Accident de circulatie provocat de un sofer de 82 de ani / Dezbatere HotNews.ro: Trebuie schimbata legislatia?

de V.C.     HotNews.ro
Miercuri, 10 august 2011, 16:29 Actualitate | Esenţial

Accident
Foto: AGERPRES
Un batran de 82 de ani, aflat la volanul autoturismului personal, a accidentat un motociclist, miercuri, pe o strada din municipiul Pitesti, dupa ce a efectuat o manevra neregulamentara, informeaza Agerpres. "Din primele cercetari a reiesit ca vina pentru producerea accidentului ii apartine conducatorului auto, care a efectuat un viraj la stanga, peste linia continua, intrand in coliziune cu motocicleta care circula regulamentar din sens opus", a declarat purtatorul de cuvant al IPJ Arges, agent Madalina Balanescu.

Pe numele soferului din Arges a fost intocmit dosar penal pentru vatamare corporala din culpa. Motociclistul, un barbat in varsta de 39 de ani, a suferit mai multe leziuni si a fost transportat la Spitalul Judetean de Urgenta din Pitesti.

Cazul din Arges nu este singular. In aprilie, in Cluj-Napoca, un sofer de 85 de ani a intrat intr-o masina de politie, aflata in misiune. Barbatul de 85 de ani se indrepta catre un supermarket de la marginea orasului, a virat brusc la stanga, fara sa tina cont de masina de politie care venea din fata cu viteza si girofarurile pornite. Oamenii legii nu au mai putut evita impactul, iar autoturismul condus de batran a fost proiectat la cativa metri distanta, scrie politiarutiera.ro

In legislatia rutiera in vigoare starea medicala si conditia psihologica a soferilor este tratata destul de lejer.

Potrivit codului rutier, orice persoana trebuie sa efectueze o verificare medicala si una psihologica daca doreste sa dobandeasca permisul de conducere al unui autovehicul. Dupa acest moment, o noua verificare medicala are loc abia in momentul cand se cere eliberarea unui nou permis de conducere doar daca acesta a expirat. "Art. 44  - (1) Eliberarea unui nou permis de conducere se efectueaza, in conditiile legii, in baza urmatoarelor documente: (...) e) fisa medicala tip din care sa rezulte ca este apt pentru a conduce autovehicule sau tramvaie, daca solicitarea preschimbarii s-a facut dupa expirarea valabilitatii administrative a permisului de conducere."

In codul rutier se mai spune: "(3) Examinarea medicala si psihologica se realizeaza in vederea:
a) aprobarii prezentarii la examen pentru obtinerea permisului de conducere;
b) obtinerii certificatului de atestare profesionala pentru conducatorii de autovehicule si tramvaie;
c) verificarii periodice, conform reglementarilor in vigoare
."

In codul rutier se mai precizeaza ca "(5) Medicul de familie, atunci cand constata ca o persoana din evidenta sa, care poseda permis de conducere, prezinta afectiuni medicale prevazute In ordinul ministrului sanatatii publice emis conform alin. (2), va solicita examenul de specialitate necesar, iar In cazul In care s-a stabilit ca persoana este declarata inapta medical sau psihologic pentru a conduce un autovehicul sau tramvai, va comunica aceasta imediat politiei rutiere pe raza careia medicul isi desfasoara activitatea".

Legislatia mai prevede o lista cu 54 de afectiuni de care daca sufera o persoana nu are dreptul sa detina permis de conducere categoria B. Alte 21 de afectiuni "interzise la volan" sint prevazute in dreptul soferilor profesionisti.

In ceea ce priveste reglementarile in vigoare privind verificarile medicale si psihologice periodice, in afara examinarilor obligatorii la preschimbarea permisului doar dupa expirarea valabilitatii administrative, mai exista un ordin comun al mai multor ministere "privind examinarea medicala si psihologica a personalului din transporturi cu responsabilitati in siguranta circulatiei si a navigatiei", dar acesta vizeaza doar soferii profesionisti. Cei care lucreaza pe alte functii, dar conduc masina in interes de serviciu intra sub incidenta normelor generale de protectia muncii si obligativitatii verificarilor medicale periodice.

Astfel, verificarea medicala periodica este obligatorie doar pentru cei care lucreaza ca soferi, pentru cei care conduc o masina in interes de serviciu sau la expirarea permisului de conducere, adica o data la 10 ani.

  • Dezbatere: Credeti ca pentru persoanele dupa o anumita varsta ar trebui instituite examinari medicale mai dese sau incidentele in trafic cu persoanele in varsta sunt doar ocazionale si instituirea unor verificari medicale periodice mai dese ar reprezenta o discriminare intre soferii in varsta si cei tineri?


Citeste mai multe despre   






















9784 vizualizari

  • +20 (24 voturi)    
    sunt foarte multi soferi iresponsabili (Miercuri, 10 august 2011, 16:40)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    sunt foarte multi soferi iresponsabili
    Nu-i vorba numai de senili, dar sunt vitezomani, vorbitori la telefonul mobil, cu masini ce nu corespund din punct de vedere tehnic, etc.
    • +15 (15 voturi)    
      iflorescu78@yahoo.com (Miercuri, 10 august 2011, 17:15)

      ladybug [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      O zona foarte periculoasa este in judetul Arges, la Cetateni. Romii au masini dar nu au faruri !!! Sunt foarte periculosi noaptea pentru ca merg fara faruri si cu viteza. Ce rau pentru noi ca nu avem politie!!
      • -1 (5 voturi)    
        politie (Miercuri, 10 august 2011, 19:59)

        Sorin [anonim] i-a raspuns lui ladybug

        Pai la ne trebuie politie ca sunt bugetari care consuma degeaba banii statului si mai sunt si corupti....
  • +15 (27 voturi)    
    persoane in virsta la volan (Miercuri, 10 august 2011, 16:44)

    Tulcan Mariana [anonim]

    Intrebarea incita la discriminare. A facut cineva un studiu statistic cu tema " accidente - virsta conducator auto" ? Cred ca vom fi surprinsi de rezultat.
    • +19 (25 voturi)    
      Absolut de acord (Miercuri, 10 august 2011, 17:09)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Tulcan Mariana

      Absolut de acord cu tine.
      Si mai trebuie luat in calcul si gravitatea accidentelor.

