DOSAR 10 ani cu filmul romanesc. Episodul 9 – Anul 2009. Corneliu Porumboiu: Pentru cineva care se duce numai la filme americane fireste ca „Politist, adjectiv” e o porcarie

de Iulia Blaga     HotNews.ro
Luni, 5 decembrie 2011, 19:10

2009 a fost un an bogat. “Politist, adjectiv” si “Amintiri din Epoca de Aur” la Cannes, “Katalin Varga” (regizat de un englez, Peter Strickland, dar produs de Libra Film Production) si “Cea mai fericita fata din lume” la Berlin, “Medalia de onoare” la Salonic, “Francesca” la Venetia, “Concertul” (coprodus si de Romania) pe ecrane. Plus scurtmetrajele “Bric-brac” si “Renovare” tot la Berlinala.

Corneliu Porumboiu: Politistul in urmarire e un animal de prada. Un asemenea tip de personalitate nu poate fi descrisa prin dialoguri

Imagine din "Politist, adjectiv"
Foto: Hotnews
In „Politist, adjectiv”, Corneliu Porumboiu pune in discutie limbajul cinematografic si notiunea de limbaj prin intermediul unei povesti cizelate ca un diamant in care societatea postcomunista transpare in cele mai mici nervúri. Un tanar politist pe nume Cristi are o dilema morala majora la un caz minor - cel al unui licean turnat de colegul lui ca ofera hasis. Cristi nu vrea sa-i faca flagrant adolescentului pentru ca nu vrea sa-i fure sapte ani din viata.

Porumboiu - care a plecat de la cazul real al unui tanar care si-a tradat propriul frate (Cain si Abel) intr-o problema de droguri, si-a dat seama de-abia la a treia varianta a scenariului ca filmul despre politistul Cristi trebuie sa se refere si la tradarea cuvintelor si a legilor morale.

Corneliu Porumboiu, azi:

“Politist, adjectiv” a avut foarte multe reactii in Romania. Are si fani, dar au fost si oameni carora nu le-a placut deloc. Sincer, nici mie nu mi-ar place daca un critic care nu scrie pe gustul meu mi-ar aprecia filmul. Adevarul e, insa, ca nu mai reactionez. Ma afecteaza jignirile personale, dar reactiile la un film de-al meu nu ma mai afecteaza.

De fapt, e normal ca filmul sa nu placa tuturor. Pentru cineva care se duce numai la filme americane fireste ca „Politist, adjectiv” e o porcarie, mai ales ca e un film care presupune nu antrenament, cat o anumita curiozitate cinematografica.

Nu mi-am dorit ca filmul sa aiba o tematica sociala. Chestia cu drogurile a venit in mod adiacent. Vroiam, de fapt, sa fac un film despre Cain si Abel. Nu conta ca eroii erau hoti sau ca aveau de-a face cu drogurile. Am auzit de un caz real care m-a inspirat si m-a miscat. Mi-am propus sa fac un film despre cum e posibil ca o lege sa incalce o lege umana, biblica.



Corneliu Porumboiu continua:

"Dupa ce mi-am facut documentarea, am simtit ca asa trebuie facut filmul, cu toate acele lungimi din prima parte. Pentru mine fiecare moment e important. Toate momentele petrecute in tacere... Exista o anumita placere a politistului in urmarire. El e un animal de prada. Are asta in sange. Un asemenea tip de personalitate nu poate fi descrisa prin dialoguri.

Intrand in subiect si vazand si rapoartele ajungi sa te intrebi daca forma birocratica in care acestea sunt scrise nu ajunge sa influenteze felul in care vezi realitatea. Desfacand si cautand personajul, am ajuns la aceasta formula. In general, filmele politiste sunt taiate pe actiune. Eu am mers pe nonactiune. Este un mod de a te raporta la cinema.

Finalul filmului lui Cristi Puiu, „Aurora”, eu nu l-am luat ca pe o referinta la finalul filmului meu. Vazand „Aurora”, nici nu m-am gandit la „Politist, adjectiv”. Filmele noastre au teme diferite si stilistici diferite. Se intalnesc doar pe imposibilitatea de comunicare, dar altfel sunt cu totul diferite".

“Politist, adjectiv”
Regie – Corneliu Porumboiu
Scenariu – Corneliu Porumboiu
Cu: Dragos Bucur, Vlad Ivanov, Irina Saulescu, Ioan Stoica
Premiul Juriului sectiunii „Un Certain Regard” si Premiul FIPRESCI – Cannes, 2009


Constantin Popescu: Filmarea a decurs pana la urma foarte usor. Am decis ca porcul sa fie carat cu o patura

Aducand pe ecrane unele dintre cele mai cinematografice legende urbane ale perioadei comuniste, producatorul, co-regizorul si scenaristul Cristian Mungiu si-a
Imagine din „Amintiri din Epoca de Aur”
Foto: Hotnews
propus cu “Amintiri din Epoca de Aur”  sa faca in primul rand un film de public, dar si sa dea sansa debutului unor cineasti mai tineri.

