Corespondenta din Beijing

EXCLUSIV Cele cinci "principii de implementare" cerute de premierul chinez Wen Jiabao din partea Romaniei pentru demararea investitiilor chineze

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Luni, 15 august 2011, 15:40 Actualitate | Esenţial

Beijing
Foto: Constantin Barbu / HotNews
Premierul chinez Wen Jiabao a discutat cu premierul Emil Boc despre demararea unor investitii chineze in proiecte majore din Romania. Ministrul Afacerilor Externe Teodor Baconschi, participant la discutiile de luni de la Beijing, a declarat pentru HotNews.ro ca primul-ministru chinez s-a referit la cinci "principii de implementare" in privinta demararii acestor investitii.

Teodor Baconschi:

"- In primul rind e vorba de vointa politica. Ea exista - cum s-a constatat - de ambele parti
- Libertatea intreprinderilor si orientarea lor catre conditiile pietei
- O abordare graduala, pas cu pas, a spus premierul chinez, referindu-se la faptul ca daca se intra in faza operationala cu doua sau trei proiecte, finantarea poate sa mearga pe principiul vaselor comunicante: daca unul e mai avansat, ne ocupam cu precadere de acela
- S-a cerut eficienta economica, adica asigurarea din stadiul de studiu de prefezabilitate a surselor de finantare pe toata durata proiectului, pentru a nu aparea sincope
- In sfirsit, partea chineza a cerut securizarea investitiei prin aportul bancilor. De aceea a aparut si ideea ca banci din China sa deschida filiale la Bucuresti pentru a sprijini pe teren aceste proiecte pilot".

Reamintim ca delegatia ministeriala condusa de Emil Boc a discutat la Beijing despre cinci proiecte majore in care ar putea fi implicate companii chineze, fiecare proiect avind valoarea peste un miliard de euro:

- Reactoarele 3 si 4 de la centrala nucleara Cernavoda
- Canalul Dunare-Bucuresti
- Canalul Siret-Baragan
- Hidrocentrala de la Tarnita
- Centura Bucurestiului, in regim de autostrada​


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

29320 vizualizari

  • +22 (22 voturi)    
    Nu-i nici-o diferenta. (Luni, 15 august 2011, 15:59)

    mircea [anonim]

    Comparativ cu principiile europene si romanesti,diferenta nu este de continut,ci de exprimare.E bine ca finantarea va fi prin filiale ale bancilor chinezesti infiintate in Romania,tinand cont de volatilitatea capitalurilor unor banci straine din Romania.
  • +4 (18 voturi)    
    e nimica toata asta, bai (Luni, 15 august 2011, 16:22)

    revelare [utilizator]

    n-ati auzit ce au zis Poanta, Nasaturase si cu Floricia la inceputul vizitei?
    Acum sa ii de-a bataie, dar mai e mult pana acolo.
    Chestia cu vasele comunicante e cam aiurea... Vor fi termene, deci sa se tina de termene... nu ca ne mai "odihnim" putin acum...
  • -16 (44 voturi)    
    dupa doua deceni... (Luni, 15 august 2011, 16:45)

    pilgrim [anonim]

    dupa doua deceni in care "politicieni ","oameni de cultura","jurnalisti "si "televiziuni" au criticat, crucificat, criticat, scuipat si huiduit comunismul acuma se intorc si ii saruta mina salvatoare.... 20 de ani in care s-a asteptat venirea investitorilo miraculosi care sa munceasca pt bunastarea romanilor ....20 de ani de promisiuni si rezultate dezastroase pt industrie ,agricultura, educatie si conditi de viata.... 2o de ani in care sa privit doar inapoi...20 de ani in care milione de romani au luat drumul pribegiei pt o viata mai buna ,20 de ani in care se cinta Desteapta-te romane ,dar se pare ca asta nu se mai intimpla , doar ca sa ajungi sa fii ajutat de un sistem pe care l-am abolit?daca asta e randamentul guvernantilor Romaniei .....scapa cine poate ! ca ei ne-au lasat drep garantie pt scaunele lor la fel ca in trecut cind "domnitori"isi asigurau domnia cu vieile propilor copii..
    • +19 (33 voturi)    
      Echitate (Luni, 15 august 2011, 17:52)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui pilgrim

      Principiile economiei de piata nu apartin comunismului, dar au inceput sa-si arate roadele in China. Aceasta deschidere economica mai prelungeste "batrinetea" comunismului chinez,, dar inevitabilul se va intimpla curind.