      Batranii sunt printre cei mai prudenti conducatori auto.

      Este usor (usor penibil) sa iei un accident de circulatie si apoi sa propui interzicerea accesului la permis categoriei de varsta careia ii apartine soferul.
      • -1 (9 voturi)    
        Pardon (Miercuri, 10 august 2011, 23:34)

        nicu [anonim] i-a raspuns lui CezarN

        Aici nu e vorba de prudenta ci de capacitatea de a conduce in conditii de siguranta o masina. Eu nu m-as urca in masina cu un tatae de 85 de ani. Ce reflexe mai are, ce acuitate vizuala si auditiva, orientare in spatiu, viteza de reactie? Ar trebui stabilita o varsta maxima la care se depune carnetul. A conduce cu 40km/h cu reactii intarziate si probleme de orientare nu inseamna ca esti prudent. Tata are 86 de ani, a condus peste 50 de ani si a trebuit sa-l fortez sa renunte acum sase ani. De abia se transporta pe propriile picioare si avea probleme clare de orientare dar tinea mortis la volan. Am facut un gest zic eu umanitar si responsabil.
        • +4 (4 voturi)    
          Posibil (Joi, 11 august 2011, 9:15)

          CezarN [utilizator] i-a raspuns lui nicu

          Toate aceste deficiente s-ar fi vazut la un control periodic, obligatoriu si de rutina, fara cine stie ce investigatii. Sa se faca, insa fara discriminare si fara pile. Caci nici eu nu m-as urca la volan cu un pusti teribilist de 19 ani, sau cu o pipitza care mai mult vorbeste la telefon sau se uita in oglinda decat pe drum, etc. Poate ca aceste lucruri nu se vad la un control medical de rutina, insa politistii care le observa ar trebui sa le sanctioneze drastic si corect (asta ar fi echivalentul controlului medical de la batrani).

          Altfel, este absurd sa anatemizezi o singura categorie de soferi, asa, fara nici un studiu serios facut, fara statistici, doar ca sa ai audienta si vizualizari pe site.
    • 0 (4 voturi)    
      batrani (Miercuri, 10 august 2011, 20:03)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui Tulcan Mariana

      Studiu valabil ar fi nr de accidente raportat la nr de km condusi si pe grupe de varsta. batranii fac "mai putine accidente" pt ca sunt putini cei care mai conduc dup 75-80 de ani, iar daca conduc e pe distante foarte scurte si pe trasee pe care le cunosc de peste 30 de ani.
    • +2 (2 voturi)    
      Statistica exista (Joi, 11 august 2011, 10:49)

      John [anonim] i-a raspuns lui Tulcan Mariana

      Nu trebuie nici o statistica, statistica exista la societatile de asigurari. Oare de ce polita este mai ieftina odata cu inaintarea in varsta si de ce este mai scumpa in anumite orase, din cauza ca, statistic cele mai multe accidente le provoaca persoanele sub 30 de ani !
    • 0 (0 voturi)    
      discriminare (Joi, 11 august 2011, 11:46)

      runa [anonim] i-a raspuns lui Tulcan Mariana

      este clar discriminare! si daca e sa analizam rata accidentelor pe categorii de varsta cred ca ar trebui sa trecem la altii mai tineri care cauzeaza accidente mortale cum rar sunt in lumea civilizata si pentru care se pare ca nu mai exista lege in tara aceasta. numai televiziuni care minimalizeaza gravitatea si ridica in slavi "adrenalina"!
  • -6 (22 voturi)    
    Mai degraba... (Miercuri, 10 august 2011, 16:45)

    Alex [anonim]

    ar trebui ca peste o anumita limita de varsta (75-80 de ani) sa nu mai aiba deloc dreptul de a conduce sau sa il primeasca doar in urma unui control foarte amanuntit. Daca se intampla sa nu "observe" (a se citi vada) un copil pe trecere? ce timp de reactie are o persoana la 80 de ani fata de o persoana la 20-30-40 de ani?
    • +5 (11 voturi)    
      Ce viteza medie? (Miercuri, 10 august 2011, 17:08)

      a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Ce viteza medie are o persoana in varsta fata de un tanar?
    • +13 (19 voturi)    
      Detalii, te rog (Miercuri, 10 august 2011, 17:18)

      Dica [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Persoana de 20-30-40 de ani presupunem ca e drogata/ inculta (aka:conlocuitor...)?

      Ca la vazut ii mai dai un ochelar, ceva acolo dar la prostie nu prea exista leac din ce stiu...

      Stai linistit, sunt batranei de 80 de ani mai tepeni ca unul de 30 care fumeaza 3 pachete de tigari pe zi si haleste numa "shaorma cu de toate"
      • -3 (5 voturi)    
        povesti (Miercuri, 10 august 2011, 23:41)

        nicu [anonim] i-a raspuns lui Dica

        Batraneii astia sunt in visele tale. Fii serios, la 80 de ani prinzi fluturi si nu mai mergi cu masina, doar cu bibiul. Cat despre reflexe si viteza de reactie nici macar nu mai vorbi. Tine minte, sofatul se bazeaza doar pe reflexe iar in multe momente viteza de reactie e capitala. Accidentele trebuie nu numai sa nu le produci ci sa le si eviti. Asa ca ia-ti "batraneii" si fa-ti din ei un joc cu robotei, nu-i mai lasa la volan chiar daca sunt asa vanjosi cum ii prezinti.
  • +16 (30 voturi)    
    penibil !! (Miercuri, 10 august 2011, 16:45)

    novarom [utilizator]

    chiar nu auzisem astazi o porcarie....si iaca! Cum poti sa fii sanatos si sa gandesti asa ceva? Personal am 44 de ani, asadar ma aflu undeva la mijloc si consider ca ar fi un mare tantalau cel care poate cere aplicarea unei masuri referitoare la varsta. Nu intru in detalii insa cred ca daca s-ar face o statistica, cei din categoria 18-22 de ani produc cele mai multe tragedii pe sosele. Nu mai vorbesc de statele civilizate, care nu fac discriminari, ba mai degraba invers. In Germania de ex: daca esti in perioada de dupa ce ai luat permisul si faci belele....ai multe de tras.
    • -3 (15 voturi)    
      chiar ca... (Miercuri, 10 august 2011, 16:54)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui novarom