Hanno Hoefer isi aduce aminte: 

"Amintirea cea mai pregnanta pe care o am in legatura cu “Amintiri din Epoca de Aur” si cu filmuletul regizat de mine, “Legenda fotografului de partid”, este chiar filmarea si reintalnirea cu Casa Scanteii - pe care o stiam destul de bine pentru ca ambii mei parinti lucrasera acolo la ziarul german, chiar in perioada in care se petrece actiunea din film.

Deseori ma luau si pe mine, iar eu ma jucam pe holuri. Filmarile mi-au dat prilejul sa ma joc din nou pe holuri, de data asta ca adult. Nu mai tin minte cum s-au impartit scenariile, stiu doar ca eu de la inceput mi-am ales episodul acesta, din motivele de mai sus".
 
Pentru prima oara, comunismul nu mai era intunecat si sordid, ci colorat, tragi-comic, suprarealist. Catharsisul a functionat. Prima parte a acestui filmul-omnibus, „Amintiri din Epoca de Aur 1: Tovarăşi, frumoasă e viaţa!”, care a avut premiera in septembrie, a fost filmul romanesc cu cel mai mare numar de spectatori in 2009.



Constantin Popescu a regizat „filmul cu porcul”:

"Filmările la „Legenda militianului lacom” au fost suprarealiste, daca ar fi sa-mi amintesc fie si numai ziua cand a sosit momentul sa filmam secventa cu urcatul porcului pe scari, in apartament. A fost o intoarcere in timp, la universul cozilor pentru butelii, a cutiilor de creveti vietnamezi, a macelariilor goale si a imnului cantat in picioare inaintea primei ore.

Filmarea a decurs pana la urma foarte usor. Am decis ca porcul sa fie carat cu o patura. A fost mai comic, mai putin traumatizant pentru porc si, intr-o oarecare masura, ceva mai usor pentru actori. Bietul porc a fost de o blandete neobisnuita, dispus sa colaboreze cu bunavointa. Numai noi eram ca speriati de bombe, de parca ne apropiam de un terorist.

Odata ce s-a obisnuit cu noi, am filmat foarte repede secventa, mai chinuiti decat animalul fiind actorii care s-au caznit sa-l care in patura. Ion (n.red.- Ion Sapdaru) si-a fortat spatele. Din cate stiu, sufera si acum. Pana la terminarea filmarii din noaptea aceea, Mihai (n.red.- Mihai Constantin) s-a imprietenit cu porcul. L-a si botezat - Ghita, parca. La fel ca in scenariu".

Partea a doua, “Dragoste in timpul liber” a intrat in cinematografele romanesti in octombrie 2010, si a facut aproape 16.000 de spectatori.



„Amintiri din Epoca de Aur”
Regie: Ioana Uricaru, Hanno Hoefer, Constantin Popescu, Razvan Marculescu, Cristian Mungiu
Scenariu – Cristian Mungiu
Cu: Diana Cavallioti, Radu Iacoban, Vlad Ivanov, Tania Popa, Alexandru Potocean, Teo Corban, Avram Birau, Paul Dunca, Ion Sapdaru, Virginia Mirea
Prezentat în sectiunea „Un Certain Regard” – Cannes, 2009


Calin Peter Netzer: Mi-au placut caldura, umorul si latura umana a scenariului

Imagine din "Medalia de onoare"
Foto: Hotnews
Anul 1995. Pensionarul Ion I. Ion din Bucuresti, rau-platnic la intretinere, primeste intr-o zi instiintarea ca i se va acorda o medalie comemorativa pentru eroismul din cel de-al Doilea Razboi Mondial. Desi nu-si aminteste ce act de eroism a savarsit (si se va dovedi ca n-a savarsit), el se va agata de medalie pentru ca e singurul lucru care ii mai da demnitate.

"Medalia de onoare" vorbeste fara pretiozitati despre o generatie pierduta cu tot cu demnitatea ei. In cea mai importanta scena din film, cea in care eroul e invitat la Cotroceni impreuna cu alti veterani si premiat de presedinte (acesta fiind “interpretat” de Ion Iliescu), avem masura exacta a integritatii omului nostru.

Filmul a luat nu mai putin de cinci premii la Festivalul de la Salonic, printre care prima distinctie internationala de interpretare obtinuta de Victor Rebengiuc.

Calin Peter Netzer spune azi:

"De la „Maria“ la „Medalia de onoare“ sper ca am evoluat putin. Interventia regizorala nu a fost atat de mare ca la „Maria“ si probabil ca a fost mai bine asa. Am avut un scenariu si actori foarte buni. Nu stiu daca „Medalia de onoare“ imi e mai apropiat decat „Maria“ sau invers.