      Nostalgia pentru comunism e anacronica, caci sistemul a avut suficiente resurse de timp. natiuni, diversitati, ca sa-si arate succesul. Nu l-a arata si toata lumea a parasit acest sistem falimentar. Echitatea trimbitata de comunism s-a dovedit practic inferioara echitatii si bogatiei din tarile democratice. Democratia are numeroase probleme, dar e fundamental superioara oricarei forme de totalitarism.
    • +16 (30 voturi)    
      dupa doua "deceni"... (Luni, 15 august 2011, 19:11)

      Lucu [utilizator] i-a raspuns lui pilgrim

      Pana sa faci elogiul comunismului,cred ca ar trebui sa studiezi gramatica limbii romane!!!
      • -1 (21 voturi)    
        un suca autentic. (Marţi, 16 august 2011, 1:56)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui Lucu

        Asta-i raspunsul tau la niste adevaruri spuse sincer?care sau petrecut si sint si in prezent,este o opinie care trebuie respectata,nu luata .la misto.Raspunsul tau ar fi cam asa,cineva iti spune unlucru grav si tu te zgirmii in nas sau te scarpini in cur nesimtitule.
        • +4 (12 voturi)    
          felul in care (Marţi, 16 august 2011, 9:17)

          excalibur [utilizator] i-a raspuns lui tepes

          vorbesti, arata clar ca nu esti in masura sa le spui altora "nesimtit", atita vreme cit esti lider in acest domeniu.. nu stiam de ce te-ai urzicat cind i-a atras atentia ref "gramatica limbii romane"... m-am lamurit, acolo te afli si tu...fii atent : e ori sau. ori s-au... mama ei de gramatica, cum nu ne lasa sa-i respectam pe unii care se dau mai mari decit sunt...
          • -1 (7 voturi)    
            felul 1 si felul 2 (Marţi, 16 august 2011, 12:02)

            tepes [utilizator] i-a raspuns lui excalibur

            Unde dai si unde crapa.Nimic despre subiect.Mai ramine o varianta,sa ne duelam,sau in ciorapi sa ne mirosim..Multi postaci in graba lor mai uita de gramatica ,insa reusesc sa atinga esentialul dintr-un anumit subiect.Insa mai sint asa numiti dulai de paza care nu au nimic comun cu tema data,ei vor doar sa iasa in fata cu orice pret ,dar nu au nimic a spune.
            • +3 (5 voturi)    
              chiar nu intelegi?? (Marţi, 16 august 2011, 20:20)

              excalibur [utilizator] i-a raspuns lui tepes

              n-ai cum sa arzi etapele... ca sa te califici pentru o discutie pe o anumita tema, trebuie sa detii in bagajul de cunostinte minimul elementar... nu e cazul, deci pune(puneti) mina pe carte si cind depasesti faza ma anunti... vedem atunci daca e cazul sa mai dezvolti nostalgii comuniste
    • +17 (19 voturi)    
      Vizita in China 1988 (Marţi, 16 august 2011, 0:09)

      Dorel din reclama [anonim] i-a raspuns lui pilgrim

      Din vizita din China din 1988 Ceausescu s-a intors cu ideea creerii unor zone libere economic la Galati si Giurgiu pe modelul Shanghai - infaptuite dupa 90, dar care au adus doar cativa importatori de cafea si portocale si cam atat. Ori ca zona libera la noi era prea mica -cat o piata- nu cuprinde si orase, judete, etc, ori alte diferente, fac ca in aplicarea romaneasca sa para si asta o idee proasta. Ideea oricum nu e ca apelam la comunisti, ci la unii cu economie de piata aplicata corect inca din anii 70-80, deci cu un avans de libertate economica de 15 ani dar sub controlul statului comunist ceea ce a facut imposibila viata escrocheriilor post-decembriste de la noi, caritas-uri, fni-uri, si alte escrocherii care sunt in prezent in desfasurare. Felul in care se aplica la noi modelele e dezastruos, nu modelul in sine. La mai toate legile din 90 incoace orice parlamentar a adus amendamente pt. a profita material la un moment dat, apoi poate ca nici nu l-a mai interesat dar au zis cum pot face rudelor analfabete de la tzara si valetzilor lor care acum profita material de sutele de mii de gauri lasate in legislatie din 90 in prezent.
  • +24 (26 voturi)    
    Vasele comunicante (Luni, 15 august 2011, 16:49)