      Bun, de acord ca nu-i poti limita drepturile, dar de ce sa nu-i impui teste medicale si de circulatie dupa o anumita varsta? Ti-ai dori ca un tataie cu un SUV sa intre pe contrasens in tine doar fiindca nu-l mai tin balamalele?
      • +6 (6 voturi)    
        corect (Miercuri, 10 august 2011, 19:00)

        novarom [utilizator] i-a raspuns lui Ionut

        dar testele medicale sunt in vigoare.....ca sunt specific romanesti, asta-i altceva. Era vorba de a interzice un drept, nu de a-l testa pe cel in cauza.
    • -6 (16 voturi)    
      :| (Miercuri, 10 august 2011, 17:08)

      rakkone [utilizator] i-a raspuns lui novarom

      Am 36 de ani si sunt pentru interzicerea condusului peste o anumita varsta (de ex. 75 ani). La fel cum sub o anumita varsta (sub 18 ani actualmente) nu ai voie sa conduci desi poti fi apt fizic (se considera ca nu esti apt psihic), nu vad de ce sa ai voie peste o anumita varsta (cand poti fi inapt si fizic si psihic). Peste o anumita varsta nu mai ai viteza in picioare, iti sunt anchilozate membrele, vederea e praf, cucii iti canta in cap, ai alte probleme care te pot face inapt. Cati piloti de avion de 75 de ani ati vazut? Cati medici de peste 75 de ani ati vazut care sa opereze (exclud romania unde se sta pe pile sau din lipsa de personal)? Cate curve de 75 de ani ati vazut? Exista un timp si o perioada pentru toate, nimic nu este etern in afara impozitelor (ma rog, pana la prima rebeliune :) ).
      • -2 (6 voturi)    
        piloti, medici (Miercuri, 10 august 2011, 17:23)

        zigzag [anonim] i-a raspuns lui rakkone

        cati medici sub 25 de ani ai vazut?
      • +4 (8 voturi)    
        urare (Miercuri, 10 august 2011, 19:03)

        novarom [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

        tot ceea ce-ti doresc este ca la 75 de ani sa ai anchilozate membrele, sa ai vederea praf si cuci care sa-ti cante prin cap....cat despre curve de 75 de ani, cred ca sunt si s-ar f---e si ele.....dar n-au cu cine!
  • +7 (17 voturi)    
    meh (Miercuri, 10 august 2011, 16:48)

    gigi [anonim]

    Subiectul este dezbatut de ani de zile in SUA unde daca nu ma insel au si dat o lege in acest sens. Singura diferenta fiind ca acolo sunt foarte multe cazutir de gen, aici ati gasit 2 cazuri si repede dam o lege. E ca si cum gasiti 2 cazuri in care niste homosexuali au provacat accidente si pac le interzicem sa mai conduca. Simtul civic e util, dar prea mult e penibil.
  • -14 (18 voturi)    
    discriminare.... (Miercuri, 10 august 2011, 16:50)

    cristian [anonim]

    discriminare? discriminare nu e si faptul ca batraneii astia de 80 de ani au reducere la RCA, CASCO si tot ce vrei tu doar pentru ca sunt...batranei...?si tinerii sa plateasca pana nu mai pot, nu...?si daca nici nu vede bine mai are si ceva scutiri de handicapat, dar el conduce bine mersi...
    hai sictir...ca la noi in romanica se poate orice...dar absolut orice
    • +8 (8 voturi)    
      vb. fara sa gandesti (Miercuri, 10 august 2011, 17:41)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui cristian

      Companiile de asigurari dau aceste reduceri in urma unor statistici.

      Vrem nu vrem aceste persoane se pare ca nu fac gaura in buzunarele asiguratorilor in aceiasi masura cum o fac tinerii.

      Si DA, tinerii sa plateasca pentru ca statistica o spune ca suntem mult mai "cheltuitori" pentru asiguratori.
    • 0 (0 voturi)    
      la subiect (Vineri, 12 august 2011, 12:29)

      moshu [anonim] i-a raspuns lui cristian

      ar trebui sa ne referim tocmai la statisticile asiguratorilor! Daca batranii (generalizez) beneficiaza de reduceri, atunci inseamna ca tocmai ei produc mai putine accidente; pentru asiguratori, despagubirile inseamna bani pierduti, iar banii dicteaza politica asiguratorului ca ne convine sau nu.
      Aceeasi statistica se aplica si la incepatori, care reprezinta o categorie de risc evident.
  • 0 (12 voturi)    
    varsta e irelevanta (Miercuri, 10 august 2011, 16:52)

    raluca [anonim]

    nu cred ca e cazul sa mai adaugam un caz de discriminare pe lista si asa mult prea lunga... insa sunt de acord ca ar trebui sa existe examene medicale si psihologice cu o anumita frecventa pentru toate varstele.

    specific legat de cazul descris mai sus, am vazut acum cateva saptamani, la benzinarie, un barbat in varsta, peste 70 de ani, cred, cu un tremur al mainilor atat de accentuat ca nu a reusit sa bage furtunul pompei in gura de alimentare a masinii; imi vine greu sa cred ca este macar 80% atent la volan si capabil sa conduca fara sa se puna in pericol sau sa ii puna pe alti soferi in pericol.
    • -6 (16 voturi)    
      discriminare? (Miercuri, 10 august 2011, 17:00)

      James Bond [utilizator] i-a raspuns lui raluca

      Dar daca interzici permisul de conducere pentru oameni cu varsta sub 18 ani, nu e tot discriminare?
      Varsta este foarte relevanta, deoarece incepand cu o varsta inaintata (>80 ani, poate) nu mai ai reactii bune la volan, nu mai vezi bine, nu mai uzi bine, etc.
      • +10 (10 voturi)    
        nu are legatura (Miercuri, 10 august 2011, 17:54)

        lulu [anonim] i-a raspuns lui James Bond

        interzicerea ce opereaza pana la 18 ani nu are legatura cu discriminarea, ci cu discernamantul. Daca in limita inferioara putem estima 18 ani, la limita superioara cum clarificam maximum pentru discernamant? Am vazut persoane de 44 fara discernamant, dar si de 80 cu discernamant.
        Interzicerea condusului auto peste o anumita varsta nu este solutia. Solutia este efectuarea mai frecvent a controalelor medicale, pe bune, indiferent de varsta.
  • +2 (12 voturi)    
    Mda, "destept" articol... (Miercuri, 10 august 2011, 16:55)

    Ghita [anonim]

    ...mare branza, un batran a pocnit un motociclist care circula regulamentar, cu 50 la ora, pe banda 1 si cu echipamentul de protectie adecvat. Haida de...

    Mai bine introduceti testarea antidrog; daca te duci seara intr-un parc pe unde sunt terase e plin de seringi folosite; p-astia nu ii vede nimeni ca au creierul praf dar de, au 20 de ani deci pot.

    Serios acum, cum puteti crede ca unul inapt fizic rezista la volan, in Bucuresti, mai mult de o zi? Cu ala inapt psihic ce faci? Cati, din cei 5 milioane de soferi, au fost testati psihic cum trebuie? Ca de oftalmologic/ ortopedie/ s.a. sunt convins ca marea majoritate...
    • +15 (15 voturi)    
      Si Nistorescu a facut la fel (Miercuri, 10 august 2011, 17:15)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Ghita

      Si Nistorescu a facut un accident similar.
      Si nimeni nu si-a pus problema sa interzica accesul ziaristilor la permise de conducere, sau a securistilor, sau a pupincuristilor, sau a proprietarilor de websituri, sau a oricarei categorii socio-profesionale in care se incadreaza autorul accidentului.
  • +14 (14 voturi)    
    lol (Miercuri, 10 august 2011, 17:05)

    me [anonim]

    pai da ce conteaza virasta?
    daca omu e apt de condus (presupunand ca e apt pe bune nu pe spaga) poate sa aiba si 300 de ani...
    • -3 (3 voturi)    
      mda (Miercuri, 10 august 2011, 21:48)

      io [anonim] i-a raspuns lui me

      nu prea ai dreptate. Eu sunt apt de condus de la 10 ani...de ce nu am avut dreptul sa imi iau permisul atunci?

      mi se pare normal ca peste o anumita varsta sa isi piarda acest drept. avand in vedere ca in romania speranta de viata este cam de 70 de ani...la o astfel de varsta poate sa moara la volan.

      Si legile nu se dau pentru ca sunt exceptii, dar daca gandesti asa de ce sa te pensionezi la 64 de ani? mai bine la 100....

      oricum nu are rost sa mai comentez pe aici...90% probabil aveti 30-50 de ani si majoritatea nu ati invatat sa ganditi liber si acum credeti ca totul este permis...ca doar esti apt.
      • 0 (0 voturi)    
        lol... (Joi, 11 august 2011, 13:52)

        me [anonim] i-a raspuns lui io

        esti apt de la 18 ani... asta spune legea...
        pe de alta parte nu exista "pensionare" la soferi.
        se fac niste teste (atentie, viteza de reactie, vad etc) si daca le treci esti apt.
      • 0 (0 voturi)    
        PS.... (Joi, 11 august 2011, 13:52)

        me [anonim] i-a raspuns lui io

        am pana in 30 de ani :P

        si da totu e permis daca esti apt.
        e ca si cand nu ai baga un criminal la puscarie pentru ca a inapt: a trecut de varsta pensionarii.
  • +6 (10 voturi)    
    modificare legislatie (Miercuri, 10 august 2011, 17:06)

    evoque [utilizator]

    Dar de ce sa nu interzicem circulatia pe drumurile publice?
    De ce sa nu circule decat cei care au coloane insotite cu masini cu girofar?
    Cat de idiot poti sa fii sa vii cu o asemenea idee, ce daca are omul peste 80 sau 100 de ani, sa circule cat vrea si cum poate.
    Gata sau intamplat doua accidente cu batrani la volan si gata modificam legea si interzicem sa circule pe drumurile publice persoanele peste 50 de ani ca sunt prea batranii si celor pana in 49 de ani ca sunt iresponsabili, drogati si betivi.
    Mai era o tampita care propunea interzicerea desenelor animate cu tom si jerry ca sunt violente si incita copii la violenta.
    Va intreb de ce nu se iau masuri impotriva celor care intretin drumurile,fac marcaje rutiere si celor care se ocupa de conditiile de siguranta a drumurilor, cauza principala a celor mai multe accidente de circulatie?
    Domnilor depasiti momentul cu cea mai buna masura este sa restrictionam.
    Cea mai buna masura este sa analizam si sa creem conditiile pentru a nu se intampla accidente pe cand la noi singurele masuri care se iau sunt cresterea amenzilor si dosare penale.
  • +4 (10 voturi)    
    Nu e discriminare (Miercuri, 10 august 2011, 17:07)

    calinetz [anonim]

    Adevarat, numarul accidentelor facute de persoanele in varsta in Romania e destul de scazut... e si normal, tinand cont de numarul de masini disponibile acum ceva timp la noi in tara, dar acest numar va creste in timp...

    Cei care spun de discriminare au ca argument faptul ca sunt multi soferi iresponsabili pe sosele, deci cei mai in varsta sa inteleg ca nu conteaza? E ca si cum fiind prins furand spui: "Da, dar cati hoti nu prindeti? De ce sa ma condamnati pe mine cand atatia scapa?".

    Realist vorbind, de la o anumita varsta timpul de reactie, capacitatea de concentrare, chiar si instinctul de supravietuire (ati vazut cum traverseaza strada batranii? sincer, eu n-as avea tupeul...) scad dramatic... concluzie: as fi de acord ca dupa o anumita varsta (sa spunem de la 70 de ani) frecventa controalelor sa creasca (sa zicem odata la 2 ani)... e un risc care trebuie administrat corect.
    • +6 (6 voturi)    
      Deosebire (Miercuri, 10 august 2011, 18:23)

      Closed [anonim] i-a raspuns lui calinetz

      E o deosebire intre a spune "de la varsta X nu mai ai voie sa conduci" si "de la varsta X frecventa controalelor medicale trebuie crescuta". Nu neaga nimeni ca unele persoane au parte de o degradare puternica dupa o anumita varsta, dar sa interzici unei intregi grupe de varsta sa conduca e clar discriminare.
  • +8 (8 voturi)    
    Varsta nu este o problema! (Miercuri, 10 august 2011, 17:07)

    bubu [anonim]