Retrospectiv, as schimba foarte multe in ambele filme. Cred si sper ca este vorba despre o evolutie, despre o maturizare. Filmul pe care il pregatesc acum (n.red. – „Pozitia copilului“) va fi facut in cu totul alta maniera fata de celelalte doua.
 
Cand am ales sa regizez „Medalia de onoare“, mi-au placut in primul rand caldura, umorul si latura umana a scenariului. M-am si indentificat oarecum cu subiectul. L-am simtit aproape. Mi se pare important sa vorbesti despre lucruri pe care le stii. Sa fii onest in ceea ce povestesti pe ecran e elementar daca doresti sa fii credibil.
 
Cred ca cel mai greu lucru la film a fost sa strang finantarea. Am castigat concursul la CNC in 2007 si n-am inceput filmarile decat in 2009. In rest, am obtinut cam tot ce am vrut. Mai putin muzica originala compusa de Philip Glass. Dar am fost pe-aproape..."

„Medalia de onoare”
Regie – Peter Calin Netzer
Scenariu – Tudor Voican
Cu: Victor Rebengiuc, Camelia Zorlescu, Mimi Branescu, Constantin Draganescu
Premiul „Silver Alexander”, Premiul pentru scenariu, Premiul de interpretare masculina– Victor Rebengiuc, Premiul FIPRESCI, Premiul Uniunii Tehnicienilor de Film si Televiziune din Grecia – Salonic, 2009


Radu Jude: Modestia mea e impusa de slabele rezultate obtinute pana acum

Delia a castigat o masina la un concurs organizat de o firma de racoritoare. Vine din provincie cu parintii la Bucuresti pentru a filma spotul publicitar. Vrea sa conduca masina cand va deveni majora, dar parintii au decis deja s-o vanda.

Radu Jude declara ca nu-i e clar despre ce trateaza filmul sau, iar la Berlin le-a spus spectatorilor ca filmul ar putea avea macar un merit: peste ani va fi un document despre cum arata Piata Universitatii in 2008.

“Cea mai fericita fata din lume”
e, insa, un ecorseu al relatiilor viciate dintre parinti si copii intr-o neclara societate de consum, un tablou cinic al industriei publicitare si un omagiu adus celei de-a saptea arte.



Radu Jude:

"Daca apartin Noului Cinema Romanesc, atunci sunt undeva in marginea fenomenului. Filmuletele mele sunt departe de a fi la fel de bune ca cele ale cineastilor cu adevarat talentati si importanti din Romania.

Nu sunt deloc autoironic cand vorbesc despre munca mea, iar modestia este impusa de slabele rezultate obtinute pana acum. Sper sa fac filme mai bune si atunci
Imagine din "Cea mai fericita fata dun lume"
Foto: Hotnews
vanitatea mea nu va mai avea limite.

Pentru mine, meseria de regizor e un mijloc de a castiga niste bani (mai ales din regia de spoturi publicitare) si de a cunoaste fel de fel de oameni pe care altminteri nu i-as putea cunoaste. In rest, profesia de regizor este atat de insignifianta incat nici nu stiu ce ti-ar putea placea cu adevarat la ea.

Poate tocmai aceasta insignifianta devine o invitatie la modestie si la intelegerea naturii iluzorii a vietii. Dar la acest capitol regia de teatru are un avantaj enorm: odata reprezentatia incheiata, spectacolul nu mai exista. Pe cand filmele mai rezista un timp, putand da celor mai slabi de inger iluzia ca au facut ceva durabil.

Cativa dintre colegii mei (Hadrian Marcu, Cristi Puiu, Radu Muntean, Corneliu Porumboiu, Tica Popescu, Paul Negoescu, Titus Muntean si multi altii) au avut generozitatea sa citeasca scenariul filmului meu de debut sau sa vada o prima varianta de montaj.

Parerile lor, mai ales ale celor care au fost sinceri si nu m-au menajat, mi-au fost de un imens ajutor. Le multumesc mult".

„Cea mai fericita fata din lume”
Regie – Radu Jude
Scenariu – Augustina Stanciu, Radu Jude
Cu: Andreea Bosneag, Vasile Muraru, Violeta Haret Popa, Serban Pavlu, Luminita Stoianovici
Premiul C.I.C.A.E. – Berlin, 2009


Bobby Paunescu: “Francesca” e pentru mine e un film de neatins

Dupa ce finantase „Moartea domnului Lazarescu” si infiintase impreuna cu Cristi Puiu compania Mandragora, omul de afaceri Bobby Paunescu s-a molipsit de pasiunea
Imagine din "Francesca"
Foto: Hotnews
pentru film.

A urmat la School of Cinematic Arts din Los Angeles un internship de vara de sase saptamani, (care adunau cam doi ani de facultate) la sfarsitul caruia a facut un scurtmetraj si in 2007, cand a aparut Cazul Mailat, i-a propus lui Cristi Puiu sa faca un film legat de acesta si de romanii din Italia.

“De ce nu il faci tu?”, i-a spus Puiu si asa a inceput totul. Bobby Paunescu a scris scenariul si a filmat cu prietena sa, Monica Barladeanu, in rolul principal. Filmul a deschis sectiunea “Orizzonti” a Festivalului de la Venetia, starnind un scandal in Italia datorita referirilor deloc delicate la adresa unor politicieni italieni rasisti.

“Francesca” e debutul onorabil al cuiva care a intrat tarziu in cinema. El infatiseaza o poveste credibila, avand curajul unui punct de vedere intr-o dezbatere publica manipulata de xenofobie si rasism.
 
"E foarte interesant, “Francesca” e pentru mine e un film “untouchable” si nu pentru ca mi se pare ca ar fi perfect, dar daca l-as modifica acum nu ar mai fi niciodata "my first time director" film", spune azi Bobby Paunescu, pregatindu-se de filmarile la cel de-al doilea lungmetraj al sau.



Facand “Francesca”, Bobby Paunescu spune ca a eliminat anumite bariere de genul” nu se face asta”, iar reactiile de tipul: "Cum? Tu scrii, produci, regizezi si prietena ta o sa joace rolul principal?...Come on! O sa fie o prostie. Majoritatea celor care au incercat asta au dat-o de gard si cu filmul si cu relatia lor personala" -  astfel de reactii, asadar, au devenit pe urma penibile.

“Francesca”
Regie – Bobby Paunescu
Scenariu – Bobby Paunescu
Cu: Monica Birladeanu, Dorian Boguta, Doru Ana, Luminita Gheorghiu
Selectionat la Venetia, in sectiunea „Orizzonti” - 2009


Gabriel Achim: M-am obisnuit atat de tare cu “Bric-brac” incat parca nu mai e filmul meu

Impotriva liniei neorealiste cu care se intalneste in privinta naturaletii interpretarilor si a senzatiei de autenticitate, Gabriel Achim se interogheaza in acest film in oglinda despre legaturile dintre film si viata.

El pune mai multe rame povestii unui regizor (interpretat chiar de el) care vrea sa faca un film despre doi indragostiti jucati de doi tineri care formeaza un cuplu si in realitatea filmului (Ioana Blaj si Paul Ipate fiind un cuplu si in viata.)

Cu filmul sau de absolvire, Gabriel Achim a concurat in Berlinale Shorts pentru Ursul de Aur, alaturi de un alt film romanesc, “Renovare”, de Paul Negoescu.

Gabriel Achim:

Imagine din "Bric-brac"
Foto: Hotnews
"Am un afis cu „Bric-brac” lipit pe perete. M-am obisnuit atat de tare cu el incat parca nu mai e filmul meu. Cand cineva vorbeste despre el, ma gandesc intai la ce se refera si pe urma hop, realizez ca e vorba despre filmul meu.

Azi nu cred ca l-as mai face la fel. Primul meu lungmetraj e in aceeasi zona de cautare - rolul cineastului, relatia lui cu actorii si cu realitatea. (Lucruri despre care ar trebui sa faci filme la batranete mie mi-au venit la tinerete…) Acum ma gandesc la o poveste simpla. Ma tot gandesc la o drama cinica dar, cu cat ma gandesc mai mult, tot spre comedie bat.

Ce pot spune cu siguranta e ca „Bric-brac” a anticipat lungmetrajul „Visul lui Adalbert”. Acum imi dau seama ca a fost o obsesie fireasca, insa, cand lucram la lungmetraj, nu m-am gandit nicio secunda ca e pe aceeasi filiatie cu „Bric-brac”.

„Bric-brac”
Regie – Gabriel Achim
Scenariu – Gabriel Achim
Cu: Paul Ipate, Ioana Blaj, Gabriel Achim
Selectionat la Berlinale Shorts – 2009


Paul Negoescu: Am incercat o poveste spusa din trei unghiuri pentru ca ma interesa cum se pozitioneaza spectatorul

Pe acelasi principiu al povestilor spuse din punctul de vedere al mai multor personaje (care la noi a mai fost exploatat de Nae Caranfil in „E pericoloso sporgersi” si de Cristian Mungiu in „Occident”), Paul Negoescu priveste din mai multe unghiuri impactul pe care renovarea unui apartament il are asupra unei familii din zilele noastre.

Inspirandu-se partial din propria sa familie, Paul Negoescu face un film care, datorita scenariului bine articulat si regiei meticuloase, iti da impresia ca isi modifica forma in functie de unghiul din care il privesti.

Paul Negoescu povesteste:

"La “Renovare”, care e o poveste de familie, inspiratia a venit - cum era si firesc - din sanul propriei familii. Revelatia am avut-o cand bunica mea a venit la mine cu
Imagine din "Renovare"
Foto: Hotnews
un cap de dus pe care insista sa-l montez la mine in baie. Mi s-a parut oarecum comic momentul, dar si foarte trist, stiind ca eu ii dadeam flit iar ea avea cele mai bune intentii.

Am incercat o poveste spusa din trei unghiuri pentru ca ma interesa sa vad cum se pozitioneaza spectatorul in acest triunghi. Nu m-a solicitat intr-un mod iesit din comun, doar am testat sa vad cum iese. Am avut in acelasi timp si un montaj linear intr-o singura poveste, dar mi se parea ca nu merge. (In continuare mi se pare interesant faptul ca un spectator tinde sa tina cu personajul principal, indiferent daca e pozitiv sau negativ).

De multe ori ma inspir din ce mi se intampla. Inspiratia pentru “Tarziu”(n.red.- scurtmetraj selectionat la Berlinale Shorts in 2008) mi-a venit dupa ce am auzit-o pe sora mea cum vorbea la telefon cu o fosta prietenă din liceu – cu care nu mai vorbise de şapte-opt ani – cerandu-i ceva de care avea nevoie urgent. Am simtit un gol în stomac si am realizat ca si eu apelez la fosti prieteni doar atunci cand vreau ceva de la ei. M-a pus cumva pe ganduri cum se pierd pe drum niste prietenii care la un moment dat pareau stabile".

„Renovare”
Regie - Paul Negoescu
Scenariu - Paul Negoescu, Simona Ghita
Cu: Andrei Runcanu, Clara Voda, Simona Bondoc, Mircea Rusu, Diana Cavallioti
Prezentat in Berlinale Shorts, 2009


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1848 vizualizari

  • +5 (11 voturi)    
    puah (Luni, 5 decembrie 2011, 19:16)

    ampersand [utilizator]

    dle porumboiu, cu afirmaţia din titlu m-aţi dezamăgit profund. Vă recomand americanele American Buffalo, All that jazz, Talk Radio sau Zbor deasupra unui cuib de cuci - le-am enumerat aşa, la o recapitulare sumară.
    • 0 (6 voturi)    
      porcarie, adjectiv :) (Marţi, 6 decembrie 2011, 6:08)

      lucid [anonim] i-a raspuns lui ampersand

      Pai filmul lui nea Porumboiu e o porcarie pentru ca e o porcarie :) . Dar nu in sensul ala rau ci in sens de mediocritate. N-are mai nimic extraordinar, nimic care sa te inspire, nimic sa-ti stimuleze intelectul, care sa te uimeaca sau macar sa te faca sa te simti bine.

      E genul de film pe care il vezi la o bere si la o punga de seminte, cu baietii, iar daca mai pierzi cate o scena sau daca peste un an nu-ti mai aduci aminte mare lucru din el oricum n-ai pierdut cine stie ce :)

      Deh, sper sa nu-mi iau bumbaceli acum, dar asta e parerea mea, "obiectiva" (ca si a lui Porumboiu de altfel), de mare devorator de filme americane.

      Acum sa aducem si cateva argumente mai sanatoase, in ordinea in care imi vin in minte (sper sa nu stalcesc vreun nume):

      - The Shawshank Redemption
      - Dead poets society
      - Citizen Kane
      - Ben Hur
      - Some Like It Hot
      - Casablanca
      - Singin' in the Rain
      - It's a Wonderful Life
      - Gone with the Wind,
      - Casablanca,
      - The Godfather (I, II , III)
      - Star Wars,
      - The Dark Knight,
      - Schindler's List,
      - Hotel Rwanda
      - 2001: A Space Odyssey
      - Blade Runner
      - Pulp Fiction
      - Taxi driver
      - My Fair Lady
      - Mutiny on the Bounty
      - Saving Private Ryan
      - Good Will Hunting
      - Forrest Gump
      - Fantasia
      - Doctor Zhivago
      - Lawrence of Arabia
      - Gladiator
      - Silence of the Lambs
      - All the President's Men
      - Memento
      - Matrix
      - Se7en
      - Fight Club
      - Sin City
      - Prestige

      Personal, as fi curios sa stiu ce film (din productia proprie) considera domnul Porumboiu ca ar face macar jumatate din oricare dintre cele enumerate mai sus.
      • 0 (6 voturi)    
        mai pune in lista ta si urmatoarele (Marţi, 6 decembrie 2011, 10:26)

        alllx [anonim] i-a raspuns lui lucid

        Dead man
        Edward Scissorhands
        Big fish
        Reservoir dogs
        Last samurai
        One Flew Over the Cuckoo's Nest
        K-pax
        Meet joe black
        Brave heart
        Legends of the Fall
        Of Mice and Men
      • -1 (5 voturi)    
        ... (Marţi, 6 decembrie 2011, 12:31)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui lucid

        Daca si "Politist, adjectiv" e film de vazut cu baietii la o bere... Poate ca o parte din filemele pe care le enumeri sunt filme mari (desi am dubii ca Star Wars spre exemplu se incadreaza in aceasta categorie), dar acestea reprezinta nici 1% din filmele americane. Restul sunt gunoaie absolute. M-as lipsi bucuros de orice film "Made in Hollywood".
      • +3 (3 voturi)    
        mere vs pere (Miercuri, 7 decembrie 2011, 10:07)

        wiseguy [anonim] i-a raspuns lui lucid

        Ionica a crescut uitandu-se la fotbal, iar acum este un mare fan al echipei FC Barcelona, care castiga multi bani din publicitate, isi plateste regeste jucatorii, are milioane de fani si castiga cam toate competitiile la nivel mondial.

        Intre timp, in Romania ("Meanwhile, in Romania"), se naste o generatie exceptionala de sahisti, care castiga premii internationale pe banda rulanta timp de 7-8 ani.

        Ionica nu se pricepe la sah (fiind atras de mic de fotbal), dar asta nu-l impiedica sa spuna ca sahul e o porcarie pentru ca lipsesc driblingurile, iar partidele dureaza prea mult, astfel ca sahistii Romaniei sunt zero barat pentru ca nu dau goluri ca Messi.

        Unul dintre tinerii sahisti premiati concluzioneaza: "Pentru un om care apreciaza doar fotbalul, e normal ca sahul sa fie o porcarie".
    • +3 (5 voturi)    
      mmm (Marţi, 6 decembrie 2011, 9:44)

      Ronnie [anonim] i-a raspuns lui ampersand

      cred ca Porumboiu se referea la acele filme americane din categoria popcorn - blockbuster
      • +5 (5 voturi)    
        n-am vazut vreo ambiguitate (Marţi, 6 decembrie 2011, 13:50)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Ronnie

        Il citez: "Pentru cineva care se duce numai la filme americane fireste ca „Politist, adjectiv” e o porcarie, mai ales ca e un film care presupune nu antrenament, cat o anumita curiozitate cinematografica".

        Sunt curios daca, pe langa filmele ce le-am citat, a vazut americanele Ironweed sau Barfly. Barfly, in opinia mea cel mai bun film al lui Mickey Rourke, un film la care, atunci cand il vezi, mai ca nu simti mirosul ascutit de transpiratie si mancare stricata, damful aburilor de bautura, umezeala rece a peretilor mucegaiti. American Buffalo, aproape o piesa de teatru in trei, cu Dennis Franz si Dustin Hoffmann intr-o interpretare de exceptie. Ironweed, film "negru" la figurat si aproape la propriu.
  • -1 (7 voturi)    
    e o porcarie (Luni, 5 decembrie 2011, 20:59)

    rhesse [anonim]

    pentru ca m-am uitat la o scena in care dragos bucur fumeaza o tigara, 5-7 minute cat dureaza sa fumezi o tigara.. Cam cat de artistica poate fi o scena in care eu vad personajul fumandu-si tigara? Este plictisitor, lungit cat cuprinde cu scene care nu demonstreaza nimic. Apoi scena in care dragos bucur merge la sectie: il vedem cum ajunge pe strada, cum intra in curtea sectiei, cum urca scarile. 2 minute sau mai mult toata scena? Ce ati vrut sa sugerati cu toata scena asta lungita atat?
    Subiectul interesant putea fi tratat in 30-40 minute. l-ati dus la peste o ora.
  • -1 (7 voturi)    
    cucuruzoiu (Luni, 5 decembrie 2011, 22:14)

    alllx [anonim]

    are tacsu bani cu nemiluita si progenitura varsa "filme" pe banda rulanta
    auzi al el, filme americane! pai ii pot insira o lista de 50 de filme(mega filme) si nu blockbustere care ii dau superclasa gangavului asta moldovean
    habar n-are cum se face un film, l-au bagat unii si altii in seama pt 3 porcarii identice(limbaj cinematografic my ass) si gata s-a umflat porcul!
    sictir!
  • -1 (7 voturi)    
    Documentar (Marţi, 6 decembrie 2011, 1:27)

    Douazecidevulpi [anonim]

    Filmul lui Porumboiu e un fel de documentar lalait. Ia sa vedem, imagini tipice dintr-un oras romanesc mizer, or fi fascinante pt un american care habar n-are unde e Romania pe harta, nu si pt mine. Interpretare? Care interpretare? Asta da valoare unui film in primul rand.
    Slava domnului ca are 3 faze comice, cand Dragos ii spune femeii ca pazeste groapa, seful cu greseala de ortografie si faza cu subordonatul ala putin idiot.
    Deci firul actiunii e slab, personaje fara consistenta, interpretare de 2 lei, ma rog asa a fost scenariul...ce naiba sa interpretezi a la de Niro sau Hopkins.
    PS: Nu e prima oara cand Porumboiu apare cu declaratii arogante....si DA, imi plac capodoperele americane si nu numai.
  • +1 (3 voturi)    
    comparatia nu era necesara (Marţi, 6 decembrie 2011, 10:09)

    felix [anonim]

    Cred ca o astfel de comparatie, cu filmele americane, nu era necesara. Regizorii din romania, ma rog, o mare parte, fac filme asa zise "de arta". Cu scene posomorate, lungi etc...insa, cred eu, dorinta lor e de a pune mai mult accent pe trairi si nu pe gloante-n cap.
    Dar, ca sa nu o dam de gard si sa fim seriosi: filmele romanesti sunt atat profunde unori, incat ti se ia de uitat la ele. Mai bine de jumatate trateaza comunismul, iar un sfert trateaza mizeria. Sincer, atat de tare m-am saturat de cocina de la televiziune, cu ucigasi, violatori, corupti, copii abandonati...asa de tare incat nu cred ca as vrea sa vad asta si in filmele romanesti. Si, din pacate, multe dintre ele au subiectele astea.
    Asa ca i-as transmite domnului Porumboiu filmele alea americane au priza la public si datorita diversitatii subiectelor tratate.
  • +1 (3 voturi)    
    Pareri subiective (Marţi, 6 decembrie 2011, 10:51)

    Spectator [anonim]

    Inca un comentariu Dl Porumboiu.
    Cred ca din filmul dvs lipseste arta. Si are atata non-actiune incat l-as numi teatru. Dar in teatru personajele au o anumita expresivitate, au o traire interioara care nu razbate defel din pelicula asta. Nu se remarca decat personaje devorate de submediocritate. Pana la ce limite se poate reduce actul trairii?! Ajungem la un stil minimalist in care omul merge, mananca si doarme? Prea putin, mult prea putin pentru cinematografia contemporana.
    De data asta valabil pentru toti: oare de ce nu inteleg regizorii romani ca ne-am plictisit de cadrele astea lipsite de fundal, inghesuite in capul personajului, ca sa ai senzatia ca nu poti sa respiri sau ca sa nu se recunoasca locurile din Bucuresti.
    Da, filmele romanesti sunt trase la indigo, trebuie neaparat sa contina toate o doza uriasa de cotidian, de umplutura, de sters praful sau de deschis o conserva de fasole - treziti-va la realitate domnilor. Nu e suficient sa ai 2-3 teme bune si in rest sa cosi filmul cu secvente penibile. Nu cere nimeni capodopere la fiecare minut, dar hai sa ridicam putin stacheta, sa coasem mai cu atentie, mai autentic, sa transmitem un mesaj mai actual societatii romanesti.
  • +1 (5 voturi)    
    minimalisti de doi bani ! (Marţi, 6 decembrie 2011, 11:53)

    maria [anonim]

    minimalismul romanesc este o solutie de grup etnic a unor oameni fara profesie. Porumboiu nu face cinema american pentru ca nu poate nu pentru ca nu vrea. Va propun un experiment - sa interzicem toate filmele americane si sa vedem la cinema si tv timp de un an numai porcarii pretioase ca Aurora si Adjectivul !? Citeriul ideologic din epoca de aur a fost inlocuit de un criteriu estetic.

    Ati compromis definitiv relatia spectatorului roman cu sala de cinema si un film foarte bun cum este Medalia de Onoare sau mai recentul Morgen au rulat cu sala goala datorita unor ipocriti ieftini ca voi . Nimeni nu-si pune intrebarea de ce minimalistii romania nu fac o cariera internationala , de ce nu lucreaza afara cum s-a intamplat cu cehii, rusii, polonezii sau sarbiii ? Taticul minimalismului european Lars isi vede bine merci de treaba a trecut si la tehnici de animatie .....iar in Romania talibanii genului sunt tinuti in palme pe bani publici dintr-un complex cultural si mandire patriotarda. Asta pt ca aici nu este un aparat critic , oameni care sa treaca de prejudecata ca orisice diploma sau stampila pusa in West este mai importanta decat propriul tau arbitru. Asta este generatia de impostori care v-a drena banul public doua sau trei decenii de acum incolo. Trist .
    • -3 (3 voturi)    
      ... (Marţi, 6 decembrie 2011, 14:25)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui maria

      Sincer sa fiu, as vrea sa traiesc ziua in care vor fi interzise filemele americane. Sau macar ziua in care va aparea un canal de filme care sa nu dea niciun film american (a se citi Hollywood). Din pacate exista prea multe Maria si Ion pentru care Avatar reprezinta capodopera suprema.
      • -2 (2 voturi)    
        problema (Marţi, 6 decembrie 2011, 16:36)

        Bogdan Radu [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        Oamenii despre care vorbesti exista, e adevarat. Nu stiu insa daca "din pacate". In fond, lumea e libera sa vada si sa aprecieze ce filme vrea (e adevarat, parca ar fi preferabil sa nu mai fie atat de agresiva cu lucrurile pe care nu le intelege). Ceea ce e insa cu adevarat detestabil e ca in spatele unora dintre cei care injura aprig la 'minimalisti' nu stau oamenii simpli la care te referi, ci anumite nulitati din lumea filmului, deranjate ca schemele lor de scurgere a banilor de la CNC sunt in pericol. De exemplu, multe mesaje de pe aceste topicuri seamana teribil ca stil cu mesajele de pe alte forumuri & subsoluri de ziare semnate cu numele real de un anumit producator roman de film, care are la activ numai esecuri lamentabile de critica SI PUBLIC, finantate insa generos de CNC :)
        • -2 (2 voturi)    
          si totusi din pacate... (Marţi, 6 decembrie 2011, 17:39)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui Bogdan Radu

          Spun "din pacate" pentru ca din pacate se creaza un cerc vicios. Spectatorul needucat se uita la filme proaste, drept urmare se creaza in continuare din ce in ce mai multe filme de aceeasi categorie.
          In acest fel spectatorul nu are nicio sansa sa evolueze de la Star Wars, sau Winnetou (filme de care am fost fascinati cu totii in copilarie) la un film de genul Politist, adjectiv. Film care poate sa-ti placa sau nu, poate sa te plictiseasca sau nu, dar in niciun caz nu poti spune ca e o porcarie cand tu in viata ta n-ai vazut decat filme comerciale. Si eu pot sa spun ca nu-mi place Hitchcock, dar in niciun caz nu pot sa afirm ca filmele lui sunt porcarii sau ca nu a fost un regizor genial.
      • +1 (3 voturi)    
        competitia (Marţi, 6 decembrie 2011, 17:02)

        gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        Normal ca iti doresti ca filmele alea sa fie interzise. Pariez ca esti fost activist de partid sau ca, pe putin, te tragi dintr-o familie de nomenclaturisti si in spiritul asta de fanatic ai fost educat.

        Mai bine sa lasam oamenii sa dicteze ce e bine si ce nu. Din moment ce facem deja asta cand vine vorba despre alegerea presedintelui, spre exemplu, de ce nu si pentru filme ?

        Acuma, tot felul de indivizi "anonimi" si mediocri, incapabili sa vina cu creatii notabile, normal ca se vor da de ceasul mortii si vor incerca sa desfiinteze, prin argumentatii penibile concurenta de care se simt amenintati si care nu-i baga in seama.

        Avatar macar are o poveste faina, gen Pocahontas :) si super efecte speciale, deci cel putin un plus. Filmele lui Porumboiu sunt cel mult mediocre.
        • +1 (3 voturi)    
          ... (Marţi, 6 decembrie 2011, 18:18)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui gigel123

          Nu, n-am fost nici activist, nici nomenclaturist (nici macar n-am varsta ca sa fi fost asa ceva) si nici nu provin dintr-o astfel de familie.
          Problema nu e de a dicta la ce se uita fiecare ci faptul ca uitandu-te (doar) la filme gen Star Wars n-ai nicio sansa de a intelege vreodata un film de Porumboiu.
          Cu totul intamplator am vazut o scena la "Vrei sa fii miliardar" (emisiune pe care n-o urmaresc), era o intrebare clar de specialitate, iar Iantu a cerut publicului sa voteze doar cei care stiu sigur raspunsul. Publicul a votat, si bineinteles a votat gresit (nici n-avea cum sa fie altfel data fiind dificultatea intrebarii). Asta e de fapt problema, ca cel care nu stie, habar n-are ca nu stie, si mai mult - mai vrea sa dea si lectii.
  • +1 (5 voturi)    
    daca tot vorbiti de "Politist, adjectiv" (Marţi, 6 decembrie 2011, 12:12)

    hmmm [utilizator]

    mie chiar mi-a placut. sincer. mi-a placut umorul din dialoguri, mi-a placut jocul actorilor, mi-a placut pur si simplu. am iesit multumita din sala de cinematograf (da, am dat si bani sa-l vad, si nu mi-a parut rau).
    pentru cei ce enumera mai sus filme americane ca sa combata spusele lui Porumboiu, este evident ca acesta nu se referea la capodopere, ci la productiile ce asalteaza cinematografele in mod obisnuit. nu e vorba de calitatea lor neaparat (nici regizorul nu vorbeste de calitate), cat de tip: alt gen de umor, alta viteza de succedare a evenimentelor. deci, daca esti consumator de astfel de productii, e normal sa nu gusti filmul lui Porumboiu. cum mi-a placut teribil si "A fost sau n-a fost", eu abia astept urmatorul lui film.
  • 0 (0 voturi)    
    politist (Miercuri, 7 decembrie 2011, 0:32)

    adri [anonim]

    tema filmului e buna mai ales pt capetele incuiate ale romanilor.actiune insa poate fin concentrata intr un scurt metraj


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version