    Sorin [anonim]

    Daca premierul chinez a zis ceva de vasele comunicante atunci se referea la faptul ca fiecare din cele cinci proiecte va merge in acelasi ritm cu celelalte si nicidecum ca se va pune accent pe unul singur (principiul tocmai in asta consta - in oricare din vase lichidul urca pana la acelasi nivel-fizica clasa a 10-a). Daca este o figura de stil jurnalistica, n-ati nimerit-o.
  • +20 (24 voturi)    
    Cred ca aiurezi.O fi de la caldura? (Luni, 15 august 2011, 16:59)

    mircea [anonim]

    Ce vezi comunist in relatia cu China?Scrie undeva de relatii fratesti,de clasa muncitoare si alte porcarii din ideologia comunista?Ti se pare ca mai este China comunista?Cred ca la chinezi,problema este ca nu poti lasa din lesa circa 1,3 miliarde de oameni,fara consecinte greu de rezolvat ulterior,dar usor ,usor merg pe calea capitalismului.Daca ar arunca surplusul de bani pe care-i au in consumul intern,la cati sunt,probabil ca nici nu s-ar simti.Cred ca daca nu venea criza mondiala,mai acumulau bani,dar acum le este frica de devalorizare.
    • -1 (13 voturi)    
      china e mai mult productiva decit comunista (Luni, 15 august 2011, 18:51)

      pilgrim [anonim] i-a raspuns lui mircea

      nu era vb despre relatia comunista cu China,ci despre impotenta si lipsa de viziune a celor ce au guvernat in ultimi 20 de ani Romania,oricum relatie e una de afaceri si cum peste tot in lume afacerile sunt afaceri si in urma unei afaceri cineva iese pagubit deobicei,ma intrebam cit o sa cistige efectiv Romania din acesta...tinind cont de istoria postdecembrista a afacerilor facute de Romania ..
      • +6 (6 voturi)    
        Afaceri (Marţi, 16 august 2011, 9:46)

        Cata [anonim] i-a raspuns lui pilgrim

        Gresesti profund, in afaceri castiga ambii parteneri, altfel numai esteo afacere, este excrocherie
    • -2 (2 voturi)    
      daca ma pun sa caut (Marţi, 16 august 2011, 11:30)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      Sigur gasesc un comentariu de-al tau, sau de-al partidului tau, care in urma cu jumatate de an urla pe-aici sa nu ne vindem tara chinezilor. Ca sunt rai chinezii, ca sunt comunisti.

      Cred ca a fost pe vremea cand lumea ii reprosa lui base ca n-are nicio treaba cu politica externa (adica cam singurul lucru cu care ar trebui sa aiba) cand Sarkozy mergea in China si se intorcea cu contracte de 2 miliarde de eur.

      Si da... China este inca comunista. Cauta sa vezi ultimele proiecte de infrastructura create de chinezi si intreaba-te cam cati si-au dorit sa moara acolo dupa exemplul dunare-marea neagra

      Legatura noastra cu ei nu ar treaba cu comunismul si tot e bine ca le-a venit mintea la cap. Mai bine mai tarziu decat niciodata.
      • +1 (3 voturi)    
        stii care-i partidul meu? (Marţi, 16 august 2011, 12:12)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui justin

        Nici unul.A fost PNL,dar datorita nesimtirii lui Antonescu care la inclinat periculos pe stanga,l-am abandonat.Eu nu ma pup cu pseudo socialistii.Si-mi mentin doctrina.Nu-mi scimb ideile dupa cum vrea un puturos obraznic ca Antonescu.Ii respect si pe cei de la PSD care stiu sa se comporte civilizat.Nu-i cazul la ;Ponta,Nastase,Iliescu,Banicioiu,Corlatean,Olguta Vasilescu.
  • -17 (29 voturi)    
    Hai Base (Luni, 15 august 2011, 17:46)

    guru [anonim]

    te lasi la niste amarati de comunisti care detin deja jumatate din economia SUA...? Nu se poate asa ceva!! Lupta Base,zi si tu ceva acolo,Oceanul Pacific -Lac Chinezesc,sau ceva....cum poti sa taci..? Tu Base....ai amutit ?
  • +1 (9 voturi)    
    vase si borcane (Luni, 15 august 2011, 18:52)