    Indemanarea la volan vine o data cu nr de km parcursi ca medie.
    Am avut onoarea de a calatori cu o doamna care avea onorabila varsta de 90 de ani si care conducea fara probleme in Roma. Un oras cu un trafic mult mai haotic decat Bucuresti. Este normal ca o data cu varsta sa apara anumite deficiente fizice dar intervine si experienta de o viata care pe alocuri poate sa compenseze.
  • +8 (8 voturi)    
    mda (Miercuri, 10 august 2011, 17:15)

    eu [anonim]

    pai atunci hai sa-i lasam numai pe aia tineri intre 18-28 care sint apti de condus, insa nu respecta regulile de circulatie si merg ca nebunii si provoaca accidente. De ce nu? Le luam la toti ceilalti permisele si lasam nebunii sa conduca, poate se omoara intre ei, in felul asta scapam societatea de lepre maneliste si se dau mari pe masinile lor de mucosi nespalati.
  • +3 (9 voturi)    
    Examen periodic (Miercuri, 10 august 2011, 17:17)

    rsbl [utilizator]

    La cum se circula la noi as da permisul cu valabilitate 5 ani, dupa care sa se refaca toate procedurile de obtinere a permisului: examinare teoretica, practica si medicala.
    • +4 (8 voturi)    
      Nu mai bine dam bac-ul din 5 in 5 ani cu to(n)tii? (Miercuri, 10 august 2011, 17:21)

      Vasile [anonim] i-a raspuns lui rsbl

      .
      • +4 (4 voturi)    
        Genial- aude guvernul? (Miercuri, 10 august 2011, 17:38)

        sg [anonim] i-a raspuns lui Vasile

        Iti dai seama cum se reduce numarul angajatilor pe plie?
        Am presupus ca e cu camere de supreveghere.
        Unde mai pui ca nici unii ministrii nu s-ar simti tocmai bine, asa niste branconieri!!!!
  • +1 (7 voturi)    
    Ar trebui clar schimbata legislatia (Miercuri, 10 august 2011, 17:20)

    Je2 [utilizator]

    Cred ca toti ne-am confruntat cu situatii de genul asta in trafic. Nu am nimic cu oamenii in varsta, dar permisul de conducere iti confera dreptul de a manevra o masa de metal de 1-2 tone, cu viteze pentru care iti trebuie reflexe foarte bune. Cred ca dupa 60-65 de ani, verificarile privind capacitatea de a conduce autovehicule ar trebui facute din 3 in 3 ani. Si ar trebui facute riguros, cu inculparea medicului care a dat avizul, in cazul cand se produce un accident din cauza incapacitatii soferului declarat apt. Oricum sunt pentru o verificare mai riguroasa si periodica a tuturor posesorilor de permis de conducere si cred ca politia ar trebui sa-si ia rolul in serios si sa nu mai fie o gasca de vanzatori de amenzi calare pe cateva radare. Circul foarte mult pe sosele noastre si nu inteleg de ce politia nu da amenzi pentru neaprinderea farurilor in afara localitatii, pentru faruri nereglate care bat direct in ochii soferului care vine de pe contrasens, pentru lipsa semnalizarii cand se schimba directia de mers etc... De ce dracu politia nu te mai opreste sa-ti verifice luminile, frana etc cum ar fi normal cu atatia idioti si harburi pe sosele ? Sper sa se faca ceva, sunt impotriva reglementarilor excesive, dar un control de bun simt trebuie sa existe.
    • +2 (2 voturi)    
      da de ce.... (Joi, 11 august 2011, 10:24)

      Te2 [anonim] i-a raspuns lui Je2

      ....cand o sa ai tu 65 de ani ,inainte de-a te duce la vot,tot la 4 ani,sa te caute la cap,sa vada daca esti normal/a la cap si daca ai discernamant sa votezi;iti place?si la 75 de ani sa te lase numai cu dispensa....
  • +2 (6 voturi)    
    discriminarea: noul cuvant magic (Miercuri, 10 august 2011, 17:31)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    foarte ciudat este cat de repede se scoate cuvantul asta din palarie: discriminare. orice incercare de reglementare, de punere a lucrurilor pe un fagas care ar garanta buna functionare a unui sistem, a unei societati, sar unii cu cuvanul magic : nu se poate, e "discriminare".

    Mi se pare absolut normal ca batranii sa fie supusi mai des testelor de capacitate fizica decat cei aflati in puterea varstei, este firesc si chiar spre binele lor, nu numai al celorlalti participanti la trafic. Nu li se poate lua carnetul doar pt ca au atins o anumita varsta, evident, acest lucru se poate face numai in urma unor teste medicale.
    • +2 (2 voturi)    
      Pai, da (Joi, 11 august 2011, 9:20)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      Discriminare este cand TUTUROR persoanelor peste o anumita varsta li se interzice ceva (dreptul de a conduce, in cazul nostru).

      In schimb este corect daca se legifereaza o frecventa mai mare a controalelor medicale peste o anumita varsta.
  • +6 (6 voturi)    
    Dezbatare pentru asa ceva ? (Miercuri, 10 august 2011, 17:31)

    raz [anonim]

    De ce nu faceti o dezbatare pentru confiscarea masinilor, sau inchisoarea de la 1 la X luni pentru incalcarea vitezei legale cu mai mult de 50 km/h si asa mai departe ? De ce nu faceti dezbatere pentru suspendarea pe viata a celor care omoara oameni pe treceri de pietoni sau trotuare si peste 1 an ii vezi din nou la volan ? De ce nu faceti dezbatare pentru suspendarea pe 10 ani a celor care au zeci de abateri si infractiuni la volan ?
  • +6 (6 voturi)    
    viteza de reactie-lui alex (Miercuri, 10 august 2011, 17:33)

    am [anonim]

    Viteza de reactie este buna....mai ales la raliu.
    Daca s-ar conduce civilizat,in respect fata de "asa zisii parteneri de drum " daca s-ar respecta legile de circulatie...care sunt reguli de bun simt puse intr-un cod care sa te faca capabil sa anticipezi ce are de gand sa faca celalalt , nu am discuta acum despre varsta a treia la volan. Atata timp cat o persoana este apta fizic si psihic nu intereseaza pe nimeni ce varsta are.
    De altfel cu atata tineret vioi pe drumurile patriei, batranii s-au cam retras de la volan. Titlul articolului cam incita la descriminare....acum iata impotriva celor varstnici la volan. Nu cred ca in Germania ar indraznii cineva sa puna problema in felul acesta.
    Si apoi noi astia mai tineri...ne vindecam si noi la timpul nostru de boala numita tinerete si vom fi si noi batrini....la volan ?
  • +6 (6 voturi)    
    respectul si reflexele conteaza (Miercuri, 10 august 2011, 17:48)

    fiu de conducator in varsta [anonim]

    tata are 82 de ani. de cite ori pleaca cu masina mi-e frica sa nu dea peste el cretini cu masini smechere. reflexele lui si prudenta il recomanda ca bun tovaras de drum. dar ce facem cu vitezomanii, cei care omoara pietoni in mijlocul orasului ,linga sectia de politie, cum s-a intimplat cam acum aproape o luna pe lascar catargiu. un pusti traversind pe verde(GREEN IS BLACK) a fost spulberat de un idiot in masina smechera, care ziua in amiaza mare mergea cu 80 la ora in oras, in centru, linga sectia de politie, in apropierea trecerii de pieton.
  • +3 (5 voturi)    
    Bunicul meu -> 72, eu -> 25 (Miercuri, 10 august 2011, 17:48)

    Vlad [anonim]

    -Sofer de 25 de ani provoaca accident de circulatie. Schimbam legislatia?
    -Nu poti sa interzici unui om sa-si conduca masina dupa o anumita varsta. Se poate face verificare medicala mai des, nu nterzici unui om sa-si conduca masina dupa o anumita varsta.
    -Bunicul meu are 72 de ani si are nevoie de masina cum are nevoie de aer. E pensionar, tamplar si apicultor. Are o dacie si remorca si fara ele nu s-ar descurca. Sunt absolut sigur ca mai sunt foarte multe persoane ca bunicul meu in Romania.
    -In Romania iti iei permisul si pana mori de batranete nu te mai intreaba nimeni nimic, daca esti apt d.p.d.v medical, mai stii legislatie, esti la curent cu schimbarile?
    -Eu cred ca ar trebui o data la 10 ani toti conducatorii auto sa fie retestati teoretic si medical.
  • -2 (2 voturi)    
    soferii in varsta - pericol public (Miercuri, 10 august 2011, 17:49)

    jj bkl [anonim]

    acum 9 ani eram in franta cand a aparut aceeasi problema. un batran spulberase un intreg grup. 2 oameni murisera, alti cativa erau grav raniti. nu vi se pare ca trece cam mult timp pana cand noi, romanii, cu mintea noastra inceata, ne dam seama de anumite probleme? nu ar fi mai "safe" sa preluam tale quale reglementarile altora, care s-au confruntat cu problemele noastre cu mult timp in urma si le-au rezolvat, decat sa asteptam sa se petreaca o tragedie la noi ca sa binchisim sa ne gandim ca ar trebui schimbat ceva?
    • +1 (1 vot)    
      Asa, si? (Miercuri, 10 august 2011, 18:28)

      Closed [anonim] i-a raspuns lui jj bkl

      Li s-a interzis persoanelor in varsta sa conduca in Franta pentru ca sunt in varsta? Asa, accidente se intampla oriunde, daca ar fi posibil sa interzici cauzele accidentelor, tare ar fi bine. Dar cum interzici un infarct sau pierderea cunostintei sau explozia unui cauciuc? Nu mai vorbesc de inconstienta.
      • +1 (1 vot)    
        nu (Miercuri, 10 august 2011, 19:09)

        jj bkl [anonim] i-a raspuns lui Closed

        nu, in franta nu li s-a interzis batranilor sa conduca dar au fost micsorate foarte mult perioadele dintre testele medicale. in plus, s-a dat mare atentie corectitudinii acestor teste. la noi stim cum se fac testele pentru carnet. mai mult nu se fac. dai niste bani si primesti certificatul
        • 0 (0 voturi)    
          OK (Joi, 11 august 2011, 17:42)

          Closed [anonim] i-a raspuns lui jj bkl

          Stai putin, ca mie nu mi-e clar: avem o problema, exista coruptie, exista persoane care dau spaga pentru a lua carnetul, pentru a lua examenul medical samd. Buuuuuuuun. Ce propui tu pentru a combate asta, sa interzicem batranilor sa conduca pentru ca e posibil sa dea spaga? Pe principiul asta putem interzice tuturor sa conduca.

          Solutia pentru a controla fenomenul incalcarii legii nu e sa-i consideri pe toti vinovati si sa le limitezi drepturile tuturor, ci sa tintesti pe cei ce incalca legea si sa-i pedepsesti.
  • -2 (2 voturi)    
    SOLUTIA ESTE SIMPLA (Miercuri, 10 august 2011, 17:49)

    Dana [anonim]

    Cea mai buna solutie este reexaminarea o data la 5 ani, care sa includa test de legislatie, proba practica, examen psihologic si medical. Facute cu rigurozitate. Astfel, foarte multe accidente vor fi evitate pentru ca cei care nu le (mai) au cu volanul/ghidonul pur si simplu nu-si vor recupera permisele.
    Insa, aceasta solutie nu va conveni multora, mai ales guvernanti, si astfel nu va avea nici o aplicabilitate practica, din pacate.
    • +1 (1 vot)    
      Solutie? (Miercuri, 10 august 2011, 18:33)

      Closed [anonim] i-a raspuns lui Dana

      OK, dar de ce nu o data la 1 an? Sau la o saptamana? O data pe zi? Cum ar fi sa dai bacalaureatul din nou la fiecare 5 ani? Sau examenele la facultate la fiecare 10 ani?

      Examinarea e normal sa se aplice atunci cand se considera ca nu cunosti un lucru. Odata ce s-a atestat ca il cunosti, ar trebui sa se aplice reexaminare doar atunci cand demonstrezi flagrant ca nu cunosti acea regula. Altfel, si-asa e aglomeratie la examinari, asta ar mai trebui, ca toti cei cu permis sa dea examen o data la 2 ani.

      N-ar trebui si examen practic? Sa vezi atunci distractie, cum un sfert din populatie va fi angajata drept examinator, iar restul vor avea toti scris pe masina "examen".
  • +1 (1 vot)    
    Omul in general trebuie scos din ecuatie (Miercuri, 10 august 2011, 17:53)

    Mihai [anonim]

    Eu cred ca efectiv omul nu are cum sa nu greseasca. De obicei care au supravietuit la volan pana la 85 de ani nu sunt problema.
    Problema sunt toti oamenii care sunt in posesia unor capacitati peste cele proprii. Si la 18 si la 88 de ani sunt probleme psihice in principal.
    Orice prapadit in spatele volanului devine agresiv. Iar cei agresivi .. dumnezeu cu mila.
    Deci oamenii ori sunt facuti sa se conformeze (supraveghere insutita,pedepse aspre) ori trebuie scosi din ecuatie (Cautati Google AI Driven car).
    Eu cred ca pe termen lung a doua solutie va triumfa.
  • +1 (1 vot)    
    se face (Miercuri, 10 august 2011, 17:58)

    saabo [anonim]

    o chestiune lipsita de ratiune pura!
    Cele mai multe accidente le fac tinerii.
    Deci acestia sa fie verificati..foarte des...sau sa nu aiba dreptul; de a conduce!?
  • +1 (1 vot)    
    uraaa (Miercuri, 10 august 2011, 18:01)

    I [utilizator]

    inca o discriminare in functie de varsta! pentru ca avem deja cateva: limita de varsta pentru parlamentari, limita de varsta pentru presedinte uraaaaa! demo-cratie nu gluma :p
  • 0 (0 voturi)    
    lui ionut, obsedat de suv-uri (Miercuri, 10 august 2011, 18:04)

    am [anonim]

    dar ti-ai dori unul de varsta ta sa intre pe contrasens cu un suv?-v-ati intalni ati mai discuta de ale voastre in rai.....................
  • 0 (2 voturi)    
    Ca la americani (Miercuri, 10 august 2011, 18:09)

    owene [anonim]

    Examen la sala odata la 3 ani; L-ai picat, iti ia carnetul o saptamana sau pana cand iei sala din nou.

    Examen medical cu testarea reflexelor pe automat, nu "comisia" care te intreaba "esti nebun?"

    Dar pentru asa schimbare in legislatie trebuie balls fiindca s-ar deranja onoratii alegatori.
    • +2 (2 voturi)    
      ha? (Miercuri, 10 august 2011, 18:53)

      texanu [anonim] i-a raspuns lui owene

      Cine te-a mintit asta cu examenul la 3 ani in america? minciuni.
  • +2 (2 voturi)    
    NU!! (Miercuri, 10 august 2011, 18:36)

    argoman [utilizator]

    Legislatia nu are legatura cu accidentele.Cei care provoaca accidente sunt cei care nu respecta legislatia,indiferent de prevederile legii.Statistic,batranii nu provoaca multe accidente.Pericolul major sunt tinerii teribilisti si maturii aroganti si sfidatori.
  • +1 (1 vot)    
    Accidente auto (Miercuri, 10 august 2011, 18:45)

    scridon radu lucian [anonim]

    Este un curent generalizat impotriva oamenilor in virsta.S-au prezentat tendentios doua cazuri,dar accidentele provocate de iresponsabili de toate virstele sunt puzderie si zilnice.Legislatia prevede
    controale medicale,insa o cruciada suplimentara
    inpotriva celor in virsta,denumiti cu sadism,in permanenta batrini,pune semne de intrebare asupra
    acestei mentalitati unice in lume.

    Ing.Scridon Radu-Lucian
    • +1 (1 vot)    
      Curentul e mai degrabă o turbulenţă (Miercuri, 10 august 2011, 20:40)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui scridon radu lucian

      Începând din 2006, exista un curent generalizat împotriva populaţiei tinere. Se prezentau tendenţios multe cazuri de accidente, încăierări, beţii, se comenta tendenţios asupra lor, se prezentau informaţiile în mod strâmb şi trunchiat, se exagerau efectele.

      În unele cazuri a fost vorba de trafic, accidente, viteză.

      În altele, de facultăţi particulare.

      În altele, de examenele şi interviurile pentru a obţine o slujbă.

      În altele, de accesul la credit.

      În altele, de accesul la o excursie în Europa.

      În altele, nu s-a dat nicio motivaţie, împricinatul a fost doar batjocorit pe cocalari.com sau pitzipoanca.org.

      În punctul în care scandalurile publice se intensificaseră până la nebunie, la mijlocul lui 2008, în mintea publicului Diavolul avea între 18 şi 25 de ani, mergea cu "bemveu ursuleţ", studia sau tocmai îşi terminase studiile la Spiru, avea un job bine plătit, bea cocktail la terasă, venea sâmbătă seara la "bambu", avea laptop şi mergea în excursii în Grecia.

      În opoziţie cu el, sfinţii aveau între 45 şi 80 de ani, mergeau cu Dacia 1310 sau cu transportul în comun, în cazul în care aveau ceva şcoală o terminaseră sub Ceaşcă, erau pensionari sau făceau un job de 3 parale, beau multă bere la PET, purtau pulovăraş în carouri, îşi spionau vecinii de bloc pe motiv că sunt cocalari şi vecinele de bloc pe motiv că sunt curve şi nu ştiau cu ce se mănâncă un calculator, dar credeau că Stan Laptop e un fel de magician ca Dumbledore fiindcă el avea aşa ceva :))

      Ori când se încearcă inversarea unui astfel de curent, ne alegem cu o turbulenţă.

      ~Nautilus
  • +1 (1 vot)    
    bunicii (Miercuri, 10 august 2011, 20:20)

    elis [anonim]

    nu cred ca e bine sa spunem ca de la o anumita varsta sa nu mai urce nimeni la volan ci mai degraba tot prin lege obligarea la control medical pt.carnet.Oamenii in varsta sunt mult mai prudenti cind conduc o masina.
  • -1 (1 vot)    
    eu as interzice asa: (Miercuri, 10 august 2011, 20:53)

    ploiesteanu [utilizator]

    persoanele peste 80 de an
    Tinerii sub 20 de ani cu masini peste 100cc
    • 0 (0 voturi)    
      da (Miercuri, 10 august 2011, 21:13)

      I [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      in fiecare e un mic comunist... care vrea si el sa interzica ceva :p
      • 0 (0 voturi)    
        continuare (Joi, 11 august 2011, 9:23)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui I

        baietii de pana in 25 de ani de bani gata
        tinerii care asacult manele la un volum sa auda toata strada
        persoanele prietene cu bautura si cu drogurile (fotografiate, filmate, cu dosare cu referinte la politie, cazier si pedigree de betiv)
        persoanele excesiv de nervoase la volan si care isi schimba radical comoportamentul obisnuit cand conduc
        persoanele care-si schimba de nenumarate ori si fara o logica , banda de mers, Persoanele care arunca mucuri de tigara pe geam si diferite obiecte mici cum ar fi ambalaje de biscuiti, pungi de pufuleti, guma de mestecat si bonboane supermentolate care le fac gura punga si le dau senzatii de voma si pe care nu sti cum sa scapi de ele si sa le arunci, etc.
        Si as mai interzice posibilitatea de a scrie persoanelor care au asemenea idei ca cele expuse in articolul de fata, adica, de a elimina din trafic soferii peste 80 de ani. Nu ma refer la redactorul acestei stiri.
  • 0 (0 voturi)    
    poftim? (Miercuri, 10 august 2011, 21:08)

    dragos [anonim]

    ce dezbatere? sa interzicem accesul la libera circulatie cu masina proprie dupa o anumita varsa? terminati cu prosiile. eu vreau sa conduc pana mor, ca asa simt eu. :)
  • 0 (0 voturi)    
    statica (Miercuri, 10 august 2011, 21:59)

    bob [anonim]

    Inainte de a ne lansa in tot felul de comentarii care mai de care mai " destepte " ar trebui sa asteptam rezultatele statistice referitoare la varsta celor implicati , precum si a vechimii / experientei / acestora in conducerea autovehiculelor . Ca sa nu mai vorbim de accidentele frecvente provocate in majoritate de tineri care abia si-au luat permisul de conducere sau de accidente provocate de indisciplina in trafic , manifestata cu precadere tot de soferi care nu au trecut de varsta a 2-a . La urma urmei fiecare conducator auto responsabil poate decide singur daca sanatatea ii permite sa mai sofeze sau nu si in general , cu varsta , capeti intelepciune si prudenta . Nu e totul sa " calci " pana la fund pedala de accelaratie , sa ai boxe la maxim si mobilul la ureche , conducand doar cu o mana .
  • +1 (1 vot)    
    Soferii tineri fac cele mai multe accidente (Miercuri, 10 august 2011, 22:59)

    andrei [anonim]

    Mjoritatea covarsitoare a accidentelor grave este din vina unor perosane tinere. Principala catgorie de vrsta care face accidente sunt tinerii sub 25 de ani.

    romania nu are o problema a soferilor de 80 de ani deoarece are foarte putini soferi de 80 de ani romani. e mai mult o moda occidentala sa discuti despre asta. in SUA, spre exemplu, sunt foarte multi soferi in varsta caci la ei motorizarea "in masa" a inceput in anii '30-'50 nu in anii '80 ca la noi.

    e o chestiune care ne va afecta in viitor. adevarul e ca pentru multi ridicarea dreptului de a conduce inseamna "arest la domiciliu" caci nu pot merge sa cumpere de la supermarket. prin urmare nu cred ca o masura atat de drastica NU se justifica.

    O masura intermediara ar fi limitarea lor la categorii de vehicule, sa spunem electrice, cu viteze maxime mici. Pana vom avea noi Romanii problema soferilor de 80 de ani speram sa apara si autivehiculele electrice expuse acum prin saloane.
  • 0 (0 voturi)    
    Raspuns .... (Joi, 11 august 2011, 6:48)

    fratii_max [utilizator]

    nu are legatura cu legislatia.
    trebuie respectata legislatia !
    accidentele mentionate s-au produs, nu pentru ca participantii au o anumita virsta, ci pentru ca unul din participantii la trafic nu a respectat regulile de circulatie pe drumurile publice !!!!
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Joi, 11 august 2011, 9:55)

    gXg [anonim]

    Uitati ca daca te duci sa schimbi permisul de conducere inainte de expirarea acestuia nu iti mai trebuie avizul medical. Si asa oameni in varsta conduc masini chiar daca au probleme cardiace, de diabet, etc.
    A trebuit sa ii iau masina tatalui meu ca sa fiu sigura ca nu mai conduce, chiar pe trasee scurte.
    Asa ca: examinare medicala supercorecta peste varsta de 65 - 70 ani; obligativitate pentru medicul de familie de a comunica afectiunile incompatibile cu conducerea auto serviciului permise auto; raspundere civila/penala pentru medicii care dau avize aiurea
  • +1 (1 vot)    
    Asa si (Joi, 11 august 2011, 11:09)

    eferalgun [utilizator]

    Asadar nu avem legi, nu zice nimeni ca nici macar astea pe care le avem nu se aplica ca nu prea are cine
  • 0 (0 voturi)    
    dezbatere publica (Joi, 11 august 2011, 11:55)

    soferul corect [anonim]

    Ar trebui sa fie verificati LA CAP soferii de taxiuri din toata tara, deoarece cele relatate ca fiind comise de batranii din articol sunt comise ZILNIC, de cateva ori pe ora, de acesti "soferi" de taxi. Si asta se intampla, deoarece proprietarii unor firme de taxi sunt...politisti de la rutiera, care "apara" pe soferii de taxi de toate magariile pe care le comit in trafic. Deci, aici ar trebui umblat : la patronii de firme de taxi care au functii in politia romana. Numai aplicandu-le amenzi la soferii de taxi indisciplinati se va putea circula in siguranta pe sosele.
    ALO, SE AUDE UNDE TREBUIE?
  • 0 (0 voturi)    
    dupa luat carnetul sa se dea examenul iarasi (Joi, 11 august 2011, 12:40)

    gelu [anonim]

    asta a fost cea mai buna masura. ti s-a luat carnetul, dai examen sa il primesti inapoi. daca si politia isi mai face treaba din cand in cand se rezolva foarte multe.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi