Personal il consider No 1 (in propriul meu top international).
    Un mare artist, greu de egalat. Sper sa deschida curand o catedra de regie aici in Romania !
    Din interviu nu reiese ca Dl Mungiu ar fi atacat sau interpretat cumva tendentios la modul general Imaginea Bisericii Ortodoxe Romane sau a Vietuirii Monahale.
    Oricum viata bate filmul...cu sau fara voia sau vigilenta noastra.
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:36)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui MenInBlack

      Multumesc. Deocamdata, cit pot, fac filme., mai incolo poate ca vor ajunge si sa predau – oricit de improbabil mi se pare in momentul asta.
  • Felicitari! (Luni, 29 octombrie 2012, 17:13)

    Diana [anonim]

    Buna ziua. In primul rand, as vrea sa va multumesc pentru faptul ca ati facut acest film. Am observat ca, atat in "4, 3, 2", cat si in "Dupa dealuri", sunt puse in evidenta relatiile dintre oameni, prietenia jucand un rol important. Spectatorii au fost determinati la autoanaliza dupa vizionarea acestora. Dumneavoastra ati premeditat acest lucru sau este ceva intamplator? As vrea sa va mai intreb care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmeze cineva pentru a intra la Regie. Va multumesc pentru timpul acordat si va doresc mult succes in continuare.
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:36)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Diana

      Ma bucur de fiecare data cind spectatorii isi pun macar o parte din intrebarile pe care mi le-am pus eu cind am decis sa aduc povestea in fata lor. Nu, nu e intimplator. Cred ca filmul poate avea rostul sa ne trezeasca si sa ne faca sa ne interogam propriile valori – e bine sa facem asta din cind in cind si ma bucur cind reusesc sa generez o asemenea intimplare. Ca sa intri la regie trebuie sa simti ca ai ceva de povestit si sa mergi la o scoala de film sa vezi in ce constau probele, sa te pregatesti si sa dai examen.
  • Cazul Tanacu nu este singular (Luni, 29 octombrie 2012, 19:13)

    Stefan [anonim]

    Am citit o perspectiva interesanta asupra acestui film, care m-a pus pe ganduri (in editorialul Un inger se-apropia...)

    "Tragismul situatiei nu rezida din viata dramatica si sfarsitul tragic redate foarte bine in film, ci din constientizarea infricosatoare a faptului ca acest caz nu este singular, chiar daca rezultatul in acele alte situatii nu este moartea trupului ci distrugerea cateodata iremediabila a constiintei." (http://www.itcmedia.info/editorial/un-inger-se-apropiadupa-dealuri/)

    Ce parere are Dl. Mungiu de aceasta perspectiva?

    ps: sper sa o chemati si pe doamna Tatiana Niculescu la o discutie online cu cititorii. Multumesc
    • r (Vineri, 2 noiembrie 2012, 10:37)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stefan

      Nu am acces acum, cind va raspund, la editorialul pe care il invocati dar am sa-l citesc indata ce am sa am ocazia. Nu pot fi decit de acord cu ideea ca pina la urma e la fel de grav sau poate mai grav sa afectezi substantial perceptia asupra lumii a unor oameni care au de trait o viata intreaga cu convingeri pe care le accepta fara nici o verificare critica – decit doar sa determini sfirsitul tragic al cuiva din incompetenta si ingoranta.
  • De ce sunteti impotriva catedralei ? (Luni, 29 octombrie 2012, 21:53)

    Silviu [anonim]

    Domnule Mungiu,

    de ce titlul dumneavoastra incepe cu o dezaprobare la adresa contruirii unei catedrale.

    Se stie ca aceasta este contruita din bani privati, din bunavointa credinciosilor din tara si strainate.

    Atata timp cat e un dar benevol si facut din dragoste si suflet pentru un locas de cult necesar, care ar fi temerea finananciara? Necesitatea ei practica e lesne de inteles daca macar o data megeti la Patriarhie intr-o duminica la slujba sau de Sarbatori.

    E pacat ca titlul cu care hotnews va prezinta incepe cu o apreciere inexacta (sute de miloane de ce moneda si raportat la ce sursa de provenienta ) si rau intentionata.

    O referinta care aduce mai multe argumente o gasiti mai jos:
    http://www.crestinortodox.ro/stiri/crestinortodox/o-noua-incercare-dezinformare-opiniei-publice-legatura-catedrala-mantuirii-neamului-121119.html

    Sper sa reveniti cu mai multe filme legate de frumusetea si valorile din viata calugarilor romani din manastirile din Bucovina, de exemplu. Sunt convins ca veti gasi destule motive de inspitatie , poate nu atat de socante ca filmul Dupa delauri, dar cu multa valoare educativa si care sa prezinta lumii fata normala si frumoasa a vietii duhovnicesti, si nu o exceptie nefericita.

    O seara buna,
    Silviu
    • r (Duminică, 4 noiembrie 2012, 9:36)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Silviu

      Titlul apartine readactiei, nu mie. Valuta avuta in vedere este euro. Ce exprim eu este o opinie deci nu poate fi rau intentionata ci doar parerea mea. Nu sint de acord cu dvs ca de vreme ce este vorba de contributii benevola e totul in regula. E vorba de prioritati aici. Sint prea multi copii care nu merg la scoala in tara asta si mi s-ar parea formidabil daca biserica ar reusi sa faca o asemenea colecta colosala de fonduri in favoarea educatiei lor, de exemplu. Nu va amagiti cu ideea ca ce se povesteste in Dupa dealuri este o exceptie nefericita si un caz singular. Si va asigur ca nu am facut povestea asta de dragul de a soca – stiu, cum poate stiti si dvs, o multime de intimplari cu adevarat socante de azi si de demult despre viata in manastiri si nu am intentia sa le folosesc vreodata ca sursa de inspiratie. Cind eram elev la scoala, parintii mei ma laudau cu jumatate de gura cind luam note bune insa ma chestionau serios cind faceam prostii – si asta pentru ca educatia inseamna in mai mare masura sa indrepti ce nu functioneaza decit sa lauzi ce este normal sa mearga bine. Cinematograful nu are rostul sa faca o cronica a bunelor purtari monahale chiar daca ele exista. Ce se intimpla nu in film ci ce s-a intimplat in situatia din realitate nu ar fi trebuit niciodata sa se petreaca si e mult mai util sa ne intrebam ce anume a permis o asemenea eroare decit sa minimalizam incidentul amagindu-ne ca e izolat si nereprezentativ. Daca vrem sa invatam ceva.
  • va multumesc! (Marţi, 30 octombrie 2012, 2:10)

    eva [anonim]

    Dupa mine, filmul dumneavoastra este exceptional. L-am vazut de doua ori, in decurs de trei zile. Il vad ca pe un film plin de umanitate, facut cu o intelegere profunda a firii umane. Dincolo de multele staturi suprapuse ale filmului, de imaginile nespus de frumoase, de detaliile povestii si de incadrarea in timp si spatiu (de care se vaita, vad, multi privitori) gasim un miez atat de general uman, o poveste care se repeta de cand lumea, peste tot. Nevoia, de atat de multe ori nesatisfacuta, de dragoste si recunoastere a fiecaruia, care e cu atat mai acuta cu cat omul e mai putin pregatit sa se autoanalizeze si sa-si gestioneze de unul singur momentele de criza. Lumea e plina de astfel de oameni, victime uneori tragice ale nepasarii inevitabile a celorlalti, si cred ca multi oameni se tem de filmul acesta pentru ca daca ar privi mai adanc in el s-ar regasi si ei, fie in rolul victimei fie al "tortionarului" inconstient/involuntar sau chiar jucand ambele roluri in acelasi timp. Povestea e universala, si ne invata sa privim mai atent in jurul nostru si sa oferim mai multa dragoste, intelegere si sprijin. E mereu nevoie de ea, si mereu credem ca avem altceva mai bun si urgent de facut.
    Nu-mi ramane decat sa va multumesc pentru bucuria intensa pe care mi-a oferit-o contactul cu o opera de arta de o calitate exceptionala.
    • r (Duminică, 4 noiembrie 2012, 9:37)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui eva

      Cred si eu ca e mai greu sa te privestei in oglinda si sa admiti ca poate nu esti perfect si ar fi cazul sa mai schimbi cite ceva in ce te priveste decit sa te amagesti ca esti bun si asa cum esti ca sa poti sa traiesti mai confortabil cu tine insuti. Va multumesc ca ati vazut filmul a doua oara – o iau ca pe o favoare personala.
  • Voichita (Marţi, 30 octombrie 2012, 9:17)

    Adina din Iasi [anonim]

    Buna ziua, domnule Mungiu!

    Felicitari!
    Am vazut filmul. Cred ca filmul poate fi interpretat in functie de puritatea sufletului fiecaruia. Si asta se datoreaza maiestriei regizorului, actorilor, echipei.
    La final, Voichita se imbraca in puloverul Alinei, nepastrandu-si astfel haina de maicuta. Ce ati vrut sa sugerati astfel?
    Mentionez ca am vazut filmul in sala Victoria si nu s-a auzit daca Alina a spus ceva inainte sa moara.
    • r (Duminică, 4 noiembrie 2012, 9:37)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adina din Iasi

      Imi pare rau ca l-ati vazut acolo – a fost o proiectie ratata tehnic. Alina nu spune nimic in secventa respectiva, Voichita spune: Esti bine Alina? Mergem? Alina doar o aproba dind din cap – e gata sa mearga.

      Voichita face bagaje la final – pune ordine in lucruri, impacheteaza si se pregateste pentru ce va urma pentru ea de acolo inainte.
  • tanacu (Marţi, 30 octombrie 2012, 9:34)

    andrei [anonim]

    Din păcate nu am apucat să văd filmul până acum, aici, la Craiova.Cazul Tanacu a fost o culme a obscurantismului religios, care face ravagii pe tărâmul mioritic în ultimele două decenii. Peste tot întâlnim talibani mioritici, pe care îi putem numi, după aceste întâmplări triste „TANACI”!
    În condițiile în care toate popoarele progresează, asimilând știința și cultura universală, noi am trecut de la dogmele comuniste la cele medievale .Până când?
    • r (Duminică, 4 noiembrie 2012, 9:38)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei

      Imi pare rau ca nu ati vazut inca filmul - a fost distribuit in Craiova inca din 26 Octombrie. Sper sa mai existe proiectii cu filmul in Craiova si saptamina asta insa de regula in toate orasele unde nu exista multiplex, filmul ramine pe ecrane doar o saptamina iar daca doriti sa il vedeti, trebuie sa mergeti in acest interval in care ruleaza. La Craiova este un proiector nou, din cite stiu, asa ca ar trebui sa se vada si auda bine.
  • Doar o precizare (Marţi, 30 octombrie 2012, 9:36)

    delia nan [anonim]

    Domnule Mungiu, filmul Dvs. este o capodopera. Si afirm foarte rar acest lucru in legatura cu cea de-a saptea arta. Am citit cartile D-nei Niculescu-Bran, am vazut piesa lui Andrei Serban si nu m-am gandit ca pe acest subiect ( la care am fost si am ramas foarte sensibila ) se mai poate ceva atat de valoros, ca ceea ce deja aparuse. Filmul m-a tulburat profund si m-a obligat sa privesc evenimentele si din alt unghi, sub o alta lumina.
    Doar o intrebare. Din documentatia cartilor reiese ca boala psihica a Irinei Cornici s-a declansat imediat dupa impartasanie. Ati evitat acest lucru, referindu-va strict la spovedanie, ca sa inlaturati orice speculatie pe seama unei eventuale posesiuni demonice?
    Va multumesc. Si, inca o data, sunteti un artist adevarat.
    • r (Duminică, 4 noiembrie 2012, 9:38)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui delia nan

      Filmul vorbeste despre Alina – nu despre Irina. Iar Alina nu stim daca este bolnava, posedata, tulburata, ranita de pierderea afectiunii sau doar non-conformista si cu o alta vedere asupra lucrurilor decit Voichita si decit cei religiosi.

      Capodopera e un cuvint cu mult prea mare pentru filmul asta dar imi pare bine ca vi s-a parut ca aduce ceva nou si diferit fata de carti si piesa.
  • Arta (Marţi, 30 octombrie 2012, 13:34)

    raluca [anonim]

    Este foarte corect spus despre scenariu ca este inspirat din romanul doamnei Niculescu Bran. Filmul nu este un documentar, nu este o ecranizare, ci o opera de arta de sine statatoare, de o mare calitate. Imi doresc sa il revad si asta demonstreaza ca m-a impesionat puternic. Daca ar fi respectat documentarea, probabil ar fi iesit un fel de "Moartea domnului Lazarescu", pentru ca cel mai mare rau i l-au facut Irinei cei de la spitalele prin care a trecut, in special doctorul de la Spitalul judetean de psihiatrie din Vaslui, de unde fata a fost trimisa la reanimare cu bronhopneumonie cauzata de supradozajul de neuroleptice . Daca vreti sa stiti mai multe despre Tanacu cititi romanul "Spovedanie la Tanacu" si veti vedea ca suferintele de la minastire sint doar ultima picatura dintr-o viata de mizerie la casa de copii, de abuzuri sexuale, foame, batai, de greseli medicale, de singuratate totala intr-o societate nemernica.
    • r (Duminică, 4 noiembrie 2012, 9:39)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui raluca

      De acord cu dvs ca incidentul respectiv este doar virful aisbergului si ca cel mai cutremurator in toata povestea asta este amestecul de necivilizatie, ignoranta, lipsa de umanitate, prostie, indiferenta al societatii in care traim.
  • corect (Marţi, 30 octombrie 2012, 13:45)

    Sophie [utilizator]

    nici eu nu vad rostul unei alte biserici/catedrale cand sunt atatea, iar amplasamentul e jalnic, printre alte cladiri megalomane
    • r (Duminică, 4 noiembrie 2012, 9:39)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sophie

      Stiti ca la Valea Plopului vietuieste un preot - parintele Tanase - care se ingrijeste de ani de zile de sute de copii abandonati. Poate ca in loc sa incurajeze donatiile benevole pentru construirea Catedralei mintuirii neamului ar fi poate mai potrivit cu situatia ca initiative ca a parintelui Tanase sa fie cu precadere sprijinite de biserica.
  • Lungime film si decizia de a "exorciza" (Marţi, 30 octombrie 2012, 15:24)

    Dan [anonim]

    Felicitari pentru fresca extrem de clara pe care ati facut-o societatii romanesti actuale.

    As vrea sa ne explicati motivul pentru care filmul a avut 2,5 ore. Am simtit ca la jumatatea filmului actiunea a stagnat foarte mult, pana in momentul in care preotul si maicutele s-au decis sa treaca la fapte.

    Ati vrut cumva sa sugerati ca acesta decizie de a "exorciza" a fost oarecum impusa preotului din cauza faptului ca fata nu avea familie, autoritatile medicale nu au preluat cazul, iar societatea este incapabila de a sustine oamenii aflati in dificultate?
    • r (Duminică, 4 noiembrie 2012, 9:40)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan

      Filmul dureaza atita cit am considerat necesar incit sa dea toate detaliile de care e nevoie ca sa nu judecam superficial pe nici unul dintre cei avuti in vedere in aceasta poveste – e o intimplare in care circumstantele sint foarte importante – nu e vorba doar de firul principal al actiunii, ca sa ma exprim ca in clasa a 8a. Totodata, am considerat important ca fiecarei alta zi prezentata in film sa-i fie alocata cam aceeiasi durata pe ecran – pentru o perceptie justa a timpului filmic. Nu cred ca filmele trebuie facute doar din momente in care se intimpla lucruri decisive – viata noastra are mai multe momente non-evenimentiale decit decisive iar filmele care se insprira din viata si valorizeaza realismul trebuie sa respecte acest model. Acestea zise, de acord cu dvs ca partea cea mai dificil de traversat a filmului este cea din mijloc.
  • Concluzie (Marţi, 30 octombrie 2012, 19:10)

    Setalcott [utilizator]

    Deci acest film este o reactie la construirea catedralei, sau ce sa inteleg din titlul acestui articol?
    • r (Duminică, 4 noiembrie 2012, 9:40)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Setalcott

      Citusi de putin. Cum ziceam, titlul apartine redactiei si nu mie. Daca parcurgeti intrebarile si raspunsurile, va veti convinge singur ca nu catedrala este subiectul conversatiei.
  • Dupa Dealuri (Marţi, 30 octombrie 2012, 21:03)

    Vlad [anonim]

    Un Review Video al filmului il puteti gasi pe youtube

    https://www.youtube.com/watch?v=1D9b5XO0tfQ
  • un film bun (Joi, 1 noiembrie 2012, 9:06)

    bibileanu [anonim]

    Felicitari pentru ca ne-ai aratat cum suntem.
    Oglinzi in care sa ne uitam exista, dar nu vezi in ele sufletul pe care il ai.
    Am vazut un film despre ce inseamna sa iubesti atat de mult incat sa nu te poti desparti.
    Am vazut un film despre ce inseamna un scop in viata cara sa nu tina cont de ce se intampla in jurul tau, sa te faca sa nu vezi aproapele tau.
    Am vazut un film despre unde poate duce rusinea de a recunoaste la timpul potrivit. La ce bun sa o faci dupa ce c****ul a iesit la iveala.
    Am vazut un film despre ce se poate intampla atunci cand nu poti traduce realitatea in sistemul propriu de valori combinat cu parerea ca le poti face pe toate.
    Am vazut un film in care Politita Romana isi face treaba.
    Am vazut un film in care vedem cat de rau poate fi sa nu poti accepta ca altii stiu mai multe decat tine. Sintagma "ferice de cei saraci cu duhul" capata semnificatii macabre in urma vizionarii acestui film.
    In cinematografia romaneasca am vazut film care ne arata cum suntem.
    Oare cand vom vedea film care sa ne prezinte asa cum ar trebui sa fim?
    • r (Duminică, 4 noiembrie 2012, 9:41)

      Cristian Mungiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui bibileanu

      Multumesc pentru analiza. Cred ca ar fi mai potrivit sa invatam cum ar trebui sa fim acasa de la parinti si, mai tirziu, la scoala. Nu stiu daca cinematograful e un mijloc potrivit de a arata o cale de urmat, un model pozitiv – mai degraba cred ca nu. Nu ne impiedica nimic insa ca atunci cind cinematograful reuseste sa ne rascoleasca si sa ne puna intrebari, sa actionam in consecinta si sa incercam sa schimbam ceva in noi insine si in ceilalti.
  • Dupa dealuri (Luni, 5 noiembrie 2012, 16:37)

    Mihaela [anonim]

    Buna ziua,

    Si pentru ca Eva (intr-un comentariu anterior) a exprimat foarte bine tot ceea ce am simtit si eu, nu-mi ramine decit sa va multumesc din suflet pentru oportunitatea de a vedea un film extraordinar.
  • Codul lui Mungiu (Marţi, 6 noiembrie 2012, 0:00)

    Dan [anonim]

    Dupa dealuri reprezinta o varianta romaneasca a Codului lui Da Vinci. La fel ca acesta pare corect, dar pe parcurs gafele apar ca ciupercile dupa ploaie. Exemplu celebrul citat Crede si nu cerceta, atribuit de Mungiu crestinilor, dar care in fapt a fost lansat de un adversar al lor, filosoful grec Celsus (sec.2). Gafele sunt multe si putin observabile pentru neavizati, desi cineva care a facut recent un tur al manastirilor din Moldova isi da seama de artificialul care pluteste in film (in manastire se strica cu apelativul... mami si tati!! Uau!) Dupa dealuri nu beneficiaza insa de arsenalul de demontare de care s-a bucurat - pe buna dreptate - Codul lui Da Vinci. Desigur, se poate spune ca vorbim de o opera de arta. La fel cum Dan Brown s-a spalat pe maini cu 'o opera de fictiune'. Insa gafele rama, din pacate.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version