    Spock [anonim]

    "...finantarea poate sa mearga pe principiul vaselor comunicante: daca unul e mai avansat, ne ocupam cu precadere de acela."

    WTF???
    BAC???
    • +4 (8 voturi)    
      tehnologie chinezeasca (Luni, 15 august 2011, 19:24)

      ia cucu [utilizator] i-a raspuns lui Spock

      Asta-i ca tehnologia chinezeasca... copiata din vest si interpretata intr-un stil caracteristic.
      • +2 (4 voturi)    
        atentie la reactoare..! (Marţi, 16 august 2011, 9:18)

        NOEL IUAN [anonim] i-a raspuns lui ia cucu

        sigur si china are reactoare in functiune si merg..nu ca la japonezi..ca la nemti, adica facute de nemti..In anii 80 prin primul contract,Canada ne dadea credit si tehnologie ptr 12 reactoare ultimele trei trebuind sa fie facute de noi si autorizati ptr executie in strainate. Si unde santem....?.Am cumparat o instalatie solara chinezeasca nu nemteasca fiindca costa 500 Eu si nu 4500Eu-- -automatizarea celei nemtesti era 70% din pret!. A venit frigul si intr-o zi ma trerzesc cu butoiul gol. Bine mascat ,sub butoi era un dop gol din tabla care s-a contractat ,a cazut singur si s-a facut golirea automata.L -am cautat 5 ore prin gradina...nu era nici legat macar cu o sarma de butoi. Asta da economisire..si automatizare!..am pus unul din cauciuc..tot chinezesc,,da am pierdut garantia..!
  • -3 (15 voturi)    
    dece canale si nu autostrazi (Luni, 15 august 2011, 20:33)

    romeo [anonim]

    de ce canale si nu autostrazi???
    si-au luat yahturi si le vor in fatza porti?
    • +5 (11 voturi)    
      de aia (Luni, 15 august 2011, 21:41)

      Flooorin [anonim] i-a raspuns lui romeo

      Pentru ca transportul sar face pe canale navigabile si ar fi mai ieftin plus ca sar asigura destula apa pentru irigati in baragan.
    • +4 (4 voturi)    
      nimic nou (Marţi, 16 august 2011, 10:07)

      ion [anonim] i-a raspuns lui romeo

      oricum nu e nici o noutate, canalul Siret Bărăgan e început înainte de 89 și dacă nu mă înșel și București Dunăre, așa că proiectele există, trebuie doar continuate lucrările. ;)
  • +9 (11 voturi)    
    Investitii chineze (Luni, 15 august 2011, 22:24)

    scridon radu lucian [anonim]

    Initiativa Guvernului Boc este viabila si merita atentie.
    Chinezii sunt acomodati cu principiile economiei de
    piata ,situatia din Hong Kong si zonele cu statut special spun multe.In situatia globala dificila acest
    pas inseamna mult,politicul trebuie ignorat.Principiile
    de implementare solicitate,in fond,reprezinta o garantie solicitata de partea chineza, normala in
    contextul tulbure economic general.Sa vedem
    finalizarea si rezultatele.

    Ing.Scridon Radu-Lucian
  • 0 (10 voturi)    
    Si diu nou:) (Marţi, 16 august 2011, 0:25)

    Generatia post comunista... [anonim]

    De ce canale si stadioane cand in nordul tarii nu exista trenuri electrice???
    • -2 (4 voturi)    
      de ce infrastructura si investitii (Marţi, 16 august 2011, 9:49)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui Generatia post comunista...

      cat timp in nordul tarii oamenii nu au ce sa manance (nu ca ar fi muncit vreodata). De ce unii sa aiba dreptul la masina cat timp sunt o gramada de puturosi care au nevoie sa isi creasca cei 30 de copii ?
  • +16 (16 voturi)    
    Atentie, cereti si parerea altora, US, Europa,etc (Marţi, 16 august 2011, 1:38)

    Vlad [anonim]

    Atentie, chinezii vor sa cucereasca lumea prin economic, fisc si cumpararea de resurse. Romania, ca si restul lumii - in afara de China - trebuie sa nu cedeze cand vede un pumn de bani. Fiind vorba de supravietuire in viitor, negocierile trebuie facute cu cap si nimic sa nu se cedeze / vanda fara un rezultat / profit pentru Romania. Atentie si la 'baietii destepti' care vand tara pentru interesul propriu.
    • +2 (6 voturi)    
      Ai dreptate (Marţi, 16 august 2011, 10:02)

      George [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      In sfarsit, iata un aspect pe care nu l-au remarcat prea multi. Si apoi, aceasta actiune a Romaniei pare cam in disperare de cauza, asemanatoare cu cea de acum doi ani cand alergam dupa FMI...
    • +2 (2 voturi)    
      da da (Miercuri, 17 august 2011, 11:01)

      mahabaratan [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

      eu chiar acuma i sun sa i intreb pe toti astia care zici tu ......sunt sigur ca o sa ne invete numai de bine.
  • +9 (11 voturi)    
    lista cu hoti domnilor (Marţi, 16 august 2011, 1:44)

    tepes [utilizator]

    Acest popor a suferit prea mult si inca mai sufera,din cauza unor banditi nenorociti care se fitiie toata ziua pe la televizor si ne mai dau si indicati(ipocritii) ce ar trebui sa faca-puterea si nu face,uitind ca ei au condus tara pina in 2008,insa nici un asa zis formator de opinie nu-i intreaba ce au facut ei pina in 2008 cite autostrazi si locuri de munca au pus la dispozitia muncitorilor ca sa poata trai bietul roman cit de cit decent?nu ei au preferat sa fure ,nenorocitii, si nu putin ,ci milioane de euro sau dolari si ce au patit?vax nimic.Si cine sint acei spagari si hoti nemernici?ii stiti cu totii trebuie doar o lista a la SindlerAcest popor putea sa nu sufere,dar pentru asta trebuia-inca de acum10 ani cel putin sa reluam contactele cu tarile arabe cu china cu rusia si sa nu ne grabim cu intrarea in UE vorba lui Tiriac
  • +1 (3 voturi)    
    Diferente... (Marţi, 16 august 2011, 10:05)

    catalin_mattei [utilizator]

    diferentele intre vizitele intreprinse de altii in China si de cele intreprinse de ai nostri politicieni sunt:
    1) comunicatele lor de presa nu sunt atat de optimiste ca ale noastre
    2) ei se intorc cu semnare de contracte de X milioane euro/dolari ( sau miliarde in functie de tara) iar noi cu promisiuni foarte generoase
    Nu putem decat observa cat de mult avem noi de castigat avand o abordare atat de realista!..
  • +2 (2 voturi)    
    principii corecte (Marţi, 16 august 2011, 10:53)

    beefeaterman [utilizator]

    Premierul Chinez a enuntat niste principii corecte, care in Europa, cel putin la nivel teoretic, se aplica. Asadar cred ca Romania ar trebui sa urmeze aceste principii in relatia cu China.
    Asta insa nu ne impiedica sa facem front comun cu multe state europene care cer Chinei reciprociate de principii. Respectiv accesul liber al investitorilor romani (putini, cati or fi, unu, doi) pe piata Chineza. Insa momentan acest lucru nu este posibil, companiile nonchineze fiind obligate sa intre in parteneriate cu companii chineze sau statul Chinez pentru a putea investi in aceasta mare piata asiatica si mondiala.
  • +2 (2 voturi)    
    Constructiile chinezesti (Marţi, 16 august 2011, 11:49)

    MAI [anonim]

    Linia Maglev care conecteaza aeroportul International Pudong din Shanghai de zonele din marginea districtului Pudong are aprox. 30 de km si este o realizare inginereasca prin faptul ca are pe toata lungimea tronsonului o deviatie fata de proiect este de 1mm, mai precis realizata decat cea a Eurotunelui care a avut mai mult de 3 mm(aproximare, se poate sa fi fost si mai mult), la respectarea datelor din proiectul initial. Chinezii au facut un studiu bine pus la punct, exemplu ei vand produse care nu tin calitativ pentru ca desteptii cumpara, atata timp cat masa de oameni se complace in idea de a cumpara exemplu slapi care tin o luna, din punctul de vedere al chinezului nu este nici o problema le dam "salam". Ei vand produse in functie de ratingul tarii eu cred asta semnifica ratingul "Standard and Poors" parca. Degeaba speri la produse de brand si care sa fie calitativ la un nivel superior daca tu nu esti un partener valabil la nivel extern. Valabil si pentru Rusia, trebuie o politica agresiva legata de ce produse intra la noi in tara sa fie clar odata pentru totdeauna ca noi romanii mai apreciem si calitatea si lucrurile facute care sa tina si nu carpeli cum avem acum. Mie mi se pare ca nu avem un brand al tarii referitor la ce fel de produse intra in tara si ce fel de barem trebuie sa respecte acestea. Aici este vorba de ContraBanda dar in fine.
    • +2 (2 voturi)    
      Constructiile chinezesti (Miercuri, 17 august 2011, 9:55)

      eu [anonim] i-a raspuns lui MAI

      Referitor la cei 1 - 3 mm abatere ... ce sa-ti zic? am lucrat in structuri de otel unde abaterea ceruta era de 1/16 (0,0625mm), deci se poate si mai bine.
      In principiu, chinezii iti dau calitatea pe care o platesti, nu conteaza de rating-ul tarii sau alte bazaconii. Primesti ceea ce platesti (credema ca stiu asta).
  • +2 (2 voturi)    
    ce-mi plac mie postacii uslisti (Marţi, 16 august 2011, 12:54)

    neutrino [anonim]

    pana mai acum 2 saptamani, tipau pe la tembelizoare cum ca, Boc si ai lui (ca sa nu spun Basescu)..nu ii antreneaza pe chinezi, ca chinezii nici nu se uita la noi...ca daca i-ar lasa pe chinezi sa faca treaba, ce bine ar fi...etc.

    Acum, ca s-a dus boculet in China si a negociat cu chinezii si au ajuns la multe puncte in comun...tot nu-i bine. ...ca de, chinezii sunt comunisti (si-au adus aminte redepe usleiii)...:)

    Pai mai fratilor, hotarati-va...se pare ca boculet v-a urmat sfatul si s-a dus la chinezi...numai ca chinezii il asteptau cu bratele deschise si nu cum va gandeati voi...
    de, se pare ca numai voi meritati sa vi se tranteasca usa-n nas.
    • 0 (2 voturi)    
      Neutrino... (Marţi, 16 august 2011, 15:00)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui neutrino

      acuma ce sa spun.. il felicit pe dl Boc pentru vacanta frumoasa petrecuta in China si pt ca a cumparat cadouri frumoase femeilor din viata sa ( perle doamnei si fetelor).. asta dovedeste ca este un sot si un parinte atent si chiar merita felicitari.. in rest: nu te duci tu, premier al unei tari, cu mapa de propuneri ca sa le discuti locco.. acestea trebuiau trimise direct sau prin intermediul ambasadei chineze de cand s-au inceput demersurile pt efectuarea vizitei ( doar ca noi am fost invitatii si nu invers imi vei spune.. da! era invitatie la Universiada). Iei alaturi oameni de afaceri de prima marime si nu ilustrii necunoscuti a caror firme mai au si datorii la fisc ( iti dai seama ca relatarile din presa noastra cu privire la aceste firme au fost trimise la Beijing de ambasada chineza de la Bucuresti).... Cand faci propuneri chinezilor pt reactoarele 3 si 4 probabil ca dl Boc le-a explicat si de ce s-au retras firme de top din aceasta afacere... in conditiile in care parteneriatul public privat este schiop ( UE a avertizat Romania cu privire la acest lucru) ai macar bunavointa de a da o OUG astfel incat sa stie si chinezul despre cadrul legislativ in care poate face afaceri cu tine)... Eu iti spun sincer ca daca tu ai fi pregatit o intalnire de aafaceri pt o firma privata de top din Romania la modul in care i s-a pregatit vizita domnului Boc erai concediat... nu este vorba de ce anume parte a esicherului politic esti ci de o anume prestanta a Romaniei ... totusi.. dar din pacate la noi se face totul fara cap, pe graba ( pe genunchi cum se spune)... sa stii ca romanul va simti in buzunar rezultatele politicilor economice ( deci si rezultatele acestor bilaterale0 si nu din declaratiile lui Nastase, Nita sau Boc... iti spun ca nu emisiunile de la antena3 si realitatea il fac pe roman sa injure guvernul ci faptul ca se uita in portofel, in frigider, in dulap si vede ca situatia lui s-a inrautatit... asa se face analiza la nivel de om simplu
      • +1 (3 voturi)    
        cum spuneam... (Marţi, 16 august 2011, 19:36)

        neutrino [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

        cum le stiti voi pe toate si mai ales cum aveti raspuns la tot....
        Cat oriveste "buzunarele romanilor"...ma uit pe litoral si nu pare deloc gol.
        Ma uit pe la munte...asemenea...
        Ba, unde mai pui ca agentiile de turism tipa ca nu mai au nici un loc pt. o vacanta in bulgaria-si aia pt. oameni medii
        Prin magazin, nu am vazut decat cativa sa cumpere un produs-2..majoritatea cu cosul (sau cosurile)
        Masini, toata lumea vinde-toata lumea cumpara iar numarul lor (chiar si in orase de provincie) este in crestere
        Analiza la simplu?? Eu as spune mai degraba analiza la o isterie in masa...ca de, se pare ca merge la prostime
  • -2 (2 voturi)    
    as adauga (Marţi, 16 august 2011, 13:36)

    ploiesteanu [anonim]

    cele 5 principii cerute de premierul Emil Boc, omologului sau chinez :
    1. Investitia sa satisfaca clientela politica aflata la putere (sa pice ceva, cu alte cuvinte), 2. Sa placa jupanului de la cotroceni, 3. Sa se faca ceva si prin judetul Cluj, 4. Sa dati voi banii ca noi avem campanie anul viitor, iar daca ne ajuta Dumnezeu si castigam alegerile va dam ajutoare de stat, 5. Sa faceti ceva, care totusi, sa nu supere prea rau Uniunea Europeana, cum s-a intamplat cu Polonia, de exemplu. Adica sa veniti in Romania dar sa para ca plecati.
  • +1 (1 vot)    
    imi plac aceste principii (Marţi, 16 august 2011, 21:21)

    bolovanul [anonim]

    ca sa vezi ce comunisti sunt chinezii astia! ne cer libertatea intreprinderilor si orientarea lor spre conditiile pietei!
    • -1 (1 vot)    
      o adevarat lectie de economie de piata !!!! (Miercuri, 17 august 2011, 6:49)

      vio [anonim] i-a raspuns lui bolovanul

      de unde-or fi crezut ca vine Romania ?!
      I-au cam dat lui Boc o lectie de economie de piata cu cele 5 principii ale lor!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Bani exista (Miercuri, 17 august 2011, 14:10)

    Vasile [anonim]

    Bani exista in buget dar sunt folositi pentru consum, nu e nevoie sa ii cauti in China. Pe putin jumate din cei care lucreaza la stat sunt in plus, apoi contractele de achizitii publice sunt in proportie covarsitoare castigate la preturi duble. Din aceste 2 directii s-ar putea castiga vreo 3-4 miliarde euro anual. Sa zicem ca doar jumate din suma asta ai putea-o folosi pentru investitii. Cu cele 2 miliarde euro ai putea termina reactoarele 3 si eventual 4 de la Cernavoda. Si asta intr-un singur an. Apoi, proiectele legate de cele 2 canale sunt putin cam ciudate, cat timp nu avem tara brazdata de autostrazi peste tot, nu avem spitale si centre de de cercetare medicala de nivel mondial sau avem un invatamant de ti-e mila de profesori si de elevi in ce conditii lucreaza.
    O alta sursa devenit suplimentar majora este evaziunea fiscala. In Bucuresti primesc de obicei bonuri fiscale, dar in tara situatia e jalnica. In 3 din 4 situatii nici urma de bon fiscal.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri